Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Swedxs ny Camoserie

419 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
SWEDX Camo SG-40X3-A2 (TV) 0 8,27 (10) Inga priser
SWEDX Camo SG-40T3-A2 (TV) 0 8,75 (3) Inga priser
SWEDX Camo SG-32T3-A2 (TV) 0 8,11 (8) Inga priser
SWEDX Camo SG-40T1-A2 (TV) 1 7 (1) Inga priser
SWEDX Camo SG-40X1-A2 (TV) 1 7 (1) Inga priser
SWEDX Camo SG-46X2-A2 (TV) 1 7,57 (6) Inga priser
SWEDX Camo SG-46X5-A2 (TV) 1 7 (5) Inga priser
SWEDX Camo SG-32T2-A2 (TV) 2 7,5 (5) Inga priser
SWEDX Camo SG-32T5-A2 (TV) 1 7,6 (4) Inga priser
SWEDX Camo SG-40T5-A2 (TV) 1 7 (1) Inga priser
SWEDX Camo SG-40T2-A2 (TV) 1 7,8 (4) Inga priser
SWEDX Camo SG-46X6-A2 (TV) 3 6,5 (1) Inga priser
SWEDX Camo SG-26T2-A2 (TV) 4 (0) Inga priser
SWEDX Camo SG-26T6-A2 (TV) 1 6,67 (2) Inga priser
SWEDX Camo SG-40X2-A2 (TV) 1 7,86 (6) Inga priser
SWEDX Camo SG-40X5-A2 (TV) 1 5,67 (2) Inga priser
7 relaterade trådar

Postad 06 november 2008 - 21:54

vaajkan
  • vaajkan
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
och vad är marksänd digitaltv? är inte så haj på de här :( vad är de för skillnad t.ex. om man har DVB-T och om man inte har DVB-T

Postad 06 november 2008 - 22:38

TheSaurus
  • TheSaurus
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0

och vad är marksänd digitaltv? är inte så haj på de här :( vad är de för skillnad t.ex. om man har DVB-T och om man inte har DVB-T

Marksänd digitaltv är "vanlig" tv via marknätet. Dvs. att du inte använder parabol el dyl.
Kolla här t.ex.
http://www.boxer.se/?page=21

Postad 06 november 2008 - 22:49

Jack-SWEDX
  • Jack-SWEDX
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Och med digitalt ljud ut, menar du optisk eller?

Ja, det stämmer.

Mvh

Jack / SWEDX

När släpps 46tumarn och pris?

Camo 46 har preliminär release Jan-09. Priset är inte fastställt ännu, men lär vara lika intressant som Camo 32 och 40

Mvh

Jack / SWEDX

Postad 12 november 2008 - 22:34

MrPrytz
  • MrPrytz
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!

Ni som kopplat eran Dator till tv'n hur får ni ut datorljudet till tvn? Jag har kopplat som jag hade till min föra tv från ljudkortet till audio-in kontakten på tvn. Men det vill sig inte alls? Hur har ni andra gjort?

mvh

Postad 13 november 2008 - 19:03

MDxm
  • MDxm
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hej!

Ni som kopplat eran Dator till tv'n hur får ni ut datorljudet till tvn? Jag har kopplat som jag hade till min föra tv från ljudkortet till audio-in kontakten på tvn. Men det vill sig inte alls? Hur har ni andra gjort?

mvh

Tjena, vad har du för högtalare kopplad till själva tvn då?
TVn har ju inga inbyggda högtalare utan det krävs att man ansluter ett par till den.
Du kan exempelvis skarva av kablarna på en gammal RCA som du har liggande och låsa fast i de svart/röda sakerna bak på tvn (Vilket jag gjorde) eller så kan du läsa en bit ovan vilka anslutningssätt som finns tillgängliga.

Redigerat av MDxm, 13 november 2008 - 19:09.

Postad 13 november 2008 - 19:54

Merdique
  • Merdique
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
det här är ett klockrent koncept. synd det inte finns någon motsvarighet i plasmavärlden. ni kunde dock gjort en variant helt utan tvtuner och helt utan ljudenhet, så att det endast var som en monitor. ljud har jag redan liksom, och sänd tv tittar jag inte på och om jag skulle få för mig det så kan jag köpa ett tvkort till datorn istället.

Postad 13 november 2008 - 20:00

Merdique
  • Merdique
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
ser ju nu att det finns en variant utan tv-tuner. verkligen två tummar upp på det!

Postad 13 november 2008 - 21:05

gusgez
  • gusgez
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
inte intresserad av ställningen från swedx till min 40".are ...så finns det nån universiell fot (sjuuukt enkel) till den som man kan köpa?

Postad 13 november 2008 - 21:29

vaajkan
  • vaajkan
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Någon som vet om man skulle kunna köpa ett väggfästa som man kan vrida och vända på till en swedx 40"?

Postad 13 november 2008 - 21:39

Merdique
  • Merdique
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
blev mycket intresserad av att köpa 40tummaren men så läste jag köpvillkoren och tyvärr blir det inget köp.

"SWEDX ansvara ej för transportkostnader vi garantiåberopan. SWEDX ansvara för reparation/utbytte av en defekt produkt som omfattas av garantin. Kunden ansvarar för transportkostnaden från/till SWEDX"

jag tror inte detta är i enlighet med konsumentköplagen vid distansförsäljning.
för nåt år sen skulle jag reklamera en mp3spelare köpt från megastore.se och då ville inte dom betala frakten, och då kontaktade jag min lokala konsumentvägledare som sa att dom var skyldiga att stå för all frakt och att det skulle gått att anmäla om mp3spelarens värde hade vart högre. har tyvärr inte kvar mailet men det var nåt minimvärde för att det skulle gå att anmäla, men hur och var den anmälan skulle göras minns jag inte. så dessvärre fick jag stå för frakten. men jag tror inte det handlade mer än om 2000-3000. så ha det i åtanke ni som köpt tv från dom om ni behöver reklamera den, att dom enligt lag är skyldiga att stå för transportkostnaderna vad dom än säger, men sen är det ju upp till var och en om dom orkar med mecket och att tjafsa med dom. tråkigt är det iaf, för jag var mycket sugen på tvn. men jag vågar inte köpa eftersom murphys lag alltid gäller.

Postad 14 november 2008 - 23:13

vrapp
  • vrapp
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Har nu haft min SWEDX Camo SG-40X1-A2 i ett par dagar så här följer mina första intryck:

Den har ganska fin design och relativt bra färger. Lite clouding och bara ok svärta. Denna modell har varken fjärrkontroll eller samma meny interface som X3:an, något som inte nämns på Swedx's hemsida. Fick som svar att det "inte behövs" en fjärr till denna modell när jag mailade Swedx för att fråga om det blivit något fel vid leveransen.

Det har gått två dagar sedan jag tog emot mitt exemplar och nu har den börjat stänga av sig slumpmässigt när jag använder min xbox 360 över HDMI (1080p).. Verkar som det har att göra med ljusstyrkan på bilden och starka vita signaler från xboxen (t ex. i början demot till Mirrors Edge så slår tv:n oundvikligen av sig själv). Om man har oturen att träffas av en flashbang i CoD4 så händer samma sak. ;)

Har nu felanmält till Swedx och hoppas på en snabb lösning på problemet.

Tack för ditt påpekande Merdique, tyckte också det lät underligt om de inte skulle behöva betala frakten vid returärenden.

Redigerat av vrapp, 15 november 2008 - 19:20.

Postad 16 november 2008 - 14:59

MDxm
  • MDxm
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Har nu haft min SWEDX Camo SG-40X1-A2 i ett par dagar så här följer mina första intryck:

Den har ganska fin design och relativt bra färger. Lite clouding och bara ok svärta. Denna modell har varken fjärrkontroll eller samma meny interface som X3:an, något som inte nämns på Swedx's hemsida. Fick som svar att det "inte behövs" en fjärr till denna modell när jag mailade Swedx för att fråga om det blivit något fel vid leveransen.

Det har gått två dagar sedan jag tog emot mitt exemplar och nu har den börjat stänga av sig slumpmässigt när jag använder min xbox 360 över HDMI (1080p).. Verkar som det har att göra med ljusstyrkan på bilden och starka vita signaler från xboxen (t ex. i början demot till Mirrors Edge så slår tv:n oundvikligen av sig själv). Om man har oturen att träffas av en flashbang i CoD4 så händer samma sak. :(

Tack för ditt påpekande Merdique, tyckte också det lät underligt om de inte skulle behöva betala frakten vid returärenden.

Ahh, hoppas de löser problemet.

Hehe, blir också helt blind och stänger av mig själv av allt ljus, med tanke på all vedervärdig Bloom de har i alla nya spel. xD
Hade ju också problem som gjorde att tvn stängde av sig själv eller att hela tvn hängde sig. (tog en rökpaus för att försäkra mig innan jag stängde av och prövade igen)
Har haft en PS3 i HD kompositer (RCA?) och Xbox 360 i 1080i/p genom VGAkabel +Analog TV inkopplad. Startar jag Xboxen innan jag slår igång tvn så startade tvn om sig själv.
Slog jag istället på TVn först och väljer PCVGA innan Xbox slogs på så fungerade det utmärkt.
Men i alla fall, såfort jag kopplade bort PS3an så fungerade allt hur utmärkt som helst. Inga låsningar/omstarter alls.
Nu kör jag HDMI till både dator och Xbox. Råkar inte ut för några omstarter eller låsningar av tvn alls längre. Ta i träet.

Barnsjukdomarna från den ursprungliga SwedX gör återkomst på nya vis? Om man får fråga hur det fungerar med era gamla icke camo-SwedX tvs NU för er som har en och hade problem?

Postad 17 november 2008 - 01:08

filleman
  • filleman
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Jag är väldigt intresserad i 32 tums varianten. Det har inte tagits upp så mycket här om den har några nackdelar. Jag ska främst kolla digital-tv och spela xbox-360 på den. Någon som köpt eller vet om den är bra för spelande och tv-tittande?

Postad 17 november 2008 - 15:02

Merdique
  • Merdique
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Det har gått två dagar sedan jag tog emot mitt exemplar och nu har den börjat stänga av sig slumpmässigt när jag använder min xbox 360 över HDMI (1080p).. Verkar som det har att göra med ljusstyrkan på bilden och starka vita signaler från xboxen (t ex. i början demot till Mirrors Edge så slår tv:n oundvikligen av sig själv). Om man har oturen att träffas av en flashbang i CoD4 så händer samma sak. ;)

hur har det gått?
jag mailade till dom för att höra hur dom resonerade kring detta, och fick svar att vid ursprungsfel så står dom för all frakt, och att fel som uppstår inom de första 6 månaderna nästan alltid räknas som usprungsfel. konstigt att dom inte skriver ut så, men troligen tänker dom att folk läser det och tänker "aha ok det va ju tråkigt men det är väl smällar man får ta" och betalar frakten eftersom dom inte kan sina rättigheter, det är ju samma med garantisnacket, innan jag visste att man hade 2 års reklamationsrätt (3 år nuförtiden) så kastade jag bort kvitton efter ett år på sånt där butiken sagt att dom lämnar ett års garanti.
men det vore jävligt gött att få höra hur dom sköter ärendet från någon som verkligen behöver reklamera. för jag är fortfarande mycket sugen på en sådan tv.

Postad 17 november 2008 - 16:18

vrapp
  • vrapp
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

hur har det gått?
jag mailade till dom för att höra hur dom resonerade kring detta, och fick svar att vid ursprungsfel så står dom för all frakt, och att fel som uppstår inom de första 6 månaderna nästan alltid räknas som usprungsfel. konstigt att dom inte skriver ut så, men troligen tänker dom att folk läser det och tänker "aha ok det va ju tråkigt men det är väl smällar man får ta" och betalar frakten eftersom dom inte kan sina rättigheter, det är ju samma med garantisnacket, innan jag visste att man hade 2 års reklamationsrätt (3 år nuförtiden) så kastade jag bort kvitton efter ett år på sånt där butiken sagt att dom lämnar ett års garanti.
men det vore jävligt gött att få höra hur dom sköter ärendet från någon som verkligen behöver reklamera. för jag är fortfarande mycket sugen på en sådan tv.

Vi får se, än har jag inte fått några instruktioner, men de tittar på problemet på sin ände nu. Tror nog själva reklamationen kommer gå smidigt, de har varit proffsiga hittills i sitt handhavande tycker jag.

Postad 18 november 2008 - 00:49

vaajkan
  • vaajkan
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Är det samma paneler i XV-serien som i Camo-serien, någon som vet?

Postad 18 november 2008 - 19:54

filleman
  • filleman
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
som sagt; är det någon som vet något om 32 tums modellen?

Postad 19 november 2008 - 11:24

TheSaurus
  • TheSaurus
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0

som sagt; är det någon som vet något om 32 tums modellen?

För spel är det inga problem alls vad jag har märkt.
Suttit i ett ganska mörkt rum så för digital tv blir det lite jox innan man får alla program att se bra ut men testar man runt olika bildlägen och kanske ev. modifierar dom något (tar kanske sammanlagt 5min så får man en helt OK bild (enl. min lekammaåsikt.)

Postad 19 november 2008 - 17:23

filleman
  • filleman
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
låter riktigt bra :) jag måste först få min philips Philips 20PF5320 med Crystal clear såld först. någon som är intresserad? 2000 kr för en tv som säljs för 5000 på marknaden.

Postad 26 november 2008 - 10:06

LINO
  • LINO
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Nu har jag haft min camo32 i några dagar. Tittar på marksänd digitalTV utan några problem. Har inte den bästa signalen men det funkar klockrent med på den här TVn. Lite pill för att få till ljus och färg, men tillslut blir det ganska bra bild.

Jag har TVn i sovrummet med dator kopplad till den och med den blir det mycket fin bild!

Helt klart prisvärd! Och personalen var mycket tillmötesgående!

Postad 02 december 2008 - 12:11

Lagasse
  • Lagasse
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Till Jack (eller annan som vet säkert):

Är det någon sorts standard för väggfäste på 40"-arna? Ifall man hittar något tunnare eller för liknande pris men lokalt. Lurade på att införskaffa mig ett stycke av denna TV som verkar ganska lovande för de sätt jag ämnar begagna TVn på.
Har en polare som har XV1-46TV-BE1 X3 och när han fick hem den så blev jag helt paff, vilken awesome bild! Skulle kunna tänka mig att Camo inte precis är sämre... :ph34r:

Tacksam för svar!

Postad 02 december 2008 - 15:20

vaajkan
  • vaajkan
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Är det någon sorts standard för väggfäste på 40"-arna? Ifall man hittar något tunnare eller för liknande pris men lokalt. Lurade på att införskaffa mig ett stycke av denna TV som verkar ganska lovande för de sätt jag ämnar begagna TVn på.
Har en polare som har XV1-46TV-BE1 X3 och när han fick hem den så blev jag helt paff, vilken awesome bild! Skulle kunna tänka mig att Camo inte precis är sämre... :ph34r:

Tacksam för svar!

Kom gärna med en liten recension sen när du har köpt tvn :P

Postad 02 december 2008 - 20:37

Jack-SWEDX
  • Jack-SWEDX
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Tacksam för svar!

Vesa-måtten på TVn är 400 mm i bredd och 200 mm i höjd. Om Vesafästet som du köper är kompatibel med dessa mått så bör det funka.
Mvh
Jack / SWEDX

Postad 02 december 2008 - 22:33

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0

Det har gått två dagar sedan jag tog emot mitt exemplar och nu har den börjat stänga av sig slumpmässigt när jag använder min xbox 360 över HDMI (1080p).. Verkar som det har att göra med ljusstyrkan på bilden och starka vita signaler från xboxen (t ex. i början demot till Mirrors Edge så slår tv:n oundvikligen av sig själv). Om man har oturen att träffas av en flashbang i CoD4 så händer samma sak. :D

vrapp

Hur har det gått, jag har fått samma fel på min gammla modell (V3 FullHD) för mycket vitt stänger/släcker ner panelen ? just med xbox360, provade komponent kabel men samma sak händer även då, konstigt att den fungerad förut, utan denna problem :blink:

MrDTS

Postad 03 december 2008 - 19:49

Majorn
  • Majorn
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

vrapp

Hur har det gått, jag har fått samma fel på min gammla modell (V3 FullHD) för mycket vitt stänger/släcker ner panelen ? just med xbox360, provade komponent kabel men samma sak händer även då, konstigt att den fungerad förut, utan denna problem :)

MrDTS

Har också varit med dom det nån gång, då med väldigt mycke vitt i bilden, och dessutom står min tv lite instängt, lite för mycke kanske om man ska följa rekomendationerna, dessutom skedde detta under sommartid när rummet höll hög medeltemp, så jag kan inte annat än anta att det är på grund av värme, vitt bild är trots allt det ljusstarkaste tvn visar, testa att flytta tvn så den får bättre luftcirkulation eller ställ en fläkt bakom/brevid om du vet med dig att de kan bli väldigt ljust längre stunder(Mirrors Edge är ju ett väldigt bra exempel på detta).
Annat har jag svårt att tänka mig att man kan göra då det troligen är ett hårdvaruproblem, skulle vara att dra ner ljusstyrkan lite, och på så vis avlasta skärmen lite.

//Majorn

Postad 03 december 2008 - 20:39

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0

Har också varit med dom det nån gång, då med väldigt mycke vitt i bilden, och dessutom står min tv lite instängt, lite för mycke kanske om man ska följa rekomendationerna, dessutom skedde detta under sommartid när rummet höll hög medeltemp, så jag kan inte annat än anta att det är på grund av värme, vitt bild är trots allt det ljusstarkaste tvn visar, testa att flytta tvn så den får bättre luftcirkulation eller ställ en fläkt bakom/brevid om du vet med dig att de kan bli väldigt ljust längre stunder(Mirrors Edge är ju ett väldigt bra exempel på detta).
Annat har jag svårt att tänka mig att man kan göra då det troligen är ett hårdvaruproblem, skulle vara att dra ner ljusstyrkan lite, och på så vis avlasta skärmen lite.

//Majorn

Hej
Har provat att dra ner ljusstyrkan utan större framgång = sämre bild ochså, använder swedx egna fästen för vägg, det konstiga är att jag hade dessa problem för länge sedan när jag köpte tv och hade en dator kopplad till den och just när en ljusbild visades under en längre tid så stängdes bilden av.
Detta åtgärdades av swedx med en modifiering av moderkortet, hade inga problem efter detta varken med datorn eller tv-spel, nu är det så att jag bara har haft CD HD-box inkopplad nära ett års tid till den, problemet började när vi kopplade in xboxen till den nyligen, har även provat en annan xbox 360 samt en Wii med samma resultat den stänger ner när det blir för mycket vitt, hur snabbt beror hur länge den varit på.
Har tagit upp detta med Jack på swedx, som vanligt med doms otroligt bra kundmötande ska dom hitta en lösning på problemet, fast jag hade ju hoppats att detta skulle var löst med dom nyaste moderkorten jämfört mot mitt gammla, fast det verkar vara en ännu nyare kort på väg hoppas att där ligger lösningen. :)

MrDTS

Postad 06 december 2008 - 12:33

Basilusin
  • Basilusin
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Vilken Samsung modell är det som använder sig av samma panel, som full-hd varianten? Är intresserad att se på ett ungefär hur bilden är i dessa apparater. Kan det vara Samsung LE-40A656, som använder samma? Såg att den hade samma kontrast. Det skulle juh vara positivt om den högst rankade panelen på prisjakt säljs till det billigaste priset ;o)

Nån som har bättre kol på detta än mig?

Postad 07 december 2008 - 20:17

vrapp
  • vrapp
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

vrapp

Hur har det gått, jag har fått samma fel på min gammla modell (V3 FullHD) för mycket vitt stänger/släcker ner panelen ? just med xbox360, provade komponent kabel men samma sak händer även då, konstigt att den fungerad förut, utan denna problem :P

MrDTS

Hej, har inte hunnit skriva något här förrens nu. :)

Har fått tv:n utbytt, enligt Swedx var det pga. ett problem med styrenheten på tv:n som problemet uppstod. Den fungerar nu bra.

Har dock noterat att jag inte verkar få en helt pixelmappad bild via HDMI (1080p) från min PS3:a. Något som konfunderar mig är att i tv:ns OSD så kan jag enbart välja mellan 4:3 och 16:10-format, men 1080p är ju ett 16:9 format.. har Swedx någon förklaring till detta?

När jag t ex. visar en bild i formatet 1920x1080px så klipper tv:n bort pixlar på båda sidor av bilden.

edit: den klipper även pixlar i både över och underkant av bilden.

Redigerat av vrapp, 07 december 2008 - 21:02.

Postad 07 december 2008 - 23:54

Phosphor
  • Phosphor
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Hej, har inte hunnit skriva något här förrens nu. :)

Har fått tv:n utbytt, enligt Swedx var det pga. ett problem med styrenheten på tv:n som problemet uppstod. Den fungerar nu bra.

Har dock noterat att jag inte verkar få en helt pixelmappad bild via HDMI (1080p) från min PS3:a. Något som konfunderar mig är att i tv:ns OSD så kan jag enbart välja mellan 4:3 och 16:10-format, men 1080p är ju ett 16:9 format.. har Swedx någon förklaring till detta?

När jag t ex. visar en bild i formatet 1920x1080px så klipper tv:n bort pixlar på båda sidor av bilden.

edit: den klipper även pixlar i både över och underkant av bilden.

Vidar? :P

Är sugen på den här tv'n men är lite nervös av allt prat om konstiga mappningar och att den stänger av sig av för mycket vit färg.

Vågar man beställa den?

Postad 08 december 2008 - 09:46

vrapp
  • vrapp
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Phosphor: Yup, it's a me :)

Jag har mailat Swedx och frågat om problemen, får se om de svarar här eller direkt till mig. Att den stänger av sig behöver du nog inte oroa dig för, om det skulle ha den oturen så är jag säker på att Swedx fixar returen och reparationen. :P

Postad 08 december 2008 - 20:26

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1 612 inlägg
  • 0
är ute efter en tv agtt ha som komplement till projen när man bara skall slö kolla lite.

SG-40T3-A2 Verkar ju riktigt intressat.
Kommer att köra 1280X720 från HTPC via vga, clonad till projen men den får HDMI:n ist
Kan någon som har en swedx kolla om den klarar denna upplösningen och om det ser klokt ut?
Skiljer det mycket mot att pixel mappat?

Det skall vara WAF vänligt så det skall inte bytas upplösnig mellan proje och tv.

Har även tänkt mata den med comhem analog tv signal.
Hur pass dålig är tunnern?

Postad 08 december 2008 - 23:26

multifaros
  • multifaros
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Hur är det; om jag kopplar ett 360 till TVn via HDMI och sen vill ha ljudet från spelet till mitt högtalarsystem, kan jag ta ljudet ut från TVn till högtalarna då?

Postad 09 december 2008 - 19:01

volt
  • volt
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Vet någon i vilka Samsung TV's denna panel sitter? 40 tummaren.

Redigerat av volt, 09 december 2008 - 19:04.

Postad 10 december 2008 - 23:11

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Hej på er!
Jag köpte 2st 32".
Ena tv:n tappar minnet varje gång man startar den.
Har hittils haft bra mailsupport med Jack på Swedx och tv:n ska tillbaka för att kollas upp.
Frakt står Swedx för vid DOA ärenden.
Ska dock skicka ett påminnelsemail nu, pga att det tagit några dagar sen jag fick svar.

Den andra har fungerat bra tills idag då den nu helt plötsligt inte hittar några tvkanaler.
Har dock inte kollat upp det och provat med annan kabel o liknande, men vardagsrumstv:n funkar som vanligt och det är inte nå strul där. (Pioneer). Det är dock inte från samma tvuttag.
Ska kolla det imorrn.

Stänger man av bildförbättringen på tv:n så funkar tv:n klart bra och man får bort massa eftersläpningar.
Tvapparaterna är helt ok för mig som extra tv både i stuga och sovrum.
I vardagsrummet så har jag dock lite högre krav. Men det är nog många som skulle gilla denna tv och vara helt nöjda.
Helt klart riktigt prisvärd, samt klockrent att man kan välja färg själv eller vid beställning.
Det finns ju inte så många tvapparater som kan erbjuda det.
Jag var själv ute efter 2 vita tv och det är inte många som finns.

Jag kan också rekommendera de 2 små vita högtalarna från fynda.se för 495:- inkl frakt.
Blir riktigt bra tvljud till swedx tv:n.

Jaja, om bara detta med servicen klaras upp så är jag nöjd. Annars vetifaen om det är värt att köpa billigaste man kan hitta..

Postad 12 december 2008 - 01:03

MDxm
  • MDxm
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hur är det; om jag kopplar ett 360 till TVn via HDMI och sen vill ha ljudet från spelet till mitt högtalarsystem, kan jag ta ljudet ut från TVn till högtalarna då?

Men som sagt.
Högtalarna sätts fast med skalade kablar i klämmor där bak på tvn, sedan skickas allt ljud från Scart/HDMI/Composit genom högtalarna du har kablat till, fungerar alldeles utmärkt på så sätt. Men ska du ha Bas får du allt bängla med Optiskt eller som jag, ha det genom datorn.
Stereoplugg från datorn ut till tvhögtalare är nog också lika smärtfritt.
Måste ta nu lite senare och testa koppla ett par högtalare på annat sätt som du menar och se om det fungerar det också. Blir lite krångligt att få dit allting eftersom den sitter uppskruvad på väggen.

Bild från Boxer genom scart är ingenting att hurra över, har krånglat med inställningar och aldrig blivit riktigt nöjd.
Men streamat från Dreamboxen till dator och skickat genom VGA var alldeles underbart. Samma Xbox 360 +HDMI
Katten verkar gilla att jaga muspekaren på skärmen. :rolleyes:

Nu läste jag här att någons tv tappar minnet. Det gjorde min underligt nog i början men med tiden så började den minnas igen, till och med såpass att den klarade hela vägen från Östersund till Gällivare utan att glömma inställningarna för språk och kanaler. Yowza!

Test med heltäckande vit bild efter ett par timmars körande får denna inte att stänga av sig själv eller så. Har man otur kanske man får det problemet.
Inte fått den att stänga av sig själv igen dock, trots att det skedde förut.

För det pris man ger för denna tv-apparat är den alldeles utmärkt. Den 40x3 som fick har lite glapp i strömkabeln så det blir lite juckande och ruckande för att den skall starta när man väl har flyttat den eller kommit åt kabeln.
Men det är i stort sett allt jag kan hitta vad heter fel på den.
Osammanhängande skriverier beror på trötthet, ber om ursäkt för det.

Du Jack, Hurpass mycket/länge testkörs tv-apparaterna ni bygger där egentligen?

Redigerat av MDxm, 12 december 2008 - 01:25.

Postad 12 december 2008 - 09:42

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1 612 inlägg
  • 0
Ingen som kan testa 1280X720 via VGA?
Hur ser det ut mycket sämre än pixel mappat eller helt ok?

Postad 15 december 2008 - 15:05

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
För ni som läst mitt tidigare inlägg så kan jag berätta att Jack på Swedx är väldigt hjälpsam och trevlig.
Han har skickat mig 2 fraktsedlar och jag har idag skickat mina tvapparater till dem för DOA/Service.

Lite trist både för vi och Swedx att man måste skicka tillbaka 2 av2 tvapparater till dem på DOA/rep.
Lite jobbigt bara att sätta upp, ta ner skicka osv.

Jaja, det är ju inte så kul för Swedx heller så ett tips till dem kan ju vara att testa tvapparaterna lite mer.

Postad 15 december 2008 - 16:35

filleman
  • filleman
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hej jag undrar bara om man skulle kunna använda sig av en Logitech Z cinema direkt in till TVn. Min andra fråga är om man måste koppla kablarna från xboxet direkt till förstärkaren, eller kan man koppla xboxljudskablarna direkt till tvn och ändå få ut ljud genom förstärkaren?

Redigerat av filleman, 15 december 2008 - 16:36.

Postad 19 december 2008 - 19:45

sman
  • sman
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Vet ni om modellerna utan DVB-T har analog tv-mottagare? Bra för oss som fortfarande har analog kabel-tv...
Ser att Swedx håller till i Sollentuna, kan man hämta där för att slippa fraktkostnad?
Tack för mig

Postad 20 december 2008 - 20:46

SebbesApa
  • SebbesApa
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag är också intresserad av "input lagg" på denna serie! Någon som har testat?

Postad 20 december 2008 - 21:12

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0

Vet ni om modellerna utan DVB-T har analog tv-mottagare? Bra för oss som fortfarande har analog kabel-tv...
Ser att Swedx håller till i Sollentuna, kan man hämta där för att slippa fraktkostnad?
Tack för mig

Går utmärkt att hämta i Sollentuna där ser du dom olika modellerna ochså.

MrDTS

Postad 21 december 2008 - 16:13

vrapp
  • vrapp
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Hej jag undrar bara om man skulle kunna använda sig av en Logitech Z cinema direkt in till TVn. Min andra fråga är om man måste koppla kablarna från xboxet direkt till förstärkaren, eller kan man koppla xboxljudskablarna direkt till tvn och ändå få ut ljud genom förstärkaren?

Du borde kunna koppla Xbox > hdmi-kabel > TV > optisk kabel > förstärkare. Vet inte vad Logitech Z Cinema har för anslutningar, men tar den optiskt in så borde det funka fint.

Postad 22 december 2008 - 21:04

Plojan
  • Plojan
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Jack, finns det någonting man kan göra åt att tvn stängs av när det blir för ljust på skärmen men samtidigt få maximal bild, eller att man kan gå ner till 720p eller 1080i ? Jag funderar på att köpa en sån här tv nämligen.

Redigerat av Plojan, 22 december 2008 - 21:08.

Postad 27 december 2008 - 17:32

filleman
  • filleman
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Du borde kunna koppla Xbox > hdmi-kabel > TV > optisk kabel > förstärkare. Vet inte vad Logitech Z Cinema har för anslutningar, men tar den optiskt in så borde det funka fint.

tyvärr så har inte förstärkaren någon optisk ingång, så det är väl kört då eller? dessutom använder jag komposit och inte hdmi, vet inte om det påverkar något, men iaf :D

Postad 31 december 2008 - 00:51

Mini_Bulten
  • Mini_Bulten
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tjenare.. :)

Är det någon som har köpt| SWEDX CAMO - SG-40X3-A2 40" FULL HD ? |

Är verkligen intresserad av den TV:n.
Men det vore fin fint med en recension eller lite bilder :blink:

X3:an kostar nu bara 5999:-

Postad 02 januari 2009 - 11:06

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Coolt!
http://www.swedx.se/...products_id=228

Postad 02 januari 2009 - 14:19

wolf426
  • wolf426
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Coolt!
http://www.swedx.se/...products_id=228

Vad syftar du på?

Postad 02 januari 2009 - 21:22

foppa72
  • foppa72
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Vad syftar du på?

Jag gissar på detta:

http://www.swedx.se/...?cPath=38_71_75
(46 tummare)

Postad 02 januari 2009 - 21:39

wolf426
  • wolf426
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Jag gissar på detta:

http://www.swedx.se/...?cPath=38_71_75
(46 tummare)

aja.. Nya skärmar :)

Postad 03 januari 2009 - 13:56

Phosphor
  • Phosphor
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Bytte precis min order från en 40" till en 46"

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.