DVB-T2-kort börjar dyka upp...
BlackGold Technology BGT3620
(TV-kort)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 01 February 2011 - 10:14
Postad 01 February 2011 - 11:54
Varifrån kommer ryktet?Har någon fått till något än? En test i mediaportal med mdapi vore intressant, rykten säger att boxer verkar backa lite på ci+....
Postad 01 February 2011 - 12:20
Varifrån kommer ryktet?
Låter otroligt att de skulle avstå från CI+ däremot kanske de väljer att inte använda alla möjligheter, tex kan de ju avstå från att slå på pairing osv. Eftersom att boxarna de skickar ut har ci+ så finns det ju ingen anledning för dem att gå tillbaka till nått annat. Till en tv med dvb-t2 får man köpa till en modul och visst kan ju vara surt om man redan har en till sin gamla tv och inte kan använda den men frågan är om boxer bryr sig, de brydde sig ju inte när de började sända i mpeg4 för ett antal månader sen.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 01 February 2011 - 12:22.
Postad 01 February 2011 - 13:26
Hej,
finns det någon med ett DVB-T2 kort som skulle kunna lägga upp en liten inspelning/wtv-fil från windows 7 från SVT HD någonstans? Jag skulle vilja se vad som händer när jag försöker spela upp den med en DMA2100 extender. Jag vet att extendern inte klarar 264 i en wtv-container men har inte lyckats förstå om windows 7 kommer att transkoda per automatik. Om redan inspelade program skulle funka/transkodas så kanske det i alla fall är kört med live-tv iofs, någon som provat?
/Lars-Åke
Jag har tre st. DMA2100 och en (helt tyst!) Xbox360 som extenders utspridda i lägenheten med en W7 burk som vardagsrumsburk med fyra tuners. Alla Boxers HD-kanaler funkar på Xboxen men inte på DMA2100. Tyvärr. På Xboxen så hackar det våldsamt efter kanalbyte i några sekunder. Men sen lirar det!
(experimentide: om du klarar dig utan livetv och timeshiftad tv och nöjer dig med bara tidigare inspelade program så kan nog en så enkel lösning som Windows Home Servers inbyggda omkodning av inspelningar man ska "arkivera" på home servern funka som videofiler man kan se på DMA2100.)
Redigerat av Magnus Thome, 01 February 2011 - 13:29.
Postad 02 February 2011 - 21:37
Klarar inte BGT3620 av mpeg4 eller är det newcs/acamd som strular?
Vet inte om de har uppdaterat newcs, men tidigare har den inte klarat boxers kryptering av mpeg4 kanalerna, har egentligen inte att göra med vilket formatet på stream det är utan på vilken kryptering det är. Boxer ändrade lite på krypteringen för de kanalerna+ att man måste regitrera nr på sitt boxerkort för att få kanalerna.
Postad 02 February 2011 - 22:37
Jag har tre st. DMA2100 och en (helt tyst!) Xbox360 som extenders utspridda i lägenheten med en W7 burk som vardagsrumsburk med fyra tuners. Alla Boxers HD-kanaler funkar på Xboxen men inte på DMA2100. Tyvärr. På Xboxen så hackar det våldsamt efter kanalbyte i några sekunder. Men sen lirar det!
(experimentide: om du klarar dig utan livetv och timeshiftad tv och nöjer dig med bara tidigare inspelade program så kan nog en så enkel lösning som Windows Home Servers inbyggda omkodning av inspelningar man ska "arkivera" på home servern funka som videofiler man kan se på DMA2100.)
Då har du provat det jag ville göra utan framgång, jag har själv 2 st DMA2100 och en DMA2200 och 1 PC med 4 tuners (vilket är en klockren lösning med en oerhört hög WAF faktiskt). Jag tror att jag skulle kunna leva med en workaround där man måste aktivera inspelning av ett "live-program" för att sedan gå till inspelade program för att starta uppspelning (antar att det görs från wtv-filen då) men det låter ju inte som det funkar. Får väl se om man skall börja "böka" med transcode360 som möjligen funkar med både Win 7 och linksys extendrarna. Men gillar min "plain vanilla" lösning, allt funkar utan strul och handpåläggning (kör trådat till allt och det har funkat suveränt i flera år). Börjar luta åt att köpa in 3 st xboxar om jag vill se SVT HD kanalerna. Det känns dock både dyrt och onödigt bara för att extendrarna inte klarar dessa kanaler.
Var vill du ha den upplagd?
Edit: Hur lång vill du ha den?
Tack för erbjudandet! Magnus har redan testat det jag ville göra, utan framgång tyvärr, så behovet finns inte längre för mig i alla fall.
Postad 03 February 2011 - 08:11
Är det nån som upplevt att black gold kortet är känsligare för en bra antennsignal. Dilogboxen har inga problem med signalen.
Postad 04 February 2011 - 09:49
Boxarna de skickar ut har ingen CI-plats alls överhuvudtaget. + eller inte +.Eftersom att boxarna de skickar ut har ci+ så finns det ju ingen anledning för dem att gå tillbaka till nått annat.
De har däremot en inbyggd kortläsare. Det är något helt annat och den interna funktionen blir en helt annan.
Postad 04 February 2011 - 12:11
Kan det löna sig att prova en annan antenn?
Kan det vara nått med tvkortet eller nått annat?
Postad 04 February 2011 - 12:13
Det är lite problem med störningar i överkant för vissa kanaler. Vid kanalsökningen i dvblink så är signalen och styrkan bra för de flesta muxar men för mux2 (och mux3 tror jag) så är styrkan väldigt låg.
Är det nån som upplevt att black gold kortet är känsligare för en bra antennsignal. Dilogboxen har inga problem med signalen.
Har samma problem med fladder i överkant för vanliga SD boxerkanaler + ett floppydtv. Har felsökt i flera månader nu utan att hitta osaken. Kand et var anågot hos boxer? Har problem med animal planet, discover, tv8, nickelodeon och några fler.
/Henrik
Postad 04 February 2011 - 13:09
Postad 04 February 2011 - 15:30
Någon som har liknande problem? Behöver jag uppdatera transponderfilen för att den ska hitta T2-kanalerna?
Postad 04 February 2011 - 15:58
Jag har just installerat mitt BGT3620 och fick problem direkt - DVBlink-scanningen rappporterar "tuning failed" på samtliga transpondrar (Nacka) på den ena tunern, och på den andra tunern hittar den bara kanaler på vissa transpondrar.
Någon som har liknande problem? Behöver jag uppdatera transponderfilen för att den ska hitta T2-kanalerna?
Nacka frevenstabell:
Var fick du tag i ditt Blackgold? Leveanstid?
Jag har frågat Webhallen flera gånger utan svar..
Bifogad fil(er)
Postad 04 February 2011 - 17:56
Var fick du tag i ditt Blackgold? Leveanstid?
Jag har frågat Webhallen flera gånger utan svar..
Köpte det direkt via shop.blackgold.tv. Det tog 1 1/2 månad från beställning till leverans men nu tror jag att de har fått fart på produktionen.
Jag flyttade kortet till en annan PCI Express-slot och nu funkar det. Troligen hade jag slarvat med att trycka fast det ordentligt.
EDIT: Så fort jag startat om datorn tappar kortet signalen. Om jag däremot STÄNGER AV datorn och bryter strömmen helt och sedan startar den igen så fungerar det. Vafalls?
Redigerat av Unregistered33aea5f7, 04 February 2011 - 20:33.
Postad 04 February 2011 - 22:19
Verkar som att ditt problem påminner enhel del om det som länkas till lite längre upp...
Där står bland annat följande att läsa:Problem rapporterade:
TDL
Meddela gärna om du hittar någon lösning på problemet...Blackgold are investigating the problem but it looks like its a problem with Windows/Windows Media Center and Microsoft are aware of the issue. Whether it can be fixed by a workaround by Blackgold or we have to wait for Microsoft time will tell.
Mvh
/Gelmax
Postad 05 February 2011 - 13:22
Otrevligt!!!
Verkar som att ditt problem påminner enhel del om det som länkas till lite längre upp...
Där står bland annat följande att läsa:
Meddela gärna om du hittar någon lösning på problemet...
Mvh
/Gelmax
Nästan 100% säker på att det är Black Golds problem eftersom jag använder DVBlink och det här problemet finns även när jag kör "preview" med VLC i DVBlink Configurator - Media Center inte inblandat.
Postad 05 February 2011 - 13:30
Det är lite problem med störningar i överkant för vissa kanaler.
Har samma problem med fladder i överkant för vanliga SD boxerkanaler + ett floppydtv. Har felsökt i flera månader nu utan att hitta osaken. Kand et var anågot hos boxer? Har problem med animal planet, discover, tv8, nickelodeon och några fler.
/Henrik
Det här är ju bara gissningar från min sida men jag misstänker att de kanaler man kan se problemet på har en aningens annorlunda komprimering än övriga och att Win7's inbyggda codec har problem med detta. Man kan ju luska vidare genom att spela in ett program och sen titta på det med andra players, codecar, renderers än de som W7 använder som default.
Lösningen har visat sig vara att byta codec och inte använda W7 inbyggda. http://www.tystpc.nu...opic.php?t=4579
Redigerat av Magnus Thome, 05 February 2011 - 13:32.
Postad 27 February 2011 - 16:42
Det här är ju bara gissningar från min sida men jag misstänker att de kanaler man kan se problemet på har en aningens annorlunda komprimering än övriga och att Win7's inbyggda codec har problem med detta. Man kan ju luska vidare genom att spela in ett program och sen titta på det med andra players, codecar, renderers än de som W7 använder som default.
Lösningen har visat sig vara att byta codec och inte använda W7 inbyggda. http://www.tystpc.nu...opic.php?t=4579
Det är inte bara Win7 som har problem med Boxer, transponder 4.
Min Samsung TV (LE32B558) hackar och pixlar vid framförallt panoreringar på dessa kanaler.
Inga som helst problem på andra kanaler.
Hade tom. TV'n inne på service för detta men utan att det blev bättre.
Hoppas på att Samsung ska släppa ny FW eller att Boxer ändrar sin kodning.
Postad 28 February 2011 - 15:55
Nät 4 sänds med mpeg2-kodning. Den har funnits sedan mitten av 90-talet så jag tror inte det är din tv som är problemet.Det är inte bara Win7 som har problem med Boxer, transponder 4.
Min Samsung TV (LE32B558) hackar och pixlar vid framförallt panoreringar på dessa kanaler.
Inga som helst problem på andra kanaler.
Hade tom. TV'n inne på service för detta men utan att det blev bättre.
Hoppas på att Samsung ska släppa ny FW eller att Boxer ändrar sin kodning.
Istället är det nog så att nät 4 ligger på en frekvens som du har lite halvdålig mottagning på. Jag har motsvarande problem på nät 2 ibland.
Postad 28 February 2011 - 21:31
Då har du provat det jag ville göra utan framgång, jag har själv 2 st DMA2100 och en DMA2200 och 1 PC med 4 tuners (vilket är en klockren lösning med en oerhört hög WAF faktiskt). Jag tror att jag skulle kunna leva med en workaround där man måste aktivera inspelning av ett "live-program" för att sedan gå till inspelade program för att starta uppspelning (antar att det görs från wtv-filen då) men det låter ju inte som det funkar. Får väl se om man skall börja "böka" med transcode360 som möjligen funkar med både Win 7 och linksys extendrarna. Men gillar min "plain vanilla" lösning, allt funkar utan strul och handpåläggning (kör trådat till allt och det har funkat suveränt i flera år). Börjar luta åt att köpa in 3 st xboxar om jag vill se SVT HD kanalerna. Det känns dock både dyrt och onödigt bara för att extendrarna inte klarar dessa kanaler.
Tack för erbjudandet! Magnus har redan testat det jag ville göra, utan framgång tyvärr, så behovet finns inte längre för mig i alla fall.
Nån som fått till SVT HD på DMA?
Jag har 3 st DMA 2100 och vill inte byta. Funderar också på att testa Trancode 360 om inga andra förslag finns..
Postad 01 March 2011 - 12:13
Nät 4 sänds med mpeg2-kodning. Den har funnits sedan mitten av 90-talet så jag tror inte det är din tv som är problemet.
Istället är det nog så att nät 4 ligger på en frekvens som du har lite halvdålig mottagning på. Jag har motsvarande problem på nät 2 ibland.
Jag har 3 st TV-apparater med inbyggdt DVB-T och 2st DM500
Men det är bara denna Samsung som har detta problem.
Jag har uteslutit att det handlar om dålig mottagning.
Jag har läst på andra forum att en del mottagare har problem med just transponder 4.
Postad 01 March 2011 - 12:33
Jag har 3 st TV-apparater med inbyggdt DVB-T och 2st DM500
Men det är bara denna Samsung som har detta problem.
Jag har uteslutit att det handlar om dålig mottagning.
Jag har läst på andra forum att en del mottagare har problem med just transponder 4.
Samma här, tv:n (LG plasma) har inga konstigheter på ex.vis discovery, hauppauge nova td500 (via dvblink/mce) har en hel del skumma fenomen i bildens överkant, speciellt vid panorering.
Däremot försvann allt konstigt när jag testsköt med en annan mpeg2-codec (powerdvd 10-något), däremot rasade mpeg4-kanalerna helt ur mce (win 7) då pga MS oduglighet.
Det är något med boxers mpeg2-ström som ställer till det med vissa avkodare helt enkelt...det är jag stupsäker på.
/J
Postad 04 March 2011 - 22:39
Jag har just installerat mitt BGT3620 och fick problem direkt - DVBlink-scanningen rappporterar "tuning failed" på samtliga transpondrar (Nacka) på den ena tunern, och på den andra tunern hittar den bara kanaler på vissa transpondrar.
Har också installerat ett blackgold idag. Inte hunnit så långt än men DBV hittade alla kanaler (Nacka) direkt och det fungerar även i Mce. Har inte testat så mycket mer än.
Postad 21 March 2011 - 08:47
Postad 24 March 2011 - 20:41
Är det någon som testat BGT3620 med ComHem och DVBLink? Jag kör idag FireDTV på min WHS med DVBLink och Acamd. Så det vore intressant att veta om man skulle kunna köra ett eller två BGT3620 med samma uppsättning.
Jag köpte ett BalckGold BGT3620 och kan nu verifiera att det fungerar med Windows Home Server v1, DVBLink 3.2.1 och Acamd med ComHem kabeltv. Jag har inte kört mer än någon timme ännu men det ser bra ut. Återkommer när jag kört lite längre.
Postad 15 April 2011 - 02:00
Sitter med Win7 och två stycken FloppyDTV, tar hem signal via DVB-T och Boxer men går i tankar att byta. Efter två problemfria år har två problemkantade år följt vilket fått mig att titta efter annat och med tanke på DVB-T2 så känns Blackgold helt rätt - i alla fall i teorin...
EDIT: Sicken trevlig liten pryl jag hittade här!
http://www.inet.se/a...ci-dvb-t2-dvb-c
Redigerat av Jizzler, 15 April 2011 - 02:05.
Postad 15 April 2011 - 22:25
Har själv CD och FloppyDTV DVB-S2 men det är inga evighetsprylar.
Nästa gång går jag nog T2 om det funkar.
Postad 15 April 2011 - 23:00
Nu bör det finnas ett gäng kort på forumet men jag tycker att det är lite tunt med feedback på hur det faktiskt fungerar.
Sitter med Win7 och två stycken FloppyDTV, tar hem signal via DVB-T och Boxer men går i tankar att byta. Efter två problemfria år har två problemkantade år följt vilket fått mig att titta efter annat och med tanke på DVB-T2 så känns Blackgold helt rätt - i alla fall i teorin...
EDIT: Sicken trevlig liten pryl jag hittade här!![]()
http://www.inet.se/a...ci-dvb-t2-dvb-c
Märkligt mina 2 floppyDTV dvb-t har funkat klockrent sen jag köpte dem och rockar fortfarande fint. Har dock ett sånt kort du länkar och det funkar hur bra som helst, ska också kunna dela programkortet så man kan köra dubbla tuners och ett programkort, har dock inte kunnat testa det än. Men alla HD-kanaler flyter fint.
Edit/ Anysee-kortet har en egen tråd
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 15 April 2011 - 23:01.
Postad 16 April 2011 - 09:27
Vad beträffar mina FloppyDTV så har den ena sedan ett bra tag tillbaka ständigt tappat kontakten med omvärlden. Resultatet är en fin belöning i form av missade inspelningar och två felmeddelanden för varje inspelning som gått snett. Var lite att göra efter en vecka i fjällen...
En annan aspekt är att DVB-T2 vore skoj att testa, något som inte skall förnekas.
Postad 08 May 2011 - 13:57
Jag köpte ett BalckGold BGT3620 och kan nu verifiera att det fungerar med Windows Home Server v1, DVBLink 3.2.1 och Acamd med ComHem kabeltv. Jag har inte kört mer än någon timme ännu men det ser bra ut. Återkommer när jag kört lite längre.
Kan meddela att mitt BGT3620 fungerar fortfarande utan problem med DVBLink 3.2.1/3.2.2 ,Acamd och Newcs. Jag har även nu migrerat över till Windows Home Server 2011 där det även har fortsatt att fungerar utan problem med DVBLink 3.2.1/3.2.2 ,Acamd och Newcs.
Postad 15 May 2011 - 20:18
Postad 17 May 2011 - 07:52
Det verkar som om Anysee E7 T2C har slutat fungera med kodade HD-kanaler sedan slutet på veckan. Hur är det med BGT3620?
Jag kör Comhem och har inga kodade HD-kanaler så jag kan inte kommentera. Vad jag vet så parar Comhem sina HD-kanaler med deras godkännda produkter. Men om någon vet hur man kan få dom kodade HD-kanaler i HTPC från Comhem så är jag öppen för förslag
Postad 19 May 2011 - 18:19
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
11 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?