Philips 42PFL9632D
329 svar till detta ämne
Postad 28 september 2007 - 17:40
Onaqui
-
Onaqui
-
Användare
-
-
104 inlägg
Jag vill rätta ett tidigare påstående. Jag skrev att jag inte hade interlace-problemet på min 7862 i PS3. Men jag har det, dock bara när jag flyttar markören. Då flimmrar strecken till en gång, för att sedan bli hur bra som helst.
Vilka inställningar ska man ha för att TVn ska köra 1080p pixelmappat? Kan man ha bildförbättringsgrejerna på?
Jag är iaf jävligt nöjd över min TV men hoppas att Philips löser detta "problem". Antagligen gör de det, eftersom det förmodligen kommer komma påtryckningar från kunder. Det ser ju ut som ett vanligt problem med några drivrutiner, men man vet ju inte.
Postad 29 september 2007 - 14:38
puga
-
puga
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag vill rätta ett tidigare påstående. Jag skrev att jag inte hade interlace-problemet på min 7862 i PS3. Men jag har det, dock bara när jag flyttar markören. Då flimmrar strecken till en gång, för att sedan bli hur bra som helst. Vilka inställningar ska man ha för att TVn ska köra 1080p pixelmappat? Kan man ha bildförbättringsgrejerna på? Jag är iaf jävligt nöjd över min TV men hoppas att Philips löser detta "problem". Antagligen gör de det, eftersom det förmodligen kommer komma påtryckningar från kunder. Det ser ju ut som ett vanligt problem med några drivrutiner, men man vet ju inte.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har samma problem, det flimrar massor när jag rör på muspekaren. Ska testa uppdatera och se om det kan hjälpa mig, riktigt surt när man precis lagt nästen 30000:- på ny tv. Jag har en 47PFL9632
Postad 01 oktober 2007 - 19:31
Unregisteredaa535862
-
Unregisteredaa535862
-
Rookie
-
2 inlägg
Är ditt omfattande test färdigt än Dymatize? Jag väntar spänt!  Philips 47PFL9732D känns som att vara mitt sista hopp inom de kommande 6 månaderna för att få tag på en trevlig LCD.
HOPPAS HOPPAS på bra betyg nu!
Postad 02 oktober 2007 - 00:25
Dymatize
-
Dymatize
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Är ditt omfattande test färdigt än Dymatize? Jag väntar spänt! Philips 47PFL9732D känns som att vara mitt sista hopp inom de kommande 6 månaderna för att få tag på en trevlig LCD.
<{POST_SNAPBACK}>
Halo, har monterat upp den för en liten stund sedan bara, men det lilla jag har hunnit testa så verkar den riktigt lovande! Väldigt bra bild via min hk DVD37 t.ex... Ska iaf försöka testa så mkt som möjligt nu när jag får lite tid och börjar vara färdig med flytten! Återkommer asap! Keep tuned...
Postad 03 oktober 2007 - 11:09
Sgt T West
-
Sgt T West
-
Användare
-
-
103 inlägg
Är ditt omfattande test färdigt än Dymatize? Jag väntar spänt! Philips 47PFL9732D känns som att vara mitt sista hopp inom de kommande 6 månaderna för att få tag på en trevlig LCD.
<{POST_SNAPBACK}>
Halo, har monterat upp den för en liten stund sedan bara, men det lilla jag har hunnit testa så verkar den riktigt lovande! Väldigt bra bild via min hk DVD37 t.ex... Ska iaf försöka testa så mkt som möjligt nu när jag får lite tid och börjar vara färdig med flytten!
Återkommer asap! Keep tuned...
<{POST_SNAPBACK}>
Ska bli kul o läsa om 9732:an, hoppas på ett bra betyg! Jag själv avbeställde som sagt 7862:an och beställde idag en 9632:a (som dessutom sjunkit i pris från förut.) Jag är helt på det klara med problemet med 1080p via datorn, men det bryr jag mig inte om längre. Jag vill bara ha en bra TV med fin bild, sen får jag väl köra datorn på 1080i istället. Tror inte det ska bli några problem alls. Hoppas jag får TVn på fredag senast, beställde via UPS så det skulle ta ca 72 timmar tydligen. Vore lite jobbigt o vänta hela helgen
Postad 03 oktober 2007 - 11:14
Sgt T West
-
Sgt T West
-
Användare
-
-
103 inlägg
Ska sägas också att jag tittade på Samsung LE-40F86BD ett tag också, men efter att ha sett M86 i butik blev jag väldigt skeptisk. Bilden var inte alls lika skarp som Philips, och jag såg en hel del grynigt/pixligt i bilden, kan självklart bero på källan men eftersom alla apparater matades med samma källa så gick det ändå att jämföra och Philips höll klart högre klass.
Postad 03 oktober 2007 - 11:19
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
42PFL9632D för 17347:- på Pixmania kan det verkligen stämma
när en 42PFL7862D kostar 17990:- på Netonnet?
Är det samma Tv förutom Ambilight?
Postad 03 oktober 2007 - 11:33
Sgt T West
-
Sgt T West
-
Användare
-
-
103 inlägg
42PFL9632D för 17347:- på Pixmania kan det verkligen stämma när en 42PFL7862D kostar 17990:- på Netonnet?
<{POST_SNAPBACK}>
Anledningen till prissänkningen är att billigare internetleverantörer nu fått in TVn, som du ser tar tex NetOnNet fortfarande 22 890:- för 9632:an. Skillnaden mellan 9632/9732 och 7862 är den nya perfect pixel HD tekniken mot den gamla Pixel Plus 2 tekniken. Jag kan inte säga exakt vilka skillnader dessa två tekniker innebär, men om du läser så har 9632/9732 något bättre sepcifikationer. Sen har 9632:an amblight på höger/vänster sida, medan 9732 har amblight runt kring hela TVn (7862 har ingen amblight.) Det är väl de stora förändringarna mellan de olika modellerna. Mitt tips är att köpa antingen 9632 eller 9732, eller vänta på nästa prissänkning på 7862.
Redigerat av Sgt T West, 03 oktober 2007 - 11:34.
Postad 03 oktober 2007 - 14:58
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
42PFL9632D för 17347:- på Pixmania kan det verkligen stämma när en 42PFL7862D kostar 17990:- på Netonnet?
<{POST_SNAPBACK}>
Anledningen till prissänkningen är att billigare internetleverantörer nu fått in TVn, som du ser tar tex NetOnNet fortfarande 22 890:- för 9632:an.
Skillnaden mellan 9632/9732 och 7862 är den nya perfect pixel HD tekniken mot den gamla Pixel Plus 2 tekniken. Jag kan inte säga exakt vilka skillnader dessa två tekniker innebär, men om du läser så har 9632/9732 något bättre sepcifikationer.
Sen har 9632:an amblight på höger/vänster sida, medan 9732 har amblight runt kring hela TVn (7862 har ingen amblight.) Det är väl de stora förändringarna mellan de olika modellerna. Mitt tips är att köpa antingen 9632 eller 9732, eller vänta på nästa prissänkning på 7862.
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för svar o synpunkterna. Jo priserna är på nedgång helt klart. Skall köpa en tv innan jul, måste hinna få klart väggen TV;n ska sitta på(regerings vilkor). Sedan blir det ett Antec HTPC bygge ochså i julklapp Det är inte lätt att hitta den "perfekta" tv:n kanske är det 42PFL9632D eller inte.... såg att den fanns hos något som hette M25.nu men efter ett samtal dit så sprack det fett. Väckte en trött gubbe som jag upplyste om att TV:n fanns till 2 olika priser på sidan med en skillnad på 3-4tusen han sade då att det nog nästan var samma TV förutom att en var Cineos den andra inte..........blir INTE köp där. http://www.m25.nu/bu...85861cf08e20bb3http://www.m25.nu/bu...2f8a3b9dd3afee0
Redigerat av Bumpa Berra, 03 oktober 2007 - 15:03.
Postad 03 oktober 2007 - 15:51
Sgt T West
-
Sgt T West
-
Användare
-
-
103 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Anledningen till prissänkningen är att billigare internetleverantörer nu fått in TVn, som du ser tar tex NetOnNet fortfarande 22 890:- för 9632:an.
Skillnaden mellan 9632/9732 och 7862 är den nya perfect pixel HD tekniken mot den gamla Pixel Plus 2 tekniken. Jag kan inte säga exakt vilka skillnader dessa två tekniker innebär, men om du läser så har 9632/9732 något bättre sepcifikationer.
Sen har 9632:an amblight på höger/vänster sida, medan 9732 har amblight runt kring hela TVn (7862 har ingen amblight.) Det är väl de stora förändringarna mellan de olika modellerna. Mitt tips är att köpa antingen 9632 eller 9732, eller vänta på nästa prissänkning på 7862.
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för svar o synpunkterna.
Jo priserna är på nedgång helt klart. Skall köpa en tv innan jul, måste hinna få klart väggen TV;n ska sitta på(regerings vilkor). Sedan blir det ett Antec HTPC bygge ochså i julklapp
Det är inte lätt att hitta den "perfekta" tv:n kanske är det 42PFL9632D eller inte....
såg att den fanns hos något som hette M25.nu men efter ett samtal dit så sprack det fett. Väckte en trött gubbe som jag upplyste om att TV:n fanns till 2 olika priser på sidan med en skillnad på 3-4tusen han sade då att det nog nästan var samma TV förutom att en var Cineos den andra inte..........blir INTE köp där. http://www.m25.nu/bu...85861cf08e20bb3 http://www.m25.nu/bu...2f8a3b9dd3afee0
<{POST_SNAPBACK}>
Hehe, lät som gubben ifråga inte visste vad han snackade om. Philips Cineos är ju vad serien heter, dom flesta skriver dock inte ut det i produktnamnet. Om du tittar på de andra leverantörerna ser du att det står Cineos i produktbeskrivningen.
Postad 03 oktober 2007 - 20:00
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Jo jag vet......men vafanken är www.M25.nu????
Inget ställe man drar visakortet hos eller???
Postad 04 oktober 2007 - 00:03
Sgt T West
-
Sgt T West
-
Användare
-
-
103 inlägg
Jo jag vet......men vafanken är www.M25.nu???? Inget ställe man drar visakortet hos eller???
<{POST_SNAPBACK}>
Jag gjorde det, får se om affären går smärtfritt/snabbt. Om du är osäker kan du ju vänta tills jag fått TVn från dom, så kan jag berätta hur det går. Tror dock inte det ska vara några problem, med tanke på att prisjakt lagt upp dem som återförsäljare. Alternativet är ju PixMania och dom undviker jag gärna om jag kan
Postad 04 oktober 2007 - 09:15
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Jo jag vet......men vafanken är www.M25.nu???? Inget ställe man drar visakortet hos eller???
<{POST_SNAPBACK}>
Jag gjorde det, får se om affären går smärtfritt/snabbt. Om du är osäker kan du ju vänta tills jag fått TVn från dom, så kan jag berätta hur det går. Tror dock inte det ska vara några problem, med tanke på att prisjakt lagt upp dem som återförsäljare.
Alternativet är ju PixMania och dom undviker jag gärna om jag kan 
<{POST_SNAPBACK}>
Kul, hoppas jag. Jag väntar med spänning, vilket antagligen du också gör. Firman är ju reggad i ett trapphus ;-) och killen lät trött. men det är väl så att apparaterna går direkt från grossist till dig och M25.nu bara är en webshop. Lova nu att återkomma med resultat.
Postad 04 oktober 2007 - 15:48
Sgt T West
-
Sgt T West
-
Användare
-
-
103 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag gjorde det, får se om affären går smärtfritt/snabbt. Om du är osäker kan du ju vänta tills jag fått TVn från dom, så kan jag berätta hur det går. Tror dock inte det ska vara några problem, med tanke på att prisjakt lagt upp dem som återförsäljare.
Alternativet är ju PixMania och dom undviker jag gärna om jag kan 
<{POST_SNAPBACK}>
Kul, hoppas jag. Jag väntar med spänning, vilket antagligen du också gör. Firman är ju reggad i ett trapphus ;-) och killen lät trött. men det är väl så att apparaterna går direkt från grossist till dig och M25.nu bara är en webshop.
Lova nu att återkomma med resultat.
<{POST_SNAPBACK}>
Kan hålla med om att killen lät trött, jag fick dessutom ett mail där m25 skrev att varan skickats via posten och skulle komma nästa vecka, trots att jag angav att jag ville få den skickad via UPS (och inget tracking-nummer fick jag heller, dåligt). Jag avbeställde TVn idag på morgonen efter att jag fick reda på detta. Produkten verkar dessutom vara nedtagen på websidan... Nu har jag heller inte fått något svar på min avbeställning, så därför kontaktade jag min bank och dom ser nu över transaktionen i detalj. Antagligen oroar jag mig i onödan, men jag tänker inte ta några risker i det här fallet. Kort sagt, vänta med att köpa på m25 under tiden.
Postad 05 oktober 2007 - 10:13
Sgt T West
-
Sgt T West
-
Användare
-
-
103 inlägg
Ville bara uppdatera läget: m25 använder payer (www.payer.se) för alla sina transaktioner, min egen transaktion blev gjord igår fick jag bekräftat när jag ringde till dom. Pengarna kommer antagligen in på kontot nästa vecka, vilket innebär att jag blir utan TV den här helgen också -_-
Ang m25: Jag vill inte döma ut företaget, det vore oansvarigt av mig. Men jag skulle ändå rekommendera att man köper dyr elektronik från en återförsäljare som man vet har bra service och trygghet. Det kan hända att m25 blir bättre med tiden, men just nu skulle jag iaf inte rekommendera dem annat än till småköp där man inte bryr sig om garantier osv. För som sagt, kontakten via telefon/mail lämnar mycket att önska...
Postad 05 oktober 2007 - 14:12
Unregistered1b7717ae
-
Unregistered1b7717ae
-
Användare
-
-
133 inlägg
Ni som har en 9632 kopplad till datorn via HDMI och kör 1080p:
Flimmrar bilden vid datoranvändandet? På vilket sätt?
Finns detta flimmer vid alla uppdateringsfrekvenser? typ 60hz? Eller endast vid 24hz?
Är det endast vid 24Hz så gör det inte mig nått, eftersom man bara kör det med filmer som är gjorda för det = inget flimmer då om jag förstått tekniken rätt...
Skulle precis beställa en 52pfl9632 som ersättning för min problemtyngda sharp 52xd1e...
Men jag använder den i stor utsträckning som datorskärm också...
Redigerat av Unregistered1b7717ae, 05 oktober 2007 - 16:13.
Postad 05 oktober 2007 - 21:03
nicri
-
nicri
-
Rookie
-
4 inlägg
Såg att ny version av firmware har kommit: ver 000.064.014.004
Är flimmret fortfarande kvar med den nya firmwaren?
Är på väg att beställa en 47pfl9732. Såg i tyskland att de haft problem med pipande och brummande. Inget någon här känner igen?
Postad 06 oktober 2007 - 08:29
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Såg att ny version av firmware har kommit: ver 000.064.014.004
Är flimmret fortfarande kvar med den nya firmwaren?
Är på väg att beställa en 47pfl9732. Såg i tyskland att de haft problem med pipande och brummande. Inget någon här känner igen?
<{POST_SNAPBACK}>
Jo det problemet finns tydligen i nätdelen... https://www.minhembi...=90&searchtime=
Postad 06 oktober 2007 - 08:51
Galten
-
Galten
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
det gäller nog inte alla exemplaren , jag gick och lyssnade på min, kan inte höra nått störande ljud..
btw är det nån som vet vad det nya firmwaeret medför ?
Redigerat av Galten, 06 oktober 2007 - 09:01.
Postad 06 oktober 2007 - 14:24
Dymatize
-
Dymatize
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Ok, här kommer en liten halvtids update...
Tyvärr så verkar TV:n inte tycka om datorkoppling och uppvisar mkt riktigt de problem som anderswallander tidigare har beskrivit... J-vligt irriterande kan jag säga!  Ska testa uppdatera den när jag hinner och se ifall problemet försvinner... Vidare så får jag nog säga att jag stör mig en aning på betraktningsvinkeln som inte är så bra som Philips uppger (sitter ju iofs mitt framför TV:n men ändå)...
Åh andra sidan är bilden (bara via min H/K DVD 37) riktigt bra! Läste i en tråd om någon som haft problem med 9732:an i någon scen i King Kong (dimman när de kommer med båten tror jag det var)... Hade inte detta fel på min, tvärt om, bilden var följsam och rikigt skarp. Kollade lite, jämförelsevis, sämre produktioner också (t.ex. Hulken, Blade mfl.) men jag uppfattar bilden som väldigt fin där också
Så här i halvtid kan jag kortfattad säga så här: Grym bild via en bra DVD-spelare, bilden via digitalboxen(ej hd ännu) bättre än väntat, datorkopplingen är ingen rolig historia, betrakningsvinkel når inte upp till utlovade specs.
Överlag en bra TV med ett par irriterande svagheter... Ska så fort som möjligt rigga en BD-spelare så man kan avgöra om den "svammlar" på liknande sätt som med datorn, men jag antar att jag kommer får liknande trubbel som anderswallander redan uppmärksammat..
Postad 06 oktober 2007 - 22:03
Gooze83
-
Gooze83
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Misstänker att detta inte kommer hjälpa, känns alldeles för simpelt och ni har säkert redan provat det, men jag läste det på ett engelskt forum och det verkade hjälpa den som hade problemet där:
"I think you must select PC MODE option in your input. If you have GAME MODE, the TV do some variations to smooth movement and can produce this effect."
Postad 06 oktober 2007 - 23:07
Holzta
-
Holzta
-
Rookie
-
1 inlägg
Heisann
har hatt samme problem med min "42PFL7862D". flimmeringen når du rører musepekeren ser ut til å ha forsvunnet med meg etter eg satte hdmiport instilling på pc
har hatt tven i 4dager og hittil må eg si eg er meget godt fornøyd med tven, flotte bilder
Postad 07 oktober 2007 - 11:26
Sgt T West
-
Sgt T West
-
Användare
-
-
103 inlägg
lol... kan det verkligen vara något så enkelt? Funkar det på samtliga modeller (7862/9632/9732)
Isåfall blir det ju ett köp utan tvekan!
Postad 07 oktober 2007 - 11:52
Unregistered1b7717ae
-
Unregistered1b7717ae
-
Användare
-
-
133 inlägg
Någon som kan bekräfta detta?
Tänker ju köpa från tyskland så jag vill inte gärna tvingas skicka tillbaka den. (även om den europeiska köplagen säger att returfrakt för garantiärenden skall betalas av butiken så kan man nog inte lita på att det efterföljs)
Postad 07 oktober 2007 - 12:29
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Ok ni som haft problem är det PC-mode gamemode som strular eller skall man vänta med köp.
Är ju kanonpris på Pixmania för 9632!!!!!!!!!
Postad 07 oktober 2007 - 13:01
Gooze83
-
Gooze83
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag ställde lite frågor på det engelska forumet: Hi!
I'm one of the many that are thinking about buying this set. Before i decide to actually buy it I have some questions that i would love to get answered. Hopefully someone here can help me.
I'm not really sure if I should buy the 9632 or the 9732 set. I know what is the difference between them, but my question is: Will I miss the AmbiLight Surround if I go with the 9632? Is the 2-channel AmbiLight enough or does it feel like something is missing?
My second question is about the flickering that some people obviously has encountered when they have used the TV with their computers.. I come from Sweden and have read at a Swedish forum about the problem. There it seems like everyone has problems with it... Have you encountered it and do you think Philips will be able to fix it with some kind of software upgrade?
I'm thankful for any help!! // Gustav
Och fick som svar: If you set the HDMI to PC then you will have no flickering and glorious 1920x1080 in 1:1 mapping
I first had the 9830 and now a 37PFL9632 and 2-channel Ambilight is enough also these new leds emit a lof of light, so the room is complete lit.
Vore kanon om någon kan bekfräfta om detta stämmer eller inte!!
Postad 07 oktober 2007 - 13:27
Sgt T West
-
Sgt T West
-
Användare
-
-
103 inlägg
Jag ställde lite frågor på det engelska forumet:
Hi!
I'm one of the many that are thinking about buying this set. Before i decide to actually buy it I have some questions that i would love to get answered. Hopefully someone here can help me.
I'm not really sure if I should buy the 9632 or the 9732 set. I know what is the difference between them, but my question is: Will I miss the AmbiLight Surround if I go with the 9632? Is the 2-channel AmbiLight enough or does it feel like something is missing?
My second question is about the flickering that some people obviously has encountered when they have used the TV with their computers.. I come from Sweden and have read at a Swedish forum about the problem. There it seems like everyone has problems with it... Have you encountered it and do you think Philips will be able to fix it with some kind of software upgrade?
Och fick som svar:
If you set the HDMI to PC then you will have no flickering and glorious 1920x1080 in 1:1 mapping
I first had the 9830 and now a 37PFL9632 and 2-channel Ambilight is enough also these new leds emit a lof of light, so the room is complete lit.
<{POST_SNAPBACK}>
Låter helt sjukt lovande
Postad 07 oktober 2007 - 14:15
Unregistered1b7717ae
-
Unregistered1b7717ae
-
Användare
-
-
133 inlägg
Någon som vet om man kan se 47pfl9632 eller helst 52pfl9632 live någonstans i stockholm?
På pappret verkar ju allt nu vara underbart med denna TV.
Postad 07 oktober 2007 - 15:21
MartinBeck
-
MartinBeck
-
Amatör
-
-
58 inlägg
9732 finns på mediamarkt på heron. 9632 finns som 42a på onnoff i kurvan. Jag har också intresserat mig för dessa apparater men efter att ha sett dem i butik idag blivit mer tveksam.
Postad 07 oktober 2007 - 17:11
Unregistered1b7717ae
-
Unregistered1b7717ae
-
Användare
-
-
133 inlägg
Vad var det du inte gillade med apparaterna?
Postad 07 oktober 2007 - 17:15
MartinBeck
-
MartinBeck
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Bägge hade typiska lcd tecken med sd. Svårt att hantera mycket information (i det här fallet fotboll). Eftersläpningar och brus. Jag blev mest förvånad över bruset med tanke på perfect pixel.
Postad 07 oktober 2007 - 18:11
Unregistered1ca509fb
-
Unregistered1ca509fb
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
problembeskrivning 7862Jag ställde lite frågor på det engelska forumet:
Hi!
Och fick som svar:
If you set the HDMI to PC then you will have no flickering and glorious 1920x1080 in 1:1 mapping
<{POST_SNAPBACK}>
Jag vill inte vara pessimistisk, men jag tror tyvärr inte att det hjälper. Nu har jag ju dock bara utforskat 7862:an utförligt, men 9632/9732 verkar bete sig likandant. Läs min problembeskrivning på 7862. Där beskriver jag de två olika felen som uppstår beroende på ingångstyp man väljer. Idag var jag och tittade på nya Aurea (PFL9900D/10) på OnOff Backaplan och jag såg samma "interlace"-flimmer som jag sett tidigare på 7862 och 9732... Verkar vara ett seriöst problem som de nya Philipsarna dras med
Postad 07 oktober 2007 - 19:48
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
anderswallander testade du båda lägena?
Du skriver tror, men jag vill veta innan jag dumpar denna modell. No offence...
Vilka har nu en 9632 och kan testa 1080P via HDMI i både PCmode o gamemode?
Postad 07 oktober 2007 - 20:39
Unregistered1ca509fb
-
Unregistered1ca509fb
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
anderswallander testade du båda lägena? Du skriver tror, men jag vill veta innan jag dumpar denna modell. No offence... Vilka har nu en 9632 och kan testa 1080P via HDMI i både PCmode o gamemode?
<{POST_SNAPBACK}>
På 9732:an testade jag inte PC-läget (pga stressad försäljare i affären  ). Så någon med 9632/9732 bör ju testa det för säkerhets skull (t.ex. kör PC-ingång och flytta ett fönster i Windows och leta efter fördröjningar på varannan linje så som beskrivet och fotat i 7862-tråden). EDIT: Ny firmware har kommit ut på Philips hemsida. Testa gärna med den och se om den löser problemen!
Redigerat av Unregistered1ca509fb, 07 oktober 2007 - 20:45.
Postad 07 oktober 2007 - 23:38
Unregistered9328d4a5
-
Unregistered9328d4a5
-
Rookie
-
9 inlägg
Har lagt in nyaste Firmware och problemet kvarstår fortfarande. har själv 9732 och felet är precis som anderswallander beskriver det. Kör man på någon annan ingång än PC-mode så blir felet väldigt synligt medan om man ställer in på PC-mode så blir det varannan linje. Detta gäller alltså HTPC kopplat via DVI-HDMI
MEN
Detta felet fanns även när jag körde Xbox 360 via komponent på 1080P tidigare vilket det inte gör med den nya firmwaren! Det var via Xboxen som jag upplevde problemet först och nu har jag gjort exakt samma test med den nya firmwaren och problemet är borta. Och detta är när ingången är ställd på Game. Man behöver alltså inte ställa in PC-Mode här för att det ska fungera.
Att Felet delvis försvinner när man gör en inställning i tvn tyder ju också på att problemet bör gå att lösa med mjukvara. Förhoppningsvis ser vi en lösning om inte en allt för avlägsen framtid.
Postad 08 oktober 2007 - 09:45
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Tack för infon.
Det finns alltså hopp.
Är ni som har TVn nöjda annars?
Verkar ju vara en ok tv för ett vettigt pris, den är ju billig hos Pixmania 17 500:-
Väntar och ser ett tag till, så kanske "felet" är löst.
Postad 08 oktober 2007 - 10:00
Sgt T West
-
Sgt T West
-
Användare
-
-
103 inlägg
Intressant, jag väntar nog dock på en lösning, kanske hinner jag köpa Samsung F86 innan dock, är ruggit sugen på en TV nu.
Postad 09 oktober 2007 - 00:30
Onaqui
-
Onaqui
-
Användare
-
-
104 inlägg
Samma här, flimmret är borta med nyaste firmware! (flimmer i en meny på PS3 med horisontella vita linjer)
Helt gudomligt!
Postad 09 oktober 2007 - 11:38
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Då är ju frågan om man vågar lägga en order på Pixmania, de tar ju ca 17.500:- för 9632an.
Kan det skilja i versioner gjorda för olika delar av europa?
Tänker bland annat på digitalboxen....
Postad 09 oktober 2007 - 11:53
Sgt T West
-
Sgt T West
-
Användare
-
-
103 inlägg
Intressant, nu är den här modellen tillbaka på kartan igen, känns det som.
Bumpa Berra: Bra fråga, jag skulle gissa att det är samma TV som säljs i europe, men med olika språkinställningar. Så var det iaf med Samsung F86 vet jag, men det är kanske bäst att kolla upp ordentligt?
Postad 09 oktober 2007 - 21:19
Bame
-
Bame
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Provade nu att ställa om från PC-läget och jag förstår nu vad ni talar om.
Jag ställde in min 9632'a på pc redan innan jag anslöt den och har inte begripit vad ni menat med problemen, visst texten hackar lite och horisontella linjer flämtar lite i det fönster jag flyttar men inte alls så mycke att det är något problem. Nu när jag ställt om till spel så ser det ut som en gamal crt på 60Hz hela tiden.
Edit: Har nu provat alla lägen och på alla utom PC-läget flimmrar hela datorbilden när något rör sig.
/Micke
Redigerat av Bame, 09 oktober 2007 - 21:28.
Postad 09 oktober 2007 - 21:24
Unregistered1ca509fb
-
Unregistered1ca509fb
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Provade nu att ställa om från PC-läget och jag förstår nu vad ni talar om.
Jag ställde in min 9632'a på pc redan innan jag anslöt den och har inte begripit vad ni menat med problemen, visst texten hackar lite och horisontella linjer flämtar lite i det fönster jag flyttar men inte alls så mycke att det är något problem. Nu när jag ställt om till spel så ser det ut som en gamal crt på 60Hz hela tiden.
/Micke
<{POST_SNAPBACK}>
Har du testat med senaste firmwaren?
Postad 09 oktober 2007 - 21:34
Bame
-
Bame
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
nej, jag har inte uppdaterat ännu. kör på 59.031
Edit: Nu har jag uppdaterat till 64.14.4 och det är ingen skillnad, flimmerfritt på pc-läget och flimmer på övriga.
/Micke
Redigerat av Bame, 09 oktober 2007 - 21:48.
Postad 10 oktober 2007 - 06:41
Onaqui
-
Onaqui
-
Användare
-
-
104 inlägg
Yes, jag har också flimmer på game-mode, men INTE i PC-mode. Hur fint som helst på PC-mode.
Postad 10 oktober 2007 - 10:19
Sgt T West
-
Sgt T West
-
Användare
-
-
103 inlägg
Er... PixMania har höjt priset till 19000 kr dylikt, huh?
Postad 10 oktober 2007 - 12:17
Gooze83
-
Gooze83
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Så typiskt.. Man skulle slagit till medan den var nere i 17.000 kr...
Har ni andra tänkt på att Pixmania säljer en PHILIPS LCD TV 42PFL9632D för 21 865 kr och en PHILIPS LCD TV Cineos 42PFL9632D för 19 278 kr? Visst är det samma tv egentligen?
Postad 10 oktober 2007 - 13:10
Sgt T West
-
Sgt T West
-
Användare
-
-
103 inlägg
Så typiskt.. Man skulle slagit till medan den var nere i 17.000 kr...
Har ni andra tänkt på att Pixmania säljer en PHILIPS LCD TV 42PFL9632D för 21 865 kr och en PHILIPS LCD TV Cineos 42PFL9632D för 19 278 kr? Visst är det samma tv egentligen?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag börjar tvivla på att det är samma, för samma skillnad i pris förekom på m25...
Postad 10 oktober 2007 - 13:51
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Ja M25 följer helt klart Pixmanias priser de ligger 5-600 över.
De kanske köper via Pixmania?
Även M25 hadde 2 priser på samma TV....
Finns igen produkt på philips sidor som skulle kunna vara en billigare modell????
Hur som mitt velande gjorde TVn dyrare.
Men priser brukar ju gå ned?
Väntar har ju min trogna Panasonic 28" kvar :-)
Redigerat av Bumpa Berra, 10 oktober 2007 - 13:52.
Postad 10 oktober 2007 - 19:21
Unregisterede05aa31f
-
Unregisterede05aa31f
-
Användare
-
-
147 inlägg
Hej alla
Jag har en fråga som jag hoppas någon av er kan svara på 42PFL9632D och 42PFL9732D
det ända jag kan se är Ambilight med två kanaler (9632) och Ambilight Surround (9732)
vad är skillnaden? vilken ska man köpa??
väntar tacksamt för tips och råd.
Postad 10 oktober 2007 - 19:48
Sgt T West
-
Sgt T West
-
Användare
-
-
103 inlägg
Bumpa Berra: Som jag ser det så är det inte hela världen att vi "missade" chansen att köpa den för 17.000, jag var jävligt tveksam till att beställa från PixMania till o börja med. Tror det är en tidsfråga innan nästa prissänkning.
memnon: Det stämmer som du säger, 9632/9732 är samma modell fast med olika Ambilight (9732 är den lite lyxigare modellen med Ambilight runt hela skärmen)
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|