Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Scart till komponent adapter (CYP)

107 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 14 januari 2008 - 14:29

olasahl
  • olasahl
  • ForumrĂ€v

  • 757 inlĂ€gg
  • 0
Tack för info. FÄr testa att koppla pÄ detta sÀtt istÀllet för med s-video. Min förstÀrkare (Rotel RSX-1058) ska klara att konvertera upp signalen sÄ det borde inte vara nÄgra problem.

/Ola

#102

Postad 18 januari 2008 - 15:00

Unregisterede5542b5c
  • Unregisterede5542b5c
  • Wannabe

  • 18 inlĂ€gg
  • 0
Efter en dryg veckas provande av denna lilla mojÀng (CYP frÄn Kabelgiganten), kan jag bara sÀga
att den fungerar klockrent.
Har kopplat enl. följande:
Humax - CYP med Clicktronic-scartkabel (0,75m) frÄn Kjell o Co för 179:-
CYP - Denon AVR-1907 med Clicktronic komponentkabel (1m) frÄn Kjell o Co för 199:-
Denon AVR-1907 - Epson TW10H med Clicktronic komponentkabel (15m) frÄn Kjell o Co för 369:-

Har kört bÄde Live-sÀndningar frÄn diverse sportkanaler och "vanliga" TV-programm.
Och bilden Àr vÀldigt klar och stabil, trots att den utrustning jag har inte pÄ nÄgot sÀtt Àr den bÀsta hÀr i vÀrlden.
Men för en "vanlig" löne-slav med begrÀnsad budget (och intresse...) sÄ Àr det en klart prisvÀrd uppsÀttning för
att kunna fÄ en 120" bild frÄn digital-boxen.

Hans

#103

Postad 26 januari 2008 - 09:41

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • LĂ€rjunge

  • 447 inlĂ€gg
  • 0
PÄ min gamla digital-box finns det ingen digital ljudutgÄng, endast RCA-stereo. Jag har den idag kopplad till hÄrddiskvideon och TV:n genom Scart RGB.

Via videons digital-utgÄng kör jag boxens ljud genom recievern. Vilken kvalitet har jag pÄ ljudet dÄ?

Om jag gör om Scart RGB till komponent och kör in signalen i förstÀrkaren, dÄ tappar jag ljudet va? Om jag kopplar ihop den bildsignalen med boxens stereo-signal sÄ mÄste det bli sÀrmre ljud Àn nÀr jag kör Scart RGB -> Videon -> optisk kabel till recievern va?

#104

Postad 04 februari 2008 - 12:14

Jimpatheking
  • Jimpatheking
  • AnvĂ€ndare

  • 197 inlĂ€gg
  • 0
Tja.
jag har en Samsung Q96 (och sagem box till boxer) som fÄr rullande linjer pÄ scart ingÄngen, tydligen inte bara jag med detta problem. Jag tÀnkte dÄ köpa en sÄn sladd med scart frÄn boxern och Röd Grön BlÄ in i tvn tills jag började lÀsa hÀr. Jag antar att det skulle bli samma problem med en sÄn sladd förden gör inte om signalen utan kanske mest Àr till för om man har en tv utan scart?
SÄ jag Žbehöver alltsÄ en omvandlare och en sladd med Röd Grön BlÄ pÄ bÄda sidor??
trött pÄ köpa bort mig för jag inte kan ett skit.

#105

Postad 30 juli 2008 - 16:47

Sir_T
  • Sir_T
  • Wannabe

  • 40 inlĂ€gg
  • 0
Hej"
Har nÄgon testat att köra ComHem-box (ej HD) via CYP (bild) och optisk (ljud) via receiver till TV?
Resultat?

#106

Postad 05 augusti 2008 - 12:23

AtEase
  • AtEase
  • Wannabe

  • 11 inlĂ€gg
  • 0

Hej"
Har nÄgon testat att köra ComHem-box (ej HD) via CYP (bild) och optisk (ljud) via receiver till TV?
Resultat?

Hade du bekymrat dig om att lÀsa trÄden innan du stÀllde frÄgan hade du sett att straightline tre inlÀgg tidigare skrev om exakt den kombinationen.

Jag har för övrigt tÀnkt göra detsamma, har en Humax CX1201C jag tÀnkte koppla till konvertern och sen via receivern till teven.

#107

Postad 29 januari 2009 - 17:00

Unregisteredd0b0f967
  • Unregisteredd0b0f967
  • Amatör

  • 83 inlĂ€gg
  • 0
Jag har nu lÀst hela denna trÄd *pust* och mÄste bara klargöra lite innan jag köper en CYP.

Jag har en sopig box ifrĂ„n Boxer, en Sagem IDT-72 (eller ITD, stĂ„r bĂ„de och pĂ„ boxers hemsida...) Ur den har jag kopplat en adapter som tar komponent (tre st RCA) och en sync (en RCA) och in i TVns komponentingĂ„ng med sync pĂ„ en komposit ingĂ„ng. Detta blir inte mycket bĂ€ttre Ă€n att ta komposit direkt, Ă€r det sĂ„ kanske att det bara ÄR kompositen den tar ifrĂ„n? Blir det inte riktig komponent pĂ„ detta vis utan jag mĂ„ste skaffa en CYP för att fĂ„ det?

#108

Postad 18 februari 2009 - 22:03

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • LĂ€rjunge

  • 305 inlĂ€gg
  • 0

Jag har nu lÀst hela denna trÄd *pust* och mÄste bara klargöra lite innan jag köper en CYP.

Jag har en sopig box ifrĂ„n Boxer, en Sagem IDT-72 (eller ITD, stĂ„r bĂ„de och pĂ„ boxers hemsida...) Ur den har jag kopplat en adapter som tar komponent (tre st RCA) och en sync (en RCA) och in i TVns komponentingĂ„ng med sync pĂ„ en komposit ingĂ„ng. Detta blir inte mycket bĂ€ttre Ă€n att ta komposit direkt, Ă€r det sĂ„ kanske att det bara ÄR kompositen den tar ifrĂ„n? Blir det inte riktig komponent pĂ„ detta vis utan jag mĂ„ste skaffa en CYP för att fĂ„ det?


Om det Àr en ITD-72 kan du inte ta ut komponent ur scarten. Om det dock varit en ITD-75 hade det gÄtt.

Du behöver alltsÄ en CYP.

//Göran



1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.