Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Streama spotify med DLNA

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 January 2009 - 16:28

peter120
  • peter120
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Många förstärkare har stöd för DLNA, men finns det någon som har lyckats streama spotify till sin förstärkare?
Efter lite googlande hittade jag följande alternativ.

Eyeconnect eller twonkyvision ska tydligen kunna streama via DLNA:
http://www.elgato.co...Connect.en.html
http://www.twonkyvision.de/

Det verkar dock inte vara möjligt att strömma spotify med dessa program.
Då jag använder airport express så ska man tydligen kunna kapa ljudet ifrån spotify med ett program som heter airfoil och sedan strömma till receivern:
http://dempah.com/in...l-xbox-360.html

Så, någon som har lyckats med detta eller har några andra förslag?

i överhuvudtaget verkar det inte finnas så mycket info att hitta om DLNA, vilket är konstigt då väldigt många apparater numera är utrustade med tekniken.

/Peter

Postad 10 January 2009 - 16:44

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Jag har både mac och LX 81 fast inte tänkt tanken då jag endast kör min musik från iTunes trådlöst till Apple TVn.
Men jag skall kika närmare på detta också, har ju faktiskt Spotify på datorn med.

Postad 11 January 2009 - 10:14

peter120
  • peter120
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Ska bli intressant att höra om du får det att fungera! Själv ska jag snart köpa en lx 71, så funkar det för dig borde det även funka för mig.

Postad 11 January 2009 - 12:49

tqh
  • tqh
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Jag kör Airfoil och det funkar bra, men ibland kraschar Airfoil (verkar vara ett fåtal låtar som är problem).

Annars kan man köpa en bluetooth audio gateway och koppla till stereon så får man ett bluetooth ljudkort som man spelar spotify på. (Dock är windows bluetooth drivrutiner irriterande så man får fippla med dessa innan man får ihop allt.)

Postad 12 February 2009 - 18:08

Karagan
  • Karagan
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har skrivit en guide till hur man gör, den finns här:

Guide på Geekit.se

Tog lite tid, men det kanske hjälper någon...

Postad 12 February 2009 - 19:13

peter120
  • peter120
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Suveränt! Tack för guiden Karagan! Då verkar det ju som att detta kan funka.

Postad 12 February 2009 - 20:03

Martinez11
  • Martinez11
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Är det någon annan än jag som spelar in från spotify i recievern --> usb-minne ----> datorn, sen in med låtarna i mp3n???
Är detta lagligt?

ps. lyssna på lite John Mayer låtar från albumet Where the light is!

Redigerat av Martinez11, 12 February 2009 - 22:17.

Postad 13 February 2009 - 09:54

eeman
  • eeman
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har skrivit en guide till hur man gör, den finns här:

Guide på Geekit.se

Tog lite tid, men det kanske hjälper någon...

Försökte mig på detta igår men misslyckades med det första steget, övriga gick dock bra och tack för en annars bra guide. Sitter på en laptop med endast hörlurs- och mic uttag och jag lyckades bara få virtual audio cable att loopa dessa två, alltså, det jag tillslut hörde ur xboxet/receivern/högtalarna var det som spelades in i micen och ett saligt brus!

Förslag på lösning?

Postad 22 February 2009 - 12:28

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Har man en Mac samt en Apple TV så är det hur enkelt som helst :)
Installera Airfoil och välj vilken av dina nätverkshögtalare som skall spela upp musiken i detta fall Apple TV som är kopplad till LX 81:an
Då streamas musiken från det program man väljer t.ex Spotify

Bara sätta sig i vardagsrummet välj ingång för Apple TV på förstärkaren och VOILA njut av fri musik!

Detta går ju göra direkt till LX 71/81 också men då måste man ju först ställa in förstärkaren för nätverk vilket i mitt fall bara blir en onödig process

Bifogad fil(er)

Redigerat av motif, 22 February 2009 - 12:32.

Postad 25 February 2009 - 23:19

peter120
  • peter120
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
ok,

Sitter nu med min mac, en pioneer sc lx71 och airfoil. Men hur får jag det att spela? På receivern kan jag spela internet radio utan några problem, men i airfoil får jag inte upp receivern som "source". Ska jag vara inne i Home Media Gallery när jag ska strema musiken?

tqh: Hur har du gjort exakt?

Tacksam för svar!

Postad 26 February 2009 - 11:44

En i kvadrat
  • En i kvadrat
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Jag kör spotify från macbooken till en airport express som jag sen kör in i stereoförstärkare. Det funkar utmärkt. Har tappat anslutningen någon gång men det beror nog mer på min Thomson-router.

Känner inte till någon annan lösning.

ok,

Sitter nu med min mac, en pioneer sc lx71 och airfoil. Men hur får jag det att spela? På receivern kan jag spela internet radio utan några problem, men i airfoil får jag inte upp receivern som "source". Ska jag vara inne i Home Media Gallery när jag ska strema musiken?

tqh: Hur har du gjort exakt?

Tacksam för svar!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.