Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - InFocus SP4805 *

1993 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 december 2004 - 15:49

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0
jag har en rund grå ring som syns då projjen projicerar svart som jag har nämt tidigare i tråden.
nu har det blivit 2 till såna dock inte symetriska med den första , kan det va damkorn kanske?
Night, hur syns ditt ?

Postad 14 december 2004 - 16:17

Unregistered4a05a49e
  • Unregistered4a05a49e
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Är det någon som har testat pansonic s97 och Hdmi med IF 4805???

Har beställt en sådan pga att jag inte orkade vänta på philips spelare.

Postad 14 december 2004 - 16:32

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

jag har en rund grå ring som syns då projjen projicerar svart som jag har nämt tidigare i tråden.
nu har det blivit 2 till såna dock inte symetriska med den första , kan det va damkorn kanske?
Night, hur syns ditt ?

Syns som gråa prickar, ibland kan ju flera korn ligger över varandra, så dom behöver ju inte vara exakt som cirklar. Jag vet inte...jag hoppas nästan på att få byta till en LG92 eller MT200. Dom bytte ju första efter bara 130 timmar, den här har gått 200.

Postad 14 december 2004 - 16:44

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0
Går det att blåsa bort damm-blobbar?
Jag har också detta problem...verkligensurt även om det bara syns under vissa förhållanden. Vad gör infocus? Rengör? Förebygger så att det inte händer igen?

Postad 14 december 2004 - 18:04

elvirh36
  • elvirh36
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Går det att blåsa bort damm-blobbar?
Jag har också detta problem...verkligensurt även om det bara syns under vissa förhållanden. Vad gör infocus?  Rengör? Förebygger så att det inte händer igen?

Hade själv damm i min 4805. Tog ut lamphuset och försökte med tryckluft på burk, men fick ännu mer damm :wub: . Fick hjälp av en kille som kunde det här :unsure:
På Avs-forum finns en tråd om en X1:a som också hade damm och hur han själv rengjorde den. X1 och 4805 har i stort samma chassi så det borde gå att göra på samma sätt. Se denna tråd.

Postad 15 december 2004 - 10:48

Unregistered7bfad6df
  • Unregistered7bfad6df
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Hello,

undrar hur man kan koppla både xbox och dvd-spelare till projjen med
komponent? Har försökt med RCA-förgrening men det blev helt fel, xboxen
blev helt suddig och dvden visade meny men inte filmen. Konstigt?

Postad 15 december 2004 - 13:24

Unregistered4a05a49e
  • Unregistered4a05a49e
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Koppla genom förstärkaren.

Jag såg att du har en pioneer 1011 och den har väl komponent in och 2 komponenet ut?

Smidigt då använder du den som bildväxel.

Postad 15 december 2004 - 20:22

Firrepinnen
  • Firrepinnen
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Är det någon som kör DVD spelare med DVI mot 4805an?

Jag funderar på att köpa en Samsung DVD-HD745, som har DVI utgång.

Kör komponent idag, men tror att man kanske får ut lite mer ur bilden med DVI. Eller är det att kasta pengarna i sjön?

Postad 16 december 2004 - 00:39

Unregistered7bfad6df
  • Unregistered7bfad6df
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
GORMO:

Koppla genom förstärkaren.

Jag såg att du har en pioneer 1011 och den har väl komponent in och 2 komponenet ut?

Smidigt då använder du den som bildväxel.

Den har inga komponent ingång/utgångar.

Postad 16 december 2004 - 17:25

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3 247 inlägg
  • 0
InFocus ScreenPlay 4805 HOME CINEMA Choice Best Buy GUARANTEE i senast numret. :)

:P

Fredrik
InFocus

Postad 16 december 2004 - 18:22

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

InFocus ScreenPlay 4805 HOME CINEMA Choice Best Buy GUARANTEE i senast numret. :)

:P

Fredrik
InFocus

Hur kommer det sig att man inte fixat Native support genom VGA? Är det bara att ge upp hoppet om det eller? Vore ju skönt om man fick ett 110% ärligt svar så man slipper hoppas i onödan.

Kommer det INTE att fixas så säg bara det...

Postad 16 december 2004 - 21:42

Unregistereddd9ce42b
  • Unregistereddd9ce42b
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Tjohooo!

Lyckades precis med det som absolut inte skall hända när man tittar på projektor.

Strömavbrott under pågående filmvisning (Spiderman 2, om någon nu bryr sig), inte bra alls! Jag är dock fylld av förhoppning att detta inte påverkar livsländen på min lampa. InFocus = hög kvalitét? :)

Postad 16 december 2004 - 22:00

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Nu blir jag väldigt ledsen. Uppdaterade precis mjukvaran, följde stegen i installationsmanualen till punkt och pricka. Iaf...första "felet" kom när den hade laddat in mjukvaran i InFocusen...då stod det i manualen att det skulle dyka upp en ruta med något om "Download Complete" och när man tryckte Ok skulle projjen starta om sig....rutan dök aldrig upp, men mjukvaran hade den laddat klart...iaf, projektorn startade om sig automatiskt, och jag stängde av flash-programet. Projektorn startade ju somsagt upp sig, och det kom bild som det skulle, väntade tills den tänt lampan helt, och satte den då på stand-by via fjärren, och väntade tills fläkten gick ner i lågvarav samt den gröna lampan lös med ett klart sken. Stängde då av på strömbrytaren och ställde tillbaka projektorn på sin hylla igen. Kopplade in alla sladdar och startade den....men icke. LED:en lyser grönt, men den tänder aldrig lampan. Det står i manualen att LED:en ska blinka rött om något är fel, med vare sig lampa eller annat, men det gör den ju inte....den lyser bara grön precis som vanligt. Trycker jag sedan på stand-by på fjärren så blikar LED:en grönt, som vanligt, och sedan efter en minut går fläkten ner i lågvarv och LED:en lyser återigen grönt....stängde av på strömbrytaren, lät sen vänta några sekunder, och försökte igen med samma resultat.

Och nu till det ännu mycket märkligare. Lät den stå ett tag, och försökte sedan igen....och nu var den helt död. Hände inte ett jota när jag slog på strömbrytaren. Kollade, dubbelkollade och trippelkollade strömsladden, men helt utan resultat.....stendöd. Den har gett upp.

Vad är det dom har hänt? Och detta måste väl ändå gå på garantin? Då den ju vaknade upp efter mjukvarubytet...då funkade både lampa och mjukvaran. Först därefter som den började krångla.

Extremt irriterande i varje fall. :)

Redigerat av Unregistered8ee75b8b, 16 december 2004 - 22:03.

Postad 16 december 2004 - 22:21

Unregistereddd9ce42b
  • Unregistereddd9ce42b
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Oj, riktigt tåkigt att höra.

Jag har själv beslutat att INTE uppgradera mjukvaran i min maskin. Med min vanliga tur så händer säkert något i stil med det Nerevarine upplever. Skall dock bli kul att höra när någon fått igång sin projektor uppgraderad om det är värt jobbet.

Önskemål till framtida mjukvara 2.0 :)

*Perfekt focus över HELA bilden.

*Sänkt ljudnivå med 17dB.

*Inget ljusspill genom fronten.

*Tappkran med iskall dryck (Red Bull/Finlandia tex) rätt ner i glaset!

Kan detta ordnas?

Postad 16 december 2004 - 23:41

Elit^IAO
  • Elit^IAO
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Äntligen!

Äntligen har jag införskaffat mig en InFocus 4805!

Underbart härligt med projektor måste jag säga, dock skall jag nu välja en lämplig duk också... :)

Ghandi, det låter lite svårt...

Postad 17 december 2004 - 10:53

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Har jag nämt att jag ÄLSKAR HiFi-Punkten i Trollhättan? :( :blink:

Var inne där idag med projektorn, och han skulle skicka ner den till GBG för reparation...och under julhelgen nu fick jag låna hem deras demo-projje från butiken....så nu har jag kopplat upp den och provkört. Funkar prima. Det blir en jul iaf! :P

Postad 17 december 2004 - 14:42

Unregistereddd9ce42b
  • Unregistereddd9ce42b
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Har jag nämt att jag ÄLSKAR HiFi-Punkten i Trollhättan? :(  :blink:

Var inne där idag med projektorn, och han skulle skicka ner den till GBG för reparation...och under julhelgen nu fick jag låna hem deras demo-projje från butiken....så nu har jag kopplat upp den och provkört. Funkar prima. Det blir en jul iaf! :P

DET är vad jag kallar service, skall lägga butikens namn på minnet.

Postad 17 december 2004 - 14:59

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Gör det, dom har hjälpt mig på liknande sätt förut, alltid vansinnigt fin service. Dom har skjutsat hem saker till mig efter stängning, lånat ut saker för över 35.000 kr på en gång så jag kunnat testa hemma utan att blinka, och alltid fixat ersättningsprylar när något krånglat...jag kan inte vara mer nöjd med den butiken.

Det är gånger som denna jag är så ofantligt tacksam att jag lade dom extra pengarna (en tusenlapp ungefär) på att köpa den därifrån, istället för att beställa från tyskland eller liknande.

Postad 19 december 2004 - 11:57

Unregistered2a1e3381
  • Unregistered2a1e3381
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Jag läste att någon var intresserad av inställningar för dvi i powerstrip, installera powerstrip och kör någon av följande genvägar:

http://ahlman.homeft...24x768-59Hz.lnk

http://ahlman.homeft...48x480-48Hz.lnk(för 23,96fps filmmaterial)

http://ahlman.homeft...48x480-50Hz.lnk (för pal 25fps)

http://ahlman.homeft...48x480-60Hz.lnk (för 30fps videomaterial)

Sen har jag ett problem som uppkom igår, jag har haft projektorn i ca 2-3månader men igår ville inte lampan gå igång, jag testade starta om men inget hjälpte, den gröna lampan lyste men lampan gick inte igång. Sen stack jag iväg och när jag kom hem 5 timmar senare och testade projektorn så gick allt igen!

Någon upplevt samma sak?

fick nästintill hjärtattack när den inte gick igång...
Jag har inte gjort något med firmware eller något annat, den ville bara inte gå igång.

Redigerat av Unregistered2a1e3381, 19 december 2004 - 12:02.

Postad 19 december 2004 - 12:15

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0

Sen har jag ett problem som uppkom igår, jag har haft projektorn i ca 2-3månader men igår ville inte lampan gå igång, jag testade starta om men inget hjälpte, den gröna lampan lyste men lampan gick inte igång. Sen stack jag iväg och när jag kom hem 5 timmar senare och testade projektorn så gick allt igen!

Någon upplevt samma sak?

Läs det jag skrev en bit tillbaka där jag gjorde en firmware uppgradering....det låter ju som att det är samma sak som hände mig, bara det att min istället för att gå igång senare lade av helt (heldöd när jag slog på strömbrytaren)....mycket möjligt det är en säkring i den som gick, och att den skulle gått igång igen efter en tid om inte det hade hänt dock...

Och det var jag som frågade om PowerStrip, så jag tackar och bockar för länkarna! :D

Postad 19 december 2004 - 16:18

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0
HJÄLP!!!! när jag slår igång projjen så låter den som ett sågverk!! samma ljud som ur en vinkelslip fast i mini form.
jag har provat att slå av den och testat igen men det låter lika , vad kan va fel ?
jag upplever inte bilden som nå sämre.
går det att använda den ändå ?

skulle behöva dig nu fredrik!!!! :D :D

Postad 20 december 2004 - 22:36

Tonnet51
  • Tonnet51
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Tjena!

Behöver ett tips av någon som sett både sanyo Z2:an och 4805!

Jag tänker köpa ny projektor och det står mellan sanyo z2 och infocus 4805. Vet inte vilken jag ska välja. Har en x1 så jag vet på ett ungefär hur 4905:an ser ut ...men har aldrig sett en LCD.. Skulle vilja veta vad som skiljer de båda. Vad får jag av respektive projektor. Vilken skulle ni rekomendera? Jag inte är känslig mor RGB eller fläktljud men tycker inte om pixligheten alls och färger har inte så jätte stor betydelse ,för mig alltså :D !

MVH

Postad 21 december 2004 - 01:24

Unregistered2a1e3381
  • Unregistered2a1e3381
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Tjena!

Behöver ett tips av någon som sett både sanyo Z2:an och 4805!

Jag tänker köpa ny projektor och det står mellan sanyo z2 och infocus 4805. Vet inte vilken jag ska välja. Har en x1 så jag vet på ett ungefär hur 4905:an ser ut ...men har aldrig sett en LCD.. Skulle vilja veta vad som skiljer de båda. Vad får jag av respektive projektor. Vilken skulle ni rekomendera? Jag inte är känslig mor RGB eller fläktljud men tycker inte om pixligheten alls och färger har inte så jätte stor betydelse ,för mig alltså :D  !

MVH

så du bryr dig inte om rgb, fläktljud eller färger, bara upplösning? Det är inte särskillt höga krav... är det bara upplösning du är ute efter så satsa på lcd! Men om du är ute efter bra svärta(inte grådassig som lcd) korrekta färger, underbar bild så ska du absolut satsa på 4805, det enda negativa med denna är fläktljud och rgb vilket du inte hade något problem med. Så hade jag varit dig så hade jag satsat på IF 4805.

Jag har själv en 2m bred bild på 3,5m avstånd och ser inga pixlar överhuvudtaget.

Postad 21 december 2004 - 14:06

GoodSpeed
  • GoodSpeed
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hmmm var nyss och såg på en infocus 4805, på en 195cm braf duk och på ett avstpnd på 4.5m och jag såg "pixlighet" i vissa scener, explosioner och där det blec väldigt ljust i bilden..... men är det bara jag som ser sånt eller?

Postad 21 december 2004 - 15:04

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

Hmmm var nyss och såg på en infocus 4805, på en 195cm braf duk och på ett avstpnd på 4.5m och jag såg "pixlighet" i vissa scener, explosioner och där det blec väldigt ljust i bilden..... men är det bara jag som ser sånt eller?

Ser också det, men inte på det avståndet. Har själv en 1.6m duk & sitter 3.2m bort med huvudet, ser inga pixlar där. Men så fort jag närmar mig 3m eller närmre så ser jag exakt det du beskriver.

Jag skulle absolut inte sitta närme än 2x dukens bredd.

Postad 21 december 2004 - 15:18

Unregistereddd9ce42b
  • Unregistereddd9ce42b
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Jag har precis samma förutsättningar som NiGhT och håller med honom till fullo. Jag kan se screendoor (pixlighet) på detta avstånd men bara om jag fokuserar på att verkligen söka efter fenomenet. Dessutom så bara i dom ljusare partierna.

Betraktningsavstånd på 2ggr dukens bredd anser jag vara ett minimum.

Postad 21 december 2004 - 16:57

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja påstå att den pixlighet man kan se på det avtåndet beror till 99% på en halvkass inspelning/DVD-utgåva.....kör jag 1080i material, som skalas ner till 480i så är det helt omöjligt att se pixlighet...trots att upplösningen projjen får ju är densamma.

Ladda hem 1080i klippet från Microsofts (tror jag det var) hemsida från Taxi 3 så ska ni få se high-res i 480i! :) :)

Postad 21 december 2004 - 17:14

Unregistereddd9ce42b
  • Unregistereddd9ce42b
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja påstå att den pixlighet man kan se på det avtåndet beror till 99% på en halvkass inspelning/DVD-utgåva.....kör jag 1080i material, som skalas ner till 480i så är det helt omöjligt att se pixlighet...trots att upplösningen projjen får ju är densamma.

Ladda hem 1080i klippet från Microsofts (tror jag det var) hemsida från Taxi 3 så ska ni få se high-res i 480i! ;)  :)

Jag uttryckte mig nog lite oklart i mitt inlägg ovan. Det jag menar är att sitter jag närmare än 2ggr bildens bredd så kan jag utskilja screendoor (rutnätet mellan pixlarna). Detta kan jag se ovavsett vad jag kör för upplösning eller signaltyp.

Var för övrigt nere och tittade på InFocus 5700 tidigare idag, Mycket fin maskin som dessutom har begåvats med en otroligt hökkvalikativ optik. Tänk om den optiken satt i 4805 :)

Postad 21 december 2004 - 17:18

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Ah, då är jag med. Visst kan man urskilja rutnätet, även om det är extremt svagt, och enbart i ljusa partier som ni säger. En Z3:a på samma avstånd ger tydligare screendoor upplevde jag när den testades.

Redigerat av Unregistered8ee75b8b, 21 december 2004 - 17:18.

Postad 22 december 2004 - 22:46

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0
Nu är jag på väg tillbaka till DLP, och infocus.

Har ägnat stor del av dagen till att läsa igenom denna tråden... eller iaf så gott som läst igenom den.

Jag har haft en X1 tidigare, men sålde den pga regnbågar och köpte mig en AE-500 som sedan såldes pga VB.

Nu har jag varit utan projektor ett tag och känner att jag måste ha det igen, hur kul är det att se sagan om ringen på en 29" 4:3 TV? Ger väl högst 24" och så ser man sin gamla "duk" hänga bakom TVn. Nä just det, man står inte ut.

Hoppas nu att det inte är lika mycket regnbågar på 4805 som det är på X1. Den har väl dubbla hastigheten (4x istället för 2x) på hjulet så lite bättre borde det vara.

Har varit (och är väl lite fortfarande) inne på att köpa en Z3 istället, men jag gillar inte VB, FPN (som det faktiskt finns lite av fortfarande, även om det är riktigt lite). Sen är det ju inte alls samma tryck i svärtan och färgerna som en DLP.

Synd att Infocus har en M1-kontakt, störde mig redan på X1 att det var special-kontakter. Varför håller de på med sånt?

Sen är ju faktiskt 4805 riktigt ful, ser exakt ut som X1 som var ful redan då. Jämför man med tex Toshibas MT200 så är det ju pinsamt.
Nåja, inget jag lägger allt för mycket vikt vid men lite störigt är det ju.

Usch, jag är faktiskt lite nervös. Detta är min tredje projektor på ett par år och denna gången vill man ju bli nöjd. Hoppas det inte blir för mycket regnbågar nu bara...

Oj, vilket onödigt inlägg :D

Postad 23 december 2004 - 00:34

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Det är garanterat en hel del mindre regnbågar på 4805:an, så på den punkten bör det inte vara något större problem.

Det är väl fler segment på det färghjulet i 4805:an så det bör vara mer än bara den dubbla hastigheten som minskar det från X1:an.

Postad 23 december 2004 - 02:59

TomSavini
  • TomSavini
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Någon upplevt samma sak?

Jag har inte gjort något med firmware eller något annat, den ville bara inte gå igång.

Sunday, har varit med om samma sak. Hände mig andra dagen i mitt projektorägande. Trodde f-n att hjärtat skulle stanna! Hade dessförinnan skickat tillbaka en defekt SP4805 som dog vid första starten. Dock har min gått ett par veckor och 125 timmar nu utan problem så du behöver nog inte vara så orolig!

Postad 23 december 2004 - 03:00

Unregistered7bfad6df
  • Unregistered7bfad6df
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Hello,

jag har uppgraderat min SP4805 med dem senaste firmwaren och det har
uppstått 2 problem:

1. vid slutet av flashningen kom inte completion rutan upp utan projektorn bara
startades om.

2. nu när jag kollar på film slår det vita"blixtar". Jag har kopplat dvd med
komponent och kollat sladdar och grejer flera gånger utan förbättring.

Har någon nått som helst information om detta?
tack

Postad 23 december 2004 - 03:42

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Ok....på bara de två senaste inläggen nu kan jag dra följande slutsats:

1. InFocus har grova problem med att 4805:an dör vid uppstart, antingen direkt eller efter ett litet tag. Exakt det som hände min projektor och tydligen en del andra. (Fick för övrigt en sprillans ny skickad tillbaka på nolltid, så man antar att problemet är något dom varit med om förr).

2. Uppgraderingen till nya firmwaren är minst sagt halvdan....dels det att den inte följer listan man får med, och dels det att diverse problem verkar uppstå efteråt.

Fredrik....? :D

Postad 23 december 2004 - 10:08

Unregistered2a1e3381
  • Unregistered2a1e3381
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Någon upplevt samma sak?

Sunday, har varit med om samma sak. Hände mig andra dagen i mitt projektorägande. Trodde f-n att hjärtat skulle stanna! Hade dessförinnan skickat tillbaka en defekt SP4805 som dog vid första starten. Dock har min gått ett par veckor och 125 timmar nu utan problem så du behöver nog inte vara så orolig!

detta låter lovande, har kört ca 20 timmar efter det hände och den har fungerat varje gång så jag får väl hoppas att det var en engångshändelse :D

Postad 23 december 2004 - 10:49

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0
Ett litet tips till er som vill ha ett billigt takfäste. :D

Takfäste för Infocus, för under 350:- ink frakt.

Om länken är gammal och inte fungerar, så heter säljaren kramerica_incorporated

Tror att jag själv ska beställa ett sådant.

Usch, jag är orolig över hur mycket oväsen vissa tycker att 4805 genererar. Vad tycker ni?

Har någon jämfört ljudet mot tex AE500?

Postad 23 december 2004 - 11:05

Unregistereddd9ce42b
  • Unregistereddd9ce42b
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Den låter i mina öron betydligt mer än 500:an

Postad 23 december 2004 - 14:17

Unregistered2a1e3381
  • Unregistered2a1e3381
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Det beror helt på var den är placerad, i mitt fall sitter jag precis under den och då tyckte jag den lät en del, speciellt under tysta partier. Så jag har byggt en hushbox till min (nästan klar).

Postad 23 december 2004 - 19:13

Unregistereddd9ce42b
  • Unregistereddd9ce42b
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Det beror helt på var den är placerad, i mitt fall sitter jag precis under den och då tyckte jag den lät en del, speciellt under tysta partier. Så jag har byggt en hushbox till min (nästan klar).

Även jag sitter mitt under min projektor som dessutom sitter mycket nära bakväggen. Detta gör att det brusar på ganska bra med i mina öron/ögon tok för hög ljudnivå. Var för övrigt och tittade på Sony HS50 idag mest för skojs skull, vad underbart låg ljudnivå den hade :D .

SundaY: Vill gärna se lite bilder på ditt hushbox projekt när det är färdigställt. Går nämligen i samma tankebanor.

Redigerat av Gandhi, 23 december 2004 - 19:15.

Postad 23 december 2004 - 21:28

Unregistered2a1e3381
  • Unregistered2a1e3381
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

SundaY: Vill gärna se lite bilder på ditt hushbox projekt när det är färdigställt. Går nämligen i samma tankebanor.

Det ska väl gå att ordna :)

Jag ska göra ett test ikväll för att se om den kyler tillräckligt och hur tyst den blir. Måste säga att jag är ganska nöjd.

Det har dock blivit en hel del modifieringar på den så det ser lite konstigt ut på vissa ställen :(

Postad 24 december 2004 - 13:17

Unregistered2a1e3381
  • Unregistered2a1e3381
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Mitt hushbox bygge!

http://ahlman.homeft...805/hushbox.htm

Postad 24 december 2004 - 22:59

Unregistereddd9ce42b
  • Unregistereddd9ce42b
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Stort tack för bilderna SundaY, minst sagt imponerande bygge, Vad stor boxen är!

Det kommer att bli problem när jag söker tillstånd hos sambon. Avslag var ordet sa Bull. :)

Redigerat av Gandhi, 24 december 2004 - 23:02.

Postad 25 december 2004 - 02:15

Unregistered2a1e3381
  • Unregistered2a1e3381
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Stort tack för bilderna SundaY, minst sagt imponerande bygge, Vad stor boxen är!

Det kommer att bli problem när jag söker tillstånd hos sambon. Avslag var ordet sa Bull.  :)

är medveten om att den är i största laget, men jag ville behålla mitt gamla takfäste för att göra det enkelt för mig och pga detta så blev den ganska stor. Inget som stör mig dock

Postad 25 december 2004 - 23:07

Tonnet51
  • Tonnet51
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Har en lietn fråga här !

Hur är Z2:an i mörka cener om man gämför med DLP´n 4805????

Postad 26 december 2004 - 04:20

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Givetvis mindre risk för regnbågar (inga alls), men istället klart sämre svärta och lite sämre detaljrikedom...Z3:an däremot har bättre svärta än Z2:an, men är fortfarande en klar bit bakom 4805:an på den punkten...

Postad 26 december 2004 - 12:14

Unregistered9f972b61
  • Unregistered9f972b61
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
WOOW SundaY!! Vilket bygge!! Skitgrymt måste jag säga!

Riktigt avundsjuk nu faktiskt.

Jag har oxå haft en del problem med värme i min hushbox, men nu tillslut funkar den. Dock är det inte helt tyst, men definitivt MYCKET lägre än utan lådan. Nu hör jag det svaga bruset från surroundhögtalarna igen :lol:

Skulle kunna tänka mig att jag har ljudnivå som en riktigt tyst LCD i mitt rum. Hade en Z1 förut och utan hushbox tyckte jag att den var riktigt högljudd. Med hushbox blev den ungefär lika tyst som min 4805 är nu i sin låda :)

Har du löst alla värmeproblem nu, och hur upplever du ljudnivån? Riktigt avancerad låda måste jag säga! <_<

Imponerad!

Postad 27 december 2004 - 09:48

Unregistered2a1e3381
  • Unregistered2a1e3381
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

WOOW SundaY!! Vilket bygge!! Skitgrymt måste jag säga!

Riktigt avundsjuk nu faktiskt.

Jag har oxå haft en del problem med värme i min hushbox, men nu tillslut funkar den. Dock är det inte helt tyst, men definitivt MYCKET lägre än utan lådan. Nu hör jag det svaga bruset från surroundhögtalarna igen ;) 

Skulle kunna tänka mig att jag har ljudnivå som en riktigt tyst LCD i mitt rum. Hade en Z1 förut och utan hushbox tyckte jag att den var riktigt högljudd. Med hushbox blev den ungefär lika tyst som min 4805 är nu i sin låda :)

Har du löst alla värmeproblem nu, och hur upplever du ljudnivån? Riktigt avancerad låda måste jag säga!  :lol:

Imponerad!

man tackar, jo ljudnivån kan jag inte klaga på, helt underbart. Hör datorn som står 15m bort högre än projektorn 1,5m över huvudet <_<

Jag ska testa några grejor till för att få ner värmen men sen måste jag säga att jag är riktigt nöjd :lol:

Postad 27 december 2004 - 15:51

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0
Hur är det nu, är det någon av er som använder sig av DVI?

Och om ni gör det, klarar projektorn 50HZ (tex Z2 klarade ju inte detta)

Verkar ju nästan som man ska köra denna projektor med komponent, och ej progressiv signal för att få bästa bild..? (iaf om man inte har en riktigt bra DVD)

Postad 27 december 2004 - 17:39

DFS
  • DFS
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Liknande fråga;

Jag skall byta DVD. Grejen är den att utrustningen sitter en bit från projjen, och en DVI-kabel är tydligen kinkig med längden. Alltså, är en (bra) komponentkabel en bra väg att gå? Kommer att behöva vara runt 10m. Eller är det slöseri med pengar?

Ett alternativ är ju att ställa utrustningen vid projjen, men om detta går att undvika är jag tacksam, det ser inget vidare ut.

Hur bra kan det egentligen bli med DVI kontra komponent?

Postad 27 december 2004 - 19:35

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0

Liknande fråga;

Jag skall byta DVD. Grejen är den att utrustningen sitter en bit från projjen, och en DVI-kabel är tydligen kinkig med längden. Alltså, är en (bra) komponentkabel en bra väg att gå? Kommer att behöva vara runt 10m. Eller är det slöseri med pengar?

Ett alternativ är ju att ställa utrustningen vid projjen, men om detta går att undvika är jag tacksam, det ser inget vidare ut.

Hur bra kan det egentligen bli med DVI kontra komponent?

Det beror naturligtvis på vilken DVD, men eftersom linjedubblaren är så pass bra i 4805 så gissar jag att en bra dvd med komponent är den rätta vägen att gå.

Men tänk på att långa och bra komponentkablar inte heller är billigt.

Tänk också på att inte 4805 har någon DVI utan du behöver en omvandlare, eller alternativt Infocus egen 10m kabel som omvanlar till DVI.

Äsch, vet inte om du blev klokare. Höll själv på att testa en del med skillnaden mellan komponent och DVI ett tag, skillnaden är inte så stor och som sagt använder du DVI så krävs en bra spelare (då den ansvarar för att omvandla signalen till progressiv)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.