Redigerat av hellas, 16 December 2016 - 09:21.
Samsung KS7505 65" TV - UE65KS7505
(TV)
|
6
|
(4)
|
Inga priser | |
Samsung KS8005 55"
(TV)
|
9
|
(21)
|
Inga priser | |
Samsung KS8005 65"
(TV)
Rapporterad
|
9
|
(11)
|
Inga priser | |
Samsung KS7505 55"
(TV)
|
6
|
(1)
|
Inga priser | |
Samsung KS7005 55"
(TV)
|
8
|
(19)
|
Inga priser | |
Samsung KS9005 49" - UE49KS9005
(TV)
|
7
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung KS9005 55" 4K Ultra HD Smart TV - UE55KS9005
(TV)
|
8
|
(3)
|
Inga priser | |
Samsung KS9005 65" LED TV - UE65KS9005
(TV)
|
8
|
(5)
|
Inga priser | |
Samsung UE75" TV - UE75KS8005
(TV)
|
8
|
(17)
|
Inga priser | |
Samsung KS7005 49"
(TV)
|
8
|
(9)
|
Inga priser | |
Samsung KS7005 60" LED TV - UE60KS7005
(TV)
|
8
|
(14)
|
Inga priser | |
Samsung KS9005 78" TV - UE78KS9005
(TV)
|
7
|
(3)
|
Inga priser | |
Samsung KS9505 65"
(TV)
|
5
|
(5)
|
Inga priser | |
Samsung KS9505 78"
(TV)
|
5
|
(3)
|
Inga priser | |
Samsung KS7005 65" LED TV - UE65KS7005
(TV)
|
8
|
(16)
|
Inga priser |
Postad 07 December 2016 - 06:25
Postad 07 December 2016 - 08:25
Någon som har lyckats få ner 1154? zip-filen verkar vara korrupt och går inte att packa upp... Man är ju rätt sugen på att testa Youtube HDR!
Jag har kontaktat samsungs support och de jobbar på att få upp en ny som inte är korrupt.
Borde finnas inom några dagar sa dem.
Postad 07 December 2016 - 18:01
Jag har kontaktat samsungs support och de jobbar på att få upp en ny som inte är korrupt.
Borde finnas inom några dagar sa dem.
Ja, det är nog ett helvetiskt arbete att föra över filer i en ny zip-fil och kräver nog många människors arbetsinsats ![]()
Postad 07 December 2016 - 21:39
Ja, det är nog ett helvetiskt arbete att föra över filer i en ny zip-fil och kräver nog många människors arbetsinsats
Hahaha 😂😂😂😂😂
Postad 08 December 2016 - 09:48
Ja, det är nog ett helvetiskt arbete att föra över filer i en ny zip-fil och kräver nog många människors arbetsinsats
Eller hur! ![]()
Men filen funkar nu, woho!
Redigerat av Ruuy88, 08 December 2016 - 09:50.
Postad 08 December 2016 - 14:27
Eller hur!
Men filen funkar nu, woho!
Laddar ner den och packar upp den till ett USB men när jag försöker uppdatera tv:n säger den att det inte finns några uppdateringar.
tv:n har version 1142
Gör jag något fel?
(ja tv frågade om den skulle söka genom usb-minnet)
Postad 08 December 2016 - 14:49
Laddar ner den och packar upp den till ett USB men när jag försöker uppdatera tv:n säger den att det inte finns några uppdateringar.
tv:n har version 1142
Gör jag något fel?
(ja tv frågade om den skulle söka genom usb-minnet)
Jag packade upp alla filerna till roten på USB-minnet, då hade inte jag några problem att uppdatera på det där sättet åtminstone.
Postad 08 December 2016 - 15:22
Jag packade upp alla filerna till roten på USB-minnet, då hade inte jag några problem att uppdatera på det där sättet åtminstone.
har provat på alla sätt men min tv säger att det inte finns några uppdateringar.
Har en ue60ks7005 om det spelar någon roll
Postad 09 December 2016 - 09:30
Tog äntligen tag i Uncharted 4 förra helgen. Spelet tyckte att jag hade en hdr tv o det där meddelandet dök upp om att hdr källa visas. Gött! Det är verkligen jäkligt snyggt med hdr.
Men ganska snart började en lila gloria visas runt karaktärerna (som det glöder om gubben) och i högt gräs blev det någon skum lila svart ljus runt gubben i gräset.
Jäkligt märkligt.
Drog igång igår bf1 inget hdr där inte men även där fick jag vid ett tillfälle att hela vapnet sken upp i ett lila sken.
Har ett Ps4 original, någon annan som upplever detta?
Postad 09 December 2016 - 12:17
Ett mycket lustigt fenomen har börjat visa sig på min 65" 7005.
Tog äntligen tag i Uncharted 4 förra helgen. Spelet tyckte att jag hade en hdr tv o det där meddelandet dök upp om att hdr källa visas. Gött! Det är verkligen jäkligt snyggt med hdr.
Men ganska snart började en lila gloria visas runt karaktärerna (som det glöder om gubben) och i högt gräs blev det någon skum lila svart ljus runt gubben i gräset.
Jäkligt märkligt.
Drog igång igår bf1 inget hdr där inte men även där fick jag vid ett tillfälle att hela vapnet sken upp i ett lila sken.
Har ett Ps4 original, någon annan som upplever detta?
Har inte märkt nåt på min 65KS7005. Spelar mycket The Division och BF4 på PS4 original.
Postad 10 December 2016 - 18:56
Jag väntar nog tills uppdateringen finns tillgänglig via wi-fi. Det gör den inte än.Jag packade upp alla filerna till roten på USB-minnet, då hade inte jag några problem att uppdatera på det där sättet åtminstone.
Ni som själva uppdaterat, vad är skillnaden mot 1150?
Postad 11 December 2016 - 12:29
Jag väntar nog tills uppdateringen finns tillgänglig via wi-fi. Det gör den inte än.
Ingen skillnad. Fortfarande visas inte HDR loggan när man spelar HDR material från USB (försvann i förra uppdatering). Men nu loggas man inte ut från YouTube om man byter källa.
Redigerat av ruva, 11 December 2016 - 12:51.
Postad 11 December 2016 - 13:00
Okej!Ingen skillnad. Fortfarande visas inte HDR loggan när man spelar HDR material från USB (försvann i förra uppdatering). Men nu loggas man inte ut från YouTube om man byter källa.
Jag testade ett HDR-klipp från LG via USB. Visst såg det fint ut, men TV'n ställde inte om till max ljusstyrka etc, utan lunkade på med standardläget. Kanske beror på att filändelsen på klippet skulle ändras från .lge till .mkv?
Postad 11 December 2016 - 18:01
Jag väntar nog tills uppdateringen finns tillgänglig via wi-fi. Det gör den inte än.
HDR på youtube
Postad 11 December 2016 - 20:23
Postad 11 December 2016 - 21:14
Någon fler än jag som har problem med att TVn stänger av sig själv flera ggr varje kväll. Har en 65 KS 7005. Varit kontakt med support som gjorde någon hdmi uppdatering. Har även gjort en återställning. Men har fortfarande samma problem
Har du stängt av autoavstägning?
Redigerat av Unregisteredb287fd5d, 11 December 2016 - 21:15.
Postad 12 December 2016 - 12:34
Kommer med en lösning på problemet på den här sidan om hur det går
Har satellitboxen via marantz SR 7009 till tvn kan det vara det som ställer till det?
http://marantz-uk.cu...zRtdk1BJTIxJTIx
Löste problemet
Redigerat av -Baloo-, 14 December 2016 - 21:53.
Postad 14 December 2016 - 18:14
Hur svårt ska det vara att bifoga patch-notes med autoupdatern i tvn?
Nu senast vill den dra in 1154 på min KS9005.
Försöker googla, har även laddat ner patchen från deras hemsida och extraherat zip:en, men finns inga patchnotes där heller..
Var någonstans hittar man patchnotes hos Samsung?
Postad 14 December 2016 - 19:06
Jag blir så frustrerad på deras update-hantering!
Försöker googla, har även laddat ner patchen från deras hemsida och extraherat zip:en, men finns inga patchnotes där heller..
Du hittar nog ingen. Folk har undrat varför sedan 2009: https://www.cnet.com...rmwares-363305/
Postad 14 December 2016 - 20:50
När fan ska dom ta och fixa den skiten? Jävligt irriterande.
Postad 14 December 2016 - 23:16
http://www.rtings.co...ks9000/settings men detta gäller min KS8005 va? Och kan ni rekommendera några fler?
Postad 15 December 2016 - 10:35
Jag blir så frustrerad på deras update-hantering!
Detta skrev i alla fall Maxxell100 ut för några dagar sedan i tråden:
Var han får informationen ifrån är en stor gåta ![]()
Version 1154.0
Improved usability
1. Improved browser performance
2. Improved app performance
3. Improved stability
4. Improved usability of input devices
Redigerat av Ruuy88, 15 December 2016 - 10:36.
Postad 15 December 2016 - 10:45
jag har fortfarande inte ens fått upp den som update i TVn... Så att det ska finnas tillgänglig changelog är än mer ett mirakel
Postad 15 December 2016 - 10:47
jag har fortfarande inte ens fått upp den som update i TVn... Så att det ska finnas tillgänglig changelog är än mer ett mirakel
Min autouppdaterade i går utan att jag behövde göra ngt (mitt i en tvserie dessutom), hann tyvärr inte klicka på detaljer (om det nu möjligen stod patch notes där).
Postad 15 December 2016 - 16:09
Min autouppdaterade i går utan att jag behövde göra ngt (mitt i en tvserie dessutom), hann tyvärr inte klicka på detaljer (om det nu möjligen stod patch notes där).
Jag klickade på detaljer. Det kom då upp en ruta som förklarade att "Programvaran har uppdaterats".
Redigerat av Saturnus, 15 December 2016 - 16:09.
Postad 16 December 2016 - 09:47
Köpte en KS8005. Som jag har förstått det är KS80005, KS9000 i USA. Men lite jobbigt när man söker på settings då och vissa gäller den curvade ändå osv.
http://www.rtings.co...ks9000/settings men detta gäller min KS8005 va? Och kan ni rekommendera några fler?
Hej, visar lite länkar jag samlat på mig under resans gång för att labba med mina inställningar.
Första länken går igenom varje inställning vilket jag tyckte var informativt.
Redigerat av Pontusmedpp, 16 December 2016 - 09:48.
Postad 16 December 2016 - 23:16
Hej, visar lite länkar jag samlat på mig under resans gång för att labba med mina inställningar.
Första länken går igenom varje inställning vilket jag tyckte var informativt.
http://www.avsforum....ers-thread.html
http://www.avsforum....ml#post39776650
http://www.avsforum....ml#post45547233
Tvspels kalibrering: https://www.youtube....h?v=dsTHtQ8hI1U
Tack, uppskattas!
Postad 17 December 2016 - 09:17
Tittade på Netflix serien OA nu denna mörka morgon. HDR 4K. Tyckte dagscenerna var lite väl ljusa och inte behagliga att titta på men den mörka/svarta scenen med stjärnorna 1.06 var fantastisk. Jag har Samsung 7005.
Testade också den från säljstart omoderna Apple TV 4 (ingen 4K eller HDR eller GB network) och just dagscenerna var oftast bättre.
Testa ni också på denna serie för jag undrar vad ni tycker!
Redigerat av ruva, 17 December 2016 - 09:17.
Postad 18 December 2016 - 00:40
Postad 18 December 2016 - 07:41
Instämmer till fullo. Samma upplevelse på min 65KS9505. Blev inte imponerad av HDR i den här serien, med undantag av stjärnscenerna du nämner. Under avsnitt 4 pausade jag en stund och kollade på TV. När jag skulle titta igen vägrade appen starta. Trots omstart av TV och t o m ominstallation av Netflixappen startade den inte. Som tur är har jag en Google Chrome 2 som hoppade igång utan problem. Den stöder inte HDR eller 4K, och bilden var aningen tråkigare. Dock skönt att slippa detta brutala ljus som uppträder i textremsan med TVn's egen app. Jag har ställt in på mitt Netflixkonto att jag vill ha gul text, vilket Google Chrome visar, men TV'n kör på med vit text. Skumt.Tittade på Netflix serien OA nu denna mörka morgon. HDR 4K. Tyckte dagscenerna var lite väl ljusa och inte behagliga att titta på men den mörka/svarta scenen med stjärnorna 1.06 var fantastisk. Jag har Samsung 7005.
Testade också den från säljstart omoderna Apple TV 4 (ingen 4K eller HDR eller GB network) och just dagscenerna var oftast bättre.
Postad 19 December 2016 - 01:48
Postad 19 December 2016 - 12:23
Är det ingen som kan svara på vad de inbygda apparna kör på för refreshrate och de hanterar bytet mellan 50hz 60hz?
Postad 19 December 2016 - 22:52
Kopplar jag på en bluetooth hörlur och sedan koppar bort den (antingen genom att stänga av hörluren eller byta ljudkälla) så får jag problem med att koppla upp den igen.
Inga parkopplade enheter hittas trots att hörluren är igång. Enda sätter att få igång det igen är att köra en "reset" dvs hålla in strömknappen på fjärren tills tv:n startar om. Då syns hörluren som parkopplad enhet igen. Tills jag kör samma sak igen.
Har en KS7005 och senaste FW 1154.
Känner inte igen detta beteende i tidigare versioner.
Postad 20 December 2016 - 08:05
https://www.avforums...ed-lcd-tvs.155/
Postad 20 December 2016 - 11:45
När jag ska spela Uncharted 4 i HDR ställer tvn inte om sig automatiskt. Är det någon som har samma problem?
Störigt att både behöva ställa om backlight, contrast, smart led och colour space; så därav kör jag spelet i läge Movie istället.
Postad 20 December 2016 - 11:59
Och du har aktiverat UHD på relevant HDMI-ingång?När jag ska spela Uncharted 4 i HDR ställer tvn inte om sig automatiskt. Är det någon som har samma problem?
Störigt att både behöva ställa om backlight, contrast, smart led och colour space; så därav kör jag spelet i läge Movie istället.
Postad 20 December 2016 - 12:06
Och du har aktiverat UHD på relevant HDMI-ingång?
Ja, HDR aktiveras, men den ställer inte om värdena automatiskt när jag är i Game-läget som när det är avstängt.
Postad 20 December 2016 - 12:50
Jag har ju ett Logitech Z-906 ljudsystem som jag kopplat via Toslink direkt till TVn som är en 75KS8005.
Finns ju olika alternativ på "Select speaker"
1. TV Speaker samt Audio Out/Optical
- Verkar ge samma ljud oavsett vad jag här väljer. Så antar jag lika gärna då kan köra på TV Speaker för att då kunna ha ljud via TVns högtalare utan att ha ljudsystemet igång? Varför får jag ljud via högtalarsystemet även om jag har TV-Speakers? (Kan även ställa in mer inställningar med detta valet)
Sen finns ju under "Expert Settings" två alternativ
HDMI Audio Format - PCM samt Bitstream
- Hör ingen skillnad mellan dessa, fast jag kanske inte påverkas då jag kopplar TV med toslink?
Audio Format, PCM, Dolby Digital, DTS Neo 2:5
- PCM låter nog bäst?
- Dolby Digital verkar skala bort nästan allt "prat"ljud, man hör bakgrundsmusiken men inte när folk pratar??
- DTS Neo verkade lite sämre än PCM?
Kan någon berätta för mig vad lämpligast inställning vore för mig med hänseende till ljudsystemet jag har?
Jag kör Viaplay, Netflix för det mesta.
Redigerat av Unregisteredf4ac7e3f, 20 December 2016 - 12:50.
Postad 20 December 2016 - 18:18
När jag ska spela Uncharted 4 i HDR ställer tvn inte om sig automatiskt. Är det någon som har samma problem?
Det är en bugg att den inte ställer om sig automatiskt på spel. Läst andra forum där alla haft samma problem.
Postad 20 December 2016 - 19:27
Ser att Samsung 2016 skall får en Yotube HDR-mapp. Det börjar röra på sig lite.
http://digitalt.tv/s...outube-hdr-app/
Redigerat av Huddingebo, 21 December 2016 - 16:50.
Postad 20 December 2016 - 20:23
Vad är det HDR på Uncharted gör/ska göra? Höjer det bildinställningarna på tvn? För när jag satte på HDR+-läget tyckte jag mest det förstörde bilden och gjorde den för skarp. Men har aktiverat HDMI UHD color.
Såg förövrigt precis det regnar köttbullar 2 på Netflix och bilden var makalös. Synd att det inte finns så många bra animerade filmer på Netflix bara, får nog köpa hem lite mer blu-rays.
Postad 21 December 2016 - 08:54
Vad är det HDR på Uncharted gör/ska göra? Höjer det bildinställningarna på tvn? För när jag satte på HDR+-läget tyckte jag mest det förstörde bilden och gjorde den för skarp. Men har aktiverat HDMI UHD color.
Såg förövrigt precis det regnar köttbullar 2 på Netflix och bilden var makalös. Synd att det inte finns så många bra animerade filmer på Netflix bara, får nog köpa hem lite mer blu-rays.
Du ska inte använda HDR+ på material som är i HDR på riktigt. HDR+ e fejk HDR för SDR källor=D
Postad 21 December 2016 - 09:16
HDR+ är ett läge som försöker att efterlikna HDR på icke HDR-material. Precis som du säger så ser det inte bra ut, och av det jag läst så är det aldrig rekommenderat att vara påslaget.
HDR på Playstation 4 aktiverar du i systemmenyn, och sen behöver du i tvns systemmeny aktivera "HDMI UHD color" för den inkopplingen som din PS4 är på. När du startar ett spel som är i HDR så ser du i vänster hörn på PS4:an att HDR nu är aktiverat. Och som jag tidigare, och en annan skribent bekräftade så ställer inte värdena om sig automatiskt när man är i game-läget, utan då får man i så fall korrigera värdena själv.
Läs på lite om HDR (high dynamic range), och kolla in "https://www.youtube.com/watch?v=X71yX0FCVd4&app=desktop" , "http://ca.rtings.com...ks8000/settings "och "https://www.youtube.com/watch?v=dsTHtQ8hI1U" som kan hjälpa dig att få till det med kalibreringen.
Redigerat av Zelioth, 21 December 2016 - 09:23.
Postad 21 December 2016 - 12:06
Då förstår jag, har redan gjort detta sen tidigare(aktiverat UHD color och har inte HDR+ på) och börjar bli nöjd med mina inställningar, därför var jag lite nyfiken om detta så man inte ska behöva byta inställningar på bilden hela tiden beroende på källa.HDR+ är ett läge som försöker att efterlikna HDR på icke HDR-material. Precis som du säger så ser det inte bra ut, och av det jag läst så är det aldrig rekommenderat att vara påslaget.
HDR på Playstation 4 aktiverar du i systemmenyn, och sen behöver du i tvns systemmeny aktivera "HDMI UHD color" för den inkopplingen som din PS4 är på. När du startar ett spel som är i HDR så ser du i vänster hörn på PS4:an att HDR nu är aktiverat. Och som jag tidigare, och en annan skribent bekräftade så ställer inte värdena om sig automatiskt när man är i game-läget, utan då får man i så fall korrigera värdena själv.
Vilka spel har ni förövrigt blivit mest imponerade av på tvn?
Redigerat av Unregistered2394, 21 December 2016 - 12:47.
Postad 21 December 2016 - 14:40
Ser att Samsung 206 skall får en Yotube HDR-mapp. Det börjar röra på sig lite.
Testat, ser väl bra ut.
Kvaliten är ju extremt för att vara youtube så att säga
Postad 21 December 2016 - 14:49
Såg en vän köra, troligen nerladdat, The revenant och pacific rim
Båda har HDR men den hade BT2020.
Dock när Pacific Rim kördes på Samsungs egna Mediaspelare så fick den märkliga effekter vid svarta scener och väldigt tydligt color banding.
Redigerat av PalmiNio, 21 December 2016 - 14:50.
Postad 21 December 2016 - 18:05
Tittade på Netflix serien OA nu denna mörka morgon. HDR 4K. Tyckte dagscenerna var lite väl ljusa och inte behagliga att titta på men den mörka/svarta scenen med stjärnorna 1.06 var fantastisk. Jag har Samsung 7005.
Fick slå av texten på OA i HDR då den gör att bilden konstant skiftar mellan ljus och mörk bild (när text dyker upp så lyser mer el mindre hela bilden upp).
Detta syns väldigt tydligt så fort dom sitter i huset där det ofta är mörkt, slår man av HDR eller smart led off så försvinner fenomenet (alternativt kör HDR utan undertexter)
Postad 22 December 2016 - 06:48
Fick slå av texten på OA i HDR då den gör att bilden konstant skiftar mellan ljus och mörk bild (när text dyker upp så lyser mer el mindre hela bilden upp).
Detta syns väldigt tydligt så fort dom sitter i huset där det ofta är mörkt, slår man av HDR eller smart led off så försvinner fenomenet (alternativt kör HDR utan undertexter)
De problemen eliminerades för mig med att ändra färgen på undertexten till gul och lägga till svart bakgrundsskugga.
Postad 22 December 2016 - 07:02
Det har jag provat. I andra serier som inte kör med HDR blir det gul text. I OA blir det vit text med maximal ljusstyrka oavsett om jag spelar upp på TVn's app eller Chromecast Ultra. Är du säker på att du går in i HDR-läge när du ser OA?De problemen eliminerades för mig med att ändra färgen på undertexten till gul och lägga till svart bakgrundsskugga.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Varför startar inte min UE55KS8005
1 bild
63 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?