För dem som fortfarande söker ger jag mina åsikter av tvn Sony EX500.
Har haft den i en vecka nu och är grymt nöjd.
1. Kollade menyer, kände och vicka på grejerna i butik och visst den är väl lite vinglig med foten, men va fan, ska ju inte stå och vicka på den jämt. Den står bra där den står! Plastigt och fattigt intryck ger den INTE!
2. Beställde från DustinHome och blev grymt överraskad av leveranstiden! Beställde på ons kväll och den var inte ens i lager (1-2 dagar i lagar). Blev uppringd av leverantören på fre morgon 08.40 att de skulle leverera den idag och 09.30 ringde det på dörren.
3. I butiken insåg jag också att jag faktiskt tyckte att den med grå borstat stål randen (svårt att avgöra om det är plast eller riktigt borstat stål) var snyggare än del helsvarta tvn. Ser bra ut i alla fall!
4. Skrev tidigare om att den kommer sända mest analoga kanaler och var orolig över det, men bilden är faktiskt bra! Fotbollen på tv4sport var dock ganska dålig när de visade från långt håll men samtidigt var fotbollen på tv10 helt okej. OBSERVERA, det är analoga kanaler och min källa är riktigt jäkla dålig. Så egentligen inte mycket att gå efter... men iaf så är det. Övriga kanaler (i detta nu Skavlan) ser väldigt bra ut! Extremt nöjd!
5. DVD: mycket bra bild och mycket bra svärta! Ingen Clouding Absolut inget ljud-lag när vi lyssnar från 10 år gammal stereo. Kopplad direkt från tvn till stereon.
6. SPEL Xbox360: Forza 3, Fallaout 3 som jag har haft mest tid att spela - INGA problem alls. Är ju inte de mest krävande spelen dock. Spel läge kopplas på automatiskt
7. Menyer, Seg: Tyvärr är det som många andra har skrivit. Menyerna är långsamma :/ Men inte alls hela världen. Var dock beredd på det! ca 0.5-1 sek beror lite på vilken meny man vill ha upp. Absolut inget jag stör mig på då tvn är grym på alla andra sätt.
8. TIPS! Jag hade svårt att välja och var inne på en Philips 46PFL7605H + att jag läste massor på nätet om allt! Fick då rådet som jag ger vidare till dem som bara kollar nätet. Gå till butik och kolla på grejerna! Det var först då jag bestämde mig för Sonyn. Det som avgjorde till slut var priset och designen (philipsen tilltalade mig inte).
Lite åsikter från mig som kanske gör någon gott. Måste poängtera att jag INTE är pryltokig, speciellt tv kunnig, jätte bildkräsen utan är nog en s.k helt vanlig "Svensson" (som jag annars inte gillar att referera till). Jag skulle säkerligen blivit nöjd med någon annan tv också MEN det jag vet är att Sony EX500 gjorde mig väldigt nöjd!
Om jag märker något i framtiden som stör mig framför jag det här.
Lycka till i djungeln
/-Keso-
Gillar svärtan i den. Har sett Panasonic plasmor med sämre svärta.
Har inte testat fotan då jag smackade upp den på väggen det första jag gjorde.
Är också lite imponerad av Dustin. Beställde på tisdag kväll, den skickades onsdag morgon och var här i fredags. Även impad av posten som lyckades få upp den så fort hit till Luleå med tanke på det vädret som varit med inställda tåg och annat.
Har inte kollat mycket på analog sändning, men man ser stor skillnad på DVD och HD-material.
Något som iriterar mig är de sega menyerna och att det tar sån tid att byta kanal. Där var min Humax HD-box klart bättre. Har inte testat använda favoritlistan ännu, vet inte hur smidig den är.
I det stora hela är jag skitnöjd. Bättre valuta för pengarna är svårt att få tydligen om man inte hittar något begagnat!
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Sony 2010 - Tv
8 bilder
15 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?