Tappar signal kodade kanaler (boxer + ca-modul strul?)
260 svar till detta ämne
Postad 19 February 2008 - 11:05
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Hej! Jag har inte hunnit få nya kortet, de skulle skicka ett nytt i måndags i förra veckan??? Provade trixet med att köra kortet i en Nokia-box och be Boxer skicka en ny signal. Tyckte det blev bättre men det spökar igen......arghhh. Nu har det gått 11dagar sedan "felet" uppstod och det är INTE fixat ännu. Mailade Datorbutiken.se och frågade om deras CA-modul var boxergodkända (Ver. 1.1). Gissa svaret? -Det skall fungera till Boxer. INTE det svar man ville ha precis. Nytt svar. Modulen är godkänd. Medskickad länk till Dilog som bekräftar det. (även Boxer bekräftar. se nedan.Kollar postlådan om en timme och ser ifall det ligger något nytt kort där. Annars skall jag ringa och söka den där Robert och ge honom ett sanningens ord. Börjar bli jäkligt trött på detta nu. Och inte en CA-modul i stan av annat fabrikat!!! Har fått post från Boxer nu!! Kul, öppnar brevet och hittar räkningen, mindre kul. Tar tag i luren för att ringa Robert på Boxer. Lyckades hålla mig lugn. Det tar 5-10 dagar att få ut ett nytt kort medelar de mig. Frågade om modulen SCM v1.1 är godkänd. Och svaret var JA. Alltså är inte hemsidan updaterad. Påtalade också att det finns folk som skickar tvapparater på rep. pga detta. Varför står det inget på hemsidan!!!??? Boxer killen håll med om att det var illa. Senaste nytt! Info på Boxer.se om problemetSneglar mer och mer på Canaldigital och deras HD-paket.
Redigerat av Bumpa Berra, 19 February 2008 - 13:09.
Postad 19 February 2008 - 12:56
Unregistered89621e88
-
Unregistered89621e88
-
Rookie
-
5 inlägg
Tjena,
Jag har samma problem (röda modulen version 1,1). Ringde till boxer igår och svaret blev som tidigare, att de jobbar på att hitta en lösning till detta problem.
Även jag satte i kortet i en gammal box och bad att de skulle skicka nya signaler. Nu fungerar det igen, men för hur länge?
Boxer kommer också att skicka ett nytt kort till mig som jag ska prova.
Undrar hur länge det ska dröja innan de hittar en lösning, eller blir man tvungen att byta till en annan CA-modul?
Postad 19 February 2008 - 16:46
acerix
-
acerix
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Ringde Boxer och de ska skicka nytt kort v3
För mig blir det bara värre och värre, Vadå har ni satt i kortet i en gammal box och bett dem skicka ny info?????
Vad har dom gjort egentligen är det något skit med boxar som inte är godkända eller, boxar med CA moduler, eller vad handlar detta om????
Vad har dom gjort egentligen????
Varför har det skett för alla under samma tidpunkt och just med SCM´s CA moduler som måste vara att anse som en av de vanligaste på marknaden (sverige)???
Har dom gjort en uppdatering av något som vi användare inte ville ha eller??? Finns det dolda funktioner i Viaccess korten som aktiverades vid nyår?
Postad 19 February 2008 - 17:02
jlagerq1
-
jlagerq1
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej igen,är det någon som hunnit få version 3 av boxerkortet o hur fungerar det isåfall? Själv har jag inte hunnit få det,pratade med Boxer Ons eller Tors förra veckan så det borde ju komma snart...
Har nu fått det nya kortet, ver. 3.5. Har haft i det i ca. 1 1/2 timma på disney chanel och ta i trä, än så länge fungerar det men jag ropar inte hej förrän några dagar. En positiv sak var det i alla fall. Alla kanaler var upplåsta för tillfället men jag antar att det är de traditionella 2 veckorna. Kan man ju se lite hockey ikväll. Fint!
Postad 19 February 2008 - 21:46
dajo
-
dajo
-
Forumräv
-
-
668 inlägg
https://www.minhembi...howtopic=188463Aha... detta kan förklara dom problemen jag har... Det är dock ett helt nytt kort ver 3.5 och ett Dilog "99020" CA i kombination med ny Pioneer TV. Samma kort i en extern box utan CA funkar klockrent med samma antennsignal.
Postad 20 February 2008 - 16:01
Erik_the_Dragon
-
Erik_the_Dragon
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hello,
Hmmm bilden fryser inte lika ofta längre.....
Är det förresten någon som testat om nytt programkort löst problemet???
/Erik
Redigerat av Erik_the_Dragon, 20 February 2008 - 16:02.
Postad 20 February 2008 - 17:50
Unregistered7eaa9096
-
Unregistered7eaa9096
-
Forumräv
-
-
569 inlägg
Hej igen,är det någon som hunnit få version 3 av boxerkortet o hur fungerar det isåfall? Själv har jag inte hunnit få det,pratade med Boxer Ons eller Tors förra veckan så det borde ju komma snart...
Har nu fått det nya kortet, ver. 3.5. Har haft i det i ca. 1 1/2 timma på disney chanel och ta i trä, än så länge fungerar det men jag ropar inte hej förrän några dagar.
En positiv sak var det i alla fall. Alla kanaler var upplåsta för tillfället men jag antar att det är de traditionella 2 veckorna. Kan man ju se lite hockey ikväll. Fint!
Funkar det fortfarande?
Postad 20 February 2008 - 19:47
sven99
-
sven99
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Har nu fått det nya kortet, ver. 3.5. Har haft i det i ca. 1 1/2 timma på disney chanel och ta i trä, än så länge fungerar det men jag ropar inte hej förrän några dagar.
En positiv sak var det i alla fall. Alla kanaler var upplåsta för tillfället men jag antar att det är de traditionella 2 veckorna. Kan man ju se lite hockey ikväll. Fint!
Funkar det fortfarande?
Jag har CA-modul SCM P/N 904240 Rev 1.0 och Boxer-kort version 3.5. Har haft dessa sedan oktober utan problem. Jag har Sony-boxen stand-by dygnet runt. Är det inte viktigt att den alltid kan ta emot uppdateringar? Ni som har problem bör kanske se till att den lyssnar på uppdateringar, speciellt vid månadsskiftet. Enligt ett tidigare inlägg så sänds nya kod-nycklar en gång i månaden. Någon som vet vid vilken tidpunkt. Är det kört om strömmen är avstängd då eller återkommer signalen varje dag. Du som har fått ett nytt Boxer-kort kan väl inte ha problem första månaden eftersom det ju är öppet för samtliga program. Det är vid nästa månadsskifte som det avgörs om det fungerar. Normalt behöver digitalboxen bara LÄSA kod-nyckeln på Boxer-kortet, men en gång i månaden sänds ny kod-nyckel som måste SKRIVAS till kortet. Någon som kan beskriva mina tankar mera detaljerat (hoppas jag är inne på rätt spår).
Redigerat av sven99, 20 February 2008 - 19:56.
Postad 20 February 2008 - 20:49
jlagerq1
-
jlagerq1
-
Rookie
-
9 inlägg
Funkar det fortfarande?
Det fungerar fortfarande men nu blir jag orolig igen efter sven99 inlägget som menar att det är först nästa månad man ser om det fungerar då mitt nya kort åter låser vissa kanaler som t.ex canal+ igen. Inte för att jag vet men det känns som att t.ex TV3 som är en kodad kanal i vanliga fall inte fungerade bra förut men fungerar nu med nytt kort. Blir väl ingen skillnad på denna kanalen sedan även ifall Boxer låser de förutom grundutbudet. Eller???
Postad 20 February 2008 - 21:01
beamer guy
-
beamer guy
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Snackade nyss med Boxer och de säger sig ha identifierat problemet. Till mig skulle de skicka ett nytt programkort (version 3), mitt gamla kort (version 2) är tydligen det som ställer till problemet. Med nytt kort och befintlig CA-modul (den jag fick från Boxer för sisådär 3 månader sedan) ska allt lira enligt Boxer. Återstår ju att se, men säger de att de hittat felet så är det nog så.
Postad 21 February 2008 - 08:45
Unregistered0a3e2b6b
-
Unregistered0a3e2b6b
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Har länge funderat på detta fenomen, hos mig låser inte bilden, utan det bildas ett rutmönster på hela skärmen. Har sett detta på andra kodade kanaler när de skall kodas upp, det börjar så och sedan öppnas kanalen.
Därför har jag anat att det är boxer-kodningen som slår till. Det kan gå långa tider utan problem, men vid något tillfälle har det kommit flera gånger under ett program.
Hos mig sitter kortet i en Pioneer.
Har inte lust att ha TV:n påslagen dygnet runt.
Postad 21 February 2008 - 10:15
Unregistered7eaa9096
-
Unregistered7eaa9096
-
Forumräv
-
-
569 inlägg
Peppar peppar... så har mitt fungerat nu i två dagar utan att jag fått det nya kortet. Någon annan som det funkar för nu?
Postad 21 February 2008 - 17:20
heyl
-
heyl
-
Rookie
-
3 inlägg
Peppar peppar... så har mitt fungerat nu i två dagar utan att jag fått det nya kortet. Någon annan som det funkar för nu?
Verkar fungera för mig nu. Version 2.0 på kortet och 1.1 på CA-modulen. Dock får jag upp "Kodade kanaler" på Kanal 9 och Star, men övriga verkar funkar fint. Kanske en kanalsökning ordnar till det...
Postad 21 February 2008 - 18:02
puts
-
puts
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
En kollega till mej var i kontakt med boxer idag.Den i andra änden hade ingen vetskap om att det krånglar
över huvudtaget.Fick bara reda på att han fått fel camodul .Drar iväg 8mil till Onoff för att där få veta
att hela problemet ligger hos Boxer.
Det blev till att åka hem igen ännu vresigare.Att det finns problem är inget att säga om men att inte kunna
tala om läget i klartext är dåligt vav Boxers personal.
Canal digital har snart en ny kund låter det som.
Postad 21 February 2008 - 18:10
heyl
-
heyl
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag var också på OnOff idag i tron om att det var CA-modulen som krånglade. Fick då reda på att det berodde på något mjukvarufel i utsändningen hos Boxer. Hittade sedan detta på Boxers hemsida för er som har missat det: http://www.boxer.se/?page=1289
Postad 21 February 2008 - 18:21
subplus
-
subplus
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Ja det ser lovande ut här oxå, problemet med Kanal 9 och meddelandet "kodade kanaler" har även det försvunnit
Postad 21 February 2008 - 19:18
sven99
-
sven99
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Verkar fungera för mig nu. Version 2.0 på kortet och 1.1 på CA-modulen. Dock får jag upp "Kodade kanaler" på Kanal 9 och Star, men övriga verkar funkar fint. Kanske en kanalsökning ordnar till det... 
Följande kanaler delar på tiden i luften två och två. Observera att t.ex. kanal 9 finns dygnet runt hos Comhem men bara en del av tiden hos Boxer!! Barnkanalen sänder alla dagar i veckan mellan 06.30 och 18.00. Kunskapskanalen sänder alla dagar i veckan mellan 18.00 och 23.00. The Voice sänds mellan 06.00 - 17.40 på vardagar och 06.00 - 14.30 under helger. Kanal 9 sänder måndag - fredag mellan 17.40 - 05.40 och lördag - söndag mellan 14.30 - 02.30 Aftonbladet TV7 sänder måndag till fredag dygnet runt. Axess TV sänds dygnet runt på helgerna. Nickelodeon sänds varje dag mellan kl 06.00 och 18.00. Star! sänds mellan 18.00 - 06.00 alla dagar i veckan. MTV sänds varje dag mellan 07.00 och 02.00. VH1 sänds varje dag mellan 02.00 och 07.00. Disney Channel sänder varje dag mellan 06.00 och 22.00 Canal 7 sänds 5 dagar i veckan mellan 22.00 och 02.00 samt lördag och söndag mellan 22.00 och 03.00
Postad 23 February 2008 - 00:03
benteboy
-
benteboy
-
Användare
-
-
147 inlägg
gah!! blir galen kör en lg 42pc55 å en dilog dual cam ca-modul å programkoret är av V3.0 å den säger bara att kanalerna är kodade. å dom fria kanalerna funkar inte så bra heller när jag kör med modulen i tv'n men när jag tar ur modulen så flyter dom fria kanalerna på jätte bra.. börjar bli trött på dettta nu
Några tips?
Postad 23 February 2008 - 08:44
subplus
-
subplus
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
För mig har problemen försvunnit helt, vad säger ni andra?
//Sub
Postad 23 February 2008 - 10:18
jlagerq1
-
jlagerq1
-
Rookie
-
9 inlägg
Allt fungerar problemfritt nu också på min LG TV.
Postad 23 February 2008 - 17:33
salora
-
salora
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Här fungerar det också efter att jag fått nytt boxerkort version 3.5 så man hoppas det fortsätter så.
Postad 23 February 2008 - 19:17
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Vet inte om problemet är borta.
Men alla ni som har haft strul kräv frimånad som ni har rätt till enligt kontraktet.
Jag lyckades inte heller få ett nytt program kort på den utlovade tiden 5-10 dagar.
Men sedan jag gjort klart för Robet på Boxer att det finns andra operatörer fick jag en månad till fritt.
Pengar är dock inte allt, finderar helt klart på CD men mest för HD.
Postad 23 February 2008 - 20:57
Unregistered7eaa9096
-
Unregistered7eaa9096
-
Forumräv
-
-
569 inlägg
Problemet är som bortblåst! Har ej fått det nya kortet än (5 dagar nu). Kör med version 2.0 på kort och 1.1 på "röda" modulen. Har fått fri månad och hoppas på att det nya kortet är "upplåst" de första veckorna som det var för någon annan tidigare i tråden.
Vi får väl se nästa månadsskifte om problemen kommer tillbaka.
/Olle
Postad 23 February 2008 - 22:20
dajo
-
dajo
-
Forumräv
-
-
668 inlägg
gah!! blir galen kör en lg 42pc55 å en dilog dual cam ca-modul å programkoret är av V3.0 å den säger bara att kanalerna är kodade. å dom fria kanalerna funkar inte så bra heller när jag kör med modulen i tv'n men när jag tar ur modulen så flyter dom fria kanalerna på jätte bra.. börjar bli trött på dettta nu
Några tips?
Jag hade exakt samma problem med min Dilog CA och bytte den helt enkelt mot en av ett annat fabrikat. Funkade klockrent... Så lämna tillbaka om du har öppet köp och köp en ny. om du inte har öppet köp så köp en ny och använd dilogen som isskrapa eller något sådant.
Postad 24 February 2008 - 14:04
benteboy
-
benteboy
-
Användare
-
-
147 inlägg
dajo
okej a får göra det.. men e för bakis idag för att fixa en ny
får fixa en imorgon på jobbet.. vi har dock bara dom hemma just nu (dilog) så får la bes några andra då.. så slipper man arga kunder med
vilken har du nu då? den röda ?
mvh benteboy
Redigerat av benteboy, 24 February 2008 - 14:07.
Postad 24 February 2008 - 15:13
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
Jag har testat 3 olika moduler med samma resultat Jag vill inte låta som någon representant för Boxer - men på mig så låter det som om det är fel på TVn. Är det helt uteslutet? //
JA det är uteslutet! Nu ÄNTLIGEN har boxer lagt in ett meddelande på deras hemsida om problemen.. " Tillfälligt problem med CA-moduler Vi har för närvarande problem med att bilden fryser med jämna mellanrum när man tittar på kodade kanaler. Problemet uppstår endast vid användande av CA-modul dvs då din mottagare är inbyggd i TV:n. Vad felet beror på är inte känt i dagsläget. Felsökning pågår." http://www.boxer.se/?page=1289Inte så mycket nytt under solen kanske, men de bekräftar ju att de har problemet och att det inte beror på våra tv-apparater eller ca-moduler ! Själv skulle jag få ett nytt kort av boxers kundtjänst då mitt är typ 5 år gammalt. Hoppas det fungerar bättre med det nya kortet. Ni som har problem, har ni ett nytt eller gammalt (typ 3 år o äldre) kort?.. /Hans, Sundsvall
Postad 24 February 2008 - 17:41
benteboy
-
benteboy
-
Användare
-
-
147 inlägg
Hans
mitt kort e helt nytt fick det från boxer förra veckan V3.0
Postad 25 February 2008 - 07:16
X-IL
-
X-IL
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Nu har jag bytt tillbaka till min SCM-modul, och det verkar funka fint, maximum-modulen som jag lånade funkade också bra mycket bättre än när det strulade, men där fick jag ändå ibland slå av HXD870:n för att få bort det irriterande felmeddelandet. Detta kan dock bero på att Sonyn och maximum-modulen inte riktigt lirar, fanns en anteckning om det på hyllkanten på MediaMarkt igår när jag var där och letade antennförstärkare (vilket de inte hade...) Hursomhelst, med ett fungerande system, 97% i signalstyrka och 100% i kvalitet, ett nytt programkort på väg som förhoppningsvis är upplåst ett par veckor samt en frimånad tillagd av Boxer är jag nästan nöjd. Får väl se om nattens 6h-inspelning av Oscarsgalan har klarat sig innan jag helt ropar hej!
Postad 25 February 2008 - 11:41
benteboy
-
benteboy
-
Användare
-
-
147 inlägg
Nu har jag bytt tillbaka till min SCM-modul, och det verkar funka fint, maximum-modulen som jag lånade funkade också bra mycket bättre än när det strulade, men där fick jag ändå ibland slå av HXD870:n för att få bort det irriterande felmeddelandet. Detta kan dock bero på att Sonyn och maximum-modulen inte riktigt lirar, fanns en anteckning om det på hyllkanten på MediaMarkt igår när jag var där och letade antennförstärkare (vilket de inte hade...)
Hursomhelst, med ett fungerande system, 97% i signalstyrka och 100% i kvalitet, ett nytt programkort på väg som förhoppningsvis är upplåst ett par veckor samt en frimånad tillagd av Boxer är jag nästan nöjd.
Får väl se om nattens 6h-inspelning av Oscarsgalan har klarat sig innan jag helt ropar hej!
Funka inspelningen? mvh benteboy
Postad 25 February 2008 - 12:53
X-IL
-
X-IL
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
... Får väl se om nattens 6h-inspelning av Oscarsgalan har klarat sig innan jag helt ropar hej!
Funka inspelningen?
mvh benteboy 
Det får vi se när jag kommer hem, men sambon har åtminstone inte ringt och sagt något annat hittills.
Postad 25 February 2008 - 15:11
benteboy
-
benteboy
-
Användare
-
-
147 inlägg
heheh har hon inte ringt så e det nog lugnt  dom brukar ju höra av sig direkt det är något
Postad 26 February 2008 - 12:52
Unregistered7eaa9096
-
Unregistered7eaa9096
-
Forumräv
-
-
569 inlägg
Boxers hemsida är uppdaterad angående SCMmodulens version: SCM Microsystem Platform: EuroCAM Application: V 1.08 eller högre Viaccess Version: V 483 Hardware: P/N 904240 Rev 1.0 eller högre, 904463 Rev 1.0 eller högre DVB number: 2297
Postad 26 February 2008 - 15:11
X-IL
-
X-IL
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Boxers hemsida är uppdaterad angående SCMmodulens version:
SCM Microsystem
Platform: EuroCAM Application: V 1.08 eller högre Viaccess Version: V 483 Hardware: P/N 904240 Rev 1.0 eller högre, 904463 Rev 1.0 eller högre DVB number: 2297
Jo jag såg också det häromdagen, då har de väl antagligen hunnit verifiera att den skall funka nu efter att de åtgärdat felet.
Postad 27 February 2008 - 08:44
X-IL
-
X-IL
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
heheh har hon inte ringt så e det nog lugnt dom brukar ju höra av sig direkt det är något 
Sista timmen av 6 var svart... Bästa film och bästa regi bland annat, SURT! Har dock inte tappat bilden en enda gång sedan dess. Hoppas att det var något tillfälligt!
Postad 27 February 2008 - 09:57
Unregistered7eaa9096
-
Unregistered7eaa9096
-
Forumräv
-
-
569 inlägg
heheh har hon inte ringt så e det nog lugnt dom brukar ju höra av sig direkt det är något  Sista timmen av 6 var svart... Bästa film och bästa regi bland annat, SURT! Har dock inte tappat bilden en enda gång sedan dess. Hoppas att det var något tillfälligt!
Även jag spelade in galan och min inspelning hade dubbelbild!? Röda mattan delen var bra men själva galan (har bara sett ca 30 minuter) där hade introt och vissa andra delar dubbelbild (skuggbild). Var det samma på din? /Olle
Postad 27 February 2008 - 10:18
X-IL
-
X-IL
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
heheh har hon inte ringt så e det nog lugnt dom brukar ju höra av sig direkt det är något  Sista timmen av 6 var svart... Bästa film och bästa regi bland annat, SURT! Har dock inte tappat bilden en enda gång sedan dess. Hoppas att det var något tillfälligt!
Även jag spelade in galan och min inspelning hade dubbelbild!? Röda mattan delen var bra men själva galan (har bara sett ca 30 minuter) där hade introt och vissa andra delar dubbelbild (skuggbild). Var det samma på din?
/Olle
Jepp det var dubbelbild då och då. Har inte sett hela själv, men sambon sa att det hade varit så i början, och var även ett tag senare (under bästa animerade tror jag det var). Dessutom var det ju lite andra glitchar, men det får man nog förvänta sig när det är direkt från USA.
Postad 27 February 2008 - 11:38
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Sista timmen av 6 var svart... Bästa film och bästa regi bland annat, SURT! Har dock inte tappat bilden en enda gång sedan dess. Hoppas att det var något tillfälligt!
Det var inte möjligen så att det blev svart kl 5.40? I marknätet delar Kanal 9 plats med The Voice som tar över den kanalplatsen kl 5.40 om jag förstått rätt.
Postad 27 February 2008 - 14:39
X-IL
-
X-IL
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Sista timmen av 6 var svart... Bästa film och bästa regi bland annat, SURT! Har dock inte tappat bilden en enda gång sedan dess. Hoppas att det var något tillfälligt! Det var inte möjligen så att det blev svart kl 5.40? I marknätet delar Kanal 9 plats med The Voice som tar över den kanalplatsen kl 5.40 om jag förstått rätt.
Kanske det... Har aldrig bild på the Voice, skulle hellre ha haft kanal 9 hela dygnet. --Robert
Postad 27 February 2008 - 14:54
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Sista timmen av 6 var svart... Bästa film och bästa regi bland annat, SURT! Har dock inte tappat bilden en enda gång sedan dess. Hoppas att det var något tillfälligt! Det var inte möjligen så att det blev svart kl 5.40? I marknätet delar Kanal 9 plats med The Voice som tar över den kanalplatsen kl 5.40 om jag förstått rätt.
Kanske det... Har aldrig bild på the Voice, skulle hellre ha haft kanal 9 hela dygnet.
Nja, det har du nog om du testar under de tider som The Voice sänds i marknätet, d v s vardagar mellan 5.40 och 17.40 samt helger mellan 02.30 och 14.30. Hade definitivt hellre haft kanal 9 konstant i marknätet. Med tanke på att den musikstil som företrädesvis spelas på The Voice är ganska väl representerad på både MTV och ZTV så känns kanalen överflödig. Trots att jag bara vid en handfull tillfällen zappat mellan de tre för att få lite kläm på utbudet så har jag mer än en gång råkat ut för att alla tre spelat samma låt samtidigt.
Postad 29 February 2008 - 07:36
X-IL
-
X-IL
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Nja, det har du nog om du testar under de tider som The Voice sänds i marknätet, d v s vardagar mellan 5.40 och 17.40 samt helger mellan 02.30 och 14.30.
Hade definitivt hellre haft kanal 9 konstant i marknätet. Med tanke på att den musikstil som företrädesvis spelas på The Voice är ganska väl representerad på både MTV och ZTV så känns kanalen överflödig. Trots att jag bara vid en handfull tillfällen zappat mellan de tre för att få lite kläm på utbudet så har jag mer än en gång råkat ut för att alla tre spelat samma låt samtidigt.
Jo så kanske det är, men när kollar man på TV de tiderna? Och eftersom jag aldrig kollar på Z eller MTV så verkar jag ju inte missa så mycket då.
Postad 29 February 2008 - 10:08
benteboy
-
benteboy
-
Användare
-
-
147 inlägg
nu funkar alla kanaler hos mig.. bytte ca-modul =)
mvh benteboy
Postad 29 February 2008 - 23:56
agakhan
-
agakhan
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Har problem med Ca-modul och promgramkort sedan länge. Senaste tiden svårare problem med täta frysningar.
Trott att det var antennproblem ,väderstörningar etc.Lagt ner mycket tid och pengar på att hitta rätt antenn samt filter etc.
Läser sedan på Boxers hemsida att problemen ligger hos dem. Denna information dök upp för inte så länge sedan. På återförsäljarsidan står det sedan en tid tillbaka det nedan citerade.
Kontaktade Boxer via mejl men fick rådet att ringa dem.
När jag kontaktade dem per telefon gav de mig inte mycket hjälp. De erkände att de hade Ca-problem. Att vissa Ca-moduler och vissa "gamla" versioner av korten inte funkade så bra ihop !!!
De fick data på mitt kort och Ca-modulen och en tekniker skulle höra av sig i nästa vecka.
Boxer återförsäljar info:
"Det är för närvarande en del problem relaterade till vissa mottagare som använder CA-modul. Problemen kan innebära att bilden fryser efter en tids tittande, (kan variera mellan 20 sek – 10 min). Vissa mottagare och moduler hanterar det här bättre än andra. I vissa fall så fungerar nyare kortversioner bättre än äldre kort, men frysningarna uppstår även i med senaste kortversionen, därför är det inte alls säkert att kortbyte löser kundens problem, Boxer genomför nu tillsammans med Teracom en omfattande felsökning, vi återkommer med information."
Postad 10 March 2008 - 01:41
agakhan
-
agakhan
-
Amatör
-
-
86 inlägg
varför stendog den här tråden?
Postad 10 March 2008 - 07:39
X-IL
-
X-IL
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
varför stendog den här tråden?
Antagligen för att alla som hade problem inte har det längre. Funkar det fortfarande inte för dig?
Postad 10 March 2008 - 07:55
Unregistered7eaa9096
-
Unregistered7eaa9096
-
Forumräv
-
-
569 inlägg
Vi som har fått nya kort har 2(?) veckor gratis allt. Det gör kanske att vi inte får några problem under den tiden. Vi får se när gratis perioden är slut då kanske problemen uppdagar sig igen.
Mitt problem löste sig före jag fick mitt nya kort så jag tror att de har gjort något, de uppdaterade också sin hemsida med nyare hårdvaruversioner på min CA.
Mvh
/Olle
Postad 11 March 2008 - 01:02
agakhan
-
agakhan
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Mina problem kvarstår. Inget har förändrats för mig. Fortfarande frysningar av bilden. Huvudsakligen på kvällarna. Boxer lovade att en tekniker skulle höra av sig men inget har hänt.Det end som jag kan se har hänt är att Boxer på sin hemsida tagit bort meddelandet att de har Ca-modul problem.
Detta skickade jag till dem idag :
"Har svåra ca-modul kortproblem sedan lång tid tillbaka. Rapporterade Tel .till Kim 2008-02-29 som lovade att någon tekniker skulle ringa upp mig veckan därpå.Ingen åtgärd från er sida.
Skickat mejl tidigare men inget händer. Kommer nu att dela med mig av problemen till "Fairshopping" och till "Prisjakt och dess forum då inget händer."
Redigerat av agakhan, 11 March 2008 - 01:05.
Postad 28 March 2008 - 17:58
mk0817
-
mk0817
-
Rookie
-
2 inlägg
Hade samma problem. Kodade kanaler försvann ideligen. Firmwareuppgradering av min DVD-inspelare (har CA-modul i den) fixade det. Sony uppgraderade och nu funkar det perfekt!
Postad 06 April 2008 - 11:38
svejoh
-
svejoh
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Jag har som "agakhan" att problemet kommer på kvällen. Jag har ett cardlinkkort kopplat till en cardserver utanför stan. Jag trodde att det var servern eller för många anslutna först. Fick då genom en bekant möjlighet att ansluta mig mot deras server, men problemet kvarstod. Man kunde ju inte ringa Boxer eftersom man hade ett fulkort.
Nåväl jag började med att byta antenn trots att jag har bara 1 mil till sändaren "Brudaremossen i Göteborg" samt tog hem en installatör som mätte styrkan. Jag fick av installatören låna lite olika CA moduler för att prova. Men bäst för min TV (JVC) var trots allt SCM version 484 modulen.
Lånade hem min dotters Boxer kort som är ett av de äldsta vesrion 2.0 men samma fel där. Det funkar bra i en extern mottagare och det gör även mitt cardlinkkort och då syftar jag på kvällen då min TV inte vill fungera.
Nu köpte jag ett korttidskort från Boxer. Det är vitt och mäkrt version 2.1. Men tro det eller ej samma problem kommer på kvällen. När problemet på kvällen kommer kan jag flytta ner kortet till den externa mottagaren jag har och där funkar alla kort även fulkortet.
Nu har man ju möjlighet att klaga eftersom man har ett giltigt kort. Jag vet att de har medgett att de har problem med CA moduler och TV apparater med inbyggd DVB-T. Men det funkade ju alldeles utmärkt i höstas för mig så vad har de hittat på. Vill minnas att problemet kom i julas men låter det vara en gissning.
Nu är korttidskortet helt nytt så jag är bara inne på frivisningen ännu men tror inte att det spelar någon roll. En del har skrivit om korten 3.0 samt 3.5 så jag får väl ringa och kolla om man kan få ett sådant som korttidskort.
Synd att tråden svalnat trots att problemet kvarstår.
Postad 08 April 2008 - 22:42
Kvacksa
-
Kvacksa
-
Rookie
-
2 inlägg
jag har också problem med min tv. Ca modul + boxer kortidskort vr 2.1. tar lång tid att hitta kodningen bilden är svart tills kanalerna kommer. blir samma sak när jag byter kanaler som när jag tänder tven helt svart i nån minut sen kan bilden komma och ibland får man starta om tven några gånger innan det kommer nån bild, blir så ###### trött på det.
har ni andra fortfarande klabb?
Postad 09 April 2008 - 15:19
fireguy
-
fireguy
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hej!
Vi har en Samsung TV med CA modul och har haft otroligt mycket problem med att bilden låser sig, är inne på vår femte antenn, innan jag började att läsa på det här forumet att det var fler som hade problem.
Har idag ringt till boxer och för kännedom så har de lokaliserat att felet är när de skickar ut signalen från Kaknästornet till slavmasterna till exempel Lillhäradsändaren utanför Västerås det är då det inte har fungerat som det skall när man har CA modul.
Beskedet var att de har gjort en stor uppdatering av systemet igår 8/4 och att det BÖR fungera i fortsättningen som det skall göra, annars var det bara att höra av sig igen till Boxer.
De passade även på att göra en uppdatering till mitt kort, så att man får nu hoppas att det fungerar.
För kännedom så kan det vara så att fler behöver få en uppdatering direkt av Boxer.
Hälsningar Gunnar
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|