Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Stångåstadens HD-box

177 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 June 2009 - 09:50

Unregistered72aefc0b
  • Unregistered72aefc0b
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Jag har börjat använda mig mer och mer av piltangenterna när jag zappar. Dvs jag förlitar mig enbart på programinfon och väntar således inte in bilden på varje kanal. För det tar som sagt lite väl lång tid...

Sen håller jag med om att fjärren är i det närmaste värdelös. Man måste ju vara jättenoga med riktningen och det är riktigt irriterande.

Angående "volym buggen" så måste jag säga att via de digitala utgångarna så ser jag det som en feature. Då vet jag att boxen inte är på och fipplar på ljudet i onödan utan den processningen överlåts till min receiver. Jag blir så trött på enheter som är på och fipplar på digitalt ljud. Det finns det ingen mening med och heder åt Motorola för att dem har förstått det och vågat göra så.
Om det är likadant på de analoga utgångarna. Ja, DÅ är det en bugg. Men om det är så vet jag inte.

Postad 22 June 2009 - 10:07

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Med digitaltv behöver man inte zappa längre...
man kollar EPG bara vad som är på TV just nu och går till den kanal som verkar ha intressant program...
Mycke smidigare och går snabbare... speciellt om man inte väntar på nån bild ändå så ser jag det ännu mindre mening med att sitta och zappa...
Håller med om volymkontrollen med... använder alltid min reciever för att ändra ljud...

Redigerat av Leatherface, 22 June 2009 - 10:11.

Postad 22 June 2009 - 10:23

hub
  • hub
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Jag har börjat använda mig mer och mer av piltangenterna när jag zappar. Dvs jag förlitar mig enbart på programinfon och väntar således inte in bilden på varje kanal. För det tar som sagt lite väl lång tid...

Sen håller jag med om att fjärren är i det närmaste värdelös. Man måste ju vara jättenoga med riktningen och det är riktigt irriterande.

Angående "volym buggen" så måste jag säga att via de digitala utgångarna så ser jag det som en feature. Då vet jag att boxen inte är på och fipplar på ljudet i onödan utan den processningen överlåts till min receiver. Jag blir så trött på enheter som är på och fipplar på digitalt ljud. Det finns det ingen mening med och heder åt Motorola för att dem har förstått det och vågat göra så.
Om det är likadant på de analoga utgångarna. Ja, DÅ är det en bugg. Men om det är så vet jag inte.

Jag har boxen kopplad med HDMIkabel till TVn, inte ens orkat koppla in den till "surroundet"... Då antar jag att det är digitalt ljud?

Programinfon stämmer inte alltid, och den oxå är lite seg (verkar vara ett tema när det gäller denna box...). Jag har sett flera gånger att övergången kan släpa efter ett par minuter... Igår var det nästan 10 minuter när jag skulle kolla på mythbusters kl 21.

Postad 22 June 2009 - 17:50

Nisse_L
  • Nisse_L
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Har du länkar till prisplanen? Jag hittar det inte på Comhems sida.
Vore även schysst om du kunde fota av kontraktet/mottagningskvittot (du kan ju censurera ditt namn, adress osv), och sen bifoga kortet här.
Kopia på mail från Comhem (om du haft kontakt via mail) uppskattas också.

Bekräftelsen fick jag av supporten på tel: 0775-17 17 17. Prisplanen är den vanliga inkl.
uppsägningstider iom att tilläggstjänster inte ingår i "gratisutbudet. Du kan ju läsa här:
http://www.comhem.se...m/on_demand_faq
http://www.stangasta...s/TVportal.aspx

Man får två blanketter, en grön för den som redan är kund och en gul för den som inte är kund.

Föresten om du inte vill ha din box nu så går det bra att vänta med att hämta ut den. Kanhända att
det kan vara en fördel eftersom ingen vet ännu hur det ska bli framöver.

Redigerat av Nisse_L, 22 June 2009 - 18:01.

Postad 22 June 2009 - 17:55

Nisse_L
  • Nisse_L
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Det är inte så att du ser på en kanal med ac3 ljud? för då kan du antagligen inte sänka ljudet på boxen...
om inte så låter det som en bugg...

Ni kan ju alltid skaffa en egen box sålänge ni bara ska se på SD kanalerna om ni inte är nöjd med boxen...
Motorolas boxar är ingen höjdare och det är deras boxar som används till IPTV med...
Men ni får den ju skickad till er utan kostnad förutom dom där 70:- ni redan betalar vad jag förstår....

Så du tycker nu att folk ska skaffa en egen box nu när kritiken börjar komma! Hörrö lädersnubbe,
vilket knä sitter du i egentligen eller tillhör du bara den skaran som är ofelbar?

Postad 22 June 2009 - 18:14

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Operatörernas standardboxar brukar inte vara bra...
Jag kör Tele2 själv och sämre box än dom kan du inte hitta....
Jag köpte mig en box som kostat mig 7000:- men då har jag allt jag behöver och lite till och allt bara funkar som det ska också...
Och nej precis som alla andra så är inte jag heller ofelbar...
Men att låta bli att ta emot boxen och antar ju att kortet kommer tillsammans med den innebär ju att du miste om Medium 8 Favoriter utan kostnad i 1 år... låter som idioti för mig iaf...
Har man TV med inbyggd DVB-C kan du ju skaffa en Conax CA modul bara och se direkt i den också precis som på analoga tiden...

Redigerat av Leatherface, 22 June 2009 - 18:33.

Postad 24 June 2009 - 12:38

hub
  • hub
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Fick ett lagomt intetsägande svar av stångåstaden...

Erbjudandet att ha 8 favoriter gratis sträcker sig fram till och med 31/7 2010, i och med att erbjudandet då tar slut så "försvinner" de kanalerna och man får det grundutbud som ska vara gratis för alla hyresgäster efter 31/7 2010. Men, hur det grundutbudet ser ut då är inte fastställt än. Det pågår förhandlingar om detta, men in dagsläget kan vi alltså inte svara på exakt vilka kanaler som ingår. Skulle man vilja ha just 8 favoriter efter 31/7 2010 så tror jag att man då kommer få ta det som ett "eget" abonnemang som kund hos Com Hem och därmed börja betala för det.

Det finns inget beslut taget på att vi ens ska släcka det analoga nätet.

Hoppas du får en trevlig sommar och att du får mycket nytta och nöje med Framtidens tv!

Om det inte finns några planer på att släcka ned det analoga, kan dom inte tänka till då och ta andra kanaler till det blivande gratis digitala utbudet? Inte femman och trean och sådan som redan finns i det analoga utbudet!

Postad 24 June 2009 - 14:07

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Mest troligt kommer ni bara kunna se SVT och TV4 och möjligen nån lokal kanal analogt...

Postad 24 June 2009 - 14:29

hub
  • hub
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Mest troligt kommer ni bara kunna se SVT och TV4 och möjligen nån lokal kanal analogt...

Nu ska vi inte vara pessimistiska! :lol:

Postad 24 June 2009 - 14:40

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Dom har redan börjat med det på en del ställen i landet så det finns nog inte så mycket Stångåstaden kan göra (förutom byta operatör till t.ex Tele2 som har 10 SD kanaler + SVT HD helt fritt utan kort och bättre avtal)
Det dom däremot kan göra är att försöka få till så bra avtal som möjligt...
Ni borde kunna få till nå liknande utbud åtminstone som ni hade analogt tidigare för samma kostnad...
Här kan du läsa mer om det... det där gäller iofs i Stockholm men det kommer ske i hela landet eftersom...
Luleå som jag nämnt tidigare släckte ner redan för 1 år sen...

http://www.comhem.se...04/-/index.html

Möjligt dom kan komma överens om ett visst antal analoga kanaler utöver basutbudet (SVT och TV4) men då blir det på bekostnad på att ni får betala digitala kanalerna själva utom möjligen Small då...

Redigerat av Leatherface, 24 June 2009 - 15:25.

Postad 04 August 2009 - 20:02

Linkanman
  • Linkanman
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Är det bara jag som har problem att ändra kanalordningen? Varje gång jag försöker göra det så ändras den tillbaka såfort jag går ut ur meny för att testa. Det står ju att det ska sparas automatiskt :P

Postad 15 August 2009 - 14:24

Unregistered85528044
  • Unregistered85528044
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Hej!

Jag vill veta vilken box som rekomenderas! Jag har nämligen redan ComHems HD-box och är hyffsat nöjd med den. Enda fördelen med "framtidens TV" är det här med att backa program och On Demand. Resten av grejerna gör jag hellre via telefon eller dator/internet. Ifall Motorola-boxen är segare och buggigare än Humax-boxen måste jag verkligen fundera på vilken box som skall vara inkopplad.

Postad 16 August 2009 - 16:45

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1425 inlägg
  • 0

Hej!

Jag vill veta vilken box som rekomenderas! Jag har nämligen redan ComHems HD-box och är hyffsat nöjd med den. Enda fördelen med "framtidens TV" är det här med att backa program och On Demand. Resten av grejerna gör jag hellre via telefon eller dator/internet. Ifall Motorola-boxen är segare och buggigare än Humax-boxen måste jag verkligen fundera på vilken box som skall vara inkopplad.

Du får väl båda två, eftersom Motorolan "tillhör lägenheten"? Testa själv. Sätt inte in det nya programkortet i den bara, utan ta det kort som du redan har i Humaxen istället. Annars kan du råka para nya kortet med Motorolan, och det vore ju trist om du skulle tycka den vore usel. Bättre att para det med Humaxen isf.

Postad 18 August 2009 - 22:44

Unregistered85528044
  • Unregistered85528044
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

Du får väl båda två, eftersom Motorolan "tillhör lägenheten"? Testa själv. Sätt inte in det nya programkortet i den bara, utan ta det kort som du redan har i Humaxen istället. Annars kan du råka para nya kortet med Motorolan, och det vore ju trist om du skulle tycka den vore usel. Bättre att para det med Humaxen isf.

Testade hela kvällen igår och tyckte att både bild och framför allt ljud var bättre med motorolan. Dock är det väldigt trist att min IR-förlängare inte orkar styra Motorolan så den måste stå synligt.....
Nu ikväll flimmrar bilden nåt enormt och ljudet sprakar och har sig. Ingen skillnad på ljudetproblemet då jag lyssnar på TV´n via HDMI eller optiskt till Marantzen. Marantzen visar tydligt upp i displayen att ljudsignalen försvinner taktfast. No Audio, stereo, no audio, stereo, no audio, stereo osv. Löjligt irriterande. Får ringa imorgon och snacka med CH fast det är något man drar sig för att göra.

Postad 19 August 2009 - 11:48

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
Hade förväntat mig mer snack om själva boxen och dess funktionalitet i tråden men det mesta har tydligen gått åt till att diskutera huruvida Stångåstaden blåser sina kunder eller inte...

Postad 19 August 2009 - 16:55

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
Funkar det att köra HDMI "by-pass" via en Receiver? Jag har hört att några HDMI-utrustade digitalboxar inte har kunnat köras via en receiver.

Postad 19 August 2009 - 21:41

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Funkar det att köra HDMI "by-pass" via en Receiver? Jag har hört att några HDMI-utrustade digitalboxar inte har kunnat köras via en receiver.

Om du menar Motorola 19xx-boxarna så skall det funka bara förstärkaren och efterföljande TV/projektor
hanterar HDCP-skyddet på ett korrekt sätt.
Jag har en Motorola VIP-1910-9 box kopplad via HDMI in till en Sony förstärkare STR-DA5200ES. HDMI-utgången
på förstärkaren är sedan kopplad till en projektor. I förstärkaren kan men genom en inställning välja
om ljudet skall tas om hand av förstärkaren eller bara skickas "by-pass" vidare. Funkar helbra!
Men om man har en lite äldre förstärkare och/eller bildvisare som inte hantera HDCP-skyddet korrekt så
kan det bli problem. Kanske finns det någon annan med fler synpunkter eller erfarenheter?
;)

Postad 20 August 2009 - 07:17

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0

Om du menar Motorola 19xx-boxarna så skall det funka bara förstärkaren och efterföljande TV/projektor
hanterar HDCP-skyddet på ett korrekt sätt.
Jag har en Motorola VIP-1910-9 box kopplad via HDMI in till en Sony förstärkare STR-DA5200ES. HDMI-utgången
på förstärkaren är sedan kopplad till en projektor. I förstärkaren kan men genom en inställning välja
om ljudet skall tas om hand av förstärkaren eller bara skickas "by-pass" vidare. Funkar helbra!
Men om man har en lite äldre förstärkare och/eller bildvisare som inte hantera HDCP-skyddet korrekt så
kan det bli problem. Kanske finns det någon annan med fler synpunkter eller erfarenheter?
;)

Jag har en Marantz SR7001 som har HDMI 1.2 om jag inte har fel. Vet inte om den klara HDCP eller inte men jag kan by-passa från PS3an till projektorn iallafall. Men vet inte om den använder HDCP då.

Postad 20 August 2009 - 12:00

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Jag har en Marantz SR7001 som har HDMI 1.2 om jag inte har fel. Vet inte om den klara HDCP eller inte men jag kan by-passa från PS3an till projektorn iallafall. Men vet inte om den använder HDCP då.

Jo, det gör den, annars hade det inte fungerat. HDCP ingår i HDMI-specifikationen. Jag har ingen Marantz, men
jagade upp manualen på nätet och där står det:
"• HDMI
HDMI (High-Defi nition Multimedia Interface) is an
enhancement to the DVI (Digital Visual Interface)
standard. It adds capabilities for digitally transmitting
audio signals in addition to video signals. Where
multiple cables were previously needed for audio/
video, HDMI enables audio/video connection via a
single cable.
The HDMI input jacks of this receiver support HDMI
Ver. 1.2. and the HDMI output jacks of this transmitter
support HDMI Ver. 1.1.
Ver. 1.2 supports 1-bit audio formatting and enables
transmission of DSD (Direct Stream Digital) signals
of Super Audio CD.
Copyright Protection
This receiver supports HDCP (High-bandwidth Digital
Content Protection). HDCP is copyright protection
technology that consists of data encoding and other
device authentication. Its purpose is to protect digital
video content. Both this receiver and the connected
component (such as a video player or monitor) must
support HDCP. Before connecting a component to
this receiver, refer to its instruction manual."

http://us.marantz.co...1_final_eng.pdf

:(

Postad 20 August 2009 - 15:01

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
Tack

Postad 21 August 2009 - 18:12

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1425 inlägg
  • 0
För de som fortfarande inte har fått sin "lådda", så här står det i foldern man fått via posten (något nedkortat):

Om kostnader
Är det säkert att det här inte kostar mig något?
Ja det är helt säkert - du får utrustning, hemleverans samt ett grundutbud av tvtjänster helt utan kostnad. Det bjuder Stångåstaden dig på!

Vilka tjänster är det som ingår i framtidens tv?
För dig som inte köper till några av Comhems tjänster är framtidens tv kostnadsfritt - Stångåstaden bjuder dig på Digitaltv Small genom en gruppavtalsrabatt på motsvarande 39 kr (hör och häpna så generöst! - reds anm.)

Prisexempel:
Inga andra abb hos Comhem = 0 kr i månadsavgift
Idag Digitaltv Large 299 kr, du betalar efter påskrivet avtal 299 - 39 = 260 kr. (notera att här inte står nåt om den så kallade kortavgiften eller det faktum att vi redan idag betalar för analoga utbudet - reds anm)

Om jag vill ha andra kanaler eller Tillvalstjänster då?
Väljer du att teckna abb samt se filmer genom att utnyttja on demand-tjänsten faktureras du enligt Comhems gällande prislita. Missa inte Comhems förmånliga premiärerbjudande - mer information kommer omkring en vecka efter att du fått din utrustning.

Man får en blankett hemskickad där man godkänner comhems diverse villkor samt att man blir kund hos comhem. Skriver man inte på blanketten och godkänner avtalet så får inte Posten lämna ifrån sig paketet. Vilket på det hela taget är lite konstigt, eftersom man enligt broschyern måste ha lådan i lägenheten. Så det finns alltså ingen möjlighet att som nuvarande boende ha lådan i lägenheten utan att samtidigt bli ofrivillig kund hos comhem.

Jag ser inga som helst fördelar med att tvingas bli kund hos comhem enbart för digitaltv small. Det är ju, SVT HD undantaget, exakt samma kanaler man får gratis via marknätet. Och där behöver man inte bli kund hos nån. Jag har för övrigt inte bestämt mig om jag ska ta emot lådan än.

Ni som tagit emot lådan: Det där "förmånliga premiärerbjudandet" (som jag förmodar är 8 favoriter gratis 1 år), när måste man senast tacka ja till det? Har man ett år på sig från att man får erbjudandet, eller har man bara nån månad från datumet då man kvitterade ut låddan?

Redigerat av gusax, 22 August 2009 - 18:16.

Postad 23 August 2009 - 11:02

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
Det där erbjudandet om Medium 8 favoriter. Kan man välja HD-kanalerna då också?

Postad 23 August 2009 - 21:18

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
Vet någon hur man kommer åt tvättstugeboknings-funktionen och Corren från boxen? Ser inget sådant val i menyerna.

Postad 23 August 2009 - 21:39

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1163 inlägg
  • 0

Vet någon hur man kommer åt tvättstugeboknings-funktionen och Corren från boxen? Ser inget sådant val i menyerna.

Tryck först på GUIDE-knappen. Sedan på den BLÅ knappen för att komma vidare till Boendetjänster. Stega till höger för att markera en av rubrikerna i Corren-kolumnen längst till höger. Tryck på OK för att läsa vidare under vald rubrik.

Så kommer man till Corren i alla fall. Vad gäller tvättstugebokningen så har jag ingen koll eftersom jag har egen tvättstuga (som jag inte behöver boka! :D ). Så något tvättstugeval har jag inte hittat (men jag har ju inte heller saknat det). Men det borde ju finnas på samma sida som övriga Boendetjänster (dvs sidan dit man kommer då man trycker på den BLÅ knappen).

/Peter Cigéhn

Postad 24 August 2009 - 12:41

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
Tackar

Postad 24 August 2009 - 15:53

Schluug
  • Schluug
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med hackande ljud för tillfället? Otroligt irriterande..

Postad 24 August 2009 - 15:56

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1163 inlägg
  • 0

Någon mer som har problem med hackande ljud för tillfället? Otroligt irriterande..

Inga problem här i alla fall. Nu zappade jag bara förbi några kanaler, så det kan ju vara problem på nån av dom jag inte kollade på. Är det på alla kanaler du har problem, eller är det någon/några specifika kanaler?

/Peter Cigéhn

Postad 24 August 2009 - 17:13

Schluug
  • Schluug
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Det verkar vara alla kanaler, ett kort hack ungefär två hack i sekunden och det har varit så i säkert en vecka nu. Använder inte boxen speciellt mycket, men irriterande de gånger man gör det.

Postad 27 August 2009 - 20:30

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
Är det någon som saknar boendetjänsterna? Jag kan t.ex inte boka tvättider. Play-funktionerna funkar felfritt så internet-kopplingen är det inget fel på.

Postad 30 August 2009 - 06:05

northspawn
  • northspawn
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Hejsan, Undrar om boxen funkar funkar som mediacenter.kan man streama ifrån datorn.Kan man använda en extern harddrive med mp3or och spela upp dem via boxen?
mvh John

Postad 30 August 2009 - 09:06

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Hejsan, Undrar om boxen funkar funkar som mediacenter.kan man streama ifrån datorn.Kan man använda en extern harddrive med mp3or och spela upp dem via boxen?
mvh John

Nä så fungerar inte boxen. Det är en VODbox för comhems tjänster enbart.

Postad 30 August 2009 - 09:34

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Vill man göra sånt så är det Dreambox eller andra linuxboxar eller HTPC som gäller (men utan HD kanaler då självklart)...
Boxar som ger användaren full frihet att bestämma över vad han kan göra på boxen skulle aldrig godkännas av operatören...
Tekniskt sett skulle boxen kunna klara det men jag skulle inte ha nåt hopp på att dom skulle ändra mjukvaran så det blir möjligt...

Redigerat av Leatherface, 30 August 2009 - 09:35.

Postad 30 August 2009 - 09:41

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Boxen har usb-portar så det är ju inte helt omöjligt att man i framtiden kan ansluta en extern hårddisk och spela in (krypterade) program.

Men något mer avancerat än det kan man antagligen inte räkna med.

Postad 30 August 2009 - 09:55

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1163 inlägg
  • 0

Boxen har usb-portar så det är ju inte helt omöjligt att man i framtiden kan ansluta en extern hårddisk och spela in (krypterade) program.

Men något mer avancerat än det kan man antagligen inte räkna med.

Om man kollar in sidan som beskriver på boxen hos Com Hem (bläddra ned och välj fliken Utforska, klicka på rotera-symbolen nere till vänster för att se boxens baksida, hovra sedan över USB-anslutningen) så kan man läsa: "USB-anslutning för externt minne".

Vad detta betyder, och om ett sådant stöd redan finns nu, kan man ju fundera på.

/Peter Cigéhn

Postad 30 August 2009 - 09:59

northspawn
  • northspawn
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
som jag trodde, men vart lite förbryllad när jag läste om boxen på motorolas hemsida . framförallt "May be used as the home network centerpiece"

"High Definition and Standard Definition television in MPEG-2, MPEG-4 (H.264)
Optional Hard Disk Drive
System-on-chip 450 DMIPS processor
5.1 digital audio
HDMI connectivity with HDCP support
Component video (Y Pb Pr) connectivity
Seamlessly combines TV channels in one channel table regardless of broadcasting method or video format
KreaTV™ Application Platform as the set-top software provides compatibility with other IP set-top models
Multiple development environments available for operator-driven functionality and services
May be used as the home network centerpiece, playing personal media files and showing picture slideshows on the TV set
Supports feature-rich applications and graphics
Pre-integrated with leading middleware and conditional access applications"

Postad 30 August 2009 - 10:06

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Det där är vad boxen kan göra rent teoretiskt, sedan är det upp till operatören vad de vill implementera.

Det är reklam som snarare är riktad till comhem än till slutkonsumenten.

Postad 30 August 2009 - 10:09

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1163 inlägg
  • 0

som jag trodde, men vart lite förbryllad när jag läste om boxen på motorolas hemsida . framförallt "May be used as the home network centerpiece"

Allting handlar ju om vilken programvara som operatören väljer att stoppa in i boxen. Visst, om operatören väljer att stoppa in programvara för att kunna streama media från din dator i det lokala nätverket så fixar också boxen det. Det är ju praktiken en Linux-burk som du kan göra "vad du vill med", bara den bestyckas med rätt programvara.

Det finns ju några tappra hjältar som försökte sig på att göra om 1510-boxen (en annan av Motorolas boxar) som en mediaspelare. Läs mer här och här. Det har väl gått si och så med det, och det krävs en stor portion eget "hackande". Men det funkar...

/Peter Cigéhn

Postad 31 August 2009 - 20:40

Magfo
  • Magfo
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Är det bara jag som har problem att ändra kanalordningen? Varje gång jag försöker göra det så ändras den tillbaka såfort jag går ut ur meny för att testa. Det står ju att det ska sparas automatiskt ;)

Jag har samma problem, fick du ordning på det hela? Någon annan som stött på det här, eller kan testa det på er box?

Postad 31 August 2009 - 20:50

Unregistered85528044
  • Unregistered85528044
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

Jag har samma problem, fick du ordning på det hela? Någon annan som stött på det här, eller kan testa det på er box?

Samma problem...irriterande problem! Den verkar inte heller alltid minnas om det ska vara "alla kanaler" eller bara "favs". Ordnas säkert inom något år eller två med uppgradering av mjukvaran. ;)

Annars tycker jag att ljudet är fylligare och bättre än vad det var med den gamla HD-boxen från humax. Det kan iofs vara sinnena som spelar mig ett spratt!

Postad 03 September 2009 - 17:44

Martin_a910
  • Martin_a910
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Halloj!

Har just fått min box men har lite problem att få det att funka.
Ngn som vet om man är tvungen att använda den antennkabel som följer med eller bör det funka med en vanlig "standard" kabel utan högspänningsskydd ?

Tack på förhand !

Postad 03 September 2009 - 17:47

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1163 inlägg
  • 0

Har just fått min box men har lite problem att få det att funka.
Ngn som vet om man är tvungen att använda den antennkabel som följer med eller bör det funka med en vanlig "standard" kabel utan högspänningsskydd ?

Jag hade samma fundering själv och ringde kundtjänst. Där var svaret att dom rekommenderade den medföljande kabeln, speciellt för HD-kanalernas skull. Men det funkar också med en vanlig "standard" kabel också. Eftersom den medföljande kabeln med högspänningsskyddet var för kort så tog en gammal antennkabel som jag hade liggandes och det funkade lika bra det också.

Vad är det som du inte får att funka?

/Peter Cigéhn

Postad 07 September 2009 - 20:50

Unregistereda8a6cf3c
  • Unregistereda8a6cf3c
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
jag fick min box+modem ikväll.
Allt är inkopplat, boxen startar och uppdateras men kanalsökningen funkar inte;

"Inga kanaler hittades, var god kontrollera inställningarna och försök igen"

Har nån möjlighet att skriva ner alla inställningar för kanalsökning?
Alltså: Frekvens, symbolhastighet och modulation. Nätnummret ska va rätt (41009).

Tack! //Andreas

....::::FIXAT::::.... jag hade råkat radera en nolla i frekvens#

Redigerat av Unregistereda8a6cf3c, 07 September 2009 - 21:06.

Postad 22 September 2009 - 15:27

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0
Fungerar programkortet i on-demand-boxen i gamla (icke-hd) boxar?

Idag tar jag med mig programkortet från tv-rummet till sovrummet för att kolla på tv ibland, kan man fortfarande göra så?

Postad 25 September 2009 - 17:27

roBBen
  • roBBen
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Ny mjukvara idag!! Någon som vet vad som är ändrat?

Postad 19 October 2009 - 13:24

mrjj
  • mrjj
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
För en dryg vecka sedan uppdaterades boxen. Komponentvideo-utgången är nu inaktiverad. Det går helt enkelt inte att välja komponentvideo som video-utgång i gränssnittet. Endast HDMI och Scart finns som alternativ.
Jag borde skicka räkningen för min nya HD Fury 2 till Stångåstaden.

Postad 27 November 2009 - 19:59

Unregistered02428d26
  • Unregistered02428d26
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Fick hem min box idag. Men jag kan inte ändra volymen på boxen. Det spelar lixom ingen roll om jag har volym 1 eller 20. det är lika hög volym iaf beroende på hur mkt volym jag har på tv'. Nån som vet hur man löser det ? orkar juh inte sitta och höjja och sänka volymen med TV kontrollen . Drar jag ner volymen till 0 på boxen så dör ljudet. säg att jag så ställer in TV ljudet på 70% så får jag så högt ljud så fort jag höjjer till volym 1 på boxen :S

Postad 28 November 2009 - 08:28

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1425 inlägg
  • 0

Fick hem min box idag. Men jag kan inte ändra volymen på boxen. Det spelar lixom ingen roll om jag har volym 1 eller 20. det är lika hög volym iaf beroende på hur mkt volym jag har på tv'. Nån som vet hur man löser det ? orkar juh inte sitta och höjja och sänka volymen med TV kontrollen . Drar jag ner volymen till 0 på boxen så dör ljudet. säg att jag så ställer in TV ljudet på 70% så får jag så högt ljud så fort jag höjjer till volym 1 på boxen :S

Står du på en kanal med dolby digital-ljud? (SVT, Canal Plus) Det brukar inte gå att ändra ljudet på de kanalerna.

Postad 28 November 2009 - 12:03

hub
  • hub
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Har exakt samma problem!

Måste nog säga att det verkar vara lite dålig kvalité på boxarna, då flera av mina grannar har fått byta ut deras boxar...

Postad 01 December 2009 - 14:00

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Har exakt samma problem!

Måste nog säga att det verkar vara lite dålig kvalité på boxarna, då flera av mina grannar har fått byta ut deras boxar...

Tycker det låter som en boxbugg snarare än boxfel...

Postad 01 December 2009 - 14:47

hub
  • hub
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Tycker det låter som en boxbugg snarare än boxfel...

Om det är en bugg så borde felet vara i alla boxar, och det går att fixa med en uppdatering!
Dessa boxar har bytts ut, inte uppdaterats...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.