Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dead Space

349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Dead Space (51 medlem(mar) har röstat)

Skräckmätaren (som även fungerar som en sorts totalbetyg)

  1. 1 (1 röster [1.96%])

    Procent av omröstning: 1.96%

  2. 2 (1 röster [1.96%])

    Procent av omröstning: 1.96%

  3. 3 (7 röster [13.73%])

    Procent av omröstning: 13.73%

  4. 4 (15 röster [29.41%])

    Procent av omröstning: 29.41%

  5. 5 (27 röster [52.94%])

    Procent av omröstning: 52.94%

Rösta Gäster kan inte rösta
Dead Space (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8,83 (5) Inga priser

#101

Postad 28 oktober 2008 - 16:30

hedda
  • hedda
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
Jag kan bara hålla med alla er som tycker att Dead Space är ett riktigt höjdarspel. Har inte hunnit skriva någon kommentar här för jag har lirat så mycket :)

Är på kapitel 11 nu och storyn börjar nog gå mot sitt slut, tror jag.

Ville bara kommentera det här med triggers för när monster ska dyka upp. Jag har inte alls stört mig på nåt sånt. Tycker tvärtom att man löst det där mycket bra. Inga respawns och sånt heller, vilket i mina ögon kan förstöra ett spel totalt!

Problemlösningen är även den av en alldeles lagom svårighetsgrad och dyker upp lite då och då för att det inte ska kännas monotont med alla monster.

Det här är verlkigen ett toppenspel!

#102

Postad 28 oktober 2008 - 16:41

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
jag klarar fan inte av hard, ammon tar ju slut hela tiden :/

#103

Postad 28 oktober 2008 - 16:48

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0
Vad jag förstått så låser man upp ännu en svårighetsgrad när man väl klarat spelet och det är denna som gäller om vill ha den stora achievementen (klara spelet på svåraste nivån). Jag lirar nog igenom det på medium första gången. Räcker att man sliter hår en gång.

#104

Postad 28 oktober 2008 - 17:00

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0

Vad jag förstått så låser man upp ännu en svårighetsgrad när man väl klarat spelet och det är denna som gäller om vill ha den stora achievementen (klara spelet på svåraste nivån). Jag lirar nog igenom det på medium första gången. Räcker att man sliter hår en gång.


Man sliter inte hår på hard heller. Tycker det ger mer känsla bara då man måste spara lite på ammo iaf.

(med andra ord: Jag tror att spelupplevelsen sjunker ordentligt med medium om man är van spelare, med dina achievementspoäng tror jag att du är van nog :))

#105

Postad 28 oktober 2008 - 17:25

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Man sliter inte hår på hard heller. Tycker det ger mer känsla bara då man måste spara lite på ammo iaf.

(med andra ord: Jag tror att spelupplevelsen sjunker ordentligt med medium om man är van spelare, med dina achievementspoäng tror jag att du är van nog ;))

Mmm, oki. Skall testa. Vill ju även ta "Plasma Cutter only" achievementen, det kanske är lite svårt på hard då?

Och man skall nog inte stirra sig blind på antal GS och skicklighet om man nu inte tycker att Cars och Avatar är svåra spel :)

#106

Postad 28 oktober 2008 - 19:30

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0
Jag hade iaf inte kunnat hålla mig ifrån att testa andra vapen och spela igenom spelet för upplvelesens skulle första gången.
Andra genomgången kan man göra det för achievements (eller tredje om man nu vill klara den på det allra svåraste också)

#107

Postad 28 oktober 2008 - 21:05

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Jag har en ny plan för mina tevespel som jag har satt igång i och med dead space och den är att första gången spela det på normal/medium och utan att snegla på achievementslistan. Detta för att dels spela spelet som det "är tänkt" och inte nöta onödigt länge på någon boss eller motsvarande bara för att man kör på hard. När jag sedan har klarat spelet en gång så blir det kalas att köra på hard och ta lite achievements andra gången.

Normal känns ju aningens lätt, jag dör inte allt för ofta och när jag gör det är det för att jag glömmer att fylla på health eller vid bossfighter där man måste timea någon händelse. Jag har å andra sidan nästan aldrig använt stasis men jag tror det kommar att bli ändring på det när jag kör det på hard och ger mig på plasma cutter only achievement..

Vad det gäller spelet generellt så måste jag nog erkänna att det är ett av mina absoluta favoritspel (nu snackar vi top fem, kanske till och med top tre). :(

Redigerat av lifter, 28 oktober 2008 - 21:06.


#108

Postad 28 oktober 2008 - 21:26

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
vad ska man satsa på att innhandla till att börja med då? har 21700 surt ihopslitna credits. level 2 suit låter vettigt. kanske nåt vapen? vilket är att föredra? :(

#109

Postad 28 oktober 2008 - 21:58

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Level 2 suit är ju bra att ha.

Jag kör med plasma cutter, flame thrower (fruktansvärt bra mot de små krypande rackarna), line gun och contact rifle.

Att uppgradera allt är ju bra men glöm inte att uppgradera "air" på dräkten, det är sjukligt värt det när det behövs.

#110

Postad 28 oktober 2008 - 22:08

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Jag laddade ner elite dräkten (level 5) och plockade ut den kostnadsfritt i shopen. Kanske lite fegt gjort men nu kan jag lägga mina pengar på annat. Måste tillägga att det här är ett av dom bättre spel jag nånsin spelat.

#111

Postad 28 oktober 2008 - 22:28

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

  • 808 inlägg
  • 0
Hehe jag har laddat ner Scorpion suiten Level5. Hur många levels finns det? Ska tillägga att jag inte fått spelet än, förbereder mig!

Redigerat av RealDaBratt, 28 oktober 2008 - 22:28.


#112

Postad 28 oktober 2008 - 22:57

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Elitedräkten är ju ett kalasfusk som heter duga. Till spelet hör ju att prioritera vad man ska ha i sina inventory slots.

#113

Postad 29 oktober 2008 - 16:23

Alex81
  • Alex81
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Mmm, oki. Skall testa. Vill ju även ta "Plasma Cutter only" achievementen, det kanske är lite svårt på hard då?

Jag kör på hard och använder mig bara utav plasma cutter. är vid chapter 5 nu, och jag tror det var på chapter 4 som jag maxa den u uppgradering. Det funkar kanon. har jätte mycket ammo hela tiden. kappar deras lemmar utan problem :(

skall bli intressant å se hur svårighets graden som man låser upp är. för hard är väll inte så hard precis.


Edit: kan tilllägga att jag använder mig utav Elite dräkten :)

Redigerat av Alex81, 29 oktober 2008 - 16:27.


#114

Postad 29 oktober 2008 - 16:31

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Mmm. Tydligen får man "Epic tier 3 engineer" achievement när man klarar det på svåraste svårighetsgraden, vilken är "impossible" som man låser upp när man klarat spelet en gång. Jag har kört första banan på den svårighetsgraden nu med bara plasmacuttern. Lite svårare men långt ifrån omöjligt. Vi får se hur det går...

Redigerat av lifter, 29 oktober 2008 - 16:32.


#115

Postad 29 oktober 2008 - 18:07

hedda
  • hedda
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
Jag är på level 12 nu och jag har missat flera gånger på Medium till och med. Kan tänka mig att det blir riktigt körigt på dom svårare svårighetsgraderna :-)

#116

Postad 29 oktober 2008 - 20:25

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Jag är på level 4 på impossible nu. Svårare men inte omöjligt.

På ett sätt underlättar det att jag bara kör med plasma cuttern eftersom att jag kan sälja all annan ammo samt vet var jag ska lägga alla mina nodes, men det är lagom frustrerande att ha slut på plasma-ammo och en inventory full med line racks (till exempel). Ett par gånger har det tagit helslut på ammo så jag har varit tvungen att fistfighta och curbstompa mig igenom ett par snyggingar.

Däremot så verkar det som att eftersom att jag inte har något annat vapen eller ens plockat upp deras schematics så hittar jag inte den sortens ammunition lika ofta utan det är oftast just plasma-ammo. Det kan ju dock upphöra att vara så. Vi får se.

#117

Postad 30 oktober 2008 - 01:29

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
HUr många nodes hittar man egentligen? HAr nog inte hittat mer än 10st, känns som man måste köpa nodes för att uppgradera alla vapen vilket är en achievement? Är på chapter 6.

#118

Postad 30 oktober 2008 - 08:31

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
De är inte direkt överflöd av noder. Troligtvis krävs det två omspelningar (om inte tre) för att maxa ut allt.

Skam den som ger sig.

Däremot så hade jag velat ha mina grejjer från min normalomgång med mig när jag kör på impossible, men det fick jag inte.

#119

Postad 30 oktober 2008 - 11:38

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
precis det jag tänkte fråga, har just klarat spelet på medium. haha, spelade ut det på en dag, plus sista banan nu på morgonen. ibland är det soft att vara gipsad och fri från arbete i drygt tre månader. ;)

Men kan man inte starta ett nytt spel med sina saker? Drog igång impossible men fick inte med mig sakerna. Det kanske inte funkar på impossible för att det inte skulle varit så svårt då. Men det man låste upp måste ju gå att använda..på hard iaf?

#120

Postad 30 oktober 2008 - 11:47

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

precis det jag tänkte fråga, har just klarat spelet på medium. haha, spelade ut det på en dag, plus sista banan nu på morgonen. ibland är det soft att vara gipsad och fri från arbete i drygt tre månader. ;)

Men kan man inte starta ett nytt spel med sina saker? Drog igång impossible men fick inte med mig sakerna. Det kanske inte funkar på impossible för att det inte skulle varit så svårt då. Men det man låste upp måste ju gå att använda..på hard iaf?


Du kan ta med dina saker om du skapar nytt spel efter du har klarat det, men du kan inte ändra svårighetsgrad, som är helt oförståeligt varför dom inte har det alternativet.

#121

Postad 30 oktober 2008 - 11:50

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
men gud så meningslöst, som om man vill köra medium igen som totalt overpowered från start. :/

#122

Postad 30 oktober 2008 - 12:08

Alex81
  • Alex81
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Jag har köpt en massa power nodes. Säljer som sagt va all ammo som jag inte behöver. hadde ma bara använt dom poer nodes man hittar kommer man inte långt.

#123

Postad 30 oktober 2008 - 12:10

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
jo, merparten utav nodesen kommer du få köpa.

#124

Postad 30 oktober 2008 - 12:49

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Att inte kunna byta svårighetsgrad är något som det klagas på vid alla fronter. Giant Bomb hade precis ett långt inlägg om det deras sida.
Förhoppningsvis kommer det en patch. Det är ju liksom meningslöst att låsa upp saker som gör spelet enklare på en nivå som man redan bevisligen har klarat av...

#125

Postad 30 oktober 2008 - 13:09

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Som sagt, helt oförståeligt varför dom inte har alternativet för att byta svårighetsgrad och behålla sina grejer när man klarat det en gång.

#126

Postad 30 oktober 2008 - 13:16

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

...

Jenny! Gemma å Fluffy Bunny Rabbit känner sej lijte ensamma häj i jymden. Vi kommej ha pjammas pajty i zejjo-g jummet 1:a högej efter den ajmlösa necjomojphen och du äj bjuden !

#127

Postad 30 oktober 2008 - 13:23

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
sweet, jag har 11111 i gamerscore nu. tror inte jag ska spela mer alls. :)

lite offtopic kanske. haha. Vad ska man spela nu då?

#128

Postad 30 oktober 2008 - 14:21

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
Behöver hjälp!

Kommer fasen inte ihåg vilket chapter jag är på men: När man träffat doktorn som snackar masas skit så träffar man ju på en jobbig fuling som är omöjlig att döda. Första gången springer man därifrån, andra gången man möter honom så kommer det många andra fulingar också. Vad är meningen att jag ska göra där? Det finns ett "batteri" men det sitter bara i väggen och sprakar... hilfe

Note: vettefaen hur man gör svart över inlägget...

#129

Postad 30 oktober 2008 - 14:25

Alex81
  • Alex81
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Spoiler

Redigerat av Alex81, 30 oktober 2008 - 14:25.


#130

Postad 30 oktober 2008 - 14:57

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
Aha! ja det är inte lätt i stressen =p

#131

Postad 30 oktober 2008 - 18:24

hedda
  • hedda
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
Jag märkte också att om man säljer en bössa och sen köper den igen så har man inga upgrades kvar. DOH!

#132

Postad 30 oktober 2008 - 20:22

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Jenny! Gemma å Fluffy Bunny Rabbit känner sej lijte ensamma häj i jymden. Vi kommej ha pjammas pajty


I'm there before you can say strategic dismemberment.

#133

Postad 30 oktober 2008 - 22:20

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Nu har jag kommit till kapitel 9 på min impossible-genomspelning med bara plasma cuttern. Det är inte direkt impossible utan helt klart possible men vid ett par tillfällen har ammon tagit slut och jag har varit tvungen att slå mig fram (varvid jag fick en achievement för att slåss).

Fördelarna med att bara köra med plasma cuttern är att det är lätt att prioritera vilken ammo som ska köpas och vilket vapen som skall uppgraderas men när man sitter med en inventory full av pulse rounds och flame fuel och inte ett enda plasma skott kvar så blir det lite trögt.

Däremot så blir det ju helt klart läskigare nu när det är lite svårare. Jag är långt ifrån lika kaxig som jag var när jag spelade igenom det första gången på medium/normal och står oftast på tröskeln till ett rum och försöker titta runt hörnen utan att riktigt gå in i rummet och nu har jag
Spoiler
och var tvungen att stänga av för att jag nästan skakade för jag blev så skraj. Det är den enda delen av spelet som jag blir rejält skrämd av det. Jag vet inte riktigt varför men jag längtar hela tiden
Spoiler
och min lägenhet känns fruktansvärt tom just nu. Gulp.

Ett av de bästa spelennågonsin? Ja, helt klart. 10/10.

Redigerat av lifter, 30 oktober 2008 - 22:21.


#134

Postad 30 oktober 2008 - 22:25

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
hmm, ska man orka försöka sig på impossible. haha, vet fan inte om jag orkar :)

#135

Postad 30 oktober 2008 - 23:35

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Får se om jag spelar om men skall inte säga något nu: Körde just klart chapter 6 på hard. :rolleyes: .
Spoiler



/Gen

#136

Postad 10 november 2008 - 00:08

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Kan man på något sätt se vilken svårighetsgrad man kör på för tillfället?

Är riktigt frustrerad.. :D

#137

Postad 10 november 2008 - 19:52

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Det syns i sparstationerna (save station).

#138

Postad 12 november 2008 - 21:11

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Dead space är ett makalöst otroligt bra spel! Helt klart ett av årets absolut bästa spel. Det enda som kan ta detta från min personliga etta är Fable 2 som jag ska dra igång så fort Dead space är klart.

#139

Postad 15 november 2008 - 20:25

Unregisteredef73030a
  • Unregisteredef73030a
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Jag började med att spela de på min laptop med ganska sunkig grafik och låg upplösning för att förhindra låg fps. Flöt ändå aldrig som jag ville men spelade några kapitel. Var idag och köpte ett XBOX 360 och Dead Space så inatt blir det att lira på 40" Full-HDTV. Orkar knappt vänta men tv-spelet är abbonerat av tjejen som sitter och spelar Kung Fu Panda :/

Det lutade mycket åt PS3 först men ekonomin fick bestämma konsollen åt mig. Snart kommer ju även Resident Evil 5, Silent Hill 5 m.m så antar att det var ett bra köp, även om stereon jag tänkt köpa nu får vänta nån månad.

Men men. Dead Space är verkligen ett kanon spel. Jag har spelat igenom alla Silent Hill spel och RE spel så jag kan intyga om att det finns bajsa-på-sig ögonblick även i Dead Space. Ibland får man tom. stänga av spelet för att jag inte vågar längre förän nästa dag.

#140

Postad 16 november 2008 - 12:12

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Jag förstår inte vad som är med mig.. Men jag klarar verkligen inte Medium :D skiiitsvårt..

Får väl sänka till Easy.. :(

#141

Postad 16 november 2008 - 12:15

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Vad är det du dör av? Monster gissar jag på, men i vilken situation är det svårast?

#142

Postad 16 november 2008 - 12:39

suazio
  • suazio
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Har själv smått börja ge upp.

Kört fast lite på chapter 10,
Spoiler


#143

Postad 16 november 2008 - 16:43

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Spoiler


#144

Postad 17 november 2008 - 10:19

suazio
  • suazio
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Spoiler


#145

Postad 17 november 2008 - 11:50

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Spoiler


#146

Postad 17 november 2008 - 13:01

suazio
  • suazio
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Nä, sålde min plasmacutter nån gång ibörjan och då försvann ju nodsen så jag bagnade att uppgradera den speciellt mycket därefter. Linegunen har jag däremot uppgraderat lite, och jag har försökt med den väldigt många gånger också men hinner ändå inte döda den, linegunnen är ju något segare men den känns å andra sidan mycket kraftfullare än min cutter. Har lagt mest nodes på min forcegun, vilket jag börjar ångra lite nu, men den har varit till stor hjälp fram tills nu. (känns inte som den når fram till (gulpungen).

#147

Postad 20 november 2008 - 21:14

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Klarade precis spelet, och jösses va bra det är, längesen jag tyckte ett spel var så roligt även fast man sitter som på nålar hela tiden. Slutet var tokbra och alla mellansekvenser eller vad man ska kalla dom, avsnitten där man tappar kontroll över karaktären och det sker någonting skriptat, är så snygga och så filmiska, hoppas alla ger detta spelet ett chans, bästa jag spelat på länge.

#148

Postad 20 november 2008 - 21:24

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0
Visst var det ett bra spel, men någon mer än jag som har svårt att se omspelningsvärdet i det? Visst är det ju kul med lite mer trophies, men kan inte komma på nått annat. Tyckte inte att det var läskigt heller. Blev i alla fall läskigare på slutet. Mycket coola strider i 0-gravitation, dock! Skulle jag ge det ett betyg skulle det nog få 7/10. Snyggt som f*n, men inget man spelar om en gång till, tyvärr...

#149

Postad 20 november 2008 - 21:53

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Jag skulle kunna tänka mig spela det igen, jag kommer inte göra det dock, det gör jag aldrig med spel, hur bra jag än tycker dom var första gången.
Men dom timmarna jag spenderade med spelet första gången var tillräckligt för mig, lite pengar för den kvalitetsunderhållningen jag fick runt dom nio timmar som sista savefilen klockade in på, men då tror jag inte den räknar med tiden när man dör och fick börja om på vissa ställen, så totalt var det säkert elva timmar med dom problem jag hade på ett par ställen :)

#150

Postad 21 november 2008 - 18:53

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
En savefil på nio timmar? Din LB-knapp måste ha fastnat och du lär ha missat hälften...


Jag körde igenom det tre gånger på raken :)



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.