Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sagem DTR 94250 HD

834 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sagemcom DTR 94250 HD 250GB (Digitalboxar) 1 6.249998 (27) Inga priser

Postad 28 November 2008 - 10:27

Unregistered5f949e3f
  • Unregistered5f949e3f
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hur är fördröjningen vid kanalbyte?
Min förra box tog runt 2sek innan boxen reagerade på fjärrkontrollen, och ytterligare en 3 sekunder innan den faktist bytte kanal.

Postad 28 November 2008 - 21:19

dekagon
  • dekagon
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Hur är fördröjningen vid kanalbyte?
Min förra box tog runt 2sek innan boxen reagerade på fjärrkontrollen, och ytterligare en 3 sekunder innan den faktist bytte kanal.

Jag har inte stört mig på några fördröjningar. Tar ju nån halvsekund innan det blir bild vid kanalbyte, men den reagerar direkt på fjärrens kanalbyte.

Redigerat av dekagon, 29 November 2008 - 09:27.

Postad 29 November 2008 - 08:37

Danne-07
  • Danne-07
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Är det någon som har provat att ta ut inspelat material via USB-kontakten?

/ Danne

Postad 01 December 2008 - 03:10

bigwiz
  • bigwiz
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Är det någon som har provat att ta ut inspelat material via USB-kontakten?

/ Danne

Det står på en liten klisterlapp på kortsidan av min kartong att denna funktionen inte är aktiverad utan kommer med nästa uppdatering.

"VIKTIGT: Backup-funktionen av inspelning till extern hårddisk kommer vara möjlig senare. Denna funktion kommer automatiskt tillföras digitalboxen vid nästa nästa mjukvaru-uppdatering (Sker automatiskt via TV-antennen)"

Någon som hört ngt om när denna uppdatering kommer??

Några saker stör mig. Man kan inte titta på andra program än just de som spelas in om man spelar in 2 st samtidigt, dvs inte ens andra program på samma MUX. Funkade på min gamla Topfield...

Det största problemet för mig är dock att jag bara har en HDMI-ingång på min tv. När jag växlar ingång på HDMI-switchen tillbaks till Sagem-boxen så får den frispel och kickar upp rutan med inställningarna för videoutgången. Där måste jag då välja ex. 1080i->klicka OK-> Exit ->Exit, sen är bilden som vanligt igen. Mycket irriterande. Samma fenomen uppstår om man sätter i HDMI-kabeln direkt från TVn när boxen är igång.

Finns det något sätt att komma runt detta?? Finns det någon HDMI-switch som fixar detta? Gärna med auto-sensing funktion.

(Nu panikköpte jag en billig på Kjell&Co som åker tillbaks ögonaböj Art nr 98330)

Slutligen, någon som vet om det går att byta hårddisk smidigt?

mvh

/B

Postad 05 December 2008 - 18:04

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0
Hur är byggkvaliteten på denna box? Det är ju en dyr digitalbox, men har den samma risiga plastiga känsla som Sagems andra PVR-boxar (de silverfärgade ufo-liknande skapelserna)?

Den ska ju gärna kännas lite gedigen precis som min TV, förstärkare, MacBook osv...

Fick ett erbjudande om att köpa den för 795 kr med ett 24-månaders á 159kr/mån. Det är väl ganska bra?

Postad 06 December 2008 - 00:17

Dreamen
  • Dreamen
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Vart fick du det erbjudandet? Var ju otroligt billigt! Jag skulle få köpa den för 1495 av boxer :blink:

Postad 06 December 2008 - 10:27

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0

Vart fick du det erbjudandet? Var ju otroligt billigt! Jag skulle få köpa den för 1495 av boxer :blink:

Det var ett erbjudande för att jag inte skulle säga upp abonnemanget... Det är billigt, men jag måste dras med Boxer i 2 år och vem vet när det kommer HD-kanaler. Plus att jag aldrig använt en digitalbox som jag gillat ordentligt, precis som med mobiltelefoner. Alla suger. Jag vil bara veta till vilken grad denna suger :blink:

Postad 06 December 2008 - 15:02

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Hur är byggkvaliteten på denna box? Det är ju en dyr digitalbox, men har den samma risiga plastiga känsla som Sagems andra PVR-boxar (de silverfärgade ufo-liknande skapelserna)?

Den ska ju gärna kännas lite gedigen precis som min TV, förstärkare, MacBook osv...

Fick ett erbjudande om att köpa den för 795 kr med ett 24-månaders á 159kr/mån. Det är väl ganska bra?

Tittade på en idag på Mediamarkt. Jag blev inte imponerad. Plastig och dessutom en fet Boxer-logga mitt på framsidan. Har du en MacBook är denna maskin ett riktigt ögonsår!

Postad 06 December 2008 - 15:38

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0

Tittade på en idag på Mediamarkt. Jag blev inte imponerad. Plastig och dessutom en fet Boxer-logga mitt på framsidan. Har du en MacBook är denna maskin ett riktigt ögonsår!

Fan, precis som jag väntat mig då... Tur att jag ska ha den i en låda.

Postad 08 December 2008 - 11:18

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Den har inte riktigt samma plastkänsla som PVR- och DVR-boxarna, men snygg är den ju inte. Å andra sidan funkar den bättre än vad jag hade förväntat mig. Mina första intryck av DTR94250 var:

- Den är stor (samma bredd som DVD-spelaren och andra saker i bänken),
- Den har fläkt :) men efter att den varvat ner märker man inte av den,
- Man märker däremot av disken. Den är långt ifrån tyst.
- Den är lite kinkigare än min PVR6240 när det gäller antennsignal.
- Ibland vill den inte ge mig bild via HDMI. Är det någon som har liknande problem och klurat ut om det är ordningen man startar apparaterna eller något annat som gör att den busar?

+ Jämfört med tidigare Sagem-boxar verkar den faktiskt fungera ganska bra vid lanseringen och inte först efter tredje mjukvaruuppdateringen.
+ Uppskalad SD-bild ser faktiskt ganska bra ut. Den var ganska gråblek innan jag valde rätt ColorSpace.
+ Den kan skippa fem minuter fram och bakåt med |<< och >>|-tangenterna. Detta har jag saknat...
+ Boxer Navigator! Varför såg inte EPGn ut så här från början?

Jag var nöjd med att ha fått den för 995, men uppenbarligen fanns det möjlighet att pruta mer...

Postad 09 December 2008 - 12:30

Unregistered676d9879
  • Unregistered676d9879
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Jag köpte till slut en på ON-OFF för 995:- som dom har annons på nu, detta var en nyteckning och ingen förlängning av abbonemang. Jag skulle ha fått betatla 1995:- för den större boxen direkt från Boxer men jag tycker inte att 90 GB och en HDMI-kabel är värd 1000:- i mellanskillnad.
Jag tycker också att det är bättre att köpa från en fysisk butik istället för Boxer direkt för hur lång tid tar de om det skulle strula om man ska skicka in den till dom för att sen skickas till service.

Har aldrig använt Boxer tidigare så vi får se hur nöjd jag blir, comhem har varit perfekt tidigare men erbjuds inte i nya huset.
Smartwi måste fungera på den plus en Dilog 358 eller vad den hette.

Smartwi fungerar till denna och min Dilog 358, har bara kollat om det funkar har inte testat om boxen i sig är bra för den packades ner direkt igen inför flytt. Återkommer med användarinfo i mellandagarna.

Postad 13 December 2008 - 22:39

COUNT MAGNUS
  • COUNT MAGNUS
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hejsan, jag fick hem en Sagem DTR 94250TA HD som jag håller på och testkör.

Jag är ett riktigt blåbär när det gäller sånt här, men jag upplever den strulig. Kanaler försvinner hip som hapt, jag får jitter och den klipper ljudet sporadiskt. Ibland kommer det upp en ruta som säger att jag skall kolla antennen. problemet är att jag har haft en antenn firma här som satt upp en helt ny antenn samt kabel och mätt upp allting. Jag har 57 db, vilket inte säger mig så mycket men jag antar att det är bra.

Tittar man på i Sagem boxen så har jag 98 på signalstyrka och ca 50-60 på signalkvalité. Vilket borde räcka eller??
på kabeln sitter också en antennförstärkare. Jag testkörde boxen när antenn killen var hos mig och fick de felen som jag beskrivit ovan. Han trodde felen berodde på att boxen i sig inte klarar för starka signaler/hög matning? och buggar ut alt att det är fel på boxen. Enligt honom så är det många som fått problem med just denna modell.
Kan det stämma??

Det lustiga är att jag har en gammal Force 320T som funkar alldeles utmärkt.
Så vad gör man??
Är det fel på Sagem boxen eller är det min gamla antennförstärkare som stör ut Sagemen?

Postad 14 December 2008 - 12:12

martin_kungälv
  • martin_kungälv
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag har inget problem med antenn signalen(har antennförstärkare).

Är det någon som har någon idé om vilka nya funktioner man kan vänta sig med kommande mjukvaru uppdateringar.
Någon som vet när uppdatering den kommer?
Vad brukar Sagem erbjuda?
Kommer nätverkskontakten att fungera? Vilka tjänster vågar man hoppas på ?

Postad 14 December 2008 - 13:29

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Tittar man på i Sagem boxen så har jag 98 på signalstyrka och ca 50-60 på signalkvalité. Vilket borde räcka eller??
på kabeln sitter också en antennförstärkare. Jag testkörde boxen när antenn killen var hos mig och fick de felen som jag beskrivit ovan. Han trodde felen berodde på att boxen i sig inte klarar för starka signaler/hög matning? och buggar ut alt att det är fel på boxen. Enligt honom så är det många som fått problem med just denna modell.
Kan det stämma??

Så vad gör man??
Är det fel på Sagem boxen eller är det min gamla antennförstärkare som stör ut Sagemen?

50-60% i signalkvalite är inte särskilt bra. Du har visserligen en stark signal, men det blir mycket fel när boxen försöker tyda signalen. Det borde synas på din Viterbi BER-siffra. Det är ett mått på hur många bit-fel boxen upptäcker när den försöker avkoda signalen. (Min ligger stadigt på < 1E-7, dvs. mindre än en bit på miljonen är fel.)

Om man läser tråden om DVR-boxarna verkar ganska många ha problem med att signalen är för stark. DTR-boxarna har nog liknande problem. Jag kommer inte ihåg exakt när, men pinnen på signalstyrkemätaren går från grön (=bra) till röd (=inte bra) när signalstyrkan går över 9x%. Du kan pröva att dra ner förstärkningen och se vad som händer.

Postad 14 December 2008 - 18:30

Unregistered6c883b4a
  • Unregistered6c883b4a
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

- Ibland vill den inte ge mig bild via HDMI. Är det någon som har liknande problem och klurat ut om det är ordningen man startar apparaterna eller något annat som gör att den busar?

Jepp, har också det problemet.
Har boxen kopplad till en Onkyo TX-SR605 via hdmi och varenda gång som jag startar Onkyon efter boxen så klagar Onkyon över att den inte får någon signal på hdmi.
Lösningen då är att stänga av boxen sen sätta på den igen, vilket inte är någon bra lösning när man har en inspelning igång.
Felet uppstår även när jag har startar enheterna i rätt ordning och får bild, stänger jag sedan av Onkyon för att därefter slå på den igen så får jag ingen signal heller.

Jag har även råkat ut för att boxen hängt sig tre gånger under den veckan som jag hittills haft den. Samt att ljudet försvinner när jag pausat, en kort snabbspolning och så är ljudet tillbaks igen!

I övrigt mycket nöjd med boxen.

Postad 16 December 2008 - 13:19

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Jag är ett riktigt blåbär när det gäller sånt här, men jag upplever den strulig. Kanaler försvinner hip som hapt, jag får jitter och den klipper ljudet sporadiskt. Ibland kommer det upp en ruta som säger att jag skall kolla antennen. problemet är att jag har haft en antenn firma här som satt upp en helt ny antenn samt kabel och mätt upp allting. Jag har 57 db, vilket inte säger mig så mycket men jag antar att det är bra.

Kan det stämma??

Så vad gör man??

Du har väl inte gjort samma misstag som jag? Att köra antennsignalen genom någon annan apparat, digitalbox, dvd eller något annat utan att ha denna spänningsatt. Jag körde signalen genom min gamla box och mottagningen blev minst sagt dålig när jag hade den urdragen ur väggkontakten.

Postad 16 December 2008 - 14:30

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Jag har inget problem med antenn signalen(har antennförstärkare).

Är det någon som har någon idé om vilka nya funktioner man kan vänta sig med kommande mjukvaru uppdateringar.
Någon som vet när uppdatering den kommer?
Vad brukar Sagem erbjuda?
Kommer nätverkskontakten att fungera? Vilka tjänster vågar man hoppas på ?

Jag mailade Sagem och frågade när det kommer en uppdatering så att USB-porten går att använda t.ex till att visa bilder. Jag fick svar att det kommer en uppdatering i januari som skulle lösa det i alla fall.

Postad 16 December 2008 - 14:36

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Kan det stämma??

Så vad gör man??

Mina föräldrar hade precis samma fel, dom skickade tillbaks den.
Dom provade utan antennförstärkare , då tappade den andra kanaler.
Deras gamla funkade helt perfekt.

Postad 16 December 2008 - 22:30

COUNT MAGNUS
  • COUNT MAGNUS
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Du har väl inte gjort samma misstag som jag? Att köra antennsignalen genom någon annan apparat, digitalbox, dvd eller något annat utan att ha denna spänningsatt. Jag körde signalen genom min gamla box och mottagningen blev minst sagt dålig när jag hade den urdragen ur väggkontakten.

Nix signalen går från antenn-->antennförstärkare-->Sagem Box-->TV

Antennförstärkaren är strömsatt, dock lite gammal modell tippar på 6-8 år gammal.
Förstärkaren sitter närmare antennen än boxen.

Lite uppdateringar: jag tröttnade på den kassa bilden och började exprementera lite med förstärkaren och dylikt, visade sig att signalkvalitén minskade med ca 15-20 % med förstärkaren igång (vilket gav mig verklig kvalité i boxen på ca 50-60 och det är ju inte så bra som ni vet). utan förstärkare missade jag dessutom några kanaler.

Då blev jag förbannad och tänkte nu ######r skall jag gå botten med detta. Sagt och gjort så började jag koppla upp en liten 19" tjock tv som jag ställde i fönstret vid balkongen (jag har min antenn på balkongen).
Därefter kopplade jag antenn-->Sagem Box--> liten 19" TV.

Det som var bra med detta var att jag kunde vrida antennjäkeln medans jag såg på TVn hur Sagem boxen reagerade.
När jag började hade jag ca 78-80% signalstyrka och när jag var nöjd hade jag 96%. Spännande tänkte jag, hur kommer det bli när jag kopplar allt till stora tvn och med antennförstärkare. Tja del blev avsevärt bättre jag har nu en signal kvalité på 80-85 istället för 50-60, vilket har lett till att de flesta kanaler flyter på mycket bra. Det är några på MUX 5 som fortfarande suger men tv3,tv 5 flyter på bra. Så det verkar som Boxen är VÄLDIGT känslig för signalkvalitén.

Har dock inte beslutat mig än om jag skall behålla den. Antenn killen tyckte jag skulle skaffa en DILOG DT-555 istället.

Redigerat av COUNT MAGNUS, 16 December 2008 - 22:55.

Postad 16 December 2008 - 23:31

Dreamen
  • Dreamen
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Det blev köp och jag har nu haft denna Boxen i en vecka och måste säga att jag är supernöjd med den.

Var lite rädd för att den skulle låta mycket men jag tycker att den nästan är helt tyst!
Man måste verkligen ha väldigt känsliga öron för att klaga på den här!
Jag har inte haft några problem med mottagning eller HDMI detektering som andra har beskrivit.

Tycker att boxen är grymt användar vänlig och och enkel att hålla på med.

Det enda egentliga felet som jag upptäckt hittills är att den har en tendens att döpa Time shiftade inspelningar till nästkommande programs titel. Dock är det ändå enkelt att hitta sin inspelning då boxen automatiskt spelar upp vad som döljer sig under rubriken, i en liten ruta bredvid listan av inspelningar.

Menyerna och EPGn liknar grafisk 8 bitars nintendo men man vänjer sig :-) . Det påverkar ju inte funktionaliteten som ju ändå är det viktigaste!

Kort sagt så tycker jag att den är grymt prisvärd med tanke på vad man får för pengarna.
Våra TV vanor har redan förändrats till att vi bestämmer när vi vill titta istället för att vara slav under TV tablån!

Postad 17 December 2008 - 21:23

skonbaj
  • skonbaj
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej alla, Fick hem min box i dag och efter sedvanlig brottning med kablarna bakom TV'n startade den fint.
Men varför visar den inte 16:9 på alla kanaler? Det gjorde min gamla Dilog. Någon som vet varför 5:an tex har sorgkanter på sidorna?

Postad 18 December 2008 - 13:44

Mathias.w
  • Mathias.w
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Hej alla, Fick hem min box i dag och efter sedvanlig brottning med kablarna bakom TV'n startade den fint.
Men varför visar den inte 16:9 på alla kanaler? Det gjorde min gamla Dilog. Någon som vet varför 5:an tex har sorgkanter på sidorna?

Det finns en "format" knapp på fjärren längst ner(till höger tror jag). Sätt den i fullskärmsläge så kommer det lösa sig. Det står i manualen att denna knapp inte har ett "minne" för vad den var inställd på förrut, men det stämmer inte.

Postad 18 December 2008 - 15:21

skonbaj
  • skonbaj
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tackar, skall kolla ikväll när jag kommer hem.

Postad 18 December 2008 - 21:15

fragge
  • fragge
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Har boxen kopplad till en Onkyo TX-SR605 via hdmi och varenda gång som jag startar Onkyon efter boxen så klagar Onkyon över att den inte får någon signal på hdmi.
Lösningen då är att stänga av boxen sen sätta på den igen, vilket inte är någon bra lösning när man har en inspelning igång.

Inspelningen stoppas inte när du stänger av boxen, den fortsätter i bakgrunden trots att bild och ljud är borta...
Däremot är det givetvis inte roligt att slå av och på boxen i tid och otid...

Redigerat av fragge, 18 December 2008 - 21:17.

Postad 19 December 2008 - 00:24

Unregisteredcc9b7b56
  • Unregisteredcc9b7b56
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Det står på en liten klisterlapp på kortsidan av min kartong att denna funktionen inte är aktiverad utan kommer med nästa uppdatering.

&#34;VIKTIGT&#58; Backup-funktionen av inspelning till extern hårddisk kommer vara möjlig senare. Denna funktion kommer automatiskt tillföras digitalboxen vid nästa nästa mjukvaru-uppdatering &#40;Sker automatiskt via TV-antennen&#41;&#34;

Någon som hört ngt om när denna uppdatering kommer??

Några saker stör mig. Man kan inte titta på andra program än just de som spelas in om man spelar in 2 st samtidigt, dvs inte ens andra program på samma MUX. Funkade på min gamla Topfield...

Det största problemet för mig är dock att jag bara har en HDMI-ingång på min tv. När jag växlar ingång på HDMI-switchen tillbaks till Sagem-boxen så får den frispel och kickar upp rutan med inställningarna för videoutgången. Där måste jag då välja ex. 1080i->klicka OK-> Exit ->Exit, sen är bilden som vanligt igen. Mycket irriterande. Samma fenomen uppstår om man sätter i HDMI-kabeln direkt från TVn när boxen är igång.

Finns det något sätt att komma runt detta?? Finns det någon HDMI-switch som fixar detta? Gärna med auto-sensing funktion.

(Nu panikköpte jag en billig på Kjell&Co som åker tillbaks ögonaböj Art nr 98330)

Slutligen, någon som vet om det går att byta hårddisk smidigt?

mvh

/B

Vet inte om du fått svar på din fråga om hdmi switchen, men annars kan jag rekommendera följande switch.

http://www.blocket.s...978.htm?ca=20_s

Funkar klockrent!, ända nackdelen jag upptäckt är att fjärrkontrollen inte är vidare snygg, samt har ganska "dålig" signal... man måste rikta den rakt mot switchen.

Postad 20 December 2008 - 10:35

Thomlin
  • Thomlin
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Är det så för er andra att operativsystemet tar 19 % av hårddiskens utrymme innan något är inspelat?

Postad 20 December 2008 - 16:07

kevinergo
  • kevinergo
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Inget vidare bra betyg i M3.

Test i M3

Postad 20 December 2008 - 23:37

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Inget vidare bra betyg i M3.

Test i M3

Fick bäst i Test av din Teknik!

http://dinteknik.se/...94160ta-hd.aspx

M3 överdriver tycker jag...

Postad 21 December 2008 - 02:59

garlea
  • garlea
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Är det en fläkt i denna. Om så är fallet är den på även om man bara vill kolla på TV?

Postad 22 December 2008 - 11:03

fragge
  • fragge
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Det har ju varit lite debatt om vad boxer tar för pris på dessa boxar tillsammans med 24 mån abbonemang...
Vissa har betalat 1495:-(som jag...) och en del har betalat 995:-.
kan det vara så att dom som betalade 995:- har fått 160Gb varianten och dom som betalade 1495:- har fått 250Gb varianten?
Jag fick iallafall 250Gb för 1495:-, är det någon som fått den för 995:-?

Postad 22 December 2008 - 11:38

martin_kungälv
  • martin_kungälv
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Angående priset.
När jag köpte min 250 Gb så fick jag priset 1495:-. Killen jag beställde av hade läst denna tråd.
Han sa att det stämde att de kostat 995:- men att man höjt priset.
Jag fick iallafall prutat till mig en gratis boxer månad(159:-).

Om du funderar på att köpa och inte har någon box med inspelningsmöjlighet. Köp. Det är så skönt att snabbspola förbi reklamen!
Hoppas på att det blir fler funktioner i boxen iom sw uppdateringen i januari !

Postad 23 December 2008 - 18:04

Unregistered5360507e
  • Unregistered5360507e
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Utan att vara 100% kan jag nog säga ja, på den frågan, den har ju uppskalning till 720p eller 1080i via HDMI, borde vara samma över komponent...

Någon som kan bekräfta detta? Vill veta om boxen klarar 720P och 1080i via komponet.

Edit: Hittade svaret själv. Enligt denna sida är det samma uppskalning för HDMI och Komponet :)
http://www.macab.com...4250_081110.pdf

/G

Redigerat av Unregistered5360507e, 24 December 2008 - 17:33.

Postad 23 December 2008 - 19:10

COUNT MAGNUS
  • COUNT MAGNUS
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Angående priset.
När jag köpte min 250 Gb så fick jag priset 1495:-. Killen jag beställde av hade läst denna tråd.
Han sa att det stämde att de kostat 995:- men att man höjt priset.
Jag fick iallafall prutat till mig en gratis boxer månad(159:-).

Om du funderar på att köpa och inte har någon box med inspelningsmöjlighet. Köp. Det är så skönt att snabbspola förbi reklamen!
Hoppas på att det blir fler funktioner i boxen iom sw uppdateringen i januari !

Jag hoppas de fixar buggigheten, känsligheten på signalkvalitén först innan nya funktioner. (min gamla force 320, rockar ju fett men inte Sagem)...

Postad 23 December 2008 - 21:08

fragge
  • fragge
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Jag hoppas de fixar buggigheten, känsligheten på signalkvalitén först innan nya funktioner. (min gamla force 320, rockar ju fett men inte Sagem)...

Buggigheten?, min är sällsynt stabil, mer än vad man kan säga om min gamla Dilog 550PVR...

Postad 25 December 2008 - 01:27

tbang
  • tbang
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Det här inlägget ska bort.

Redigerat av tbang, 25 December 2008 - 01:40.

Postad 25 December 2008 - 01:30

tbang
  • tbang
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Funkar kanon hos mig. Visserligen inte fullt ut 100 mottagning, men jag har ju bara nån decimeter sladd i gardinstången så det blir nog bra med en antenn.

Postad 28 December 2008 - 12:02

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Jag fick iallafall 250Gb för 1495:-, är det någon som fått den för 995:-?

Japp,
jag fick min (med 250G) för 995. Tjejen gjorde lite motstånd, men efter ett tag gick hon och frågade sin chef och då kunde jag få den för 995, men det var ett undantag...

Postad 01 January 2009 - 10:39

Unregistered754400a0
  • Unregistered754400a0
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0

Japp,
jag fick min (med 250G) för 995. Tjejen gjorde lite motstånd, men efter ett tag gick hon och frågade sin chef och då kunde jag få den för 995, men det var ett undantag...

samma här

Postad 01 January 2009 - 23:06

Teppatoppen
  • Teppatoppen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har gjort lite timerinspelningar via EPGn och oftast funkar det men ibland avbryts inspelningen efter bara några minuter. Nån annan som har det problemet? Eller ännu hellre, en lösning på problemet.

Postad 02 January 2009 - 11:01

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Har gjort lite timerinspelningar via EPGn och oftast funkar det men ibland avbryts inspelningen efter bara några minuter. Nån annan som har det problemet? Eller ännu hellre, en lösning på problemet.

Har du bra mottagning? I tråden om DVR-boxarna har de haft mycket problem med avbrutna inspelningar, ofta i samband med dålig mottagning. Boxen kunde visst lägga av med inspelningen om mottagningen blev tillräckligt dålig under en (längre?) tid. Den tyckte väl inte att den tog emot något program...

Postad 02 January 2009 - 11:50

Teppatoppen
  • Teppatoppen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Har du bra mottagning? I tråden om DVR-boxarna har de haft mycket problem med avbrutna inspelningar, ofta i samband med dålig mottagning. Boxen kunde visst lägga av med inspelningen om mottagningen blev tillräckligt dålig under en (längre?) tid. Den tyckte väl inte att den tog emot något program...

Styrka = 75%
Kvalitet = 98%

Under "Användarinställningar kan man välja "Inspelningstyp" Antingen Timer eller Program. Fattar inte riktigt vad man ska med det valet till? Hur funkar det?

Postad 02 January 2009 - 12:36

Unregisteredfd0a25da
  • Unregisteredfd0a25da
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Jag fick min box igår. Efter några timmars tittande och justerande av inställningar på både TV (50" plasma) och box så jag till slut till det riktigt bra. Den avgörande inställningen visade sig vara YCbCr-valet i boxen (istället för att välja RGB). Jag har ny bra SD-bild, utan några bildförbättringar påslaget i TV:n.

I allmänt: den är tyst (trots både fläkt och HDD); diskret i utseendet; har ngt komplicerade menyer (främst terminologimässigt); fjärrkontrollen är enkel att använda men med låg kvalitetskänsla.

Edit: jag har dock änu inte fåt till någon bild på SVT1 och 2, trots hög både signalstyrka och kvalitet - tar gärna emot tips om hur jag kommer tillrätta med detta.

Redigerat av Unregisteredfd0a25da, 02 January 2009 - 12:37.

Postad 02 January 2009 - 13:23

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
:) Beställde en Sagem DTR 94250 HD genom att förlänga mitt boxerabbonemang (24 mån = 1495:-) för en stund sedan. OBS! Jag behövde inte på något vis förlänga mina Canal Digital tillval - det upplyste de extra om, bara Boxergrundabb. Så ni som sitter på gammal box - passa på. Akta er bara för den 80gb MPG-2 som de först erbjuder...

Postad 02 January 2009 - 13:46

COUNT MAGNUS
  • COUNT MAGNUS
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Ringde Boxer som sa att eftersom det är dubbla mottagare så är den extra känslig för signalstyrka, skall ligga på 70-95 (inte över 95 och inte under 70). Min signalstyrka ligger runt 80% på alla muxen förrutom mux5, ändå klipper den ljudet och fryser bilden emellanåt, så jag är inte direkt imponerad av Sagem boxen, den är buggig. Senast jag spelade in en film, försvann dels filmen som jag spelade in plus alla de gamla inspelningarna jag gjort. Det sjuka är att filmerna ligger kvar eftersom jag kan se att HDD är fylld med 7 % data som jag inte kommer åt. Återstår att kontakta Sagem om detta.

Postad 04 January 2009 - 12:32

Thomlin
  • Thomlin
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Tjena!
Har samma problem. En rad inspelningar har försvunnit men ligger ändå kvar och tar upp plats, 19 procent, på hårddisken. Har inte hjälpt med omstart till fabriksläge, 19 procent av hårddisken använts för ingenting... Har nån med liknande problem fått svar från Sagem hur man rensar hårddisken?

Postad 04 January 2009 - 12:40

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0
Jag betalade 795kr för att jag förlängde mitt abonnemang i 24 månader. Men jag tror jag ska sälja boxen när den kommer, eftersom TV:n jag beställt har inbyggd TV-mottagare med MPEG4-stöd (dock ingen PVR).

Det känns inte som om Sagem klarar av att bygga sådana här produkter med sin pissiga mjukvara. Jag får se när jag får den, men de flesta boxar jag provat (däribland Dilogs modeller) har sugit ordentligt. Hafsverk från dåliga OEM-tillverkare i Asien.

Var kan jag hitta bilder på 94250s menysystem?

Ursäkta om jag låter så grinig, men jag är mäkta förbannad på att det ska vara så svårt att göra bra mjukvara till produkter. Hälften av grejerna jag äger lider pga dålig programvara (läs: Harmony 1000, Zyxel NSA-220 NAS-server, Samsung digitalbox, osv).

Redigerat av Lundmark, 04 January 2009 - 12:44.

Postad 05 January 2009 - 10:47

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Jag betalade 795kr för att jag förlängde mitt abonnemang i 24 månader. Men jag tror jag ska sälja boxen när den kommer, eftersom TV:n jag beställt har inbyggd TV-mottagare med MPEG4-stöd (dock ingen PVR).

Det känns inte som om Sagem klarar av att bygga sådana här produkter med sin pissiga mjukvara. Jag får se när jag får den, men de flesta boxar jag provat (däribland Dilogs modeller) har sugit ordentligt. Hafsverk från dåliga OEM-tillverkare i Asien.

Var kan jag hitta bilder på 94250s menysystem?

Ursäkta om jag låter så grinig, men jag är mäkta förbannad på att det ska vara så svårt att göra bra mjukvara till produkter. Hälften av grejerna jag äger lider pga dålig programvara (läs: Harmony 1000, Zyxel NSA-220 NAS-server, Samsung digitalbox, osv).

Behåll den. Det är såååå skönt att ha en disk i boxen. Med stående inspelningar på de serier du kollar på behöver du inte ruta in ditt liv efter när ett TV-program börjar utan du kan ta dig en kvart extra och börja kolla när kaffet är färdigt eller när lillan äntligen har lagt sig i sängen. Det är bara att backa en kvart och som bonus kan du spola förbi reklamen.

Gränssnittsmässigt är den inget mästerverk men man vänjer sig. Det är ett par mindre förändringar här och där men i stort sett ser det ut som och funkar likadant som min gamla Sagem 6240PVR. Till skillnad från min 6240 har den dock funkat klockrent från dag 1. Inte ens en hängning. Peppar, peppar. Övrigt på plussidan (jämfört med 6420) är att den kan skippa 5 minuter framåt/bakåt och att EPGn faktiskt funkar ganska bra. Pila dig fram till programmet du vill spela in, tryck på inspelningsknappen och visps så var det klart.

Postad 05 January 2009 - 12:25

Per S
  • Per S
  • Forumräv

• 560 inlägg
  • 0
Vilken kedja har idag bästa erbjudandet med 24m boxer abbonemang?

Har kollat runt på nätet men där ligger bästa på 2000kr med 24m boxer. Det pratas ju i tråden om 1500kr på en del ställen. Men vilka är dessa?

Postad 05 January 2009 - 20:44

garlea
  • garlea
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Klara denna att skala upp SD till HD som dilog 435??

Postad 06 January 2009 - 10:32

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Vilken kedja har idag bästa erbjudandet med 24m boxer abbonemang?

Har kollat runt på nätet men där ligger bästa på 2000kr med 24m boxer. Det pratas ju i tråden om 1500kr på en del ställen. Men vilka är dessa?

Ring Boxers kundtjänst och se vad du kan få för pris där. Jag fick min för 995 när jag band mitt (tidigare obundna) abbonemang i 24 månader. Utgångspriset var 1495, men som läsare av denna tråd visste jag att flera andra fått den för 995 och lyckades pruta ner den till det. Somliga verkar ha öppnat med att vilja säga upp sitt abbonemang och då erbjudits boxen för 795. Du får själv välja taktik ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.