* Officiell Tråd - Pioneer LX51,71,81 *
326 svar till detta ämne
Postad 26 oktober 2008 - 06:06
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Hur många Pioneer produkter kan man koppla ihop via SR+ sladden? Det finns ju bara två kontakter på förstärkarna (och en på TV & BluRay/DVD). Eller går det via HDMI om det finns ?
/N
Allt som går in i förstärkaren gör man ju en Setup för i inställningar, tex HDMI 1 går till BluRay Komponent till DVR osv osv... Sedan behövs bara en SR+ kabel till TVn tror inte den är detsamma som In-Out som finns på resten av apparaterna ?! Men i alla fall så byter TVn kanal när du byter ingång på förstärkaren om du satt upp det riktigt och routat vilken kanal på Plasman som skall användas för respektive ingångskanal på förstärkaren.. finns en inställning / ingång till vilken utgång på TVn den skall switcha till. Dock oftast drar man väl bara 1 HDMI till TV så för min del är det bara att jag slipper switcha till TV/DTV och HDMI ingång 4 hela tiden nu går det automatiskt.
Postad 26 oktober 2008 - 09:39
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Har en LX60D DVR hur skall man koppla in en sådan på bästa sätt om man som jag nu har Boxerkortet i TVn Pioneer PDP 608 ?
Man vill ju gärna kunna spela in program på annan kanal än den man tittar på men det kanske inte går utan 2 boxerkort ?
Har kopplat såhär:
DVD LX 51 --- SX LX 81 HDMI
BD LX 71 ----- SX LX 81 HDMI
Sony PS3 ----- SX LX 81 HDMI
Apple TV ----- SX LX 81 HDMI
SX LX 81 HDMI --- TVn
Så HDMI ingångarna på förstärkaren är slut man kan ju koppla DVRn till TVn på en annan HDMI ingång då är uppspelningen klar men inspelning ?!
Postad 26 oktober 2008 - 11:37
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Allt som går in i förstärkaren gör man ju en Setup för i inställningar, tex HDMI 1 går till BluRay Komponent till DVR osv osv...
Sedan behövs bara en SR+ kabel till TVn tror inte den är detsamma som In-Out som finns på resten av apparaterna ?!
Men i alla fall så byter TVn kanal när du byter ingång på förstärkaren om du satt upp det riktigt och routat vilken kanal på Plasman som skall användas för respektive ingångskanal på förstärkaren.. finns en inställning / ingång till vilken utgång på TVn den skall switcha till.
Dock oftast drar man väl bara 1 HDMI till TV så för min del är det bara att jag slipper switcha till TV/DTV och HDMI ingång 4 hela tiden nu går det automatiskt.
Så man kör bara SR+ kabel från stärkare till TV, inte mellan BluRay/DVD spelare och stärkare också ? Det verkar ju finnas en Control IN och en Control OUT på stärkaren, är inte det SR+ ? Får du upp info om vad det är för ljud etc på displayen på TV´n via SR+ ? Tex 5.1, DD, DTS etc ? Tack! /N
Redigerat av da.king, 26 oktober 2008 - 11:37.
Postad 26 oktober 2008 - 15:44
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Så man kör bara SR+ kabel från stärkare till TV, inte mellan BluRay/DVD spelare och stärkare också ? Det verkar ju finnas en Control IN och en Control OUT på stärkaren, är inte det SR+ ?
Får du upp info om vad det är för ljud etc på displayen på TV´n via SR+ ? Tex 5.1, DD, DTS etc ?
Tack!
/N
Japp man får upp all info går välja bort också.. SR+ är inte detsamma som Control in o Ut En SR+ från först till Tvn sedan funkar allt som det skall Jag kopplade även in min DVR till TVns HDMI ingång 2 och ljud till Coax till förstärkaren även nu så får jag upp info och rätt ingångskanal på TVn ställs in och förstärkaren med rätta ingångar när man väljer DVR 1
Postad 27 oktober 2008 - 14:18
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Japp man får upp all info går välja bort också.. SR+ är inte detsamma som Control in o Ut En SR+ från först till Tvn sedan funkar allt som det skall Jag kopplade även in min DVR till TVns HDMI ingång 2 och ljud till Coax till förstärkaren även nu så får jag upp info och rätt ingångskanal på TVn ställs in och förstärkaren med rätta ingångar när man väljer DVR 1
Har SR+ info´n snyggt gränssnitt ? Du skulle inte orka ta en bild och lägga upp i tråden eller om du har en länk till någon bild hur det ser ut. Det vore ju nice om det var lika snyggt som tex HK´s OSD i x55 serien. De har ju en liknande finnes för volym etc när du använder inbyggda bildväxeln. /N
Redigerat av da.king, 27 oktober 2008 - 14:21.
Postad 28 oktober 2008 - 22:47
Peligroso
-
Peligroso
-
Användare
-
-
229 inlägg
Vet någon om det går att lyssna på den här serien någonstans i Umeå?
Postad 29 oktober 2008 - 12:14
Unregistered7f24758e
-
Unregistered7f24758e
-
Amatör
-
-
98 inlägg
..Har någon testat om LX81 fungerar felfritt (HDMI) med Comhems Humax HD-box?
Postad 29 oktober 2008 - 14:54
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Hej,
Läste att LX71 ska ha fullt DLNA-stöd på ett ställe som jag inte kommer ihåg vad, men på Pioneers hemsida står det så här:
To give you maximum convenience and flexibility in watching and listening, the SC-LX71 is equipped with a LAN interface for integration into your home network. Listen to Internet radio and - as the receiver is DLNA certified - enjoy JPEG images and music stored on your PC as well.
Är det någon som vet vilken källa som har rätt? Dvs om den stöder video eller inte?
Hur svårt ska det vara att bygga en reciever som kan hantera både bilder, video och musik över nätverk? Min 7 år gamla xbox klarar av det.... och helt ok dessutom, men det hade varit så mycket bättre att kunna kasta ut den och bara ha recievern och ev en blu-ray spelare.
//Henrik
Postad 29 oktober 2008 - 17:26
hembiobutiken
-
hembiobutiken
-
Användare
-
-
120 inlägg
Comhems Humax box kommer i stort sett inte överens med någon receiver. Även med Pioneer LX81 fungerar den lite buggigt. Smidigaste är att koppla ljudet med coax/optisk och dra bilden via hdmi direkt till TV'n. Vi har för övrigt kört LX71 i demorummet i en vecka nu och jag måste säga att jag är mycket positivt överraskad av hur bra den presterar, och hur mycket kraft det är i slutstegen. Det är en helt annan maskin än den äldre LX70. //Daniel
Postad 30 oktober 2008 - 17:28
Unregisterede647f0fe
-
Unregisterede647f0fe
-
Amatör
-
-
84 inlägg
För mig funkar de inte som de ska. Tycker de fungerar sämre med min Pioneer än vad de gjorde med min denon. Är så ###### irriterande. Ingen som hört om Comhem/Humax kan lösa problemet?
Postad 02 november 2008 - 22:54
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Äntligen har jag fått allt att fungera som jag vill, det var kabeln för SR+ som var fel går helt enkelt inte köra en vanlig mono el stereo plugg utan måste vara 3 ringar på den.
Nu väljer jag BD, DVD eller ngt så sätts TVn på rätt ingångskanal och all info kommer upp på rutan om surroundläge och vol mm. När man vill se på TV så slår TVn om automatiskt och rätt ljud på förstärkaren mm..
HEJDÅ min gamla Multifjärr 
En till fråga om detta, i manualen för förstärkarna står det att om man ska använda SR+ skall bildsignalen dras direkt till TV´n och bara ljudet till förstärkaren. Men HD ljuden går ju via HDMI tillsammans med bilden ?? Det står också att man inte kan använda "HDMI controll" samtidigt, vad menas med det ? Känns som SR+ kanske är mer till för prylar utan HDMI ? Men man vill ju åt funktionen som lägger upp volym och annan info direkt på plasma´n... /N
Postad 03 november 2008 - 04:58
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
En till fråga om detta, i manualen för förstärkarna står det att om man ska använda SR+ skall bildsignalen dras direkt till TV´n och bara ljudet till förstärkaren. Men HD ljuden går ju via HDMI tillsammans med bilden ?? Det står också att man inte kan använda "HDMI controll" samtidigt, vad menas med det ? Känns som SR+ kanske är mer till för prylar utan HDMI ? Men man vill ju åt funktionen som lägger upp volym och annan info direkt på plasma´n...
/N
HDMI kontroll används bara om man vill styra allt med TVns fjärr då måste man scrolla fram i 2 fönster för att ens få upp en ruta som styr de olika apparaterna Fungerar hyfsat om man har BluRay, DVD spelare men alla andra HDMI källor kan bli helt knas då de inte är dedikerade för någon ingång utan på förstärkaren kommer de heta HDMI 1 HDMI 2 osv osv Du kan inte välja DVD på fjärren och tro att DVD spelaren funkar t.ex SR+ bildsignalen går ju från förstärkarens HDMI ut till TVn efter att alla källor kopplats till förstärkaren! Funkar kanon och har inga som helst problem, styr allt med fjärren till förstärkaren nu!
Postad 03 november 2008 - 20:49
Norrlänningen
-
Norrlänningen
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Utan att veta 876:ans uppskalning så vet jag att LX 81:an gör ett förbannat bra jobb i alla fall, lär inte bli besviken
Svar: Ja
Nätverksporten går att använda för att på så sätt streama mediafiler från din dator
THX Ultra är ju en standard som skall ge kontrollerad och anpassad återgivning oavsett volym
Du kan docka en iPod med iPod sladden du får med en iPod och det som skiljer denna mot vanliga iPodconnection är att den hämtar ut musiken digitalt via dockan och gör avspelningen med LX 81:ans egna ljudprocessor. Har provat med iPod Touch och iPhone lirar riktigt bra!
Hej har just fått min LX71 inkopplad och är hittills riktigt nöjd. Den streamar filerna från Windows Home Server bra. Men en sak fattar jag inte och det är när jag kopplar in min iPhone så går den bara att manövrera men det är iPhonen som spelar upp ljudet och inte receivern. Vad gör jag för fel?
Postad 04 november 2008 - 13:21
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
SR+ bildsignalen går ju från förstärkarens HDMI ut till TVn efter att alla källor kopplats till förstärkaren! Funkar kanon och har inga som helst problem, styr allt med fjärren till förstärkaren nu!
Kör du alla källor via förstärkaren eller några direkt till TV´n också ? /N
Postad 04 november 2008 - 16:04
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Kör du alla källor via förstärkaren eller några direkt till TV´n också ?
/N
Kör min DVR spelare med HDMI direkt till TVn och ljudet via Coax till förstärkaren även där slår den om rätt med ingång på TVn osv. Man väljer ju i inställningar vilken HDMI ingång på TVn som skall aktiveras för de olika input man har på sin förstärkare!
Postad 04 november 2008 - 18:23
Norrlänningen
-
Norrlänningen
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Hej har just fått min LX71 inkopplad och är hittills riktigt nöjd. Den streamar filerna från Windows Home Server bra. Men en sak fattar jag inte och det är när jag kopplar in min iPhone så går den bara att manövrera men det är iPhonen som spelar upp ljudet och inte receivern. Vad gör jag för fel?
Motif hur fick du det att fungera med din Iphone?
Postad 04 november 2008 - 18:24
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Motif hur fick du det att fungera med din Iphone?
Flygplansläget!
Postad 04 november 2008 - 19:35
Norrlänningen
-
Norrlänningen
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Flygplansläget!
Har nu provat med flygplansläget men lik f...b så är det lilla Iponen som spelar upp ljudet.
Postad 13 november 2008 - 20:20
Unregistered07ea6e16
-
Unregistered07ea6e16
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Skrives inte mycket i denna tråd så vi får väl lyfta upp den lite, man förmodar ju att förstärkarna fungerar bra när ingen skriver något här.
Ska själv hämta en LX81:a imorgon, ska bli kul o se hur den är jämfört med Onkyo 905:an som jag haft tidigare, den bytes mest på grund av att den var silvrig och alla andra apparater är svarta. Men man hoppas ju att LX81:an ska vara minst lika bra eller bättre, de flesta verkar ju lovorda de nya ICE power förstärkarna ifrån Pioneer.
Postad 13 november 2008 - 22:38
Unregisteredd3223510
-
Unregisteredd3223510
-
Användare
-
-
155 inlägg
Med dina electra högtalare och pioneer det blir aldrig fel
Postad 15 november 2008 - 10:24
Unregistered07ea6e16
-
Unregistered07ea6e16
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Ja det blev inte fel med en LX81:a till Electrorna, grymt bra kontroll och väldigt detaljerat ljud utan att bli vasst. Auto eq:n fungerar betydligt mycket bättre än den i Onkyon, denna gör ju faktiskt nytta för ljudet. Nu ska den spelas in och sen får man väl göra en ny mätning och se hur det blir om man ska göra några egna ändringar.
Redigerat av Unregistered07ea6e16, 15 november 2008 - 10:25.
Postad 16 november 2008 - 16:30
Unregisteredbaa1ce65
-
Unregisteredbaa1ce65
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Jag har alltid varit svag för just Pioneer och letar efter en förstärkare som ska mata mina KEF KHT-6000 satelliter och en Pioneer PDP-5080XA. Hur står sig 71:an om man jämför med motsvarande Denon eller Onkyo? Pion brukar väll vara lite dyrare för liknande grejor, men det är överkomligt för en snygg förstärkare som matchar tv'n bra. Vill bara försäkra mig om att jag inte gör bort mig totalt funktions och ljudmässigt trots en dyrare förstärkare. Kommer förövrigt användas till 70% film och 30% musik. Nån som har en åsikt och kan göra en generell jämförelse?
Postad 16 november 2008 - 18:06
Unregistered07ea6e16
-
Unregistered07ea6e16
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
En fråga till er med LX81 eller LX71. När ni kört auto eq:n hur ställer förstärkaren era nivåer? Min sänker nivån väldigt mycket på alla kanaler utom på subben som den höjer, skillnaden mellan mcacc tillslagen och ifrån blir grymt stor, känns inte riktigt rätt, ljudet är det inget fel på i övrigt men det känns som om något spökar med nivå justeringen.
L -6.5dB
C -8.5dB
R -7.5dB
SL -6dB
SR -9dB
SW -0.5dB
Provade att ställa upp alla nivåer med 6.5dB så att referens högtalaren L hamnade på 0dB, subben lät jag stå kvar på -0.5dB, känns som om alla högtalarna ligger lika. Nu är det ingen skillnad mellan nivårena när man växlar mellan mcacc från och till. Om detta är rätt att göra så här vet jag inte men det låter ju inte illa.
Redigerat av Unregistered07ea6e16, 16 november 2008 - 20:46.
Postad 18 november 2008 - 09:57
sosyv
-
sosyv
-
Rookie
-
5 inlägg
Hei,
noen som har testet 71 med XTZ 99,26? Med denne reciever vil jeg tro behovet for forforsterker bortfaller..?
Mvh
Stig
Postad 19 november 2008 - 12:32
Unregisteredd3223510
-
Unregisteredd3223510
-
Användare
-
-
155 inlägg
En fråga till alla er, om jag ska biampa mina frontar då har jag inte längre 7.1 bara 5.1 men om jag kåplar extra slutsteg genom preaut fungerar det så eller blir processorn förvirat
Postad 22 november 2008 - 11:05
7.1
-
7.1
-
Användare
-
-
112 inlägg
För oss som har Comhem och som har problem med ljudet via stärkarna LX71 och LX81, så finns det nu hopp... http://www.comhem.se...ews_081111.html
Postad 23 november 2008 - 12:39
pontann
-
pontann
-
Rookie
-
2 inlägg
Halloj. Jag ska byta ut min nuvarande onkyo stärkare mot en ny prestanda modell. Jag kör ett 5.1 system (Focal Hib) och ett 2.0 (Chario Pegasus Constellation). Jag funderar på Pio Lx71/81 eller Marantz 8002. Stärkaren måste vara likvärdig på båda mina system och såklart leverera bra surround.
Mitt problem nu är att när jag studerar anslutningsmöjligheterna på Pio så ser jag inte någon möjlighet till 2.0 vid sidan av 5.1. Eller jag kan använda mig av de sista två surroundkanalerna och där köra stereo?
På Marantzen är det tydligt att det finns Front A och B. Det ser ut som om anslutningsmöjligheterna är betydligt större på Marantzen?????
Alla tips och förtydliganden är hjärtligt välkomna. Tack på förhand.
Postad 25 november 2008 - 10:10
Marcus B.
-
Marcus B.
-
Forumräv
-
-
829 inlägg
Uppar denna tråd litegrann.
Jag har en Primare SPA20. Var helt övertygad om att jag skulle skaffa SPA22. Men den kommer att gå på 34 000.
Det känns blodigt...
Anledningen är att jag vill ha HDMI växlare, möjlighet till avkodning nya ljudformat.
Älskar verkligen Primarens kraft och ganska varma ljud. Men saknar lite modernare kopplingsmöjligheter.
Ångesten kommer krypandes.
Funderar på att skaffa en LX71:a, men är den ett för stort steg tillbaka?
Man har ju blivit bortskämd med tiden. Tyvärr är tillfällena inte så ofta längre, då småbarnen gör att man inte riktigt kan spela så mycket musik längre. Kvällstid blir det ofta trådlösa hörlurar om resten av familjen sover.
Någon som råkar ha något att säga om detta? Är jag ute och cyklar nu?
/M.
Postad 25 november 2008 - 18:35
Unregisterede647f0fe
-
Unregisterede647f0fe
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Uppar denna tråd litegrann. Jag har en Primare SPA20. Var helt övertygad om att jag skulle skaffa SPA22. Men den kommer att gå på 34 000. Det känns blodigt... Anledningen är att jag vill ha HDMI växlare, möjlighet till avkodning nya ljudformat. Älskar verkligen Primarens kraft och ganska varma ljud. Men saknar lite modernare kopplingsmöjligheter.
Ångesten kommer krypandes. Funderar på att skaffa en LX71:a, men är den ett för stort steg tillbaka? Man har ju blivit bortskämd med tiden. Tyvärr är tillfällena inte så ofta längre, då småbarnen gör att man inte riktigt kan spela så mycket musik längre. Kvällstid blir det ofta trådlösa hörlurar om resten av familjen sover. Någon som råkar ha något att säga om detta? Är jag ute och cyklar nu?
/M.
Jag bytte min denon på mot 81 modellen och jag bara älskaren den. Min denon som jag hade innan var helt okay för film men gillade inte alls den för musik. Kunde inte riktigt peka på vad jag saknade. Men när jag drog igång pioneer så tyckte jag de var precis de jag var ute efter och hade saknat. Har iofs inte lyssnat primare så jag vet inte hur dom är så kan tyvärr inte jämföra dom Mvh Henrik
Postad 25 november 2008 - 19:36
gordon
-
gordon
-
Användare
-
-
198 inlägg
Halloj. Jag ska byta ut min nuvarande onkyo stärkare mot en ny prestanda modell. Jag kör ett 5.1 system (Focal Hib) och ett 2.0 (Chario Pegasus Constellation). Jag funderar på Pio Lx71/81 eller Marantz 8002. Stärkaren måste vara likvärdig på båda mina system och såklart leverera bra surround.
Mitt problem nu är att när jag studerar anslutningsmöjligheterna på Pio så ser jag inte någon möjlighet till 2.0 vid sidan av 5.1. Eller jag kan använda mig av de sista två surroundkanalerna och där köra stereo?
På Marantzen är det tydligt att det finns Front A och B. Det ser ut som om anslutningsmöjligheterna är betydligt större på Marantzen?????
Det ser ut som att man använder de bakre surroundkanalerna för högtalare i 2:a zon på Pioneer. Vid högtalarkontakterna för "Surround back" står ett B, som jag tolkar som zon B, medan det står ett motsvarande A vid "Front" kontakterna. Har dock ingen av dessa modeller själv så bäst är väl om någon som har en lx71/81 alt. har tillgång till manualen kan bekräfta?
Postad 25 november 2008 - 22:29
Unregisteredcb365a13
-
Unregisteredcb365a13
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Hej Framgår inte riktigt om du kör 2.0 i annan zon? Anslutningsmöjligheterna är samma som på marantzen vilket innebär att du kan använda SB kanalerna för antingen 7.1 eller att bi-ampa frontarna eller som 2.0 i zon 2 Själv använder jag SB kanalerna för att bi ampa frontarna för ren stereo njutning.
Postad 27 november 2008 - 18:43
MaxPayne
-
MaxPayne
-
Användare
-
-
117 inlägg
Hej!
Jag undrar om någon kan bekräfta om det går att få bild ut på HDMI utgången när receivern är avstängd. Har en Telia digital-box med HDMI och jag vill inte behöva ha receivern igång varje gång när jag ska titta på tv, utan vill bara använda mig av HDMI-switchningen. Är en dealbreaker för mig, men iofs vet jag inte hur många receivrar som klarar detta. Kör med en HDMI-switch idag.
Postad 30 november 2008 - 16:00
Audio One
-
Audio One
-
Forumräv
-
-
832 inlägg
Svensk Manual? Någon som vet om det finns till denna?
Postad 30 november 2008 - 16:11
Daint
-
Daint
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Någon som äger en LX71:a och kan uttala sig om hur bra den är i 2-kanal?
Postad 30 november 2008 - 23:26
Unregistered2785219d
-
Unregistered2785219d
-
Lärjunge
-
-
420 inlägg
Svensk Manual? Någon som vet om det finns till denna?
Enligt konsumentköplagen har man rätt att kräva svenska manualer till alla apparater man köper i Sverige. Säljaren har alltså inget godtyckligt ansvar utan en lagstadgad skyldighet att förse dig som köpare med detta.
Postad 07 december 2008 - 08:54
Unregistered07ea6e16
-
Unregistered07ea6e16
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Svensk manual finns inte och kommer inte att komma efter vad butiken sa till mig när jag köpte min LX81:a. Man är rätt van nuförtiden att det inte finns svensk manual tycker jag, ser det rätt ofta i mitt jobb som industrielektriker med, man får klara sig med den engelska vilket ju säkert ställer till problem för en del.
Postad 07 december 2008 - 11:50
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
......
Redigerat av jonasprivate, 07 december 2008 - 11:51.
Postad 13 december 2008 - 11:21
Unregisteredd3223510
-
Unregisteredd3223510
-
Användare
-
-
155 inlägg
hej,om ni ser på min galleri så har jag en rotel rb-991 min fråga är vinner jag att köra frontar med rotel eller använda recivern som jag gör idag,hur hade ni kopplat?
Postad 17 december 2008 - 22:54
Unregisteredcb365a13
-
Unregisteredcb365a13
-
Amatör
-
-
62 inlägg
hej,om ni ser på min galleri så har jag en rotel rb-991 min fråga är vinner jag att köra frontar med rotel eller använda recivern som jag gör idag,hur hade ni kopplat?
Eftersom du redan har steget så hade jag provat för att höra skillnaden. Kör min 81a bi ampad mot mina B&W 604 or och tycker att den kroknar lite vid högre pådrag. Det jag känner är att den tappar lite grepp om basen. Har tyvärr inget slutsteg kvar att pröva med just nu,men rotel verkar vara en intressant kombo med pio
Postad 27 december 2008 - 14:04
Fnorg
-
Fnorg
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej,
Är det någon som vet om man kan streama musik _till_ LX-71 från Vista.
Jag har media delning på och jag kan via receivern söka bland min musik och spela upp.
Men jag får inte streamingen att funka. Går det?
Postad 27 december 2008 - 17:22
thedarkone
-
thedarkone
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Funkar inte för mig heller med vista, orkar jag nånggång så ska jag testa med den dator jag har som har XP media Center.
Postad 27 december 2008 - 23:18
Taxman
-
Taxman
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hej, har provat både Nero Media Home &TwonkyMedia som även supportar Flac. Båda fungerar som DLNA server men tycker att Twonk var mera stabilt. Med Nero så tappade man kontakten med servern i bland.
Den dlna funktion som finns i Vista får jag bara att fungera med andra datorer.
Jag kommer att köra med Twonky i alla fall trots att det kostar en slant.
Postad 29 december 2008 - 08:35
Breiz
-
Breiz
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Kan jag tolka er alla som om 71/81 fungerar helt kanon???
Jag går i uppgraderingstankar och har läst och lyssnat på marantz,denon, onkyo och pioneeer(LX70).
Det verkar som om det som om det är lite problem med Audyssey.
Jag var väl helt inne på en Marantz men nu vet jag inte!!
är det någon som har lite ljus att kasta på mina funderingar??
/Breiz
Postad 30 december 2008 - 21:39
Breiz
-
Breiz
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Vad innebär detta?
"Med hjälp av Farouja DCDI-kretsar kan man konvertera analoga källor till HDMI-utgångarna. Det går dock inte att skala upp eller ner digitalt bildmaterial."
Bild in på hdmi ingen bild ut på compunent?? eller....
Postad 31 december 2008 - 09:58
Maxxis
-
Maxxis
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Vad innebär detta?
"Med hjälp av Farouja DCDI-kretsar kan man konvertera analoga källor till HDMI-utgångarna. Det går dock inte att skala upp eller ner digitalt bildmaterial."
Bild in på hdmi ingen bild ut på compunent?? eller....
Ja just, använder man HDMI in för videokälla, får man ut den endast på HDMI. Däremot, in på komponent, S-video och komposit skickas alla ut på komponent, S-video, komposit och HDMI. Se sidan 16 i bruksanvisningen. SC-LX71/81 bruksanvisning (7,5MB)
Postad 31 december 2008 - 13:14
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Gillar inte att dom nya förstärkarna ifrån Pioneer är så strömsvaga, min nuvarande pioner ax5 har dubbelt så hög effekt på strömsidan, fattar inte varför dom snålar in på just de här, är få recivers idag som har bra strömstyrka, jag sneglar på nya marantz med separat slutsteg, den har ungefär 3 gånger så hög strömstyrka som Pioneer LX81 och de kan jag inte begripa, synd att Pioneer har blivit sämre, är som min lokala handlare säger, behåll din nuvarande reciver för den är bättre, ska du inte ha dom nya ljudformaten är de inte lönt att uppgradera och så får de bli, köper jag nått nytt så blir de då inte Pioneer.
Postad 31 december 2008 - 15:47
Breiz
-
Breiz
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Ja just, använder man HDMI in för videokälla, får man ut den endast på HDMI. Däremot, in på komponent, S-video och komposit skickas alla ut på komponent, S-video, komposit och HDMI. Se sidan 16 i bruksanvisningen. SC-LX71/81 bruksanvisning (7,5MB)
Tackar jaha det var ju synd..... tänkte spara 5000 på att köra compunent till Plasman men icke!! det med att dom är strömsnåla kan inte det bero på att det är digitala steg i stärkarna? Kan inte bestämma mig om jag ska slå till på 71 eller 81?? ( dagens I-Lands problem!?)
Redigerat av Breiz, 31 december 2008 - 15:48.
Postad 01 januari 2009 - 11:43
Maxxis
-
Maxxis
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hade samma I-landsproblem ett tag... men jag vet att om jag inte valt 81an har jag med stor sannolikhet ångrat mig senare. Det som sklijer kan kanske anses inte vara mycket, men tar ingångar/utgångar slut så gör de. Till 81ans "fördel": 10W mer per kanal, 1 extra coax in, 1 extra HDMI ut, THX Ultra2Plus isf. THX Select2Plus. Sen att jag i samband med inköp av lite fler prylar fick ner priset 2500kr, gjorde att det inte gick att undgå hoppa på 81-tåget... Man måste hitta sin egen anledning till inköpen Tackar jaha det var ju synd..... tänkte spara 5000 på att köra compunent till Plasman men icke!!
det med att dom är strömsnåla kan inte det bero på att det är digitala steg i stärkarna?
Kan inte bestämma mig om jag ska slå till på 71 eller 81?? ( dagens I-Lands problem!?)
Postad 10 januari 2009 - 14:26
peter120
-
peter120
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Halloj,
Är det nån som vet om man kan streama musik via dlna till 71an med en mac? Och sen undrar jag om man kan köra exempelvis spotify stremat till receivern eller om det bara är mp3 som gäller?
/Peter
Postad 10 januari 2009 - 16:29
peter120
-
peter120
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Startade en ny tråd angående detta då det kanske blev lite off-topic: https://www.minhembi...howtopic=222527
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|