Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Vaio VGN-FZ38M

134 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Vaio VGN-FZ38M (Laptops (Bärbara datorer)) 1 8.81818 (10) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 13 September 2008 - 07:53

Insanewithmybody
  • Insanewithmybody
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har problem med att kunna köra dualview eller klona bilden till en tv?
Det har fungerat bra förut men nu igår så slutade det att fungera, den hittar tv:n genom s-video kabel som förut men när jag ska godkänna konfigurationen och klickar på Ja så blir det bara bärbara skärmen ändå.

Postad 13 September 2008 - 08:34

Insanewithmybody
  • Insanewithmybody
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som har problem med att kunna köra dualview eller klona bilden till en tv?
Det har fungerat bra förut men nu igår så slutade det att fungera, den hittar tv:n genom s-video kabel som förut men när jag ska godkänna konfigurationen och klickar på Ja så blir det bara bärbara skärmen ändå.

Löste det själv genom att uppdatera till senaste drivrutinen fast den fungerade för en vecka sedan :S

Postad 19 September 2008 - 08:26

syclone
  • syclone
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Får inte denna att fungera, någon annan som har samma problem. Väljer x64 versionen.

Denna fungera för mig så scrollen fungerar http://www.versiontr...info/win/160275

Postad 19 September 2008 - 08:30

syclone
  • syclone
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Får inte denna att fungera, någon annan som har samma problem. Väljer x64 versionen.

Denna fungera för mig så scrollen fungerar http://www.versiontr...info/win/160275

Då skulle jag bara fått Bluetoothen & F-knapparna att fungera.

Det fungerar liksom att ta Mute men inte att dra ner Ljuset på skärmen.

Postad 03 October 2008 - 20:59

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
hur kommer man in i biosen på denna burk?

Postad 05 October 2008 - 15:29

Unregistered1165
  • Unregistered1165
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Alltså jag börjar bli tokig. Jag har kopplat min Vaio till min TV via HDMI -> HDMI.

Just nu sitter jag så och får perfekt bild och allt. Men ingen ljud lyckas jag få så att det spelas genom datorns högtalare. Vad är grejen?

Jag trodde att HDMI skickade både bild och ljud?

Någon som kan guida mig genom det här... ?

Postad 07 October 2008 - 19:59

Ponari
  • Ponari
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Alltså jag börjar bli tokig. Jag har kopplat min Vaio till min TV via HDMI -> HDMI.

Just nu sitter jag så och får perfekt bild och allt. Men ingen ljud lyckas jag få så att det spelas genom datorns högtalare. Vad är grejen?

Jag trodde att HDMI skickade både bild och ljud?

Någon som kan guida mig genom det här... ?

Har du formaterat eller kör du standard-vaio?

standard-vaio byter själv osv.

Men en formaterad så måste du ha rätt drivrutin och sen får du gå in på "ljud" och välja hdmi som standard.

Postad 07 October 2008 - 22:07

Unregistered1165
  • Unregistered1165
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Har du formaterat eller kör du standard-vaio?

standard-vaio byter själv osv.

Men en formaterad så måste du ha rätt drivrutin och sen får du gå in på "ljud" och välja hdmi som standard.

Nej den är faktiskt formaterad och ett Vista 64-bit är inlagt. Så det är där problemet ligger?

Vet du möjligtvis vad det är för drivrutin det är jag behöver?

Postad 10 October 2008 - 08:30

syclone
  • syclone
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Ingen som kan hjälpa mig att få igång Bluetooth & Minneskortläsarn?

Tack på förhand.

Postad 13 October 2008 - 19:12

Ponari
  • Ponari
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Nej den är faktiskt formaterad och ett Vista 64-bit är inlagt. Så det är där problemet ligger?

Vet du möjligtvis vad det är för drivrutin det är jag behöver?

Jag hittade min under "förinstallerade drivrutiner", funkade perfa =)

Ingen som kan hjälpa mig att få igång Bluetooth & Minneskortläsarn?

Tack på förhand.

Får du fel-medelanden i "enhetshanteraren"? eller funkar dom bara inte...
(jag har nämligen inte testat mina, men jag har inget fel i "enhetshanteraren")

Postad 13 October 2008 - 19:16

Ponari
  • Ponari
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

hur kommer man in i biosen på denna burk?

F8 eller Delete under uppstart, som en vanlig dator...dock är biosen ganska tråkig, hittar dock ingen uppdatering som jag vågar pröva =)

Postad 13 October 2008 - 21:25

Unregistered1165
  • Unregistered1165
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Jag hittade min under "förinstallerade drivrutiner", funkade perfa =)

Frsächt. Vet du vilken månne?

Postad 17 October 2008 - 22:37

syclone
  • syclone
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Får du fel-medelanden i "enhetshanteraren"? eller funkar dom bara inte...
(jag har nämligen inte testat mina, men jag har inget fel i "enhetshanteraren")
[/quote]

har ett fel i enhetshanteraren men man vet inte vad felet indikerar, skulle velat haft rätt drivrutinerna till de.

Postad 27 October 2008 - 04:51

Ponari
  • Ponari
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Jag tyckte den där var riktigt dålig, musen vill lixom inte släppa i tid.
Plus att jag fick upp 2 varningar ang att dom saknade en digital-signatur, varje gång datorn startar.

Men nu har jag fått allt att funka prima, tror jag =)
Jag installerade den här efter den tidigare, kanske inte spelar någon roll hur installerar...
http://www.versiontr...info/win/153977

Redigerat av Ponari, 27 October 2008 - 04:52.

Postad 27 October 2008 - 09:21

syclone
  • syclone
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jo, det ända problemet jag har är att inte Bluetooth fungerar. Vart hittar man dessa drivrutiner?

Postad 27 October 2008 - 13:27

Ponari
  • Ponari
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Jo, det ända problemet jag har är att inte Bluetooth fungerar. Vart hittar man dessa drivrutiner?

Har du testat den som finns på den här sidan?
http://support.vaio....i...cons&m=3065

...eller undrar om det inte var den här som jag använder?

EP0000154872 : Bluetooth(Broadcom)

http://www.vaio-link...os/vista/64bit/

Redigerat av Ponari, 27 October 2008 - 13:31.

Postad 29 October 2008 - 01:57

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag har/hade en Sony Vaio vgn fz11s den dog förra veckan.

jag köpte den sommaren 2007 och den slutade funka förra veckan så den var 1 år och 2 månader gammal.

det enda jag gjort på den är att spela WoW , lyssna på musik, kolla på film/serier, surfat normalt på msn och firefox/explorer.

ibland vart den så överhettad av att jag spelade wow att jag nästan brände mig på knät.. så jag köpte en sån där data underlägg på ikea som e mjuk för knäna och ett hårt skal för datorn att stå på.

fläkten slutade funka helt plötsligt förra veckan och pga det så vart grafik kortet cp och det vart prickar överallt på skärmen och streck osv.. och så stängde jag av den i typ 12 timmar och sen satte på den igen då funkade den prima i 30 min sen så slogs den av helt o hållet.. så jag tror att fläkten slog ut grafik kortet som i sin ordning av hetta slog ut moderkortet..

och riktigt riktigt screwed känner jag mig då den e bara 1 år gammal och 2 månader,, inwarehouse har inte alls varit trevliga angående detta och säger att visst vi kan skicka iväg den på analys men det kommer kosta dig 1500 kr i porto o frakt om det visar sig va ditt fel att den e pajj.. och sen reperations kostnader...

sony vaio själva säger att det e inwarehouse jobb att ta in den om något sådant har hänt och att det ska gå under konsument köplagen.. detta e juh inte mitt fel och fläkten har varit speciel , ibland så jobbar den som attans.. och sen så lugnar den sig och så börjar den igen..

och WoW är juh verkligen det spel som inte alls kräver mkt av en dator eller prestanta då blizzard vill juh att alla ska kunna spela det.

och jag hade en acer dator förut som var segare än snigeln och den spelade jag wow på och gjorde allt som jag gjorde på denna dator.. och den höll i 3 år typ.. men att denna pajjat efter 1 år och 2 månader knäcker mig totalt.. la juh ut 13 000 kr för den och nu helt plötsligt så kostar den 14200 kr som billigast på pricerunner och prisjakt..och säljaren på inwarehouse som jag snackade med sa jaa jaa det ska gå så bra att spela WoW på denna och den funkar utmärkt och kommer höjja din spel upplevelse med den extra bra bild skärmen och grafikkortet och utgången till platt tvn.

så jag vet inte riktigt vad jag ska göra eller ta mig till eller vart jag ska vända mig.. om jag ska gå via min hemförsäkring o lösa detta eller om jag ska gå via sony/inwarehouse eller om jag ska kontakta en ombudsman som kan hjälpa mig driva detta..

och när jag köpte datorn först på inwarehouse så var det 2 pixlar som var döda.. så fick åka tillbaka o lämna in den och få en ny dator dvs min nuvarande som då är pajj :(

Postad 29 October 2008 - 03:07

Ponari
  • Ponari
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
1500:- i porto ifall det är ditt fel ja, är det de då?

Du har inte tappat den i backen? överclockat grafikkortet?

Annars är det bara att köra på tycker jag iafll...men fråga ifall du kan plocka ut hårddisken så att du inte förlorar allt på den oxå :(

Ta kontakt med allmänna reklamations nämnden, dom borde kunna hjälpa dig.
http://www.arn.se/

Postad 29 October 2008 - 15:20

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
det är juh inte mitt fel. jag har till o med köpt en sån där knä grej från ikea så att fläkten får blåsa fritt utan nåt som hindrar den dvs hård underlägg som att ha den stående på ett bord men i knät med foder under så det blir mjukt för knäna men hårt för datorn.

jag har precis pratat med konsument ombudsman och han sa att jag ska stå på mig och lämna in den och hävda att det inte e mitt fel..

jag har juh inte tappat den och jag har inte slitit ut den på nåt speciellt sätt alls.. och WoW ska denna dator klara fint av... så det kan heller inte va felet

:(

Postad 29 October 2008 - 17:30

hamski
  • hamski
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Alltså nu är jag sjukt less på vista!
är det ingen så kör på xp 64-bit??
i så fall kan någon säga vars man får tag på drivrutiner till den som på passar datan

Postad 30 October 2008 - 11:09

Unregistered1165
  • Unregistered1165
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Alltså nu är jag sjukt less på vista!
är det ingen så kör på xp 64-bit??
i så fall kan någon säga vars man får tag på drivrutiner till den som på passar datan

Jag kör med 64-bit Vista. Allt fungerar som det ska för mig. Tråkigt att man behöver "hemmagjorda" drivrutiner till grafikkortet bara, men de är ju grymma katterna som gör drivrutinerna.

det är juh inte mitt fel. jag har till o med köpt en sån där knä grej från ikea så att fläkten får blåsa fritt utan nåt som hindrar den dvs hård underlägg som att ha den stående på ett bord men i knät med foder under så det blir mjukt för knäna men hårt för datorn.

jag har precis pratat med konsument ombudsman och han sa att jag ska stå på mig och lämna in den och hävda att det inte e mitt fel..

jag har juh inte tappat den och jag har inte slitit ut den på nåt speciellt sätt alls.. och WoW ska denna dator klara fint av... så det kan heller inte va felet

;)

Du ska definitivt stå på dig! Så där får det absolut inte gå till. Sony eller InWarehouse ska ersätta datorn. Allmänna reklamationsnämnden kan garanterat hjälpa dig!

Postad 31 October 2008 - 05:45

Ponari
  • Ponari
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Jag kör med 64-bit Vista. Allt fungerar som det ska för mig. Tråkigt att man behöver "hemmagjorda" drivrutiner till grafikkortet bara, men de är ju grymma katterna som gör drivrutinerna.

...sony har kommit med en Nvidia x64 drivrutin....finns där alla andra x64 drivrutinerna finns
Jag kör med den och det verkar funka bra! :rolleyes:

Postad 03 November 2008 - 11:48

Unregistered1165
  • Unregistered1165
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

...sony har kommit med en Nvidia x64 drivrutin....finns där alla andra x64 drivrutinerna finns
Jag kör med den och det verkar funka bra! :)

När släppte dem den?
Måste ha varit nyligen?

Dock fungerar min "hemgjorda" från 10 oktober, finfint också :D

Postad 13 November 2008 - 16:03

syclone
  • syclone
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag kör med den och det verkar funka bra! :)

Vilken är det man skall välja? antar att det är på eller hoppas http://www.vaio-link...os/vista/64bit/

skriv annars gärna vart du hitta drivrutiner.

Tack på förhand

Redigerat av syclone, 13 November 2008 - 16:07.

Postad 21 November 2008 - 03:23

Ponari
  • Ponari
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Vilken är det man skall välja? antar att det är på eller hoppas http://www.vaio-link...os/vista/64bit/

skriv annars gärna vart du hitta drivrutiner.

Tack på förhand

Japp, det är under den länken...där finns det flesta nu mera...

Postad 02 December 2008 - 22:26

Insanewithmybody
  • Insanewithmybody
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Vad kan detta vara för något det står som okänd enhet under enhetshanteraren
Intel® ICH8M LPC Interface Controller - 2815
Vilken drivrutin måste jag installera?

Postad 11 December 2008 - 09:52

syclone
  • syclone
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hur gjorde ni egentligen för att få Bluetoothen att fungera?

Postad 07 April 2009 - 11:58

fredrik6633
  • fredrik6633
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Vet inte om den här är någon som är aktiv i den här tråden längre, men jag gör ett försök.

Jag har precis installerat Windows 7 x64 på min FZ38M, vilket jag för övrigt starkt kan rekommendera. Fungerar hur bra som helst. Det jag undrar nu är om någon har en url till sidan där man kan ladda hem WinDVD för Blu-Ray som följer med datorn när man köper den?

Jag har bara hittat updates till programmet på Sonys hemsida och då står det att programmet måste vara installerat innan man kör updaten. Vore kanon om någon som har hittat installationsfilen till programmet kunde dela med sig av en länk :)

// Fredrik

Postad 11 April 2009 - 10:54

Ponari
  • Ponari
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Windows 7 säger du? Aldrig hört talas om, vänta ska googla lite...jaha där ser man, ser bra ut...

Hur funkar det med alla drivrutiner som alla hade problem med på Vista?

Kör du med 32-bit? eller 64-bit?

WinDVD tankar du hem enklast via "Sidan man inte får prata om"...

Postad 11 April 2009 - 13:57

fredrik6633
  • fredrik6633
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Windows 7 är kanske det bästa som kommit sen man uppfann hjulet :P Nej, men det är riktigt bra! Känslan jag har fått är Windows 7 kom lite som ett svar på att Vista inte levde upp till de förväntningar som ställdes. Än så länge finns W7 bara som betaversion, men det fungerar ändå smärtfritt. Det jag är mest nöjd med är att det inte tar lika mycket kraft av datorn som Vista, så det flyter på väldigt smidigt.

Kan ju även passa på att tillägga att jag har precis blivit uttagen av Microsoft som en av 70 svenskar som jag bli betatestare av den svenska varianten av W7. Det ska bli riktigt spännande :D

Men jag tycker ändå att eftersom jag en gång i tiden köpt min dator med ett förinstallerat WinDVD så borde jag väl ha möjlighet att tillgå det även om jag väljer att byta operativsystem, eller? Jag vill ju bara ha tillbaka det WinDVD som jag hade innan jag la in W7.

Jag kör W7 x64 och jag har den här tråden att tacka för att jag fick in alla drivrutiner på ett smidigt sätt. Så ett stort tack till alla som bidragit med information. För tillfället står jag i det läget som många andra. Jag har lyckats installera samtliga drivrutiner men jag inte se någonting på skärmen när jag exempelvis höjer och sänker ljudet eller brightnessen. Vad gäller att skifta mellan laptopskärmen och extern skärm finns det en inbyggd komponent i W7 som sköter det riktigt snyggt, så det löser sig på det viset.

Men som sagt, jag skulle verkligen vilja ha tillbaka mitt WinDVD så jag kan spela mina Blu-Ray-filmer igen. Kanske ska maila Sony och kolla vad de har att säga om saken.

Postad 21 April 2009 - 17:18

Unregistereddb570177
  • Unregistereddb570177
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man stänger av själva musplattan på datorn då den är lite i vägen när man använder en vanlig mus och skriver på datorn...?

Startmenyn/Kontrollpanelen/Masinvara & Ljud/mus/tapping
Gå in där och slå av tapping eller ändra känsligheten!

Passa på att bekanta dig med kontrollpanelen, där hitar du alla inställningar!

lycka till!

Jag är bekant med kontrollpanelen men det finns inget och jag menar inget där det står tapping där du nämner att det ska vara. Så antingen förklarar du dåligt eller så är jag blind (det är jag absolut inte ser ju vad du skriver)

Hur fan lyckas man med detta stycke? Tycker det var skitlätt att stänga av plattan på min HP men hittar fanimej inte på flickvännens Vaio. Nån som kan hjälpa?

Postad 23 April 2009 - 21:23

Insanewithmybody
  • Insanewithmybody
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Hur fan lyckas man med detta stycke? Tycker det var skitlätt att stänga av plattan på min HP men hittar fanimej inte på flickvännens Vaio. Nån som kan hjälpa?

Jag letade också som bara den men hittade inte detta som användaren datornsomstereo förklarade.
Så jag har inte lyckats stänga av plattan :)

Postad 28 May 2009 - 17:12

Ponari
  • Ponari
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Ni kanske ha en annan drivrutin, jag har nämligen en flik som heter tapping, och där var det bara att ta bort "bockningen" för tapping...

Postad 25 September 2009 - 14:11

hamski
  • hamski
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har ni installerat rätt drivrutiner till mus plattan då?

Det jag tänkte fråga var om man ska använda drivrutiner till windows 7 64bit som man har till vista 64bit??

Postad 28 March 2010 - 08:37

pebro
  • pebro
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Nån som vet var man kan köpa ett nytt batteri till sony vaio fz38M? Mitt batteri håller max 25 minuter. Sony Center ska ha 2500:- för ett nytt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.