Ska också ta en titt på MPCclub
Redigerat av Unregistered124686ac, 27 augusti 2006 - 13:51.
Mediaspelare (alternativ till HTPC)
Startad av
EmuMannen
, maj 12 2006 22:46
116 svar till detta ämne
Postad 27 augusti 2006 - 13:50 Ska också ta en titt på MPCclub Redigerat av Unregistered124686ac, 27 augusti 2006 - 13:51. Postad 19 september 2006 - 00:03 Har ju levt med min squeezebox ett tag nu och kommer aldrig aldrig gå tillbaka till en vanlig cd-spelare... Men jag vill ha samma sak med dvd-skivor! dvs jag vill kunna välja iso/img-filer som ligger på min dator, starta filmen, få upp menyn och allt precis som om jag körde från en skiva. Finns det någon maskin som klarar detta bra? Det verkar vara lite si sådär. Postad 19 september 2006 - 06:09 Tjena! Har du läst på MPCclub? Där finns mycket bra info, tester osv... Jag kan intyga att det är förbannat svårt att köpa dess prylar, man blir aldrig klok på smådetaljerna. Men om du börjar titta på dina grundkrav så kommer antalet maskiner minska radikalt. För mig var det viktigt med både DVD o Mediaspelare, slutade med en Transgear DVX-700, en kompromiss. När det gäller ISO/Img så är det inte alla spelare som klarar det. Tittar du på Syabas-spelare (Transgear, Snazio, Zensonic/Ziova, Linktheater osv) så finns det en mängd server-program som du kan köra till dessa, de kan addera på tex ISO/Img stöd ![]() Du får vara beredd på att det är lite mecc i början och att buggar, de finns... Men som sagt, jag är nöjd med min! Postad 19 september 2006 - 15:41
Hallå Kanelbulle.. Har länge sökt en UPnP server som har stöd för uppspelning av DVD/ISO med menyer... Jag har en Acer TVmed inbyggd MGW / UPnP så jag sitter fast med den... Du verkar ha letat runt.. Har du hittat någon? Jag har endast hittat uShare, men jag kan inte Linux.. Postad 24 september 2006 - 00:00 Jag är inte mästare på det, min Transgear stödjer tyvärr inte Upnp... Gjorde en snabb sökning och fick fram lite saker, hoppas nåt kan vara till hjälp!! Twonkyvision Allegro Media Server PyMedS En lista över Upnp servers Hoppas nåt går att använda. Twonkyvision vet jag att många använder. Lycka till!! ![]() Postad 29 september 2006 - 08:55 Jag har förstått att man måste ha Windows MCE för att kunna utnyttja boxen helt, men det är inte ett problem för mig. Jag är mer nyfiken på vilka filer den klarar av och vilken kvalitet den håller! Sedan är ju PS 3 på väg med någon form av mediaspelare också, med HDMI och 1080p! ![]() Och några månader efter att den har anlänt till gamla Svedala så kommer ju Xbox 360 med en upphottad model med en inbyggd HD-DVD och antagligen HDMI 1080p! Vad skall man ta sig till?! ![]() MVH JOEKO Postad 29 september 2006 - 10:00 Postad 29 september 2006 - 15:31
Om du ej är intresserad av HDTV så kanske Xbox (gamla) med xbmc på kan vara en variant.. Dock krävs en fläkt mod för att få den tyst. Postad 16 november 2006 - 16:57 Jag söker också efter en Mediaspelare. Är lite inne på en Pinnacle ShowCenter 200. Har själv den gamla SC 1000 och är nöjd med den. Nu har jag dock skaffat högupplöst TV och vill då så klart kunna titta på stream'at HD material. Pinn. SC 200 verkar vara ett ytterst prisvärt alternativ. Nu undrar jag dock om inte den kommande Lyngboxen (www.lyngbox.com) skulle kunna vara något att vänta på i stället. Denna har ju ethernet ingång. Är det någon som vet om lyngboxen kommer kunna användas som mediacenter? Det vore ju i så fall klockrent med sattelitmottagare, hårddisk och mediacenter i ett. Antagligen fungerar det inte eftersom de inte gör reklam för denna möjlighet på hemsidan. Hälsn, / SP Postad 17 november 2006 - 07:50 Det finns en mängd spelare att välja på! Både med och utan inbyggd DVD. Lyngsat:en vet jag inget om. Har själv en Transgear DVX-700, DVD/Mediaspelare med DVI o skalning till 1080i. Klarar de flesta format även Divx-HD/Xvid-HD/WMV9-HD osv. Trådlöst o trådnät, 2 st USB2 portar. Jag kan dessvärre inte rekommendera den för Transgear är på väg bort från Europa. Den jag kan rekommendera dig är Ziova CS-505 (tidigare Zensonic 500), vill du ha utan DVD, titta på Tvix 5000. Du hittar mer om dessa på MPCclub.com, ett mycket bra forum om dessa produkter. Där kan man förhandsboka Ziovan för 299 Euro... Postad 17 november 2006 - 09:26 >Lyngsat:en vet jag inget om Lyngbox heter den. Kommer i mars. Det är främst en sattelitmottagare för HDTV med hårdisk för inspelning av TV. Den har nätverksstöd för att hämta programguider, sattelit-data m.m. från nätet. Det jag undrade var om detta nätverksstöd även kan användas för media-center uppdrag dvs streama saker från datorn. Jo jag var intresserad av en spelare utan DVD. Främst av ekonomiska skäl, skulle inte skada med en men jag tycker det går bra att köra dem via datorn. (även om man måste rippa ner dem på hårddisken först med Pinnaclen) Tvix 5000 verkar ju vara bra. Har dock ingen lust att betala för en spelare med hårddisk om den inte kan användas för att spela in TV från min HDTV box (canal digital). / SP Postad 17 november 2006 - 10:39 Ett alternativ skulle faktiskt kunna vara att köpa Transgearen.... jag insåg att de sänkt priset på den... inför sin avveckling i Europa skulle jag tro. Du får den enklare modellen av DVX-700, M10 (enda skillnaden är att den saknar trådlöst nät, den har vanligt Ethernet) för 1604 kr plus frakt! För det priset kan jag bara rekommendera den! Bra skalning, visar högupplösta bilder film osv, du kan koppla den mot ditt hemnätverk och streama. Tvixen finns att köpa utan hårddisk (det är vanligast) för ca 2500kr, de flesta mediaspelare med DVI/HDMI finns från ca 2000 kr och uppåt! Postad 17 november 2006 - 15:18 Transgearen verkar ju vara helt ok, tack för tipset. Har ju fått bra betyg på MPCclub också. Jag tror jag beställer både ShowCenter 200 och Transgear DVX-700, M10 och så får jag se vilken jag gillar mest. Uppskalning av DVD låter ju inte så dumt. Hälsn, SP Postad 10 december 2006 - 15:04 Nu har jag hittat en spelare som har wifi, kan spela iso filer och har en dvi utgång. http://www.engadget....media-streamer/ vad tycker ni? Postad 10 december 2006 - 21:53
hmmm, den verkar ju toknice. en sån kan jag helt klart tänka mig. snygg var den också. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |