Läs: https://www.minhembi...howtopic=176920
Microsoft Xbox 360 Core System
(Spelkonsoler)
Rapporterad
|
1
|
(77)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox 360 Arcade 2007
(Spelkonsoler)
|
3
|
(131)
|
Inga priser |
Officiell Tråd- Xbox 360 (5039 inlägg)
|
5 år sedan |
Xbox 360- Problem (2051 inlägg)
|
11 år sedan |
Yamaha RX-V463, hur koppla ihop? (70 inlägg)
|
12 år sedan |
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg)
|
15 år sedan |
Xbox 360 "Jasper" (734 inlägg)
|
16 år sedan |
Värde på Xbox360 paket? (20 inlägg)
|
16 år sedan |
Xbox 360 prissänkt (298 inlägg)
|
18 år sedan |
Köpa Xbox 360 Elite. (65 inlägg)
|
18 år sedan |
Samsung LE-32R51B+XBOX360? (14 inlägg)
|
20 år sedan |
Postad 26 November 2007 - 12:54
Läs: https://www.minhembi...howtopic=176920
Postad 27 November 2007 - 12:04
Vilken dvd-rom är vanligast i dessa? Benq? Kommer jag att kunna flasha den med ett moderkort som har nForce3 250 kretsar?
/ Jonas P
Postad 27 November 2007 - 15:39
Postad 27 November 2007 - 15:43
Har hört att Xbox 360 måste ha hårddisk för att kunna spela gamla Xbox spel, hur är det med den saken? Annars känns Arcade versionen som ett bra val för ungarna i julklapp.
Ja d måste man, som jag har hajjat det.
Postad 27 November 2007 - 15:46
Jag är snart på väg att beställa Arcade versionen av 360, det är till grabben så Live är inte så aktuellt ännu.
Vilken dvd-rom är vanligast i dessa? Benq? Kommer jag att kunna flasha den med ett moderkort som har nForce3 250 kretsar?
/ Jonas P
Vad jag vet så äre BenQ vanligast. Hetast är väl att skaffa en sata-kontroller med VIA-chipset.
Men ett varnande finger, öppnar du den försvinner garantin. Dör boxen blir det att köpa ny.
Hände mig nyligen
Min Arcade har det nya moderkortet och cpu'n. Men de låter precis som de gamla gör. Tyvärr
Postad 27 November 2007 - 15:47
Postad 27 November 2007 - 15:53
Har hört att Xbox 360 måste ha hårddisk för att kunna spela gamla Xbox spel, hur är det med den saken? Annars känns Arcade versionen som ett bra val för ungarna i julklapp.
* Oj du hade redan fått svar. aja.
Jo krävds hårddisk för de gamla xbox-spelen.
Lättare är väl när man väl får tag på ett xbox 360-spel som kräver hårddisk så får man väl helt enkelt köpa en.
De går väl på 900-1000kr ungefär.
Men som det är nu klarar man sig, om man inte vill plöja ner massa demos från xbox live.
Redigerat av asbra, 27 November 2007 - 15:54.
Postad 28 November 2007 - 21:11
Har inte haft så mycket med 360:n att göra men fick en på köpet när företaget införskaffade en projektor hos Dustin. Allt fungera bra med den förutom att den väsnas enormt när man spelar spel på den. Min fråga är om den blir tystare om man inföskaffar en HD? Jag misstänker att det är DVD eneheten som lever om, låter som en mindre dammsugare.
Tacksam för svar.
Castlecurrent
Redigerat av Castlecurrent, 28 November 2007 - 23:03.
Postad 29 November 2007 - 00:44
Spelen körs ändå inte från hårddisken. Kort svar är alltså: Nej, den blir inte tystare.
Postad 29 November 2007 - 01:41
Vad jag vet så äre BenQ vanligast. Hetast är väl att skaffa en sata-kontroller med VIA-chipset.
Men ett varnande finger, öppnar du den försvinner garantin. Dör boxen blir det att köpa ny.
Hände mig nyligenNumera kör jag inga backup-spel längre.
Min Arcade har det nya moderkortet och cpu'n. Men de låter precis som de gamla gör. Tyvärr
Lite rättningar där.
JA garantin som utfärdas av Microsoft eller butiken kan försvinna. Står säkert i avtalen.
NEJ, din reklamationsrätt påverkas inte av att den är öppnad. Du äger den och du har enligt svensk lag förfogande rätt över den utan att skyddet enligt KKL försvinner.
Således, även om du öppnar skalet och bryter det klassiska "warranty-seal" så betyder det inte du kan reklamera din Xbox 360 för t ex Red Ring of Death.
Red Ring of Death är, som hela världen numera vet, ett grovt tillverkningsfel som fanns där innan köpet. Således har vi i Sverige 3 års reklamationsrätt. Att en fjantig klisterlapp går av har inget med vad som står i lagen att göra.
Detta vet såklart Microsoft mycket väl om och det är också därför de aldrig gnäller med en för att lappen är av eller sönder. Dock ska man vara försiktig nä det gäller flashning och helst återställa det till orginal. Skulle Microsoft kunna bevisa att du har flashat maskinen så kan en konflikt uppstå då de kan hävda att din flashning har påverkat.
Jag talar helt ur 1. vetskap om konsumenträtt samt 2. personlig erfarenhet från inskick av 10+ maskiner till Microsoft varav majoriteten utan eller med skadat "warranty-seal"
Postad 29 November 2007 - 03:27
Tack för svaret, hade hoppats att med en HD så skulle den göra en "enklare" installation av spelet på HD:n. Tex med musik-, ljud- spår och andra filer som används mer frekvent.Varför skulle den bli tystare med hårddisk?
Spelen körs ändå inte från hårddisken. Kort svar är alltså: Nej, den blir inte tystare.
/Castlecurrent
Postad 29 November 2007 - 15:43
Postad 04 December 2007 - 10:16
1. Arcade innehåller trådlös handkontroll
2. Alla bryr sig inte om Live
3. De som inte bryr sig om Live klarar sig på 256mb imme
4. Den som köper komponentkabel för 450kr har blivit våldtagen av försäljaren. 350 hade jag givit max för orginal och kopier som duger går att hitta ännu billigare.
jag köpte min komponentkabel (microsoft original) på game för 179kr förra veckan. Det är Bra pris!
Dessutom, de på EBgames verkar vara lite inkompetenta.
Hade läst här på forumet att alla 360 kommer med hdmi. Så jag traskade in på ebgames och skulle byta in ett ps2 mot ett arcade. Fösräljaren var dock väldigt påstridig med påstendet att arcade Inte har hdmi. Jag kikade på lådan och visst, fanns endast ikryssat att det var komposit. Kom dockpå det när jag var hemma att han inte hade en aning om vad han snackade om; den har visst stöd för hdmi skillnaden på arcade gentemot de andra är att arcade endast kommer med en kompositkabel. haha go figure. dessa säljare har ju sålt en drös med arcade men vet ändå inte vad de säljer.
Postad 04 December 2007 - 10:56
Hade ingen aning, läst att folk bara fått tillbaka sina moddade boxar. Dock aldrig kollat om de återställt dem redan.
Jag hade nog varit rökt med mitt NME360. Löda bort hade ju gått, nu sitter jag här med en söndermoddad 360.
Typiskt, gött att ha köpt en i onödan
Bra att veta för framtiden. Tack
Postad 04 December 2007 - 23:32
- Hedman
Redigerat av Unregistered67fa056e, 05 December 2007 - 15:12.
Postad 05 December 2007 - 02:00
Jag har funderat på att köpa 360 ett tag nu. (mitt ospelade halo legendary ed. blir snart ledsen på mig annars)
Premium eller Elite har alltid varit min målsättning men under denna oförklarliga torkeperiod utav Elites och Premiums så har jag mer och mer börjat titta på Arcade varianten. Refurbade icke hdmi versionen med Forzabundlen går bort direkt.
Frågan är: En Arcade 2500:- + 120gb HD 1500:- = 4000:- Borde bli samma paket som en Elite eller går jag miste om något här?
Priserna är ungefärliga hos Webhallen idag.
hoppas på kloka råd
Bandaren
Postad 05 December 2007 - 05:57
Har jag missat något?
Postad 05 December 2007 - 11:38
PalmiNio,
Hade ingen aning, läst att folk bara fått tillbaka sina moddade boxar. Dock aldrig kollat om de återställt dem redan.
Jag hade nog varit rökt med mitt NME360. Löda bort hade ju gått, nu sitter jag här med en söndermoddad 360.
Typiskt, gött att ha köpt en i onödan
Bra att veta för framtiden. Tack
Jag hade testat. Erfarenheterna från MS supporten är att de aldrig kollar maskinerna som kommer in, iaf inte på insidan. Bara om de ser att den är avstängd från Live som jag har haft problem.
Postad 05 December 2007 - 12:18
Postad 05 December 2007 - 12:23
Köpte en Arcade på webhallen för 2500:-(bara en kontroll). Undrar vad jag hållit på med när jag spelat Wii??? Vilken grafik på Ass. Creed! Men tyvärr låter den olidligt mycket! Och om det är "senaste varianten" visste inte killen på Webhallen, så jag utgår från att det inte är det.
Bara att kolla på kartongen, står det 175W?
Tyvärr är DVD läsaren fortfarande en jetmotor, det är ljudet utan skiva som de har fått ner.
Postad 05 December 2007 - 13:45
Live kommer jag knappt att köra där jag bor nu. orkar int edra sladd genom hela huset.
Premium är i närheten av ps3 i prisklass och då vet i fan vbad man väljer, men en Arcade är det riktigt bra pris på.
Jag hoppas jag hinner till affären idag.....
Postad 05 December 2007 - 15:17
Benq läsare i den, trodde den skulle vara tystare. Blir troligen retur för min del,synd.. sönerna får sig en annan konkurrenade NG konsol till jul istället :-/
- Hedman
Postad 05 December 2007 - 21:12
*Kommer inte köra live
*Kommer koppla via hdmi till en PX70
*kan man stoppa i en HD i en arcade?
*Man köper en hyffsad hdmi kabel om det nu är en vanlig sådan
*Är det någon skillnad i blidkvalite mellan hdmi och komponent?
Jag ser ingen vits för mig att köpa annat än arcade förtillfället, eller?
/Jonas
Postad 06 December 2007 - 10:21
Ska kolla det ikväll. Återkommer.Bara att kolla på kartongen, står det 175W?
Tyvärr är DVD läsaren fortfarande en jetmotor, det är ljudet utan skiva som de har fått ner.
Postad 06 December 2007 - 15:50
Japp, du kan koppla till HDD. Det är väl ingen större skillnad mellan HDMI och komponent. Köp en Arcade.Står i val å kval mellan en arcade och premium och så här tänker jag..
*Kommer inte köra live
*Kommer koppla via hdmi till en PX70
*kan man stoppa i en HD i en arcade?
*Man köper en hyffsad hdmi kabel om det nu är en vanlig sådan
*Är det någon skillnad i blidkvalite mellan hdmi och komponent?
Jag ser ingen vits för mig att köpa annat än arcade förtillfället, eller?
/Jonas
Postad 06 December 2007 - 15:57
Postad 06 December 2007 - 17:37
Blev också förvånad över vad den lät, men jag ska inte ha den som dvd spelare och ha knäpptyst, utan kör surround. Den låter nog lite mindre när den ligger ner, men som sagt, aldrig kört 360 så jag har inte hört den förr.
Kabeln som följde med verkar inte funka bra på min plasma tv. inte när man ska köra pal-60, vilket verkar krävas av spelen. blir det bättre med HDMI?
hoppas på det.
kändes bra med att lägga 3000 för 360 plus Call of Duty 4.
när det gäller Live och marketplace så lär jag inte köra det nu. vill inte dra sladd i hela huset. men när vi flyttar nästa år, kanske. då kommer jag ha bredbandsuttag i närheten. då kanske man köper en hårddisk till då
Postad 06 December 2007 - 17:46
(det startar inte alls - fläktarna går inte igång - kan inte få ut DVD-släden)
Felet verkar vara nätaggregatet (som är lite "plastigare" än förut), för kör jag in nätaggregatet från min äldre 360 så går den igång utan problem.
Min nya arcade är en 175W Falcon med Benq-läsare.
Har någon varit med om liknande problem ? Kan man byta ut enbart nätaggregatet med Ms support ?
Känns ju meningslöst att skicka iväg hela lådan
edit:
Efter ett samtal med support så skickar de ett nytt aggregat till mig - smidigt
Redigerat av Pulver, 06 December 2007 - 18:07.
Postad 06 December 2007 - 21:49
Postad 10 December 2007 - 10:03
Postad 10 December 2007 - 10:50
oj, det var som fan.Jag köpte en Arcade från Webhallen för 2 veckor sedan, jag fick INTE den nya Falcon versionen med 65nm cpu.
Postad 10 December 2007 - 17:59
Ännu smidigare att det går snabbt
Ringde i torsdags kväll och fick nätaggregatet på posten idag måndag - snabbt jobbat av kundtjänst.
Postad 11 December 2007 - 08:45
Iaf så kan jag bara säga att den låter inte mindre än förra 360n som var en Premium, det är DVD läsaren som är boven, tror inte det spelar någon större roll vilken version man får om man stör sig på fläktljudet, alla konsoler låter mycket.
Postad 11 December 2007 - 10:10
Ringde i torsdags kväll och fick nätaggregatet på posten idag måndag - snabbt jobbat av kundtjänst.
Var köpte du din arcade ifrån?
Redigerat av curryvontonic, 11 December 2007 - 10:10.
Postad 11 December 2007 - 10:29
Bekräftad Falcon: Team FDOU 0740, 175w på kartong och nätagg.
Tycker dock att själva maskinen låter nästan mer än min gamla Premium när det kommer till fläktljud. Plus att det finns något lite oregelbundet i ljudet som gör att man stör sig på det me rän den gamla där ljudet var konstant.
Själva DVD-läsaren är dock märkbart tystare. Någon som har en länk till bilderna där man kan jämföra släden för att se vilken läsare man har?
Postad 11 December 2007 - 11:22
behövde nån av er skicka tillbaka det gamla agget?
Nej.
Var köpte du din arcade ifrån?
Från Webhallen, men jag tog supporten med Ms direkt.
Postad 11 December 2007 - 20:54
Postad 11 December 2007 - 22:26
Postad 11 December 2007 - 23:16
Postad 12 December 2007 - 13:40
Alla Arcade är INTE 65nm. Har själv öppnat en som var av det gamla kortet med 3 ringar och den gamla kylningen. Ingen info om LOT dock.
Postad 13 December 2007 - 19:20
http://www.llamma.co.....Drive Mod.htmBörjar bli tråkigt med det här svaret nu, men nej, det kan man inte.
Postad 14 December 2007 - 15:04
Postad 19 December 2007 - 21:57
Dock upplever jag fläktljudet nästan mer störande än den gamla, även DVD-spelaren. Ett stort plus är i alla fall att konsolen knappt blir varm med 65 nm tekniken vilket gör att jag kan stänga in den i en TV-bänk , det vågade jag aldrig med den gamla som var rena värmeelementet i jämförelse.
Av någon anledning tycker jag laddningstiden i spelen är längre än den gamla, typ bara några sekunder men det märks. Upplever någon annan detta med de nya DVD-läsarna (Benq), eller är det bara någonting jag fått för mig??
Postad 19 December 2007 - 23:59
Externa hårddiskar/usb-minnen osv kan inte användas för xbox-filer (inga spel-sparningar, xbox live-nedladdningar etc). Man kan däremot spela upp egna filer från dem.http://www.llamma.co.....Drive Mod.htmBörjar bli tråkigt med det här svaret nu, men nej, det kan man inte.
Postad 20 December 2007 - 01:17
Externa hårddiskar/usb-minnen osv kan inte användas för xbox-filer (inga spel-sparningar, xbox live-nedladdningar etc). Man kan däremot spela upp egna filer från dem.http://www.llamma.co.....Drive Mod.htmBörjar bli tråkigt med det här svaret nu, men nej, det kan man inte.
Vilket är ganska meningslöst då man lika gärna kan streama det från en PC
Postad 10 January 2008 - 21:35
Kan man få ut ljud ut ur HDMI utgång också?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Officiell Tråd- Xbox 360
3 bilder
624 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?