Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Com Hem On Demand

211 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 april 2010 - 14:20

Ehrs
  • Ehrs
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
@DerbyBoy
Ja, det borde fungera. Du kan inte använda 1 Gbit i nätverket, men 100 Mbit borde fungera utmärkt.

Postad 06 april 2010 - 14:42

DerbyBoy
  • DerbyBoy
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
tack för det beskedet, någon som har testat?

Postad 09 april 2010 - 17:38

HasseC
  • HasseC
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Hej,
Jag gissar att det här är samma box jag har till CanalDigital. (Alla problemen känns igen...)

Jag fattar inte ens hur man lägger upp en favoritlista. Manualen som kom med boxen nämner inte ett ord om det vad jag sett.

Tacksam för svar!

/Hasse

Postad 27 april 2010 - 10:20

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Ny mjukvara ute till ondemandboxen idag. Ni som upplevt fel bör nog uppgradera. Boxen blev klart snabbare för mig i ondemandmenyerna.

Postad 27 april 2010 - 10:36

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Ok, ska man stänga av boxen eller nåt för att få uppdateringen?

Postad 27 april 2010 - 11:01

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Jag hade den i standby och slog bara igång boxen och fick frågan om att uppgradera.

Postad 27 april 2010 - 11:26

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Ok, min är alltid på, slog av den till stand by och sedan på igen och där dök då frågan upp om man vill uppgradera.

Tack :)

Postad 28 april 2010 - 20:51

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Tycker till skillnad från er andra att tjänsten funkar bra. Fick boxen för 1kr iom förlängning av viasat sport. Hade räknat med att sälja den och fortsätta använda min Humax 5000 men nu behåller jag nog denna =)

Postad 28 april 2010 - 22:23

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Jo min kostade ingeting faktiskt ^_^

Knappt märkbar förändring efter uppdateringen, nä har inte märkt nåt speciellt -än.

Postad 04 maj 2010 - 18:59

omid85
  • omid85
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Tycker till skillnad från er andra att tjänsten funkar bra. Fick boxen för 1kr iom förlängning av viasat sport. Hade räknat med att sälja den och fortsätta använda min Humax 5000 men nu behåller jag nog denna =)

Är bildkvalitén på Motorola boxen bättre än Humax 5000c?

Postad 04 maj 2010 - 19:33

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Är bildkvalitén på Motorola boxen bättre än Humax 5000c?

Kan inte säga att jag ser någon skillnad. Hade endel skumma störningar som blev värre på slutet dom finns inte på Motorola. Lite sega menyer annars funkar den bra

Postad 04 maj 2010 - 21:06

omid85
  • omid85
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Kan inte säga att jag ser någon skillnad. Hade endel skumma störningar som blev värre på slutet dom finns inte på Motorola. Lite sega menyer annars funkar den bra

Tack, ska nog köpa en Motorola box.

Postad 06 maj 2010 - 17:59

omid85
  • omid85
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Ny mjukvara ute till ondemandboxen idag. Ni som upplevt fel bör nog uppgradera. Boxen blev klart snabbare för mig i ondemandmenyerna.

Fler som fått snabbare box efter uppgraderingen? (Jag har själv precis beställt en box, den ska levereras senast på måndag.

Postad 09 maj 2010 - 17:52

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Verkar bero på om man haft den avslagen eller inte hur seg den är. Är den på hela tiden så är menyerna hyffsat snabb. Inte som vanliga menyerna på äldre boxar dock. Slår man av boxen ofta så verkar det som endel ska laddas ned igen och gör menyerna sega.

Postad 10 maj 2010 - 19:39

omid85
  • omid85
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Har nu fått min box och den fungerar bra. Dock undrar jag varför alla material är minst 5 dagar gammalt på listan? Jag har nästan kollat hela listan, och när man kollar på både rapport och aktuellt från SVT är de från 5 maj (idag är det den 10 maj)

Någon annan som har samma problem? Eller uppdaterar Comhem bara jätte sent?

Postad 10 maj 2010 - 19:55

mw_
  • mw_
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Fick precis hem min box och undrar lite om vad USB kontakterna är till för/vad man kan göra med dom. Om dom nu har någon funktion ÖHT?

I manualen står det bara
  • USB
  • for connection to external devices that your operator may suggest

Och en fråga till, när jag snacka med försäljaren så sa han att jag skulle få Large i två månader och sedan gå tillbaka till Medium +8, men nu kan jag kolla på Canal+ och alla dom filmkanalerna, är det bara lock grej dom kör i ett par dagar så man ska bli sugen och köpa dom paketen eller är det något "fel". Om det är något dom alltid gör, hur långtid kommer jag ha dessa betalkanaler?

Postad 11 maj 2010 - 17:14

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Fick precis hem min box och undrar lite om vad USB kontakterna är till för/vad man kan göra med dom. Om dom nu har någon funktion ÖHT?

I manualen står det bara

• USB
  • for connection to external devices that your operator may suggest

Och en fråga till, när jag snacka med försäljaren så sa han att jag skulle få Large i två månader och sedan gå tillbaka till Medium +8, men nu kan jag kolla på Canal+ och alla dom filmkanalerna, är det bara lock grej dom kör i ett par dagar så man ska bli sugen och köpa dom paketen eller är det något "fel". Om det är något dom alltid gör, hur långtid kommer jag ha dessa betalkanaler?

Tror utan att ha testat att du kan visa bilder/spela musik via boxen om du har det på en usb-sticka. Så är det på alla äldre boxar också.

Vanligtvis har man 2 veckor "frivisning" som comhem kallar det dvs 2 veckor där allt fungerar förutom porr och ppv typ. Efter det så får man det programutbud man tecknat, detta är säkerligen något för att göra folk sugen på fler kanaler.

Postad 11 maj 2010 - 21:36

pettran
  • pettran
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Ska hämta upp min Motorola box imorgon, ondemand tjänsten kräver inte comhem internet vilket många blir på sålda, funkar att jacka in internet till vilken leverantör som helst tydligen (enl uppgift från åf), aja återkommer imorgon när jag testat via Tele2 internet (ej adsl)

Körde ondemand abb för att få motorolaboxen istället för humax crappet, och sen tar den ju emot mina HD kanyler också.. bra bra

Postad 11 maj 2010 - 21:46

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Ska hämta upp min Motorola box imorgon, ondemand tjänsten kräver inte comhem internet vilket många blir på sålda, funkar att jacka in internet till vilken leverantör som helst tydligen (enl uppgift från åf), aja återkommer imorgon när jag testat via Tele2 internet (ej adsl)

Körde ondemand abb för att få motorolaboxen istället för humax crappet, och sen tar den ju emot mina HD kanyler också.. bra bra

Kommer INTE fungera. Eller snarare boxen fungerar prima som en vanlig digitalbox men ska du komma åt ondemand-delen MÅSTE du koppla in comhem's modem också. Det säger dock inte att du behöver deras internet. Fungerar att ha ondemand utan att betala för bredband men comhemmodemet måste du liktförbenat använda. Tele2s internet når inte comhem's ondemandportal. Det vet jag är ett faktum.

Du når knappast telias ondemand med bredbandsbolaget heller. Den enda oberoende ondemandtjänsten jag känner till är viasat och det beror på att de inte levererar internet om man nu räknar bort sfanytime.se osv.

Postad 12 maj 2010 - 00:48

omid85
  • omid85
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Är det någon som har problem med "play" jag får inte upp program när jag tittar på "kanal5 play" och det saknas program på de flesta kanalers "play". Comhem håller på felsöker och jag har återställt boxen flera gånger samt att de skickat ny information till boxen o kortet, men är det någon annan som fått liknande problem?

Postad 12 maj 2010 - 09:11

pettran
  • pettran
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

Kommer INTE fungera. Eller snarare boxen fungerar prima som en vanlig digitalbox men ska du komma åt ondemand-delen MÅSTE du koppla in comhem's modem också. Det säger dock inte att du behöver deras internet. Fungerar att ha ondemand utan att betala för bredband men comhemmodemet måste du liktförbenat använda. Tele2s internet når inte comhem's ondemandportal. Det vet jag är ett faktum.

Du når knappast telias ondemand med bredbandsbolaget heller. Den enda oberoende ondemandtjänsten jag känner till är viasat och det beror på att de inte levererar internet om man nu räknar bort sfanytime.se osv.

Vi får testa Säljaren sa att det gick att koppla upp den mot vilket internet som helst, skitsamma kommer inte hyra några p-mackor iallafall, eller kolla på TV1000 filmer som gick för 8 timmar sen :blush: vi får se.

Postad 12 maj 2010 - 10:01

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

eller kolla på TV1000 filmer som gick för 8 timmar sen :blush: vi får se.

Ska inte programmet fortfarande vara under sändning för att kunna utyttja on demand, elller har jag missat nåt?
:D

Postad 12 maj 2010 - 10:09

pettran
  • pettran
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
"se vad du vill, när du vill" är väl deras sura slogan :blush:
Som sagt OnDemand delen får vi se om jag kommer använda, ville ha Motorolan med HD istället för dom illa omtyckta Humax.

Ska hämta nya boxen när lillkillen vaknat

Postad 12 maj 2010 - 10:18

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Ok, ska kanske prova lite ändå :blush:

Men blir det extra kostnader utöver abbonnemanget då?

Postad 12 maj 2010 - 13:50

pettran
  • pettran
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Så nu kan jag berätta.

1. du behöver ingen comhem internet för att använda OnDemand... dock....
2. du får jacka in ett medföljande modem i det kända "3:e hålet" och koppla modemet till boxen.
3. du behöver inget separat avtal för det "bredband" boxen använder.

Jag har ljud lagg på TV4 och TV4 HD, nåt vanligt? andra kanaler även HD funkar kanon.

Postad 14 maj 2010 - 21:38

pettran
  • pettran
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
ingen som har ljudlagg på TV4, aja får väl försöka ringa comhems skräp support.

Postad 29 maj 2010 - 19:16

Unregisteredbcf53c4d
  • Unregisteredbcf53c4d
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Så nu kan jag berätta.

1. du behöver ingen comhem internet för att använda OnDemand... dock....
2. du får jacka in ett medföljande modem i det kända "3:e hålet" och koppla modemet till boxen.
3. du behöver inget separat avtal för det "bredband" boxen använder.

Intressant.

Så det krävs alltså inte någon egen bredbandsanslutning (typ Bredbandsbolaget eller Comhem Internet) utan istället får man helt enkelt den för OnDemand-tjänsten nödvändiga internetförbindelsen gratis från Comhem?

Redigerat av Unregisteredbcf53c4d, 29 maj 2010 - 19:16.

Postad 31 maj 2010 - 19:31

ljk
  • ljk
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Intressant.

Så det krävs alltså inte någon egen bredbandsanslutning (typ Bredbandsbolaget eller Comhem Internet) utan istället får man helt enkelt den för OnDemand-tjänsten nödvändiga internetförbindelsen gratis från Comhem?

Japp! Stämmer bra.

(Anslutning behövs förstås, men inget abonnemang).

Postad 08 juni 2010 - 21:11

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
Kan man skicka RGB genom hdmi med denna box?

Postad 09 juni 2010 - 17:09

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Öh vet inte, kör hdmi till receivern och därifrån till tv'n bilden är jätte bra på HD kanalerna.

Men idag är det knas.
Har haft den nästan i exakt 2 månader, uppdaterade den under april/maj.
Tjejen ringde att det är nåt fel på boxen.
Det står ett meddelande på tv rutan att man ska stoppa i kortet :D

Uppenbarligen nåt som har hänt.

Vad tror ni, stänga av boxen och dra ut nätsladden en stund, typ 50% att det fungerar :P

-usch!

Postad 16 juni 2010 - 20:33

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Nu har min box raderat kanallistan. Gör den om det blir det garderoben =)

Postad 17 juni 2010 - 21:41

Dr. Troll
  • Dr. Troll
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Testade Motorola-boxen i ett par dagar och måste säga att det var det sämsta skit jag någonsin sett. On demand vadå? Pausa, spola? Nej inte när jag vill utan när comhem vill.

Avråder folk att skaffa den!

Postad 22 juni 2010 - 19:02

pettran
  • pettran
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Min box vill uppgradera sig, men att välja JA och trycka OK funkar inte, att välja NEJ går utmärkt, nån som har samma problem och orkat ringa comhem?

Postad 22 juni 2010 - 19:18

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Min box vill uppgradera sig, men att välja JA och trycka OK funkar inte, att välja NEJ går utmärkt, nån som har samma problem och orkat ringa comhem?

Gör en fabriksåterställning, därefter fungerar uppgraderingen.
Uppgraderingen gäller fixar av en del buggar i Play-funktionen samt förbättring av NG HD. detta enligt kundtjänst.

Redigerat av hlundin, 22 juni 2010 - 20:36.

Postad 22 juni 2010 - 20:13

Unregistered9512dc8f
  • Unregistered9512dc8f
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Boxen tvärdog när jag valde JA, men efter att ha ryckt ur sladden och stoppat i den igen så verkar den ladda ner uppgraderingen

Postad 22 juni 2010 - 20:53

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Gör en fabriksåterställning, därefter fungerar uppgraderingen.
Uppgraderingen gäller fixar av en del buggar i Play-funktionen samt förbättring av NG HD. detta enligt kundtjänst.

och detta betyder att kanallistan som tar 30 minuter att fixa försvinner?

Postad 23 juni 2010 - 06:54

pettran
  • pettran
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Min kanallista är kvar, alla favoritkanaler kvar.
Fick uppdateringen efter jag ryckte sladden och satte i den igen.

Postad 23 juni 2010 - 12:30

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

och detta betyder att kanallistan som tar 30 minuter att fixa försvinner?

Antagligen, men den listan tappar ändå boxen bort rätt som det är. Finns på com hem's lista över buggar.
Det som däremot förvånade mig var att boxen kom ihåg var jag befann mig på mina Play-uppspelningar efter fabriksåterställningen.

Postad 24 juni 2010 - 18:43

sto65
  • sto65
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Undrar vad uppdateringen hade för funktion.Boxen är ju fortfarande seg............

Postad 26 juni 2010 - 11:50

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Garderoben nästa

Postad 30 juni 2010 - 14:40

Unregistered9512dc8f
  • Unregistered9512dc8f
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hejsan,
Har samma problem som många av er andra.

Har en Marantz 1501 receiver och hämtade ut min Comhem om demand box i förrgår men varken bild eller ljud växlas vidare till projektorn dvs det blir helt svart. Fungerar bra med PS3 SLIM men inte alls med on demand boxen.

Är i desperat behov av hjälp så alla tips är välkomna för att få det att fungera.

Obs: om jag kopplar bort receivern dvs kopplar hdmi direkt från ondemand boxen till projektorn så fungerar det bra med bilden.

Hoppas att någon kan hjälpa mej.

Mvh Thomas

Bättre kabel mellan boxen och förstärkaren är det som gäller. Sen jag bytt ut "no-name" hdmi-kabeln mot Supra funkar det utmärkt. (man tycker ju inte det borde spela nån roll över så korta avstånd (1,5m i mitt fall) med de digitala hdmi-signalerna, men uppenbarligen gör det det.

Postad 06 juli 2010 - 22:32

stroy
  • stroy
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Hej

Det är återigen dags för en automatisk uppdatering av boxen..eller rättare sagt, det har varit så en tid. Ni vet när man slår på boxen och man blir erbjuden att uppdatera "ja" eller "nej". Grejen är att när jag trycker på "ja" så händer inte ett skit. Blir tvungen att välja "nej" och dissa uppgraderingen.

Någon som kommit runt detta problemet eller har det överhuvudtaget?

Postad 07 juli 2010 - 12:49

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Hej

Det är återigen dags för en automatisk uppdatering av boxen..eller rättare sagt, det har varit så en tid. Ni vet när man slår på boxen och man blir erbjuden att uppdatera "ja" eller "nej". Grejen är att när jag trycker på "ja" så händer inte ett skit. Blir tvungen att välja "nej" och dissa uppgraderingen.

Någon som kommit runt detta problemet eller har det överhuvudtaget?

Ta fram glasögonen och titta lite längre upp i tråden. Om man rycker strömmen så går det.

Postad 10 juli 2010 - 12:20

stroy
  • stroy
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Glasögonen på.. !
Funkade naturligtvis utmärkt att dra ur strömsladden en stund.. tackar!

Postad 14 juli 2010 - 09:04

frely
  • frely
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Pratade med Com Hem idag, de "hoppas" att nästa uppgradering från Motorola (som kommer om ca 1-2 månader) ska göra boxen snabbare.

Vi har haft Telias play-box tidigare och den fungerade inte bra, men ändå många gånger bättre än Com Hems variant.

Det jag stör mig mest på nu, förutom att allt går på tok för långsamt och programutbudet är för litet, är att programmen inte har lagts upp i mappar (dvs alla avsnitt hamnar i listan med övriga program istället för i en egen undermeny) och som flera andra sagt, att det sällan går att spola i programmen.

Rekommenderar alla att välja PVR-boxen tills problemen är lösta.

Postad 19 juli 2010 - 18:14

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
känns som rena drömmen med humax 5000 efter att ha haft detta skräp ett tag.... vilket bajs

Postad 09 augusti 2010 - 12:53

bigsmooth
  • bigsmooth
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Tänkte göra en beställning av tv/internet/telefoni-prylar från com hem idag. Är ny inflyttad i en Comhem-fastighet så jag är rädd att jag inte har så mycket valmöjligheter. Vilken box ska man nu välja ondemand-boxem eller humax? Vad hade ni kört på? blir ju samma pris.

Tack på förhand

Postad 09 augusti 2010 - 13:03

bigsmooth
  • bigsmooth
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
...ska tilläggas att jag inte är speciellt intresserad av demand-tjafset.. brukar mest zappa tarditionellt mellan kanalerna. Sätter bild/ljud-kvalité överst.

Har den blivit lite kvickar efter de senaste uppdateringarna?

Postad 19 augusti 2010 - 19:21

stroy
  • stroy
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Hej

Hyrde precis en film "vägen" via videobutiken i comhems ondemand utbud. för 49 spänn verkar man inte ens kunna få undertexter. Inte ens på engelska. man hör ju inte vad de säger.
Jag inser att jag gnäller som en gubbe. men herregud. det är ju skitkass.. och det står ingen info om det heller någonstans.

Har jag missat någon knapp för att få igång undertexterna? det funkar ju fint via digital-tv programmen att välja undertext. men inte i filmen.

Har comhems ondemandbox. kan inte modellen just nu och är för lack för att gräva mig igenom tv-möbeln.

/Grinig-f-n

Postad 31 augusti 2010 - 16:12

frely
  • frely
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hur lång fördröjning har ni i menyvalen? För oss är 10-20 sekunder inte ovanligt (vill man då gå ner 3-4 nivåer så går det sällan under minuten).

Pratade med Com Hem idag, enligt deras kundtjänst så har de, i stort sett, inte fått några klagomål alls på boxen, utan deras on demand tjänst är av högsta kvalité. De rekommenderade en fabriksåterställning för att lösa alla problemen. Ska prova i kväll, men har inga större förhoppningar.

Lite intressant är den reklam från Com Hem som mailades ut den 30 juli där man kan läsa "Med ett Play-abonnemang ser du ett större urval, när du vill, under en längre tid, helt utan reklam." (vilket man inte kan). Det var ingenting de på kundtjänst kände till någonting om (fick istället höra en utläggning om möjlig "falsk e-post").

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.