Skulle gärna vilja läsa lite mer om den....Har faktiskt inte hört talas om den och eftersom
jag läser så mycket positivt om den tillsammans med Nad t763 och B&W 604 som jag har
så blir man väldigt intresserad!
Mvh Kenny
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Nad T763v2 med B&W 604 S3!
Startad av
Unregistered3c4a320f
, Nov 20 2005 16:53
108 svar till detta ämne
28 relaterade trådar
Postad 21 December 2005 - 22:03
Var kan man hitta den Classic 8??
Skulle gärna vilja läsa lite mer om den....Har faktiskt inte hört talas om den och eftersom jag läser så mycket positivt om den tillsammans med Nad t763 och B&W 604 som jag har så blir man väldigt intresserad! Mvh Kenny Postad 21 December 2005 - 23:13
Har läst lite om den innan. De anger en uteffekt på 2x150W i 8 ohm, trots att trafon bara är på 300VA. För det mesta har slutsteg på 2x150W en trafo på 600-800VA. Det ser dock välbyggt ut: Länk till tillverkarens sida. http://www.yushang-a...yushang-p80.htm Postad 22 December 2005 - 20:31
Classic steget lånades av en kollega som plockat med det direkt från Kina då han var stationerad där,så någon agentur känner jag inte till. Men det cirkulerar ju en del på beg marknaden,dock inte kollegans som är mycket fäst vid sitt. Kenny du har ju valt T763 från början så dina preferenser kanske ligger lite åt det "mörkare" hållet.Ta och låna hem ett C272 från Hifi klubben och se vad DU tycker det åstadkommer. Angående Rotel 911 som efter vad jag förstår är ersatt med 10xx serien så börjar vi hamna i en helt annan prisklass(Som nya) //Thorax Postad 23 December 2005 - 21:38
Om jag ska köpa en effektförstärkare lär det nog dröja faktiskt finns mycket
som jag prioriterar innan dess. DVD är nästa inköp. Sen blir det center och bakhögtalare sen får jag se.....projje kanske =) Mvh Kenny Postad 03 January 2006 - 13:44
Ursäkta om jag tar upp en gammal tråd, men har precis flyttat till min
nya lägenhet och har kopplat upp ljudet. Nu tror jag det ska vara Bi-wire kopplat. I högtalarna har jag kopplat 1 kabel till varje utgång alltså använt alla 4:a. I Naden har jag kopplat 1 plus och 1 minus i front utgångarna som vanligt och den andra plus och den andra minus kabeln till B kanalen. Är detta en korrekt Bi-wire koppling? Ingen som vet om detta är korrekt? Mvh Kenny Redigerat av Unregistered3c4a320f, 03 January 2006 - 18:48. Postad 03 January 2006 - 20:54
Tjena!
Ja det låter som en korrekt koppling tycker jag! Du kan även koppla båda pluskablarna till samma A-utgång på förstärkaren (+) , och de båda minuskablarna till samma A-utgång på förstärkaren (-), så slipper du koppla till B-utgången...men det är ju mindre viktigt i och för sig.. Är intresserad av att höra vad du tycker om ljudet nu i den nya lägenheten? Hör du någon skillnad när det är bi-wirat? Har basen förändrats något? MVH Flingan Postad 04 January 2006 - 20:39
Har faktiskt lite svårt att utrycka mig om det eftersom man har inte hunnit med allt,
jobbar ju ganska mycket och jobbar 12 timmars pass så då blir det ganska lite tid över dem dagarna man jobbar men om du skickar ett PM till mig lite senare så ska jag nog försöka klämma in en liten recension till dig! Gör det någon skillnad på om man kopplar till B kanalen som jag har gjort eller om man kopplar alla kablarna till A kanalen i receivern? Mvh Kenny Postad 05 January 2006 - 16:44
Det borde inte göra det..tror att det är samma slutsteg till A och B utgångarna...är dock inte riktigt säker, men oftast är det så. Du kan ju alltid prova i och för sig... Kan PM:a dig sen ja om en liten recension kanske.. MVH Flingan Postad 08 March 2006 - 16:23
Haha...det här var nog den roligaste tråden jag läst på mycket länge!
Otroligt Ageve att du stod ut så länge med CW =)... Själv funderar jag på antingen en T763:a eller en H/K 7300. Har en T761 nu, som tyvärr har gått sönder... Någon som gämfört dessa 2? (Denon är inget alternativ, INTE för att jag har något emot Denon på något vis, men har aldrig tyckt att tex 3805:an ens har låtit bra. Tycker det blir på tok för vasst för mina öron! Med all respekt!...) Men kom gärna med andra tips i T763 eller H/K 7300 klassen så är jag tacksam! Ursäkta trådkapningen ! =) MVH / DD EDIT = STAVFEL Redigerat av daydreamer, 08 March 2006 - 16:24. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |