[Canal Digital mottagare] -> [konverter till coax] -> PS3/PlayTV -> TV
Och som vanligt hittade jag lösning själv: http://www.kjell.com...ellfakta/rfmod/
Borde fungera va?
Redigerat av Unregistered226d81ce, 03 September 2008 - 08:21.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 03 September 2008 - 08:15
Hade ju varit trevlig med ingångar så man kunde skicka in signal från sin parabolmottagare/hd-box etc. Eller går detta göra med någon konverter?
[Canal Digital mottagare] -> [konverter till coax] -> PS3/PlayTV -> TV Och som vanligt hittade jag lösning själv: http://www.kjell.com...ellfakta/rfmod/ Borde fungera va? Redigerat av Unregistered226d81ce, 03 September 2008 - 08:21. Postad 03 September 2008 - 09:06
Nej, en sådan apparat skickar ut en analog antennsignal. PS3 tar bara DVB-T.
Postad 03 September 2008 - 09:07
Nej, det kommer inte fungera, då PlayTV endast är en digitalmottagare. RFModulatorn skickar ut en analog signal. Och jag kan säga att även om det fungerat så hade bilden varit usel. Postad 03 September 2008 - 09:58
Aj då, finns inga RF-mdoulatorer som skickar digitalt? Men det är klart då kanske det börjar kosta? Måste ju gå att lösa på något Pettson sätt?
Redigerat av Unregistered226d81ce, 03 September 2008 - 10:04. Postad 03 September 2008 - 12:46
Även om du hade en apparat som kunde skicka signalen digitalt så skulle du bara få ut en kanal i taget. Du skulle då vara tvungen att byta kanal på satellitmottagaren för att få en annan kanal på PS3an, vilket gör det hela meningslöst. Men du kan nog glömma detta för det finns inga sådana grejor att köpa.
Postad 03 September 2008 - 13:07
SÅ länge kanalutbudet är så uselt är detta ingen produkt för mig.
Varför finns det ingen kortmodul för de som har t. ex Boxer abonemang? Postad 03 September 2008 - 13:12
Hade fungerat med en kanal med, bara att jag kan streama tv till PSP är värt endel för mig iallafall. Sedan att man fick ringa hem o be frugan ställa in rätt kanal på parabolmottagaren är inte hela världen. Har ingen hårddiskinspelare till min mottagare i dagsläget ändå. Så om jag får byta på parabolmottagaren eller ps3 spelar inte mig någon roll.
Redigerat av Unregistered226d81ce, 03 September 2008 - 13:14. Postad 03 September 2008 - 14:11
För att de flesta länder förutom Sverige har valt en modell med många gratiskanaler och få betalkanaler. Här är det tvärt om av nån anledning. Det gör att PlayTV fungerar utmärkt på de flesta ställen i Europa och det är inte värt att lägga kostnad på att göra en speciell version för bara Sverige. Redigerat av SirIdot, 03 September 2008 - 14:11. Postad 03 September 2008 - 15:37 Nej, det förstår jag... Trist sits för oss i Sverige med andra ord.... Postad 04 September 2008 - 18:43
För oss som bor där SVT HD sänder över marknätet (typ mälardalen?) så kan den väl spela in den kanalen också.. och det verkar ju trevligt!
Personligen tycker jag att den verkar intressant då jag för det mesta bara tittar på de kanaler som den kan ta emot. Postad 15 September 2008 - 20:51
hmm.. jag har beställt min nu ifrån play.com.. borde man inte kunna lösa problemet med kodadekanaler igenom att köra så här:
antenn->[boxer(med kort)][boxens antenn utgång]->PlayTV->PS3?? elle kan man bara se den kodade kanalen som är aktiv på boxern då? iochmed det är inspelnings funktionen jag vill åt så tyckte jag det var värt ett köp.. Där jag köpte den(Play.com) Postad 15 September 2008 - 22:56
Nej, det kommer inte att gå. Sorry... PlayTV tar ENBART emot okodade dvb-T signaler, och antennutgången på din boxer sänder ju signalen analogt. Boxern har ju redan tagit den digitala signalen och gjort om den. Det finns inget sätt att omvandla krypterad dvb-t till okrypterad och fortfarande skicka den digitalt. Så det är bara att acceptera att det enda du kommer få in är gratiskanalerna som de sänder, t.ex. SVT och TV4. Tråkigt, men sant. Postad 16 September 2008 - 08:50
Men återkom gärna med en lite recension när du fått den! Är själv sugen på att köpa en. Tittar inte jättemycket på TV och har ingen box med hårddisk idag. Men ibland dyker det ändå upp något program som jag vill spela in. Så kan jag spela in något från de fria kanalerna så duger det gott åt mig iallafall. Postad 16 September 2008 - 10:00
Tyvärr ser det ut som PlayTV inte supportar HD inspelning i Europa. Det kan komma firmware uppgraderingar som rättar till detta i framtiden, men det är inte bekräftat.
http://community.eu....t...ding&page=2 HD uppspelning (mpg4) ska vara supportat (vilket kan vara skäl nog att köpa PlayTV för folk som har SVT HD). Ni som har beställt och fått hem PlayTV, jag är intresserad av: - Timer funktionalitet (kan man stänga av PS3 om man har en schemalagd inspelning? Startar ps3 automatiskt innan inspelningen?) - Prestanda (hur funkar det att spela spel samtidigt som PlayTV spelar in?) - Bildkvalitet (både SVT SD och SVT HD) Postad 17 September 2008 - 16:28
jag ska recensera produkten så fort jag får den.. men eftersom jag varken har en HD tv eller tillgång till SVT-HD så kan jag inte betygsätta den delen..
Postad 17 September 2008 - 18:26
Hur beställde du den från play.com till Sverige? De skickar ingen elektronik utanför UK, om inte annat säger deras hemsida så... Postad 19 September 2008 - 20:53
Hej, fick hem min PlayTV från Cyberport.de idag. Tyvärr verkar den inte ta emot mpeg4 för SVTHD men bilden på övriga kanaler är mycket bra och inspelningsfunktionen fungerar fint. Programering kan ske upp till en vecka fram i tiden. Ett Simpsons-avsnitt tog upp ca 0,5 GB. Man verkar kunna spela in ett program och se på ett annat, ej två inspelningar samtidigt.
Enligt manualen kan den spela in när PS3 är i stand by, ladda ner bruksanvisning från http://uk.playstatio...rt/manuals/ps3/ om ni är intresserade. Av någon märklig anledning visar klockan 2 timmar efter faktisk tid, något jag inte kan ändra...om någon har en lösning så får ni gärna höra av er. OBS! Tiden på PS3 utanför PlayTV visar rätt. Postad 20 September 2008 - 07:40
Tyckte det står i specen att den kan ta emot sd och hd. Alltså bör den klara mpeg4. SVTHD är alltså helt dött? Inte ens ljud?
Postad 20 September 2008 - 09:21
De flesta länder kör idag HD i mpeg2 så det är inte alls säkert att den behöver klara mpeg4 bara för att det står att den klarar HD. EDIT: Enligt manualen är det mycket riktigt endast mpeg2 den stödjer, så det innebär inga HD-kanaler i Sverige. Redigerat av SirIdot, 20 September 2008 - 09:29. Postad 21 September 2008 - 11:26
Men det är ju inget som hindrar att Sony släpper en mjukvaruuppdatering som ger MPEG-4 stöd via PlayTV. Stödet finns ju redan iom att det är en BlueRay spelare. Alltså ingen stor grej. Räkna helt klart med att det kommer.
/Bäckman Postad 21 September 2008 - 14:20
Jo men finns ju några länder som kör mpeg-4 i dvb-t för sd tv. Norge och Nya Zealand kör mpeg-4 t.ex. Fast PlayTV kanske inte lanserats där ännu då.
Postad 21 September 2008 - 16:27
Helt dött på SVT HD. Postad 24 September 2008 - 16:45
Hur har det gått med klockan, har du hittat någon lösning? Jag har nämligen samma problem... Postad 24 September 2008 - 19:47
Hejsan!
Har inte läst denna tråden på ett tag skummade igenom lite nu bara. Asså fan grymt jag vill med ha play tv, jag ser inte så mycket på tv men vill ju med kunna spela in lite saker som jag och tjejen inte vill missa. Jag har ingen digitalbox nu men jag bor i ett comhem hus vad får jag in för "gratis" kanaler åsså här? Och är det bara beställa en play tv på http://www.amazon.co.uk så funkar den i sverige också? Kör hårt Postad 24 September 2008 - 20:04
Du får inte in nåt via kabel då kabel använder DVB-C. PlayTV är DVB-T dvs marksänd TV, så du får skaffa dig en antenn. Bor du hyffsat nära en sändare kan det fungera med en bordsantenn. Redigerat av SirIdot, 24 September 2008 - 20:05. Postad 24 September 2008 - 20:53
Få se om/när Sony gör något åt mpeg-4 problemet. Maxconsole.net
Postad 29 September 2008 - 18:20 Tyvärr, testade att byta "land" men ingen skillnad. Postad 29 September 2008 - 19:20
Hej!
Jag har nu fått min PlayTV inköpt på Amazon.co.uk för £70 (875 SEK) inklusive frakt. Första reaktionerna: 1. Kanalerna går inte att redigera, dvs byta plats på, du kan enbart lägga till dom i favoritlistan men dom behåller sin plats i listan, det går tex inte att lägga tv4 på plats 4 osv. 2. Hanteringen av 16:9/4:3 fungerar inte korrekt (för mig iallafall) vilket ger en lite suddig bild eftersom man måste be den att sträcka ut bilden, auto fungerar inte . vet inte om det är att min Panel bara stödjer 1080i eller att widescreen markeringen skiljer sig från England i DVB-T. 3. Programguiden i Sverige visar bara program för 1 timme så det är inte helt enkelt att programmera in program nästa dag. Skulle ju vilja prova att spela in Poirot på tv4 imorgon redan innan jag går till jobbet. Dock lätt att välja att spela in de program som visas. Kan ju nämnas att jag bara har haft den fungerande i 20 minuter, så jag får väl återkomma Postad 29 September 2008 - 20:17
Kanske Sony fixar mpeg-4 etc. till december då den släpps i övriga europa.
Postad 29 September 2008 - 20:22
Kul, återkom gärna med mera rapporter om dina framsteg! Postad 01 October 2008 - 10:45
Jag sitter spännt och undrar hur det går för dig
Berätta mer! Så sugen på att köpa en själv. Postad 02 October 2008 - 17:47
hej alla,
i bor i sverige men kommer från australien så jag be er om en ursakt för min dålig svensk! jag undrar bara.... kommer playtv funkar in min lägenhet om jag bor i ett com hem hus??? eller måsta jag skaffa någonting extra för att det ska funka för mig. Just nu har jag ingen digital tv abonnemang och har com hems gammal analogue tv sändning, men ha 3 hål in min vägg. Postad 02 October 2008 - 19:08
Sommartidsinställningen? Postad 02 October 2008 - 22:00
Nej, du måste använda en vanlig antenn, playtv funkar inte med kabeltv. Postad 05 October 2008 - 20:24
Skulle vara kul och höra hur det går för dig? Hur fungerar den? Postad 17 October 2008 - 12:16
Var tvunget att beställa en från England. Är det bara plug n' play som gäller sedan? Stödet finns väl redan i konsollen? Har kabel-tv i lägenheten så det blir till att köpa en bordsantenn. Har någon tips på en riktigt bra bordsantenn? Har TV:n i rummet in mot gården i norrläge (dvs fel håll i förhållande till Nacka-masten) så jag är osäker på hur bra inomhussignalen blir. Det börjar bli trångt bland USB-tillbehören och det hade inte skadat med några fler USB-uttag på PS3:an (har 80GB-versionen). Kan man kanske köpa någon USB-splitter/förgrening? Låter läckert att kunna se programmen via PSP:n, t.ex. när man åker tåg. -Nån som har provat detta än?
Postad 17 October 2008 - 12:27
Är bara att köpa vilken USB hubb som helst på kjell.com. Postad 21 October 2008 - 08:20
Så, nu är PlayTV up n' running. Och fasen va läckert! En ny symbol för TV finns nu mellan filmsymbolen och internetsymbolen i menyn. Användargränssnittet är superenkelt med allt på svenska och man kan använda såväl BD-fjärren som spelkontrollen. Tunern hittar alla 45 kanaler på 20 sekunder, men det är bara 11 som är fria (SVT1, SVT2, SVT24, Kunskapskanalen, TV4, TV6, TV7, AccessTV, YLE, Nickelodeon, Öppna kanalen). Väljer man dessa som favoriter kan man slippa de krypterade kanalerna när man zappar upp och ner. Man får även in fem digitala radiokanaler (inte DAB). Det är ett par TV-kanaler till som inte ger någon bild (The Voice, VH1 ), och inte heller SVT HD ger bild -då tunern inte stödjer mpeg4. Däremot stöder tunern 720p i mpeg2 (sådana sändingar finns inte i Sverige). Klockan i systemet visar två timmar för lite (GMT?) vilket jag hoppas att en uppdatering tar hand om när PlayTV börjar säljas i andra länder än England.
Bor i kabel-TV-hushåll så det blev att köpa en aktiv inomhusantenn på Kjell & Co. Får den bara stå i fönstret så blir det perfekt mottagning. Boxen matar inte 5v till aktiva antenner, så det behövs separat strömförsörjning. Bilden är betydligt bättre än Comhems analoga signal. Aldrig förr har Family Guy och 2 1/2 Men på TV6 sett så bra ut! Att spela in eller att pausa i live-TV görs med en knapptryckning. Det bästa av allt är dock remoteplay på PSP. Har kan man se både live-TV och inspelad TV när man är uppkopplad mot internet, var man än befinner sig! Grymt att ha på jobbet när alpina säsongen drar igång på SVT eller för att strötitta på TV ombord på X2000. Postad 21 October 2008 - 08:50
Tack mejiro, bra info
Kan du slå på och av PS3:an med PSP också eller måste du förbereda tv-sändningarna innan du åker hemifrån? Postad 21 October 2008 - 09:22
Man ska kunna slå av och på ps3 med psp, men det beror på hur du ställt in din router. Jag har tyvärr inte lyckats med detta hemma. Jag måste sätta ps3 i fjärrspel för att komma åt den utifrån. Postad 21 October 2008 - 14:37
The Voice har lagts ner och VH1 sänder endast efter kl 22, därav ingen bild. Postad 21 October 2008 - 16:33
Mejiro jag bor med i ett comhemhus och grymt sugen på play tv!
Jag undrar vilken antenn köpte du? Kan jag köpa vilken aktiv tv antenn som helst? Hur gör man om man beställer comhem digitaltv abonnemang t.e.x och vill koppla d vidare och spela in på ps3 går d? =) Eller hur funkar d Mvh Postad 21 October 2008 - 16:41
Går tyvärr inte att koppla vidare på något sätt. Finns bara en RF-ingång. Postad 21 October 2008 - 16:43
Vad menar du mejiro när ud skrev "Boxen matar inte 5v till aktiva antenner, så det behövs separat strömförsörjning"?
Postad 21 October 2008 - 16:44
5v tolkar jag som 5 volt. Så antennen måste få ström från någonstans och den kan inte få det från playtv. Postad 21 October 2008 - 19:41
Oki vet inte hur d brukar vara kopplat men borde d inte hänga med en strömförsörjning normalt till antennen om den nu har uttan för extern strömförsörjning?=)
Jag tänkte med ordet boxer som boxerboxen inte klarade av att försörja antennen med ström =) hmm Postad 21 October 2008 - 20:29 Annars kan man köpa en power inserter på Kjell & Co: http://www.kjell.com...00000,642500000 Postad 22 October 2008 - 08:34
Har en riktigt bra bordsantenn att sälja om du är intresserad, digiality heter den och har separat 5v strömförsörjning, 300:- och den är din.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |