Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Brutal Legend [Xbox 360, PS3]

161 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Brutal Legend (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 7,5 (3) 99:-
Brutal Legend (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7,11 (8) 100:-

#101

Postad 15 oktober 2009 - 23:35

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Då har man spelat en 5tim kanske, kört lite mainqouest men åkt runt en hel del också och bara kollat mig runt och letat prylar. Skön stämning, bra musik, härliga karaktärer och en del humor. Det första som slog mig, menyn i början är rikitgt skön!

Kameran kan väl vara lite bångstyrig men det känns inte som ett spel som man behöver ha full koll på den heller, lite dropar i framrate ibland men det är inte ofta. Lite småtjatiga sidequests...

Spoiler


Skall bli kul att lira mer imorgon!

#102

Postad 16 oktober 2009 - 11:06

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0
Någon mer som har Problem med sin Förbokningskod dom fick via Gamestop?

MIn funkar inte o ringde o hörde med Gamestop! Tydligen en hel del som har fått problem =/

#103

Postad 16 oktober 2009 - 12:04

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Någon mer som har Problem med sin Förbokningskod dom fick via Gamestop?

MIn funkar inte o ringde o hörde med Gamestop! Tydligen en hel del som har fått problem =/

Fick ingen kod alls :lol:
Ska ringa och kolla om man får någon.

#104

Postad 16 oktober 2009 - 14:19

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Jag fick en och den fungerarade igår.


Lite förvånad, det var bara 1på min friendslist av typ 70st som spelade Brutal legend igår. Med andra mer populära spel så brukar det vara helt full av folk, ifos. kanske inte Tim Shafers spel är så populära. Har ofta hyllat Psychonauts till gamla boxen i diverse sammahang och folk vet oftast inte vad det är för spel ens.

Redigerat av genstruktur, 16 oktober 2009 - 14:21.


#105

Postad 16 oktober 2009 - 15:39

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Det första som slog mig, menyn i början är rikitgt skön!

Menyn är rolig och originell men den är förbaskat dryg om man behöver bläddra tillbaka till början eller till slutet.

#106

Postad 16 oktober 2009 - 15:40

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Menyn är rolig och originell men den är förbaskat dryg om man behöver bläddra tillbaka till början eller till slutet.


Jo det kan den nog vara, har inte tänkt på det. Du får spela spelet istället för att sitta i menyn och bläddra :)

Men du måste erkänna att "LPfeelingen" var skön, blev sugen på att köpa LPskivor igen. Omslagen var så tuffa! :lol:

Redigerat av genstruktur, 16 oktober 2009 - 15:51.


#107

Postad 16 oktober 2009 - 16:13

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
har klarat ca 40% nu.
skön stämning och humor men finns inte så mkt att göra i spelet,
samt att det är grymt lätt än så länge.
kör på brutal men har dött 2 gånger i strid och har fire tribute så det kommer ur öronen på mig.
sen måste jag säga att detta spelet är verkligen designat för en hoppknapp...som inte finns.
riktigt illa när man inte kan gå vidare på en motorväg för där är ett lyft i marken på 20cm.
nä då måste jag kalla på min bil så klart.

#108

Postad 16 oktober 2009 - 16:23

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Har också klarat ca 40% och tycker att spelet hittils är mycket bra. Visst, en hel del brister är det men jag tycker att Brutal Legend har något som alldeles för många spel saknar idag, nämligen skaparglädje. Man kan nästan ta på kärleken som skaparna investerat i spelet. Ska fortsätta spela så fort handkontrollen är laddad igen. :lol:

#109

Postad 16 oktober 2009 - 19:42

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Tänkte att det kunde vara roligt om vi på Minhembio som har xbox kan lira lite online tillsammans, tror det är roligare än att möta nån random spelare som kanske inte är så pratsugen?

GT: diarrehampus

#110

Postad 16 oktober 2009 - 19:47

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Har också klarat ca 40% och tycker att spelet hittils är mycket bra. Visst, en hel del brister är det men jag tycker att Brutal Legend har något som alldeles för många spel saknar idag, nämligen skaparglädje. Man kan nästan ta på kärleken som skaparna investerat i spelet. Ska fortsätta spela så fort handkontrollen är laddad igen. :lol:



jo jag håller med dig hela världen skriker bara WOW!
det är ren konst...
det är just därför jag tycker det är så synd att vi som spelare blir behandlade som vi är på museum.
vi får följa gången markerad med snöre och titta med beundran men inte mer.
förlorad potential tycker jag.
hade varit underbart att få klättra längst sidan på en klippvägg byggd av aktiva förstärkare och hålla i oss för liven när en riff kommer igenom.
men nej, se men inte röra.

#111

Postad 16 oktober 2009 - 21:19

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

jo jag håller med dig hela världen skriker bara WOW!
det är ren konst...
det är just därför jag tycker det är så synd att vi som spelare blir behandlade som vi är på museum.
vi får följa gången markerad med snöre och titta med beundran men inte mer.
förlorad potential tycker jag.
hade varit underbart att få klättra längst sidan på en klippvägg byggd av aktiva förstärkare och hålla i oss för liven när en riff kommer igenom.
men nej, se men inte röra.



Har spelat 40% nu och jag håller med lite.

Spoiler


Powersliiiide :lol:

Redigerat av genstruktur, 16 oktober 2009 - 21:20.


#112

Postad 16 oktober 2009 - 23:04

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
http://mcan.noll8.nu/dump/judas.jpg

Blir ju inte ballare än så här :)

#113

Postad 16 oktober 2009 - 23:08

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

http://mcan.noll8.nu/dump/judas.jpg

Blir ju inte ballare än så här :)


Fet låt till en fet bil! :lol:

#114

Postad 17 oktober 2009 - 13:09

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
25/50 achievments! sjukt beroende framkallande spel, ca 85 % klarat.
Nån som vill köra lite multiplayer kan adda : mineur

#115

Postad 17 oktober 2009 - 14:27

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0

Någon mer som har Problem med sin Förbokningskod dom fick via Gamestop?

MIn funkar inte o ringde o hörde med Gamestop! Tydligen en hel del som har fått problem =/


Samma här! Min kod fungerade inte heller!

Har du fått en som fungerat eller vad säger de från GameStops sida?
(har inte kollat med dem)

EDIT: Hittade följande på ett annat forum:

Ringde Gamestop och de sade att alla koder de hade var felaktiga, och att de skulle få nya idag med lite tur. Så ring din butik.


Så jag ringde... Säljaren sade att han precis fått ett mail om att EA fixat så koderna skall fungera nu.
Provade därefter koden i PSN Store och den fungerade nu - så, prova igen!

Redigerat av LiMiT, 17 oktober 2009 - 14:40.


#116

Postad 18 oktober 2009 - 14:19

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
Nu har även jag klarat skiten :D

6:08h @ Brutal difficulty :P

Ett spel man faktist ser fram emot att fortsätta spela efter man klarat storyn, inte bara för
att leta achievements alltså.

:rolleyes:

#117

Postad 18 oktober 2009 - 16:13

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Hämtade ut spelet igår.. min kod fungerar.. dom sa i butiken när jag frågade om koden att dom hade slutat ge ut den för att den inte fungerade.. men hade fått info om att den fungerade nu..

Ligger fortfarande inplastat hemma.. får förhoppningsvis tid att öppna det ikväll! :)

#118

Postad 18 oktober 2009 - 22:42

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Ni som klarar spelet på Brütal... Har ni nått tips om hur man hanterar ranged units?

De sabbar Eddie duktigt. Jag springar fram, gör min quake för att få tyst på dem och försöker hugga ihjäl dem men medan jag hugger en så vaknar de andra och börjar skjuta på mig igen...
Går semi-bra att attackera med gitarren, men den gör ju fes-skada. Mest att man kan få dem att sluta skjuta ett stund.

Alla tips ni har hur man hanterar RTS delen hade varit välkommet...

#119

Postad 19 oktober 2009 - 01:01

Dariush
  • Dariush
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Headbangers ska funka bra mot ranged units (läste det på deras beskrivning) men annars tycker jag groupies fungerar hur bra som helst, speciellt om man kör double-team

Groupies är faktiskt väldigt bra att ha många av, i tidiga skedet kan man skydda dom med lite headbangers och en thunder hog

Ett annat sätt är att double-teama med en thunder hog, köra in i en grupp med ranged units, spela en stun note, hoppa av och sedan spela upp face-melt solot

#120

Postad 19 oktober 2009 - 08:22

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0

Ni som klarar spelet på Brütal... Har ni nått tips om hur man hanterar ranged units?

De sabbar Eddie duktigt. Jag springar fram, gör min quake för att få tyst på dem och försöker hugga ihjäl dem men medan jag hugger en så vaknar de andra och börjar skjuta på mig igen...
Går semi-bra att attackera med gitarren, men den gör ju fes-skada. Mest att man kan få dem att sluta skjuta ett stund.

Alla tips ni har hur man hanterar RTS delen hade varit välkommet...


ja brukade köra in allt folk på anfall, flyga o landa ungefär i mitten, köra facemelter el vad den kallas, pang klart, alla döda ungefär=) hade inte så stora problem på brütal , 100% igår föresten.

#121

Postad 21 oktober 2009 - 08:33

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • Lärjunge

  • 475 inlägg
  • 0
hur vet ni hur långt man har kommit?

å hur spelar man online.. måste missat de någon stans.

men säger man blir beroende å skyndar hem efter jobbet=)

#122

Postad 21 oktober 2009 - 13:22

Dariush
  • Dariush
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Om du är inne i spelet och trycker på start kan du få fram stats

Multiplayer får du fram genom att bläddra i start-menyn

#123

Postad 22 oktober 2009 - 00:01

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
gay spel snuva mig på två achievements.
fick ingen för att klara spelet på butal och fick ingen för att göra alla hunting mission.
oh well.

#124

Postad 22 oktober 2009 - 00:22

stock
  • stock
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

gay spel snuva mig på två achievements.
fick ingen för att klara spelet på butal och fick ingen för att göra alla hunting mission.
oh well.



Åkte du tillbaks och snackade med han du fick dina huntingmissions av efter du klarat sista? Han syns inte på kartan längre, men han sitter kvar där du fick det sista uppdraget av honom (vid det stora korset ungefär).

#125

Postad 22 oktober 2009 - 09:39

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Åkte du tillbaks och snackade med han du fick dina huntingmissions av efter du klarat sista? Han syns inte på kartan längre, men han sitter kvar där du fick det sista uppdraget av honom (vid det stora korset ungefär).


nej det gjorde jag inte.
jag antog att han var borta eftersom det inte fanns någon markör.
shall have a look, tack.

#126

Postad 22 oktober 2009 - 10:14

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

nej det gjorde jag inte.
jag antog att han var borta eftersom det inte fanns någon markör.
shall have a look, tack.



Fan det gäller nog mig också, skall gå tillbaka och checka.

#127

Postad 22 oktober 2009 - 11:33

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
Om det löser den biffen, så kanske brutal difficulty-cheeven har något med att göra att du ändrat svårighetsgrad
vid något tillfälle och fått en autosave som du inte noterade, sen ändrade tillbaka till brutal och trodde att allt var frid och fröjd :)

#128

Postad 22 oktober 2009 - 20:00

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Om det löser den biffen, så kanske brutal difficulty-cheeven har något med att göra att du ändrat svårighetsgrad
vid något tillfälle och fått en autosave som du inte noterade, sen ändrade tillbaka till brutal och trodde att allt var frid och fröjd :)



ja jag tror det var så.
jag ändrade från normal till brutal efter introt.
men lite illa att jag blir snuvad på den när jag inte ens hann döda en fiende på normal.

#129

Postad 22 oktober 2009 - 22:12

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Några tips på hur man
Spoiler
Jag har gjort alla side mission fram till nu, men det finns ingen upgrade till Deuce förutom en kulspruta och lite eld och de känns lite klena just nu.

#130

Postad 23 oktober 2009 - 01:48

relg
  • relg
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Några tips på hur man

Spoiler
Jag har gjort alla side mission fram till nu, men det finns ingen upgrade till Deuce förutom en kulspruta och lite eld och de känns lite klena just nu.



Efter att totalt misslyckats med första försöket så kom jag på detta:
Spoiler


Kulsprutan är väldigt effektiv och siktar automatiskt. Jag upplevde att fienderna dog snabbare om man skjuter snabbt i korta skurar. Have an awesome time!

Redigerat av relg, 23 oktober 2009 - 01:54.


#131

Postad 23 oktober 2009 - 10:22

Unregistered02428d26
  • Unregistered02428d26
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0
Hade själv aldrig nått problem med det:
Spoiler
lycka till !

#132

Postad 23 oktober 2009 - 12:33

Dariush
  • Dariush
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Minorna som man kan uppgradera till sedan är väldigt effektiva i den typen av uppdrag

#133

Postad 23 oktober 2009 - 18:49

relg
  • relg
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
Ekar det härinne?

#134

Postad 23 oktober 2009 - 18:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Han eftersökte ju några tips. Det är inte bara den som är först som får tipsa.

#135

Postad 23 oktober 2009 - 19:00

Johnny Hotpants
  • Johnny Hotpants
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
Nu har jag klarat spelet men har en massa låtar att gräva upp (känns viktigt) och en del andra sidogrejjer, sen är det ju som sagt sweet o bara plöjja runt o spisa metal i sin bil o döda älgar.

Spelet va lite lätt må jag säga eller så är man helt enkelt för bra, körde på brutal o hade egentligen inga problem med något uppdrag eller moment, visst man dog här o där men det gör man hur man än beter sig.

Nu ska det bli kul o se va multiplayer har o ge.

#136

Postad 24 oktober 2009 - 09:32

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Efter att totalt misslyckats med första försöket så kom jag på detta:

Spoiler


Kulsprutan är väldigt effektiv och siktar automatiskt. Jag upplevde att fienderna dog snabbare om man skjuter snabbt i korta skurar. Have an awesome time!

Haha, klarade det på första försöket efter ditt tips. :D

Måste lära mig RTS-delen nu. Jag tycker det är svårt att få någon översikt och allt går så fort.

#137

Postad 24 oktober 2009 - 11:16

Johnny Hotpants
  • Johnny Hotpants
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0

Haha, klarade det på första försöket efter ditt tips. :)

Måste lära mig RTS-delen nu. Jag tycker det är svårt att få någon översikt och allt går så fort.


Se till att ha fullt med gubbar hela tiden o att ha några av varje sort alltid, och flyg upp o iväg så fort du håller på att dö.
Att dyka ner i en folkmassa o lira en facemelter är alltid bra också.

#138

Postad 24 oktober 2009 - 12:33

relg
  • relg
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Han eftersökte ju några tips. Det är inte bara den som är först som får tipsa.


Självklart men han skrev i princip exakt samma sak. :)
Det var inte meningen att trampa någon på tårna.

Haha, klarade det på första försöket efter ditt tips. :D

Måste lära mig RTS-delen nu. Jag tycker det är svårt att få någon översikt och allt går så fort.

Samma här, helt idiotsvårt.

Se till att ha fullt med gubbar hela tiden o att ha några av varje sort alltid, och flyg upp o iväg så fort du håller på att dö.
Att dyka ner i en folkmassa o lira en facemelter är alltid bra också.


Spoiler


#139

Postad 24 oktober 2009 - 13:31

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Fixade det nu. Knepet är att ta det i små attaper, varje fangejser för sig. Rallyflaggan är också ett bra sätt att slippa flyga tillbaka och hämta mer units.

#140

Postad 24 oktober 2009 - 13:56

relg
  • relg
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Fixade det nu. Knepet är att ta det i små attaper, varje fangejser för sig. Rallyflaggan är också ett bra sätt att slippa flyga tillbaka och hämta mer units.


Tack för tipsen! Ska prova igen.
Jag vill ju varva på Brütal men just nu är det lite väl svårt för min del, gör ett par till försök. :)

#141

Postad 25 oktober 2009 - 16:22

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Min tid som ninjafältherre är över.
Spoiler
Ni som har klarat det här, hur gjorde ni?

*edit*
Hittade en lösning som fungerade under resten av spelet.
Spoiler
gjorde resten av slagen tillräckligt lätta för att jag skulle klara de på första försöket.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 25 oktober 2009 - 23:20.


#142

Postad 26 oktober 2009 - 13:33

Johnny Hotpants
  • Johnny Hotpants
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0

Spoiler

Spoiler


#143

Postad 27 oktober 2009 - 20:13

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Provade köra detta spel hos en kompis idag, tyckte det var galet enformigt. Visst är det sköna kommentarer i spelet... men själva gameplay är i princip bara repeat... hela vägen. Jag började mitt i och spelade väl någon timme.. men det visade iaf inget tecken på att det skulle bli någon förändring.

Fattar inte hur IGN kan ge ett så högt betyg för det här spelet, i övrigt tycker jag att ign ger sina betyg hellre för högt än för lågt på alla recensioner de gör. T.ex alla de senaste releasen har bara fått högt betyg...

Redigerat av Unregistered1232, 27 oktober 2009 - 20:14.


#144

Postad 27 oktober 2009 - 22:12

aguhi
  • aguhi
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0
http://www.joystiq.c...ly-free-on-ps3/

"we love the PS3" :)

#145

Postad 27 oktober 2009 - 22:38

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Dom kör tvärtom den här gången, innan så släppte dom demot först till xbox360.

#146

Postad 29 oktober 2009 - 00:49

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

If you're a PS3 owner, however, the map pack will be free of charge for the first two weeks.

Kan man då ladda ner det även om man inte har spelet? Om man skulle få för sig att skaffa det senare, menar jag :)

#147

Postad 29 oktober 2009 - 06:23

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Det borde gå

#148

Postad 29 oktober 2009 - 13:43

Johnny Hotpants
  • Johnny Hotpants
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
Jag testade för övrigt att spela multiplayer mot AIn häromdagen, riktigt galet svårt va de. Är det någon som vunnit mot AIn på Brütal eller vad det kallas?

#149

Postad 29 oktober 2009 - 14:11

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Råkade snegla mot lite trophies tidigare, det fanns ett par som går ut på att man ska slakta X antal motståndare i sin bil alt solo. Det står att det går att göra i "any mode", betyder det även kampanj? Dvs, utdraget över hela kampanjen eller en sittning eller något?

#150

Postad 29 oktober 2009 - 16:24

Dariush
  • Dariush
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0

Jag testade för övrigt att spela multiplayer mot AIn häromdagen, riktigt galet svårt va de. Är det någon som vunnit mot AIn på Brütal eller vad det kallas?


Ja, tycker det är lättast på den där banan man möter Lionwhite i kampanjen (har ifs inte testat många andra banor)


Råkade snegla mot lite trophies tidigare, det fanns ett par som går ut på att man ska slakta X antal motståndare i sin bil alt solo. Det står att det går att göra i "any mode", betyder det även kampanj? Dvs, utdraget över hela kampanjen eller en sittning eller något?


Du kan få den under kampanjen och du behöver inte göra det under en sittning



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.