Jag tänker främst på Dynamic Volume, Dolby Volume, Late Night, Re-EQ m.fl.
Jag kör nästan alltid med Dynamic Volume:Light, jag tycker OFF-läget låter väldigt tamt och platt...
Vad kör ni med?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
9 relaterade trådar
Postad 06 October 2010 - 16:16
Skulle vilja höra vilka ljudinställningar ni har till Integran när ni ser film (bluray).
Jag tänker främst på Dynamic Volume, Dolby Volume, Late Night, Re-EQ m.fl. Jag kör nästan alltid med Dynamic Volume:Light, jag tycker OFF-läget låter väldigt tamt och platt... Vad kör ni med? Postad 07 October 2010 - 16:29 Hej! Jag fick ett olustigt fenomen med min DTR-50.1. Min sub-bas (Sunfire) ger ifrån sig en ljudstöt när jag gjorde en Audyseey-kalibrering. VIlket gjorde att trycket i basen försvann, även från mina frontar(fullregister). Jag stängde av Audyseey, och gjorde en manuell inmätning av det "rosa bruset". Dessutom bi-ampade jag frontarna, å sen blev det bas igen! /Thomas Postad 09 October 2010 - 10:28
Ingen som äger en Integra som kan och vill svara på ovanstående? Postad 09 October 2010 - 10:31
Jag kör bara med Dynamic Volume allt annat avstängt, tror den sätter allt annat av efter en kalibrering men är inte säker. Postad 11 October 2010 - 15:19
Min 80.2 fick just ett display haveri, och troligen är det nog mer än displayen inuti som ballat ur. Eller vad sägs om
"All Channel $tereo" eller Volym 4889,89. Postad 13 October 2010 - 14:42
Så nu har jag fått igång den nya enheten som jag hämtade igår, nu funkar allt som det skall igen. Men denna gången tänker jag inte använda XT32 utan kör det gammla hederliga sättet måttband och SPL mätare. Får känslan av att Audyssey dödar lite av LIVET i musiken.
Postad 16 October 2010 - 15:04
Det sägs att Integra har bättre komponenter än dess syskon Onkyo. Någon som vet om detta stämmer ?
Det lilla jag har lyssnat på integra är att de är ganska mkt bättre än Onkyo när det gäller musik. Vad tycker ni andra ? Ps. Får snart hem mitt dhc 80.2 Postad 06 November 2010 - 11:54
Nice du kommer inte bli besviken, finns 2st nya firmware ute så uppdatera är att rekomendera innan du börjar med setupen. Postad 06 November 2010 - 12:39
Japp, uppdaterade direkt. jag kan inte sluta att förvånas hur bra det låter. Detta är en helt outstanding maskin.
Sen för första gången hör jag ett ljudkalibreringssystem som låter bra. Dynamic eq är kanon när man som jag inte kan se film med så hög volym.
Postad 10 November 2010 - 08:31
Tycker det är kul att fler och fler upptäcker dessa underbara maskiner. Ångrar inte för en sekund att jag spräckte min budget med 100% när jag köpte min. Och snart blir det flytt till hus, med nya möjligheter att utnyttja mer av alla funktioner och all kraft.
/Ash Postad 27 November 2010 - 22:02
Kom innanför dörren för ca 2 timmar sedan efter en lååång dag med Julshopping med allt vad det innebär med Sambon osv
Köpte även en st Integra 70.2, och är redan nu makalöst nöjd! (Lirat 1,5 timmar).. Igår köpte jag en Marantz SR7005 och det är den absolut sämsta maskinen jag har hört hittills, seriöst. Lämnade tillbaka den idag och tog då hem en Integra istället, och det gjorde jag helt rätt i. Skriver ner lite intryck osv här i tråden lite senare, när jag är helt "inkörd" Mvh Micke (Lördags skål på er!) Postad 29 November 2010 - 22:42
En Bio-Reciver som presterar lika bra som en integrerad 2-kanalare, finns det!?..
..Ah det finns Integra, och dessa ligger åtminstone inte långt efter mot 2-kanalarna i 10 000kr klassen. Efter att nu tillbringat lite fler timmar med min Integra 70.2, så kan jag börja med att berätta att detta är faktiskt den bästa Bio-Maskinen jag har ägt hittills, bättre i 2-kanal om jag jämför mot min gamla Pioneer AX10ai säger ju en del tycker jag. 2-kanal: Främsta egenskaperna hos Integras Recivers ligger väl i att dom målar upp en komplett ljudbild, som verkligen låter bra nerifrån och upp till högsta diskant upplösning, även i bredd låter det bra, och stereoperspektivet infinner sig och är lite framåt, basen är tight, snabb, och stramare än tex Onkyo 805, 906, men den går djupt och innehåller fler lager, än vad jag har hört en Reciver prestera tidigare, drivet i musiken finns det gott om, och det är ngt jag uppskattar, sen så är det en kraftig maskin som har gott om effekt/ström. - jag spelar ofta krävande musik på väldigt höga ljudnivåer, och vet när en maskin klarar av att återge musiken högt, utan att komprimera eller plattas ut i "förtid", detta klarar Integran väl, och håller även seperationen i ett bra grepp. 2-kanal brister: Även om denna maskin är riktigt BRA i 2-kanal gentemot alla andra (Dock är Primare SPA 21 en liknande förmåga) Recivers jag har testat och lyssnat på, så går det inte att undkomma att en ren 2-kanalare som tex Musical Fidelity M6i, har en ännu djupare och mer kontrollerad djupbas, en ännu mer finkornig/detaljerad diskant återgivning, ett bättre perspektiv både på bredden och framförallt i rymd, och att urskilja små lager/nyanser högst upp, klarar den oxå bättre. Bioljud: Här är den som sagt (Faktiskt) den bästa maskinen som jag har hört i hemmiljö, den är "Tuff" och spelar med vilja och ordentlig inlevelse, den håller alla kanaler/händelser i ett järngrepp, och verkligen "spottar" ut ljudet exakt där det ska vara, olika detaljer och händelser separeras sådär äckligt exakt, mellanregistret är väldigt öppet och välnyanserat och rymden i ljudbilden känns väldigt naturtrogen (Både i inomhus scener och utomhus), diskanten har hög upplösning och sträcker sig långt uppåt utan att "försvinna", och innehållet omfattar allt, det känns inte som att man går miste om ngn liten mikrodetalj, utan allt mejslas fram tydligt och korrekt. Basen då, jo den är helt fenomenal, den liknar absolut Onkyos Toppmodeller (Inte så konstigt kanske) men känns ngt stramare/korrekt, spelare lite hårdare och lite mindre blöt än Onkyo, mer slagkraftig helt enkelt, och den går verkligen djupt, mina Heco Celan XT 901:or får jobba ordentligt, men kontrollen/greppet är riktigt bra!. För vad en Integra 70.2 kostar idag 2010, så presterar den verkligen för varenda krona, den har precis allt i finesser och ett ljud som imponerar, byggkvaliteten håller hög klass, och kontakter och anslutningar likaså. Även bilddelen imponerar stort (Kan ha med att göra att jag samtidigt som jag köpte Integran även uppdaterade mina HDMI kablar till Audioquest Forest) klockren bild med ett fint lugn, hög skärpa, och ytterst lite brus. Detta får räcka för nu, då jag faktiskt inte haft förstärkaren alltför länge, och i dagsläget äger jag ingen subwofer, har oxå funderingar på att köra 7.2 plus Front-High kanaler, och kommer återkomma här i tråden allteftersom. Mvh Micke Redigerat av dallan1981, 30 November 2010 - 18:38. Postad 30 November 2010 - 18:50
Dallan1981 - Tror minsann att vi handlar i samma butik
Själv så vågar jag inte ta steget att bara köra en hembioanläggning utan feger med att köra två anläggningar för säkerhets skull! Hur som helst, vad kör du med för högtalare? Funderade du på att hänga på slutsteg istället för att köpa en större hembioförstärkare? Postad 30 November 2010 - 19:18
HembioConsult är affären jag handlar med, Lennart & Co har ett bra bemötande, bra kunskap, intressanta och bra produkter för mig personligen.
Jag har handlat från honom sen ca 10 år fram och tillbaka, och det kommer jag fortsätta med. Jag håller på att bygga upp en ny anläggning för tillfället, och framöver när det är dags för 2-kanals förstärkaren, så kommer det bli en Musical Fidelity M6i. Om du läser mitt tidigare inlägg så ser du vilka högtalare jag kör med Eftersom Integran framöver enbart kommer driva Center/Surround/High så är ett slutsteg nästan överflödigt, som jag känner det så är maskinen ytterst kapabel både i effekt och i ampere (Mina högtalare är oxå en relativt enkel last, och fungerar väldigt bra ihop med Integran) Mvh /M
Postad 01 December 2010 - 22:52
Hittade och (Snodde
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Det är i alla avseenden bättre komponenter och uppbyggnad av Integra än Onkyo, iaf om man får tro dem själva! T ex så är power supply runt 20% större på Integra, De använder endast komponenter som ligger inom specifika toleranser, annars åker de in i en Onkyo - andra skillnader är att de t ex testkör varje Integra i minst 24 timmar innen de lämnar fabrik så att man eliminerar DOAs. Enligt dem själv är bl a detta som skiljer: Integra vs Onkyo Advantages Ø Integra engineered power supplies-Labeled Integra Ø Extensive use of coupling caps throughout the signal paths Ø Precision matched parts selection Ø Detachable Hi-Current Oxygen Free power cable Ø Multi-Room capable on all models Ø 12-V triggers on selected models- Home Automation Ø Unique Integra cosmetics with direct control on front for multiroom Ø The feature differences are minor ØThe audible performance differences are due to the limited production runs and precise parts quality control used in manufacturing of the Integra models Ljudmässigt tycker jag definitivt att det finns skillnader, där jag tycker att Integra låter större, mer transparent och öppet i dynamiska passager. Även tvåkanal är betydligt bättre på Integra än på Onkyo, med en bättre soundstage och mer kontroll. Integra är gjord för att fungera under lång tid som nav i installaioner och är därför IMO bättre att styra, inte lika känslig för att byggas in och har mer funktioner för att hanteras i lägen där man inte ser receivern. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- /M Redigerat av dallan1981, 01 December 2010 - 22:58. Postad 01 December 2010 - 23:33
Verkar vara omöjligt att hitta några priser på dessa Integra modeller.
Och jag antar att det är lika svårt att köpa en sådan om man inte bor i en storstad. Men av bilderna man kan se på så upplever jag dessa 5,modeller som väldigt fula då det är knappar över hela fronten Kan det vara så att bilderna visar upp dessa modellerna helt fel och att dom ser bättre ut irl?. Jag kollar på bilderna som finns på http://www.hembiocon...se/info/Integra Postad 02 December 2010 - 00:08
Ne det stämmer rätt bra, Integra maskinerna är väl inte direkt vackra eller kanske estetiskt tilltalande.. Dock är dom finare i verkligheten, och deras kvalitet kommer fram mkt bättre IRL. Tex av/på knappen på fronten är i ren metall, och helhetsintrycket känns bra. Men att dom inte är dom snyggaste skapelserna framifrån håller jag med om...(Men vem bryr sig egentligen? Vart bor du då? /M Modellen Integra 70.2 (som jag själv har) kostar 22 000kr. Jag kan ta reda på vilket pris/modell du vill, imorgon. PM:a mig isf modellen du är ute efter. Redigerat av dallan1981, 02 December 2010 - 00:09. Postad 02 December 2010 - 02:59
Dom verkar helt klart trevliga, helt klart nått o fundera på till nästa gång.
Fick priser på dom två modellerna under på 12,5 & 15k. Redigerat av Unregistered60e95600, 02 December 2010 - 03:01. Postad 02 December 2010 - 21:46 Håller med om att de ser illa ut på bild. i verkligheten ser och känns de gedigna och kvalitén är påtaglig. knapparna syns inte mycket men jag stör mig på kontakterna nere till höger på framsidan och "hålet" som de sitter i. det känns som att luckan har försvunnit (kanske den har det). Jag har en 50.1 och är supernöjd med funktion och ljud. Postad 02 December 2010 - 22:18
Damn it!! jag har mjukvaru (BD) brist här hemma...
Får bli att köpa ett par nya filmer imorgon, tips på bra rullar med främst bra ljud/mix mottages varmt. Sen Integran står i Media bänken så vill man inte annat än att kolla/lyssna på film, och det är ju ett bra betyg. Ska även hämta min USB-DAC imorgon på HC, ska bli trevligt och se vad den gör för ljudet från laptopen http://www.hembiocon...mer-II-2011.htm Mvh Postad 04 December 2010 - 19:26
Ville bara berätta att jag nu kört musik i ett par timmar med den nya USB-Daccen, och den gör verkligen stor skillnad.
En väldigt hög upplösning nu, mikrodetaljer träder renare och tydligare fram, bakgrundsljudet är renare/svartare, och basen är väldigt stram/tight. (basen hade faktiskt fått vara lite mer "tung", men det kan avancera med tiden) FLAC låter makalöst bra! En grymt prisvärd uppgradering för vilken anläggning som helst. Kör kopplat med Audioquest Jaguar Signal 24v DBS, och en budget USB-kabel (Kommer köpa en AQ USB-kabel vid nästa shopping tillfälle) Grymt imponerad! Mvh Micke Redigerat av dallan1981, 04 December 2010 - 22:37. Postad 04 December 2010 - 20:11 tror jag inte att det är. Postad 05 December 2010 - 11:40
Hur den tekniskt får fram en bättre ljudåtergivning än grundmaterialet, är svårt att förklara, men det finns mer kunniga personer som kan förklara det. Varför tror du alla dessa Daccar finns, och folk äger och köper dom?, jo för att dom GER resultat! Jag satt och lyssnade på FLAC musik hela kvällen igår, musik som jag är väldigt van vid, och med Daccen låter precis allt bättre, renare, mer stabilt ljud helt enkelt-som CD. Postad 05 December 2010 - 11:56 Jag tro inte ett dugg att den kan förbättra en komprimerad fil för vad händer när man komprimerar jo diskanten får på foten och basen ökar man tappar mikro detaljer i musiken har jämfört både mp3 och flac mot en hög dynamisk cd skiva och det finns stora variationer i musiken vid komprimering av den och det är jämfört på en modifierad pioneer dv668. Postad 05 December 2010 - 12:00
Tråd rensad på onödiga inlägg.
Håll er till ämnet och visa lite ödmjukhet tack. Postad 05 December 2010 - 12:03 Att mp3 är sämre än cd är väl ingen nyhet,men flac?det tar ju inte bort något och oavsett material så kan en bra dac göra underverk Postad 05 December 2010 - 14:04 Så meningen är att man inte skall få svara på det som är citerat. ta då bort dom inlägg som man är citerade. Redigerat av Unregistered1728, 05 December 2010 - 14:05. Postad 05 December 2010 - 14:23
Ah nu blev det löjligt.
Tog bort även mina senaste inlägg som var HELT relevanta och skrivna i god ton. Tråkigt, och även fel! Postad 05 December 2010 - 14:52 Jag tror att "Music Streamer" är ett bra komplement om man saknar en kompetent mediabox eller möjlighet att köra ljudet digital hela vägen till din stärkare/receiver. Kan även vara bra om man har en mycket gammal receiver med en "äldre/sämre" DAC. Lite förenklat kan man ju säga att "Music Streamer" faktiskt är en mediabox endast avsedd för ljud. Tidningen "Ljud & Bild" (EV) har för övrigt recenserat några modeller av "Music Streamer" under 2010. Dock rekommenderar jag att man så långt som möjligt kör ljudet digital ("pass-through") om du har kompetent mediabox eller receiver/förstärkare med inbyggt nätverksstöd och man använder den inbyggda kalibreringen som man annars riskerar att "lura". Om man ändå vill köra en extern DAC som tex "Music Streamer" kan man i stället stänga av den inbyggda DSP och DAC'en om det finns möjlighet till detta. Om jag var tvungen att välja mellan DAC:en i "Music Streamer" eller det som finns inbyggt i tex DTR-50.2/DHC-80 skulle jag klart välja det senare. Behöver jag förklara varför? Skulle vara kul att höra om någon skulle välja annorlunda och varför... Redigerat av Flyingrat, 05 December 2010 - 15:13. Postad 05 December 2010 - 15:15
Själv äger jag en Integra 70.2. Tidigare har jag kört genom min PS3 med PS3 Media Server, men nu så kör jag alltså med HRT:s Media Streamer USB-DAC, och tycker att resultatet är långt mkt bättre än mot vad PS3:an/Integra förmådde. Ska även testa att koppla Laptopen rakt in i Recivern med HDMI. Förklara gärna varför du hellre väljer Integras inbyggda DAC gentemot HRT:n, om HRT:n låter bättre? http://www.hembiocon...mer-II-2011.htm Plus att man nu har full åtkomst till Spotify osv, och kan styra allt från datorn-smidigt! Redigerat av dallan1981, 05 December 2010 - 15:31. Postad 05 December 2010 - 16:27 Känns lite som att slänga pengarna i sjön om man är missnöjd med en DTR-70. Den har samma inbyggda DAC (BB PCM1690/PCM1794) som "Media Streamer Pro". "Media Server II"-modellen har en något enklare komponent-bestyckning. Dessutom är den analoga delen i DTR-70.2 överlägset bättre än "Media Streamer". Läs gärna testerna som Sterophile utfört (och efter det är man inte lika imponerad...) Personligen skulle jag hellre satsa på CA Dacmagic eller en MF V-dac som både mäter och låter bra men som sagt du har ju redan har en kanon-receiver (DTR-70.2) så varför inte låta den göra jobbet stället. Har ett par frågor: 1. Får man vara nyfiken och fråga hur mycket du gav för din DTR-70.2? 2. Kör du med några (alla?) extra kanaler (förutom 5.1) som tex "front-wide-high" och "wide-back" och i så fall är det stor skillnad jämfört med 5.1? -- Redigerat av Flyingrat, 05 December 2010 - 16:59. Postad 05 December 2010 - 17:00
Det har väl att göra med att man kör analogt då kanske, istället för digitalt, (för ljudskillnaderna är väldigt påtagliga, till det bättre med HRT:n) men jag har inte testat att köra laptopen rakt in i Integran via HDMI, än. (ska testa det) Music Streamern har jag vunnit på HC, så jag går ju inte miste om några pengar på den Och Integran kostar 22 000kr i riktpris (vad jag har betalat hör inte hit) Jag kör inte med extra wide eller high kanaler och funderar på att tillslut köra på ett 7/9.2 system, men detta blir inte aktuellt innan flytt, pga att jag nu bara har ett rum på 22-24 kvadrat (byggt på kortsidan, kanske ska möblera om). (Kör nu 5.0, håller ju på att bygga upp ett nytt system, så allt gammalt är sålt och det nya systemet byggs upp bit för bit) Redigerat av dallan1981, 05 December 2010 - 17:24. Postad 05 December 2010 - 17:11
Sen om det blir aktuellt med att köpa en DAC, så blir det med all sannolikhet en MF M1 DAC, då denna är min nuvarande favorit och kommer passa ypperligt jämte min tilltänkta MF M6i för 2-kanalsbiten.
PCM2706 är det som används i Music Streamer, vidare till 1794? Hursomhelst så äger jag ju båda produkterna (så jag sitter inte direkt i sjön här Men du menar alltså (påstår) att om jag kopplar datorn till Integran via HDMI så skulle det låta exakt likadant eller tom bättre?? Redigerat av dallan1981, 05 December 2010 - 17:34. Postad 05 December 2010 - 19:31 Poängen med resonemanget var: kör digital så nära den bästa analoga delen som möjligt. Har man en modern recevier (med en bra DAC) är det där man ska terminera den digitala ljudströmmen. Om man inte tycker att slutsteget i recivern håller för musik och vill köra ett separat (analogt) slutsteg använder man receiverns DAC och ta ut den analoga signalen via pre-out. Har man inte den möjligheten kör man med en separat DAC. Den digitala hanteringen i dagens DAC:ar har ingen större förbättringsmarginal. Det är vanligtvis den analoga delen i DAC:ens efterbehandling som avgör kvalitén på ljudet, speciellt signal/brusförhållandet. Jag anser Integra/Onkyou mer än väl uppfyller kvalitén på båda dessa punkter men det är som sagt min personliga åsikt. Postad 05 December 2010 - 19:51
Ja, stort sett alla DACar har riktigt bra analogdel idag. Det ska mycket till om det ska bli några hörbara problem. Postad 05 December 2010 - 20:10
Kan vi sluta diskutera DACar här (finns vääääääldigt många trådar för det).
/Ash Postad 05 December 2010 - 20:20
Flyingrat: så vad menar du egentligen (är inte dryg nu, vill bara förstå helt vad du menar/anser)
Har du lyssnat på HRT:n kopplad till Recivern med fina analoga signalkablar gentemot att lyssna med Laptopen kopplad rakt in i Recivern via HDMI? (i detta fallet gällande Integra 70.2) Menar du att iom att jag kör med HRT:n och då använder mig utav analog koppling till Recivern så får jag sämre ljudkvalitet gentemot att koppla med HDMI från Laptopen till Recivern?
Håller till stor del med, MEN vi behandlar oxå Integrans DAC i denna diskussion, så det är enligt mig lugnt ändå Mvh Postad 06 December 2010 - 19:37
Vilka butiker säljer Integra? Har hittat Hembioconsult och Reference audio
Postad 06 December 2010 - 19:41
Vibrations Postad 06 December 2010 - 20:01
Vibrations är mkt bra och serviceminded, de är värda sina pengar så ta ett snack med dem! Hela min anläggning är levererad och installerad av dem. /Micke Postad 06 December 2010 - 20:03
Vill man styra sin Integra från iPhone går det att ladda ner Onkotron från AppStore. Ruggigt träffsäker app med både snabb responstid och tvåvägskommunikation! vi kör den på våran DTR 70.2 och det fungerar ypperligt bra
Erik Reference audio Postad 06 December 2010 - 20:36
Där finns en lista pål återförsäljare. Postad 20 December 2010 - 22:53
Kom på en sak, finns det ett 2-kanaligt Integra slutsteg?, eller bara flerkanalssteget?
För övrigt så låter det nu ännu bättre här hemma än vad det gjorde första 2 veckorna med min 70.2, mina Heco Celan XT 901 har börjat bli inspelade, man hör verkligen att högtalaren har ändrat sin karaktär ngt, den känns lite mer homogen och rak i sin frekvensåtergivning på det stora hela. Hur går det för er andra Integra ägare, man hör inte mkt från er Har en negativ sak att säga oxå, och det är den Amerikanska instruktionsboken, i need a Swedish one!!! http://www.component...attach_id=10219 (Bild på 70.2 hos HembioConsult) Mvh Micke ----------------------------------------------------------------------- Flyingrat: Jag väntar fortfarande på svar ifrån dig oxå... Redigerat av dallan1981, 20 December 2010 - 23:10. Postad 21 December 2010 - 14:19
Haha, har inte tid att skriva här på forumet. Fullt upp med att njuta av underbart ljud. Ingen Integra-ägare i Stockholmsområdet som kan låna ut sin maskin till Hemmabiotidningen? Vore kul att läsa vad de tycker om den. Vad har ni andra matchat er maskin med för högtalare? Är på jakt efter nya. Några rekommendationer? /Ash Postad 21 December 2010 - 14:35
Jag har matchat min Integra 70.1 med Klipsch högtalare, låter finemang! Postad 21 December 2010 - 14:41
Gör inte så mkt väsen av mig med min DHC 80.2(+Primare A30.7) ni vet redan vad jag tycker
Driver idag Focal 1038BE och det funkar kanon. Ps.Vet inte om jag skrivit det tidigare, men jag mailade Integra (onkyo) och bad dem förklara skillnaden mellan dem. Nämnde också att det förekommer många diskussioner ang. att det är samma maskiner. Fick svar att komponenterna i Integra är av bättre kvalité dvs snävare toleranser. Strömförsörjningen skulle också vara bättre (biffigare?)... Redigerat av SweElite, 21 December 2010 - 15:21. Postad 21 December 2010 - 22:52
Lefflers finns bara i Lin- och Norrköping... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |