Nu ska jag bara fästa den i taket också
Benq W1070
(Projektorer)
|
6
|
(69)
|
Inga priser | |
Benq W1070+
(Projektorer)
|
6
|
(13)
|
Inga priser |
Pioneer VSX-923 (9 inlägg)
|
9 år sedan |
Epson tw5210 (7 inlägg)
|
9 år sedan |
BenQ W1300 eller W1070? (9 inlägg)
|
11 år sedan |
Vilken duk passar in för mina behov? (3 inlägg)
|
11 år sedan |
Valet och kvalet kombination duk/projektor i vardagsrum (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Projektor vs TV till vardagsrum (123 inlägg)
|
11 år sedan |
Uppgradera Projan (4 inlägg)
|
11 år sedan |
Benq th680 eller w1070 max 10000:- (12 inlägg)
|
12 år sedan |
Benq w1070 vs. Epson EH-TW3200 (56 inlägg)
|
12 år sedan |
Tight med space, hur placerar jag golvhögtalarna? (3 inlägg)
|
12 år sedan |
1080p short throw projektor (4 inlägg)
|
13 år sedan |
Skärm eller duk/proj, Hjälp. (2 inlägg)
|
13 år sedan |
Vilka projektorer i 10.000 kronorsklassen skall jag börja kolla på? (8 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 27 December 2013 - 17:31
Nu ska jag bara fästa den i taket också
Postad 27 December 2013 - 18:20
Så jag får tyvärr fortsätta ha projjen på soffbordet och beama på ett lakan.... :s
Någon som vill låna ut en slagborrmaskin?
Redigerat av Unregistered13ac0c90, 27 December 2013 - 18:21.
Postad 27 December 2013 - 18:25
Postad 27 December 2013 - 18:48
Postad 27 December 2013 - 19:02
Lite uppdatering om Dustin då jag ändå sitter här nu..
Jag ifrågasatte varför dom vägrade att jag använde mig av deras öppetköp på 60 dagar på min nya projektor, den blev alltså utbytt då den första var defekt redan vid köpet.
Dustin hävdar fortfarande att inte öppetköp gäller då den blivit utbytt, fastän den är NY i FÖRSEGLAD kartong.. Eller rättare sagt så var den i förseglad kartong.. Eftersom Dustin vägrade mig öppetköp så sitter den numera i taket..
Vilka clowner!
Håll er så långt bort från Dustin Home som ni kan!
Elgiganten har generösa villkor där du till och med får testa projektorn hemma så du garanterat ska bli nöjd.. Kan det bli bättre än så? Skulle inte tro det! Kommer att handla där hädanefter!
Redigerat av Snokia, 27 December 2013 - 19:06.
Postad 27 December 2013 - 19:09
Har gjort av med 4 borr och en borrmaskin idag. Den bara rasade hehe. Jävla va hårt betong asså... och detta för duken och projektorn... sammanlagt 6 hål. Fick ett hål klart
Så jag får tyvärr fortsätta ha projjen på soffbordet och beama på ett lakan.... :s
Någon som vill låna ut en slagborrmaskin?
BORRHAMMARE! Slagborr funkar icke i betong!
Gjorde själv missen och köpte en slagborr men det hände inte ett skit när jag borrade.
Bytade ut maskinen mot en borrhammare och den gjorde ett hål på 5 sekunder.
Redigerat av Unregistereddc471864, 27 December 2013 - 19:12.
Postad 27 December 2013 - 19:17
BORRHAMMARE! Slagborr funkar icke i betong!
Gjorde själv missen och köpte en slagborr men det hände inte ett skit när jag borrade.
Bytade ut maskinen mot en borrhammare och den gjorde ett hål på 5 sekunder.
Oj, fel av mig.. menade propp (aka borrhammare) eller vafan du vill kalla det haha ^^
tex en sån här som jag har
http://www.panasonic...compression=100
Postad 27 December 2013 - 19:38
Postad 27 December 2013 - 20:00
Så jag har inte testat med riktig maskin då jag ej har en eller känner någon som har en.
Postad 27 December 2013 - 20:36
beror nog på vad man har för takfäste, till mitt chief behövde jag 10mm borr och valde gråa universala pluggar. Den sitter som berget nuÄr ni amatörer eller? haha ^^ Ta en propp (aka slagborr), skaffa gulplugg eller rödplugg (spelar ingen roll), se till att ni har borrar för betong.. sen är det bara tuta och köra! Kör med typ 4mm eller 5,5mm, det funkar bra! Sen kan ni köra med vanliga grabbers or what evs
Postad 27 December 2013 - 22:00
https://www.hilti.se...rrhammare/r4716
En sån har jag på jobb och den benämns som borrhammre men som jag sa, ALLA inom byggbranschen jag känner säger slagborr.
Postad 27 December 2013 - 22:11
Postad 27 December 2013 - 22:46
Är elektriker och bor i malmö, ALLA inom bygg jag nånsin träffat på använder slagborr (så benämner vi det iaf) när man borrar i betong. Konstigt om alla jag känner säger slagborr om det inte heter så? Vad är skillnaden på en slagborr och en borrhammre? Sjukt intressant detta haha. Är det bara en benämningssak (beroende på var från landet man kommer ifrån).
https://www.hilti.se...rrhammare/r4716
En sån har jag på jobb och den benämns som borrhammre men som jag sa, ALLA inom byggbranschen jag känner säger slagborr.
Här i de nordöstra delarna av skåne benämner de flesta jag träffat maskinen som du visar som just en borrhammare. För min del är skillnaden att en slagborr är en borrmaskin (dvs vanlig chuck) med möjlighet till slagfunktion, något som gör den lämplig till i bästa fall några nödhål i betong men som helst inte borrar i hårdare än lättbetong (siporex). Känslan säger att slagen är för svaga vilket den försöker kompensera med fler slag i minuten för de för ett jäkla oväsen, högt och gällt låter dom. Borrhammare däremot har SDS fäste och har ett slag som är betydligt mer lämpligt för riktigt betong, som nämnts är det i många fall som att borra genom smör.
För övrigt är ingen maskin bättre än borret som sitter i den...
Postad 27 December 2013 - 22:48
Redigerat av Unregistered13ac0c90, 27 December 2013 - 22:51.
Postad 27 December 2013 - 22:50
Eller så var det en dålig slagborr du köpte
Nej men den var inte byggd för att borra i betong med.
Postad 27 December 2013 - 23:43
Slagborren är för porösare material typ lättbetong eller tegel. Borrhammaren för vanlig betong och inte bra för porösa material...
Postad 28 December 2013 - 00:13
Kände att jag var tvungen att få ut min frustration någonstans och berätta om min dåliga och kostsamma dag för att få upp min benq w1070 med duk som just inköptes
En borrmaskin och borr är inte gratis direkt (fast maskinen hade några år på nacken)... gissar på att jag sticker iväg till Jula eller likvärdig butik och köper en riktig maskin efter hjälp från en kunnig person...
Postad 28 December 2013 - 00:22
Ganska kul att diskussionen kan gå såhär mycket offtopic hehe.
Kände att jag var tvungen att få ut min frustration någonstans och berätta om min dåliga och kostsamma dag för att få upp min benq w1070 med duk som just inköptes
En borrmaskin och borr är inte gratis direkt (fast maskinen hade några år på nacken)... gissar på att jag sticker iväg till Jula eller likvärdig butik och köper en riktig maskin efter hjälp från en kunnig person...
Hett tips http://www.jula.se/b...1500w-4j-001062
Redigerat av Unregistereddc471864, 28 December 2013 - 00:25.
Postad 28 December 2013 - 01:22
Skruvdragare för kakel, trä och plåt
Postad 28 December 2013 - 12:19
håller medDet här börjar påminna om byggahus.se forumet mer och mer..
Postad 28 December 2013 - 13:52
Postad 28 December 2013 - 14:47
F-n, jag som hade hoppats på mellandagsrean. Det hände ingenting prismässigt.
såg en på blocket förut
Postad 28 December 2013 - 15:00
Hur som ni som skall sätta upp duk och projje så köp denna den är riktigt bra.
http://www.biltema.s...re-850-W-17169/
Står inte på förpackningen eller så, så jag frågade i service disken var för jole den ligger på och den ligger på 4 J vilket är riktigt bra för betong.
Hoppas detta inlägget hjälper någon iaf så ni slipper kasta ut en massa pengar på skit.
Jag har äver detta till försäljning nu då jag måste täcka mina förluster på verktyg på något sätt för nu är jag ju klar med att sätta upp projjen och behöver inte borren länge
Postad 28 December 2013 - 16:02
F-n, jag som hade hoppats på mellandagsrean. Det hände ingenting prismässigt.
Du har ju W1300 för 7990kr inkl brillor på EG 30dgr öppet köp..
http://www.elgigante...projektor-w1300
https://www.minhembi...howtopic=313903
Det här börjar påminna om byggahus.se forumet mer och mer.
Postad 28 December 2013 - 19:51
Postad 28 December 2013 - 22:22
Okej, det var ju ganska lätt. Tack för svaret!Projektorn ändrar själv..
Postad 28 December 2013 - 23:01
Postad 29 December 2013 - 00:12
Postad 29 December 2013 - 00:48
Postad 29 December 2013 - 01:30
Men nästa lön så
Postad 29 December 2013 - 10:10
Postad 29 December 2013 - 10:19
Postad 29 December 2013 - 12:00
Menar du att brillorna tappar sync.? mina kunde göra det första filmen jag såg men sen har det gått hur bra som helst att titta..tNi andra som kör 3D, hur mycket tappar era i sync? Mina tappar ganska ofta, iallafall så att det blir störande, har iofs inte ändrat några bildinställningar, har inte haft tid men har ni några tips?
Jag har nog haft tur med min budget kabel. Har en 15m Deltaco som jag gav 100:- för ny. Har inte strulat hitils iafHar du lång hdmikabel mellan projen och bildkällan? Jag hade en 15m Hamakabel innan som hade några år på nacken och då tappade min proj syncen stup i kvarten. Bytte till en 10m suprakabel istället och problemet försvann.
Redigerat av MikeVKR, 29 December 2013 - 11:59.
Postad 29 December 2013 - 12:37
Ni andra som kör 3D, hur mycket tappar era i sync? Mina tappar ganska ofta, iallafall så att det blir störande, har iofs inte ändrat några bildinställningar, har inte haft tid men har ni några tips?
Inga problem med sync här.
Postad 29 December 2013 - 13:03
Postad 29 December 2013 - 19:48
Jag har dom här: http://www.ebay.com/...=item1e77cf5b14
Helt nöjd med dom?
Sitter dom skönt? Iofs högst personligt....
Postad 29 December 2013 - 20:03
Dom sitter bra, har inget att klaga påHelt nöjd med dom?
Sitter dom skönt? Iofs högst personligt....
Postad 29 December 2013 - 20:10
så lite såThanks
beställt!
Postad 29 December 2013 - 21:34
beställde 6par igår och då fick jag upp att de skulle sända dem direkt och jag skulle förvänta mig att få dem levererade mellan 3/1 och 3/2 så de gaderar sig ganska bra för lång leveranstid haha.så lite så
var beredd på att det kan ta 1månad innan du får dom.
Postad 29 December 2013 - 23:03
Redigerat av Unregistereddc471864, 29 December 2013 - 23:04.
Postad 30 December 2013 - 00:44
Postad 01 January 2014 - 14:50
mörkt rum (bluray film)
http://www.youtube.c...h?v=Bxn6FkLHbSk
Ljust rum (Tv4 HD satellit digitaltv)
http://www.youtube.c...h?v=_LdJ_uNuvZM
Måste säga jag är duktigt imponerad av benq w1070
Postad 02 January 2014 - 02:15
Postad 06 January 2014 - 16:29
Jag bestämde mig för en W1070 under renoveringen av mitt garage där den skulle ingå som en bra ersättare för min bil som jag aldrig kör in
Då jag hade en hel del tid så använde jag prisjakts bevakningsfunktion och lyckades få en W1080ST för samma pris (7500:-) under en av komplett.se helgkampanjer, det är ju identisk hårdvara förutom att W1080ST har kraftfullare short throw och som jag förstår det ingen lens shift.
Då den ska sitta i taket i garaget i det rum som är 6*5 meter så var short throw delen rätt tilltalande och så här i efterhand är jag glad att jag gick på W1080ST, antar att det inte är någon att orda om när det gäller kvaliten på bild och sånt, det ju behandlas i inlägg efter inlägg, jag kan bara säga att jag är mycket nöjd!
En fördel som är värd att nämna med short throw är att om den sitter i taket och det tex spelas Wii, så ska man gå mycket långt fram mot skärmen för att man ska skymma bilden, ett stort plus!
Min ekonomi gjorde att jag valde en 134-tums duk från Elite Screens (manuell) för 1 600:-, även där är jag (kanske ovetandes om bättre) mycket nöjd!
Kanske invensterar i en bättre motordriven duk framöver.
De 3d glasögon jag valde var dessa, efter förslag på denna tråd.
http://www.ebay.com/...ME:L:OC:GB:3160
Köpte 4 st och de fungerar riktigt bra!
Jag fick dock lite problem när jag väl skulle till att leka med 3D funktionaliteten med denna projektor.
Att spela en 3Dfilm via skiva och 3D-BR spelare fungerade fint, men jag ville även få till möjligheten att köra
.AVI/MP4 filer av typen Side By Side.
Lite 3D format förklaringar för den som är intresserad
http://www.avsforum....-active-passive
Min projektor ville INTE hantera detta, valen i menyerna för 3D visade just Side By Side som 'utgråad' och det gick inte att få till, testade att lägga filmen på USB och köra via BR spelaren och att strömma via min media server (DLNA) till densamma BR spelaren.
Efter lite efterforskning så visade det sig att detta var kända problem och åtgärdade i Firmware uppdateringar för projektorerna w1070 och w1080st.
Dock var det rätt svårt att hitta information om just Firmware uppdatering och överallt så understryks det att felaktig hantering av Firmware uppdatering kan bricka projektorn, så jag vill väl även jag påpeka just detta.
Men då jag är av den otåliga sorten så orkade jag inte vänta tills helgerna är över och support personal kommer på plats och kan hjälpa mig att hantera detta så lyckades jag hitta en tråd som gick igenom allt som jag behövde veta.
Här kunde jag hitta både ftp länkar till den senaste firmwaren till min w1080st samt bra beskrivning på vad som gäller i respektive firmware och hur man ska gå till väga.
http://www.hifivisio...iscussions.html
Så med detta lilla guldkorn till länk så lyckades jag att uppdatera min w1080st från version 1.02 till 1.05!
W1070 Version 1.07 = W1080ST Version 1.04
W1070 Version 1.08 = W1080ST Version 1.05
(OBS! Det är olika FW mellan W1070 och W1080ST så jag skulle inte rekommendera någon att försöka ladda in en W1080ST image på en W1070)
Och efter det kunde jag köra 3D även från avi filer via usb eller strömmat från min media server!
Mycket eller allt jag skrivit har nog redan sagts i denna tråd, men länken till Firmware diskussionen kan väl få bli mitt bidrag till allt som finns här.
Redigerat av GliMM, 06 January 2014 - 16:34.
Postad 11 January 2014 - 13:00
Postad 11 January 2014 - 13:05
Postad 11 January 2014 - 17:29
Jag gjorde själv en firmware-uppdatering till 1.08 runt jul, och det var ganska svårt att hitta bra information om hur man gör. Hittade några guider, oftast överkomplicerade och långa, och dessutom djup inbäddade i forum på hundratals sidor. Om någon är intresserad av en lättare guide på 5-6 punkter kan jag gärna skriva ihop en. Benq har inte själva lagt ut firmware, så jag är lite osäker på vad reglerna i detta forum säger om länkar till senaste versionen?
I övrigt är jag nöjd med projektorn. De regnbågseffekter som vissa upplever har jag inte några problem med. Jag kan framkalla effekterna genom att snabbt skaka på huvudet, men det är ju inget man gör vid normalt filmtittande. Även fläktljudet kan i tysta partier upplevas som störande, men är man så kräsen tycker jag att man faktiskt får vara beredd att lägga ut åtskilliga tusen extra på en projektor i en högre prisklass.
3D har jag inte använt så mycket, mest för att det är väldigt dåligt utbud än så länge på 3D-filmer av intresse.. Kanske slår det igenom så småningom, men då är det väl ändå dags att uppgradera till något nytt. Jag ser 3D mest som en gimmick för teknikintresserade som vill ligga i framkant, ungefär som NFC för mobiler. Jag köpte 3D-glasögon från tyska Amazon, nämligen dessa: http://www.amazon.de...ref=pd_sxp_f_pt vilka har fungerat bra. Uppladdningsbara och stora glas så man slipper sitta och känna det som att man tittar genom en kikare. Glasögonen levererades på ungefär en vecka.
Ja, då var det ju det där med lampan då, någon som har tips på bra ställe att beställa den ifrån?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Pioneer VSX-923
60 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?