Denon AVR-2808
(Förstärkare)
|
1
|
(21)
|
Inga priser |
Postad 27 April 2008 - 14:18
Postad 27 April 2008 - 20:00
Ni som beställt från spelkontroll.se har ni fått med en svensk instruktionsbok?
Dom vet inte själva eftersom dom inte öppnar kartongerna!
Postad 02 May 2008 - 23:37
Vad snygg den var! I alla fall om man gämför med min gamla, den gamla finns att se i mitt galler om någon vill göra det.
Ställde suben på högsta delningsfrekvens och volymen kl 12.
Körde autosetupen med micen och tejpade fast det på ett vattenpass som jag had som var i öronhöjd. Gjorde 8 mätningar runt om i soffan och lite framför, mest för att jag inte visste hur man stängde av mätningen i förväg .
Efter den var klar slängde jag på Erykah badu - baduizm.
Väldigt bastung skiva och ett rätt så bra ljud, haft problem med stående vågor på den förut i vissa sekvenser av låtarna. Detta var nu mycet bättre! Vilket härligt ljud, mycket mer rymd och detaljrikedom än innan. Sen körde jag Kraftwerk - minimum, maximum( live dvd i DTS). Shiasse, ******** vilken tajt bas det har blivit och mycket störe ljudbild än med min gamla reciever. Min Dalihögtalare har fått sig ett rejält lyft helt klart!. Höjde ganska rejält men man bara ville höja och höja för det blev aldrig jobbigt att lyssna på
Testade de olika EQlägen men tyckte OFF var bäst tror jag, audyssy lät rätt platt tyvärr. Ja ja får testa mer imorgon.
Några frågor dock, spelar ingen roll vad Subasvolymen står på i de olika lägena PURE, DIRECT ocH STEREO. Hörs ingenting. Någon som har en ide? Såg att subben står på bara LFE, bode kanske ändra LFE+ MAIN. Så hade jag på min förrs reciever men "förstör" man inte autosetupen då?
Får inte upp menyn från recievern på min Lcd, tycker jag satt på alternativet i stärkaren men inget. Kör komposit från MONITOR OUT. Borde väl vara rätt? Lite krångligt för jag tappar bort mig i menyerna hela tiden och det hade hjälpt en del
Imorgon skall det testas med film/bioljudet och mycket annat!
Känns som ett kanonköp än sålänge.
/Genstruktur
Edit: Ändrade nu i subwoofermeny till LFE+MAIN istället för bara LFE. NU spelar suben med frontarna upp till delningfrekvensen i förstärkaren(i alla fall fungerade det så på min gamla Denon). Nu fick jag bas i alla lägena
Återstår väl att se om det låter ok i Surroundlägen också, lät väldigt fint innan så man vill inte "förstöra" något. Får testa imorgon när jag kan kräma på lite mer.
En liten dum fråga kanske, men i audio/dolby digital finns ett val mellan ON/OFF. När det står <-----OFF, är den på OFF eller blir den OFF om jag trycker åt det hållet?
Lite dålig fart på den här tråden, är alla innhavare så uppslukade av sin nya älskling att de inte hänger på forumet längre?
Redigerat av genstruktur, 04 May 2008 - 18:11.
Postad 09 May 2008 - 23:21
har hört många har kritiserat ljudet som man får e fter man annvänt audyssen, eller hur de nu stavas?
jag har bara kört med det och håller på att spela in mina nya concept 8, men jag tycker det låter suveränt, basen känns i magen och diskanten är perfekit i mina örog. men många säger att det blir platt ljud med mikrofonen,
så jag tänkte testa utan, men hur gör man om man vill köra utan den även fast man ställt in den redan. altså börja om från början. för ifall det finns ännu bättre ljud att hämta vill jag ju så klart ha det.
ska man då ändra något i eqn eller bara låta den vara som den var fabriksny?
vad har ni som inte annvänder mikrofonen annvänt för inställningar?
sen var det någon som frågade ifall priskontroll.se har svenska manualer, ja det har dom. beställde själv därifrån.
Postad 18 May 2008 - 04:25
Någon får gärna rätt mig om jag har fel.
/genstruktur
Redigerat av genstruktur, 18 May 2008 - 04:27.
Postad 19 May 2008 - 20:12
Kör min PS3 via hdmi till denon 2308 och sen till tvn via hdmi. Frågan är då kan jag spela ett spel samtidigt som jag lyssnar på musik från ex. cd spelar ingången?
Alltså bara få ut bilden från ps3 och ljudet från en annan ingång. Går detta??
Postad 20 May 2008 - 00:18
Har en fråga till nån som förstår sig på denons alla inställningar.
Kör min PS3 via hdmi till denon 2308 och sen till tvn via hdmi. Frågan är då kan jag spela ett spel samtidigt som jag lyssnar på musik från ex. cd spelar ingången?
Alltså bara få ut bilden från ps3 och ljudet från en annan ingång. Går detta??
Jo det skall gå tror jag, har för mig jag läste något om detta i manualen. Eftersom jag inte kör så själv så vet jag inte exakt hur du skall göra men jag är nästan säker på att det skall gå. Kolla i manualen.
Ooops, såg att dy fråga om 2308, då är du i fel tråd.
Redigerat av genstruktur, 20 May 2008 - 00:20.
Postad 29 June 2008 - 11:45
Men det jag stör mig mest på är nog avsaknaden av Denon Link på dessa modeller förutom den dyrarare. Som om det inte redan är dyrt.
Postad 29 June 2008 - 18:08
Vi körde på xbox 360n och jag kollade ch leveln på de olika högtalrna, brukar ha suben på +2 men nu var den på -1.5. Min fråga är, kan man ha olika volym på de olika högtalarna i dolby digital (5.1) på olika ingångar? Alltså te.x sub på +2 på Aux och -1.5 på dvd? Var ganska på örat när detta hände så jag är lite osäker på hur allt gick till. Undrar mest om det alltid varit så att jag haft suben på -1.5 på 360n och +2 när jag kollar film (dolby 5.1) men jag upptäckte det först igår
Skulle kolla film just nu och då var suben på -1.5....skumt. Undrar om jag nollställer till autosetupen på något sätt som jag inte är medveten om. Där var nämligen suben på -1.5 och inte +2 som jag vill ha den på. Inte lagt märke till detta innan att recievern "spökar"
/Genis
Redigerat av genstruktur, 30 June 2008 - 00:52.
Postad 24 July 2008 - 01:08
Har själv en 2808, men mitt öra är inte tränat nog för att kunna höra skillnad.
Just nu har jag nämligen bara 2 st dunkadunka-högtalare i form av Cerwin Vega 12 tums.
Det borde väl bli högre än 110w med endast 2 kanaler som drivs, eller?
Nåja, snart ska man införskaffa sig nya högtalare, antagligen B&W 6-serie med 683orna i spetsen och ett Lyngdorf slutsteg. Det är inte overkill, va? slutsteget ligger på 2*200 w. Funderat lite på Nads 2'150 slutsteg också, men har läst att man inte får med alla detaljer och sånt då.
Postad 11 August 2008 - 16:48
Införskaffade för ett par veckor sedan detta monster till förstärkare, tyckte mina förra var stor men denna är verkligen STOR
Lyckades ställa in bas o treable på mainzoon redan första dagen men nu har jag helt tappat bort var i h**** jag gjorde det i menyerna! Satta basen på max då för filmen jag tittade på var aningen svag i basen o nu när jag ska lyssna på musik låter det inte helt kul med basen på max
Postad 11 August 2008 - 21:19
Problemet verkar vara pass-through möjligheten mellan förstärkarens komponent ingång och förstärkarens hdmi utgång. Men detta ska ju fungera enligt spec?
Postad 12 August 2008 - 00:27
En fråga: jag har en AVR-1908 och vill koppla min Xbox 360 genom förstärkaren upp med en HDMI kabel till tvn. Men detta verkar inte fungera?!
Problemet verkar vara pass-through möjligheten mellan förstärkarens komponent ingång och förstärkarens hdmi utgång. Men detta ska ju fungera enligt spec?
Fel tråd
Postad 12 August 2008 - 00:30
Hejsan!
Införskaffade för ett par veckor sedan detta monster till förstärkare, tyckte mina förra var stor men denna är verkligen STOR. Tyckte överlag den var relativt enkel att ha och göra med och att manualen var helt ok för att vara skriven av ett gäng japanska ingenjörer. Har dock en liten liten fråga som jag hoppas någon kan svara på.
Lyckades ställa in bas o treable på mainzoon redan första dagen men nu har jag helt tappat bort var i h**** jag gjorde det i menyerna! Satta basen på max då för filmen jag tittade på var aningen svag i basen o nu när jag ska lyssna på musik låter det inte helt kul med basen på max. Nån som vet?!
Går väl att ställa in separat för Pure/stereo/direct/ osv. Trycker man inte på PARAtangenten, går neråt en bit. Tone control eller nåt sådant? Detta ändra då treble/bas för det läget som du står i då så att säga (pure/stereo/direct osv).
Postad 12 August 2008 - 08:51
Fel tråd
Sant men problemet kvarstår, och det är inom samma produktfamilj. Om det fortfarande känns outhärdligt kan vi låtsas som om det var en AVR-2808 istället för en 1908 problemet gällde.
Postad 12 August 2008 - 21:01
butch0100: Jag brukar applicera; trycka-på-alla-knappar-tills-det-fungerar-metoden. Är det bara vid HDMI du har problem med bild och ljud? Är krysslådan inkopplad med HDMI? Ge gärna lite mer uttömmande info så är det lättare att hjälpa dig
Redigerat av Royzon, 12 August 2008 - 21:06.
Postad 19 August 2008 - 03:02
/Genis
Postad 19 August 2008 - 15:59
Genstruktur, du är min hjälte! Nu saknar jag endast en cd-spealare, sitter just för tillfället med en mp3-spelare inopplad i V.Aux. Även om det är flac o lossles är ljudet inte helt kul, antar att det beror på analoga lakritskablar och lampsladdar *rysa*. Även om restorern är prisad kan jag säga att den inte fungerar något vidare. Fast jag kanske är för kräsen
butch0100: Jag brukar applicera; trycka-på-alla-knappar-tills-det-fungerar-metoden. Är det bara vid HDMI du har problem med bild och ljud? Är krysslådan inkopplad med HDMI? Ge gärna lite mer uttömmande info så är det lättare att hjälpa dig
Hmm, vad är restorer för något? Aldrig brytt mig om den inställningen, men det kanske man borde göra.
Postad 20 August 2008 - 14:10
Hmm, vad är restorer för något? Aldrig brytt mig om den inställningen, men det kanske man borde göra.
Restorer återställer sådana frekvenser som gått förlorade i komprimeringen av ljudspåret. Enligt mina egna referenser brukar dock sådana hjälpmedel bara göra ljudet värre. Fast jag kör som jag sa i tidiage inlägg mest FLAC o andra lossles-filer.
Kör du ruggigt dåliga mp3or så kanske det kan vara en ide att prova de olika restoerer lägena.
Postad 20 August 2008 - 14:14
Genstruktur, du är min hjälte! Nu saknar jag endast en cd-spealare, sitter just för tillfället med en mp3-spelare inopplad i V.Aux. Även om det är flac o lossles är ljudet inte helt kul, antar att det beror på analoga lakritskablar och lampsladdar *rysa*. Även om restorern är prisad kan jag säga att den inte fungerar något vidare. Fast jag kanske är för kräsen
Postad 20 August 2008 - 22:03
Jag har alltså kopplat xboxen till förstärkaren med komponentkabeln, och vidare från förstärkaren upp till tvn med en hdmi kabel. Trodde att pass-throughn borde fungera i det fallet?
* AVR-1908 har ingen inbyggd linjedubblare och omvandlar därför inte en linjeflätad signal (i) till en progressiv (p). Vissa LCD-TV:ar och projektorer tillåter inte 576i-upplösning via HDMI-ingången. Om en eller flera av dina bildkällor sänder i 576i, behöver du en komponentkabel för att överföra signalen från dessa till din TV. Fråga oss om du är tveksam.
Kan det bero på det?
Postad 21 August 2008 - 07:12
* AVR-1908 har ingen inbyggd linjedubblare och omvandlar därför inte en linjeflätad signal (i) till en progressiv (p). Vissa LCD-TV:ar och projektorer tillåter inte 576i-upplösning via HDMI-ingången. Om en eller flera av dina bildkällor sänder i 576i, behöver du en komponentkabel för att överföra signalen från dessa till din TV. Fråga oss om du är tveksam.
Kan det bero på det?
Men rätta mig om jag har fel, men komponentkabeln från Xbox 360 sänder ju utsignalen progressivt. Så det borde ju inte kunna vara det som är problemet i detta fall?
Postad 21 August 2008 - 09:23
Redigerat av Royzon, 21 August 2008 - 09:24.
Postad 21 August 2008 - 09:31
Postad 03 October 2008 - 03:19
När jag kopplar in lurarna "tänds" bara LF och RF som utgångskanaler och det står HP (head phones) stort på displayen, samma kanaler som vid Pure direct, direct eller stereolyssning och det känns som självklart. MEN, är delningsfrekvenser kvar från högtalarinställningen? Mina frontar(LF/RF) är delade vid 40hz, är lurarna det också då eftersom det är samma kanaler som används? Eller känner 2808an av att man lyssnar på lurar och kör dessa "fullregister" ?
Något orakel här på forumet som kan svara på det?
/Genis
Redigerat av genstruktur, 03 October 2008 - 03:23.
Postad 14 November 2008 - 17:13
jag har upptäckt ett litet problem... vet inte riktigt vart porblemet ligger men ni får gärna gissa.
jag köpte hem day after tomorrow och transformers på bluray och fick dom i veckan. testkörde först day after som lät helt perfekt med sitt DTS HD ljudspår.
sen kvällen efter när jag bytte till transfomers så uppfattar jag de ungefär som att de finns en volymspärr på skivan.
jag kör denon avr 2080 tillsammans med dali concept 8or. (5.!)
jag är medveten att en ännu starkare förstärkare säkert skulle göra ett bättre jobb men jag har aldrig upplevt att förstärkaren tappar taget. speciellt inte nu när jag har skaffat subbas och ställt upp delningsfiltre¨t för att avlasta frontarna. kommer inte ihåg exakt vilken siffra den står på men vad anser ni att man ska dela av sånna högtalare?
när första krigsscenen på militärbasen utspelar sig ville jag höja lite och det är som att det tar stopp. det blir inge högre alltså. förstärkaren höger signalen men ljudet upplevs inte högre. tänkte först att det är förstärkaren tappar i kraft men jag kan inte säga att jag upplever att den tappar i tex basen och jag tycker det låter konstigt att den tappar hela ljudbilden. har aldrig upplevt detta förut och min undrar är då ifall det är fler som haft haft detta problem med filmen?
är det ens möjligt att en film kan ha sån inverkan? har dock inte hunnit testa skiva 2 på utgåvan men jag är lite besviken faktiskt. såg att den har de fått pris för bästa bluray ljud och det är tråkigt att inte kunna kräma på detdär sista som gör att grannarna knackar på dörren:)
kan det ha något att göra med dolby true hd vs dts hd?
mvhv victor
Postad 25 December 2008 - 23:57
hej jag slänger in detat här också eftersom jag är lite orolig för min stärkares hälsa:S
jag har upptäckt ett litet problem... vet inte riktigt vart porblemet ligger men ni får gärna gissa.
jag köpte hem day after tomorrow och transformers på bluray och fick dom i veckan. testkörde först day after som lät helt perfekt med sitt DTS HD ljudspår.
sen kvällen efter när jag bytte till transfomers så uppfattar jag de ungefär som att de finns en volymspärr på skivan.
jag kör denon avr 2080 tillsammans med dali concept 8or. (5.!)
jag är medveten att en ännu starkare förstärkare säkert skulle göra ett bättre jobb men jag har aldrig upplevt att förstärkaren tappar taget. speciellt inte nu när jag har skaffat subbas och ställt upp delningsfiltre¨t för att avlasta frontarna. kommer inte ihåg exakt vilken siffra den står på men vad anser ni att man ska dela av sånna högtalare?
när första krigsscenen på militärbasen utspelar sig ville jag höja lite och det är som att det tar stopp. det blir inge högre alltså. förstärkaren höger signalen men ljudet upplevs inte högre. tänkte först att det är förstärkaren tappar i kraft men jag kan inte säga att jag upplever att den tappar i tex basen och jag tycker det låter konstigt att den tappar hela ljudbilden. har aldrig upplevt detta förut och min undrar är då ifall det är fler som haft haft detta problem med filmen?
är det ens möjligt att en film kan ha sån inverkan? har dock inte hunnit testa skiva 2 på utgåvan men jag är lite besviken faktiskt. såg att den har de fått pris för bästa bluray ljud och det är tråkigt att inte kunna kräma på detdär sista som gör att grannarna knackar på dörren:)
kan det ha något att göra med dolby true hd vs dts hd?
mvhv victor
Du har inte på Nightmode eller så va?
Mmm 6998.- är ett riktigt bra pris tycker jag. Man får mycket för pengarna!
Redigerat av genstruktur, 25 December 2008 - 23:57.
Postad 07 January 2009 - 00:14
/Genis
Redigerat av genstruktur, 07 January 2009 - 00:15.
Postad 07 January 2009 - 21:03
om du har hdmi mellan tv/2808 borde det räcka fint med att trycka "Menu" på 2808-fjärren så länge du har rätt kanal igång på tvn. det funkar för mig iaf.Fick aldrig monitor att fungera innan men nu har jag kopplat allt med HDMIkablar och jag tycker nu att jag borde få upp försträkarens display på tvn men icke. Ser att det nu tänts en lampa på 2808an där det står "monitor".Den är till höger i recieverdisplayen ovanför vilka högtalare och vilken zon som spelas, den fanns inte innan. Får åndå inte upp någon bild på tvn, välidgt skumt. Någon som har något bra förslag?
/Genis
Postad 07 January 2009 - 21:19
Verkar som den byter över till on screen display? Synd bara att det är helt svart. Har provat olika inställningar på tvn. Pillat på mode 1 0ch 2 där på on screen displaymenyn utan resultat.
Har klarat mig utan detta i ett år och det funkar fint, lite retsamt bara att jag inte får det att fungera
/Genis
Edit: Hittade detta på AVSforum
"Quote:
On-Screen Display for Component Video Outputs and HDMI Output
*When viewing HDMI or component video signals via the AVR-2808CI, the on-screen display appears when the MENU button or the main control unit's PARA button is operated.
*When only HDMI or component video signals are input to the AVR-2808CI, the characters of the on-screen display are not displayed over the picture
"
Man måste alltså ha något annat än bara HDMI ansultet til 2808an för att få skrämvisning, eller?
Redigerat av genstruktur, 13 January 2009 - 00:07.
Postad 12 January 2009 - 21:43
Jag konverterar inte upp några analoga signaler i förstärkaren till hdmikabeln. Har ställt i/p scaler på "OFF". Kör bara xbox 360 och bluray med hdmi via 2808an upp i tvn. Påverkas de signalerna av vad man ställer "Color space" på? YCbCr eller RGB dvs.? Eller spelar det ingen roll vad jag ställer det på?
/Genis
Redigerat av genstruktur, 12 January 2009 - 21:44.
Postad 17 January 2009 - 12:22
PS: jag har stärkaren jämte mig när jag sitter i soffan,och eftersom jag inte är nöjd med hur basen låter,blir basljudet starkare om jag ställer in avståndet på tex:12 meter istället för 1 meter som ja har nu?
Redigerat av rudberg, 17 January 2009 - 12:30.
Postad 17 January 2009 - 12:46
HAr du gjort autosetupen? Med micen?
Redigerat av genstruktur, 17 January 2009 - 12:47.
Postad 17 January 2009 - 13:04
undra om det är bättre att ställa in avståndet manuellt och stänga av eq som jag har fått som tips av en användare här.?
får även phase error Left när jag har kört audessey trots att allt sitter som det ska
Redigerat av rudberg, 17 January 2009 - 14:01.
Postad 17 January 2009 - 15:34
Jag fick fas fel på min center första gången och det var faktiskt felkopplat också. Om du har kollat så allt är rätt är det nog bara att strunta i det.
Audyssey kan du stänga av ändå, bara ta audyssey på "OFF" i menyn för varje läge(stero, surround, direct)
Står verkligen suben 1m från där du sitter i soffan? Låter väldigt nära, ställde autosetupen in 1m? Du kanske har "phase" på suben "fel"? Prova och ändra reglaget bak på suben och hör efterom det blir bättre bas.
Har du Ps3a och Popcornour inkopplat genom 2808an? I såfall använder du bara en ingång på din plasma, då ändra du bara källa i 2808an till popcornourns så borde du får bild utan att röra tvn. Givetvis måste du assigna en hmdiport till rätt källa för Popcornen.
Redigerat av genstruktur, 17 January 2009 - 15:45.
Postad 19 February 2009 - 16:49
Postad 20 February 2009 - 09:53
Vad gör den då?Urk, min 2808 beter sig lite konstigt och efer konslutation av hifiklubben ville de ta in denoch felsöka. 2-5 veckor, hur fan skall man klara sig utan ljud så länge!!!!
Finns det ingen motsvarighet till lånebil när man lämnar in stärkare?
Postad 20 February 2009 - 10:41
Jo fan funderade på det själv, skall kolla om man kan låna nåt. Får kolla med polare också, känns omöjligt att vara utan ljudet.
Postad 04 March 2009 - 12:52
Kom dock att undra - om man kör PS3 som BD-spelare så kodar den av HD-ljud och skickar som LPCM till 2808an, det vet jag - men fungerar alla inställningar i förstärkaren som vanligt (delningsfrekvenser et cetera) eller förmedlar den bara ut exakt vad den får in?
Postad 25 September 2009 - 18:41
Skumt nu hände det igen, hade dolby prologic igång med SW på +3 och Audyssey på som jag alltid har. Bytte ingång och helt plötslig var SW på 0 och audyssey på Off. Nog 3e gången detta händer, är det en bugg eller? Någon som känner igen det här? Verkar som den går tillbaka till inställningarna från setupen på npgot vis. Inget jätteproblem men ändå lite störande.
/Genis
KAn svara på min egen fråga, en polare köpte en likada stärkare och vi kom på efter ett tag att detta händer när man komemr åt någon av de här 1,2,3 tangenterna som man kan pogrammera. problem löst....
Min stärkare fungerar nu felfritt, blir ingen inlämning. Den hade väl svininfluensan eller nåt
Redigerat av genstruktur, 25 September 2009 - 18:45.
Postad 09 December 2009 - 22:01
Första gången jag kopplade in min Denon 2808 hade jag ett ###### problem med att få igång subben. Jag var inne på Hifiklubben med både Sub och kabeln men dom var det inget fel på...
nu är det samma sak igen... det är någon jäkla inställning jag missat...
Subben är helt enkelt död, hörs inget när man gör en test ton, dock brötar alla dom andra högtalarna rejält. Har för mig att jag satte frontarna som "small" förra gången eller liknande för att få igång subben men provat + en miljon andra kombinationer.
Vad har ni för inställningar på sub repektive de andra högtalarna?
Snälla hjälp mig! .___________.
PS: har Podspeakers med den mellanstora subben om det skulle hjälpa.
Postad 09 December 2009 - 22:44
Postad 10 December 2009 - 12:05
Du måste ställa sub på "on" eller om det är "yes" om du inte gjort det?
jo, det har jag gjort fleratalet gånger
Satt sub på "on", tagit av subben så "main speaker" automatiskt blir "large", satt på subben på "on" igen, ändrat till "small" på "main speakers" etc.
Provat även sätta den på både "RFE" och "RFE + MAIN" etc etc. det är någon jefla inställning som jag måste missat eller några inställningar man måste sätta igång i rätt ordning :S.
Blir galen! ska ju ha inflynningsfest på Lördag! O_o
ett annat problem... displayen på recievern är helt svart, förut så var den alltid på, vilket jag föredrar men efter jag fått tillbaka förstärkaren från HIFI-klubben då den var på lagning så har den vart svart sen jag koppla in den. Den lyser dock upp när jag höjer volymen etc men slocknar sen efter några sekunder. Någon som vet vilken inställning det är?
Tror dom resetta recievern när den lagats, vilket var väldigt irriterande :S
Postad 10 December 2009 - 12:09
Kollat så att inte "Pure Direct" är aktiverat?ett annat problem... displayen på recievern är helt svart, förut så var den alltid på, vilket jag föredrar men efter jag fått tillbaka förstärkaren från HIFI-klubben då den var på lagning så har den vart svart sen jag koppla in den. Den lyser dock upp när jag höjer volymen etc men slocknar sen efter några sekunder. Någon som vet vilken inställning det är?
Postad 10 December 2009 - 12:26
Med risk för att låta dryg, du har väl kopplat in suben på rätt ställe?
Har du suben på ON och spelar ett 5.1 spår så skall suben spela. Vill man att den skall spela till 2.0 får man nog ställa den på LFE+MAIN eller Front som SMALL.
Redigerat av genstruktur, 10 December 2009 - 12:31.
Postad 10 December 2009 - 13:28
Kollat så att inte "Pure Direct" är aktiverat?
Hmm, ska jag göra. tack för tipset.
Låter skumt, om den är på yes så borde det komma signal ur den. Har du konsulterat manualen?
Med risk för att låta dryg, du har väl kopplat in suben på rätt ställe?
Har du suben på ON och spelar ett 5.1 spår så skall suben spela. Vill man att den skall spela till 2.0 får man nog ställa den på LFE+MAIN eller Front som SMALL.
Du behöver inte oroa dig, snart tror jag att jag blir knäpp så behöver inte oroa dig för att låta dryg
Känns som jag lusläst manualen men inte hittat något förutom det vanliga när det kommer till inkopplingarna. Får ta mig en titt igen helt enkelt.
Igår kontrollerade jag så subben var inkopplad rätt med subkabeln men bara för att verkligen kolla allt så ska jag fanimej dra ut recievern ur kabelhärvan och kolla så den är inkopplad rätt. Dock är jag 99.9% säker på det
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000
67 bilder
61 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?