Ni har inget datum satt för att Mentor 8 och centerhögtalare ska komma in i sortimentet? Typ sommaren/hösten/vintern?
Mvh
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
*Officiell tråd - Dali Mentor *
Startad av
Unregistered1103
, Aug 24 2006 11:23
219 svar till detta ämne
18 relaterade trådar
Postad 23 April 2007 - 17:31
Loofy
Ni har inget datum satt för att Mentor 8 och centerhögtalare ska komma in i sortimentet? Typ sommaren/hösten/vintern? Mvh Postad 23 April 2007 - 19:08
Jag vet inget mer än det som står i första inlägget....
Ingen som har några fler upplevelser av Mentor2/Mentor6:an? //Loofy Redigerat av Unregistered42611, 17 June 2007 - 08:32. Postad 19 June 2007 - 14:11
Den uppe till höger måste väl vara Mentor-seriens motsvarighet till IKON On-wall? Postad 19 June 2007 - 15:02
Det senaste jag hörde om Mentor 8 var att dessa skulle komma i augusti, men det kan ha ändrat sig sedan jag slutade
Postad 19 June 2007 - 18:02
MartinP666: Japps låter högst troligt. Jag funderar dock på om den "näst längst upp till höger" har för motsvarighet i ikonserien?
//Loofy Postad 21 June 2007 - 08:26
Läste visst lite slarvigt där. Men med tanke på hur den är placerad ser det ju ut som det inte är tänkt att den ska stå på golvet iallafall, kanske en in-wall? Postad 14 July 2007 - 13:02
Nur börjar det närma sig Augusti. Är något datum satt för Mentor 8 och centerhögtalaren ?
Mvh Postad 20 July 2007 - 19:00
Sådär! Nu kan alla som vill komma och lyssna på Dali Mentor 5 (Som Bor i göteborg med omnejd... Vi packade upp den idag i butiken (Skånegatan))
Våra Demoex är svarta - vilket gör att man även kan se hur en lite större mentor-högtalare blir i det utföradet. P.S. Man skall inte dömma hunden efter håren. det låter betydligt större än vad det ser ut! Personligen är jag ingen jättefan av tex Dali Ikon 5 - Jag tycker det hela låter väldigt ansträngt på något vis. Ungefär som att högtalaren vill spela på ett sätt den inte egentligen är kapabel till - Och då blir det ansträngt på något vis... Detta hade jag lite personliga fördommar mot Mentor 5:an oxå - men samtidigt vetskapen om den oerhörda pondus Mentor 6 besitter. Hursomhelst... Det ansträngda är helt borta - den här spelar kanonfint... //Loofy Postad 21 July 2007 - 11:43
Kul med fler Mentor! Mentor 6 låter ju grymt bra (men kanske lite stora för mitt rum). Vad kommer Mentor 5 att kosta?
Postad 22 July 2007 - 17:19
Jag såg priser på runt 20 000:-. Mentor 5 kommer alla att få plats med!
//Loofy Postad 05 August 2007 - 11:48
Lyssnade på Mentor 2 och var sjukt imponerad. Undrar vad man ska ha för stärkare till den bara. Nån som härt den med Primare I21 tex?
Postad 12 August 2007 - 11:04
Jag tror Primare kan fungera riktigt bra. Jag har fått uppfattningen att Primare har en uns värme i sin återgivning. Detta bådar gått då du kommer få en oerhört krispig och fin diskantåtergivning utan att det blir för mycket av det goda.
Nu har jag förvisso provat att spela mentorserien tillsammans med så ljus elektronik jag ka hitta för att försäkra mig om att de aningens vassa tendenser jag hört från ikon-serien verkligen inte finns i Mentorserien. Vasshet finns inte i Mentor-serien - dock är diskantåergivningen oerhört krispig. Soundstage är helt grymt. Mentor-serien är mycket lättdriven. Denons CX-3-kombo driver exempelvis Mentor tvåan helt utan problem. CX-3:orna är ju givetvis en av de finare minianläggningarna - men ändå. Med en i21:a kommer du inte behöva vara orolig för att kunna utnyttja potentialen hos Mentor 2:orna. //Loofy Postad 15 August 2007 - 19:24
Har varit och lyssnat på mentor 2 på hifiklubben. Blev mycket imponerad, lyssnade även på b&w 705, cm1 och DM685 . Blir till att köpa ett par mentor 2, var först inne på en b&w 705 då den enligt mig hade ett bättre ljud än cm1 och DM685, den kändes luftigare och diskanten var klart bättre. Lyssnade sedan på mentor 2 och tyckte direkt att den var mycket klarare i ljudet än 705an, gillade även basen mer i mentor.
Har en denon 2106 och en nad 272 som jag tänkte driva mentor 2 med, basen tar en Yamaha Soavo 900SW hand om. Vad tror ni om drivningen? känns lite som att jag skulle vilja ha bättre elektronik till denna högtalare? dock lät det inte illa när vi kopplade mentor 2 till en denon 2307, men thule kombon jag lyssnade på innan kändes stabilare och lugnare i ljudet. Några synpunkter? Postad 15 August 2007 - 19:39
dan85: Jag tycker du med gott samvete kan sitta lugn i båten.
Den kombinationen du har kommer bli mycket lyckad tillsammans med Mentor2:orna. //Loofy Postad 27 August 2007 - 18:22
Så där ja, nu är ett par mentor 2 beställda
Postad 28 August 2007 - 23:33
Det finns dem som säger att det inte finns ... Men jag säger .. det blev skilnad på min ikon 6 efter X antal timmar .. Hur många kan jag inte direkt säga.. När jag inte var hemma .. lät jag dem stå på med radio. det var främst basen jag märkte skillnad på. Så mitt tips är .. låt dem stå på med radio när du är på jobb och sätt på samma skiva o samma volym varje dag du kommer hem .. Skall bli intressant om du kommer att uppleva någon skillnad och ser fram emot att du skriver det här .. och jag är mycket intresserad av att läsa vad du tycker om högtalarna överhuvudtaget. Maveric Postad 29 August 2007 - 08:49
ska väll inte gå in i någon lång disskusion om inspelnings tid, men jag har upplevt en viss inspelnings tid med mina jbl högtalare jag tidigare hade och samma sak var det med dali concept högtalarna.
Ska skriva lite om hur jag uppfattar högtalarna i hemma miljön när jag fått dom. Postad 09 September 2007 - 11:23
Nu har jag haft mina mentor 2 hemma i några dagar. Jag fick först låna hem ett par demo ex som var inspelade under väntetiden, dom har nu åkt tillbaka till klubben och mina ny står nu och spelar. Märkte faktiskt inte någon större skillnad emellan dom inspelad och dom nya. Kände ibland att dom nya var lite hårdare i ljudet men det var inget jag direkt störde mig på, hade dock inte chansen att göra a/b test.
Högtalarna har nu spelats i lite mer än 50 timmar och jag är mycket nöjd med hur dom låter. Dom låter fruktansvärt bra på akustiska gittarer och är väldigt detaljerade. Dom har ett lugn i sig på nått sätt och lugn musik blir väldigt stämnings fullt. Det kommer fram nya detaljer jag inte hört förut på vissa inspelningar och det känns alltid bra, kollade på bruce springsteen live spelning i dublin med seeger session band och fick gåshud några gånger Snabb rock, hipp hopp även punk tycker jag låter bra så länge inspelningen är av god kvalitet. Ska jag ge kritik på nått så blir det inte helt oväntat djupbasen som är svag, men det är ju en stativare, har integrerat min subbas så den knappt märks av men ändå ger lite hjälp i botten så det problemet är löst. Detta kanske blir bättre efter mer inspelning och jag hade tidigare ett par jbl e 100 så kontrasten mellan dom och mentor är ju ganska stor. Jag kan absolut rekomendera mentor 2 till dom som vill ha en välljudande stativare, enligt mig är den jäkligt snygg också Postad 09 September 2007 - 17:48
Nån som gjort en jämförelse mellan Mentor 2 och 5? Skillnaden i djup gör att 5:orna nästan känns mindre än 2.orna, trots att det är golvare.
Postad 12 September 2007 - 18:20
Till dom som är intresserade av Mentor 6 kan jag bara rekommendera ett köp. Jag har haft mina Mentor 6 i ca 3 veckor och dom låter bättre för varje vecka. Första veckan fick dom ca 30 timmars inspelningstid, lika mycket andra veckan och det förefaller som om dom höjer sig lite efter hand.
Innan jag bestämde mig tillbringade jag säkert 20 timmar på HiFi-klubben i Lund och i Stockholm och lyssnade på allt mellan 10.000 och 40.000:-. Det var med en viss förvåning jag märkte att mina gamla högtalare från 1980 lät bättre än samtliga nya högtalare mellan 10.000 och 18.000:-... När jag slutligen lyssnade på Mentor 6 så ramlade polletten ner... När det gäller ljudbilden och klangfärgen ligger dom lite "på marginalen" vilket gör att man bör vara noggrann när det gäller val av förstärkare. BTW...för den som hellre vill ha en stativhögtalare kan Mentor 2 vara ett bra alternativ. Dom imponerade helt klart på mig. Postad 12 September 2007 - 20:49
Dan85 och Saruman....
In med lite bilder i ert galleri nu då. //Loofy Postad 18 September 2007 - 15:19
Nu är Mentorserien ett klar kandidat för alla med tyngre biointresse.... centern som i princip är en liggande Mentor 6 är nu här!
Det är absolut inte den mest lättplacerade högtalaren på marknaden men absolut ibland de mest kompromisslösa... Från Dali's hemsida:
Postad 20 September 2007 - 08:44
Någon som kan säga något om 5.orna? Vill igentligen ha 6or men de är för stora.
Jag har provlyssnat men tyvärr inte så länge och rummet var mycket större än mitt rum Postad 20 September 2007 - 09:01
Har provlyssnat lite på dem och jämförde dem med 2:orna. Tyckte ljudet var ganska likvärdigt där, säljaren sa de ska ha lite mer tryck, kanske man märker om man testar dem i ett bättre llyssningsrum. 5:orna är ju sjukt nätt aoch smidiga, är sugen på dem då jag tycker 2 och 6 är för djupa och 1 är för små för att prestera en stor ljudbild. Redigerat av greveriff, 20 September 2007 - 09:01. Postad 21 September 2007 - 17:18
Nu börjar serien bli mer och mer komplett. Jag länkade även samman Subbasen och Centerhögtalaren med den här tråden.
//Loofy Postad 28 September 2007 - 14:40
Lyssnade på centern idag, tillsammans med mentor 6
Oj .. vilken härlig center man har skapat. Visst är den stor men det är ljudet också .. Maveric Postad 28 September 2007 - 19:46
Mavve: Läste nån tråd att du gladeligen skulle kunna betala 9000:- i mellan skillnad för 4308:an vs 4306... (om jag inte missminner mig nu vill säga hehe...) Du funderar inte på att omsätta dem i ett Mentorpaket till elektroniken du redan har? (för den är ju hehe... inte direkt dålig...)
(/Snart ägare av ett mentorsystem/) //Loofy Redigerat av Unregistered42611, 28 September 2007 - 20:06. Postad 11 October 2007 - 05:02
Blir en Cambridge 840a förstärkare ett bra val till Mentor 6? Hade tänkt den kombinationen.
Postad 21 October 2007 - 10:03
Mentor 8
tjenna! jag var runt på stan med en polare och lyssnade på lite olika högtalare. gick in på referenceaudio på götgatan med en kopp kaffe i handen och några cd skivor i väskan. Vi lyssnade på Monitor Audio Silver RS 8 först, förvånad över basen i dessa, men besviken på diskant o mellan register, alldeles för ljus för min smak. eventuellt dålig matching med rotel förstärkare RA 03. sen lyssnade vi på ett par Dynaudio Audience 72 SE. tyckte först att vi hade hittat rätt fin, upplösning och dynamik. Men så satte vi på en ramstein skiva och då tyckte ja inte att dom lät bra fick helt enkelt ont i öronen, svårt att förklara vad det var(förutom att det var en ramstein skiva i cd spelaren =))basen blev för tunn.. fick en känsla av att försäljaren ville pracka på mej dom högtalarna bara för att dom ville bli av med Dynaudio högtalarna, dem skulle visst utgå ur sortimentet.. hmm han sänkte direkt priset från 22500 till 17000. Vi diskuterade på tunnelbanan på väg till fridhemsplan och ingen av oss var direkt imponerade av referenceaudio, då dom snackade skit om konkurenterna me. canton e inte bra högtalare, onkyo är inte alls lika bra som Marantz utan att jämföra prisklass lr nått.. Hifi klubben fleminggatan: fick ett bra bemötande av pesonalen där provlyssnade B&W DM683 DALI Concept 8 där B&W inte helt oväntat var klar vinnare, vilken lent ljud, basen och mellan registeret lät riktigt bra, vi stod båda två och nickade gillande.. ett par sånna får det nog bli tänkte ja.. Mentor 8: vi började diskutera vad man får för pengarna om man kliver upp ett par tusen.. och hade äran att få lyssna på dom första Mentor 8 i sverige och jag säger bara fyfan vilken upplösning! där satt man med gåshud.. mentor 8 målar upp en väldigt stor ljudbild, med otrolig detaljrikedom, tredimensionell ljudbild, luftigt. välidigt varm och kontrollerad bas. Jag skulle kunna lägga in all utryck i branchen kom på mej själv sitta och små le och det var tur att man satt ner för att priset lär ju hamna på 30000-40000 för högtalarna. NAD M3 med cd spelare hamnar på 40000 till mentor 8 lär inte göra någon besviken Köp! Postad 30 October 2007 - 18:44
Så Dali Mentor 8 har kommit ut nu?
De finns inte med på HifiKlubbens hemsida :S Mvh Postad 04 November 2007 - 08:36
jag tror inte att dom har släpts på sidan men dom har ett ex på hifiklubben vid fleminggatan i stockholm. Dali hade haft en demo där för hifi klubbens personal.. Postad 08 December 2007 - 19:08
Sådär då har man blivit ett med Mentor
Efter många resor och hemlån så blev det tillslut Mentor 6. Hade faktiskt tagit bort dom från listan och bestämt mig för Dynaudio Focus 220. Men, de Mentor jag lånade hem var spritt nya och lät vasst, så jag väntade ett tag och prövade igen. Tur var väl det. Skillnaden mellan 220 och Mentor är, som jag ser det, Detaljrikedom, 220 är silkes lena men har inte det här lilla sista i toppen som gör skillnad. Mentor har en väldigt tidig bas, man kan spela lågt men ändå njuta till fullo medans 220 kräver volym för att dra igång. Och till det största problemet. 220 kräver luft! stänger du in den eller närmar dig någon vägg så blir basen alldeles för mycket och oprecis. Kul i början med massa bas, men detaljerna och snärtigheten försvinner. En annan sak till Mentors fördel är ljudbilden, den är riktigt bred och vi kan sitta båda på olika platser och ha en bra stereobild. 220 har smalare sweetspot. Mentor drivs idag med Hegels nya H1 mk4, ett riktigt monster. Jämförde den med Primare i21 och I30 och den spelade på bättre än båda. Extremt neutral i ljudet och har en riktigt fin explosivitet och styrka. Spelglädje till max och passar riktigt fint tillsammans med mentor på grund av kraften och neutraliteten. Så jag sällar mig in i sällskapet med ett par Svarta Mentor 6 p.s är den någon mer än jag som tycker att dom medföljande spikes är ruggigt jobbiga att ställa in och få till bra??? //Viro Redigerat av Unregistered7cde3c8f, 08 December 2007 - 19:09. Postad 08 December 2007 - 20:09
Trevligt...viro!... En i gänget med svarta mentorer! För min egen del så var det ett väldans hattande innan jag bestämde mig oxå. Jag kräver bilder på din rigg nu.
hmm.. är inte riktigt med på vad du menar i stycket angående drivningen... hehe.. men det beror nog på att jag är lite trött just nu. //Loofy Postad 08 December 2007 - 21:33
hehe tackar. ska fixa bilder.
Det jag menade var att jag hade primare I30 och Hegels H1 hemma, och jag själv kände att Hegel hade mer spelglädje och mera driv, en högst subjektiv bedömning, men ändå en känsla jag fick. Samt att den var mera neutral i ljudet. Den hade helt enkelt en större spelglädje när man krämande på. Konstigt uttryckt: Primare är lite mer vårdande och återhållsam medans hegel är rakt på sak, smak i ansiktet. Som sagt konstigt uttryck och jag skyller på att det är lördag kväll och jag sitter men en Laphroig Quarter Cask och Eric Clapton Unplugged //Viro Postad 08 December 2007 - 23:19
Ok.. japp då är även jag, mr trögboll med på vad du menar
Den Eric Clapton skivan är förövrigt inte fel med en fin virre brevid. //Loofy Postad 10 December 2007 - 00:13
[quote name='PEF' date='Sep 18 2007, 15:19 ' post='1561374']
MENTOR VOKAL is not magnetically shielded. Hur fasen kan man tillverka en center som inte är magnetiskt avskärmad. Den är endast ämnad för stora biografer med projektor? Postad 10 December 2007 - 10:25
srna: Antar att du är medveten om att detta inte är något som påverkar LCD/Plasma, utan endast CRT-TVapparater. Back-projektion vet jag inte.. Möjligt då principen liknar CRT lite.
Hursomhelst Hur många av de som spenderar 10 000:- på en center tror du inte har plattskärm eller Projektor? //Loofy Postad 10 December 2007 - 23:51
Hade faktiskt ingen aning om att den inte påverkar LCD/Plasma, så nu lät det mer logiskt Postad 11 December 2007 - 23:14
Kommer det någon mindre centerhögtalare till mentor ? Mentor Vokal är på tok för stor!
Loofy! Om inte jag minns helt fel så hade du väl Rotel utrustning tidigare. Varför bytte du? Postad 12 December 2007 - 09:26
OM: Jag svarar på din fråga genom att citera ett svar jag erla i en annan tråd.
Ställ gärna frågor utifrån ovan nämnda citat. //Loofy Postad 13 December 2007 - 20:18
Jag har lyssnat på 6an i butik och gillade den verkligen.
+Riktigt grym upplösning utan att vara påträngande som jag upplevde att Ikon var i jämförelse. +Stoor ljudbild som gör att den inte är så känslig för var man sitter. +Relativt lättdrivna så man inte behöver en monsterförstärkare för att få det att låta bra. +Behöver inte (ska inte) stå med toe-in. Positivt ur möbleringssynpunkt. -För min del hade jag gärna sett en annan finish, typ ek. -Gränsfall i storlek för mig. Jag lyssnade inte så länge men jag hann jämföra mellan lite olika förstärkare. Först en liten Nad 325, sedan Cambridge 740 och sist Thule PA150B. Det blev ett klart lyft när man bytte Nad till Cambridge som lät riktigt bra. Sedan blev det nog ytterligare lite bättre med Thule, lite mer engagerande. Men i hänsyn till pengarna så hade Cambridge funkat riktigt, riktigt bra och kanske den jag ändå hade valt. Några frågor: Någon som har jämfört med Mentor 5 med 6an? Har ni någon förstärkare som ni tycker passar Mentor perfekt? Hur långt från väggen har ni dem? Postad 13 December 2007 - 22:06
Jag själv är väl inte något jättefan av tex Ikons motsvarighet i Ikon5. Där tycker jag att ikon5:an på något vis försöker spela på ett sätt den inte riktigt behärskar - i jämförelse med Ikon6. Inför lanseringen av Mentor5 så tänkte att Mentor5:an kanske oxå den skulle bli en besvikelse i jämförelse med Mentor 6.
...Men ack så fel jag hade... Förvisso så hade jag ju förväntningarna ställda "neråt" inför min lyssning - vilket kanske bidrog till att jag tyckte man fick mer för pengarna än vad jag trodde. Hursomhelst så är det så att övertid så lägger sig den känslan och man börjar lyssna till faktiska prestationer. Mentor5:an presterar riktigt bra och är absolut ett alternativ till de med lite mindre rum om man gillar karraktären. Angående färgval - håller med dig där Lars, det är en nackdel med få alternativ. När man fixat så att serien är komplett - kanske fler alternativ kommer? //Loofy Postad 15 December 2007 - 13:02
Är det många, som jag, som skippat spikes som medföljer?
Iaf enligt alla bilder som ligger ute. Min anledning var att dom var duktigt jobbiga att få till, måste ju vända upp dom hela tiden för att justera, då det inte går att justera när dom står upp. Så nu kör jag med gummipluttarna som medföljer. Postad 16 December 2007 - 17:17
Jag laborerar fortfarande med avståndet, högtalare vägg så jag avvaktar med detta tills jag hittat en optimal placering.
//Loofy Postad 29 January 2008 - 01:20
Oi!
har lyssnat vääldigt lite på Mentor 6orna men det lilla jag hört var ju mer elle rmindre fantastiskt så jag kommer nog åka in till närmsta affär och lyssna lite så fort jag får tid. Men grejen är att mitt system nu är inte så mycket att sätta i granen så exakt allting ska bytas ut inom en period som sträcker sig väldigt långt framåt. Men huvudfrågan ju nu är följande: Vilken prisklass krävs det på en förstärkare för att man ska få ut så mycket som möjligt från mentor 6orna? Har planer på att lägga ut absolut max 25.000 på en förstärkare, ska jag spara mer pengar till högtalare då eller kan jag köpa billigare och ändå få ungefär samma ljudkvalitet? Postad 31 January 2008 - 08:46
Då Mentor är en så snäll last så är det en riktigt bra högtalare som även låter mycket bra även med enklare elektronik. Om man håller sig till Hifi-Klubbens grejer så tror jag t.ex Cambridge 840A V.2 (11000) och Thule IA150B (14000) skulle vara jättebra matchning. Sen är det såklart ingen nackdel att gå upp en prisklass och då skulle i alla fall jag kolla på de större Thule som IA252B (20.000). Men jag tror inte man MÅSTE lägga ner 25000 för att få Mentor 6 att prestera riktigt, riktiga bra. Om vi pratar 2-kanal. Redigerat av Unregisteredc76b79e2, 31 January 2008 - 09:29. Postad 04 March 2008 - 17:29
Livar upp tråden lite igen!
Vad tror ni som har mentor 6 om att köra dem ihop med Marantz 8002 med bi-wire? Räcker de för att man ska kunna spela på ordentligt och att de låter bra såklart? MVH Christoffer Postad 05 March 2008 - 19:41
Ingen verkar intresserad av den frågan så ställer en ny. Var och lyssnade på både Mentor 2, 6 samt 8 idag på hifiklubben helsingborg.
Tråkigt nog hade dem Denon PMA 1500 kopplat till Mentor 2 och 6. Hade gärna lyssnat på dessa med en stereoförstärkare i lite högre prisklass eller en surroundförstärkare modell högre. Men men allt kan inte vara rätt alltid, vill man ha ultimat lyssning ska man ju låna hem så man får ta de som de är. Iaf jag lyssnade bara snabbt för tjejen var med. Så de blev lite metallica. Ljudet hos Mentor 6 är mycket klart och rösten hos sångaren märks tydligt vilken ja tolkar som ett bra mellanregister. Basen kan man inte riktigt räkna med i de stora rummet som dem stod i utan speciella väggar. De stod i nån hallvariat mellan lyssningsrum. Men man märkte ändå att där fanns antydan till tryck. Sen den tråkiga biten var att diskanten liksom knastrade till när de blev för höga toner hos sångare eller om de var höga guitarr toner tillsammans med sång. Lät som om man spelade för högt och knastrade till för att de inte pallade men volymen var inte mer än mellan ca. Men konstigt nog upplevde jag samma fenomen på alla tre högtalare så de beror nog på deras diskant om de nu inte är skivan vill säg. Annars var ja nöjd med Mentor 6 förutom att ja kände att mer kraft hade givit så mycket mer, och ett bra lyssningsrum. Sen över till Mentor 2. Dessa är ju som en halv Mentor 6. Men de lät inte som halva utan nästa precis lika. Lite mindre bas såklart men inte någon större skillnad. En baslåda till dem så är dem grymt fina högtalare, om ens de behövs i ett normalt stort rum. Mycket kompetenta. Sen var ja ju tvungen att testa 8:orna för att dem var så stora o feta. Dessa spelades ihop med lyngdorf i 20k klassen. Dessa lät precis som man väntat sig. Precis som de andra fast större volymer av allt. De funkade ju bäst i deras lokal men hemma hade de nog blivit lite mycket disko. Men de lät väldigt väldigt bra hos dem. Så jag tror att 6:orna blir kanon i mitt vardagsrum. De kommer säkert låta som 8:orna gjorde i deras större lokal fast med lite annan karaktär då ja inte tänkt använda lyngdorf. Blir nog att beställa förstärkare denna veckan och när den anlänt så ska ja börja låna hem högtalare. De kanske inte låter så bra med Marantz så måste testa några andra med. Har bland annat Dynaudio Audience 82 på listan. Ha de Postad 13 March 2008 - 14:04
Dali-kväll på Hi-Fi klubben i Malmö den 18'e för de som är intresserade.
"Jakob Møller Nielsen som är teknisk produktspecialist hos DALI kommer att berätta om filosofin och historien bakom DALI och självklart spela på några av modellerna och visa hela serien samt två exklusiva nyheter i Mentor-sortimentet." Edit: Hmmm verkade vara en inbjudan till de som var medlemmar men det borde funka att rega sig på deras hemsida för att ta del av inbjudan. Redigerat av Sambuccashake, 13 March 2008 - 14:05. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |