Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasat tar över Premier League 2010-2011

433 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 mars 2010 - 13:57

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Jag är precis som dig Newcastle fan och tycker TV4 har pissat på oss som följer den ligan! Ser fram emot höstens Viasatsport sändningar från PL med Newcastle! :)

Vi får väl se hur om Viasat väljer att följa bottenlagen. :D

För egen del så har jag tänkt ändra mitt CD abonnemang från [Familjepaketet med Canal+ Total] till "bara" Familjepaketet, då behåller jag de flesta av HD-kanalerna, vilket är en stor anledning till att jag har CD. deras HD-utbud är helt överlägset.

Jag "sparar" då ca: 220 kr/månaden som jag istället använder till ett Viasat abonnemang för att kunna se PL och CL. Jag har idag ett abonnemang där jag betalar 100 kr/mån (erbjudande, kostar egentligen 200 kr/mån) för att kunna se CL-fotboll. Så i slutändan behöver det inte bli så mycket dyrare för mig med satellit och dubbla abonnemang, men jag har tänkt avvakta tills jag vet vem som sänder fotbolls-VM i HD och ett bra paketerbjudande på en HD-box och kanaler från Viasat. Men jag ska faktiskt börja med att säga upp det Viasat-abonnemang som jag har idag...

Postad 27 mars 2010 - 09:40

Anti Turmoil
  • Anti Turmoil
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
elände, precis tecknat 24 månader (november 2009) för att se på PL, det börjar väldigt bra, Newcastle åker ur PL och TV4 visar inte en enda match från coca cola ligan. Vi har iofs väldigt bra bild jämfört vår boxer men nu måste man typ byta till VS, allt för att göra min fru glad (det är hon som följer PL)

Postad 27 mars 2010 - 10:45

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Vi får väl se hur om Viasat väljer att följa bottenlagen. :P

hahahaha.. ja vi får väll se! :) Förr förra året tyckte jag det iofs såg väldigt bra ut innan säsongen, men det sket sig ju kapitalt!

Postad 27 mars 2010 - 12:46

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Beställde viasat sport idag så man kan följa pl =). Tänkte även säga upp canal plus idag men då kunde ja inte det pga man kan bara ringa och säga upp abb på vardagar. Väldigt dåligt.

Postad 27 mars 2010 - 18:13

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Själv hade jag Viasat Sport paket via Comhem för 139 kr per månad.
Idag ringde jag till Comhem och abbonerade på Viasat Premium paket istället, som inkluderar 13 kanaler (alltså 8 filmkanaler TV1000 och 5 sportkanaler i form av Viasat Sport paket) för 199 kr per månad.
Gratis de två första månaderna (april och maj) och därefter 199 kr/månad för denna paket Viasat Premium!
Jag är hur nöjd som helst och ser fram emot en hel del bra filmer och Premier League så klart! :)
Mest ser jag fram emot den nya HD-kanalen - Viasat Premier League HD! :rolleyes: Riktig underhållning! :P :D

OBS! Antar att Comhem inte ändrar på prislappen senare vid eventuell prishöjning för Viasat Sport paket i och med att min bindningstid för Viasat Premium sträcker sig 12 månader framåt.

Redigerat av Brando70, 27 mars 2010 - 18:16.

Postad 27 mars 2010 - 20:56

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Själv hade jag Viasat Sport paket via Comhem för 139 kr per månad.
Idag ringde jag till Comhem och abbonerade på Viasat Premium paket istället, som inkluderar 13 kanaler (alltså 8 filmkanaler TV1000 och 5 sportkanaler i form av Viasat Sport paket) för 199 kr per månad.
Gratis de två första månaderna (april och maj) och därefter 199 kr/månad för denna paket Viasat Premium!
Jag är hur nöjd som helst och ser fram emot en hel del bra filmer och Premier League så klart! :)
Mest ser jag fram emot den nya HD-kanalen - Viasat Premier League HD! :rolleyes: Riktig underhållning! :P :D

OBS! Antar att Comhem inte ändrar på prislappen senare vid eventuell prishöjning för Viasat Sport paket i och med att min bindningstid för Viasat Premium sträcker sig 12 månader framåt.

Jag kan inte se att de kan höja priset för dig. Så där ska du inte behöva oroa dig. Jag hade själv gjort likadant om jag inte redan varit bunden tom september. Så för mig känns det bättre att köra för 139:- nu, och sen betala lite mer under själva säsongen, men så är jag obunden och kan säga upp abonnemanget över nästa sommar.

Observera att det inte är klart än att "PL-HD" kommer sändas via Comhem. Troligen blir det väl så att det sänds, men inget klart än.

Postad 27 mars 2010 - 22:44

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Jag tror att det här priset på 199 kr/månad står kvar oavsett eventuella prisändringar/prishöjningar.
Det blir väl 199 kr/månad tills abbonemanget på 12 månader löpt ut i april nästa år.
Egentligen fick jag ganska bra deal med Comhem faktiskt. Det enda de behövde göra var att göra om mitt abbonemang, justera lite... från Viasat Sport (obundet avtal) till Viasat Premium (12 månader avtal). Och det blev två gratis månader vilket betyder att jag kommer att betala 10 månader x 199 kr = 1 990 kr fram till den 1 April 2011.
Jättebra erbjudande i mina ögon med tanke på att det är en härlig kombination filmer+sport och dessutom två HD-kanaler (eventuellt tre HD-kanaler om man inkluderar Viasat Premier League HD), TV1000 HD & Viasat SportHD!
Viasat Premiere League HD är ett MÅSTE på Comhem!!! Punkt-slut. :P

Postad 27 mars 2010 - 23:09

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

Jag tror att det här priset på 199 kr/månad står kvar oavsett eventuella prisändringar/prishöjningar.
Det blir väl 199 kr/månad tills abbonemanget på 12 månader löpt ut i april nästa år.
Egentligen fick jag ganska bra deal med Comhem faktiskt. Det enda de behövde göra var att göra om mitt abbonemang, justera lite... från Viasat Sport (obundet avtal) till Viasat Premium (12 månader avtal). Och det blev två gratis månader vilket betyder att jag kommer att betala 10 månader x 199 kr = 1 990 kr fram till den 1 April 2011.
Jättebra erbjudande i mina ögon med tanke på att det är en härlig kombination filmer+sport och dessutom två HD-kanaler (eventuellt tre HD-kanaler om man inkluderar Viasat Premier League HD), TV1000 HD & Viasat SportHD!
Viasat Premiere League HD är ett MÅSTE på Comhem!!! Punkt-slut. :)

Självklart kommer Viasat PL HD där - hur skulle det se ut annars? :P

Postad 28 mars 2010 - 10:08

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Självklart kommer Viasat PL HD där - hur skulle det se ut annars? :)

illa...

Postad 28 mars 2010 - 19:15

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Viasats sändningar når inte samma kvalitet som med Canal+ om inte kommentatorerna fån C+ går över till Viasat.

Tills dess kommer jag avvakta, har inte haft tv1000 sedan 1996.

Postad 29 mars 2010 - 06:22

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
En sak som jag inte riktigt får ihop är att Viasat kommer visa de mest populära matcherna i Viasat Fotboll. Samtidigt kommer man inte kunna se alla matcher, om man inte har tillgång till HD. Således; kommer de sämsta matcherna visas på HD-kanalerna?

Postad 29 mars 2010 - 06:28

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Har du läst det finstilta? Jag skulle bli förvånad om det inte står att de har rätt att höja priserna "om det är nödvändigt" (eller något liknande). En annan möjlighet är ju att de lägger nya kanaler utanför de paket som finns idag, t ex Viasat PL HD, d v s att den kommer att kosta extra.

Redigerat av Tomas L, 29 mars 2010 - 06:28.

Postad 29 mars 2010 - 10:15

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Nej den kommer ingå i Viasat Sport paketet.

Postad 29 mars 2010 - 11:10

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

En sak som jag inte riktigt får ihop är att Viasat kommer visa de mest populära matcherna i Viasat Fotboll. Samtidigt kommer man inte kunna se alla matcher, om man inte har tillgång till HD. Således; kommer de sämsta matcherna visas på HD-kanalerna?

Det tror jag inte om Viasat bara tar över Canal+ paket rakt av, utan av vad som är producerats i HD och jag gissar att det är Sky Sport som väljer ut vilka matcher som produceras i HD . På lördag visas Man U-Chelsea på Canal+ Sport HD och det är en av vårens hetaste matcher.

Postad 29 mars 2010 - 16:45

jacozz
  • jacozz
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Ähhh, är så trött på denna monopolsituation. Det hela är uppbyggt på samma sätt som det var på så 80-talet.
Klubbarna borde genom något gemensamt organ ta hand om produktionen/distributionen själva och ta betalt via pay per view direkt mot konsument, ( och då menar jag inte som pay per view funkar idag. 139:- för att att se EN sunkig allsvensk match???) Distributionen borde år 2010 kunnas göras utan problem via internet. Hoppa över dessa mellanhänder som ändå inte tillför någon vettig sakkunskap. Trött på ritOlas floskler och Bosse Petterssons dryga attityd. Kommentatorerna ska vi inte tala om :)

Postad 29 mars 2010 - 17:09

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0

Trött på ritOlas floskler och Bosse Petterssons dryga attityd. Kommentatorerna ska vi inte tala om :)

Vänta bara tills den där pajasen från FC Z släpps lös på arenorna och ställer en massa korkade frågor.

Postad 29 mars 2010 - 17:21

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

Vänta bara tills den där pajasen från FC Z släpps lös på arenorna och ställer en massa korkade frågor.

Oh nooo!!

Postad 30 mars 2010 - 00:42

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1 592 inlägg
  • 0

Hmm, ett möjligt scenario.

Postad 30 mars 2010 - 19:52

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

Vem då, Glenn Hysén?

:)

Postad 30 mars 2010 - 22:46

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0
Det är ju märkvärdigt vilket otroligt gnäll det är på Viasats sportredaktion. Har haft Viasat i flera år för CL:s skull och jag tycker det är ganska OK!! Jag tycker det är kanon att man nu får både CL och PL från samma leverantör...

Tänk positivt :angry:

(Och kvalitet för mig, det är när favvolaget vinner eller då 13 rätt på tipset sitter)

Redigerat av Spiritwalker, 30 mars 2010 - 22:48.

Postad 31 mars 2010 - 11:33

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Det är ju märkvärdigt vilket otroligt gnäll det är på Viasats sportredaktion. Har haft Viasat i flera år för CL:s skull och jag tycker det är ganska OK!! Jag tycker det är kanon att man nu får både CL och PL från samma leverantör...

Tänk positivt :angry:

(Och kvalitet för mig, det är när favvolaget vinner eller då 13 rätt på tipset sitter)

Tycker det finns en påtaglig stress under sändningarna i Viasat. Det beror väl på att man försöker trycka in så mycket reklam det bara går men det stör mig nåt otroligt. Alla snackar as-snabbt, Sladjan slänger ur sig några blixtsnabba fakta från google, Ola ler stort och säger "vi är snart tillbaka". Reklam för något som kommer efter matchen i en annan kanal som du förmodligen inte har, reklam för analyserna efter matchen som går i Viasat Motor, reklam för att Söderling spelar tennis i någon annan Viasat-kanal etc etc etc etc..

Jämför det med Lasse Granqvists självsäkerhet, Jens Fjällströms och Rickard Henrikssons klockrens tekniska analyser av spelet, Jonas Dahlqist enorma kunnande (utan google) etc etc etc..

KLASSKILLNAD!

Postad 31 mars 2010 - 14:03

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0

Vem då, Glenn Hysén?

:D

Ja du tror väl inte jag menade Tore? :D
Tänker tillbaka med fasa på Tores och Gynnings framfart i F1 :angry:

Postad 31 mars 2010 - 16:48

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Studiosnacket på Viasat kan jag säga att jag har noll koll på, inte tittat på det på.... ehhh...evigheter. Finner ingen poäng med det.

C+ studiosnack fungerar, de är avslappnade och trevliga och jäktar inte igenom det dom vill säga.

Viasats ovana att slänga upp en massa grafik under matcherna dock, den vill jag helst vara utan. Exempelvis

"Ring och rösta...."
Fy fan. Nej. VILL INTE HÖRA.

"På måndag börjar....."
I början var de "lite" diskreta och lät lite grafik flyta in i överkant. Top model på.... exempelvis. Det dög visst inte, nu dyker det upp grafik i nederkant och en påkommen kommentator bryter matchsnacket och påar programmet som ska gå på annan Viasat/MTG kanal inom någon dag.

Jag bara väntar på den dag de börjar med "powerbreaks" i fotbollen. När domaren blåser dubbelt i pipan vet producenten av TV-sändningen att nu ska han ta ett snack med spelarna, nu hinner vi med 45 sekunder reklam.
Då kommer Viasat direkt börja sända reklam medan C+ lugnt fortsätter kommentera.

Nu har jag inte Viasat Hockey, har de reklam i hockeymatcherna där?

fast med detta sagt, ska bli intressant och se vad de gör med sina nya rättigheter samt vad C+ nu ska satsa på egentligen. För nu är det tunt där sportmässigt.

Postad 31 mars 2010 - 20:42

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Studiosnacket på Viasat kan jag säga att jag har noll koll på, inte tittat på det på.... ehhh...evigheter. Finner ingen poäng med det.

C+ studiosnack fungerar, de är avslappnade och trevliga och jäktar inte igenom det dom vill säga.

Viasats ovana att slänga upp en massa grafik under matcherna dock, den vill jag helst vara utan. Exempelvis

"Ring och rösta...."
Fy fan. Nej. VILL INTE HÖRA.

"På måndag börjar....."
I början var de "lite" diskreta och lät lite grafik flyta in i överkant. Top model på.... exempelvis. Det dög visst inte, nu dyker det upp grafik i nederkant och en påkommen kommentator bryter matchsnacket och påar programmet som ska gå på annan Viasat/MTG kanal inom någon dag.

Jag bara väntar på den dag de börjar med "powerbreaks" i fotbollen. När domaren blåser dubbelt i pipan vet producenten av TV-sändningen att nu ska han ta ett snack med spelarna, nu hinner vi med 45 sekunder reklam.
Då kommer Viasat direkt börja sända reklam medan C+ lugnt fortsätter kommentera.

Nu har jag inte Viasat Hockey, har de reklam i hockeymatcherna där?

fast med detta sagt, ska bli intressant och se vad de gör med sina nya rättigheter samt vad C+ nu ska satsa på egentligen. För nu är det tunt där sportmässigt.

Grafiken och allt du pratar om har jag bara sett på tv3 och tv6... aldrig på viasat sport/fotboll/HD/motor kanalerna! om har typ ingen kanal mellan halvlekarna heller.. under Champions leauge så har dom typ 2-3 reklamer med sponsorer av hela champions league..! spel och öl reklamer

Jag ser verkligen fram emot hösten!! Gärna att Lasse Granqvist tar steget över åxo.. skulle vara ett litet plus! :D

Redigerat av Majorglenn, 31 mars 2010 - 20:46.

Postad 31 mars 2010 - 20:42

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
NHL kör power breaks, mest för att jänkarna går ner i svart då och ibland sitter kommentatorerna och tjafsar allsköns skräp under tiden, mao inget som går att sända.
Ingen annan hockey tar power breaks dock.

Postad 31 mars 2010 - 21:58

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Jo... Elitserien. Ivartfall nu under slutspelet.
Ta en titt på en sändning i Kanal 9/5. (tämligen säker på det, har mest tittat på C+ ska medges)

Redigerat av Monshi, 31 mars 2010 - 21:58.

Postad 31 mars 2010 - 22:28

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1 000 inlägg
  • 0

NHL kör power breaks, mest för att jänkarna går ner i svart då och ibland sitter kommentatorerna och tjafsar allsköns skräp under tiden, mao inget som går att sända.

"går ner i svart"?

Jodå, Elitserien tar power breaks.

Postad 31 mars 2010 - 22:36

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
VM och OS tar också powerbreaks.

Postad 01 april 2010 - 01:33

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

"går ner i svart"?

Jodå, Elitserien tar power breaks.

Ja, de går ner i svart, lägger ut en svartbild för att köra grafik när spelet börjar på nytt, eller bara lägger ut en svart bildkälla för att visa programkontrollen att de lämnat över.

Och jag menade på resten av Viasat Hockeys utbud, inte all hockey i världen.

Postad 01 april 2010 - 10:05

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 0
http://www.aftonblad...ticle6880287.ab

största skälet till att man bojkottar viasat. lyssna på pladdret och framförallt sluddret strax innan första målet. vilka sopor.
Strömberg i all ära men herregud så kass den andre är :X

Postad 01 april 2010 - 18:36

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

http://www.aftonblad...ticle6880287.ab

största skälet till att man bojkottar viasat. lyssna på pladdret och framförallt sluddret strax innan första målet. vilka sopor.
Strömberg i all ära men herregud så kass den andre är :X

Lol :) .. "HABLAHABLAHABLAHABLA MÅÅÅL!!"

Postad 01 april 2010 - 18:40

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Så där har det ju varit sålänge jag hört kommentatorer, det är ju knappast ngn som pratar tydligt och artikulerat i såna lägen.

Postad 01 april 2010 - 23:49

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1 000 inlägg
  • 0

Så där har det ju varit sålänge jag hört kommentatorer, det är ju knappast ngn som pratar tydligt och artikulerat i såna lägen.

Fast man kanske inte ska hålla på och prata allmänt "bra match bl a bl a" när det är på väg att bli målchans.

Postad 06 april 2010 - 11:23

Unregisteredf6c71f0f
  • Unregisteredf6c71f0f
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Okej, nu har jag två helt skilda frågor:

2. Redan i fjol, när det stog klart att C+ tappat rättigheterna till Serie A och NHL försökte jag bryta mitt nytecknade 24-månaders avtal med CD, då jag menar att jag inte längre får det jag betalar för. De hänvisade självklart till att de inte kan ta hänsyn till de olika kanalernas utbud, som ändras då och då, och att det inte är deras fel. Nu känner jag att jag MÅSTE ta mig ur det här avtalet och undrar om någon testat denna fråga juridiskt? Det kan ju inte vara rimligt att betala flera hundra för ett kanalpaket som nu saknar rättigheterna till 3 stora sportsändningar, vilka fanns där när jag tecknade abonnemanget och gick med på att betala en viss summa för att kunna se dessa sportsändningar.

Ja då är vi helt inne på samma linje. Kontaktade härliga CDs kundservice idag och enligt Sofia var det inte upp till CD om enstaka kanaler ändrade sitt utbud. Hon hänvisade till deras allmänna avtalsvillkor (som jag nu har lusläst några gånger) och sa att förlängningen gällde "på det utbud du som kund har när du förlänger". Med andra ord gick man på en ###### nit som redan hade familjepaketet och canal plus total innan man skaffade hd-boxen.

Jag har hur som helst skickat ett glatt mail till CD där jag vill få utpekat var någonstans i villkoren det står att man inte får ändra i sitt befintliga abonnemang, eftersom jag inte hittat något om det. Kan iofs bero på att jag varit vaken sedan halv 5 och är inne på 27e koppen kaffe eller något liknande...

Hur som helst, aldrig mer canal digital efter det här!

Postad 06 april 2010 - 14:26

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Egentligen så är det inte "enstaka" kanaler som ändrar sitt utbud, utan incitamentet för att abonnera på Canal+ Sport upphör. Med den kvalitativa förändringen skall det vara givet att man får säga upp ett avtal som inte lever upp till de kvalitativa krav som fanns när man tecknade avtalet.

Det är som om man leasar en Volvo V70 och får tillbaka en Volvo V50 efter servicen och Bilia hävdar det inte är skäl för uppsägning av leasingavtalet, för att Bilia bytt ut bilen till en annan Volvo.

Postad 06 april 2010 - 15:35

Unregisteredf6c71f0f
  • Unregisteredf6c71f0f
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Egentligen så är det inte "enstaka" kanaler som ändrar sitt utbud, utan incitamentet för att abonnera på Canal+ Sport upphör. Med den kvalitativa förändringen skall det vara givet att man får säga upp ett avtal som inte lever upp till de kvalitativa krav som fanns när man tecknade avtalet.

Det är som om man leasar en Volvo V70 och får tillbaka en Volvo V50 efter servicen och Bilia hävdar det inte är skäl för uppsägning av leasingavtalet, för att Bilia bytt ut bilen till en annan Volvo.

Det där låter ju helt klart som att det finns befog för att få säga upp paketet från min sida. Just nu sitter jag bara och hoppas att dom tänker försöka få igenom en prishöjning på c+ total... Förmodligen första gången (och förhoppningsvis sista) jag sitter och hoppas på en höjning på nånting :D

Postad 07 april 2010 - 01:28

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0
Sitter i samma sits som många här, dvs att jag har kvar bindningstid på c+ total med comhem.
Jag tycker att vi som konsumenter har rätt att säga upp våra abbonemang i sådan situationer.
Jag har köpte c+ endast för PL och om dom nu inte ska visa det så finns det ingen anledning för mig att betala 269:-/mån.
Jag ska ringa ComHem imorgon och säga upp C+ paketet och sen ta Viasat Premium paketet istället. Det enda positiva i den här situaionen är att min månadskostnad kommer att sjunka med 70kr.
Sen får vi hoppas att Viasat inte fukkar upp PL och dom lyckas värva över lite folk från C+.

Att det ska va så ###### svårt och dyrt att se lite sport på TV!! :D

PS Kul att det finns flera Newcastle supportrar här. Skönt att vi säkrade första platsen igår! Howay the Lads! DS

Postad 07 april 2010 - 15:18

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

Sitter i samma sits som många här, dvs att jag har kvar bindningstid på c+ total med comhem.
Jag tycker att vi som konsumenter har rätt att säga upp våra abbonemang i sådan situationer.
Jag har köpte c+ endast för PL och om dom nu inte ska visa det så finns det ingen anledning för mig att betala 269:-/mån.
Jag ska ringa ComHem imorgon och säga upp C+ paketet och sen ta Viasat Premium paketet istället. Det enda positiva i den här situaionen är att min månadskostnad kommer att sjunka med 70kr.
Sen får vi hoppas att Viasat inte fukkar upp PL och dom lyckas värva över lite folk från C+.

Att det ska va så ###### svårt och dyrt att se lite sport på TV!! ;)

PS Kul att det finns flera Newcastle supportrar här. Skönt att vi säkrade första platsen igår! Howay the Lads! DS

Den där vinsten med 70 kr/mån kan du nog glömma, i alla fall på sikt B) Viasat kommer naturligtvis känna sig "tvingad" att höja priset på sportkanalerna, senast i höst ;)

Postad 07 april 2010 - 19:25

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Den där vinsten med 70 kr/mån kan du nog glömma, i alla fall på sikt ;) Viasat kommer naturligtvis känna sig "tvingad" att höja priset på sportkanalerna, senast i höst ;)

Det er vel sannsynlig at Viasat starter egne Premier League kanaler som krever eget tilleggsabbonement. Premier League skal også produsere en egen 24/7 Premier League kanal. Antar Viasat skal sende denne.

Postad 11 april 2010 - 18:04

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
TV4-gruppen är patetisk och löjlig!
De kör med reklam "I höst ser du La Liga bara på CANAL+"
Oj, Oj, Oj, nu tror de att detta ska locka besvikna abonnenter! hehehe
Mission Impossible för TV4-gruppen!

Tack och lov att Viasat tagit över Premier League efter alla prishöjningar från Canal+ sida!

Postad 13 april 2010 - 14:27

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0
Canal Digital lockar med Premier League – trots att man snart förlorar rättigheterna. Nu får de kritik av Konsumentverket.

http://www.dagensmed...ticle141005.ece

Postad 13 april 2010 - 14:40

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

Oj, Oj, Oj, nu tror de att detta ska locka besvikna abonnenter! hehehe

Jag lär säga upp abonnemanget med canal+ så fort de intressantaste tv serierna har slutat att gå.

Det blir första gången sedan 1995....

Postad 21 april 2010 - 14:49

KimKom
  • KimKom
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Såg på Viasats hemsida med info om PL upplägget inför hösten.
Någon som vet hur Comhem tänker lansera det hela ? Och då tänker jag på om dom lägger HD
kanalen separat eller om det blir som idag med Viasats Sportkanaler inkl HD ?

Postad 28 april 2010 - 17:50

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Då har de börjat värva lite kompetens;
http://www.viasatspo...r-league-expert

Jag har bara sett Erik Niva i tv vid något tillfälle. Så jag kan egentligen inte säga bu eller bä. Men ändå trevligt att de börjar plocka in lite nytt folk för PL.

Postad 28 april 2010 - 20:10

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0
Niva är väldigt bra även om han glömmer att andas ibland.

Postad 30 april 2010 - 18:48

Atomind
  • Atomind
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej,

Det har hänt något lite "roligt" här B)
- Jag har varit kund hos Viasat 24 månader, och det var dags i maj att ta ett beslut: fortsätter med dem eller går över till C+.
- Eftersom jag var intresserad av C+ HD utbudskanaler tänkte jag säga upp Viasat men ville kolla lite läget innan.
- Mitten av mars ringer jag Via som erbjuder 3 månader om jag stannar. Ringer sedan C+ som ge mig samma erbjudandet. Schyst tyckte jag, och jag säger upp Viasat. Och skulle vänta en månade innan beställa C+
- Ringer idag C+ och får höra att: 1/priset gick upp efter 1 april 2/ PL försvinner snart 3/ det är absolut omöjligt att erbjuder 3 månader samt att hitta Robin som lovade det.....

Yep.. in the ass :P

Finns det ett 12 månader alternativ hos CanalDigital ? Jag vet inte riktig vad jag ska göra nu :/

Postad 01 maj 2010 - 10:50

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1 552 inlägg
  • 0

Niva är väldigt bra även om han glömmer att andas ibland.

Haha så sant.

Men Niva är grym när det gäller PL.

Postad 03 maj 2010 - 15:17

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1 195 inlägg
  • 0
Med den här strategin lär ju inte kundtillströmningen öka för TV4 gruppen (eller vad bolaget där numer C+ ingår i heter).

TV4 koncernen behöver all goodwill de kan få, och istället gör man så här.

EK

Postad 03 maj 2010 - 15:38

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0
Då har man gjort sig av med Canal + (Comhem som leverantör). Väntar med spänning på kostnaden för Viasats PL-utbud.

Postad 03 maj 2010 - 16:21

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Nog 17 är C+ bättre än TV4.

Väntar med spänning på kostnaden för Viasats PL-utbud.

Jo, jag med.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.