Nu däremot, två år och två generationer senare så är Panasonic bra alterantiv i budgetsekton, pioneer fortfarande outstanding kvalitet utan att vara mera riskabelt (som det var för två generationer sedan) och LG är lite bortappat helt enkelt. Fortfarande en bra tv. För vissa definitivt bästa köp. Men inte värstingplasman (pioneer) eller "folkplasman" panasonic. Hoppas LG hittar tillbaka. Det är lite tråkigt att man som *nöjd* kund, om man skulle byta tv, också skulle byta märke eftersom utvecklingen gått för långsam hos LG.
LG PT85 42"
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 50PT85 TV
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 42" TV - 42PT81
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser |
Denon AVR-1908 tillsammans med Pioneer DVR-530H (1 inlägg)
|
18 år sedan |
LG 42PT81 (20 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 25 December 2007 - 22:48
Nu däremot, två år och två generationer senare så är Panasonic bra alterantiv i budgetsekton, pioneer fortfarande outstanding kvalitet utan att vara mera riskabelt (som det var för två generationer sedan) och LG är lite bortappat helt enkelt. Fortfarande en bra tv. För vissa definitivt bästa köp. Men inte värstingplasman (pioneer) eller "folkplasman" panasonic. Hoppas LG hittar tillbaka. Det är lite tråkigt att man som *nöjd* kund, om man skulle byta tv, också skulle byta märke eftersom utvecklingen gått för långsam hos LG.
Postad 28 December 2007 - 23:53
En dum fråga kanske, men om man inte använder den interna mottagaren, är då hårddisken totalt oanvändbar? Eller kan den spela in på någon annan ingång?
/Johan
PT85 kan spela in från AV1, AV2 och AV3. AV1-2 använder Scart-kontakter medan AV3 spelar in från bl.a. S-videoingången på TVns vänsta sida. Ifall en laptop eller videokamera har S-video så kan man enkelt spela in från dessa till TVns interna hårddisk.
Jag har "vanliga" ComHem hos mig, dvs det analoga utbudet. Går det inte att spela in då? Å andra sidan kanske man skulle kunna skicka upp en vanlig antenn och ta in gratisutbudet, då borde jag dessutom knna spela in en kanal och se på en annan.
Eller?
SOm alternativt ill denna har jag Philips PF9831D, är den bättre köp? Kostar dock en del mer....
Postad 31 December 2007 - 13:39
Det positiva:
- Bilden är helt okay från DVD och Boxer
- Inbyggda hårddisken och att den alltid spelar in, särskillt om man har små barn som pockar på din uppmärksamhet.
Synd bara att man inte kan få den att spela in längre, 1h är bland för kort. Funkar annars mycket bra, snabb, inga konstigheter. - Handhavande, inställningsmöjligheter (av bild), logiska menyer
Det negativa:
- Tycker att inbränningarna faktiskt kan vara lite störande, särskilt vid undertexterna (har iof inget att jämföra med eftersom jag aldrig haft nån plasma förut, så jag vet inte om det är mer lr mindre än på andra plasmor).
- Kommer inte riktigt överens med EPG:n.
- När man byter kanal visas inte vilket program man tittar på utan endast kanal och klockslag, man måste alltså öppna EPG:n för att se vad som visas (går iof snabbt).
- Info-knappen för EPG sitter på den övre delen av fjärrkontrollen vilket betyder att man måste flytta handen för att nå den, och dessutom titta på fjärrkontrollen så att man trycker på rätt knapp.
- Finns mer som jag stör mig på i EPG:n oxå men det är mest smågrejer
Postad 03 January 2008 - 22:13
- När man tilttar på tv i 4:3 format så blir kanterna till höger och vänster om bilden gråa, går det få dom att bli svarta som det är över och under bilden i de fall bilden inte fyller ut hela höjden?
- Det tar ganksa lång tid att byta kanal, tittar på analog kabeltv, men bekanta säger "att det gör det på plasmor", någon som upplever samma sak?
Postad 04 January 2008 - 18:19
Skulle behöva en ny tv, har kikat på LG 50PC55 å gillade den bilden skarpt. Sen såg jag den här LG 50PT85 men bara på papper, gillar det med 160gb inspelning. Hur stårs sig dom mot varandra bildmässigt, är det samma paneler?
*Edit*
Det skiljer ju inte så mycket i pris på dom
LG 50PC55 kostar 13.990:- på Netonnet
LG 50PT85 kostar 14.990:- På Elgiganten Länk
Redigerat av Unregistered00068bcf, 04 January 2008 - 18:25.
Postad 05 January 2008 - 00:00
Har precis inhandlat, fått upp och kollat mina första program på denna modell.
Skulle gärna veta vilka bildinställningsvärde ni kör på, själv har jag följande som jag nog kommer att tweaka ytterligare:
Kontrast: 40
Ljusstyrka: 40
Färg: 15
Skärpa: 20
Färgtemp: 0
//Sub
Postad 05 January 2008 - 08:36
Man skulle få med någon Demo på hårddisken men jag har inte hittat något.
Postad 05 January 2008 - 11:01
Hoppas verkligen detta fenomen minskar med tiden då jag inte är intresserad av att babysitta en tv.
Förutom detta är jag faktiskt helnöjd med bildkvaliten från Boxer och den inbyggda DVB-T modulen.
Kommer från en CRT Loewe 32" och var inställd på att jag skulle få en bra mycket sämre bild, detta var lyckligtvis dock inte fallet.
Kan se en tendens i område med hudtoner att dessa ser "artificiella" ut, någon med tips på ev. inställning som eliminerar detta?
//Sub
Postad 08 January 2008 - 18:22
Är det någon som vet om man kan "uppgradera" 50PT85 så att det även går att spela in på hårddisken från HDMI ingångarna.
Martin
Postad 10 January 2008 - 03:39
Dock har jag lite problem att ställa in bilden bra, Men det är mer mitt fel än tvn's.
Postad 13 January 2008 - 22:47
Kontrast och ljusstyrka står på 45. TV-n har gått mellan 150-200 timmar.
Nattetid står TV-n på med "myrornas krig" för att köra in TV-n så snabbt som möjligt.
Bilden är OK förutom att det räcker med ett textat program i några minuter för att spöktexterna ska bli kvar.
När jag kör washfunktionen i reklampauserna så blir det bra igen. Så här borde det inte vara, så just nu lutar det åt att lämna tillbaka TV-n.
Finns det någon annan här i forumet som har en PT85 som inte upplever detta fenom?
Bifogad fil(er)
Postad 14 January 2008 - 18:50
Har haft min PT85 en dryg vecka och upplever följande issues/fuktionalitetsproblem:
Ghosting som gör en helt schitzo för att det skall bli permanenta inbränningar
Vertikala "smutsränder" som syns vid ljusa bakgrunder
Varför två digitalmottagare om man ändå praktiskt nästan bara kan använda en då den inte klarar av att spela in ett kodat program och spela upp ett annat
Inspelningar satta att starta 00.00
Så slutsatsen så här kort efter inköp är att LG:s kvalitet har en hel del att önska. Efter att läst mig skelögd innan köpet här är jag dock inte överraskad och därför relativt nöjd med mitt budgetköp. Hade jag lagt 25 000 som var tanken från början och ändå suttit med en del av dessa problem + några andra hade jag varit riktigt pissed off.
//Sub
Postad 16 January 2008 - 11:46
Har precis inhandlat, fått upp och kollat mina första program på denna modell.
Skulle gärna veta vilka bildinställningsvärde ni kör på, själv har jag följande som jag nog kommer att tweaka ytterligare:
Kontrast: 40
Ljusstyrka: 40
Färg: 15
Skärpa: 20
Färgtemp: 0
På Prylportalen så testade dom LG 42PC55... vet inte om det är exakt samma panel som PT85:an, men jag misstänker att dom är samma?! Dom körde följande inställningar på deras test och jag kör ungefär samma (förutom att jag sänkt kontrasten till 85):
• Kontrast: 100
• Ljusstyrka: 60
• Färg: 40
• Skärpa: 20
• Färgtemperatur: ”Mellan”
• Alla XD-funktioner: av
• Mpeg brusreducering: 5
• Svart nivå: låg
Här är länken till testet.
...och kom ihåg att det är bra att sänka kontrast/ ljusstyrka i början när man precis har köpt den (de första 50-100 timmarna).
Postad 17 January 2008 - 10:16
Hur mkt skall man sätta ner dessa värden i början?
Postad 17 January 2008 - 14:59
Har precis inhandlat en 42pt85 och har en enkel fråga kring Kontrast/Ljusstyrka.
Hej,
Jag satte kontrasten på ungefär 40 och ljusstyrkan på 30 de första veckorna, sen drog jag upp konstrast till ca.70 och nu (efter ca. 1 månad) ligger jag på kontrast 85 och ljusstyrka på 50-60. Jag får dock fortfarande en del "tillfälliga inbränningar" (aka "Ghosting"), men inget som stör speciellt och de försvinner dessutom efter ett antal sekunder eller max nån minut (och syns i princip bara vid kanalbyten när skärmen är helt svart).
Redigerat av Snarko, 21 January 2008 - 11:19.
Postad 20 January 2008 - 18:09
Har precis inhandlat en 42pt85 och har en enkel fråga kring Kontrast/Ljusstyrka.
Hej,
Jag satte kontrasten på ungefär 40 och ljusstyrkan på 30 de första veckorna, sen drog jag upp konstrast till ca.70 och nu (efter ca. 1 månad) ligger jag på kontrast 85 och ljusstyrka på 50-60. Jag får dock fortfarande en del "tillfälliga inbränningar", men inget som stör speciellt och de försvinner dessutom efter ett antal sekunder eller max nån minut (och syns i princip bara vid kanalbyten när skärmen är helt svart).
Ok, tackar.
Läste någonstans att man skulle köra med lägre kontrast/ljusstyrka dom första 50-100 timmarna.
Kan man se i någon service meny hur länge man man använt TV:n? Isf hur får man fram den?
Postad 26 January 2008 - 19:48
Det är så att jag har ett stort problem och hoppas på att någon här inne kan hjälpa mig.
Jag kopplade in min dator till min nya 50pt85 via rgb(dator) ingången på TV:n. När jag sedan satte igång datorn så stod det på TV:n något i stil med "no signal detected".
Då tog jag och testade med en annan dator som var totalformaterad och helt plötsligt fungerar det jätte bra. MEN. Nu tog jag och uppdaterade min fungerande dator via windows update och la in alla säkerthetsuppdateringar och som ni säkert vet så behöver datorn startas om efteråt och det gjorde jag. Sedan när jag satte igång datorn igen så fick jag samma text "no signal detected". Ljudet hörs osv men får ingen bild???
Mina slutsatser är att antingen är det någon uppdatering som skapar detta problem då det var det sista jag gjorde innan omstart eller också att man måste ha någon speciell upplösning på datorn?
Snälla om någon vet vad som kan vara felet så hör av er hit eller ge mig tips som jag kan kolla upp.
En snabb fråga också. Tycker ljudet låter riktigt instängt! Eller är det bara jag som upplever det?
Postad 28 January 2008 - 11:45
Angående ljudet så kan jag bara hålla med om att det inte är någon höjdare på denna TV... det låter burkigt och som du säger, lite "instängt". Det är lite en vanesak, men jag reagerade också på det när jag fick hem den.
Postad 07 February 2008 - 01:38
Lämnade tillbaka den till MediaMarkt som påstod att denna skulle vara bättre än Panasonic PX70,PX700
Väldigt missnöjd.
Sitter nu hemma med en Panasonic PX700 och är väldigt nöjd.
Analog tv är betydligt bättre på Panasonic.
Tillsammans med Tvix 5100 blir det grymt bra.
Går inte att jämföra.
Akta er för ghostningar när ni sitter och bläddrar och försöker hitta rätt i virrvarret av menyer,särskilt vid bildinställningar
Rörig fjärrkontroll.
Postad 07 February 2008 - 03:42
Postad 10 February 2008 - 21:24
Har en 50p85 som jeg er rimelig misfornøyd med akkurat nå. Ghosting/retention er problemet...
Skal vi virkelig måtte finne oss i å ha avtrykk av undertekster tilstede hele tiden?
Jeg klarer ikke finne whitewash programmet i menyen, hvor er det?
Takker
Kim
Postad 11 February 2008 - 18:49
sedan Fabriksläge.sedan ISMmetod.
Tryck för att välja antingen
Normal, Vit rengöring, Orbiter eller
Invertierung.
Postad 11 February 2008 - 19:02
Funktionen vit rengöring tar bort permanenta bilder från
skärmen.Obs! En mycket framträdande permanent bild kan vara
omöjlig att avlägsna helt med vit rengöring.
Orbiter kan förebygga att spökbilder uppstår.
För att förhindra att en permanent bild fastnar på skärmen
bör den röra sig varannan minut.
Invertierung Den här funktionen inverterar panelfärgerna på skärmen.
Panelfärgen inverteras automatiskt var 30:e minut.
Postad 29 April 2010 - 23:15
Har ett problem med min LG PT85, mina hdmi utgångar fungerar inte.
Har köpt en ny kabel men funkar fortfarande inte, provat dator, 2 olka DVDspelare också.
Läste att det fanns någon här som jobbade på LG, vet ni kanske vad det kan vara för fel?
Utgångarna har funkat tills nu, då dom bara har lagt av helt, står bara "ingen signal".
Annars är jag riktigt grymt imponerad av den!
Tack på förhand.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
Denon AVR-1908 tillsammans med Pioneer DVR-530H
29 bilder
66 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?