Jag tittade på "A week with Diamnond" och där fick jag svar på min fråga.
Redigerat av Texan, 05 juni 2008 - 06:39.
3 relaterade trådar
Postad 04 juni 2008 - 13:31 Jag tittade på "A week with Diamnond" och där fick jag svar på min fråga. Redigerat av Texan, 05 juni 2008 - 06:39. Postad 04 juni 2008 - 23:06 Dag 1 (8 minuter) unpacking http://www.coolsmart...m/news4059.html Dag 2 (14 minuter) blandade frågor, ljusstyrka, sifferinmatnings hastighet, menysystem m.m. http://www.coolsmart...m/news4062.html Dag 3 (16 minuter) svara i telefon, olika sätt att skriva text m.m. http://www.coolsmart...m/news4064.html Dag 4 (23 minuter) GPS, batteritid m.m. http://www.coolsmart...m/news4065.html Dag 5 (23 minuter) internet, Opera 9.5 browser, batteri m.m. http://www.coolsmart...m/news4067.html Dag 6 (15 minuter) Blandad info, ringtoner m.m. http://www.coolsmart...m/news4071.html Dag 7 (19 minuter) Olika frågor, kontakter m.m. http://www.coolsmart...m/news4073.html Weekend special - Dag 8 & 9 (37 minuter) Ny ROM, Hastighet för att kopiera filer till telefonen, om man kör GPS och det ringer, videouppspelning, röststyrning och mycket mer. http://www.coolsmart...m/news4078.html ALLA frågor svaras i dom är video recensionerna. Postad 06 juni 2008 - 12:13 ![]() Den enda som verkade ha den på lager var expansys, lite dyrare men jag har varit nöjd med deras service de tidigare gångerna jag har beställt av dem, de hade 30 på lager igår, nu är det bara 6st kvar. Jag beställde den igår, skickades från frankrike strax efter 17, sen via tyskland så var den på arlanda 7:15 i morse, helt fantastiskt ![]() /Jörgen Postad 07 juni 2008 - 05:53 Postad 07 juni 2008 - 10:10
ja. kolla ovan testlänkar. /W Postad 07 juni 2008 - 11:17 Orkar bara inte leta bland alla klipp ![]() Men väldigt bra att det går nu då Postad 07 juni 2008 - 11:59
http://www.expansys.se/p.aspx?i=168183 ) för 99 SEK.
Och för er som klagat på saknad av 3,5mm plugg. Det finns adaptrar som klarar detta (miniusb-3,5mm), bla hos Expansys (
Postad 07 juni 2008 - 12:05
Finns en liten triangel att trycka på nere på skärmen så blir klockan lite mindre och en yta under klockan för tex kalenderinformation kommer fram istället, kommer dessvärre inte ihåg vilken video man såg det i. /Oscar Postad 07 juni 2008 - 12:31
jo, jag såg också det. Så det är antingen eller? dvs man väljer antingen en stor klocka eller en stor kalender?
Varför vill man ha en 3,5mm plugg?fördelar? Redigerat av Unregistered5cab8372, 07 juni 2008 - 12:33. Postad 07 juni 2008 - 12:33
den här videon
Kalendern är inte enda alternativet istället för en stor klocka enligt
Postad 07 juni 2008 - 12:36 Den stora frågan blir dock om HTC kommer inkludera Å, Ä och Ö i sitt tangentbord, dvs har svenska tangenter i sitt (fysiska) Qwerty tangentbord. Alla bilder på telefonen är från England eller USA och det svarar ju knappast på frågan. Som jag förstår har TyTnII inte haft nordiska tangenter. Är det någon som kommit över information ang detta i HTC Touch Pro? Tack. Postad 07 juni 2008 - 12:40
1. Man kanske har köpt nya hörlurar (förslutna) som man gillar. 2. Man föredrar brusreducerande lurar. (Sällan inkluderade i en telefon) 3. Man vill kunna koppla in den i en HTPC eller stereo, sin egen eller när man är på fest. Detta var tre förslag. Postad 07 juni 2008 - 14:01 Funkar hur smidigt som helst... Postad 07 juni 2008 - 17:07
Detta går jättebra. Antingen via Bluetooth eller USB. Fritt Turbo-3G via ex Comviq Kompis (5 GB trafik) kostar 99 kr extra till ditt telefonabonnemang. Betydligt smartare än att köpa ett extra abonnemang till datorn. Telefonen har du ju dessutom alltid med dig. Postad 07 juni 2008 - 18:34
Pengarna har dragits från mitt kort, men jag har ännu inte fått någon orderbekräftelse via mail. Ännu läskigare blir det när en nyreggad kliver in och öser beröm över företaget. Är det säkert att du inte är anställd där!? ![]() Postad 07 juni 2008 - 20:07 I bland kan man vara lite otålig när det gäller bra service. Postad 09 juni 2008 - 05:46 Länk till coolsmartphone så blir man inte så glad ![]() Jag har lagt en beställning på dustin iallafall får vänta lite men det verkar som det är säkrast just nu... Postad 09 juni 2008 - 07:53 Att inte kunna regga på htc kvittar ju.. Däremot är de dåligt att det inte framgår när man beställer Postad 09 juni 2008 - 15:29
Haha, tja jag registrerade mig några dagar innan dig "2006-03-28" men det kanske är relativt nytt ![]() Nope jag har inget att göra med dem, men jag blir glad de gånger jag blir positivt överaskad när saker och ting fungerar som de borde, tycker annars mycket om dustin, men de har ju inte fått in telefonen ännu :'(. /Jörgen Edit: Vill bara kolla så att du har fått din telefon Svärta? Redigerat av JorgenSt, 11 juni 2008 - 15:36. Postad 13 juni 2008 - 00:15
Skapade just en tråd för htc touch pro och hoppas ni som är ute efter den är dit och skriver det ni hittat om den..
Postad 15 juni 2008 - 18:19 En kort fråga när det gäller Diamond telefonen, kan man beställa denne från Usa tänkte nu när dollarn har fallit skulle man vinna något? Eller beställa den från något annat Europeisk land? Postad 15 juni 2008 - 19:51 Av nån mysko anledning så trode jag att det var igår ![]() Postad 15 juni 2008 - 21:56 Vet att jag har varit in på någon sida med riktigt mkt program osv för windows mobile. Kommer dock inte ihåg vad den hette. Någon som har tips på någon bra sådan? Främst för att jag är i valet och kvalet gällande Diamond. Tänkte kika vad det finns för roliga apps till den då. Brukar dom ofta kosta pengar, eller finns det många gratis? Postad 15 juni 2008 - 22:21 http://www.freewarepocketpc.net/ http://www.pocketpcsoft.net/ Detta forumet finns också för Windows Mobiletelefoner, här ska du kunna hitta länkar till diverse olika program. Postad 16 juni 2008 - 19:57 Postad 16 juni 2008 - 21:26
Ojojoj, nu kommer jag att bli totalt utmobbad av många här men mitt svar är att det inte kommer att behövas så mycket.... HTC har redan laggt in egna program (tex en egen musikspelare som i mitt tycke är mycket bättre än mediaplayer) och modifierat WM (tex så att det ska gå lättare att navigera) så att det mesta är fixat! Sen är det lite delux-program (tex för att finanpassa inställningar) som man gärna vill ha men det riktigt fina är att på xda-developers så finns ROM:ar (jfr operativsystem till dator) att ladda ner (alltså till telefoner som varit ute ett tag) som innehåller dessa förbättringar. Mitt tips är alltså - gå in på xda-developers forum och leta runt lite på olika romar till någon populär telefon (tex touche cruise) och så kommer du att se att de flesta har ungefär samma "bas" i standardförbättringar som laggts till, sen har varje kock laggt till lite eget efter dennes personliga smak. Motsvarande kommer att komma till diamond. Skulle du sen (mot förmodan) sakna något specifikt så letar du rätt på just det extra-programmet som du "behöver". Självklart kan man sen lägga in ännu mer jox men inget som är direkt "obligatoriskt". M V H Oscar Postad 16 juni 2008 - 23:59 Någon som vet hur bra bild det blir på om man kör video inspelning? Hur många Fps? Läste att den saknar macro mode förresten stämmer det? Postad 17 juni 2008 - 18:21 Tyvärr så är det bara designe och format som är bra . Skulle kanske ha väntat på Samsungs nya istället mend större minne bättre kamera och större skärm, och samma pris. Postad 17 juni 2008 - 18:25
Har du Asien versionen med 128mb ram eller den med 192mb ram? Postad 17 juni 2008 - 18:53 Låter som att du har en defekt telefon... Min TyTn II låser sig aldrig..Kan ha hur mycket som helst uppe samtidigt...Laggar inget.... Meddelande tar en stund öppna annars är allt rätt snabbt... Svårt att tro att diamond skulle vara sämre Postad 17 juni 2008 - 20:49
Allt beror ju på vad man jämför med, den är jämfört med andra windows-mobiler inte så slö, men visst jmf med en icke smartphone så är den helt klart slö, sen känns det som om 3d-flow tar en massa kraft ifrån telefonen, men jag har inte märkt att den har kraschat något... Iofs tar jag i princip aldrig bilder, då skulle jag inte bytt ut n95:an ![]() /Jörgen Postad 17 juni 2008 - 20:52
Hmm, jag har en hk-edition den har 192mb, trodde bara förserien hade 128mb ... /Jörgen Postad 17 juni 2008 - 21:54 CeRegEditor......Grymt bra program som låter en koppla in telefonen till datorn och få upp registret på telefonen på dataskärmen så man kan hacka bäst man vill med mus å tangentbord å stor skärm.....Gratis är de också ![]() ![]() -------------------------------------------------------------------------------------- Total commander...Perfekt om man vill dela ut grejor på den stationära datorn som man kan komma åt via wlan till telefonen..Kopiera filer...Conn till ftp mm mm.. ![]() ---------------------------------------------------------------------------------------- SPB Pocket pc...Kanonbra program om man vill ta bort HTC plugin..I det här programet kan man gruppera program som man vill under 5 huvudgrupper...+ en div andra funktioner ![]() --------------------------------------------------------------------------------------- Kaiser LED setup....Tror det ska funka även till Diamond...Grymt program..kan inte leva utan det .. Ställt in så min telefon blinkar inte alls i standby...Blinkar blått vid olästa sms...Blinkar grönt vid missade samtal. ![]() ---------------------------------------------------------------------------------------- 4U MP4 video converter...Guld för att konvertera divx/xvid filmer..Enkelt att förstå --------------------------------------------------------------------------------------- Spb Mobile DVD .......Kanon när man vill konvertera hela första året av Sopranos inklusive text från dvd. ------------------------------------------------------------------------------------------- Coreplayer.....För att se Sopranos ![]() Jaja....Det var nåra måsten för mig iaf Redigerat av moparman, 17 juni 2008 - 21:54. Postad 18 juni 2008 - 02:14 RAM: 192 MB DDR SDRAM Internal storage: 4 GB ja jag har en asien version, har haft den snart i en vecka. jag har kanske fått ett måndags ex, den hakar upp sig minst en gång om dagen .Då menar jag att jag måste börja om från början ,ibland så funkar det inte med att trycka på reset knappen utan man måste ta ut batteriet med Postad 18 juni 2008 - 05:45 Annars så kan du prova att flasha in en ny rom... Postad 18 juni 2008 - 08:07 Trodde den skulle släppas i SE den 30:e juni men vissa ställen (cdon, elgiganten) påstår att den finns i lager... Vad gäller? Bara att köpa eller? Redigerat av JimmyG, 18 juni 2008 - 08:09. Postad 18 juni 2008 - 09:35
Som det står på respektive hemsida så går det bara att förhandsboka telefonen. Postad 18 juni 2008 - 10:13
Känns som om jag spam:ar forumet, men hittade en optimeringstråd som förhoppningsvis kan hjälpa de som få sin diamond att fungera lite snabbre...
Postad 18 juni 2008 - 14:02 Är det någon som vet hur skype funkar för dessa windos telefoner, är det att bara ladda ner och köra igång eller behövs det något annat program för att öppna upp skype? Postad 18 juni 2008 - 14:46 Varför väntat lite till menar du? Postad 18 juni 2008 - 17:51 Som jag har förstått det så finns inte skype till windows-mobile 6.1 ännu utan man måste köra fring eller något liknande till skype har kommit ikapp. /Jörgen Postad 18 juni 2008 - 18:36 Funkar även med [Jun 07] Dutty's Diamond V1 Build 19588 WM 6.1 Postad 19 juni 2008 - 10:41 alltså att man måste ha mobilen på för att alarmfunktionen skall fungera. Går det att lösa? /W Postad 19 juni 2008 - 11:33 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |