Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG LCD - LG5000

198 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG 47" TV - 47LG5000 (TV) 1 9.083332 (11) Inga priser
LG LG5000 42" TV - 42LG5000 (TV) 3 8.5 (5) Inga priser
LG 37" TV - 37LG5000 (TV) 1 7.5 (1) Inga priser
LG 32" LED-TV (TV) 1 (0) Inga priser
LG 52" TV - 52LG5000 (TV) 1 7.5 (1) Inga priser
LG 42" TV - 42LG5010 (TV) 1 (0) Inga priser
LG 32" TV - 32LG5010 (TV) 1 (0) Inga priser
LG 37LG5010 TV (TV) 1 (0) Inga priser
LG 47" TV - 47LG5030 (TV) 1 7.749998 (3) Inga priser
LG 37" TV - 37LG5030 (TV) 1 (0) Inga priser
LG 32" TV - 32LG5030 (TV) 1 (0) Inga priser
LG 47" TV - 47LG5010 (TV) 1 8.333332 (2) Inga priser
5 relaterade trådar

Postad 29 December 2008 - 18:07

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
jag köpte en häromdan och är hittils supernöjd. Inget surr i min iallafall. PS3 ser grymt bra ut och sd sändningar genom boxer är helt klart över förväntan. Jag har jämfört med ett par samsung 6 serie och boxersändningarna ser bättre ut på LG:n enligt mig. 47" full HD under 10 papp är riktigt bra. Jag hade inte jättehöga förväntningar innan köpet men jag ångrar inte en sekund att jag köpte den. Jag har inte trixat nåt större med inställningarna än men intelligent sensorn vid tv tittning gör ett riktigt bra jobb.

Postad 29 December 2008 - 23:55

Unregisteredf817260e
  • Unregisteredf817260e
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Den här tv:n klarar INTE 1080p pixelmappat över hdmi, bara vga.

Källa? Ser ut o vara pixelmappat hära :)

Postad 30 December 2008 - 19:00

Unregistereddd04bf8b
  • Unregistereddd04bf8b
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Japp, igår var On-Off här och lämnade en 47" LG 5000 i hallen - och jag är riktigt nöjd med den, blev lite orolig över eventuellt surr men min hade inget sånt. Bra bild trots att jag kör med halvtaskig analog signal in, märkbart bättre än min gamla 40" Sony faktiskt. Med min hemmasnickrade media center PC så blir det kanon bild via VGA. :P

Enda problemet jag har egentligen är hur jag ska kunna titta på digital TV (boxers gratis utbud) som te.x. SVD HD etc. Analoga signalen in är från samfällighet och finns inget digitals alls, gissar att jag behöver en inomhus digital antenn (bor i Sthlm och rätt bra signal här), men behövs det nåt mer? CA-Modul?

Pratade med On-Off supporten idag och de rekommenderade skaffa CA-Modul & Boxer paket, men killen lät lite svävande på svaret.. Och jag vill helst inte skaffa nåt abbonnemang, det är ju gratis kanalerna jag är ute efter.

Postad 30 December 2008 - 22:49

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
du behöver ingen ca modul för gratiskanalerna, du behöver dock en antenn. Det borde gå med vilken billig antenn somhelst då tv:n har inbyggd antennförstärkare.

Postad 31 December 2008 - 07:57

Unregistereddd04bf8b
  • Unregistereddd04bf8b
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

du behöver ingen ca modul för gratiskanalerna, du behöver dock en antenn. Det borde gå med vilken billig antenn somhelst då tv:n har inbyggd antennförstärkare.

Hej andyman_se,

Tack för svar, jag provar att stoppa i en separat digital antenn.. :)

Postad 31 December 2008 - 11:36

happytv
  • happytv
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Gick in på Onoff med avsikt att köpa den här TVn på mellandagsrean för under 10000:-. Hade läst om den en del och tyckte att den verkade prisvärd. Stog och jämförde lite mot andra apparater och tyckte att bilden var väldig smetig. Är ingen TV-expert och har inte så höga krav egentligen. Hmm, men det slutade med att jag passade. :) Lägger nog på några kronor till för en TV med lite bättre bildkvalitet...

Postad 31 December 2008 - 14:00

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Det beror ju lite på vad man är ute efter. Jag var helt inne på plasma innan jag köpte denna men med småbarn i huset och inte alltid optimala ljusförhållande och en allmän ghost och ormfobi gjorde att jag valde LCD. Jag är glad att den är "smetig" och inte så skarp och dynamisk som många andra LCD kan vara. Den är lite mer åt plasma hållet i bilden vid tv tittning. Sen är det ju lite dumt att titta på tv:n med butiksinställningar. Det var dessa inställningar som gjorde mig allergisk mot LCD i början men nu när man har fipplat lite med inställningarna själv så är jag supernöjd. Det finns så klart mycket bättre tv apparater på marknaden men för det priset är det svårslaget. Jag gillar bilden på denna bättre än samsungs 6 serie så det är klart att smaken är som Korea. (delad)

Postad 01 January 2009 - 02:11

sundetspärla
  • sundetspärla
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag köpte en LG5010 32" lcd-tv i mellandagarna och måste säga att jag är grymt besviken på bilden. Faktiskt något av det sämsta jag sett. OK, den var inte dyr och jag inser att man får vad man betalar för. Men för 6000 så förväntar jag mig i alla fall inte att den skulle leverera en bild som är tio gånger sämre än min gamla tjock-tv.

Bilden är oerhört smetig - folk swer ut som om de är målade med oljefärg i ansiktet. Dessutom är konturer oskarpa med vita skuggor. Inte nog med det - bilden är också kornig och saknar krispighet. Ordet jag skulle välja för att sammanfatta bilden med är "onaturlig". Det är rentav obehagligt att se på.

Mest komiskt är att DVD-filmer ocg min digitalbox från comhem blir ännu värre än analogt. På en platt-tv förväntar man sig att resultatet på en DVD-film ska bli optimalt och mycket bättre än på en tjock-tv. Men här blir det istället otroligt fult, såsigt och "kladdigt".
Naturligtvis har jag provat alla inställningar som finns i tv:n och också haft folk hemma hos mig som kan LG:s apparater, och även de anser att bilden är oerhört dålig och inte går att få rätt på.

Alternativet jag kan tänka mig är att det möjligen är något sorts fabrikationsfel på mitt exemplar, för så här illa får det helt enkelt inte se ut - inte ens på en platt-tv i de lägre prisklasserna.

Ska jag säga något positivt om LG5010 så är det att designen är oerhört snygg och att ljudet är kanon. Samt att det - i motsats till Samsung - går att koppla ifrån de avskyvärda digitalfilterna som bara ytterligare försämrar bilden. Men det hjälper ju inte om bilden är skit redan från början i grunden.
Hur man som andyman_se kan gilla att bilden är smetig övergår mitt förstånd. När jag ser på tv vill jag inte att det ska se ut som o0m någon lekt i Photoshop och lagt ett akvarellfilter på bilden.

Så tyvärr tyvärr - för mig blir det att ögonblickligen utnyttja mitt öppet köp och lämna tillbaka den. För det här är oacceptabelt. Är det den här kvaliten man måste stå ut med när det gäller en platt-tv för 6000:- så återgår jag till att köpa en begagnad tjock-tv.

Redigerat av sundetspärla, 01 January 2009 - 02:14.

Postad 01 January 2009 - 11:31

happytv
  • happytv
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag menade inte att tvn skulle vara ett dåligt köp, det finns massor av nöjda ägare i den här tråden. 47-tummaren är absolut en av de billigaste om inte den billgaste på marknaden. Ville bara påtala att alla kanske inte gillar den. För mig så var det ex som jag tittade på inte rätt för mig. Har tänkt ge den en andra chans i en annan butik. Kommer dock inte att gå hem med en tv som jag redan vid inköpet är besviken på bara för att den är nån tusenlapp billigare. Smaken är som sagt olika och huvudsaken är att man som köpare anser sig ha gjort en bra affär.

Postad 01 January 2009 - 12:59

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
nja jag menar inte att jag gillar smetig bild. Jag ogillar dock den extremt dynamiska och färgglada bilden LCD tv apparater generellt uppvisar i butiker. Det låter definitivt som det är något fel på din tv, bilden från dvd och digitalbox är mycket bra hos mig och hos dom flesta andra verkar det som. BD ser också väldigt bra ut. Åk du och byt din TV.

Postad 01 January 2009 - 14:32

sundetspärla
  • sundetspärla
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

nja jag menar inte att jag gillar smetig bild. Jag ogillar dock den extremt dynamiska och färgglada bilden LCD tv apparater generellt uppvisar i butiker. Det låter definitivt som det är något fel på din tv, bilden från dvd och digitalbox är mycket bra hos mig och hos dom flesta andra verkar det som. BD ser också väldigt bra ut. Åk du och byt din TV.

He3j!

Så din bild på DVD och digitalbox är bra ? Skumt. Har du förresten sett någon antydan till ghosting och orena linjer med vita skuggor? På min är det det i alla fall.

Jag vet dock inte om jag vågar ta risken att plocka hem ett nytt ex av samma tv. Lite trist känns det, för det är min första platt-tv och jag
erkänner att jag blivit avskräckt, särskilt som flera jag känner säger att de inte är 100% nöjda med bilden på sina lcd-tv:s heller.

Ska jag vara ärlig så funderar jag allvarligt på att återgå till en tjock-tv, fast med widescreen. men jag ska först prata med personaln i en annan butik, en miondre lokal tv-butik med kunnig personal och där de själva kör hem den och installerar alltihop utan kostnad. Ska prata med dem om vad de anser, om det kvalitetsmässigt
är lönt att skaffa en platt-tv under 7000:-.

Postad 01 January 2009 - 21:03

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
visst alla gillar olika bilder, en hygglig tjocktv ger ju riktigt bra bild vid sd sändningar men man missar ju lite funktioner om man vill köra högupplöst. Jag personligen gillar plasma bäst men dom kräver lite mer iform av ljusförhållande och handhavande. Jag har en pojk som ser på film ibland och det händer att menyerna står och går ett tag och jag vill inte behöva släcka ner för att han ska se byggare bob.

Jag har ingen ghosting eller orena linjer, jag kör med den inbyggda boxen och ps3 som dvd. Kolla så att du får en bra signal, tänk på att signalstyrkan varken ska vara för hög eller låg, prova att stänga av antennförstärkaren i tv:n. Ghostar det både på tv och dvd? Kör du dvd via hdmi?

Postad 01 January 2009 - 21:57

sundetspärla
  • sundetspärla
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

visst alla gillar olika bilder, en hygglig tjocktv ger ju riktigt bra bild vid sd sändningar men man missar ju lite funktioner om man vill köra högupplöst. Jag personligen gillar plasma bäst men dom kräver lite mer iform av ljusförhållande och handhavande. Jag har en pojk som ser på film ibland och det händer att menyerna står och går ett tag och jag vill inte behöva släcka ner för att han ska se byggare bob.

Jag har ingen ghosting eller orena linjer, jag kör med den inbyggda boxen och ps3 som dvd. Kolla så att du får en bra signal, tänk på att signalstyrkan varken ska vara för hög eller låg, prova att stänga av antennförstärkaren i tv:n. Ghostar det både på tv och dvd? Kör du dvd via hdmi?

Nej, jag kör inte via hdmi för varken digitalboxen från comhem eller min dvd har sådana utgångar. Förutom tv:n så har jag alltså ingebnting som är anpassat för HD.
jag vet mycket väl att alla säger att det HD är det som ger bra kvalitet, men nog anser jag att man ändå borde få bättre bild med en ny platt-tv än en gammal tjock-tv när man kör dvd-filmer eller ser på tv med sin digitalbox - vare sig man har HD eller inte. Annars är det ju barockt.

Och ja, det ghostar på sd, digitalt och även på dvd. Min dvd-spelare har aldrig sett då kass ut som den gör på den här tv:n (och samma filmer såg enormt bra ut på min gamla tv med knivskarpa bilder). Dessvärre är dock ghostingen inte det största problemet utan det är de de smetiga bilderna, som mest liknar oljemåleri än normala tv-bilder. Plus den mycket besvärande kornigheten (även med digitalbox).

jag har en inbyggd digitalbox i tv:n. men använder den inte eftersom jag har en extern box från comhem (tv:n hittade heller inga digitalkanaler via sitt inbyggda system).

Nå, nu ska jag ändå lämna tillbaka den på lördag, men jag måste tillstå att jag bävar inför att köpa en platt-tv igen.

Dock har jag hört att de problem jag har (speciellt det där med smetig bild) är mer typiskt för plasma än lcd, så jag är mycket förvånad.

Fråga: hur mäter man signalstyrkan och signalkvalitenn i sitt hus?
Och hur hittar jag antennförstärkaren i tv:n? har inte sett någon sådan aktiverad. jag kör alltså genom min vanliga antenningång och har sedan scart-kablar för dvd:n och digitalboxen.

Redigerat av sundetspärla, 01 January 2009 - 22:02.

Postad 02 January 2009 - 05:02

sl2wm
  • sl2wm
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Så, kan någon säga exakt hur det är med pixelmappningen ? Klarar den av att pixelmappa över HDMI eller är det bara VGA ?

Postad 02 January 2009 - 21:14

Swede74
  • Swede74
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Så, kan någon säga exakt hur det är med pixelmappningen ? Klarar den av att pixelmappa över HDMI eller är det bara VGA ?

Hej.
Köpte en LG 47LG5000 idag, inte hunnit testa så mkt mer än Xbox360 mn det ser väldigt bra ut.
Ja enligt LG spec på den så ska den det, se här:
http://nordic.lge.co...47lg5000.jhtml#

Redigerat av Swede74, 02 January 2009 - 21:19.

Postad 02 January 2009 - 21:33

sl2wm
  • sl2wm
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Hej.
Köpte en LG 47LG5000 idag, inte hunnit testa så mkt mer än Xbox360 mn det ser väldigt bra ut.
Ja enligt LG spec på den så ska den det, se här:
http://nordic.lge.co...47lg5000.jhtml#

Skulle verkligen uppskatta om du kunde testa och i övrigt skriva vad du tycker om den. Sett att en del skriver att den bara stödjer pixelmappat genom VGA...

Postad 03 January 2009 - 00:33

Unregisteredde0efea0
  • Unregisteredde0efea0
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ni som säger att den inte är pixelmappad i 1080p via HDMI har så vitt jag kan se, fel fel fel.

Ställ TV'n i 'Just Scan'-läget och vips - pixelmappat. (iaf enligt pixelmappat.nu, och inga pixlar saknas i kanterna heller).

Testat på: DVI -> HDMI från ATI HD2600XT till min 47LG5030 från Expert.

Både i 1080p 60 Hz och 1080p 24 ...

Den här tv:n klarar INTE 1080p pixelmappat över hdmi, bara vga.

Har du testat själv? Hurdå?

Postad 03 January 2009 - 09:45

Swede74
  • Swede74
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Skulle verkligen uppskatta om du kunde testa och i övrigt skriva vad du tycker om den. Sett att en del skriver att den bara stödjer pixelmappat genom VGA...

Jag gillar den starkt. Stor bra bild även på analog tv signal, den klarar av att 1:1 pixelmapping via hdmi utan problem. Grym bild på 360 i 1080p. Ångrar inte en sekund att jag köpte denna tv, fina menyer & inget konstigt ljud i denna modell, verkar mer att det kan finnas ljud i 5030 modellerna. Enda nackdelen var att jag hade 1st död pixel på min... Annars kanon nöjd.

Ni som säger att den inte är pixelmappad i 1080p via HDMI har så vitt jag kan se, fel fel fel.

Ställ TV'n i 'Just Scan'-läget och vips - pixelmappat. (iaf enligt pixelmappat.nu, och inga pixlar saknas i kanterna heller).

Hittar inte inställningen "Just Scan" på min el är det samma som "Hel Bild"?

Redigerat av Swede74, 03 January 2009 - 09:43.

Postad 03 January 2009 - 09:47

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

Grym bild på 360 i 1080p.

Ah, man får en 52" för samma pris som min 42" kostade våren 2007, grymt :)

Postad 03 January 2009 - 13:08

Unregistered8af05ad5
  • Unregistered8af05ad5
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Jag får en underscan på min tv, har testat både med ati och geforcekort.

Postad 03 January 2009 - 21:31

Unregisteredde0efea0
  • Unregisteredde0efea0
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag får en underscan på min tv, har testat både med ati och geforcekort.

På ATI, i Catalyst Control Center under DTV -> Scaling Options har jag dragit slidern till 0% Overscan och kryssat ur 'Use the scaling values...'. Jag får då varken over eller underscan med tv'n i 'Just Scan'-läget i 1920x1080 60/24

Pixelmappat.nu fungerar, och en 1920x1080-bild visas hellt och hållet i full-screen-läge med IrfanView inställt på att visa bilden i original size....

Postad 03 January 2009 - 21:48

Morgonpund
  • Morgonpund
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ja, den kan pixelmappa. Men glöm inte sätt "namnet" till PC på hdmi-ingången, annars blurrar den. Man ser det i paint om man ritar 1 tunt streck, strecket blir lite suddigt, men bilderna stämmer på pixelmappat.nu ändå. Jag minns inte exakt namnet på funktionen, jag lämnade nämligen tillbaks min TV idag. Men det är under verktyg - namngivning eller något sådant, inte under bildalternativ.

I övrigt vill jag berätta hur det ligger till med den här TV'n.
Den kan INTE spela upp 24p korrekt vad dom än skriver. Det blir två små hack per sekund, vilket innebär att TV'n visar bilden i 50 hz, och således bara upprepar två bildrutor extra var sekund. Man kan läsa om TV´n att den tripplar 24 till 72 på massa ställen, men detta är alltså en fucking lögn.

Sen är svärtan kass på den här tvn tyvärr, och pixlar flimrar om man tittar jättenoga på den.

Fördelarna den har är att den är snabb och bra att spela på, och färgerna är bra, och det är trots allt en full-HD., och således ser det prima fint ut så länge det inte är mörkt material som visas.

Jag lämnade tillbaks min och la till 3000 extra och fick en Sony 46w4000. Här stämmer svärtan, och äkta 24p hackar inte. Att Sonyn heller inte turklyxdesignad gör ingenting heller. :)

Postad 04 January 2009 - 00:09

storken25
  • storken25
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag har en 47Lg5000 som jag är hyfsat nöjd med. Inge oljud osv. Det ända är att i filmer som är lite "mörkare" så blir det jäkligt mörkt.....det går att ändra till "sport", då blir det lite bättre...är det någon som har provat sig på alla dessa miljoner inställningar man kan göra. Vore kul om ni kunde dela med sig, för jag är för dålig för att kunna göra det själv.

PS. Detta är ett riktigt bra forum

Postad 04 January 2009 - 00:48

Morgonpund
  • Morgonpund
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Det är svärtan som är det sämsta med den, vill man se mörka nyanser får man tweaka upp den så det svarta inte är svart längre. Tweakar man så att svart är svart, då blir allt alldeles för mörkt. En allvarlig svaghet som dock inte påverkar all användning..

Postad 04 January 2009 - 15:58

Unregistered8af05ad5
  • Unregistered8af05ad5
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

På ATI, i Catalyst Control Center under DTV -> Scaling Options har jag dragit slidern till 0% Overscan och kryssat ur 'Use the scaling values...'. Jag får då varken over eller underscan med tv'n i 'Just Scan'-läget i 1920x1080 60/24

Pixelmappat.nu fungerar, och en 1920x1080-bild visas hellt och hållet i full-screen-läge med IrfanView inställt på att visa bilden i original size....

Får fan inte till det, kan du kolla vilken firmwareversion du har? Bilden är också allmänt kass över hdmi, den är knivskarp över vga. Har provat med tre olika grafikkort/datorer och fyra olika kablar nu.

Egentligen inget problem då vga-ingången räcker mer än väl, dessutom så får jag en extra hdmi-ingång ledig :)

Postad 04 January 2009 - 18:00

Morgonpund
  • Morgonpund
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
1. på zoom/bildformat ska det vara "HEL BILD", inte 16:9

2. under verktyg(?) ingångsnamn eller vad det var ska du markera hdmi-ingången du använder som "PC", annars blir det oskärpa.

3. 1920x1080, 24 (fake), 50 eller 60 hz på grafikkortet, med 0 % Overscan.

Hoppas du fattar, för jag har inte kvar TV'n och minns inte menynamnen helt.

Postad 04 January 2009 - 18:14

Unregisteredde0efea0
  • Unregisteredde0efea0
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Morgonpund -> Jag tror inte att det är fake 24 Hz... Jag får helt jämnt uppspelning vid 24 hz av mkv-1080p-hdmaterial. Det jag behöver göra är dock att använda ReClock från 23.976 fps -> 24 fps exakt - då blir det rätt! (iaf så vitt jag kan se... inga konstiga 'ryck' alls)

GOG -> Jag får återkomma med firmware-version...

Postad 04 January 2009 - 19:42

Morgonpund
  • Morgonpund
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Undras det är relaterat till firmwareverren det där med 24p? För mig gick det inte alls, men när jag pluggade i sonyn som jag bytte upp mig till så funkade det direkt..

Jag körde också reclock, och även utan, och oavsett så blev det blev precis 2 små ryck i sekunden, som om den la till 2 frames. 48+2=50. Har läst om fler som inte fått det att funka också.

Postad 04 January 2009 - 20:32

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
jag har inga problem med 24p, kör från playstation 3. Flyter supersmidigt. Du har alltså bara kört från dator? Vad gäller svärtan så är det klart en svag punkt men det går att tweaka till hyggligt. Har suttit ett par timmar på frihand och med testbilder och fått det skapligt men nu har jag beställt DVE på BD så jag återkommer med resultat när jag har fått skivan.

Postad 04 January 2009 - 22:30

manfadat
  • manfadat
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej är ny här.

Jag undrar om någon har testat den här tv:n för input lag, jag tycker inte att man hittar någon info om detta är det nån som orkar med att input lag testa den?

Regards from Malmö!

Postad 05 January 2009 - 01:20

Morgonpund
  • Morgonpund
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Andyman: Jo, det var endast med dator, via hdmi på radeon 4850. Men som jag sa, med sony-lcd gick det direkt, startade inte ens om datorn eller bytte grafikläge i samband med tv-bytet. Å googlar man hittar man fler som har minihackproblemet..

Kollar ni verkligen riktigt noga? :P

Hoppas jag har fel, kommer ju inte direkt ångra bytet till sony 46w4000 ändå.. Jag bespar er detaljerna om de andra skillnaderna.. :blink:

Postad 05 January 2009 - 10:20

Swede74
  • Swede74
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hur kommer jag in i service menyn så man kan se vilken firmware man har?

Redigerat av Swede74, 05 January 2009 - 10:20.

Postad 05 January 2009 - 12:52

Morgonpund
  • Morgonpund
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag TROR man trycker på menu både på fjärren och tvn när den är i standby, och sen slår på den. Eller gör det i flera sekunder när den är på.. Minns inte exakt. Lyckades göra det iaf. Ändra inte på vilken tum tv'n har inne servicemenyn bara, då flipprar bilden ur, och du kanske aldrig hittar tillbaka.. :blink:

Postad 05 January 2009 - 19:46

toker36
  • toker36
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Det beror ju lite på vad man är ute efter. Jag var helt inne på plasma innan jag köpte denna men med småbarn i huset och inte alltid optimala ljusförhållande och en allmän ghost och ormfobi gjorde att jag valde LCD. Jag är glad att den är "smetig" och inte så skarp och dynamisk som många andra LCD kan vara. Den är lite mer åt plasma hållet i bilden vid tv tittning. Sen är det ju lite dumt att titta på tv:n med butiksinställningar. Det var dessa inställningar som gjorde mig allergisk mot LCD i början men nu när man har fipplat lite med inställningarna själv så är jag supernöjd. Det finns så klart mycket bättre tv apparater på marknaden men för det priset är det svårslaget. Jag gillar bilden på denna bättre än samsungs 6 serie så det är klart att smaken är som Korea. (delad)

lust att dela med dig av dina inställningar andyman_se?
Då jag inte hittar några riktigt bra

Postad 05 January 2009 - 19:59

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
jag får nog dve på posten snart så i helgen borde jag kunna dela med mig av mina erfarenheter.

Postad 05 January 2009 - 20:09

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

• 882 inlägg
  • 0
och jag håller på mitt projjköp tills andyman har fått hem sin dve , så tro inte han får ha den ifred, så att ni kan få några bra inställningstips på era apparater, hehe...

Postad 05 January 2009 - 23:13

Swebreeze
  • Swebreeze
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
Går det inte att få ljud ut via RCA på dessa apparater? (47tum)

Postad 06 January 2009 - 13:12

toker36
  • toker36
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
andyman_se har du lyckats att ställa in optimal bild än?

Postad 06 January 2009 - 15:22

Unregistereddd04bf8b
  • Unregistereddd04bf8b
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej igen, japp jag följde rådet och köpte en hyffsat billig antenn och jackade i TV'n så nu kör jag gratiskanalerna digitalt direkt in i TV'n utan CI modul etc. Tack för tipset andyman_se, sparade säkert en tusing där jämfört med On-Off supportens inköpslista! ;)

Fortfarande otroligt nöjd med den här TV'n, inte lika pixelskarp som min 40" Sony LCD utan lite softare bild när man kör TV vilket jag gillar, mycket bra i RGB läge när man kör DVD rippar o.dyl med mediacenter pc'n.

Jag fattar fortfarande inte riktigt vad man ska ha USB porten till på basidan, provade att stoppa i ett USB minne men kunde inte komma åt filerna.. Enligt LG's hemsida ska man kunna spela musik, video, titta på bilder etc, om man ansluter USB media? nån som fått det att funka?

Flash film där längst ner där jag läste om USB

Redigerat av Unregistereddd04bf8b, 06 January 2009 - 18:38.

Postad 07 January 2009 - 19:53

manfadat
  • manfadat
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej alla!

Nu har jag testat 42LG5000 med PS3 & tekken online, i över 3 timmar så spelade jag online med en 100 mbit/sec, mot folk som jag vet har bra uppkoppling, jag varnar folk som spelar Tekken online att införskafa denna tv, jag vet att det finns lag online, men med den här tv:n så går det knappt att spela, o jag vet vad jag pratar om då jag har spelat Tekken 5 DR online på min tv hemma i över 1 år & den är ett Centrum skit lcd tv, men på den har jag inte känt av input lag som jag har gjort på denna, bra bild, fin design, men mycket input lag, prova själv skall ni se.

Jag har haft input lag i varje match & provat den i film, spel och game mode!

Postad 08 January 2009 - 22:24

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

Hej alla!

Nu har jag testat 42LG5000 med PS3 & tekken online, i över 3 timmar så spelade jag online med en 100 mbit/sec, mot folk som jag vet har bra uppkoppling, jag varnar folk som spelar Tekken online att införskafa denna tv, jag vet att det finns lag online, men med den här tv:n så går det knappt att spela, o jag vet vad jag pratar om då jag har spelat Tekken 5 DR online på min tv hemma i över 1 år & den är ett Centrum skit lcd tv, men på den har jag inte känt av input lag som jag har gjort på denna, bra bild, fin design, men mycket input lag, prova själv skall ni se.

Jag har haft input lag i varje match & provat den i film, spel och game mode!

Spelar med 360 och har inte upptäckt något lagg överhuvudtaget, men så spelar jag ju inte Tekken heller :)

Postad 10 January 2009 - 00:39

happytv
  • happytv
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tog mig tid och titta på 47-tummaren åter och var tyvärr tvungen att åka hem utan den igen. Denna gång ett annat ex i en annan butik.

Dynamiken i färgerna finns inte där när man jämför med andra apparater. Fick inte samma upplevelse av smetighet nu men kunde inte heller testa den i SD där jag upplevde den som extremt dålig förra gången. Testa och jämför innan köp!

Postad 10 January 2009 - 01:29

manfadat
  • manfadat
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Spelar med 360 och har inte upptäckt något lagg överhuvudtaget, men så spelar jag ju inte Tekken heller :unsure:

Kanske därför som Xbox 360 säljer mer:)

Postad 12 January 2009 - 13:49

storken25
  • storken25
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har upptäckt att bilden "laggar" eller "rycker" när det är stora panoreringar. Läste tidigare i tråden att del hade det problemet. Har ni lyckats få bort det och i så fall hur? Pratade med LG´s support och dom sa att det inte skulle vara så. Dom skulle skicka en tekniker som skulle komma hem och kolla.

Postad 12 January 2009 - 18:55

manfadat
  • manfadat
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Efter mycket sökande om input lag här & på youtube så har jag kommit fram till att Shap är nog det bästa lcd tv att spela på.
Köpte mig en SHarp Aquos & är super nöjd.

Bifogad fil(er)

Postad 12 January 2009 - 19:20

manfadat
  • manfadat
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Efter mycket sökande om input lag här & på youtube så har jag kommit fram till att Shap är nog det bästa lcd tv att spela på.
Köpte mig en SHarp Aquos & är super nöjd.

Det står dock fel i texten i videon den korrekta siffran skall vara 13 ms input lag.

Postad 12 January 2009 - 20:43

toker36
  • toker36
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Har upptäckt att bilden "laggar" eller "rycker" när det är stora panoreringar. Läste tidigare i tråden att del hade det problemet. Har ni lyckats få bort det och i så fall hur? Pratade med LG´s support och dom sa att det inte skulle vara så. Dom skulle skicka en tekniker som skulle komma hem och kolla.

Lägg gärna upp hur det gick sedan då flera har problem med "ryckningar" mvhtoker

Postad 13 January 2009 - 22:18

storken25
  • storken25
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Skall bli

Postad 14 January 2009 - 19:48

anttoon
  • anttoon
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
är det nån som ha verkligen kollat sitt input lag på sin lg5000, jag spela rätt mycket cod 5 så jag vill ha en tv som inte lagga så mycket, men plånboken är inte så tjock så det står mellan en lg5000 å en sony w4220

Postad 14 January 2009 - 22:41

manfadat
  • manfadat
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

är det nån som ha verkligen kollat sitt input lag på sin lg5000, jag spela rätt mycket cod 5 så jag vill ha en tv som inte lagga så mycket, men plånboken är inte så tjock så det står mellan en lg5000 å en sony w4220

Kör på Sonyn

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.