Hävda din rätt mot Discshop!
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(46)
|
149:- |
Postad 17 January 2009 - 11:47
Postad 17 January 2009 - 12:08
Dom kunde ju ha skrivit "gäller så långt lagret räcker" eller liknande, då hade det ju vart först till kvarn. Helt sanslöst hur illa discshop hanterat detta, jämförelsen med ostar är ju priceless.
i slutändan är det discshop själva som drabbas av detta, dom är sällan billigast på filmer/spel, det enda dom har är snabb lev men det finns dom många andra butiker som har oxå.
ja tack o hej discshop.
japp håller med till fullo...det är sällan dom är billigare än andra...där är faktiskt CDON.com faktist bättre eller ginza , eller megastore...dom är i regel billigare än discshop.
hedis
Ja ni fattar ingenting tydligen, varför inte själva bara lägga ner. Detta minskar ju bara chanserna att i forts få ta del i kampanj erbjudanden från web butiker. Inte skulle jag våga ha en web kampanj efter att läst dessa inlägg om jag drev en web firma, fel kan ALLTID uppstå även den mänskliga faktorn (nu var ju i detta fall ett haveri)som jag hoppas ni hört förr, men tvivlar ni verkar inte ens ha kommit ur mammas mage
problem har alla men avtalsbrott är allvarligt..och hade det varit ett företag som är rädd om sina kunder så hade dom fixat detta direkt, för då får man tillbaka sina trogna kunder.
jag ser på hur du skriver att du har ingen erfarenhet vad gäller företag så du borde istället sätta dej in i verkligheten och ta reda på fakta istället för att komma felaktigheter..att bryta mot lagen och dessutom inte tål kritik..är sämsta tänkbara komb för en företagare.
gör man fel så får man ta konsekvenserna av det så enkelt är det...det får även du göra när du gör fel.
//CG-47
Postad 17 January 2009 - 14:11
Vad har du för belägg för detta?Slutförsäljning innebär i sådant fall att denna inte går att få tag på igen. Inte att den tillfälligt är slut i deras lager. Dessutom kan inte deras försäljningsvillkor avtala bort konsumentköplagen.
Även om dom nu har flaggat ut produkten som utgången så kommer dom inte undan. Spelet går fortfarande att få tag på(Dom får väl köpa det i en annan butik och skicka ut till de som har beställt.) Sen känns det tveksamt att denna verkligen är utgången, svårt att tro att det inte ska gå att få tag i detta spel längre.
Fortsättning följer...
Har inte Discshop rätt att reservera sig för slutförsäljning av sitt eget lager?
Var i köpvillkoren står att det är leverantörens lager som ska vara tomt, och inte Discshops?
Postad 17 January 2009 - 14:21
Vad har du för belägg för detta?
Har inte Discshop rätt att reservera sig för slutförsäljning av sitt eget lager?
Var i köpvillkoren står att det är leverantörens lager som ska vara tomt, och inte Discshops?
Återigen.. poängen i hela historien är att discshop skickar ut en slags beställningsbekräftelse, där de erkänner sig att leverera varan till överrenskommet pris i bekräftelsen.. Detta kallas kort och gott för "accept".
Att de sedan skickar ut denna per automatik utan att kontrollera sitt egentliga lagersaldo, ja klantigt.. men dessvärre för dem inget att skylla på. Lagen är entydig i detta fall, likaså borde de inse lite moraliskt ansvar.
Dessutom vet vi redan att deras "finska" falang av företaget har dessa spel inne i lager och saluför dem för ca. 599:- just i detta nu! Det står dessutom att leverans sker vid inkommande av produkt i lager.. (dvs deras eget lager)
Att de först ändrade från priset 99:- till 599:- var ju endast för att vinna lite tid.. sedan blev det ju relativt snabbt ändrat till "totalt slutsålt och går ej att få tag i", trots att många andra företag fortf. får spelet levererat!
//najkks
Redigerat av Unregisterededb978dd, 17 January 2009 - 14:21.
Postad 17 January 2009 - 14:25
Vad har du för belägg för detta?
Kom nu också att tänka på att deras "huvudförklaring" är det faktum att spelet EJ, och absolut utan undantag, går att få tag i från deras leverantör längre.. Alltså går de redan där ut i klartext och säger att "sorry vi kommer inte sälja detta spel till det utlovade priset pga. att vi inte längre kan få några ex. från vår leverantör.."
Har flera mail från dem som erkänner detta!
Dock är det en lam förklaring, då vi vet att den finska delen fortf. säljer spelen till fullt pris,
samt att de sannerligen inte verkar ha någora slags leveransproblem från leverantör.
//najkks
Postad 18 January 2009 - 00:41
Postad 18 January 2009 - 13:07
Om jag nu skulle ha beställt i samband med denna datorkrasch skulle jag ha full förståelse för det inträffade, men fan inte nu när de ljuger en rätt upp i ansiktet. Så ###### dåligt.
Redigerat av Unregistereddc087bf6, 18 January 2009 - 13:08.
Postad 18 January 2009 - 14:01
Det som ni inte verkar fatta är det deras så kallade tekniska fel inträffade efter det att vissa beställningar var lagda. Alltså jag beställde den 13:e Januari men de hävdar att mitt köp ej går igenom på grund av en datorkrasch som inträffade den 14:e.
Om jag nu skulle ha beställt i samband med denna datorkrasch skulle jag ha full förståelse för det inträffade, men fan inte nu när de ljuger en rätt upp i ansiktet. Så ###### dåligt.
Jag håller med dig, jag beställde också den 13e klockan 19:00 och får som förklaring att ett systemfel den 14e gör att jag inte kan få mitt spel. Nu är det ju ingen summa att tala om men det är ju jävligt dåligt att inte lyckas sätta tillbaka pengarna innan tidigast den 19e när det uppenbarligen inte fanns någon vara.
Postad 18 January 2009 - 15:51
Redigerat av aguhi, 18 January 2009 - 15:52.
Postad 18 January 2009 - 16:17
Är det någon som fått svar på något mail som ni skickat efter att ni fick deras mail? Skickade ett mail på morgonen den 15, men har inte fått svar ännu. De kanske ignorerar vissa av de som skickar då det borde vara en del som klagar:P
Jodå jag har fått ett antal svar..
i princip så är deras ställningstagande som följer:
"vi tar inget ansvar för att vi skickar ut en beställnings-bekräftelse, den gäller i princip inte för fem öre", "vi reserverar oss för all sorts slutförsäljning, trots att vi skickar ut bekräftelser på din beställning, samt trots att våra syster-bolag i tex. Finland fortfarande har dessa spel i lager.."
"Vi gillar även att dra extremt naiva och intetsägande paraleller till ost-försäljning på ICA" LOL
Man ska förmodligen ta precis allt detta företag står för, men en rejäl nypa salt!(?)
//najkks
Postad 18 January 2009 - 16:54
Att dom sen inte inser det genom sitt ställningstaganda och agerande är ju för mig en gåta.
Hade det varit så att dom åtminstone hade varit bäst på pris, service eller annat hade det ju kanske svidit lite i oss konsumenters sinnen. Men faktum kvarstår ju att dom inte längre egentligen är bäst eller tom ens bra på något område som dom en gång i tiden var.
Hade detta hänt för nåt år sedan hade det kanske känts som en förlust, men knappast i dagens läge finns gott om andra bättre aktörer idag än på deras "golden days".
Dom ligger sällan bäst i prisnivå, leveranserna tar längre tid än tidigare, och nu denna soppa som visar på deras syn på kundrelationen.
Det finns gott om konkurenter på marknaden som faktiskt är bättre på samtliga dessa parametrar så det blir ju till att med gott samvete beställa från dessa istället och se hur Dischshop skjuter sig själva i foten och tappar marknadsandelar för varje dag som går.
Bra jobbat Discshop
Redigerat av masse70, 18 January 2009 - 17:00.
Postad 18 January 2009 - 17:13
Jodå jag har fått ett antal svar..
i princip så är deras ställningstagande som följer:
"vi tar inget ansvar för att vi skickar ut en beställnings-bekräftelse, den gäller i princip inte för fem öre", "vi reserverar oss för all sorts slutförsäljning, trots att vi skickar ut bekräftelser på din beställning, samt trots att våra syster-bolag i tex. Finland fortfarande har dessa spel i lager.."
"Vi gillar även att dra extremt naiva och intetsägande paraleller till ost-försäljning på ICA" LOL
Man ska förmodligen ta precis allt detta företag står för, men en rejäl nypa salt!(?)
//najkks
Själva problemet är ju att deras system inte sa ifrån när spelet blev slutsålt. Sen att folk kunde lägga beställningar på det ändå pga "ett tekniskt fel som har uppstått" som dom inte hade kontroll över gör ju inte att ni har rätt att få spelet för 99:- även om man får ett beställningserkännande på det. Dom har rätt att inte godkänna beställningar då när något sådant händer.
Sen att du säger att Discshop i Finland har spelet, vad spelar det för roll? Vill du att dom ska skicka spelet till dig för 99:- bara för att svenska Discshop sålde slut på sina? Som att gå till min lokala EBgames/Gamestop butik under en rea på ett spel för 99:- t.ex som har blivit slutsålt men jag vet att det finns på EBgames i t.ex London...Ska jag då be dom ringa London och ta hem det till mig då för 99:-?? Tror knappast dom gör det....
Postad 18 January 2009 - 18:19
Postad 18 January 2009 - 20:38
Själva problemet är ju att deras system inte sa ifrån när spelet blev slutsålt. Sen att folk kunde lägga beställningar på det ändå pga "ett tekniskt fel som har uppstått" som dom inte hade kontroll över gör ju inte att ni har rätt att få spelet för 99:- även om man får ett beställningserkännande på det. Dom har rätt att inte godkänna beställningar då när något sådant händer.
Sen att du säger att Discshop i Finland har spelet, vad spelar det för roll? Vill du att dom ska skicka spelet till dig för 99:- bara för att svenska Discshop sålde slut på sina? Som att gå till min lokala EBgames/Gamestop butik under en rea på ett spel för 99:- t.ex som har blivit slutsålt men jag vet att det finns på EBgames i t.ex London...Ska jag då be dom ringa London och ta hem det till mig då för 99:-?? Tror knappast dom gör det....
För det första borde du läst tidigare inlägg.. discshop skyller allt på sitt sk. systemfel den 14e..
vad vi redan diskuterat igenom här ca 266 gånger är att många la beställningarna den 13e!
Först i efterhand, efter sitt pinsamt bortförklarande massutskick, går discshop ut till vissa
av dem som beställt och säger "jasså du beställde den 13e, ja men då var det säkert system-fel då också"
Bortförklaring dvs!
Självklart skall de hämta spelen från sin finska falang.. trots allt så poängterar discshop gång på gång att deras leverantör har slut på spel, då får man helt enkelt ta tag i det och fixa spelen på annat sätt!
Vet att rätt många håller med mig i detta ärende!
//najkks
Postad 18 January 2009 - 22:00
För det första borde du läst tidigare inlägg.. discshop skyller allt på sitt sk. systemfel den 14e..
vad vi redan diskuterat igenom här ca 266 gånger är att många la beställningarna den 13e!
Först i efterhand, efter sitt pinsamt bortförklarande massutskick, går discshop ut till vissa
av dem som beställt och säger "jasså du beställde den 13e, ja men då var det säkert system-fel då också"
Bortförklaring dvs!
Självklart skall de hämta spelen från sin finska falang.. trots allt så poängterar discshop gång på gång att deras leverantör har slut på spel, då får man helt enkelt ta tag i det och fixa spelen på annat sätt!
Vet att rätt många håller med mig i detta ärende!
//najkks
Håller med dig till fullo.
Inte för att jag sörjer om jag nu inte skulle få mitt spel, vilket jag inte tror, utan för att Discshop har hanterat detta på ett rent utsagt barnsligt sätt.
Postad 19 January 2009 - 09:17
Dom har kontroll och ansvar över sitt eget system. Vem skulle annars vara ansvarig för det? Kunderna?
Diskussionen här är ju att beställningarna redan är godkända(Därav ordererkännandet vi har fått). Så nej dom har ingen rätt att radera några ordrar i detta fall.
Sen varifrån Dischshp tar spelet och säljer spelar ju egentligen ingen roll, om dom får från distributör, sitt systerbolag i Finland eller rentav köper av Webhallen. Så länge spelet finns att få tag på så är dom bundna att leverera det också.
Postad 19 January 2009 - 09:51
Postad 19 January 2009 - 17:02
"Jag heter Johnny och är inköpsansvarig för spel i sverige.
Först och främst vill jag be enormt mycket om ursäkt för detta som skett vid kampanjen avseende Metal Gear Solid 4. Det var otroligt roligt att se att intresset var så högt för denna produkt men samtidigt ytterst beklaga att produkten råkade ut för detta haveri.
Avseende ditt sätt att hantera ärendet så får jag fortsättningsvis hävda att vi har gjort det kan vi kan i detta ärende och att vi har även granskat våra leveransvillkor i ett fall med detta scenario med en affärsjurist vid organisationen Svensk Handel som bekräftar att vi har hanterat denna situation på ett lagligt och korrekt sätt då vi reserverar oss för lagerdifferenser samt slutförsäljning i leveransvillkoren.
Jag har även fört en dialog med leverantören av spelet Metal Gear Solid 4 och dessa informerar om att de inte kan bekräfta om eller när produkten eventuellt kan levereras eller saluföras igen vilket även detta hävdas via Svensk Handel att produkten kan anses som slutförsåld eller utgången; därav har vi nu produkten som utgången ur sortimentet.
Beställningserkännande ska inte jämföras med orderbekräftelse.
Ett beställningserkännande hävdar att säljaren har bekräftat att beställningen är mottagen av köparen och att säljaren har uppfattat beställningen på samma sätt som köparen.
En orderbekräftelse hävdar att säljaren har bekräftat den mottagna ordern/transaktionen gentemot köparen.
Eftersom vi är verkställda som en näthandel så har vi rätten att reservera oss för haveri där vårt system eventuellt kan vara en orsakande faktor. I detta fall så gick ett antal order trots slutförsåld igenom vilket syntes vid uppdateringen natten till den 14 januari vilket var faktorn att vi upplyste om detta datum.
Sjävklart önskar vi att vi kunde få möjlighet att skicka spelet till dig som kund. Anledningen att vi inte har möjlighet att ta dessa från vårt koncernkollega Discshop Finland är att vi inte kan ta kvantiteter från dem då de önskar att själva saluföra denna efter rådande leveranssituation. Jag har även hört mig för i andra inköpskanaler för att kunna få tag i det antal som går i parititet med de order som finns men som det ser ut så går det inte att få tag i varan efter det kampanjparti som tog slut i samband med kampanjen.
Jag vill än en gång be om ursäkt för detta!
Mvh,
Discshop"
Postad 19 January 2009 - 17:28
Jag:
"Hejsan, Jag var en utav dem som beställde Metal Gear Solid 4 utav er när
spelet låg på 99kr/st. Jag var också en utav dem som aldrig fick spelet.
Eftersom att ni drog pengar från mig är ni skyldiga att genomför köpet. Jag
har även talat med min konsumentombudsman som hävdar att jag har rätt i
ärendet. Om nu varan har utgått helt så måste det ju gå att arbeta fram ett
substitut till samma pris? Eller pengarna tillbaka och ersättning för att
jag faktiskt \"lånat\" ut pengarna åt er.
Mvh Filip"
Discshop.se:
"Hej,
Tack för ditt mail!
Tyvärr tog spelen slut snabbare än vi trodde och vi får tyvärr inte tag i
ett nytt parti.
Vanligtvis ger vi inget tillgodo, men jag lägger upp ett motsvarande en
fraktkostnad som dras nästa gång du gör en beställning mot faktura.
Med vänlig hälsning
Maria Johanson
Kundtjänstansvarig"
Postad 19 January 2009 - 17:30
Woho! Jag lyckades i alla fall få med mig något. Inte för att jag kommer att utnyttja det över huvud taget, men ändå:
Jag:
Mvh Filip"
Discshop.se:
"Hej,
Tack för ditt mail!
ett nytt parti.
Med vänlig hälsning
Maria Johanson
Kundtjänstansvarig"
WOOOOHOOO!
Nu är allt glömt och förlåtet Discshop!! NOT!! ASG.... HAHAHA
snacka om billigt, försöka köpa vår förlåtelse med en fraktkostnad på 29:- ??
Haha.. tamt, lamt försök discshop
//najkks
Postad 19 January 2009 - 17:41
WOOOOHOOO!
Nu är allt glömt och förlåtet Discshop!! NOT!! ASG.... HAHAHA
snacka om billigt, försöka köpa vår förlåtelse med en fraktkostnad på 29:- ??
Haha.. tamt, lamt försök discshop
//najkks
Ja det är verkligen woho
Postad 19 January 2009 - 17:42
Woho! Jag lyckades i alla fall få med mig något. Inte för att jag kommer att utnyttja det över huvud taget, men ändå:
Jag:
Mvh Filip"
Discshop.se:
"Hej,
Tack för ditt mail!
ett nytt parti.
Med vänlig hälsning
Maria Johanson
Kundtjänstansvarig"
haha väldigt generöst av dem
Postad 19 January 2009 - 18:13
Ja det är verkligen woho
Fan att det inte finns något vi kan göra! Men är det inte så att om man har dragit pengar så har man ingått i ett köpkontrakt? Det påstod min KO iaf
I princip ja, vad din KO inte räknade med var att det gällde discshop,
vad vi alla vet vid det här laget är ju att lagar och regler inte gäller discshop som för vanliga företag
däremot verkar de ju inte bry sig nämnvärt mycket, de skiter snarare i vilket.. haha..
//najkks
Postad 19 January 2009 - 20:50
jag har mailat discshop och frågat men de har inte hunnit svara än, någon annan i samma sits?
Postad 19 January 2009 - 21:07
Jag beställde MGS4 av discshop för 99 kr och betalade direkt med VISA-kort. Nu när dom inte tänker skicka spelet, har man nån chans att få tillbaka sina pengar som man betalat??
jag har mailat discshop och frågat men de har inte hunnit svara än, någon annan i samma sits?
Givetvis ska du ha tillbaka dina pengar, de skulle aldrig dragit dem från första början egentligen!
Dock inte i samma sits.. men rejält irriterad på det där förb... mygel-företaget är jag!
//najkks
Postad 19 January 2009 - 21:49
Mycket tydligare än så kan det väl inte bli. Normalt sett så blir det väl inte sånt här liv över att man går miste om en vara som sålt slut.
Det är bara för att det varit ett sådant kanonpris och nu är ni sura som va för sent ute. Och ska försöka hämnas på Discshop.
Postad 19 January 2009 - 22:04
Vi reserverar oss för eventuella lagerdiffar och slutförsäljning.
Mycket tydligare än så kan det väl inte bli. Normalt sett så blir det väl inte sånt här liv över att man går miste om en vara som sålt slut.
Det är bara för att det varit ett sådant kanonpris och nu är ni sura som va för sent ute. Och ska försöka hämnas på Discshop.
Suck....
Postad 19 January 2009 - 22:16
Är deras beteende olagligt? dra det till domstol vad har ni att förlora?
Postad 19 January 2009 - 22:35
Behandlar man sina kunder på detta vis så förtjänar man inte att ha några kunder överhuvudtaget, det är iaf min uppfattning.
Och Hedis... snälla kan du inte själv försöka höja din egen lägstanivå lite innan du klagar på andra forummedlemmar. Snacka om att skjuta sig själv i foten.
Postad 20 January 2009 - 08:40
Vi reserverar oss för eventuella lagerdiffar och slutförsäljning.
Men det är väl inte riktigt det som är grejen. För det första så har discshop dragit pengar ifrån oss, där ingår man redan i ett köpkontrakt. Är det rätt att låna ut pengar till ett företag på det här viset? Jag menar, en bank lånar aldrig ut pengar utan ränta. För det andra så lovar i princip discshop att vi ska kunna köpa spelet utav dem för nya priset 599kr. Jag citerar discshops massutskick "Detta innebär att din order kommer att tas bort på grund av detta då produkten nu försäljs till sitt ordinare pris á 599:-". Om man nu säger att produkten kommer att försäljas till priset 599kr. Hur kommer det sig att man helt plötsligt ändrar lagerstatusen till "Oj nu var det slut och vi kan helt plötsligt inte köpa in fler spel, gud vad märkligt!"
Postad 20 January 2009 - 09:18
och iom att det inte är över disk så kan man råka ut för att "låna" ut pengar om man betalar med kort, iom att ni va medvetna om att spelet inte finns i lager så tar det en stund att event få hem spelet säg 2veckor vill ni ha ränta för det då???? men det eminenta företaget Dischshop har man ju det valet att handla på faktura kostnads fritt i 20dar(utan att de begär ränta), risken som ni tog är ju oroväckande, ja menar handla ett spel som inte ens finns i lager och sedan betala med kort. Ja då får man fan skylla sig själv, lite ansvar får man fan ta själv ochså och inte bara skylla på allt annat. Discshop har väl ändå inte tvingat någon att ens handla eller betala med kort
Väx upp
edit:aguhi peronligen så tycker jag att det finns bättre saker att lägga energi på en detta, det finns absolut värre saker man skulle behöva resa sig för, sedan är det lite så här att jag skulle vilja se fler kampanjer, men med erat barnsliga beetende så lär väl inte det dyka upp innan detta lagt sig
Redigerat av Hedis, 20 January 2009 - 10:16.
Postad 20 January 2009 - 10:13
...peronligen så tycker jag att det finns bättre saker att lägga energi på en detta,...
Med tanke på ditt trollande här har jag svårt att tro detta.
Finns det möjlighet att få lite moderering i tråden?
Postad 20 January 2009 - 10:17
Med tanke på ditt trollande här har jag svårt att tro detta.
Finns det möjlighet att få lite moderering i tråden?
Försöker bara få er att lägga ner, finns inte en sportmössa att ni kommer nån vart
Redigerat av Hedis, 20 January 2009 - 10:25.
Postad 20 January 2009 - 10:57
Discshop är ett mycket bra företag som nu gjort en beklaglig miss.
Postad 20 January 2009 - 11:26
Angående om de ska leverera eller inte så står det ju iofs
men det står också, vilket är viktigt att komma ihåg,Vi reserverar oss för eventuella lagerdiffar och slutförsäljning
Detta tillsammans med en ordererkännande och dragna pengar borde ju innebära att jag borde få mitt spel.Om du skulle beställa en produkt som är slut restnoteras den och skickas så fort den finns i lager igen.
Gör inte företaget rätt för sig tycker jag att vi konsumenter borde säga ifrån. Oavsett om det handlar om 20 kr eller 2000 kr. Dessutom är företaget så stort så att i det stora hela kostar det dem ingenting. Nu kommer det förhoppningsvis kosta betydligt mer i bad will.
/Bäckman
Postad 20 January 2009 - 13:14
Postad 20 January 2009 - 14:12
Stå på er...Man ska visa sitt missnöje
Postad 20 January 2009 - 14:49
Tror du verkligen på att spelet är slut hos leverantören? Det är ju, vad de tycker, deras räddning ur denna knipa. De har ju nu dessutom tagit bort spelet i sitt sortiment. Jag tycker det stinker...Jo men i detta fall så faller nog första citatet in, då det handla om slutförsäljning
Nu har de ju tyvärr tagit mina pengar också. Jag ska avvakta och se vad som händer. Kommer inte pengarna inom någon vecka så ska jag ringa och skälla ut dem rejält och kräva kompensation.
BTW: Är det någon som vet vart de köper sina spel? Vore ju roligt att höra med dem hur det ligger till.
/Bäckman
Postad 20 January 2009 - 15:18
Discshop har salufört en produkt till ett lågt men trovärdigt pris. Många har beställt produkten via Discshop's websida och vissa har valt att betala med kreditkort (pengarna har debiterats kortet i samband med beställningen). Discshop har skickat en beställningsbekräftelse. Discshop inser att p.g.a. ett systemfel så har de inte tillräckligt stort antal av varan för att leverera till alla som har beställt den och meddelar berörda beställare om detta.
Då det är högst sannolikt att beställningsbekräftelsen uppfattas av en privatperson som en överenskommelse mellan personen själv och Discshop, om att Discshop ska leverera produkten till personen, till det annonserade priset, så har en överenskommelse upprättats parterna emellan, även om det finns en formell, avtalsmässig skillnad relativt orderbekräftelser. Detta förstärks av att ena parten också har debiterats priset.
Discshop har dock rätt att, p.g.a. brist på varan, bryta sin del av avtalet och återbörda ev. pengar som redan debiterats. Detta gäller även om Discshop vid ett senare tillfälle får in den aktuella produkten. Om detta medför särkilda olägenheter för beställaren, så har beställaren rätt att begära ersättning utöver det debiterade beloppet.
I min mening har Discshop endast betett sig regelmässigt bedrägligt om de faktiskt har produkten i lager men inte vill stå upp till det annonserade priset. Rent konsument-kontakt-mässigt verkar det dock ha gått garanterat fel, på flera sätt.
Redigerat av Unregisteredfd0a25da, 20 January 2009 - 15:20.
Postad 20 January 2009 - 18:36
Brukar då inte jag göra.
Vem som får rätt lär väl visa sig.
--------------------------------------
Det man sår får man skörda..
Discshop hade tjänat på att fixa fram spel till dom som beställt..Det tror jag iaf
Man ska inte glömma att dåligt rykte sprids fort.
Postad 20 January 2009 - 23:01
Postad 20 January 2009 - 23:09
dock vet "discflopp" min åsikt, och att jag aldrig mer återkommer som kund hos dem,
för min del var skapandet av den här tråden att skapa en debatt kring deras agerande..
..och med fler än 150st inlägg, flera tusen som läst tråden.. anser jag att det lyckats!
det är fler med mig som inte kommer handla hos dem igen, de kunde behållt oss kunder
om de bara agerat lite annorlunda.. men det är väl deras tankesätt, "mista en, står oss tusen åter.."
glad nog att detta gjorde en skillad, att de fick en skopa ovett och tappade en del kunder!
det visar ju att lite kan göra skillnad, inte alltid direkt men i det långa loppet blir det bad-will!
//najkks
Postad 21 January 2009 - 13:05
Ibland kan det vara en viss differens mellan "anser sig ha blivit fel bemött" och "har blivit fel bemött". I de fallen är det kanske inte lika befogat att inte ge sig ...Man ska väl ändå inte ge sig om man anser sig ha blivit fel bemött ?
I övrigt håller jag med.
Postad 21 January 2009 - 20:42
Om dom nu börjar sälja ps3or för en hundring, jag tror ni får svårt att stå emot ett sådant erbjudande även om dom anses vara fienden nu.
Postad 21 January 2009 - 21:18
Jag är ganska övertygad om att allt detta är glömt om nån månad. Och då kommer alla ni som sagt er bojkotta discshop att kasta er över nästa kampanj med glädje om ett liknande tillfälle dyker upp.
Om dom nu börjar sälja ps3or för en hundring, jag tror ni får svårt att stå emot ett sådant erbjudande även om dom anses vara fienden nu.
När det kommer till spel och speciellt Playstation (3) spel så är Discshop bland de dyraste (nät)butikerna. Där finns gott om professionella spelbutiker som har bättre priser och köpvillkor än Discshop. Jag tror dessutom inte att folk kommer att sälja ut sig "för en hundring". Erbjudanden finns det också gott om, bara att följa Köptips-tråden i Playstation forumet.
Discshop må ha handlat lagligt men deras ursäkt var tyvärr oacceptabelt. De bör ta och lära sig ett och annat från t.ex. Dustin om kundrelationer.
Postad 21 January 2009 - 21:36
"Discshop reserverar sig för framflyttning av releasedatum, prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida/annonser. Vi reserverar oss även för att vissa produktbilder och produktinformation inte är slutgiltig. Discshop förbehåller sig rätten att stryka en order utan att hänvisa till en speciell anledning."
Postad 21 January 2009 - 21:41
Personangrepp och extremt låg nivå på inlägg kommer att resultera i bästa fall i fler varningar och i värsta fall semester från forumet.
Sen måste jag säga att det är väldigt speciellt av dem att säga att kunderna inte får sin beställning för att den är slut hos deras leverantör och i nästa andetag (fakturan) säga att produkten är restnoterad och kommer levereras när den kommer in i lager.
Jag kan däremot inte säga varken bu eller bä vad som är rätt eller fel i deras hantering av det här fallet då jag är för dåligt påläst, men jag tycker, rent personligen, att de kunde hanterat ärendet VÄLDIGT mycket bättre.
Om jag inte missminner mig har de 30 dagar på sig att återbetala pengarna, vilket man verkligen hoppas på att de inte utnyttjar då det är de som har gjort fel.
*Edit: Angående Slashers inlägg ovan vill jag bara säga att avtalsvillkor inte åsidosätter konsumentköplagen. Är de medvetna om felet måste det åtgärdas mer eller mindre omgående, men i det här fallet verkar det som att spelet gått att beställa flera dagar efter varan var slut, både till kampanjpris & sedan en kort stund till fullpris.
Redigerat av InSane, 21 January 2009 - 21:47.
Postad 21 January 2009 - 22:04
*Edit: Angående Slashers inlägg ovan vill jag bara säga att avtalsvillkor inte åsidosätter konsumentköplagen. Är de medvetna om felet måste det åtgärdas mer eller mindre omgående, men i det här fallet verkar det som att spelet gått att beställa flera dagar efter varan var slut, både till kampanjpris & sedan en kort stund till fullpris.
Självklart kan man inte åsidosätta konsumentköplagen men Discshop är faktiskt ett företag som drivs utav människor och ibland kan det bli fel och och felet kan ta sin lilla tid att åtgärda.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Metal Gear Solid 4
79 bilder
408 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?