Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 18 March 2012 - 20:08
Postad 18 March 2012 - 20:09
Ganska bra film, en del av flygscenerna va riktigt roliga och med trevlig ljudsättning, första filmen jag ser med nya modulerna och måste säga att det är en helt ny underbar filmupplevelse !
Riktigt grym botten, och man känner verkligen filmen, den blir sådär härligt fysisk och skeenden i filmerna känns verkliga och närvarande, utan att det upplevs som "boostat" alls...
Infra, så jäkla kul!!!
området 13-15Hz ger så mycket till upplevelsen av film, och väldigt mycket musik får en helt annan naturligare känsla, rum och liksom "storlek" blir på något vis mycket mer "rätt". Vet inte hur man ska beskriva det...
Jäkla kul är det i alla fall och ger mycket i mervärde, så att begränsa sig till 20Hz är bara synd... fast att det "duger ganska bra ändå", men allt över 20Hz är bara dumheter...
man ska ha full macka vid 20Hz annars ska man skämmas !
Postad 18 March 2012 - 20:22
Endel högtalare skall inte vinklas, vet inte hur fallet är med dessa iofs...
Postad 18 March 2012 - 20:27
Lägg också till den gräsliga heltäckningsmattan så borde det vara outhärdligt att vara i det rummet
Det var en hemsk matta...
Postad 18 March 2012 - 20:36
http://www.youtube.com/watch?v=8esv1sxnNkE
Har du gjort en egen musikvideo David ?
Trevligt att titta på en blomma och höra musik i bakgrunden.
Ärligt talat så tycker jag att den uppställningen ser ut att låta riktigt illa. Ljudbilden lär vara lite högt upp med hornen i den positionen nära taket och den obefintliga invinklingen gör att ljudbilden bara finns precis i mitten. Sen har vi interferensproblem av de dubbla mellanregistren per sida.
Håller med.
Förstår inte varför folk går igång på sånt där faktiskt.
Jag har ett förslag till dom som tycker att det ska SE fläskigt ut, och det inte spelar någon roll hur det låter.
Det heter ljudia..
Köp bara tio paket och bygg. Ställ upp allt i fronten. Lär se svinfläskigt ut och spela röven av allt som finns på hela planeten om det placeras i ett standardrum.
http://www.ljudia.co...15-mkii-p78129/
Att det kommer låta skit är ju en annan femma.. Men det är ju häftigt.. Tycker femtonåringar...o Niklas...
Postad 18 March 2012 - 20:45
Skall till en kille i Göteborg för att lyssna/kika lite IB framöver, tyvärr är det så jäkla långt ner till skåne för att lyssna på JBL´n annars hade jag gjort det för länge sen.
Postad 18 March 2012 - 20:50
kanske dum fråga, men vad kör du med för moduler?
Ingen dum fråga alls och jag hade gärna svarat, men detta är en fråga som jag tyvärr !
Inte kan ge något bra svar på... inte utan att bryta ett löfte så jag hoppas du står ut med ovisshet tills vidare
Har du gjort en egen musikvideo David ?
Trevligt att titta på en blomma och höra musik i bakgrunden.
Haha
Ja, det är inte jätte mycket gungande där, men just det faktum att det är på ljudnivåer i stil med lite högre än bakgrundsmusik gör att det blir så jäkla roligt
Postad 18 March 2012 - 21:01
Ingen dum fråga alls och jag hade gärna svarat, men detta är en fråga som jag tyvärr !
Inte kan ge något bra svar på... inte utan att bryta ett löfte så jag hoppas du står ut med ovisshet tills vidare
Jag gissar på dubbla(!) Proson Rumble 8.
Postad 18 March 2012 - 21:04
Postad 18 March 2012 - 21:20
När jänkarna skall spela högt så ser man JBL Pro och IB lösningar, är jäkligt nyfiken på dessa.
Finns ju ett system utanför Uppsala:
https://www.minhembio.com/ssoep
Men nu har NHT basarna flyttat ett par mil...
Postad 18 March 2012 - 21:25
Mmm för det är bara jag och 15åringarna som tycker denna riggen är ball, lär garanterat spela röven av oss alla här inne, eller ?
Hmm, kan nog spela högt, men antagligen inte mycket under 25Hz där inte...
antagligen inte mycket under 30Hz
Jag gissar på dubbla(!) Proson Rumble 8.
![]()
Nej, 4st !
Postad 18 March 2012 - 21:46
jag tyckte de lät lite skumt att han skulle kunna spela massor av infra med 4 pX moduler xD
Postad 18 March 2012 - 21:46
Har du lyssnat på något liknade Komorok?
Postad 18 March 2012 - 21:53
Ne riktig lågbas är dom visst ingen höjdare på, men men det kan ju kompleteras
Har du lyssnat på något liknade Komorok?
Ja, det tror jag väl att jag har. Är det inte sådana system man brukar ha i biosalonger? Där låter det illa.
Postad 18 March 2012 - 22:03
Finns nog en uppsjö av olika modeller, googlade men hittade inte vad dom har valt för sorter i SF´s salonger.
Postad 18 March 2012 - 22:11
Är du någon slags beta-testare åt IÖ, Dvdai?
Nej inte dirrekt, jag som var nyfiken bara... Och jag ser då till att stilla min nyfikenhet
Precis som jag ( om jag inte mins fel) monterade det första paret av senaste versionen piPs åt en trevlig prick
Och jag va då tvingen att köpa ett par själv såklart
Och att jag testat i6 innan dom fanns också, helt enkelt för att alla dessa modeller varit intressanta för mig och jag är öppen för nya ideer och gillar att testa nya saker.
Jag ser helt enkelt till att testa sådant jag är intresserad av
Redigerat av DVD-ai, 18 March 2012 - 22:20.
Postad 18 March 2012 - 22:12
Postad 18 March 2012 - 22:16
Har den filmen mycket energi där och pallar ditt system att spela det tillräckligt högt för trycksätta rummet?området 13-15Hz ger så mycket till upplevelsen av film, och väldigt mycket musik får en helt annan naturligare känsla, rum och liksom "storlek" blir på något vis mycket mer "rätt". Vet inte hur man ska beskriva det...
Jäkla kul är det i alla fall och ger mycket i mervärde, så att begränsa sig till 20Hz är bara synd... fast att det "duger ganska bra ändå", men allt över 20Hz är bara dumheter...
man ska ha full macka vid 20Hz annars ska man skämmas !
Angående diverse bilder. Det är ju inga problem att spela sjukt högt. Problemet blir ju om man vill ha bra ljud när man spelar högt (och även lågt eftersom väldigt många system ändrar karaktär när man spelar på lite).
Postad 18 March 2012 - 22:17
Postad 18 March 2012 - 22:26
Har den filmen mycket energi där och pallar ditt system att spela det tillräckligt högt för trycksätta rummet?
Angående diverse bilder. Det är ju inga problem att spela sjukt högt. Problemet blir ju om man vill ha bra ljud när man spelar högt (och även lågt eftersom väldigt många system ändrar karaktär när man spelar på lite).
Njaa, den filmen har väll inga jätte under av djupbas, har inte sett den förr
Men det gav en skön upplevelse av filmen och i vissa partier så gr helt klart Infra kapaciteten en förhöjd upplevelse.
Men sedan ska tilläggas att jag kollar på film för det mesta under ref nivå, så jag får sällen upp ljudnivån i den nivån att det bli "monster bas mörch" som hos många andra.
Och jag har dessutom inte någon galen boost på basen, jag gillar när det låter rent och snyggt och när partier som ska ha bas har bas, allt annat i filmen ska inte bli smittat med bas...
Basen bygger upp en grund och djupbasen ger stämning och närvaro/ live känsla i stället för att överdrivas och bara skaka allting till löjlighet
Så jag har mycket mindre "basnarkoman matta" när jag kollar på film än många
Jag vet inte vad jag ska svara på din andra fråga,
Jag tycker stt kapaciteten duger i alla fall, jag har inte hittils upplevt dissten störande vid något tillfälle.
Och infra kan jag spela 15Hz toner på nära maxnivå utan att jag upplever att ljudet förändras i karaktär nämnvärt.
Men Kan inte ge mer svar än så, kapaciteten i infra området är bättre än vad man tror, mycket bättre till och med!
Och jag upplever inte att jag lyssnar på övertoner i så stor utsträckning
Redigerat av DVD-ai, 18 March 2012 - 22:32.
Postad 18 March 2012 - 22:32
Fast jag har iofs aldrig testat att trycka in en baslåda, än mindre fyra, i min lilla toa på övervåningen som är ungefär lika stort dom Dajvid-aj:s rum.
Postad 18 March 2012 - 22:38
Är minst sagt förvånad att fyra portade tiotummare skulle kunna leverera såna ljudtryck, och dessutom i infraregistret..
Fast jag har iofs aldrig testat att trycka in en baslåda, Än mindre fyra, i min lilla toa på övervåningen som Är ungefÄr lika stort dom Dajvid-aj:s rum.
De e för att du inte vet vad jag använder för något, då är det inte så självklart...
Och sedan har jag ju ganska bra rumsstöd med
Men det viktigaste är att det låter bra, och det gör det !
Sedan skulle säler vissa vilja ha mer kapacitet i basen även i detta rummet, om man ska ha konstant 10dB basboost så kan det krävas vid samma ljudnivå för topparna och basnarkomanmusik.
Men för mig så är det tillräckligt
Postad 18 March 2012 - 22:38
Postad 18 March 2012 - 22:43
En fråga på ett grannforum lät så här...
"Jobbar du på din solbränna?"
Ett svar löd:
"Jag skulle klä ut mig till ett P-funk-freak inför en maskerad i början av åttitalet.
Hade varit på Buttericks och skaffat en burk som hette "Negercreme". Innehållet smetade jag in i nyllet och knallade iväg.
Efter en kort stund började det skrikas och vrålas bakom mig, varefter det kom en flarra farande.
Så, nä, jag jobbar inte på någon solbränna för tillfället."
Postad 18 March 2012 - 22:43
Postad 18 March 2012 - 22:58
De e för att du inte vet vad jag använder för något, då är det inte så självklart...
Och sedan har jag ju ganska bra rumsstöd med
Men det viktigaste är att det låter bra, och det gör det !
Sedan skulle säler vissa vilja ha mer kapacitet i basen även i detta rummet, om man ska ha konstant 10dB basboost så kan det krävas vid samma ljudnivå för topparna och basnarkomanmusik.
Men för mig så är det tillräckligt
Jag trodde att du körde med PX-4 ?
Kanske har missat där du skrev att du hade något annat hemma ?
Om du nu har något annat hemma så är det väl bara att skriva vad det är ?
Postad 19 March 2012 - 06:04
Så jag rekommenderar er alla att hålla till tåls, borde inte dröja så fasligt länge tills ni får reda på vad det är
Tills dess så är dom fakta ni redan viste det enda som ni kommer att veta
Postad 19 March 2012 - 08:56
Nej, det är inte bara att göra det, inte utan att bryta ett löfte och det gör jag inte.
Så jag rekommenderar er alla att hålla till tåls, borde inte dröja så fasligt länge tills ni får reda på vad det är
Tills dess så är dom fakta ni redan viste det enda som ni kommer att veta
Vi vet ju alla att det är DA du har hemma..
Sluta löjla dej nu...
Postad 19 March 2012 - 09:28
Gissa bör man annars... Hmm ja du
Bagarn hann före, hade visst börjat skriva och gjort annat.
Nu kommer DHL vilken sekund som helst!
Postad 19 March 2012 - 09:32
Förlåt... men ibland kan man ju inte hålla sig.
Postad 19 March 2012 - 10:01
Spelar inte så stor roll tycker jag, bara han är nöjd.
Postad 19 March 2012 - 10:15
Eller Inos "nya" 10 tummare?
Spelar inte så stor roll tycker jag, bara han är nöjd.
Det elementet hade jag också gissat på om jag inte visste svaret.
Och plus ett på att det viktigaste är att David är nöjd.
Postad 19 March 2012 - 11:00
Idag är David nöjd, vänta bara någon dag
Haha, alltså, det är skillnad på nöjd och att vara "klar", "klar" blir man ju inte för då är det ju dags att byta hobby
Musiklyssnandet är ju en del av mitt liv, ljudnörderiet är en hobby och en sådan kräver ju någon typ av förändring för att utvecklas / gå i någon riktning
Men, missnöjd är jag bara när jag inte tycker det låter som jag vill, vilket brukar vara tills att jag fått till det som jag vill ha det, sedan är jag nöjd
tills att jag råkar få för mig att jag ska köpa något nytt som resulterar i att allt blir annorlunda och jag måste hålla på och knöla för att få det resultat jag vill ha igen...
Då är risken att jag börjar lyssna för mycket på ljud igen som en följd av detta.... och måste då kämpa för att komma tillbaka till musiken.... jag avskyr att lyssna på ljud...
Edit: rättat, jäkla Ifån...
Redigerat av DVD-ai, 19 March 2012 - 12:02.
Postad 19 March 2012 - 12:04
Ja verkligen. Snudd på obarmhärtigt trevligt var det. Ser redan fram emot nästa besök.Inga bildbevis finns som tur är
Men jeflar va trevligt det var
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 19 March 2012 - 12:04.
Postad 19 March 2012 - 12:46
saft och bullar nästa gång !
Postad 19 March 2012 - 13:03
Saft och bullar är ju gott också iofs.
Postad 19 March 2012 - 13:29
Tur vi är olika. För mig är ljudnörderiet extremt ointressant. Jag vill bara ha bra återgivning hemma sen kan det vara. Att hålla på och testa massa saker är bland det tråkigaste jag kan tänka mig. Så för min del är målet att bli klar, så slipper jag fundera på detta något mer. Och jag är "klar" i den meningen att jag har den återgivning hemma som jag vill, det som är kvar är lite fix med rummet och kanske lite mer headroom för en eventuell framtid med större rum.Haha, alltså, det är skillnad på nöjd och att vara "klar", "klar" blir man ju inte för då är det ju dags att byta hobby
Musiklyssnandet är ju en del av mitt liv, ljudnörderiet är en hobby och en sådan kräver ju någon typ av förändring för att utvecklas / gå i någon riktning
Postad 19 March 2012 - 14:08
Ungefär som dig efter ett par Bellman David.
![]()
Saft och bullar är ju gott också iofs.
Ääähhhch !
Hur går de med din stärkare föresten ?
håller den i sig än ?!
Tur vi är olika. För mig är ljudnörderiet extremt ointressant. Jag vill bara ha bra återgivning hemma sen kan det vara. Att hålla på och testa massa saker är bland det tråkigaste jag kan tänka mig. Så för min del är målet att bli klar, så slipper jag fundera på detta något mer. Och jag är "klar" i den meningen att jag har den återgivning hemma som jag vill, det som är kvar är lite fix med rummet och kanske lite mer headroom för en eventuell framtid med större rum.
Ja alla e vi olika
men jag har som samma mål som du, alltså är vi ganska lika på den punkten
Det var ett tag sedan jag var genuint intresserad av tekniken bakom, idag är det mer så att jag går på det som jag tycker låter bra !
Redigerat av DVD-ai, 19 March 2012 - 14:11.
Postad 19 March 2012 - 15:31
När jag läser de skrivna raderna så drar jag slutsatsen att alla gissar fel. Och för att göra detta inlägg ytterligare lite drygare så kan jag berätta att jag vet vad för basar David har och jag tänker inte heller berätta vad det är för ena.
Förlåt... men ibland kan man ju inte hålla sig.
Att du inte bara skriver det då ?
Det brukar du ju göra med folk som ska vara lite hemlighetsfulla...
Postad 19 March 2012 - 15:38
Av samma orsak som jag ?!
Edit: kom på att det välle va så att han råkade spoila din hemlighet med LMS, fast att INGEN såg det, i stort sätt... Jag va väll en av dom få som alls reagerade men kommenterade inte då jag inte va säker
Redigerat av DVD-ai, 19 March 2012 - 15:53.
Postad 19 March 2012 - 16:10
Villd gissning....
Av samma orsak som jag ?!
Edit: kom på att det välle va så att han råkade spoila din hemlighet med LMS, fast att INGEN såg det, i stort sätt... Jag va väll en av dom få som alls reagerade men kommenterade inte då jag inte va säker
Det var inte LMS jag tänkte på...
Postad 19 March 2012 - 16:37
Postad 19 March 2012 - 16:46
kan avslöja en sak, det är inte vad ni tyckts tro det vara för något som det inte är, utan något helt annat som ingen tror att det inte kan vara, så det så !
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
49 bilder
51 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?