Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apples nya iPods

404 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPod Classic 80GB (MP3-spelare) 1 8,52 (30) Inga priser
Apple iPod Nano 4GB (3rd Generation) (MP3-spelare) 1 9,03 (29) Inga priser
Apple iPod Nano 8GB (3rd Generation) (MP3-spelare) 3 8,09 (34) Inga priser
Apple iPod Classic 160GB (MP3-spelare) 1 8,08 (11) Inga priser
Apple iPod Touch 8GB (MP3-spelare) 1 8,64 (35) Inga priser
Apple iPod Touch 16GB (MP3-spelare) 1 9,14 (55) Inga priser
8 relaterade trådar

Postad 09 oktober 2007 - 20:19

ellak2
  • ellak2
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
fick min ipod touch innan idag (macbook också, fina grejer)
Den e roliga o fin o allt. Men har ett problem. Har bara lyckats ansluta via wi-fi en gång, kommer upp"safari kan inte öppna sidan eftersom det inte kan hitta servern" på alla hemsidor. Någon med samma problem? lösning?
nämnas ska väl att jag inte har något eget internet för tillfället utan har bara testat genom grannars och public hot spots.

Postad 10 oktober 2007 - 17:55

morberg
  • morberg
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0

Någon som vet när touchen börjar levereras till fysiska butiker?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte min idag på macsupport I Lund. Sitter och skriver på den nu. Rekommenderas starkt!

Redigerat av morberg, 10 oktober 2007 - 17:57.

Postad 10 oktober 2007 - 23:04

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Jag är lite intresserad om hur det fungerar att styra Slimserver via webservern, nån som testat?
Även XBMC till xbox har ju webserver så det skulle också gå att styra den.
Skulle vara kul att höra nån som testat de å :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det ska vara möjligt att använda Ipod Touch för att styra Slimserver :)

MVH Kribban

Postad 10 oktober 2007 - 23:23

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Ja, via webbläsaren safari.
Länken till slimservers forum om det finns tidigare i tråden.

Postad 11 oktober 2007 - 15:53

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1 509 inlägg
  • 0
Nu är touchen knäckt. Google Maps, mail och annat roligt kommer dyka upp i min iPod Touch. Phenomenalt!

Postad 11 oktober 2007 - 15:57

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

Nu är touchen knäckt. Google Maps, mail och annat roligt kommer dyka upp i min iPod Touch. Phenomenalt!

<{POST_SNAPBACK}>

Länk till det tack :rolleyes:

Postad 11 oktober 2007 - 16:19

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1 509 inlägg
  • 0
http://www.engadget....-mail-and-more/

Kolla kommentarerna för fler länkar till macforums osv för att låsa upp den. Dock fortfarande lite för bökigt för mig för att jag ska börja härja med det där. :rolleyes:

Postad 12 oktober 2007 - 13:38

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0
Köpte min första Ipod för några dagar sedan en 160Gb Funkar helt perfekt använder den mest för talböcker har 58 böcker :lol: Och några tusen låtar och 34 filmer Hehe och den är bara halvfull.

Svinenkel att synka via PC ..Bra ljud inget svaj Och lyssnar på ljud så räcker batteriet för en 12CD ljud bok konvertad till mp3........filmrutan är inte stor men i nödfall typ väntrum så är det bra!!

Rekomenderas!!! men ska fixa en laddare så man slipper PC för laddning kostar 250:- ca

KÖP!!!!!!!!!!!!

Testade några program för konvertiring avi- mp4 det här programmet
var klart bäst snabbt ovh man får rätt aspect ratio om man väljer
hel skärm i iPod..

bara ett tipps ;)

Easy Video to iPod MP4 PSP 3GP Converter

http://www.divxtodvd...mp4-psp-3gp.htm

:o

Redigerat av Unregistered7a297b68, 12 oktober 2007 - 14:02.

Postad 14 oktober 2007 - 00:39

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Har köpt en touch och börjar greja lite med Itunes..
Behöver hjälp ;)
Varför blir det såhär och hur fixar jag det?
Vill gärna ha ordning på alla mappar och inte låtar som hamnar utanför om ni förstår.

Bifogad fil(er)

Postad 15 oktober 2007 - 15:52

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0
Har beställt en nu från Onoff :P

Längtar grymt mycket !! :)

Postad 15 oktober 2007 - 21:58

Unregistered83d24039
  • Unregistered83d24039
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Hur går man ut på nätetmfrån sin ipod touch? har själv inget trådlöst nätverkt men ahr märkt att grannen har ett trådlöst nätverk som inte har ett lösenord bunden till sig.. Men jag kan fortfarande inte komma in de står att sidan inte kan visas. Vad gör jag för fel, vad ska jag göra?

Postad 15 oktober 2007 - 22:35

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

har själv inget trådlöst nätverkt men ahr märkt att grannen har ett trådlöst nätverk som inte har ett lösenord bunden till sig.. Men jag kan fortfarande inte komma in de står att sidan inte kan visas

Han kan ha låst macadresserna till sina nätverkskort och då kommer du inte in.

Min första mp3spelare blev helt otippat en ipod Touch!
Jag hade absolut inte tänkt köpa en mp3spelare då jag haft musik i mobilen och trådlöst headset men när man såg hur allt med podcasts funka och hittade avforums podcast så kunde jag inte motstå.
Den är riktigt nice faktiskt.
Skulle bara fått in jailbreak hacket så man kan använda den till lite mer saker ;)

Postad 15 oktober 2007 - 23:20

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0

Behöver hjälp biggrin.gif
Vill gärna ha ordning på alla mappar och inte låtar som hamnar utanför om ni förstår.

Markera hela albumet, högerklicka och välj visa info. Där fyller du i Album, Artist osv.. Alltså, så mycket du vill, se bara till att det är samma info på alla filerna. Det kan vara så att en fil har "albumartist" ifylld, medans dom andra inte är det, det är då det visas så..
Klicka i boxen, men fyll inte i något så uppdateras alla taggar till spåren.

Postad 17 oktober 2007 - 17:56

ellak2
  • ellak2
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Hur går man ut på nätetmfrån sin ipod touch? har själv inget trådlöst nätverkt men ahr märkt att grannen har ett trådlöst nätverk som inte har ett lösenord bunden till sig.. Men jag kan fortfarande inte komma in de står att sidan inte kan visas. Vad gör jag för fel, vad ska jag göra?

<{POST_SNAPBACK}>

antagligen är signalen för svag. Hade samma problem med mina gentemot mina grannars wifi, men nu har ja eget o då funkar det perfekt. ipodT har inte lika stark mottagare som t.ex airport i macbook, helt enkelt.

Postad 17 oktober 2007 - 20:01

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Behöver hjälp biggrin.gif

Markera hela albumet, högerklicka och välj visa info. Där fyller du i Album, Artist osv.. Alltså, så mycket du vill, se bara till att det är samma info på alla filerna. Det kan vara så att en fil har "albumartist" ifylld, medans dom andra inte är det, det är då det visas så..
Klicka i boxen, men fyll inte i något så uppdateras alla taggar till spåren.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, tack!
Det är alltså taggarna som är fel.
Jag rippade in en egen skiva och då hamnade alla låtar i listan trots att jag kollar i "albumview".
Får väl kolla taggarna och ändra lite.

Postad 17 oktober 2007 - 21:35

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Jag har lyckat få till det med låtarna nu, men finns det inte nån snabbknapp eller liknande för att uppdatera så att den läser om taggarna?
Nu startade jag om Itunes och det funkade, känns som om det kan finnas nått enklare :wub:

Undrar också om man inte kan lägga in albumart på något annat sätt än i Itunes?
Tex till mitt squeezebox bibliotek så har jag laddat ner bilder till de mapparna och lagt in dem som folder.jpg i varje mapp. Det fungerar också i XBMC för xbox som jag också har länkat dit.
Då jag nu har en del musik som jag gjort iordning så skulle det vara enkelt att importera de mapparna i Itunes. Men då får jag ju inte nån albumart och måste sitta o klicka på varje album o hämta dem igen. Det känns mindre kul.

Redigerat av Ticko, 17 oktober 2007 - 21:46.

Postad 18 oktober 2007 - 23:00

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Då jag nu har en del musik som jag gjort iordning så skulle det vara enkelt att importera de mapparna i Itunes. Men då får jag ju inte nån albumart och måste sitta o klicka på varje album o hämta dem igen. Det känns mindre kul.

<{POST_SNAPBACK}>

Varje album behöver inte göras för sig. Gå bara in under fliken "Avancerat" och klicka på "Hämta bildmaterial till album", så updateras alla nya låtar med albumbilder som hämtas från iTunes store:

Bifogad fil  Bild_1.png   38,85K   0 Antal nerladdningar

Det är bara om du inte är nöjd med bilderna som hittas. (Det kan också hända i sällsynta fall att den inte hittar några bilder, och då får man mecka själv…) :D

Thomas

Redigerat av Thomas S., 18 oktober 2007 - 23:01.

Postad 19 oktober 2007 - 06:26

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Varje album behöver inte göras för sig. Gå bara in under fliken "Avancerat" och klicka på "Hämta bildmaterial till album", så updateras alla nya låtar med albumbilder som hämtas från iTunes store:

Det är bara om du inte är nöjd med bilderna som hittas. (Det kan också hända i sällsynta fall att den inte hittar några bilder, och då får man mecka själv…)  :D

Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

Detta kräver dock att du skaffar dig ett iTunes store konto där du måste registrera ett kreditkort. Dessutom så tycker jag att tjänsten fungerar ganska uselt, saknas väldigt mycket. Men det beror nog på vilken musiksmak man har. :D

Postad 19 oktober 2007 - 11:45

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1 509 inlägg
  • 0
Well, kan ju säga att jag som lyssnar enbart på EDM (electro/house/techno) får massor av albumomslag trots rätt "smala" genrer. Moonbootica släppte en skiva i fredags (samma dag som Kent) och omslaget kom upp tisdagen därpå. Så uselt skulle jag nog inte kalla det för.

Älskar förövrigt min Ipod Touch. GRYMT nöjd med den. Det som jag tänkte först, att jag saknar två knappar på sidorna (volym upp o ner, kanske play/pause också) går jag inte och stör mig på längre.

En grej till, är det bara jag som råkar dra låtlistan/fingret under uppspelning och bara njuta av gränssnittet och flytet i scrollningen?
:D

Bugg:
Safari har hängt sig några ggr då jag testsurfade på den. Samma med musikspelningen under surfning. Musiken bara slutar spelas upp när man surfar utan att man gjort något speciellt.
Någon annan som märkt detta?

Men annars, love love love. :D

Postad 19 oktober 2007 - 23:23

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0
Grym leksak helt enkelt !! :)

Postad 22 oktober 2007 - 00:06

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Det är bara om du inte är nöjd med bilderna som hittas. (Det kan också hända i sällsynta fall att den inte hittar några bilder, och då får man mecka själv…) :)

Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

Detta kräver dock att du skaffar dig ett iTunes store konto där du måste registrera ett kreditkort. Dessutom så tycker jag att tjänsten fungerar ganska uselt, saknas väldigt mycket. Men det beror nog på vilken musiksmak man har. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja man måste ju skapa ett konto och därmed registrera ett kreditkort, (det kostar inget!) Förstår dock om man ogillar att lämna ut sitt kontokortsnummer… Om det saknas mycket bildmaterial i allmänhet kan jag ju inte svara på, men det mesta har funkat. Det har dock hänt att "fel" bild på albumet har hämtats hem. Då har det funnits en snarlik skiva med en eller två låtar som skiljt sig. men oftast tycker jag att det funkar. I alla fall var huvudsyftet med mitt förra inlägg att Ticko hade ett alternativ, annars får han göra som jonas.larsson beskrev tidigare.

Thomas

Redigerat av Thomas S., 16 november 2007 - 22:41.

Postad 22 oktober 2007 - 00:24

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Ja, jag är tacksam för hjälp :)
Har inte lagt över mp3orna än. Men har fattat hur jag ska göra så det blir nog inte nå problem.
Konto har jag redan reggat så det är lugnt. Tack!

Postad 30 oktober 2007 - 19:57

Zack_Ersa
  • Zack_Ersa
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Hej, funderar på en 8GB Touch, men jag skulle vilja höra lite mer om hur videouppspelningen är.

Är det bra flyt i uppspelningen?
Hur är batteritiden när man ser på video?
Hur mkt plats tar en 2 timmars film?
Är skärmen bra?
Finns det bokmärken för musik?
Får den plats i vanliga fickor?
MVH /Z

Postad 30 oktober 2007 - 20:33

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1 509 inlägg
  • 0
Är det bra flyt i uppspelningen?
Ja, grymt flyt. 30fps är inga problem och det hackar ingenting. Har inte testat med högre fps.
Hur är batteritiden när man ser på video?
Ska vara 5 timmar, men om man vid konvertering drar ner upplösningen så blir det längre. Hur mycket? Ingen aning men längre iaf. Sen har man inte så ljusstarkt heller för att spara ännu mer på batteriet.
Hur mkt plats tar en 2 timmars film?
Ett avsnitt av Heroes på 45 min tar runt 180-240MB så räkna därifrån. Detta med standardinställningar i konverteringsprogrammet. Finns andra program där man kan ställa in kompressionen och andra attributer så där kan man få ner det lite mer. Ljudet är det för bra kvalitét på. Den skulle lätt kunna ha lägre bitrate.
Är skärmen bra?
Ja, jag är skitnöjd. Dumpat min PSP som min primära bärbara multimediamaskin. Den hade eftersläpningar och inga såna existerar här. Den här har också väldigt ljusstark skärm om man vill det.
Finns det bokmärken för musik?
Huh?
Den hittar rätt plats i senaste låten man spelade om man drar ur hörlurskontakten (då pausar den automagiskt)
Får den plats i vanliga fickor?
Har den i framfickan i jeansen. Är dock nojig över att böja mig fram då hörlurskontakten sticker upp och böjs/slits

Downer. Efter 4 veckors användning hittar man nackdelar med spelaren. Små dock men dom är ändå där.
1) Safari laddar inte andra flikar i bakgrunden. Man måste highlighta en flik för att den ska laddas. Tokdumt.
2) Vill fingra på enheten hela tiden. Fortfarande. :)

Postad 31 oktober 2007 - 08:02

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
småfel nr 2 har jag med =)

Postad 31 oktober 2007 - 11:50

Zack_Ersa
  • Zack_Ersa
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Med bokmärken menar jag typ att man kan sätta en punkt i en ljudbok och återuppta uppspelningen även om man spelat något annat mellan det.

Postad 31 oktober 2007 - 20:40

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Med bokmärken menar jag typ att man kan sätta en punkt i en ljudbok och återuppta uppspelningen även om man spelat något annat mellan det.

Så fungerar det för ljudböcker och podcasts på iPodarna. Den kommer alltid ihåg var man lyssnade sist på alla avsnitten separat. Kan vara så att man måste checka i en ruta under "get info" på avsnittet, men den brukar fixa det själv.

Postad 31 oktober 2007 - 22:22

Zack_Ersa
  • Zack_Ersa
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Det är ju nästan för bra för att vara sant...
Vad var det man vann på att jailbreaka den?

Postad 31 oktober 2007 - 23:23

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Det är ju nästan för bra för att vara sant...
Vad var det man vann på att jailbreaka den?

Du kan installera tredjepartsprogram, men du förlorar garantin.

Postad 01 november 2007 - 10:48

Zack_Ersa
  • Zack_Ersa
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Hmm, innnebär tredjepartsprogram också java?

Postad 01 november 2007 - 12:09

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Hmm, innnebär tredjepartsprogram också java?

Den har inte Java-stöd.

Postad 01 november 2007 - 18:09

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Har en jailbreakad Touch 16gigare till salu om nån är intresserad.
kan även fås orginal.(skicka pm)

Med Jailbreakhacket så kan man installera massor av program, ett som jag har är för att köra msn,icq mfl.
Funkar mycket bra.
Man har en installer på skrivbordet så varje gång man startar den så uppgraderas alla program o sånt man kan installera.
En annan bra grej är att man kan köra in programmet "calenderfix" eller vad det hette, då kan man redigera och lägga till uppgifter i kalendern. Det är låst till att göra på datorn annars.
Man kan även välja en hel hög andra program o nyttogrejer.

Postad 02 november 2007 - 21:54

monsa
  • monsa
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Är de nån som har koll på hur mycket en ipod touch kostar i USA, åker närmligen dit i slutet av november....

Postad 02 november 2007 - 22:03

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
enligt apple.com så kostar 8 giggaren 299 dollar (1960:-) och 16 giggaren 399 (2615:-), så det e runt 1000 kr billigare=) så är det med dem flesta produkterna, så ska du köpa kläder, skor eller dotorer å dylikt, vänta tills slutet av nov...

Redigerat av dj_komodo, 02 november 2007 - 22:04.

Postad 03 november 2007 - 00:08

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0
Hur funkar det med internet i Ipod Touch:en? Kan man surfa på den? Kostar det något?

Var kan man läsa mer om "jailbreak hacket"? Hur får man tag i det? Fördelar/nackdelar?

mvh Chris

Postad 03 november 2007 - 00:28

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Hur funkar det med internet i Ipod Touch:en? Kan man surfa på den? Kostar det något?

Var kan man läsa mer om "jailbreak hacket"? Hur får man tag i det? Fördelar/nackdelar?

mvh Chris

Touchen har WiFi så har du ett öppet trådlöst nätverk så kan du surfa som du vill (dock inte flash). Du kan också logga in på stängda nätverk om du har nyckel. Du kan också abonnera på tex The Cloud.
Touchdev har massor av info. Likaså på hackint0sh.org. Där finns det även guider hur man skall gå till väga.

Fördelarna/nackdelar skrev jag i sju inlägg sedan, "Du kan installera tredjepartsprogram, men du förlorar garantin."
Dvs du kan lägga in fler funktioner, mailprogram, add-funktion i kalendern, spel mm.

Postad 04 november 2007 - 20:18

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0

mvh Chris

Touchen har WiFi så har du ett öppet trådlöst nätverk så kan du surfa som du vill (dock inte flash). Du kan också logga in på stängda nätverk om du har nyckel. Du kan också abonnera på tex The Cloud.
Touchdev har massor av info. Likaså på hackint0sh.org. Där finns det även guider hur man skall gå till väga.

Fördelarna/nackdelar skrev jag i sju inlägg sedan, "Du kan installera tredjepartsprogram, men du förlorar garantin."
Dvs du kan lägga in fler funktioner, mailprogram, add-funktion i kalendern, spel mm.

Okej, tackar för svar!

Blir en Touch i veckan, 8gb räcker för min del. Frågan är vad den kostar på MediaMarkt, nån som vet?

Vad finns det för tillbehör till den? Var kan man kolla på dem?

Postad 05 november 2007 - 14:19

andreas30
  • andreas30
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
Hur gör man för att konvertera .img filer i Videora iPod touch converter? Alla andra filformat funkar kanon
men inte .img filer

Postad 05 november 2007 - 14:22

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Hur gör man för att konvertera .img filer i Videora iPod touch converter? Alla andra filformat funkar kanon
men inte .img filer

.img är väl inget filmformat. Det är väl en image-fil. Testa att packa upp den och convertera det som finns i den.

Postad 05 november 2007 - 20:34

andreas30
  • andreas30
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
Det är ju just det som jag inte förstår hur man gör i Videora ipod touch converter. Det går ju inte att öppna
.img filen

Postad 07 november 2007 - 15:40

PetterP
  • PetterP
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Jag har en ipod touch och jays d-jays hörlurar och funderar på en grej.
Är det nån mer än jag som får ett svagt susande/brus när touchen är påslagen?
Bruset finns där hela tiden om man inte drar ner volymreglaget till noll och jag hör bruset i
både jays lurarna och originalen (lite högre i jays lurarna dock).

Tror ni det är nått fel på min fina touch eller är det fler som hör detta bruset?

Postad 07 november 2007 - 17:06

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1 509 inlägg
  • 0
Jag har för mig att jag också haft det där. Brukar inte ha tyst i mina hörlurar så jag märker inte av det så ofta.

Någon annan vars 25 mest spelade på ens Touch inte är dom 25 mest spelade? Har bara låtar som jag inte lyssnat på så mycket på den listan.. Det är inte heller så att det är ospelade låtar.
I iTunes så är det däremot dom 25 mest spelade.. Listan stämmer i programmet men inte i Touchen... Någon?

Postad 08 november 2007 - 19:37

Unregisteredf664f8f0
  • Unregisteredf664f8f0
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Tycker nya Nanon ser klumpig ut, nöjd med den svarta 8gb:aren, liten och smidig när man är ute springer.

<{POST_SNAPBACK}>

Tycker att du ska se den irl innan du bestämmer dig för det :)

Håller med, så sjukt smal och smidig! Fick min i förgår, är sååå jädra nöjd! Tyckte först att den såg sjukt klumpig och ful ut, men i verkligheten är den så ###### skön att ha i handen, och även i fickan då den knappt känns något.

btw classic med 160gb? känns bara onödigt, kan ju inte finnas någon normal själ som har över 80gb musik som man lyssnar på.

Postad 09 november 2007 - 01:42

ingels
  • ingels
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Hej på er !!

Har en liten fråga, går det på något sätt att ta bort EU spärren på volymen på den senaste generationen av ipods (nano och classic) ?

undrar
ingels / eventuellt blivande ipodist

Redigerat av ingels, 12 november 2007 - 01:03.

Postad 09 november 2007 - 13:44

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Bara jag som tycker att uteffekten är sjukt kass med nya Nanon? Har inte dålig hörsel men det är jättelågt. Inte bara låtarna, Har lyssnat igenom måånga timmar musik och det är aldrig högt fast jag har på högsta. Tagit bort "normaliseringen" men det gjorde ingen direkt märkbar skillnad.

Någon med samma "problem" ?

Postad 10 november 2007 - 14:34

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3 433 inlägg
  • 0

btw classic med 160gb? känns bara onödigt, kan ju inte finnas någon normal själ som har över 80gb musik som man lyssnar på.

Om man inte har lust att ha dubbla musikbibliotek (ett lossy och ett lossless) så blir det rätt så snart stora datamängder (givetvis då förutsatt att man väljer att endast ha kvar lossless-biblioteket).

Postad 12 november 2007 - 13:22

wynalda
  • wynalda
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Går det inte ordna så att den kan spela xvid och andra filformat... Måste vara ganska störande att behöva göra om dem till m4 varje gång väl? Finns ju andra mp3spelare som visar xvid o det känns som att det är ganska viktigt om man ska ha den till att se lite film o serier....

Postad 12 november 2007 - 22:14

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0
Vilka program rekommenderas när man ska convertera xvid till det format ipod touch stödjer?

Postad 13 november 2007 - 17:55

andreas30
  • andreas30
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
Videora Ipod touch converter

Postad 15 november 2007 - 21:41

Unregistered32367
  • Unregistered32367
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Va bara tvungen att testa och göra ett inläg med min touch som jag fick idag! :) funkar ju bra...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.