Humax CX PVR-9200C
(Digitalboxar)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Tele2Vision Digital-TV Box
(Digitalboxar)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Digiality C-2001 CX
(Digitalboxar)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Humax CX-FOX C II
(Digitalboxar)
|
1
|
(9)
|
Inga priser |
Bredbandsbolagets boxar (0 inlägg)
|
10 år sedan |
Tele2 kabel HUMAX CX-FOX C II box (2 inlägg)
|
14 år sedan |
Fjärrkontroll Tele2Vision DigitalBox (9 inlägg)
|
15 år sedan |
Tele2, digitalbox/HD-inspelare Humax CX PVR-9200C (42 inlägg)
|
16 år sedan |
Tele2Visions digitalboxar (21 inlägg)
|
17 år sedan |
Dreambox 500C och Tele2vision (12 inlägg)
|
17 år sedan |
Digiality C-2001 CX (Tele2Vision) (2 inlägg)
|
19 år sedan |
Tele2Vision (6 inlägg)
|
20 år sedan |
Postad 27 August 2006 - 10:57
Postad 27 August 2006 - 12:06
Attans att man inte känner någon med ComHem box
Postad 27 August 2006 - 12:32
Postad 29 August 2006 - 09:33
Nu har jag fått min Tele2vision digitalbox också. Tycker bilden är hygglig på min 42" Plasma. Men jag har märkt att bilden rycker på SVT2!! Fler som har detta problem?? Vet inte om det är nåt fel på själva boxen eller om det är själva utsändningen som strular. Ryckningarna kommer och går. Har hittills bara märkt det på SVT2. Bor i Västerås kan tilläggas!!
//Matte
Postad 29 August 2006 - 09:39
försök bara få reda på symbolrate osv först eftersom du antagligen blir tvungen trycka in sånt manuellt då det inte finns nån färdig fil för tele2vision...
Tror det står nånstans i deras box vad det är för symbolrate dom använder. Men det blir ingen dreambox än på ett tag, vill att DM8000 ska komma först... om den nu kommer. Den ska ju ha hdmi och lite annat fint...
Postad 29 August 2006 - 11:00
dm8000 kommer i oktober/november är det senaste jag hört...
Redigerat av Leatherface, 29 August 2006 - 11:06.
Postad 29 August 2006 - 21:19
Hej!!
Nu har jag fått min Tele2vision digitalbox också. Tycker bilden är hygglig på min 42" Plasma. Men jag har märkt att bilden rycker på SVT2!! Fler som har detta problem?? Vet inte om det är nåt fel på själva boxen eller om det är själva utsändningen som strular. Ryckningarna kommer och går. Har hittills bara märkt det på SVT2. Bor i Västerås kan tilläggas!!
//Matte
Tjena..
Jag bor också i Västerås och har nyss fått digitaltv från Tele2vision... Har också märkt att bilden rycker på SVT2 ibland, var så ikväll ett tag, men inte nu längre.. Så det är ibland.. Detta både på ett ställe direkt vid uttaget, och på ett ställe efter en antennförstärkare, så måste vara några problem dom har tillfälligt här i Västerås då kanske.. Annars funkar det rätt bra tycker jag.. Förutom att boxarna känns ganska budget och så
Postad 29 August 2006 - 21:30
Hej!!
//Matte
Tjena..
Jag bor också i Västerås och har nyss fått digitaltv från Tele2vision... Har också märkt att bilden rycker på SVT2 ibland, var så ikväll ett tag, men inte nu längre.. Så det är ibland.. Detta både på ett ställe direkt vid uttaget, och på ett ställe efter en antennförstärkare, så måste vara några problem dom har tillfälligt här i Västerås då kanske.. Annars funkar det rätt bra tycker jag.. Förutom att boxarna känns ganska budget och så
Ja det är verkligen en budgetbox detta. Hoppas att de släpper en box med hårddisk och dubbla tuner´s inom kort!! Det vore ett lyft.
HAr du märkt om det är några störningar på analoga SVT2 också?? HAr inte möjlighet att koppla in analogt här så jag har inte kunnat testa. Men men det fixar sig väl får man hoppas!!
//Matte
Postad 29 August 2006 - 21:34
Hej!!
//Matte
Tjena..
Ja det är verkligen en budgetbox detta. Hoppas att de släpper en box med hårddisk och dubbla tuner´s inom kort!! Det vore ett lyft.![]()
HAr du märkt om det är några störningar på analoga SVT2 också?? HAr inte möjlighet att koppla in analogt här så jag har inte kunnat testa. Men men det fixar sig väl får man hoppas!!
//Matte
Ok.. Kollade förut idag när det var ryckningar på digitala svt2, då var det inte ryckningar på analoga svt2 iaf..
Aja, tog bara tele2vision så att man kan få tv3 och tv6 och ett par till viasat kanaler.. sen ska jag ha canaldigital via bredband för resten av kanalerna, det är nog bättre.
Postad 29 August 2006 - 21:39
Hej!!
//Matte
Tjena..
Ja det är verkligen en budgetbox detta. Hoppas att de släpper en box med hårddisk och dubbla tuner´s inom kort!! Det vore ett lyft.![]()
//Matte
bara skaffa en dreambox 7025 med 2 DVB-C tuners så har du en sån... eller 8000 modellen som kommer snart... kanske finns nån comhem box som har det också... sålänge det är standard DVB-C och conax i boxen så är det lugnt
Postad 31 August 2006 - 19:41
Jag bor oxå i Västerås och har samma problem med ryckig/hackig bild TV2, helt värdelöst å kolla hockeyn...
Är det bara ett "Västerås problem" eller är det fler som lider av detta? Vi får väl ta och felanmäla skiten!
M
Postad 31 August 2006 - 20:07
Tjena,
Jag bor oxå i Västerås och har samma problem med ryckig/hackig bild TV2, helt värdelöst å kolla hockeyn...
Är det bara ett "Västerås problem" eller är det fler som lider av detta? Vi får väl ta och felanmäla skiten!
M
Ring gärna och felanmäl!! JAg ringde för en stund sedan och de lät inte som de var medvetna om problemet, så det är nog bra om fler som upplever det ringer och felanmäler!!
Postad 31 August 2006 - 20:11
Tjena,
M
Ring gärna och felanmäl!! JAg ringde för en stund sedan och de lät inte som de var medvetna om problemet, så det är nog bra om fler som upplever det ringer och felanmäler!!
Jag mailade just in och felanmälde detta. Får hoppas dom fixar till det snart..
Postad 31 August 2006 - 20:32
Vad liggen ni på för Kvalite på signalen? Jag ligger på ca 73% är detta bra eller?
Micke
Postad 31 August 2006 - 21:41
Mailde både kundsupporten och felanmälan får se vad som händer.
Vad liggen ni på för Kvalite på signalen? Jag ligger på ca 73% är detta bra eller?
Micke
Jag får typ 68-73% beroende på kanal..
På min andra box, som sitter precis vid uttaget får jag 75%..
Postad 01 September 2006 - 15:53
Micke
Postad 01 September 2006 - 18:24
Har man en LCD-tv så är det svårt att uthärda den fruktansvärt dåliga bildkvalitén.
Postad 02 September 2006 - 13:01
Redigerat av ainatar, 02 September 2006 - 13:01.
Postad 03 September 2006 - 20:56
Postad 03 September 2006 - 21:23
//Matte
Postad 03 September 2006 - 22:18
Väntar på att kabelvision ska digitalisera här snart. Men det kanske är dumt att vänta och istället skaffa boxer? Det verkar ju inte som om alla är så nöjda med t2v...
/ Thoré
Postad 04 September 2006 - 16:50
Postad 05 September 2006 - 14:44
kan jag säga upp den när som hellst eller har man bundit sig på ett år?
jag fick hem min för tre månader sen o betalar 160:-/ månad o den har bara legat i en gardrob hela tiden
Postad 06 September 2006 - 16:47
Fler som har samma problem?
Postad 07 September 2006 - 10:29
*edit* Pratade med supporten IGEN och tydligen så hade de startat om någonting ok iom detta så skulle problemet (hackig bild 2:1n) vara löst!!! Så så jag frågade hur det kom sig att jag ej blivit meddelad detta då jag felanmält??
SVAR= vi har inga sådana rutiner!!!! */edit*
Micke
Redigerat av cnsmipe1, 07 September 2006 - 11:12.
Postad 08 September 2006 - 05:55
Nä, man kan undra hur ett sådant företag kan överleva. Digitaliserar sista av alla och när man gör det så gör man det inte rätt utan med en teknik som känns redan passé redan vid lanseringen. Det är inget företag som vill ligga i framkant direkt... Fy f*n vad skönt det ska bli att slippa skiten nästa år när vi flyttar.. Då blir det Comhem och känslan är att de iaf försöker ta tekniken framåt (om man kan bortse från att de inte lyckas skicka alla kanaler digitalt än...)
Postad 08 September 2006 - 16:10
Postad 08 September 2006 - 17:47
Kan bara hålla med! Jag har idag både Boxer (i sovrummet med inomhus antenn i garderoben) och Tele2Vision för vardagsrummet.Det är väl egentligen bara Canal Digital som kan leverera ordentlig digitaltv i dagens läge. Alla andra suger mer eller mindre.
Boxer har en klart mkt vassare bild på dom flesta kanalerna, T2V ligger klart efter!!! (Önskar att det fanns parabolantenner för inomhusbruk, eller nåt
Postad 08 September 2006 - 18:08
Om man har den här digital boxen men vill kasta ut den fast man ändå behöver TV3 o ZTV till champions league?
vad ska man då satsa på för lösning?
Postad 09 September 2006 - 12:57
Postad 09 September 2006 - 13:07
Postad 11 September 2006 - 13:46
Postad 11 September 2006 - 21:38
Fick (helt oannonserat) hemskickat denna digitaltv-box i fredags... Det står att man inte ska installera den förrns imorgon (12 sept) eftersom digitaliseringen ska vara klar då (bor i Uppsala).
Finns det flera versioner av denna box eller är det en och samma överallt som suger så hårt??!? Lär väl bli varse det imorgon... Det var ju bra att den hade spdif iaf.
En lite OT fråga som jag har nu är:
Vad kan man ha för boxar/utbud när man bor i comhem hus? Jag ska flytta till ett sånt inom kort och jag tycker det verkar lite dyrt med comhems eget utbud... Det kanske är bättre med något annat typ boxer? Kan man koppla in vilken digitaltvbox man vill i comhems tv-uttag?
Tacksam för hjälp!
HAde´
Postad 12 September 2006 - 16:22
nån här hade testat kortet i en annan dvb-c box som jag förstod det och då kommer det funka i dreambox med isf...
Jag skickade frågor till Tele2vision
> > Ärende:
> > Funkar Dreambox med erat digitala kabelsystem? om inte, finns det
> att
> > köpa
> > eller hyra boxar med dubbla tuners och hårddisk inbyggd?
> Hej!
> Tack för ditt mail.
>
> Vi ger ingen support på tredje-parts tillverkade dekodrar så för
> specifikationer eller support angående dreambox vänligen kontakta
> återförsäljare eller tillverkare av denna.
>
> Vad gäller våra boxar så har vi ingen med dubbla tuners i dagsläget,
> vi
> hoppas kunna lansera nya boxar tills slutet av året men ingenting är
> fastställt angående detta ännu.
>
> Med vänlig hälsning
>
> Tommy Fredriksson
> TELE2VISION
> Kundservice
> Hej igen
>
> Men funkar det TEORETISKT på andra DVB-C dekodrar än era? har hört
> något att
> era kort är låsta till dekodern?
Hej!
Tack för ditt mail.
Det fungerar enbart med våra boxar i vårt nät.
Med vänlig hälsning
Patrick Alm
TELE2VISION
Kundservice
Då säger jag bara adjö till Tele2vision! och hej till marksänd digitalTV, även om jag måste sätta upp en inomhusantenn
Postad 12 September 2006 - 16:36
Frågade oxå om jag kan gå på stan å köpa en annan/bättre box och enligt kuillen så skulle det INTE vara några som helst problem så länge det var en "CONAX" box.
Redigerat av shelter, 12 September 2006 - 16:37.
Postad 12 September 2006 - 19:42
Postad 13 September 2006 - 06:47
Är ute och reser men kommer hem om 3 veckor, så det dröjer ett tag innan jag kan posta resultatet.
Postad 13 September 2006 - 09:39
Postad 13 September 2006 - 10:04
Postad 13 September 2006 - 11:24
Inte lika skarp som på min Boxer, men helt OK. Återstår dock att se hur den kommer att bli på min nya TV som jag beställt.. (Pioneer 50") då kan man nog se skillnaden på kvalitén..
Hoppas verkligen att man kan köra kortet i nån annan box, för jag vill ju inte köra med scaret in i TVn.. nån som vet om nån annan bra box med lite fler utgångar?
Edit: Jag har Kanal 1, 2 och 4 på dekodern... bor i Uppsala!
Redigerat av Peppeuppsala, 13 September 2006 - 11:25.
Postad 13 September 2006 - 16:01
får väl ta med mitt tele2 kort hem te farsan imoron å testa i hans box helt enkelt
om korten är låsta så funkar dom med samma typ av box om det är samma serienummer eller nåt sånt... om du vill vara säker på det funkar måste du testa med en comhem box eller liknande... men boxen där dom skickar med lär inte ha stöd för conax chipset pairing så det borde vara lugnt...
Redigerat av Leatherface, 13 September 2006 - 16:02.
Postad 13 September 2006 - 16:04
Sänder Tele2vision grundutbudet (SVT, fyran och dom andra) analogt också? eller måste man ha en box för att överhuvudtaget få in någon kanal???
enbart svt och tv4 går att se analogt...
Postad 13 September 2006 - 16:22
Sänder Tele2vision grundutbudet (SVT, fyran och dom andra) analogt också? eller måste man ha en box för att överhuvudtaget få in någon kanal???
Inte hela grundutbudet? inte TV3 ?
Postad 13 September 2006 - 18:45
Postad 13 September 2006 - 22:45
ok... testade precis med vanlig antenn till min samsung lcd tv med inbyggd mottagare samt en conaxmodul och tele2visions programkort, får in gratiskanalerna med mycke bra kvalite men verkar inte som den vill koda av övriga kanaler... borde inte detta funka?
nej eftersom den inbyggda har dvb-t tuner... för att det ska funka måste det var en dvb-c tuner... för att ta emot kodade marksända kanaler måste du ha en viaacess modul och programkort från boxer...
Redigerat av Leatherface, 13 September 2006 - 22:46.
Postad 13 September 2006 - 22:47
Inte hela grundutbudet? inte TV3 ?
japp hela grundutbudet och det är enbart svt och tv4.... resten av kanalerna är digitala....
Redigerat av Leatherface, 13 September 2006 - 22:48.
Postad 14 September 2006 - 07:47
får väl ta med mitt tele2 kort hem te farsan imoron å testa i hans box helt enkelt
om korten är låsta så funkar dom med samma typ av box om det är samma serienummer eller nåt sånt... om du vill vara säker på det funkar måste du testa med en comhem box eller liknande... men boxen där dom skickar med lär inte ha stöd för conax chipset pairing så det borde vara lugnt...
Jag testade en ComHem box igår lite snabbt hos mig, och det fungerade faktiskt med mitt Tele2visions kort. Jag var dock tvungen att välja linjär kanalinstallation (tror jag det stod på menyn) För att den skulle hitta kanalerna. Klockan på boxen strulade också gick en timme efter. Men genom att ställa in tidszon GMT+2 så löste man det. Epg:n verkade också fungera på de kanaler som hade det. Såg dock bara 1 program framåt. Men jag tror det har varit lite si å så med EPG utsändningen så det kanske inte är nåt box relaterat fel?!?!?
Som sagt detta var bara ett snabbtest, men det lutar åt att jag inom kort kommer att skaffa en ComHem box. Så jag återkommer här när jag har skaffat den och testat lite mer
//Matte
Postad 14 September 2006 - 08:30
nån som behöver en conaxmodul?
Postad 14 September 2006 - 11:45
Postad 16 September 2006 - 16:03
Vi ska flytta till en tele2vision-lägenhet i november så all matnyttig info är av största intresse..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Bredbandsbolagets boxar
8 bilder
33 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?