Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sluta citera onödigheter

10 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 24 November 2007 - 13:56

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Jag blir galen på alla typer som alltid får för sig att de måste citera varje inlägg de svarar på, oavsett om de finns fyra sidor bak eller är inlägget ovan. Och självklart tar de med sig alla föregående citat och till slut blir inläggen tusen tecken långa trots att personen i fråga endast skrivit kanske 20.

Så jag uppmanar alla kära användare av detta forum, sluta citera onödigt. Det räcker att citera det ni absolut vill svara på, eller det ni vill kommentera. Ni behöver inte citera inlägg som befinner sig inom fem inlägg från erat, det räcker att ni skriver "NamnNamn, jag tycker att". Och ta bort alla andra gamla citat, och citera endast den del av inlägget ni vill kommentera eller förtydliga. På detta sättet tror jag det kommer bli ett mycket trevligare och mer lättläst forum.

Tack

Tips:
En bra citering : https://www.minhembi...s...t&p=1653703
Dålig citering: https://www.minhembi...s...t&p=1653040

Tips till forumutvecklarna: När man postar en tråd med mer än 2 citat i citat så ska en ruta kommer upp som frågar "Är alla de medföljande citaten nödvändiga? Om inte redigera meddelandet" Ja, posta / Nej, redigera

Redigerat av maximm, 24 November 2007 - 14:13.

Postad 24 November 2007 - 14:08

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Håller med dig helt maximm, uppmanar ofta till att inte övercitera och går in manuellt och editerar rätt ofta... tröttsamt.

Ska höra med kodarna om det inte finns någon automatisk funktion att lägga till, det borde inte vara några konstigheter tycker man.

editerade ditt inlägg lite också från lite onödiga benämningar :)

Postad 24 November 2007 - 14:19

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Ärligt så tror jag mycket beror på hur van användaren är som ska citera!
Vissa som är lite ovana trycker bara citera vilket i slutändan leder till milslångs citat över hela sidan :)

Alltså svårt att påverka om det inte skrivs in i citeringskoderna

Postad 25 November 2007 - 14:23

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Håller med. Det är jobbigt att läsa trådar med upprepade och trådade citeringar.

The right way:

Jag heter inte Arne

Ok, där ser man.

The wrong way:

Kalles bror heter Arne.

Är det han som bor i det röda huset?

Ja, men han målade om det förra sommaren.

Bor han granne med en polack?

Nej, polacken har flyttat till Polen.

Där ser man! Så nu bor det ingen polack intill Arnes hus?

Nej, det gör det inte.

Jag heter inte Arne.

Ok, där ser man.

;)

Postad 25 November 2007 - 16:19

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3967 inlägg
  • 0
Läser man våra regler så ser man att det är upptaget där som ett NO NO att göra dock så är det ju inget som vi aktivt letar efter men precis som ni säger så är det ganska jobbigt att läsa och trådarna blir allt annat än överskådliga.
Det finns en funktion som gör så att man inte kan citera mer än 10 inlägg idag mn jag är tveksam till att det skulle fungera att sänka den gränsen. Det är nog mer att man inte ska kunna citera mer än 10 OLIKA inlägg i samma svar.

Ska kika runt och se hurvida det går att få till en lösning på denna problematik.

Postad 25 November 2007 - 16:32

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Håller med. Det blir jobbigt.

Jag citerar nästan aldrig.

Har väl gjort det kanske 2 eller 3 gånger på denna sida ;)

Postad 26 November 2007 - 12:53

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Jag citerar nästan aldrig.

Det är inge fel på citering i sig, gäller bara att göra det på rätt sätt, t.ex. att redigera ett stort inlägg för att bara ta med den meningen man vill svara på eller redigera så att det inte är 5 citeringen i det enstaka inlägget man vill svara på.

Postad 26 November 2007 - 12:58

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Oj, är det t.o.m. så att det är mig du har använt som bra citering-exempel? På jobbets datorer fungerar inte länkar som pekar mot ett visst inlägg, jag kommer bara till rätt sida inge mer, så därför jag frågar. Men om jag kollar URLen verkar den stämma. Man får tacka.

Postad 26 November 2007 - 14:37

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Japp, okej. :)

Postad 28 November 2007 - 22:05

ganja
  • ganja
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Självklart ska man inte citera för mycket, men jag tycker inte att det är fel att citera en mening av inlägget precis innan om man vill förtydliga vad det är man svarar på. Ungefär som i det här inlägget.

(Då är oskicket med självutnämnda forumpoliser som länkar till sidor utan att beskriva dem istället för att ta upp sina problem via PM betydligt värre.)

Postad 29 November 2007 - 00:51

Unregistered96c62822
  • Unregistered96c62822
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Jag blir galen på alla typer som alltid får för sig att de måste citera varje inlägg de svarar på, oavsett om de finns fyra sidor bak eller är inlägget ovan. Och självklart tar de med sig alla föregående citat och till slut blir inläggen tusen tecken långa trots att personen i fråga endast skrivit kanske 20.

Så jag uppmanar alla kära användare av detta forum, sluta citera onödigt. Det räcker att citera det ni absolut vill svara på, eller det ni vill kommentera. Ni behöver inte citera inlägg som befinner sig inom fem inlägg från erat, det räcker att ni skriver "NamnNamn, jag tycker att". Och ta bort alla andra gamla citat, och citera endast den del av inlägget ni vill kommentera eller förtydliga. På detta sättet tror jag det kommer bli ett mycket trevligare och mer lättläst forum.

Tack

Tips:
Dålig citering: https://www.minhembi...s...t&p=1653040

Tips till forumutvecklarna: När man postar en tråd med mer än 2 citat i citat så ska en ruta kommer upp som frågar "Är alla de medföljande citaten nödvändiga? Om inte redigera meddelandet" Ja, posta / Nej, redigera

Jag tycker att min citering var mästerligt vacker. En fortsättning är vad en sådan citering förtjänar. Vad tycker ni andra?

Redigerat av Unregistered96c62822, 29 November 2007 - 00:58.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.