Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tele2vision Digital TV Box

2306 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 april 2006 - 21:10

fusion_400
  • fusion_400
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Ja idag så fick jag min Tele2vision digitalbox och det var inte särskilt muntert kan jag tala om. Eftersom det verkar finnas lite och ingen info om detta så tänkte jag att kunde berätta lite granna om hur det ligger till.

För det första så är inte SVT1-2,TV4,SVT24, Kunskapskanalen/Barnkanalen digitaliserade. De skriver klart o tydligt och använder till och med utropstecken att "alla kanaler är digitala!". Sen ringer jag kundtjänst och de har inte den blekaste aning om när och om de överhuvudtaget kommer att åtgärda detta så nu måste man fippla med två kontroller hela tiden då dessa kanaler alltså enbart existerar i det analoga nätet.

Sedan så är kanalbytena relativt långsamma ca 3-4sek.

Bilden hackar o rycker på vissa kanaler som tex Eurosport.

Bitraten på en del kanaler verkar vara ganska dålig dock mycket beroende på vad det är som visas för tillfället.

När man signar upp så får man 2 veckor gratis med alla intressepaket samt TV1000 Nordic.

Tack och lov så verkar det inte vara något större fel på Nöjespaketets bildkvalité som jag valt medans de som tex valt sportpaketet lär bli besviken med alla ryckningar och rena stopp i bilden som händer på Eurosport.

Blev mest tvungen att skaffa boxen för att de ryckte bort TV3 och ZTV från det analoga grundutbudet och ersatte dem med skräpiga SVT24 och Kunskapskanalen bara för att tvinga till sig nya kunder.

För att komma undan alla avgifter som Startavgift, Programkortsavgift och dekoderhyra måste man signa upp sig för 24 månadersbindningstid detta abonnemang kan dock brytas inom 14 dagar från att man fått boxen eller då man flyttar då behöver man isåfall skicka en kopia på hyreskontraktet.

Väljer man alltså ett intressepaket för 59:- blir det 708:- per år.

Skulle man välja abonnemang med bara 6 månaders bindningstid skulle kostnaden bli 249*2 + 20*12 + 399 + 59x12 = 498 + 240 + 399 +708 = 1845:- per år alltså enormt mycket dyrare.

Då abonnemang med 24 månadersbindningstid bara kostar 1416:- totalt för två år och då har man kommit undan dekoderhyra, programkortsavgift och startavgift. Så är det det mest vettiga alternativet om man vill komma undan så billigt som möjligt annars får man betala 1138:- i extra avgifter det första året och sedan 738:- i extra avgifter per år för de resterande åren man är abonnent om man väljer 6 månadersbindningstid.

De nämner inte på något ställe att SVT kanalerna inte är tillgängliga digitalt förjävligt minst sagt. Falsk marknadsföring nån borde anmäla dem till Sverker på Plus.

Den signal styrka jag har är på 75% enligt boxen kanske därför det är strul med vissa kanaler ? Vore intressant o höra vad ni andra har för erfarenheter av Tele2vision.

Slutsatsen man kan dra är dock att detta inte är en fullt utvecklad tjänst med rejäla barnsjukdomar som inte skulle ha varit med från början. Lite lustigt med tanke på att Tele2vision väntat så länge med att införa digital-tv och nu när det ska finnas bra o stabil utrustning endå misslyckas :)

#2

Postad 12 april 2006 - 17:26

Unregistered7de3171f
  • Unregistered7de3171f
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
fusion_400: Intressant men tråkig info :-( Tack så mycket - Jag har själv tattarvision idag men funderade på som du att skaffa box och så men nu lutar det STARKT åt att det blir något annat - Frågan är bara vad :)

Kanske Boxer med Inomhusantenn eller CD via IP

#3

Postad 12 april 2006 - 19:09

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
säker på att korten inte funkar om man låter blir att stoppa in det i deras box? antagligen så kör dom med conax chipset pairing men de kanske funkar om man inte låter kortet låsas till deras box... gör man det så är det kört...

Redigerat av Leatherface, 13 april 2006 - 14:37.


#4

Postad 13 april 2006 - 14:24

fusion_400
  • fusion_400
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Ja det testade jag iaf inte.

Synd det här med störningarna som är konstanta på Kanal5 och Eurosport.

Samt att bitraten är under all kritik på vissa kanaler. De som satt bitraten på kanalerna måste ha varit helt blinda.

Måste vara ännu värre för de som skaffar Tele2vision och har plasma/tft skärm. De kommer o bli grymt besviken. På 28" CRT är det ju fortfarande hyffsat acceptabelt om man sitter en bra bit ifrån TV:n.

#5

Postad 16 april 2006 - 17:12

absolut_mod
  • absolut_mod
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Tack för informationen, fusion_400 !!!
Jag "var säker" på att det skulle ingå digitala "must carry" kanaler, så jag lusläste avtalet som Tele2Vision vill att vi skriver under. Men nej, det står inte där. jag hade tolkat deras hemsida precis som du gjort. Jag ringde supporten i kväll och de sa att det är tänkt att det skall komma även digitala "must carry" i framtiden. Men de vill inte tidsätta detta. Sverker i Umeå, HALLÅ!!!

I följebrevet till avtalet står:
"Nu digitaliserar vi kabel-tv-nätet i din fastighet, vilket kommer at innebära många fördelar för tittarna. Bilden och ljudet i tv:n blir bättre ..."

Den texten står förståss inte i avtalstexten. Nu vet vi varför...

Det blir nog CanalDigital via bredband tills Tele2 får ordning på sina digitala sändningar.

Tack än en gång för informationen fusion_400.
Finns fler forumbesökare med med erfarenheter?

Undrar även om det finns digitalboxar typ dreambox som fungerar för TV via bredband.

#6

Postad 16 april 2006 - 19:27

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
skulle möjligen fungera om nån skrev programvara för iptv till dreamboxen... men det finns de inte så i dagsläget funkar det inte...

#7

Postad 17 april 2006 - 10:31

fusion_400
  • fusion_400
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Ja det vore ju intressant om de kunde kläcka ur sig anledningen till varför de inte digitaliserat SVT kanalerna och TV4.

Tyvärr har jag inte fått nått svar på det.

#8

Postad 18 april 2006 - 17:16

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Jag ska precis koppla in min, det verkar inte positivt när man har läst här :)

#9

Postad 18 april 2006 - 21:57

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

  • 1 098 inlägg
  • 0

Jag ska precis koppla in min, det verkar inte positivt när man har läst här :)

<{POST_SNAPBACK}>



Jaså, de har digitaliserat hela Åstorp nu?
Jag har kopplat in min, och märker ingen större skillnad på bilden mot hur den var innan.

#10

Postad 18 april 2006 - 23:42

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0

Jag ska precis koppla in min, det verkar inte positivt när man har läst här ;)

<{POST_SNAPBACK}>



Jaså, de har digitaliserat hela Åstorp nu?
Jag har kopplat in min, och märker ingen större skillnad på bilden mot hur den var innan.

<{POST_SNAPBACK}>


Japp, hämtade ut den idag. kabelvision försvann och in kom Tele2.
Jag lär kasta ut min gamle Philips Canal Digital mottagare och säga upp det abonemanget och köra på denna Tele2 mottagaren för en segare och mer ostabil sak än Canal Digital Philips har jag svårt att tänka mig att man kan hitta.
Jag tog den på Werners i Åstorp då när det blev så populärt med Canal Digital och det måste vara sex år sedan eller något så den har gjort sitt nu :)

#11

Postad 19 april 2006 - 07:13

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
om ni har möjlighet testa med en annan box före och se om det funkar innan ni stoppar in i orginalmottagaren för att se om det funkar...

#12

Postad 01 maj 2006 - 19:05

Wicket
  • Wicket
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Jag har också Tele2vision, men har ännu ej "blivit drabbad" av digitaliseringen. Men det lär väl komma under året. Är det någon av er som anslutit digital-tv boxen till en HTPC? Fungerade det i så fall bra? Hur blir det med mixen av analoga och digitala kanaler?

#13

Postad 01 maj 2006 - 23:27

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
alla analoga kanaler försvinner utom svt och tv4...

#14

Postad 07 maj 2006 - 14:27

eddgge
  • eddgge
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Jag blev precis som så många andra här XäXXXXX förbannad när jag insåg att SVT och TV4 fortsättningsvis kommer att vara analoga... jag som sa upp mitt Boxer abonemang bara för att jag tyckte att Tele2Vision hade bättre utbud. Tur att jag inte hann sälja mina DVB-T boxar också, tillbaka till Boxer för mig.

Jag uppmanar alla här att skriva till SVT Plus, det har jag redan gjort!
Här är länken för att tipsa Plus:
http://www.svt.se/sv...ink.jsp?d=35421

Om fler skriver kanske Plus kan hjälpa oss att sätta press på Tele2Vision att digitalisera SVT och TV4.

Fick förresten en förklaring från Tele2Vision om varför dom inte sänder vissa kanaler digitalt. Tydligen tas ALLA kanaler ner och kodas för deras nät någonstans i Stockholm. Därifrån skickas dom på fiber nät ut i landet och vidare till lokala gamla Kabelvision koppar nät. Problemet ligger i att SVT/TV4 har lokala sändningar som dom "inte får tag på" i Stockholm.

Skriv till Plus nu gott folk!

#15

Postad 07 maj 2006 - 15:17

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
SVT har alla sina regionala kanaler på satellit så det är bullshit.... TV4 däremot skulle bara bli stockholm...

#16

Postad 07 maj 2006 - 15:40

F.A
  • F.A
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0
Har klagat direkt till Tele2vision via åtskillaga samtal och mail.
Verkar dock inte få något gehör, trist.
Jag har mailat Sverker, se om det hjälper...
Trist att man bor i ett tele2visionhus.

#17

Postad 07 maj 2006 - 21:45

Wicket
  • Wicket
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Provade just en kompis boxer-abonemang till min projektor, istället för den tele2vision signal jag annars har via kabel-tv:n. Snacka om skillnad i bildkvallité. Jag har haft dålig bild med störningar i form av rullande skuggor etc och trott att det mest berodde på den 15 meter långa videokabel (komponentkabel) som går från videon till projektorn. Nu körde jag samma kabel från boxer-boxen till projjen. Bilden blev klockren. Inte tillstymelse till störning. Hej då med Tele2vision för min del. Boxer nästa!

#18

Postad 08 maj 2006 - 03:29

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

  • 1 098 inlägg
  • 0
EPG-funktionen har lagt av på min box.
Fungerade de första två dagarna, men nu står det bara "Inga EPG-data hittades"
Någon som har samma problem?

#19

Postad 08 maj 2006 - 10:29

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Har klagat direkt till Tele2vision via åtskillaga samtal och mail.
Verkar dock inte få något gehör, trist.
Jag har mailat Sverker, se om det hjälper...
Trist att man bor i ett tele2visionhus.

<{POST_SNAPBACK}>


du kan ju annars ha inomhusantenn och en fta mottagare bara och ta in ca 10 fria kanaler när alla nya kommit igång och ta in resten genom tele2vision... svt1,svt2,svt24,barn/kunskapskanalen,tv4,tv6,the voice,aftonbladet tv,axess 25 och nån lokal kanal ifall ni har det där är dom som är fria som du inte behöver nåt abb till...

#20

Postad 09 maj 2006 - 10:07

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Har just installerat min box. När jag går till kanal 102 så är det någon åldersspärr där den frågar efter en CA-PIN, någon aning om vad PIN koden kan vara?

Föresten, är det någon som lyckats redigera några kaneler? Dvs ändra namn, kanske även position?

Redigerat av pgg, 09 maj 2006 - 10:23.


#21

Postad 09 maj 2006 - 16:54

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Har just installerat min box. När jag går till kanal 102 så är det någon åldersspärr där den frågar efter en CA-PIN, någon aning om vad PIN koden kan vara?

Föresten, är det någon som lyckats redigera några kaneler? Dvs ändra namn, kanske även position?

<{POST_SNAPBACK}>


Som standard brukar det ju vara 0000, 1234 eller dylikt.

#22

Postad 10 maj 2006 - 20:18

Calmare
  • Calmare
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej !
Är det någon som vet om en cardsplitter fungerar med tele2vision och deras boxar ??

#23

Postad 10 maj 2006 - 23:51

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
inte om dom kör conax chipset pairing då funkar bara deras box så man kan glömma splitters och cardsharing då.... ingen som kan testa i en annan box än deras och se om det funkar? comhem kör ju conax med så vilken som helst av dom borde funka isf om inte så kan man glömma allt sånt...

#24

Postad 20 maj 2006 - 10:54

Unregistereddb3899a2
  • Unregistereddb3899a2
  • Lärjunge

  • 327 inlägg
  • 0
Ang. EPG och digitaliseringen av "must carry"-kanalerna, se mitt inlägg i den andra tråden:
https://www.minhembi...8

#25

Postad 22 maj 2006 - 14:23

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Två saker är riktigt störigt...
1 den hackar till då och då... jag har inga som hellst störningar med min Canal Digital parabol men med denna boxen som jag bara kopplar in i väggen så hackar det till då och då.
2 bildkvalitén till min projektor är riktigt dålig, jag reagerade när jag kopplade in den redan på Champions League finalen och igår satt jag och kollade Navy CSI eller vad det heter och bilden är verkligen skabbig...ofokuserad och lite suddig.

Jag kör Composit från scarten till Projjen och det är ju inte det optimala men där var bättre bild på den gamla Philips dekodern från Canal Digital.

Har man säsongskortet med Boxer?

#26

Postad 22 maj 2006 - 15:19

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
nope... bara Canal+,Canal+ Film och Canal+ Sport... resten av canal+ kanalerna saknas...

#27

Postad 23 maj 2006 - 14:06

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

  • 1 098 inlägg
  • 0
Nu verkar min EPG fungera igen! :D

#28

Postad 26 maj 2006 - 11:37

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Den här boxen alltså...
Det enda som är bra med den är 80 tals radion kanalen som kör bra musik...

När man ser TV så käns som sagt bilden sämre än Canal Digitals Philips dekoder...
Bilden försvinner då och då i 1 sekund, det "hackar" till liksom.

Dessutom känns den plastig, allt på en gång :)

#29

Postad 26 maj 2006 - 13:07

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
ta och testa med en annan mottagare och se om det funkar... vilken comhem mottagare som helst ska funka ifall kortet inte är låst...

#30

Postad 02 juni 2006 - 12:09

stenbrott
  • stenbrott
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
AJAJAJ!!

Här var det inte muntert...

Skulle kanske ha läst runt lite innan jag bestämde mig för att hoppa på Tele2vision...

Fick hem papper igår att digitalisering i min fastighet skulle ske 21 juni. Tänkte att jag skulle skynda mig och fixa med abonnemang och box i god tid så man inte missar någe fotbolls-vm...
Så läser jag runt på olika forum att de inte digitaliserat kanalerna VM går på... BRA! ...eller inte...
Samt att bilden är under all kritik...hackar på några kanaler...

Funderar nu på att bara ta boxen och de 2 intressepaket som min fastighetsägare valt (ingår i hyran och blir ej av med) och ha i sovrummet på lilla 28" tv:n och sen fixa boxer-abonnemang till 50" tv:n i vardagsrummet...

#31

Postad 16 juni 2006 - 09:41

PeeWee00
  • PeeWee00
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

AJAJAJ!!

Här var det inte muntert...

Skulle kanske ha läst runt lite innan jag bestämde mig för att hoppa på Tele2vision...

Fick hem papper igår att digitalisering i min fastighet skulle ske 21 juni. Tänkte att jag skulle skynda mig och fixa med abonnemang och box i god tid så man inte missar någe fotbolls-vm...
Så läser jag runt på olika forum att de inte digitaliserat kanalerna VM går på... BRA! ...eller inte...
Samt att bilden är under all kritik...hackar på några kanaler...

Funderar nu på att bara ta boxen och de 2 intressepaket som min fastighetsägare valt (ingår i hyran och blir ej av med) och ha i sovrummet på lilla 28" tv:n och sen fixa boxer-abonnemang till 50" tv:n i vardagsrummet...

<{POST_SNAPBACK}>


Har du fått din box? Vår fastighet ska också digitaliseras den 21:e och min fastighetsägare ska ha valt två paket som standard.. Vilket skulle innebära att man borde få hem en dekoder rätt snart vilket jag inte har sett skymten av och att döma av den telefonkontakt jag hade med tele2s kundtjänst så är det inte förvånande.. Snacka om rörigt och förvirrande, de lät ju inte direkt säker på sin sak..

För övrigt så fick jag svaret att basutbudet ska digitaliseras "inom kort" som det så fint heter....

#32

Postad 16 juni 2006 - 12:46

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Är där ngt fel på min box eller på mitt uttag i väggen?
jag får mig en sån j*vla pärla när jag rör vid boxen där bak vid uttaget när antensladden sitter i...
jag tog på mig skor häromdagen och vågade inte ta i ski"#¤#¤en så jag fick ta ett par vantar ;) för att jag inte vill ha mig en pärla till...

nog för att det har kittlat förr när man kopplat in parabolen och stått ute i fuktigt väder utan skor, men inomhus?

#33

Postad 16 juni 2006 - 22:06

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

  • 1 098 inlägg
  • 0
Kim*: Det är samma med min box.
Nu har jag äntligen EPG igen. Har varit utan i 3 dagar.

Någon som vet hur man kan få bilden till sin projektor med de analoga kanalerna? Har lyckats med de digitala.

#34

Postad 17 juni 2006 - 01:41

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Tjena FNK...Det måste ju vara ngt vajsing med dekodern då, halvt livsfarlig sak det där...

#35

Postad 17 juni 2006 - 11:34

stenbrott
  • stenbrott
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

AJAJAJ!!

Här var det inte muntert...

Skulle kanske ha läst runt lite innan jag bestämde mig för att hoppa på Tele2vision...

Fick hem papper igår att digitalisering i min fastighet skulle ske 21 juni. Tänkte att jag skulle skynda mig och fixa med abonnemang och box i god tid så man inte missar någe fotbolls-vm...
Så läser jag runt på olika forum att de inte digitaliserat kanalerna VM går på... BRA! ...eller inte...
Samt att bilden är under all kritik...hackar på några kanaler...

Funderar nu på att bara ta boxen och de 2 intressepaket som min fastighetsägare valt (ingår i hyran och blir ej av med) och ha i sovrummet på lilla 28" tv:n och sen fixa boxer-abonnemang till 50" tv:n i vardagsrummet...

<{POST_SNAPBACK}>


Har du fått din box? Vår fastighet ska också digitaliseras den 21:e och min fastighetsägare ska ha valt två paket som standard.. Vilket skulle innebära att man borde få hem en dekoder rätt snart vilket jag inte har sett skymten av och att döma av den telefonkontakt jag hade med tele2s kundtjänst så är det inte förvånande.. Snacka om rörigt och förvirrande, de lät ju inte direkt säker på sin sak..

För övrigt så fick jag svaret att basutbudet ska digitaliseras "inom kort" som det så fint heter....

<{POST_SNAPBACK}>



Jag hörde av mig till Tele2Vision när jag fick papprerna om digitaliseringen och beställde en box då... Det tog väl ungefär en vecka sen hade jag den hemma...

Jag ska nu vänta till 21 Juni och kolla hur bra bild det blir och sen bestämma om jag ska ta Boxer till stora Tv:n...

#36

Postad 19 juni 2006 - 12:16

shelter
  • shelter
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Grejen är den att dom HAR SVT och TV4 digitala, det är bara det att deras box inte "ser" kanalerna för dom har inte lagt in det i deras programutbud.
Jag får in SVT samt TV4 digitalt via min dator som har ett DVB-T kort (kör via samma antennuttag som tele2vision boxen sitter i).

Det är jävligt dålig stil tycker jag.

Redigerat av shelter, 19 juni 2006 - 12:20.


#37

Postad 19 juni 2006 - 13:00

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
hur kan du få in kabelkanaler med ett DVB-T kort? du måste mena ett DVB-C kort då... DVB-T är bara för marksänt... om dom nu inte sänder vidare marknätets signaler isf så förklarar det varför kabelboxen inte hittar kanalerna för den kan inte ta emot marksända signaler...

Redigerat av Leatherface, 19 juni 2006 - 13:04.


#38

Postad 19 juni 2006 - 13:52

shelter
  • shelter
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Det låter skumt jag vet, fick in c:a 10 kanaler på DVB-T men det var bara de okodade som jag kunde se.
Frågan är varför de öht sänder DVB-T i deras kabelnät? Där jag bor kan man bara se DVB-T om man har boxer.

#39

Postad 19 juni 2006 - 14:15

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Men allt detta är så rörigt, jag undrar nu, min lägennhet har digitaliserat enligt Tele2vision och jag kan även få digitaltv via bredband med Bredbandsbolaget, eftersom jag har bredbandsuttag.

Nu till frågan, vad tycker ni man ska välja för att få bästa programutbudet, bildkvalitet och prismässigt?

Jag har starkt funderat på tele2vision, men är lite oroligt av alla negativa inlägg här. Har även tänkt CD:s och Boxer, men med boxer måste jag köpa till utomhusantenn enligt försäljaren på Siba. Sen undrar jag om man nu tecknar Boxer, och i framtiden vill ha HDkanaler, är det möjligt, eller hur funkar det egentligen? För i dagsläget har ju bara canal digital det.

#40

Postad 19 juni 2006 - 15:03

shelter
  • shelter
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0

Nu till frågan, vad tycker ni man ska välja för att få bästa programutbudet, bildkvalitet och prismässigt?

<{POST_SNAPBACK}>


Kan säga vad jag tycker...
Är du intresserad av TV1000 samt Canal+ är Tele2Vision för dig. Boxer har inte TV1000, ej heller alla Canal+'s kanaler.
Du borde kunna använda inomhusantenn med boxer utan större problem, det beror lite på var du bor.
Vill du ligga steget före och ha HD före alla andra, välj CD, nackdelen där är parabolen.

Tele2Vision är inte billiga tyvärr... det blir ganska dyrt. Du får nog kolla på vilka kanaler du vill ha och se vad allt kostar, sedan välja antingen T2V, Boxer eller CD efter det.

#41

Postad 19 juni 2006 - 15:13

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 787 inlägg
  • 0

Provade just en kompis boxer-abonemang till min projektor, istället för den tele2vision signal jag annars har via kabel-tv:n. Snacka om skillnad i bildkvallité. Jag har haft dålig bild med störningar i form av rullande skuggor etc och trott att det mest berodde på den 15 meter långa videokabel (komponentkabel) som går från videon till projektorn. Nu körde jag samma kabel från boxer-boxen till projjen. Bilden blev klockren. Inte tillstymelse till störning. Hej då med Tele2vision för min del. Boxer nästa!

<{POST_SNAPBACK}>


Har Boxer och håller inte med.

Vet inte hur bilden på Tele2Vision ser ut men på Boxer går det bara att titta på SVT 1&2. Alla andra kanaler sänds med skitkvallité

#42

Postad 19 juni 2006 - 16:39

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Det låter skumt jag vet, fick in c:a 10 kanaler på DVB-T men det var bara de okodade som jag kunde se.
Frågan är varför de öht sänder DVB-T i deras kabelnät? Där jag bor kan man bara se DVB-T om man har boxer.

<{POST_SNAPBACK}>


jag hoppas då att dom sänder ut marksända signaler i vägguttaget här med då dom digitaliserar.... då kan jag slänga min inomhusantenn :) men min gissning är att dom gjort nå special just där du bor bara...

Redigerat av Leatherface, 19 juni 2006 - 16:43.


#43

Postad 22 juni 2006 - 11:27

OlovXLC
  • OlovXLC
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Vad har jag för använding av min HDD-inspelare om jag inte kan titta på en kanal och spela in i en annan?!? Dessutom är det ju jävligt kass att de inte har med SVT o TV4 då jag måste byta kontroll till tv om jag vill zappa på dessa kanaler.
Vafan tänker dom med uppe på Tele2 kontoret?
Så vad gör man nu?
:D :unsure: :lol: :D :blink:

#44

Postad 22 juni 2006 - 14:25

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
tja så småningom kommer ju dvds som har digital tuner men tyvärr måste man ju ha tvillingkort då... förhoppningsvis så funkar kanske dreambox 7025 med C tuner och då kan du spela in på 1 kanal och se på 1... tror tom du kan spela in 2 kanaler samtidigt med den... sen kan man skaffa mindre 500c modellen till andra tvs och se på dom utan att ha nå extrakort... men det förutsätter att korten inte är låsta till deras mottagare... om du vet nån som har comhem mottagare så kan du testa om ditt kort funkar i den... det är samma standard och krypteringssystem som comhem....

Redigerat av Leatherface, 22 juni 2006 - 14:28.


#45

Postad 22 juni 2006 - 22:29

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

  • 1 098 inlägg
  • 0
Jag börjar tröttna på kabelvision.
Bilden är kass, och det blir digitala störningar för jämnan.
Har planer på att testa boxer istället.
Tänkte ta en digitalbox på öppet köp och se om den fungerar med inomhusantenn.
Samma kanaler och några till för ungefär samma pris som jag betalar med tele2vision.

#46

Postad 26 juni 2006 - 12:37

PeeWee00
  • PeeWee00
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Vad har jag för använding av min HDD-inspelare om jag inte kan titta på en kanal och spela in i en  annan?!? Dessutom är det ju jävligt kass att de inte har med SVT o TV4 då jag måste byta kontroll till tv om jag vill zappa på dessa kanaler.
Vafan tänker dom med uppe på Tele2 kontoret?
Så vad gör man nu?
;)  ;)  :D  ;)  :D

<{POST_SNAPBACK}>


Enligt Tele2s kundtjänst, "Markkanalerna kommer inom kort att gå genom boxen.".. Så det är väl bara att vänta då.. Inom kort är ju väldigt relativt...

#47

Postad 26 juni 2006 - 16:52

Unregisteredfc13d93f
  • Unregisteredfc13d93f
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Enligt Tele2s kundtjänst, "Markkanalerna kommer inom kort att gå genom boxen.".. Så det är väl bara att vänta då.. Inom kort är ju väldigt relativt...

<{POST_SNAPBACK}>


Betyder detta alltså att de fria kanalerna i digitala marknätet kommer att gå i Tele2Vison´s kabelnät?? ;)

#48

Postad 26 juni 2006 - 16:56

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
antar dom menar svt och tv4...

#49

Postad 12 juli 2006 - 23:31

Unregistered7de3171f
  • Unregistered7de3171f
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Av att döma av denna tråden så verkar inte folk vara så nöjda med digitaliserigen av Kabelvision?

Jag står i valet o kvalet här - Fick hem en lapp nu om att mitt hus ska digitaliseras i augusti (mitten) - Funderar ev på att köra Boxer med inomhusantenn istället?

Vad tycker mina herrar? Synpunkter mottages gärna.

#50

Postad 14 juli 2006 - 08:11

PeeWee00
  • PeeWee00
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Jag har nu haft min box från Tele2 i en knapp månad. Känslan är att de gör minsta möjliga för att få nöjda kunder. Boxen jag fick är väl sådär, seg att byta kanaler tycker jag. Sedan blir den VÄLDIGT varm även när den står i stand by, någon mer som upplevt det?? Kvalitén på bilden vet jag inte om man ska bekskylla Tele2 för, sändande kanaler eller den produktion som många program är gjorda på. Det går ju en hel del repriser på sommaren och de kanske inte har det bästa materialet att utgå ifrån.. Har inte jämfört med Boxer men känslan är att marksänd digitaltv är bättre.. Jag har en 42" plasma sedan en vecka och man får inte vara alltför kräsen när man kollar på tv..

Att Tele2 inte gör en mer offensiv satsning förstår jag inte. Tex genom att erbjuda lite bättre boxar för de som önskar det. Mer tjänster för att skapa ett mervärde för kunden att gå över till digitalt. Nu känns det som sagt som en ren budgetlösning för att få det digitalt, det är med andra ord en fortsättning på Kabelvisions sunkiga analoga kabeltv.. Att sedan kanal 1, 2, 4 inte redan från början är digitala är ju en ren skandal. Sedan att de har lovat att de kommer "inom kort" är ju väldigt svävande.

Varför gör de inte bara rätt från början, så jäkla svårt är det inte att ta reda på vilka olika kunder de har och vad de har för krav.

Jag förstår att man överväger en annan leverantör än Tele2 i dagens läge. Fast hopp om bättring finns...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.