Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung TV med inbyggd Com Hem-box = problem

336 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 December 2008 - 02:23

MikeEast
  • MikeEast
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag önskar att jag hade problem med EPGn än det problem jag precis insåg att jag har - Jag har råkat köpa 656A1F som inte ens har någon DVB-C.

Den åker tillbaka på fredag. Så sjuuuuuuuuuukt jobbigt bara.

Jag önskar att jag kunde skylla på någon annan än mig själv, men det kan jag nog inte. Kanske NetOnNet kan ta lite skit i frågan, men jag borde ha kollat det närmare inser jag nu.

Men hmm.. Kanske ska shoppa en Sony nu istället då..?

Postad 31 December 2008 - 13:29

matte2k
  • matte2k
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
Har efter mycket om och men hoppat på Samsung tågen. Blev en 32A467 samt en Conax Dilog tillslut från Expert.

Epgn ser till synes ut att hämta informationen om kommande program dock så hoppar EPGn ut efter ca 2sec och en blå bild kommer upp som säger:
CI-Meny
Ingen anslutning

Bild har jag på alla kanaler så kortet verkar rätt istoppat.
Vad kan detta bero på? Det måste ju ha någon med Conax adaptern att göra väl.
Ringt ComHem (Samsung var stängt) och vi gjorde en fabriksgrundinställning samt så sa han att problemet borde åtgärdas genom att ställa sig på kanalplats 20 i 60min. Sagt å gjort. Inget händer.

Programvaran i tvn verkar vara 1003. 1002 var senast jag läste något om i forumet så ngt måste ju ändrats eftersom dem släppt en nu mjukvara.

Vad tror ni?

Postad 01 January 2009 - 14:42

Quest
  • Quest
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Vill tillägga att jag själv har en Samsung PS50A766(nya 7 serien!) och upplever samma problem där. EPG:n slänger ut mig efter en stund.
Frustrerande. Och inget nytt på fronten från varken ComHem eller Samsung.

Eller har ni hört nåt mera??

Postad 01 January 2009 - 15:21

frim
  • frim
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag har en 40A696M1, och kan väl bra konstatera att den inbyggda boxen är ett skämt, verkar som att oavsätt vilken modell man har är det samma problem, det här kan ju Samsung omöjligt ha missat. Man undrar vad Com hem gör när dom godkänner en modell för deras nät?

Att alla som kontaktat Samsung fått ett så svalt bemötande känns inte direkt bättre, jobbar dom på problemet eller är det så illa att det inte finns någon enkel lösning och dom helt enkelt hoppas på att det ska glömmas bort?

Problemen med boxen förutom EPGn tycker jag också är att det är sjukt segt att byta kanal, ibland hoppar den dessutom ett steg längre så jag måste gå tillbaka. Jag funderar också på om det inte går att sortera dom digitala kanalerna (jag har skapat en favoritlista men jag vill även kunna välja ordningen på listan själv), har försök leta i menyerna och läsa i manualen men jag hittar bara anvisningar för de analoga kanalerna. Dessutom saknar jag möjlighet att få upp "mini-guiden" automatisk när man byter kanal så man slipper trycka på "guide" för varje kanal man byter till. Kan vara jag som är korkad och inte förstått hur man gör men jag har inte hittat någon lösning i alla fall.

Innan använda jag Samsungs lilla digitalbox från Com hem 260 nånting, den gick det ju sällan att se vad som gick på tv och det gick aldrig att se nästa på program i mini-guiden, men så för några veckor sen kom det en uppdatering så funka allt perfekt, så nu är man alltså tillbaka på ruta ett igen.

Vi kanske skulle göra en samlad kraftansträngning och pressa Samsung på ett svar, det här problemet är ju inte direkt nytt utan dom har haft flera månader på sig nu att komma med både svar och en lösning?

/Jakob

Postad 01 January 2009 - 20:11

tanorion
  • tanorion
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag ska köpa en ny tv och har letat runt lite och kom fram till att en 656a skulle passa fint.
Gick in på lite sidor för att kolla vart den fanns kvar och tyckte det var lite märkligt att det stod en obs-text med informationen "OBS innehåller ingen DVB-C mottagare" hos samtliga. Det var så jag hittade till den här tråden.
Om nu samsung faktiskt hade tänkt fixa det här problemet tror jag inte att de hade tagit bort DVB-C mottagarna.
Så det verkar se mörkt ut på den fronten om man ska läsa mellan raderna, men jag kan ha fel.

Postad 01 January 2009 - 20:34

matte2k
  • matte2k
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
läser du lite mer på samma sidor så står det oxå att dem inte har svensk manual heller.
tror dem är import versioner. flera länder i europa har bara dvb-t.

Postad 01 January 2009 - 20:47

tanorion
  • tanorion
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Var inne på en annan tråd och hittade det här.
Samsung informerar
Om ni kollar på punkt 6 känns det lite som en hån.

Postad 02 January 2009 - 02:02

Unregistered5c6c3d4a
  • Unregistered5c6c3d4a
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har samma problem i min LE46A796, ska man sälla sig till mailuppbådet? Mycket irriterande detta.

/Henke

Redigerat av Unregistered5c6c3d4a, 07 March 2009 - 01:53.

Postad 02 January 2009 - 10:19

Unregistered5eeb5689
  • Unregistered5eeb5689
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0
De fungerar lika sämst på min LE52A866... Ska maila Samsung jag med!

Postad 02 January 2009 - 11:08

matte2k
  • matte2k
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
Men för att dubbelkolla lite. Alla ni andra som blir utskickade från EPGn. Kommer det oxå upp:
CI-Meny
Ingen anslutning
?

Eller vad händer för er?
Jag har en LE-32A467 mjukvara 1003.

Postad 02 January 2009 - 14:43

Unregistered5eeb5689
  • Unregistered5eeb5689
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0

Men för att dubbelkolla lite. Alla ni andra som blir utskickade från EPGn. Kommer det oxå upp:
CI-Meny
Ingen anslutning
?

Eller vad händer för er?

Jepp, precis så står det på min LE52A866!

Postad 02 January 2009 - 17:15

ulf_k
  • ulf_k
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej,

Är i begrepp att köpa en PS42A456. Tror jag kan leva med att EPG'n fungerar dåligt, men jag vill att den inbyggda Comhem-boxen fungerar hyggligt för övrigt. Efter att ha läst tråden verkar det som om vissa dömer ut den helt, men jag kan inte riktigt avgöra om det mest är pga EPG-problemet, medans resten av funktionen är OK. Att den inte är blixtsnabb vid kanalbyte tycker jag kan vara OK, men det får ju inte ta för lång tid heller. Naturligtvis ska man inte heller tappa bort kanaler och tvingas söka in dem efter att man en gång för alla installerat TV'n. Vore tacksam om ni kunde ge ett omdöme om den inbyggda boxen (och TV'n i största allmänhet om ni orkar) förutom EPG-problematiken. Tror kanske att en PX80 egentligen är en något bättre TV, men den är i min mening för ful för att ha i ett möblerat rum. Ändå är jag absolut inte känslig för mindre lyckad design...

Mvh
Ulf

Postad 02 January 2009 - 20:04

matte2k
  • matte2k
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Hej,

Är i begrepp att köpa en PS42A456. Tror jag kan leva med att EPG'n fungerar dåligt, men jag vill att den inbyggda Comhem-boxen fungerar hyggligt för övrigt. Efter att ha läst tråden verkar det som om vissa dömer ut den helt, men jag kan inte riktigt avgöra om det mest är pga EPG-problemet, medans resten av funktionen är OK. Att den inte är blixtsnabb vid kanalbyte tycker jag kan vara OK, men det får ju inte ta för lång tid heller. Naturligtvis ska man inte heller tappa bort kanaler och tvingas söka in dem efter att man en gång för alla installerat TV'n. Vore tacksam om ni kunde ge ett omdöme om den inbyggda boxen (och TV'n i största allmänhet om ni orkar) förutom EPG-problematiken. Tror kanske att en PX80 egentligen är en något bättre TV, men den är i min mening för ful för att ha i ett möblerat rum. Ändå är jag absolut inte känslig för mindre lyckad design...

Mvh
Ulf

jag tycker boxen har bra potential, men det är mycket som fattas i dagsläget.
Tex att man inte kan skapa en lista som bara visar favoriter samt att den går att sorteras.
Tex en klocka vid miniguidern.
Tex att miniguidern eller en inforuta med info om programmet kommer upp vid varje kanalbyte.

Annars är väl det mesta bra. Menyerna är ganska snabba, däremot är kanalbyten när du zappar pil uppåt och pil nedåt extremt sega. Då jämför jag med gamla externa samsung boxen som inte heller var vidare snabb.
Bilden annars tycker jag är helt ok, minst lika bra/dålig som med externa samsungboxen. Bor i gammalt upc hus.

Postad 04 January 2009 - 02:48

Nabla
  • Nabla
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har en P50A456 sen september och kör Dilog CA-modul. Är grymt besviken på att:

* Det går sååå långsamt mellan kanalbyten (2-4 sek)
* EPG preview inte funkar (speciellt med tanke på att kanalbytena tar så lång tid)
* Det dyker upp nån typ av blåskärm med meddelandet "AG-meny - ingen anslutning" ibland vid kanalbyten
* Det ibland blir det "kodad signal", trots att det är en kanal jag har
* Kanalinfo + Mono/Stereo-ruta täcker bilden länge vid kanalbyten
* Den tappar bilden helt på vissa kanaler under några sekunder, blir svart, sen kommer bilden tillbaka. (Händer precis nu på TV4 Sport när jag skriver detta)

Har varit med Samsungs Support i flera omgångar och kan bara säga att det är den värsta supporten jag nånsin varit i kontakt med! Det är ett skämt och jag väntar fortfarande på senaste svaret som skulle ha kommit 20/12. Skall ge dom en sista chans denna vecka.

Jag måste bara avråda alla starkt från Samsung om man tänkte sig att använda deras inbyggda digitalmottagare!

Postad 04 January 2009 - 10:04

ulf_k
  • ulf_k
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Tack för bra svar. Det blir nog en PX80 för min del, eftersom den inbyggda boxen verkar vara lite svajig, och den var ett av huvudargumenten för att välja Samsung.

Mvh
Ulf

Postad 04 January 2009 - 15:06

nummersju
  • nummersju
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Har en A457 och EPG fungerar på alla tv4 kanaler. Men som många säger så är det ju rätt segt.

Postad 04 January 2009 - 15:57

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

CI-Meny
Ingen anslutning
?

Eller vad händer för er?

Japp, det är detta problem som alla har.

Postad 04 January 2009 - 20:48

frim
  • frim
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Är det någon som har gjort några framsteg med Samsung? Eller är det fortfarande standard svaret som gäller?

Om man köper en TV i butik (Köpte min på Expert Stormarknad) har man någon form av rättighet att lämna tillbaka TVn om man inte är nöjd med funktionen?

/Jakob

Postad 05 January 2009 - 15:11

48Hours_again
  • 48Hours_again
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Är det någon som har gjort några framsteg med Samsung? Eller är det fortfarande standard svaret som gäller?

Om man köper en TV i butik (Köpte min på Expert Stormarknad) har man någon form av rättighet att lämna tillbaka TVn om man inte är nöjd med funktionen?

/Jakob

I 9 av 10 fall så är det CA modulen som strular till det med Conax "avkodningen", för att CA modulen är för gammal och inte är uppdaterad för den senaste Conax avkodningen, detta ger långsamma kanalbyten och att EPGn gör en timeout, prova med en nyare CA modul av ett annat märke, obs inte samma märke om det strular så klart.

Kolla att era CA moduler är Conax certifierade http://www.conax.com/ och att Comhem rekommenderar dessa givetvis, jag tror inte att alla butiker har koll på detta.

SCM Microsystems Conax CA modul av senaste modellen fungerar klockrent
SMIT Conax fungerar utan större problem
Dilog Conax senaste modellerna fungerar

Samtliga tillverkare har samma problem så byta TV hjälper nog inte, men att byta CA modul märke är enklare och snabbare och köp inte den billigaste CA modulen då får ni problem, detta gäller dock alla elektronik produkter :blink:

Comhem preview fönstret har aldrig fungerat i DVB-C läge så det är en "funktion" på den inbyggda boxen.

God fortsättning!

Postad 05 January 2009 - 17:23

Torino gt
  • Torino gt
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Comhem preview fönstret har aldrig fungerat i DVB-C läge så det är en "funktion" på den inbyggda boxen.

Varför funkar fönstret på Viasat motor och TV1000 samt att EPG:n funkar allmänt bättre på dessa kanaler?

Postad 05 January 2009 - 19:44

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

I 9 av 10 fall så är det CA modulen som strular till det med Conax "avkodningen", för att CA modulen är för gammal och inte är uppdaterad för den senaste Conax avkodningen, detta ger långsamma kanalbyten och att EPGn gör en timeout, prova med en nyare CA modul av ett annat märke, obs inte samma märke om det strular så klart.

Du 48Hours_again, jag skulle vilja be dig att avstå från att uttala dig i den här tråden om sånt som du uppenbarligen inte har nån koll på.

Problemen vi har med våra Samsung teve-apparater är bekräftat av Samsung att det beror på en "glitch" i tevens mjukvara just i kopplingen mot Com Hem. Det handlar INTE om vilken CA-modul man har, det funkar INTE med någon CA-modul på marknaden.

Samtliga tillverkare har samma problem så byta TV hjälper nog inte, men att byta CA modul märke är enklare och snabbare och köp inte den billigaste CA modulen då får ni problem, detta gäller dock alla elektronik produkter :)

Även detta är bull. Sonys teveapparater med DVB-C har inga problem med Com Hem.

Mera skitsnack. Preview-fönstret funkar prima med "mina favoriter-tricket" som du kan läsa om i DENNA TRÅD. Dessutom funkar Preview-fönstret alldeles utmärkt på en Samsung DCB-P850Z som t.ex. Com Hem säljer.

Jag måste nästan misstänka att du jobbar på Samsung och är här för att försöka förvirra oss konsumenter och få oss att tro att problemet inte ligger i teven utan i vilken CA-modul man har, vilket är nys. Jag har själv provat med en 5-6 olika CA-moduler med hjälp av min tevehandlare och dessutom pratat med både Samsung och Com Hems helpdesk, vilka båda säger rakt ut att problemet är att Samsung inte har fixat till sin mjukvara/firmware i den inbyggda DVB-C-boxen.

Jag vill åter igen uppmana ALLA som har detta problem att bomba Samsung och Com Hem med supportmail och telefonsamtal. Vi måste trycka på tillsammans för att Samsung ska få ärslet ur vagnen och fixa detta problem istället för att låtsas som att vi inte finns!

Postad 05 January 2009 - 20:20

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Jag önskar att jag hade problem med EPGn än det problem jag precis insåg att jag har - Jag har råkat köpa 656A1F som inte ens har någon DVB-C.

Den åker tillbaka på fredag. Så sjuuuuuuuuuukt jobbigt bara.

Jag önskar att jag kunde skylla på någon annan än mig själv, men det kan jag nog inte. Kanske NetOnNet kan ta lite skit i frågan, men jag borde ha kollat det närmare inser jag nu.

Men hmm.. Kanske ska shoppa en Sony nu istället då..?

656 har bara stöd för boxer, 676 för både boxer och comhem.

Postad 05 January 2009 - 22:23

matte2k
  • matte2k
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Kolla att era CA moduler är Conax certifierade http://www.conax.com/ och att Comhem rekommenderar dessa givetvis, jag tror inte att alla butiker har koll på detta.

SCM Microsystems Conax CA modul av senaste modellen fungerar klockrent
SMIT Conax fungerar utan större problem
Dilog Conax senaste modellerna fungerar

Samtliga tillverkare har samma problem så byta TV hjälper nog inte, men att byta CA modul märke är enklare och snabbare och köp inte den billigaste CA modulen då får ni problem, detta gäller dock alla elektronik produkter :)

God fortsättning!

Hur vet man om Dilogen är av de senaste modellerna?

Edit: Och när du säger att dem fungerar klockrent eller utan större problem.. vad har du för tv då? och fungerar epgn utan att du blir utslängd?

Redigerat av matte2k, 05 January 2009 - 22:27.

Postad 06 January 2009 - 07:15

frim
  • frim
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag vill åter igen uppmana ALLA som har detta problem att bomba Samsung och Com Hem med supportmail och telefonsamtal. Vi måste trycka på tillsammans för att Samsung ska få ärslet ur vagnen och fixa detta problem istället för att låtsas som att vi inte finns!

Undrar om man kan få PLUS att intressera sig för det här med tanke på hur utbrett problemet är? Är det någon som har försökt kontakta dom redan? Det brukar ju alltid gå lite fortare när media börjar uppmärksamma problemen.

/Jakob

Postad 06 January 2009 - 14:53

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

656 har bara stöd för boxer, 676 för både boxer och comhem.

Nu är du fullständigt ute och cyklar mitt i vintern.

Postad 06 January 2009 - 14:58

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

Undrar om man kan få PLUS att intressera sig för det här med tanke på hur utbrett problemet är? Är det någon som har försökt kontakta dom redan? Det brukar ju alltid gå lite fortare när media börjar uppmärksamma problemen.

/Jakob

Tipsa tidningar (Aftonbladet, Expressen) och program som Plus så lär ju någon nappa iaf. Kan personligen inte göra speciellt mycket då jag väntar med att skaffa digitaltv tills problemen är lösta men ju fler som berättar om sina problem ju större risk att någon tar upp det.

Postad 06 January 2009 - 21:49

48Hours_again
  • 48Hours_again
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Du 48Hours_again, jag skulle vilja be dig att avstå från att uttala dig i den här tråden om sånt som du uppenbarligen inte har nån koll på.

Problemen vi har med våra Samsung teve-apparater är bekräftat av Samsung att det beror på en "glitch" i tevens mjukvara just i kopplingen mot Com Hem. Det handlar INTE om vilken CA-modul man har, det funkar INTE med någon CA-modul på marknaden.

Även detta är bull. Sonys teveapparater med DVB-C har inga problem med Com Hem.

Mera skitsnack. Preview-fönstret funkar prima med "mina favoriter-tricket" som du kan läsa om i DENNA TRÅD. Dessutom funkar Preview-fönstret alldeles utmärkt på en Samsung DCB-P850Z som t.ex. Com Hem säljer.

Jag måste nästan misstänka att du jobbar på Samsung och är här för att försöka förvirra oss konsumenter och få oss att tro att problemet inte ligger i teven utan i vilken CA-modul man har, vilket är nys. Jag har själv provat med en 5-6 olika CA-moduler med hjälp av min tevehandlare och dessutom pratat med både Samsung och Com Hems helpdesk, vilka båda säger rakt ut att problemet är att Samsung inte har fixat till sin mjukvara/firmware i den inbyggda DVB-C-boxen.

Återigen som jag skrev tidigare Samsungs DCB-P850Z en såkallad "PVR" http://en.wikipedia...._Video_Recorder digitalbox som har inbyggd CAM alltså inbyggd "Conax CA modul" bara för Comhem så denna kan du inte jämföra denna med en TV med en "intern" digital box för en extern CA-modul, med val möjlighet, detta gäller oavsett märke för där kan man ju välja om man vill ha DVB-T/Boxer eller DVB-C/Comhem CA-moduler, det kan du inte på en DCB-P850Z för den har bara möjlighet att ansluta till Comhem om du stoppar in ett Boxer kort i denna så kommer det inte fungera, det är som att jämföra äpplen och päron igen.

Jag fösöker bara hjälpa dig att förstå att detta inte är så enkelt, problem med CA-moduler och Sony TV finns redan omtalat i andra forum här med citat nedan:

-: Det är inte helt problemfritt med Sony TV heller (har en X3500 själv), men problemet artar sig lite annorlunda. EPG'n visar endast information för innevarande samt nästkommande program, och därefter "Ingen information om detta".
Grundproblematiken även i Sony-fallet har såvitt jag kan förstå sitt ursprung i det sätt med vilket Com Hem har valt att förlägga fullständig EPG-information endast till vissa kanaler

ref: https://www.minhembi...p;#entry2213161

Panasonic likaså https://www.minhembi...hp/t194400.html

Jag kör en LE46A676 med en SCM microsystems Conax CA modul funkar klockrent http://www.samsung.c...=LE46A656A1CXXE

Ca-modul https://www.prisjakt...kt.php?e=235192

mitt råd är att kontakta tillverkaren förslagsvis någon på "TV" sidan (inte marknad) och få problemet löst eller ett bättre svar, det är vad jag brukar göra när jag har problem med produkter av olika märken och butiken inte kan hjälpa mig?

Redigerat av 48Hours_again, 06 January 2009 - 21:54.

Postad 06 January 2009 - 21:56

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

-: Det är inte helt problemfritt med Sony TV heller (har en X3500 själv), men problemet artar sig lite annorlunda. EPG'n visar endast information för innevarande samt nästkommande program, och därefter "Ingen information om detta".

Detta problem har jag även med min Samsung. Lösningen är (temporär) att ställa sig på kanal 85 ett tag, det är en av de kanaler som Com Hem skickar ut guide-data på.

Jag kör en LE46A676 med en SCM microsystem Conax CA modul funkar klockrent http://www.samsung.c...=LE46A656A1CXXE

Ca-modul https://www.prisjakt...kt.php?e=235192

mitt råd är att kontakta tillverkaren förslagsvis någon på "TV" sidan (inte marknad) och få problemet löst eller ett bättre svar, det är vad jag brukar göra när jag har problem med produkter av olika märken och butiken inte kan hjälpa mig?

Jag har kört med exakt samma CA-modul som du länkade till här (även om jag kör med en annan Conax nu) och det funkade inte. Att det funkar för dig tror jag har mer att göra med att din teve är en nyare version och har ny mjukvara som funkar bättre, helt enkelt.

Jag har kontaktat ett helt gäng med personer på Samsung redan, tyvärr utan nån som helst effekt.

Postad 08 January 2009 - 08:30

Dotzen
  • Dotzen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej! Läst denna tråd och kan bara retsamt konstatera att jag upplever detsamma med min 676:a och Comhem EPG. Jag uppdaterade min TV med senaste firmwareen igårkväll.

Jag laddade ner den nordiska uppdateringen från:
http://www.samsung.c..._ia_cd=13010100

Hursomhelst så blev det inte bättre vad gäller EPG:n iallafall. Jag, som alla andra lidande i denna tråd, skickar mail till Samsung och Comhem om detta i god anda :)

Surfade lite på engelska sidor och där sa folk att man kunde prova en annan CAM om man hade problem med Conax CAM, mer exakt denna:
http://www.onoff.com...P...ent&markID=

Har någon testat Dilog redan?

Postad 08 January 2009 - 09:23

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Surfade lite på engelska sidor och där sa folk att man kunde prova en annan CAM om man hade problem med Conax CAM, mer exakt denna:

Fan, jag önskar att jag hade dokumenterat bättre vilka CAM jag testade när min teve var ny, men jag testade totalt fem olika. Minns tyvärr inte om Dilog var en av dem.

Ett annat problem jag hade iofs med de CAM jag testade var att många av dem var helt anonyma, dvs det stod ingenstans på dem exakt vilken version de var, bara tillverkarnamnet.

Postad 08 January 2009 - 09:57

Samsug
  • Samsug
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag köpte denna Conax Dilog & jag har inga problem med det digitala.

Postad 08 January 2009 - 09:59

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Roligt att ditt namn är "SamSUG"... Du är antingen väldigt missnöjd med din teve eller dålig på att stava. :)

Allvarligt talat, inga problem? Vilken teve har du? Vilken mjukvaruversion har du i teven? Har du fungerande EPG med Com Hem?

Postad 08 January 2009 - 10:06

Samsug
  • Samsug
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Roligt att ditt namn är "SamSUG"... Du är antingen väldigt missnöjd med din teve eller dålig på att stava. :)

Allvarligt talat, inga problem? Vilken teve har du? Vilken mjukvaruversion har du i teven? Har du fungerande EPG med Com Hem?

Nej jag tog detta namn för det var kul & för att folk som dig alltid säger nått :D Ungefär som om jag skulle fråga dig om du är mongo om man tittar på ditt namn eller hur. Men nu ska vi nte börja med pajkastning el gå ifrån tråden eller hur :D

Nej jag har inga problem som jag skrev men jag köpte också den länkade CA modulen. Ja EPG fungerar.
Har en LE40A656A1C

Redigerat av Samsug, 08 January 2009 - 10:16.

Postad 08 January 2009 - 10:07

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Nej jag har inga problem som jag skrev men jag köpte också den länkade CA modulen. Ja EPG fungerar.
Har en LE40A656A1C

Jo, jag såg det i din andra tråd. Men det är ju en helt annan version av mjukvaran i de nya modellerna från Samsung. Skönt att det funkar i dem, men trist att Samsung struntar i oss med äldre apparater.

Har din teve fungerande favoritlistor? Om du läser i denna tråd ser du att andra med nyare mjukvara inte har möjlighet att skapa favoritlistor...

Postad 08 January 2009 - 11:08

Sargen
  • Sargen
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har precis fått hem min Samsung och läser såklart denna tråd för första gången idag. Jag har ingen CA-modul och vet därför inte om problemet finns hos min TV.

TV:n heter LE46A796R2WXXE. Någon som vet om den innehåller en nyare mjukvara där problemet eventuellt kan vara avhjälpt?

Känns som det vore skönt att få reda på det innan man beställer en modul.

Postad 08 January 2009 - 11:14

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Jag har precis fått hem min Samsung och läser såklart denna tråd för första gången idag. Jag har ingen CA-modul och vet därför inte om problemet finns hos min TV.

TV:n heter LE46A796R2WXXE. Någon som vet om den innehåller en nyare mjukvara där problemet eventuellt kan vara avhjälpt?

Känns som det vore skönt att få reda på det innan man beställer en modul.

Din teve är en serie 7 om jag förstått det hela rätt, och eftersom serie 6 redan verkar ha problemet fixat borde även serie 7 ha det, men det finns ju inga garantier... Se till att köpa en CAM på öppet köp. Och prova först med den där Dilog som verkar hjälpa vissa.

Nu skulle det vara kul att höra nån med en serie 4-teve som provat Dilog för att se om det hjälper. Min gissning är "näpp".

Postad 08 January 2009 - 13:20

Torino gt
  • Torino gt
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Men jag har samma problem som alla andra med denna CAM, så det varka inte vara lösningen.

Postad 08 January 2009 - 13:33

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Men jag har samma problem som alla andra med denna CAM, så det varka inte vara lösningen.

Tack, då fick vi det besvarat också.

Jag har förresten inte fått nåt svar från Samsung på min senaste "Vad 17 händer"-fråga. De kanske har mycket mail att svara på nu efter jul.

Postad 08 January 2009 - 17:51

Dotzen
  • Dotzen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej hopp... jag igen..

Va då nere på ONOFF och köpte en Dilog CA modul för att testa men det fungerade icke bättre. Sama problem med EPG:n Ringde då till COMHEM för att helt apropå fråga om dom hört talas om problemet och det hade dom förståss inte. Jag börjar misstänka att det faktiskt har med TVn:s mjukvara att göra på något sätt eller något fel i kompatibliteten mellan COMHEMs och SAMSUNGS teknik.

Postad 08 January 2009 - 18:17

Dotzen
  • Dotzen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag tittade på COMHEMs hemsida här:
http://www.comhem.se...m/tv_digitalbox

Där står det faktiskt följande:

Tv med inbyggd digitalmottagare för Com Hem
Nedan listas de tv-modeller från Sony, Samsung och Philips som fungerar med Com Hems Digital-tv. Det kan finnas begränsningar i funktionalitet i jämförelse med andra, av Com Hem godkända digitalboxar.

Bland annat varierar hanteringen av automatiska uppgraderingar samt hanteringen av programinformation som visas in den elektroniska programguiden. Ingen av dessa inbyggda digital-tv-mottagare klarar att visa Com Hems HD-sändningar, det gör än så länge endast vår HDTV-box.

För att kunna se digitala kanaler via tvn behövs en CA-modul för digital-tv kortet, denna går att köpa hos de flesta återförsäljare och partners, som kan erbjuda nödvändig support, utvalda av Com Hem och Sony/eller Samsung.

Postad 08 January 2009 - 22:11

Unregistered5c6c3d4a
  • Unregistered5c6c3d4a
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Var inne hos min TV-handlare idag, han ringde Samsung och fick beskedet att guiden för Comhem inte var riktigt färdig. Boxer ska däremot funka utan problem och vi kan snart förvänta oss att en tillgänglig uppdatering dyker upp på TV-rutan. När? Det sa han inte men problemet var uppmärksammat och det jobbades som sagt på en lösning.

Postad 08 January 2009 - 23:16

Unregisteredf45c8090
  • Unregisteredf45c8090
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag har en Samsung LE-40A866S1WXXE och kör med Conax Dilog CA-modul, och för mig funkar det utan problem.

Jag har visserligen bara haft grejerna en dag, men so far so good.

Postad 09 January 2009 - 08:29

Unregistered5eeb5689
  • Unregistered5eeb5689
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0

Jag har en Samsung LE-40A866S1WXXE och kör med Conax Dilog CA-modul, och för mig funkar det utan problem.

Jag har visserligen bara haft grejerna en dag, men so far so good.

Hmm, mysko! Jag har en LE-52866S1WXXE och kör med Conax Dialog CA-modul men för mig funkar det inte alls blir utkastad direkt! Innan jag uppdaterade FW till 1005 från 1002 så funkade guiden på TV-4 men utan preview, men nu funkar som sagt inte ens guiden på TV-4.... Vilken FW kör du med å funkar guiden på alla kanaler? Jag förmodar att inte preview funkar för dig....

Postad 09 January 2009 - 17:40

Unregistered3f3e4573
  • Unregistered3f3e4573
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag har samma problem som övriga kör med en Dilog modul.

Jag tänkte försöka uppgradera FW på min tv men det verkar inte gå. Den börjar söka efter FW på usb minnet, sen hoppar den bara ut till vald källa efter 5 sekunder. Någon som vet varför?

Postad 09 January 2009 - 18:11

Unregisteredf45c8090
  • Unregisteredf45c8090
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Det stämmer att preview inte funkar, men det är nog det enda.

Jag har FW 1004

Postad 10 January 2009 - 03:59

Torino gt
  • Torino gt
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Det stämmer att preview inte funkar, men det är nog det enda.

Jag har FW 1004

Prova EPG:n på Ettan eller tvåan och se hur det funkar?

Postad 10 January 2009 - 16:08

Dotzen
  • Dotzen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Tror jag har testat att starta EPG:n på alla vettiga kanaler utan framgång. Com Hem säger kanal 85 eftersom dom trycker ut signalen där. Har testat där med.

Postad 11 January 2009 - 20:04

celox
  • celox
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Jag mste låna tråden och fråga om det är någon annan som har problem med AV/DTV knappen
"Jag har en Samsung 50" Plasma-TV PS50A466 http://pan.fotovista.../l_00875823.jpg
TV hatr inbyggt digitalbox och jag har skaffat mig en CA-modul http://www.chargeit....ages/ca-100.jpg
och installerat Com Hem.Jag hittar alla mina kanaler men,så till min fråga .
Knappen på fjärrkontrollen TV/DTV fungerar inte när jag ska skifta från TV till DTV.Varför?
När jag ska byta från ATV till DTV eller tvärtom, måste jag byta på ett konstigt sätt.Man knappar in Kanal 15 sen plusar upp och man kommer till DTV eller när man ska byta från DTV till ATV 15 och sen plusar neråt,svårtr att förklara men det känns inte rätt.
borde inte knappen ATV/DTV fungera så att när jag tittar på DTV och vill byta till ATV trycker jag bara på den ATV/DTV knappen?

Postad 12 January 2009 - 09:19

Grubbmyra
  • Grubbmyra
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej,
jag köpte min Samsung serie 6 innan jul och har samma problem med EPG som ni andra.
Dock vill jag tipsa om att när jag ställer mig på Kanal 3 innan jag går över till EPG så fungerar det.
Det går till och med att få preview att fungera om man hoppar lite mellan favoriter och Alla (men hur kul är det att se på 3'an?).
AV/DTV fungerar inte för mig heller, jag har antagit att det är en följd av valet man gör när man installerar kanalerna och har heller inte sett någon anledning att hoppa emellan.

Postad 12 January 2009 - 14:30

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Nu jäklar börjar det röra på sig. En kille från Samsung ringde just och skulle skicka en ny CA-modul hem till mig för att se om det hjälper. Dessutom påstod han att det funkar bättre om man har paketet Large från Com Hem istället för Medium som jag har.

Fan trot.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.