Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Toshiba Z3030 - 37"-52"

1520 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 November 2007 - 01:58

h05mikos
  • h05mikos
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
finns z3030 att se i någon butik just nu eller är det någon som har koll på när återförsäljarna får den i butik?

Postad 13 November 2007 - 10:44

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlägg
  • 0
När det gäller panel så verkar det som om Toshiba änvänder IPS-alpha i sina TV enligt denna länk: Olika paneltyper och vilka som använder dem!

Här är en tabell som visar fördelen med olika paneltyper.

Lite om IPS-paneler:

IPS (In Plane Switching) was introduced to try and improve on some of the drawbacks of TN Film. It was developed by Hitachi and was dubbed “super TFT”. They improved on viewing angles up to about 170H. This was done by controlling liquid crystal alignment slightly differently, but unfortunately, can affect response rate of the pixels. As such they are not as good for gaming as TN panels. IPS panels were later developed into Super-IPS (S-IPS) panels and production costs were lowered which has meant they have become more widely used. S-IPS offer perhaps the most accurate colour reproduction available in the TFT panel market, and the widest viewing angles as well. Response times were traditionally behind those of TN Film and VA panel variants, but modern IPS panels including the new generation of Enhanced S-IPS and Advanced Super IPS (AS-IPS) panels can offer responsiveness to rival both, thanks primarily to overdrive technologies.

The IPS technology has always been better than TN+Film in terms of color reproduction and viewing angles. In fact, S-IPS matrices leave no chance to other LCD technologies in the color-reproduction quality. They have soft and pleasant colors, which are natural and close to high-quality CRT monitors. That’s why nearly all LCD monitors for professional work with color are based on S-IPS matrices, starting from relatively inexpensive to hi-end models of the Eizo ColorEdge series with integrated tools for custom hardware color-calibration.

Källa: Beskrivning av panel-typer.

Denna länk är mer på skoj än något man ska ta på fullt allvar, en "duell" mellan olika skärmar:
Jämförelse mellan Toshiba X3030 och Samsung M86 (eftersläpningar).
Man kan även jämföra med en crt och plasma (Panasonic PZ700). Iaf X3030 ska enligt uppgift ha en IPS-alpha panel.

Redigerat av Tomas L, 13 November 2007 - 10:46.

Postad 13 November 2007 - 11:18

Unregistered66083f18
  • Unregistered66083f18
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej! Jag tänkte tipsa om att mediamarkt kommer att sälja Toshiba Z3030 ,jag har pratat med den butiken i lund
och dom kommer troligen att få in den om en veckas tid priset skulle bli 18800 ungefär

Postad 13 November 2007 - 12:27

keffosteffo
  • keffosteffo
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Hej! Jag tänkte tipsa om att mediamarkt kommer att sälja Toshiba Z3030 ,jag har pratat med den butiken i lund
och dom kommer troligen att få in den om en veckas tid priset skulle bli 18800 ungefär

Shit, hoppas jag verkligen gäller över hela Sverige. Jag bor i Sundsvall och Mediamarkt öppnar den 22:a här. Drömscenario är att de såklart har tvn och att dom har ett grymt öppningserbjudande. *hoppas hoppas*

Postad 13 November 2007 - 13:35

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Detta gäller 42:an antar jag?
//M

Postad 13 November 2007 - 13:55

Unregistered66083f18
  • Unregistered66083f18
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Ja, 42an glömde skriva detta

Postad 13 November 2007 - 14:31

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Inget pris på 47:an? :P

Postad 13 November 2007 - 16:03

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Inget pris på 47:an? :P

Fick lite uppgifter...

Hej.
Våra priser är 18490:- för 42" och 22990:- för 47".
hemleverans kostar 389:- ytterligare vill du även ha installation så är det inköpspris plus 699:-
Är detta av intresse är du välkommen in i butiken och beställa dessa.
MediaMarkt

Redigerat av Unregistered1ee0a150, 13 November 2007 - 16:05.

Postad 13 November 2007 - 16:56

Unregistered05718b45
  • Unregistered05718b45
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
var på inwarehouse för att se på z3030 i stockholm, för att få en glimt av hur bilden är, dom har den för omgånde leverans men inte uppe för demo, däremot har dom en A3000, men den fick dom inte igång istället, dåligt att inte ha uppe Toshibas bättre model uppe för demo när dom har Panasonics Z serie och en samsung f86.

Postad 13 November 2007 - 20:49

Unregistered457e76fb
  • Unregistered457e76fb
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
22990:- är inte så farligt om man jämför med priserna på prisjakt. Ännu bättre är att det är en fysisk butik.

Postad 13 November 2007 - 21:05

h_berg
  • h_berg
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Är nära ett köp på denna, men vad tjock den är....

Panelen är 147 mm tjock? Platt TV :D

Detta drar ner...kommer se tjockt ut på väggen med ett väggfäste blir det ännu värre :P

Postad 13 November 2007 - 21:30

Zyrell
  • Zyrell
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Hur är det med HDMI'n på denhär? 1.3? 1.3a? Vill ju att den ska gå ihop med deep color och dom nya HD-DVD.

Postad 13 November 2007 - 21:56

h_berg
  • h_berg
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Finns en review här på 42 tummaren

http://www.trustedre...-42in-LCD-TV/p1

Det är tydligen samma panel, tror jag
http://www.toshiba.d...les/katalog.pdf
Sidan 47 beskriver vilken pamneltyp det är. Ser ut att vara samma. (IPS)

Redigerat av h_berg, 13 November 2007 - 22:34.

Postad 14 November 2007 - 07:47

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlägg
  • 0

Är nära ett köp på denna, men vad tjock den är....

Panelen är 147 mm tjock? Platt TV :lol:

Detta drar ner...kommer se tjockt ut på väggen med ett väggfäste blir det ännu värre :blink:

Ja, det är enda nackdelen, den är lite "tjock"! Måttet du refererar till gäller f ö 47:an. Men skillnaden är inte så stor, du kan vinna någon centimeter på att köpa ett annat märke.

Hur är det med HDMI'n på denhär? 1.3? 1.3a? Vill ju att den ska gå ihop med deep color och dom nya HD-DVD.

Spcifikationen säger 1,3 och "HDMI with Deep Colour" och att det är "The very latest version of HDMI".

Finns en review här på 42 tummaren

http://www.trustedre...-42in-LCD-TV/p1

Det är tydligen samma panel, tror jag
http://www.toshiba.d...les/katalog.pdf
Sidan 47 beskriver vilken pamneltyp det är. Ser ut att vara samma. (IPS)

Det är samma paneltyp, men specifikationerna är något olika, 47:an har en specad dynamisk kontrast på 15.000:1 jämfört med 42:an som har 10:000:1. Jag tror inte att hela skillnaden beror på att 47:ans "dynamiska" funktion kramar ut ett högre värde ur samma grundkontrast, utan att panelen är bättre. T ex så är 52:an något lägre specad, 14.000:1.

Redigerat av Tomas L, 14 November 2007 - 07:50.

Postad 14 November 2007 - 08:44

h_berg
  • h_berg
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Angående tjockleken,

Några centimeter....

Sharpen är bara 96 mm tjock :blink:

5 cm tunnare än Toshiban så det är en hel del...

Men är sharpen en sämre TV????

Postad 14 November 2007 - 08:54

Mr_Iggy
  • Mr_Iggy
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Tjena!

Beställde en 47:a på Komplett för 2 veckor sedan och såg att de börjat "plocka" min order idag kl 08.06. :blink: Hoppas på leverans på fredag. Återkommer med kommentarer. Komplett hade just nu 7 st på lager.

/A

Postad 14 November 2007 - 09:13

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlägg
  • 0

Angående tjockleken,

Några centimeter....

Sharpen är bara 96 mm tjock :lol:

5 cm tunnare än Toshiban så det är en hel del...

Men är sharpen en sämre TV????

Ja, men det är en av de tunnare på markanden. :blink: Men vill du ha riktigt tunn TV ska du vänta ett eller två är till, då kommer LCD-TV som är ned mot 10-20 mm! (Med LED-bakgrundsbelysning)

Och vad spelar 10 eller 15 cm för roll egentligen, såvida du inte är väldigt trångbodd!? B) Jag tycker att andra faktorer är mycket viktigare, t ex bildkvalitet, kompabilitet med HD-DVD/Blu-ray och inte minst hur pass nöjda ägarna är, d v s antal buggar och barnsjukdomar: buzzing, rullande ränder, 100Hz funktion som försämrar bilden, clouding mm, mm. När jag vägar samman allt så blir det med 95% säkerhet en Z3030 i 47".

Redigerat av Tomas L, 14 November 2007 - 09:14.

Postad 14 November 2007 - 09:49

Unregistered44f7d5ec
  • Unregistered44f7d5ec
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Hej

Jag skall åka och köpa min 42z3030 om en stund någon som har lite bra info eller dålig erfarenhet av denna TV ?

Postad 14 November 2007 - 10:14

Unregistered66083f18
  • Unregistered66083f18
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Det tråkiga är att det känns nästan tryggare att köpa från en seriös tysk handlare än från Pixmania. Pixmania verkar vara mindre bra på felhantering, vilket blir det enda fallet du kommer ha med dem att göra är det värt ca 2000kr extra? Om du väljer en tysk leverantör måste du tyvärr stå för frakt till leverantören, men iom det lägre priset så har du råd med ungefär 2st returer innan det upp mot Pixmania-pris. Jag står själv inför denna fråga.. :blink:

Frågan är då...
- vilken tysk leverantör är seriös?

Jag ORKAR inte strula med affärer. Om det skall vara så väntar jag hellre och betalar lite extra för ett 'helsvenskt' inköp, dvs att man får svensk toshiba-garanti.
//M

Det tråkiga är att Toshiba Sverige (än så länge) bara använder sig av Tomi Elektronik (Uppsala?) för service, TV:n måste alltså skickas till dem för service om man köper "svenskt" på nätet. Det bästa vore om man kunde köpa via en svensk ÅF, men jag har inte sett att någon rikstäckande ÅF har tagit upp Z3030 i sitt sortiment ännu.(?) Man kan dock köpa Toshiba TV av nästan vilken PC-handlare som helst som då får ta hand om eventuella reklamationer.

Hej; har pratat med han som har hand om tv på Toshiba och han sa att det var power mills som har hand om servicen på Toshiba tv

Postad 14 November 2007 - 11:51

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlägg
  • 0

Det tråkiga är att det känns nästan tryggare att köpa från en seriös tysk handlare än från Pixmania. Pixmania verkar vara mindre bra på felhantering, vilket blir det enda fallet du kommer ha med dem att göra är det värt ca 2000kr extra? Om du väljer en tysk leverantör måste du tyvärr stå för frakt till leverantören, men iom det lägre priset så har du råd med ungefär 2st returer innan det upp mot Pixmania-pris. Jag står själv inför denna fråga.. :blink:

Frågan är då...
- vilken tysk leverantör är seriös?

Jag ORKAR inte strula med affärer. Om det skall vara så väntar jag hellre och betalar lite extra för ett 'helsvenskt' inköp, dvs att man får svensk toshiba-garanti.
//M

Det tråkiga är att Toshiba Sverige (än så länge) bara använder sig av Tomi Elektronik (Uppsala?) för service, TV:n måste alltså skickas till dem för service om man köper "svenskt" på nätet. Det bästa vore om man kunde köpa via en svensk ÅF, men jag har inte sett att någon rikstäckande ÅF har tagit upp Z3030 i sitt sortiment ännu.(?) Man kan dock köpa Toshiba TV av nästan vilken PC-handlare som helst som då får ta hand om eventuella reklamationer.

Hej; har pratat med han som har hand om tv på Toshiba och han sa att det var power mills som har hand om servicen på Toshiba tv

Ok, då har de gjort klart med Infocare/Powermill! När jag mailade med Toshiba så sade de att de kollade på att använda Powermill (heter snart Infocare) för utbytesservice.

Undrar vad som menas med "utbytesservice" och hur länge den gäller...?

Redigerat av Tomas L, 14 November 2007 - 11:53.

Postad 14 November 2007 - 12:38

mAniAk-
  • mAniAk-
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Schenker ringde nyss och jag har min 42a om lite drygt en timma :blink:, återkommer med lite bilder lite senare.

EDIT: Då har jag fått den, monterat foten och tittat på ett avsnitt House i 720p via vga :lol:. Helnöjd med den än så länge och kan inte annat än hålla med ingake på alla punkter. Tyckte dock inte att fördröjningen i dosan var speciellt stor dock, SD bilden var inge vidare, men har inte ändrat nån inställning än.

Redigerat av mAniAk-, 14 November 2007 - 15:34.

Postad 14 November 2007 - 13:27

ingake
  • ingake
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Schenker ringde nyss och jag har min 42a om lite drygt en timma :blink:, återkommer med lite bilder lite senare.

Kul! Då är vi snart två lyckliga Z3030 ägare i Sverige! Lycka till!

Postad 14 November 2007 - 18:49

Unregistered44f7d5ec
  • Unregistered44f7d5ec
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Hej

Jag har precis hämtat min 42Z3030 och försöker koppla den till min dator via DVI-HDMI. Garfik kortet är ett ATIX800. Problemet är att jag inte får någon bild, fungerar med en vanlig vga sladd.

Någon som har någon bra idé ?

//C

Postad 14 November 2007 - 19:15

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlägg
  • 0
Fråga: någon som vet vilka ÅF som säljer Toshiba med svensk garanti? (Och gärna har dem i lager!)

Postad 14 November 2007 - 20:02

h_berg
  • h_berg
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Hej,

Frågan är ju....
Inwarehouse, komplett eller importera....

Lutar åt komplett eftersom de tydligen köpt upp inwarehouse.

Men sugen på import från http://www.my-soluti...show=1#_details
för ca 18500 med frakt.

4500 är ändå 4500.... :D

Postad 14 November 2007 - 20:02

h_berg
  • h_berg
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Schenker ringde nyss och jag har min 42a om lite drygt en timma :D, återkommer med lite bilder lite senare.

EDIT: Då har jag fått den, monterat foten och tittat på ett avsnitt House i 720p via vga :(. Helnöjd med den än så länge och kan inte annat än hålla med ingake på alla punkter. Tyckte dock inte att fördröjningen i dosan var speciellt stor dock, SD bilden var inge vidare, men har inte ändrat nån inställning än.

Var har du köpt den?

Postad 14 November 2007 - 20:30

Unregistereddb68e602
  • Unregistereddb68e602
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Hej,

Frågan är ju....

för ca 18500 med frakt.

4500 är ändå 4500.... :D

Även jag är mkt sugen på import eftersom det ändå skiljer en hel del från att beställa från ex. inwarehouse. Men jag är även skeptisk om det visar sig vara ngt fel på den "dyra" teven.
Är My-Solution en bra återförsäljare tro? Är det någon som har haft garanti ärenden mot dem?
Jag förmodar att om teven går sönder inom ett år så får man skicka tillbaka den till tyskland för reperation, men vad händer efter garanti tiden. Finns det några reperationsställen för Toshiba här i Sverige eller är det Tyskland som gäller även här?

Summa sumarum: Vad är det som skiljer att beställa från Inwarehouse jmf med my-solution förutom pris?

Postad 14 November 2007 - 20:50

Danielse
  • Danielse
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Från en novis som fortfarande sitter på en tjocktv. Är det helt hål i huvudet att köpa denna tv 47" om man har kabeltv utan någon digitalbox? Eller är plasma att föredra då? Tittar inte jättemycket på tv men jag vill ju ändå att det ska gå att titta på vanlig tv med hyffsad bild. Btw vad betyder sd? Hd vet jag men inte sd.

Mvh

Postad 14 November 2007 - 21:14

Nodas
  • Nodas
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
sd är standard definition, alltså vanlig analog tv. Och utan digitalbox så kommer du förmodligen inte få så bra bild med denna tv

Postad 14 November 2007 - 21:26

Danielse
  • Danielse
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

sd är standard definition, alltså vanlig analog tv. Och utan digitalbox så kommer du förmodligen inte få så bra bild med denna tv

Tusan också :D Men är än plasma mer förlåtande för dålig signal? Eller det är så liten skillnad att det inte spelar så stor roll? Vill ju ha den här :( det är ju så snygg design på den samt att jag tittar ju mest på film från datan och dvd.

Edit: Både komplett och inwarehouse verkar ju ha 42" specar på 47" modell.

Redigerat av Danielse, 14 November 2007 - 21:27.

Postad 14 November 2007 - 21:45

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Schenker ringde nyss och jag har min 42a om lite drygt en timma :D, återkommer med lite bilder lite senare.

Kul! Då är vi snart två lyckliga Z3030 ägare i Sverige! Lycka till!

Hej ! ingake. Ser att du är i tråden igen.... och då får jag passa på att fråga om du har lust att dela med dig, om dina intryck av TVn efter en tids användande ? Man brukar ju hitta lite mer, både för och nackdelar, efter en tid.

Vad jag är mest intr. av är bildkvaliten, upplevt bilddjup och flytet på vanlig digital SD TV. Jämfört då t.ex med HD sändning, som du iofs. gjort lite innan. En annan vicktig sak är hur oförändrad bild och färger är ut i betraktningsvinkel. Andra saker är så klart svärta och om du sett nån clouding el. ljusgenomsläpp i kanter.

mvh.

Postad 14 November 2007 - 22:12

zipzipzipzip
  • zipzipzipzip
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
riktig sugen på och köpa denna tv, lutar om en 37 eller 42, beror lite på prisutvecklingen....

men läste att det var en 10-bit jprocessing, har läst på andra nya lcd tv att vissa har 12 bit processingen, någon som vet vaf detta gör för bildkvaliten ,för jag antar att 12 är bättre än 10?

Redigerat av zipzipzipzip, 14 November 2007 - 22:13.

Postad 14 November 2007 - 22:25

biffi
  • biffi
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa denna TV eller Philips 42PFL9632D.
Vilken rekommenderar ni? och varför är dena ena bättre än den andra?
Jag är nybörjar och väldigt förvirrad över alla modeller som finns på marknaden, väldigt tacksam över hjälp.

Postad 14 November 2007 - 23:03

maestrokba
  • maestrokba
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Ni som nu har fått hem era apparater kan inte ni lägga upp bilder på dom också ihop med en liten
snabb genomgång av vad ni tycker om TV´n.

Det är nämligen nära till en beställning nu så all info man kan få är bra.

Redigerat av maestrokba, 14 November 2007 - 23:04.

Postad 15 November 2007 - 01:01

Unregistered611195e9
  • Unregistered611195e9
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Också lite inne på denna teve, då 42"-aren. Själv undrar jag vad ni tycker om bilden vid vanlig DVD. Kikar knappt på teve och kommer ha den till PS3 (Spel/Blu-ray) samt DVD. Hur ser det ut? Nån som har PS3 och även vanlig DVD spelare och kan säga om det är stor skillnad om teven skalar upp eller om PS3:an gör det...

Väljer mellan denna en Sharp 42XL2E eller en Sony W3000... Någon mer som gått i liknande tankar?

Postad 15 November 2007 - 08:59

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlägg
  • 0

....men läste att det var en 10-bit jprocessing, har läst på andra nya lcd tv att vissa har 12 bit processingen, någon som vet vaf detta gör för bildkvaliten ,för jag antar att 12 är bättre än 10?

Det där är en knepig fråga, det är väldigt svårt att bena ut vad som som avses med olika siffror eftersom de som skriver marknadsföringstexterna blandar ihop begreppen. Ibland avser de LCD-panelen (även om de använder begreppet "processing") och ibland hur signalen behandlas av elektroniken. På de Amerikanska marknaden anges 40RF350 ha "High 10-Bit LCD Panel" och "PixelPure 3G™ 14-Bit Internal Digital Video Processing", medan den europeiska varianten sägs ha "Full 10-bit processing".

Här är en debatt på AVS som dök upp efter att Samsung angav att en dyrare modell hade "10-bit processor" men en billigare hela "16-bit processing". De finns ett par inlägg från några medlemmar som ger ett intryck av att veta vad de pratar om, men inte ens de verkar komma överens om begreppen.

Pacman kan kanske reda ut vad som gäller!? :D

Redigerat av Tomas L, 15 November 2007 - 10:15.

Postad 15 November 2007 - 09:55

Mr_Iggy
  • Mr_Iggy
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Också lite inne på denna teve, då 42"-aren. Själv undrar jag vad ni tycker om bilden vid vanlig DVD. Kikar knappt på teve och kommer ha den till PS3 (Spel/Blu-ray) samt DVD. Hur ser det ut? Nån som har PS3 och även vanlig DVD spelare och kan säga om det är stor skillnad om teven skalar upp eller om PS3:an gör det...

Väljer mellan denna en Sharp 42XL2E eller en Sony W3000... Någon mer som gått i liknande tankar?

Tjena!

Valde också mellan dessa men beställde till slut Toshiban i 47 från Komplett. Sharp gick bort för att jag, rätt eller fel, inte har något förtroende för dem. Sony är lite dyr, i alla fall från dem som kan leverera just nu men säkert en väldigt bra TV. Toshiba käns lite lagom, den har det jag vill ha och verkar klara av alla viktiga funktioner och har inge direkta svagheter. Får väl min TV vilken dag som helst och jag hoppas att jag inte kommer att ångra mig...

/A

Postad 15 November 2007 - 10:31

ingake
  • ingake
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Tjena!

Valde också mellan dessa men beställde till slut Toshiban i 47 från Komplett. Sharp gick bort för att jag, rätt eller fel, inte har något förtroende för dem. Sony är lite dyr, i alla fall från dem som kan leverera just nu men säkert en väldigt bra TV. Toshiba käns lite lagom, den har det jag vill ha och verkar klara av alla viktiga funktioner och har inge direkta svagheter. Får väl min TV vilken dag som helst och jag hoppas att jag inte kommer att ångra mig...

/A

Hej & välkommen i klubben!

Jag har ju haft min 47Z3030 några veckor nu och jag är fortfarande lika nöjd. Inga negativa överraskningar än så länge. Inga eftersläpningar, inge clouding, inget flimmer.... Bra flyt i bilden. Bra färger vid alla normala & onormala betraktningvinklar. Hoppas du blir lika nöjd & glad som jag!

Synd att Toshiba är så förbaskat dyra i Sverige :D

//

I

Postad 15 November 2007 - 11:40

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Tjena!

/A

Hej & välkommen i klubben!

Jag har ju haft min 47Z3030 några veckor nu och jag är fortfarande lika nöjd. Inga negativa överraskningar än så länge. Inga eftersläpningar, inge clouding, inget flimmer.... Bra flyt i bilden. Bra färger vid alla normala & onormala betraktningvinklar. Hoppas du blir lika nöjd & glad som jag!

Synd att Toshiba är så förbaskat dyra i Sverige :D

//

I

Tack! ingake. Har presis beställt 47 Z3030.

Det verkar som jag fått bekräftat vad jag trodde om paneltyp, vad gäller färger och betraktningsvinkel, vilket är viktigt för mig iallafall.

Vad jag menar är att detta är en del som jag varit osäker på. Allt annat är så klart också viktigt.

mvh.

Redigerat av ffodil, 15 November 2007 - 11:48.

Postad 15 November 2007 - 13:27

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Hej,

Frågan är ju....

för ca 18500 med frakt.

4500 är ändå 4500.... :(

Yep, 4500:- är ändå 4st tysklandsfrakter.. OM man nu skulle få problem med LCD:n. Utöver, vad jag förstår, så erbjuder inte Komplett (eller Inwarehouse, Mediamarkt) på-platsen service för sina skärmar, om du inte köper till extra försäkring. Detta pga de själv importerar sina skärmar och inte kan ta del av svenska toshibas service. Någon rätta mig om jag har fel! Tack.. :D

Tysk-import väger tungt här med..
//M

Postad 15 November 2007 - 14:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Pacman kan kanske reda ut vad som gäller!? :)

Vill påstå att "Richard Paul" vet vad han pratar om iaf, snubben innan hade poänger men vissa bitar var skeva, precis som Mr Paul påpeka. :wub:

Kort uttryckt: Det går inte jämföra bit-siffror rakt av eftersom det inte är ens säkert att det är samma sak som avses. Tror föresten det knappt existerar något "bättre" än 10 bit processorer inom konsument-tvs, att man på sina ställan kan och gör processing med högre precision än så ska dock inte uteslutas.

Iövrigt kan man säga att tillverkarna vet att konsumenten tittar på siffror i specen och därför tar man alla chanser att skriva in nått som ev imponerar. Några siffror i en spec säger inget om bildkvalla (det är mkt intressantare att veta HUR den processar, inte med vilken precision (aka antal bitar) det ev sker) så den smarte konsumenten struntar i siffrona och tittar på bilden istället - bör ev Toshiba spekulanter oxå göra. :D

Redigerat av pacman, 15 November 2007 - 14:40.

Postad 15 November 2007 - 15:18

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlägg
  • 0

...så den smarte konsumenten struntar i siffrona och tittar på bilden istället - bör ev Toshiba spekulanter oxå göra. :D

I wish! Men den är lite svår att se live för mig och jag gillar att leva farligt! :)

Jag har nämligen beställt två 47:or från Inwarehouse! Jag hade samma farhågor som andra har uttryckt när det gäller service och garantier, men efter att ha pratat med Inwarehouse så är jag lite lugnare. Jag bor långt upp i norr och måste, oavsett vem jag handlar av, skicka apparaten någonstans om den behöver servas. Inwarehouse har två års garanti och apparaten skickas till samma serviceföretag som om man köper från Svenska Toshiba (Tomi Elektronik eller Powermill). Man ringer bara Inwarehouse så skickar de fraktsedlar. (Vad jag förstår så står de för frakten).

Inwarehouse står f ö på Toshiba Sveriges hemsida som ÅF av "platta skärmar", men per telefon så sade de att "nästan ingen" har svenska Toshiba apparater. Det är dessutom lång leveranstid på Svenska Z3030, när jag kollade så skulle jag få TV:n dagarna före jul. Kanske.

Men nu får jag den i slutet av nästa vecka istället, då blir det en liten "duell" mellan en Toshiba 50" crt-bakproj och en Toshiba 47" LCD-TV. Stay tuned! :wub:

Postad 15 November 2007 - 16:36

Unregistereddb68e602
  • Unregistereddb68e602
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Är det någon som har några bilder på sin nya Z3030?

Postad 15 November 2007 - 18:15

ingake
  • ingake
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Är det någon som har några bilder på sin nya Z3030?

ja

Postad 15 November 2007 - 19:38

Unregistered611195e9
  • Unregistered611195e9
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Ni som har fått er kan kanske komma med någon utlåtande om DVD-biten som jag frågade om? Hur icke-HD-DVD spelar, dvs om teven skalar upp?

Funkar bra?

Postad 15 November 2007 - 21:30

Svaniz
  • Svaniz
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Oj oj denna tv:n verkar vara väldigt najs faktiskt =) Men i början av den här tråden stod de att den klarade 120hz och därför klara av 24p bra, men hittaqr inget mer om de. Är de någon som vet svaret på denna fråga??

Postad 15 November 2007 - 23:28

hagv^
  • hagv^
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Denna verkar riktigt nice alltså! Mer intryck, gimme more!

Postad 16 November 2007 - 08:27

Unregistereddb68e602
  • Unregistereddb68e602
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Jag mejlade My-Solution för att ta reda på lite detaljer om man nu vill importera därifrån.

Man har 14 dagars ångerrätt, men står själv för frakten isf.
Det är två års garanti, enligt dem så är det så i hela Europa oavsett vart du köper teven.
Frakten tar ca 4-6 dagar till Sverige.

Snart blir det nog läge för köp knappen :angry:

Postad 16 November 2007 - 08:27

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlägg
  • 0

Oj oj denna tv:n verkar vara väldigt najs faktiskt =) Men i början av den här tråden stod de att den klarade 120hz och därför klara av 24p bra, men hittaqr inget mer om de. Är de någon som vet svaret på denna fråga??

Läs i informationen för Z-serien som finns i länken lite längre ned... (Svaret på din fråga är "ja!")

Ännu en länk med information om Toshibas TV, denna gång på engelska. Den visar samtidigt hur man i olika länder fokuserar på olika funktioner, "Pixel Pro 5" och DCDi deinterlacing nämns ö h inte i dessa broschyrer trots att det är samma TV!

Toshiba kataloger (engelska)

Redigerat av Tomas L, 16 November 2007 - 09:31.

Postad 16 November 2007 - 10:10

hakan_lars
  • hakan_lars
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Slog till på en 42 Z3030 på Pixmania kunde inte vänta mer :angry:
Har läst allt som finns om denna + X modellen sedan var ju priset najs 16300:-
På papper har den allt man kan önska sig sedan får man hoppas att den gör jobbet bra.

Hoppas få den i nästa vecka skall bli en fröjd att lira Xbox360 samt testa ut den på SD/DVD och förhoppningsvis HD DVD när jag klippt till på en spelare.

Köpte oxå en ny DVD blev Denon DVD-1940 läste om den i Hemma bio bra bild för pengarna.
Skall försöka lägga upp lite bilder när allt är på plats

/Hogge

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.