Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

vad gör dig riktigt arg?

179 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 November 2009 - 09:01

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
"Hä ä int lätt att förklara för dom som int begrip" som Stenis sa.

Kul kan kanske vara fel ordval när det gäller jakt. Tillfredsställande kan nog passa bättre.
Det är som med allt annat man väljer att syssla med. Fiske, hemmabio eller trimma bilar. Det positiva överväger och sammantaget blir det något man gillar att syssla med. Kul, spännande eller tillfredsställande, det spelar väl ingen större roll vad vi kallar det?
Jag kan lova att det inte finns någon som jagar, fiskar, sysslar med hemmabio eller trimmar bilar som tycker det är pest och pina.

På vilket sätt blir det värre att jaga för att man tycker det är kul? För djuren spelar det ingen som helst roll.
Jag har aldrig sagt att det är kul att döda något djur, försvarslöst eller ej.
Vore det bara själva dödandet jag var ute efter så skulle jag köpa möss på djuraffären och ta hem dem och slå ihjäl dem hemma i värmen. Mycket billigare och mindre besvär än att gå ut i skogen.

Jag skulle inte tro att någon som känner mig skulle ha något att invända mot min mentala status.

Postad 23 November 2009 - 09:47

Unregistered0d510bdf
  • Unregistered0d510bdf
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Älg, hjort och rådjur har jag inga problem med att de jagas, inte heller kanin och hare.
Däremot att våra rovdjur skjuts av avtryckarglada jägare som ser dem som hot(?), eller för att någon hänsynslös jakthund råkat i bråk med en varg och fölorat...det tycker jag är fel.
Varg och andra rovdjur behövs, men visst förstår jag att jägarna se dem som "hot"...de tar ju jägarnas mål.
Samer är nog värst...vafan gör det om vargen tar det de behöver för att överleva?
De har ju hundratusentals renar där uppe, det räcker nog både till varg och människa.
Om det vore skottpengar på de som vill skjuta och skjuter varg, och om jag hade en bössa...då vore jag rik nu, och deras huvuden skulle vara troféer på min vägg.

Låt rovdjuren vara...vi är ändå det värsta rovdjuret på jorden hur mycket de fyrbenta än jagar.

Postad 23 November 2009 - 10:48

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0

Snacka om att ha svårt för att ta till sig fakta. Här är de råa stenålderskänslor som gäller. Trots att du egentligen förstår att faran är nära noll reagerar du med känslor så här starka. Märkligt.

Vad säger att du har mer rätt till skogen än vad andra rovdjur har?

Jadu lille vän nära noll räcker inte när det gäller mina barn,Å varför ha ja mer rätt till skogen än rovdjuren? enkelt jag äger skogen,va jag gör på mina 720 hektar angår ingen så därför skiter jag faktiskt högaktingsfullt i både dina å andras fakta,sen få du kalla det stenålderskänslor om du vill...

Postad 23 November 2009 - 14:20

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Mountain man:

Nu var mitt inlägg inte riktad till dig alls, jag förstår om du tycker det dock.
Men när du ändå tog upp att det var som en hobby så kom jag att tänka på dom individerna som tycker att det är kul att skjuta djur.

Vad som e fel att tycka att det är kul ??

Om man gillar skogen, kamrat andan, spänningen att smyga och vänta in målet, osv osv så är det kanske inget fel i det.
Det är ju trots allt inte så långt från känslan av att smyga på nån annan med sin paintball.

Men när man går in för att skjuta för att det är kul att träffa levande rörliga mål, att det ger en thrill, man njuter av att döda, då börjar det bli rubbad.

Ta tex hobby jakt med pilbåge, där är marginalerna för felträff ganska stora, och att då komma med motivationen att det är kul...
Det missar jag liksom....

Jag betvivlar inte din mentala hälsa, för alla har ju ändå rätt att tycka om olika saker osv osv....

Postad 23 November 2009 - 14:54

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Hux. No worries mate.
Kul var som sagt måhända fel ord. Det är iaf inte tråkigt.

Postad 23 November 2009 - 17:25

Unregistered62469361
  • Unregistered62469361
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Jadu lille vän nära noll räcker inte när det gäller mina barn,Å varför ha ja mer rätt till skogen än rovdjuren? enkelt jag äger skogen,va jag gör på mina 720 hektar angår ingen så därför skiter jag faktiskt högaktingsfullt i både dina å andras fakta,sen få du kalla det stenålderskänslor om du vill...

Riktigt så enkelt är det väll inte? Du äger väll inte djuren. Och då har väll folk rätt att opponera sig? Men om det nu är så farliga djur i dom svenska skogarna borde inte Polisen ta hand om detta då? Dom kunde ju sköta jakten , så kan alla jägare gå hem riva sin vapenlicens och smälta ner sitt gevär. Nä låt polisen jaga, dom ska ju ändå ta hand om allt farligt i vårat samhälle. Då slipper ni ju gå ut i den farliga skogen.

Postad 23 November 2009 - 17:28

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Jo ja äger faktiskt djuren och jakträtten på min mark så så enkelt är det,polisen får gärna jaga för mig på skattebetalarnas bekostnad men det kostar inget för mig för på min mark får dom inte jaga så de va en rätt bra ide:P Och jag tycker inte att skogen är farlig.

Postad 23 November 2009 - 17:32

Unregistered62469361
  • Unregistered62469361
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Jo ja äger faktiskt djuren och jakträtten på min mark så så enkelt är det,polisen får gärna jaga för mig på skattebetalarnas bekostnad men det kostar inget för mig för på min mark får dom inte jaga så de va en rätt bra ide:P Och jag tycker inte att skogen är farlig.

Jag tror fortfarande jägare jagar till 99% för att dom gillar det inte för att det behövs....

Postad 23 November 2009 - 17:42

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Självklart är det så,jag gör de mesta i mitt liv för att ja gillar det,däremot betyder det inte att bara för att ja "gillar" att jaga så skjuter jag ihjäl allt jag ser på min mark för det betyder ju att det blir inga djur kvar å det är dålig viltvård å då får ja ju inga djur kvar till nästa"jakt" kan kanske låta lite grymt för vissa men det är jag som väljer va som ska dödas å inte,snabb förklaring-gammla ej produktiva djur,kalvar som är födda sent å har liten chans att överleva vintern å om dom gör det blir små å dåliga produktiva djur,STORA tjur djur så nya mindre tjurar får chansen att komma in på området...."Hä ä int lätt att förklara för dom som int begrip" va de visst nån som sa en gång i tiden;) Börjar bli något offtopic så dritter i de här nu:) over n out dudes!

Postad 23 November 2009 - 21:30

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0
Människor som går långsamt och dessutom känner att dom måste gå mitt i korridoren, gångvägen, cykelvägen, tunneln, trappan osv. Ska ni gå runt och såsa, håll er till en kant och sluta att svajja runt i mitten som något annat fyllo. Världen bakom er slutar inte att existera bara för att ni inte ser den.

Postad 23 November 2009 - 21:37

Unregistered62469361
  • Unregistered62469361
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Människor som går långsamt och dessutom känner att dom måste gå mitt i korridoren, gångvägen, cykelvägen, tunneln, trappan osv. Ska ni gå runt och såsa, håll er till en kant och sluta att svajja runt i mitten som något annat fyllo. Världen bakom er slutar inte att existera bara för att ni inte ser den.

tyvärr har dessa människor även fått körkort

Postad 23 November 2009 - 22:07

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Människor som går och såsar har en underbar egenskap.

Plingar man på cykeln går tar den till höger två steg åt vänster och den till vänster två steg åt höger...

ofelbart

händer alltid.

Postad 23 November 2009 - 23:47

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Något mer som är ritkgit irriterande.. Folk som inte kan bete sig och hålla tyst på Bio... B)

Postad 24 November 2009 - 09:13

Unregistered0d510bdf
  • Unregistered0d510bdf
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Något mer som är ritkgit irriterande.. Folk som inte kan bete sig och hålla tyst på Bio... B)

Kan inte göra annat än att hålla med.
Blir tokig på folk som babblar eller leker med mobilen.
Det var en som satt bredvid mig som smsade med en kompis längre fram genom en hel film, och han brydde sig inte när man sa till honom heller.
Men han är ju cool, han är ju 17 eller nått sånt, har en dyr mobil och senaste frillan...och vore jag inte en snäll person, så hade mobilen flugit mot salongens papperstunna vid utgången..

Postad 24 November 2009 - 12:24

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
Ni blir inte så här arga när tvn inte funkar, får jag hoppas ;)

http://www.youtube.c...h?v=Kr_O6gDujL8

Postad 24 November 2009 - 12:31

Fibostop
  • Fibostop
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Samma typ av idioter som ligger i vänstefilen och sover, jag brukar köra om dom på höger sida och sen gena snett framför och ställa mig på bromsen så de fan lär sig att man ska köra om i vänsterfilen, det är lag på det.

Men vissa tycker det är så tufft ligga i vänsterfilen bara för sakens skull eller så är dom lata för de ska svänga vänster 5km längre fram.

I Tyskland hade en svensk i vänsterfil blivit mosad om han inte flyttat på sig.

Postad 24 November 2009 - 12:38

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0

Samma typ av idioter som ligger i vänstefilen och sover, jag brukar köra om dom på höger sida och sen gena snett framför och ställa mig på bromsen så de fan lär sig att man ska köra om i vänsterfilen, det är lag på det.

Men vissa tycker det är så tufft ligga i vänsterfilen bara för sakens skull eller så är dom lata för de ska svänga vänster 5km längre fram.

I Tyskland hade en svensk i vänsterfil blivit mosad om han inte flyttat på sig.

Får hoppas att du inte tillhör dom som tvunget skall köra om trots att det är 5km kö ;)

Postad 24 November 2009 - 13:24

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0

Ni blir inte så här arga när tvn inte funkar, får jag hoppas ;)

http://www.youtube.c...h?v=Kr_O6gDujL8

Självklart ;)

Postad 24 November 2009 - 13:34

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2261 inlägg
  • 0

Lägger även till barnfamiljer med barnvagn som på en lönelördag tycker det är en skitbra idé att stanna utan att gå åt sidan och prata med bekanta på den allra smalaste sträckan på stadens gågata.

Eller varför inte de puckon som på ICA Maxi ska stoppa ner hela huvudet i kyldisken och leta efter något samtidigt som de har sin megavagn (ni vet de som rymmer ca 15 båtflyktingar...) vinkelrätt ut i gången och därav blockerar gången totalt.

Ovanstående kan jag irritera mig liiiiiiiiite på...

//P

Postad 24 November 2009 - 16:31

Unregistered0d510bdf
  • Unregistered0d510bdf
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Lägger även till barnfamiljer med barnvagn som på en lönelördag tycker det är en skitbra idé att stanna utan att gå åt sidan och prata med bekanta på den allra smalaste sträckan på stadens gågata.

Eller varför inte de puckon som på ICA Maxi ska stoppa ner hela huvudet i kyldisken och leta efter något samtidigt som de har sin megavagn (ni vet de som rymmer ca 15 båtflyktingar...) vinkelrätt ut i gången och därav blockerar gången totalt.

Ovanstående kan jag irritera mig liiiiiiiiite på...

//P

Spaka till på vagnen, så kanske de åker ner i frysdisken. ;)

Postad 24 November 2009 - 17:01

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0

Kan inte göra annat än att hålla med.
Blir tokig på folk som babblar eller leker med mobilen.
Det var en som satt bredvid mig som smsade med en kompis längre fram genom en hel film, och han brydde sig inte när man sa till honom heller.
Men han är ju cool, han är ju 17 eller nått sånt, har en dyr mobil och senaste frillan...och vore jag inte en snäll person, så hade mobilen flugit mot salongens papperstunna vid utgången..

Själv så var det nu senast häromdagen när jag såg New Moon.. I någon scen när det började bli lite intimt så började någon kille längre bak dumma sig.. Han jag bara vetat vem så hade jag nog fan slängt läskflaskan i huvudet på honom... Irriterar mig väldigt på sådan respektlöshet... ;)

Redigerat av Darth Tojayz, 24 November 2009 - 17:04.

Postad 24 November 2009 - 17:19

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0
Jag blir arg på de som tycker att det är helt okej att bete sig som en idiot bara för att man tycker att någon annan gör fel. Ni är fan sämst!

Postad 24 November 2009 - 17:30

Unregistered62469361
  • Unregistered62469361
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Jag blir arg på de som tycker att det är helt okej att bete sig som en idiot bara för att man tycker att någon annan gör fel. Ni är fan sämst!

var det inte det du gjorde nu? Jamen välkommen i klubben då ;)

Postad 24 November 2009 - 17:30

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Poliser som ödslar tid på småbrott( cyklister typ )
än dom som verkligen förstör samhället.

Postad 24 November 2009 - 17:51

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0

var det inte det du gjorde nu? Jamen välkommen i klubben då ;)

Tackar!

Poliser som ödslar tid på småbrott (cyklister typ )

Cyklism bör bestraffas!

Postad 24 November 2009 - 17:52

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Biostök, ni som irriterar er på det, ni har en alldeles egen tråd
https://www.minhembi...howtopic=248563
Ni är inte ensamma ska sägas.

Redigerat av Monshi, 24 November 2009 - 17:53.

Postad 28 November 2009 - 17:09

Unregistered1803
  • Unregistered1803
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
[quote name='Sunshine9' date='Nov 22 2009, 15:49 ' post='2669598']
Kents nya singel "Töntarna" .

När till och med Kent sjunger om hämnd och att hänga folk långsamt och högt blir jag bekymrad över världens tillstånd.

Vad handlar låten om? Vilka är töntarna och vilka riktar den sig emot? Hatisk låt med ett hatiskt klassiskt "vi mot dom-tema". Besviken.

Förövrigt, människor som står o skrattar Istället för att hjälpa människor som ligger o blöder på marken gör mig extra vansinnig.
[/qoute]

Postad 29 November 2009 - 01:26

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0

har en bekant som är riktigt illond(gillar att ######s)
T.e.x man kan stå och prata med en kompis när man helt plötsligt får ett slag/nypp/knuff av han utan som helst förvarning.
gick så långt så att jag började känna mig riktigt osäker i hans närhet,var alltid på helspänn.
men så en dag när jag knappt hade sovit något å humöret var riktigt i botten så kom han förbi och gav mig en rejäl klapp på huvudet(inte skönt när man är helt renrakad).
svartnade direkt för mina ögon och jag måttade ett slag med full kraft,som tur var så träffade jag axeln och inget annat "känsligt" ställe.
efter den smällen så är allt lungt mellan oss,inga slag,nyppningar eller knuffar från hans sida.....

Påminner om en sak som hände mig i högstadiet. Varje gång en kille gick förbi mig utan att jag såg, slog han till mig på armen hårt. Tålamodet höll rätt länge, men så småningom kom smällen som gjorde att det rann över, och jag vände mig om snabbt och slog till så hårt jag kunde. Där stod en av skolans snällaste killar och höll sig om axeln och trodde att den hade gått ur led... :)

Alltså är härmapor det värsta jag vet...! ...hmm, vänta nu... ;)

Postad 29 November 2009 - 13:50

Unregistered0d510bdf
  • Unregistered0d510bdf
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Hur kan folk ha så svårt för att stänga luckan till sopnedkastet? Det behövs inte direkt någon examen från KTH för att stänga den...puckona lyckas ju öppna den, gör likadant fast tvärtom så stängs den. :)

Postad 29 November 2009 - 18:43

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Idioter till bilförare som tycker att högerregeln inte gäller när man kommer som cyklist

höll på att bli påkörd av en bil idag, då jag kom lagom till övergångsstället vid korsningen så tyckte han att antagligen att det var dags att svänga, ###### pucko.
tur att han inte skulle korsa gatan för då hade jag suttit fast i hans bakparti.
utan att han svängde i den riktning jag var påväg mot ( rätt lågiskt )

körde i allfall förbi han på innersidan, om jag inte hade kommit i högfart så hade han antagligen fått en buckla på dörrsidan.

Postad 29 November 2009 - 18:47

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0

Poliser som ödslar tid på småbrott( cyklister typ )

Smart :)

Postad 29 November 2009 - 20:07

pki
  • pki
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Idioter till bilförare som tycker att högerregeln inte gäller när man kommer som cyklist

höll på att bli påkörd av en bil idag, då jag kom lagom till övergångsstället vid korsningen så tyckte han att antagligen att det var dags att svänga, ###### pucko.
tur att han inte skulle korsa gatan för då hade jag suttit fast i hans bakparti.
utan att han svängde i den riktning jag var påväg mot ( rätt lågiskt )

körde i allfall förbi han på innersidan, om jag inte hade kommit i högfart så hade han antagligen fått en buckla på dörrsidan.

måste bara fråga, var det en "cykelbana" vid sidan om vägbanan som du cyklade på?

Postad 29 November 2009 - 20:24

Sonnerphors
  • Sonnerphors
  • Lärjunge

• 380 inlägg
  • 0
Idioter till cyklister som tror dom är smarta när dom svänger ut framför bilar på övergångsställen.

Samt de som ljuger så mycket att de själva tror på sina lögner :)

Postad 29 November 2009 - 21:15

monkeydoodle
  • monkeydoodle
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Det märks att du bor i Göteborg och inte vet vad du pratar om, vi som bor med djuren i våran närhet har en helt annan bild mot vad du har. Sen är det konstigt att det finns kvar vargar och björnar om jägarna är dessa blodtörstiga monster du och trädkramare vill påvisa, konstigt eftersom att båda arterna än idag lever kvar i norden.

Ja du, nu blev ju vargen faktiskt utrotad i Sverige, den vi har idag är "inplanterad", om nu man ska bo på landet,
har man inte ett ansvar själv då att se till och leva efter dom permisser det livet har, men nej som alla andra ska ett tänkt hot avskjutas så du slipper vara där själv och vara den som vakar över barnen, konstigt att barn i bla Brasiliens regnskog överlever ens, men det kanske är för att dom från tidig ålder får lära sej om faror och ta eget ansvar, förutom då att vuxna faktiskt är där hela tiden.

Postad 30 November 2009 - 10:01

Unregistered0d510bdf
  • Unregistered0d510bdf
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Puckon som bor ute på vischan och inte vill göra annat än att skjuta ihjäl alla rovdjur, bara för att de inkäktar på deras jaktrevir och finns i deras skog.
Eftersom ingen människa har dödats de senaste +100 åren, så är ni nog rätt säkra där ute på vischan, för vargen är lika rädd för er som ni är för den. :)
Problemet ligger nog mer i att de måste äta, precis som vi och de tar rådjur, älg, ett och ett annat får(de som inte rivs ihjäl av hundar det vill sägas) och några renar, så det stora problemet är monetärt helt enkelt.
Eller som ABBA sjöng: Money, money, money...

Låt våra rovdjur vara, de behövs...och det är inget j*vla trädkrameri som en del vill få det till.

Postad 30 November 2009 - 10:44

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Idioter som har svårt att inse att dom har fel, dom kör stenhårt på sin inbillade sanning och försöker övertyga andra om att dom har rätt. Sedan gör dom allt för att få folk att vända sig imot en till råga på allt...

Helt otroligt.... och av dom som det hela egentligen handlar om, och den enda som skulle kunna lösa det hela genom att tala om för "vissa personen" vad han verkligen sagt till mig, Han är tyvärr inte i livet längre... ;)

Ibland är det surt, man blir så jäkla trött på idioter, segfattade personer som liksom har bestämmt sig för att det är på ett vist vis och vägrar att ändra uppfattning.

suck... aja, vad kan man göra, bara låta dom leva vidare i deras patetiska fantasivärld och tro vad dom vill. Jag tänker inte delta i "spelet", nu blir det till att ignorera dom totalt och liksom koncentrera mig på att umgås med mina kompisar som inte har slagit i huvudet vid födseln... !!!

Over and Out !!!

Puckon som bor ute på vischan och inte vill göra annat än att skjuta ihjäl alla rovdjur, bara för att de inkäktar på deras jaktrevir och finns i deras skog.
Eftersom ingen människa har dödats de senaste +100 åren, så är ni nog rätt säkra där ute på vischan, för vargen är lika rädd för er som ni är för den. :unsure:
Problemet ligger nog mer i att de måste äta, precis som vi och de tar rådjur, älg, ett och ett annat får(de som inte rivs ihjäl av hundar det vill sägas) och några renar, så det stora problemet är monetärt helt enkelt.
Eller som ABBA sjöng: Money, money, money...

Låt våra rovdjur vara, de behövs...och det är inget j*vla trädkrameri som en del vill få det till.

+7754932 !!!!

Du har mitt fulla stöd !

Postad 30 November 2009 - 12:02

shakula
  • shakula
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Idioter till cyklister som tror dom är smarta när dom svänger ut framför bilar på övergångsställen.

+1

Bilister som ligger i vänsterfilen och sedan direkt efter ett trafikljus ska av i nästa avfart. Bara för att DE ska fram snabbast så ska alla andra bromsa in och släppa fram dem. Plannera ditt bilkörande för helsike!

Postad 30 November 2009 - 16:23

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0

Puckon som bor ute på vischan och inte vill göra annat än att skjuta ihjäl alla rovdjur
[...]
Eftersom ingen människa har dödats de senaste +100 åren, så är ni nog rätt säkra där ute på vischan, för vargen är lika rädd för er som ni är för den. ;)

Oväntat mycket prat om jakt och trafik... Jag får väl också ge mig in i ett av ämnena.

Jag tror att väldigt många har en felaktig uppfattning om varför folk på vischan är som de är, och gör som de gör. Särskilt stadsbor som helt enkelt ser på vissa saker på ett annorlunda sätt.

Jag jagar själv inte, och hade nog aldrig kunnat skjuta ett djur. Men för det kan jag ju inte sitta och klanka ner på jägare, det hade bara gjort mig till en hycklare då jag äter köttet de bringar hem. Att jägare skulle skita i djur är, i alla fall där jag bor, rent skitprat. Häromkring jagar många, vilket gör att jag faktiskt känner flera jägare, och inte bara plockar argument ur luften. (Inte riktat åt dig, freddie5150.) Det är sant att jakt är en hobby för dem, för att de tycker det är avslappnande och kul (ja, faktiskt!), men det betyder ju inte att de går ut bara för att ta död på irriterande djur. De har respekt för djuren, på sitt sätt.

En människa behöver knappast gå och oroa sig för att bli anfallen av en "vanlig" varg, men ett argument som ofta rör sig ute på landet - men som många nog inte ens ser som en möjlighet för att det inte skriks om i media - är att djurparker skulle släppa ut denna sorts djur i det fria efter en lång tids fångenskap, och djuren helt enkelt tappat vissa instinkter. Man ser inte vargar så ofta därför att de inte vill synas. När man däremot ser en varg i sin trädgård i ett tätbebyggt område (vilket hände en bekant för inte så längesedan), vet man att den vargen inte är lika rädd för en, som man är för den. Då är det väl självklart att folk tar det säkra före det osäkra. Det är inte så eftertänksamt att säga "Ingen människa har dödats de senaste 100 åren", då även den råaste vargdödare kan använda det som argument.

Postad 30 November 2009 - 16:52

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
Jakt, Är det rätt att våldta nån för att man är kåt? = Nej. Är det rätt att våldta nån för att man tycker det är kul? = Nej. Ni som vill skjuta rovdjur kommer säkert från färjestad och spelar hockey och har som ursäkt till en våldtäkt, att frugan är gravid och ni har inte haft sex på 5 månader.

Postad 30 November 2009 - 17:06

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
Folk som drar med sig kundvagnar hem efter dom handlat. Inte fan kan asen ta tillbaka dom efter sig, utan tar bara nya hela tiden. Står mängder av dom på området. Ser jag någon så blir jag helt vansinnig.

Nästa gång jag ser nån ska jag slita upp mobilen och stå hyffsat nära dom och ta ett kort på dom, då kommer dom såklart undra va fan jag sysslar med. Då säger man att man ska visa bilden för butiken dom tagit vagnen ifrån, allt bara för att j-vlas med dom och se hur dom reagerar ;)

Redigerat av New Player, 30 November 2009 - 17:06.

Postad 30 November 2009 - 17:13

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

måste bara fråga, var det en "cykelbana" vid sidan om vägbanan som du cyklade på?

nej utan jag cyklade på en vanlig väg med 2 filer.
(antar att du har ett genialt svar om det hade varit en cykelbana jag hade cyklat på? i så fall så får du svara då jag gärna vill veta)

men jag har hållit på att bli påkörd när jag lämnade en cykelbana för att passera en väg, men då var inte felet högerregeln utan en som en sket i fotgängare som gick över övergångstället, tur så var jag ju qvick och kunde slänga mig ut i andra filen och passera han. ( försökte rita upp en bild på paint hur det såg ut, men det var tämligen svårt, då det är en viadukt )

Postad 30 November 2009 - 18:18

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

När argumenten tar slut så tar nedlåtandet vid. Fånigt, men så reagerar många när de inser att de inte har några argument kvar. Tyvärr.

Ett fullständigt idiotisk beteende, som antagligen förr eller senare kommer att straffa sig med en rejäl krock.

Postad 30 November 2009 - 18:52

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

Ja du, nu blev ju vargen faktiskt utrotad i Sverige, den vi har idag är "inplanterad", om nu man ska bo på landet,
har man inte ett ansvar själv då att se till och leva efter dom permisser det livet har, men nej som alla andra ska ett tänkt hot avskjutas så du slipper vara där själv och vara den som vakar över barnen, konstigt att barn i bla Brasiliens regnskog överlever ens, men det kanske är för att dom från tidig ålder får lära sej om faror och ta eget ansvar, förutom då att vuxna faktiskt är där hela tiden.

Givetvis måste man anpassa sig efter vart man valt sin bostad, men för den skull behöver det inte betyda att man av hela sitt hjärta hatar och vill utrota rovdjur bara för att de utgör en fara för människor när det slår slint i djurets huvud.

Jakt, Är det rätt att våldta nån för att man är kåt? = Nej. Är det rätt att våldta nån för att man tycker det är kul? = Nej. Ni som vill skjuta rovdjur kommer säkert från färjestad och spelar hockey och har som ursäkt till en våldtäkt, att frugan är gravid och ni har inte haft sex på 5 månader.

Är det fel att ha en hobby, ett intresse och finna ett nöje vid att sitta vid en eld ute på ex. ett älgpass och sköta sig själv, hoppas det springer förbi en älg i rätt läge så att man får mat på bordet?
Är det fel att ha respekt för friska rovdjur men ta bort de som utgör fara för allmänheten pga att det slår slint i huvudet? Många skadade djur (framförallt björn) tenderar att vara mindre skygga för djurarten "homosapiens", människan, är det då fel av oss att ta bort djuret som dels, som nämnt, är skadat och dels utgör ett hot för allmänheten?

Det är sant att jakt är en hobby för dem, för att de tycker det är avslappnande och kul (ja, faktiskt!), men det betyder ju inte att de går ut bara för att ta död på irriterande djur. De har respekt för djuren, på sitt sätt.

Precis, jakten i sig självt är så mycket mer än att bara skjuta ett vilt, det är en hel gemenskap, årligen samlas ett gäng för att ha trevligt och som bonus få mat på bordet.
Det är dessutom oerhört rogivande att sitta på ett pass, göra upp en liten eld, dricka kaffe och njuta av naturen.
Köttet som hamnar i frysen är för många "bara" en bonus. Det skulle vara roligt att veta hur många av de som avskyr jakt och jägare på så lösa grunder som att "alla" är rovlystna kallblodiga mördare, om de visste vilket förarbete och arbete som faktiskt ligger bakom det kött som slutligen hamnar i fryser.
Det är inte bara att hämta färdig paketerat och ev. nedmalet till färs eller tillrett till buljong.

------------------

Men det är ändå skillnad att bo i en betongdjungel och "på vischan".

Postad 30 November 2009 - 19:16

Unregistered0d510bdf
  • Unregistered0d510bdf
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Oväntat mycket prat om jakt och trafik... Jag får väl också ge mig in i ett av ämnena.

Jag tror att väldigt många har en felaktig uppfattning om varför folk på vischan är som de är, och gör som de gör. Särskilt stadsbor som helt enkelt ser på vissa saker på ett annorlunda sätt.

Jag jagar själv inte, och hade nog aldrig kunnat skjuta ett djur. Men för det kan jag ju inte sitta och klanka ner på jägare, det hade bara gjort mig till en hycklare då jag äter köttet de bringar hem. Att jägare skulle skita i djur är, i alla fall där jag bor, rent skitprat. Häromkring jagar många, vilket gör att jag faktiskt känner flera jägare, och inte bara plockar argument ur luften. (Inte riktat åt dig, freddie5150.) Det är sant att jakt är en hobby för dem, för att de tycker det är avslappnande och kul (ja, faktiskt!), men det betyder ju inte att de går ut bara för att ta död på irriterande djur. De har respekt för djuren, på sitt sätt.

En människa behöver knappast gå och oroa sig för att bli anfallen av en "vanlig" varg, men ett argument som ofta rör sig ute på landet - men som många nog inte ens ser som en möjlighet för att det inte skriks om i media - är att djurparker skulle släppa ut denna sorts djur i det fria efter en lång tids fångenskap, och djuren helt enkelt tappat vissa instinkter. Man ser inte vargar så ofta därför att de inte vill synas. När man däremot ser en varg i sin trädgård i ett tätbebyggt område (vilket hände en bekant för inte så längesedan), vet man att den vargen inte är lika rädd för en, som man är för den. Då är det väl självklart att folk tar det säkra före det osäkra. Det är inte så eftertänksamt att säga "Ingen människa har dödats de senaste 100 åren", då även den råaste vargdödare kan använda det som argument.

Jag har absolut inget emot jägare i sig, och jag äter gärna vilt...MEN...rovdjuren behövs, och de är inte farliga för människan ifall människan inte stör dem på något sätt.

Det är okunnighet det handlar om, de som bor i varg"täta" områden borde kanske utbildas i hur vargen är och hur den beter sig, så att de får reda på att det är ett rätt skyggt men även rätt nyfiket djur.
Hundar är mer lynniga än vad vargen är, vilket gör dem mer farlig och det märker man ju på alla hundattacker det står om i tidningarna.

Postad 30 November 2009 - 20:47

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

Jag har absolut inget emot jägare i sig, och jag äter gärna vilt...MEN...rovdjuren behövs, och de är inte farliga för människan ifall människan inte stör dem på något sätt.

Det är okunnighet det handlar om, de som bor i varg"täta" områden borde kanske utbildas i hur vargen är och hur den beter sig, så att de får reda på att det är ett rätt skyggt men även rätt nyfiket djur.
Hundar är mer lynniga än vad vargen är, vilket gör dem mer farlig och det märker man ju på alla hundattacker det står om i tidningarna.

Som jag skrev så förefaller de vara mindre rädda människan när de är skadade/när det slår om i huvudet. Sen att det olyckor händer oftare med hundar "kan" ha att göra med att människan överlag större exponering mot dem.

Visst behövs rovdjur, det säger jag inget om heller, så länge de regleras i form av nödvändig elimination av de skadade individerna, inte raserna (vilket även är min åsikt gällande "kamphundar" (som per polisens definition inte existerar)).

Postad 30 November 2009 - 22:00

Unregistered62469361
  • Unregistered62469361
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
Jag stör mig enormt på folk som skräpar ner. T ex. folk som inte har vett att slänga sin fimp i en askkopp, eller åtminstone ta med den tills man hittar en. Istället ska de ligga och skräpa i busskuren, på stranden eller på gatan.
Eller dom idioter som åker till de små sopstationerna avsedda glas/plast/plåt och har med sig stora skrymmande saker dom inte kan slänga där. I stället slängs de högar på marken och blir liggande där tills någon från kommunen tar hand om det.
Smaklöst att vuxna människor gör så, helt ofattbart...... ;)

Redan när jag var i tonåren hade jag vett att behålla mitt skräp i fickorna tills det gick att slänga i en papperskorg

Postad 30 November 2009 - 23:05

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Idioter som står still i bredd i en rulltrappa. Eller för den delen, de som står still till vänster i en rulltrappa.

fasiken, det är inte meningen man ska stå stilla i en rulltrappa! Som så varit då hade vi fått kliva in i burar!
Bra träning för benen, inte för att jag har bråttom

Suckar lite åt de som sneddar över cykelbanor och blir ack så förskräckta när man plingar på dem. Eller den som som står still mitt på cykelbanan. Inte helt sällan pratande i telefon. Inte så brett där jag brukar träffa på dessa drömmare.
ja, den servicebil, för godisautomater i t-banan tror jag, som stannar på samma ställe. Inte smart. Om de bara stannat cirka 10 meter tidigare hade det funnit massor med utrymme vid sidan av bilen. jag bara väntar på den dagen jag frontalkrockar med en annan cyklist vid passage av denna bild. Finns ingen annanstans att ta vägen och sikten är starkt begränsad.

Sådär, ack så irriterad man kan vara över småsaker. Fast arg blir jag inte, så egentligen OT...

Postad 30 November 2009 - 23:19

Unregistered0d510bdf
  • Unregistered0d510bdf
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Idioter som står still i bredd i en rulltrappa. Eller för den delen, de som står still till vänster i en rulltrappa.

fasiken, det är inte meningen man ska stå stilla i en rulltrappa! Som så varit då hade vi fått kliva in i burar!
Bra träning för benen, inte för att jag har bråttom

Suckar lite åt de som sneddar över cykelbanor och blir ack så förskräckta när man plingar på dem. Eller den som som står still mitt på cykelbanan. Inte helt sällan pratande i telefon. Inte så brett där jag brukar träffa på dessa drömmare.
ja, den servicebil, för godisautomater i t-banan tror jag, som stannar på samma ställe. Inte smart. Om de bara stannat cirka 10 meter tidigare hade det funnit massor med utrymme vid sidan av bilen. jag bara väntar på den dagen jag frontalkrockar med en annan cyklist vid passage av denna bild. Finns ingen annanstans att ta vägen och sikten är starkt begränsad.

Sådär, ack så irriterad man kan vara över småsaker. Fast arg blir jag inte, så egentligen OT...

Hela idén med rulltrappa är ju att man inte ska behöva röra på fläsket, därför står man still och låter de som vill röra på sig ta den vanliga trappan. :P

Nu när rökare kom upp på tapeten igen, så har jag en sak som gör mig förbannad på rökare..VARFÖR kan de inte följa förbudsskyltar?
Man får inte röka i buskurer här i stan, men ändå så sitter det rökare där och bolmar med förbudsklistermärket precis bredvid dem.
Sätter hyresvärden upp en lapp i trappan om att rökning i trapphus och hiss är förbjudet, så har den rivits ner dagen efter...jag tror inte det är en astmatiker som river ner lappen...så det måste ju vara en sådan där "förföljd" rökare.
Det finns hur mycket skadliga ämnen som helst i en cigarett, om jag inte minns fel, så var det över 4000.
Som t ex vätecyanid...samma ämne nazisterna använde i sina gaskammare...tänk på det nästa gång ni tänder en cigarett och suger i er det. :P

Postad 30 November 2009 - 23:28

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0

Men det är ändå skillnad att bo i en betongdjungel och "på vischan".

Göteborg är stort, vi har både hus och öppna ängar. Vildsvin vid den centrala kyrkogården, och vargar i bohuslän.

Postad 01 December 2009 - 00:13

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...howtopic=249493

som djurägare blir jag bara förbannad när jag läser om folk som tänker skaffa i detta fall en hund men inte kan ta hand om den.

Redigerat av Unregisteredbae06969, 01 December 2009 - 00:15.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.