Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ASUS Xonar Essence STX

104 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 oktober 2011 - 08:00

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 166 inlägg
  • 0
Har ägt min Xonar i ett år nu och sedan dess har jag haft ett konstigt "knäpp"-ljud från datorn och jag undrar om det är nån annan som oxå har det och om det kan vara från Xonar?

Knäpp-ljudet kommer inifrån chassit och det är ganska högt, brukar dyka upp 10-20min efter uppstart och även 10-20min efter datorn stängts av, det är inte det tickande ljudet vid uppstart då Xonar får ström eller vad det nu är (man kan höra att den aktiveras) utan det är ett betydligt mer högljud snärt som hörs i hela rummet. Att det är ljudkortet är bara en gissning för att den är nyare än andra delar i datorn och ljud uppstod efter att Xonar blivit installerat.

Postad 21 november 2011 - 21:56

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Har försökt att installera detta kort utan framgång. Monterat efter anvisning med ström kabel och sen drivrutinerna. Stängt av moderkortets interna ljudkort. Men hur jag än gör så får jag inget ljud. Har valt rätt enhet som standard och även provat lite med olika drivrutiner. Kör W7.

Jag får programmet att funka och ställa in 2 kanal och 2 högtalare ut, när jag sätter på music(spot. el. mediaplayer ) så blinkar eq men det kommer inget ljud ut i förstärkaren. Har även testat hörlurs utgången utan att få ljud i lurarna.

Hjälp mottages tacksamt// Mikael

Postad 23 november 2011 - 13:49

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0

Har försökt att installera detta kort utan framgång. Monterat efter anvisning med ström kabel och sen drivrutinerna. Stängt av moderkortets interna ljudkort. Men hur jag än gör så får jag inget ljud. Har valt rätt enhet som standard och även provat lite med olika drivrutiner. Kör W7.

Jag får programmet att funka och ställa in 2 kanal och 2 högtalare ut, när jag sätter på music(spot. el. mediaplayer ) så blinkar eq men det kommer inget ljud ut i förstärkaren. Har även testat hörlurs utgången utan att få ljud i lurarna.

Hjälp mottages tacksamt// Mikael

Ingen som har tips. Inet supporten verkar frågade oxå. Får väl ev. bli en reklamation för att se var felet är, kortet el. hos mig.

Postad 28 november 2011 - 19:08

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0

Ingen som har tips. Inet supporten verkar frågade oxå. Får väl ev. bli en reklamation för att se var felet är, kortet el. hos mig.

Kabelfel var orsaken till mitt problem. Som tur var testade jag med en annan kabel mellan Kortet och förstärkaren, vips funkade det klockrent. Ha jag kan inget annat säga än att det var ett lyft mot mitt gamla ljudkort. Väl värt pengarna. Min fru kanske inte varit lika nöjd med att jag tillbringat ex. antal timmar med musik i soffan denna helgen och inte titta på löven ute mm :D

Postad 16 november 2016 - 11:30

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 166 inlägg
  • 0

Haft min Xonar i många år och nu har den börjat bråka, hör konstant brus och knaster i högtalarna samt att det blir värre när CPU'n belastas. Detta enbart när jag kör RCA out inte hörlursuttaget.

Nån som haft/har liknande problem eller har nån idé?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.