Långsökt jag vet men jag tänker i alla fall testa ifall det ger något som helst resultat. Testar jag inte kommer jag bara grubbla på det. Återkommer senare ikväll.
Det blev en Panasonic G20 50"
Panasonic Viera TX-P50G20E
(TV)
|
4
|
(56)
|
Inga priser |
Postad 15 December 2010 - 13:12
Långsökt jag vet men jag tänker i alla fall testa ifall det ger något som helst resultat. Testar jag inte kommer jag bara grubbla på det. Återkommer senare ikväll.
Postad 15 December 2010 - 13:26
Jag ska ge mig på ett sista fix-test senare när jag kommer hem från jobbet som innefattar en komponent kabel och service menyn. En snubbe i usa har tydligen lyckats få bort problemet helt genom att dra ner kontrasten i service menyn sen höja den via den vanliga menyn. Problemet är bara att det skiljer en del emellan europeiska och amerikanska modellerna tydligen och pluggar man in hdmi så är kontrasten låst i service menyn för oss men ska tydligen kunna gå att gå runt det genom att använda en komponent kabel istället och trixa.
Håll oss uppdaterade!
Postad 15 December 2010 - 13:27
Hur kommer man in i servicemenyn, förresten?
Håll in "kanal minus knappen" på sidan av tv'n bakom modulen och tryck sen "0" på handkontrollen 3ggr.
Postad 15 December 2010 - 13:44
THX läge Kontrast 36 Ljus 0 Skärpa 0 Färgm 26 allt annat av i BluRay.
Konstigt att det kan variera så mycket mellan olika exemplar.
Ni som ser FB, har ni senaste FW?
Postad 15 December 2010 - 13:51
Jag har provat ett 20 tal gånger nu med den där loggan i börja på The Dark Knight och kan inte se en tillstymmelse till FB på min G20, har ingen buzzning heller. Har aldrig sett några Floatin Blacks!
THX läge Kontrast 36 Ljus 0 Skärpa 0 Färgm 26 allt annat av i BluRay.
Konstigt att det kan variera så mycket mellan olika exemplar.
Ni som ser FB, har ni senaste FW?
Fyfan, ALLA skulle se floating blacks på min, måste verkligen skilja mellan exemplaren om du inte är i total förnekelse...
Postad 15 December 2010 - 13:55
Men efter att ha läst i denna tråden så är jag inte alls lika säker längre. Jag orkar ju inte med massa tjutande från TVn, det är därför jag ska handla ny nämligen.
Floating blacks verkade det ju råda delade meningar om hur störande det är, men det är väl kanske något jag kan leva med.
Vad finns det för andra alternativ till G20? Svärta, skärpa och bildflyt är väldigt viktigt för mig. Verkar vara omöjligt att hitta en TV man kan leva med...
Ursäkta att jag lånade tråden lite.
Redigerat av Warlokk, 15 December 2010 - 13:56.
Postad 15 December 2010 - 14:00
Postad 15 December 2010 - 14:03
Jag hade bestämt mig för en G20 för det verkade vara den bästa TVn för pengen helt enkelt.
Men efter att ha läst i denna tråden så är jag inte alls lika säker längre. Jag orkar ju inte med massa tjutande från TVn, det är därför jag ska handla ny nämligen.
Floating blacks verkade det ju råda delade meningar om hur störande det är, men det är väl kanske något jag kan leva med.
Vad finns det för andra alternativ till G20? Svärta, skärpa och bildflyt är väldigt viktigt för mig. Verkar vara omöjligt att hitta en TV man kan leva med...
Ursäkta att jag lånade tråden lite.
Tänkte precis som du och hade exakt samma kriterier. TV'n har en hög buzzing vit ljusa scener eller bilder, samt floating blacks som för mig är helt omöjliga att leva med. Kör samma inställningar som personen ovan, han hade dock inga problem... Lite lotteri, frågan är om det är värt mödan. Jag kommer testa uppdatera firmware, om det inte funkar så åker den tillbaks. Skärpan och bildflytet är grymt
Postad 15 December 2010 - 14:33
Tänkte precis som du och hade exakt samma kriterier. TV'n har en hög buzzing vit ljusa scener eller bilder, samt floating blacks som för mig är helt omöjliga att leva med. Kör samma inställningar som personen ovan, han hade dock inga problem... Lite lotteri, frågan är om det är värt mödan. Jag kommer testa uppdatera firmware, om det inte funkar så åker den tillbaks. Skärpan och bildflytet är grymt
Typiskt... Snart ger jag upp och köper projektor.
När ska du prova firmware-uppdateringen?
Redigerat av Warlokk, 15 December 2010 - 14:35.
Postad 15 December 2010 - 14:35
Det är bara att stoppa in nätverkskabeln på baksidan av TVn, gå in i menyn uppdatera.Fyfan, ALLA skulle se floating blacks på min, måste verkligen skilja mellan exemplaren om du inte är i total förnekelse...
Har säkert inte nyaste FW, inte riktigt kommit underfund med hur man uppdaterar den. Har du senaste? Kan vara värt att testa!
Det var det första jag gjorde på min, så jag vet inte om jag kan ha haft FB när jag fick den, möjligt!
Jag har verkligen försökt att se nåt sånt efter att ha läst här, men ser som sagt inte en tillstymmelse av nåt sånt.
Den har väl gått säkert över 1000 timmar nu.
När jag köpte den så var jag helt inställd på att få åka några turer för att byta tills jag fick ett bra ex efter att ha läst här, men hade väl tur.
Eller också skriver nästan bara dom som haft otur så det ser värre ut en vad det är!
Kunde inte vara mer nöjd med den, första filmen i Blu Ray med Avatar, man trodde inte sina ögon.
Kommer direkt från CRT så...
Postad 15 December 2010 - 14:39
Det är bara att stoppa in nätverkskabeln på baksidan av TVn, gå in i menyn uppdatera.
Det var det första jag gjorde på min, så jag vet inte om jag kan ha haft FB när jag fick den, möjligt!
Jag har verkligen försökt att se nåt sånt efter att ha läst här, men ser som sagt inte en tillstymmelse av nåt sånt.
Den har väl gått säkert över 1000 timmar nu.
När jag köpte den så var jag helt inställd på att få åka några turer för att byta tills jag fick ett bra ex efter att ha läst här, men hade väl tur.
Eller också skriver nästan bara dom som haft otur så det ser värre ut en vad det är!
Kunde inte vara mer nöjd med den, första filmen i Blu Ray med Avatar, man trodde inte sina ögon.
Kommer direkt från CRT så...
Okej, du har tyvärr inte uppgraderat firmware utan enbart programvaran som gäller internettjänsterna i TV'n
Postad 15 December 2010 - 14:39
Postad 15 December 2010 - 14:47
Jag har provat ett 20 tal gånger nu med den där loggan i börja på The Dark Knight och kan inte se en tillstymmelse till FB på min G20, har ingen buzzning heller. Har aldrig sett några Floatin Blacks!
Det kanske är din TV som är trasig och alla våra andras är hela haha
Postad 15 December 2010 - 14:49
Det kanske är din TV som är trasig och alla våra andras är hela haha
Han kan inte ens har en G20?! Står det verkligen "Panasonic" längst fram på TV'n?
Postad 15 December 2010 - 14:50
Ok, trodde det var FW, då fick jag ett bra ex oberoende av PV eller FW.Okej, du har tyvärr inte uppgraderat firmware utan enbart programvaran som gäller internettjänsterna i TV'n
Spelar föga roll då, men hade varit värt ett försök. Avatar ser sanslöst bra ut på min, märker inga floating blacks när filmen saknar svarta kanter. Jag gratulerar dig till ett fint exemplar, en annan får söka vidare!
Det var inte floating blacks jag syftade på med den filmen, det var att man vart förstummad för att det var så bra bild, speciellt när man kommer från en CRT.
Tråkigt att det verkar vara så ojämn kvalitét mellan olika ex!
Postad 15 December 2010 - 14:51
Har svårt att upptäcka åtminstone några störande FB. Enligt DVE dvd måste även Brightness upp till +3, med blue-ray +4, kanske därför FB ej är störande, i alla fall på mitt ex.
Ja FB blir mycket mindre uppenbart så fort man drar ljusstyrkan åt plushållet. Som jag nämnt tidigare i tråden så försvinner fenomenet helt och hållet om man drar upp ljusstyrkan till +6 och sen ökar det stegvis för varje steg närmare 0 i ljusstyrka man tar.
Postad 15 December 2010 - 14:53
Ja FB blir mycket mindre uppenbart så fort man drar ljusstyrkan åt plushållet. Som jag nämnt tidigare i tråden så försvinner fenomenet helt och hållet om man drar upp ljusstyrkan till +6 och sen ökar det stegvis för varje steg närmare 0 i ljusstyrka man tar.
Trist att det är såhär. En stor anledning till köpet var just svärtan, tänker inte offra den direkt...
Postad 15 December 2010 - 14:55
Haha, ja det gör det faktiskt.Han kan inte ens har en G20?! Står det verkligen "Panasonic" längst fram på TV'n?
Men jag kanske är både blind och döv för jag har inte sett ett spår av inbränningar heller som många andra har :-)
Jag kan höra buzzning om jag lägger örat nära på baksidan av TVn med vit bild, svagt...
Postad 15 December 2010 - 14:58
Trist att det är såhär. En stor anledning till köpet var just svärtan, tänker inte offra den direkt...
Nä precis, man köper ju inte en tv för svärtans skull för att sedan öka den för att inte störa sig på något. Jag undrar ifall det händer när det inte är svarta ramar på filmen, för jag har aldrig märkt det vid 16:9 sändning, även fast jag har sett att det sker på hela bilden när man tittar på svart ram film. Lite märkligt.
Postad 15 December 2010 - 15:00
Haha, ja det gör det faktiskt.
Men jag kanske är både blind och döv för jag har inte sett ett spår av inbränningar heller som många andra har :-)
Jag kan höra buzzning om jag lägger örat nära på baksidan av TVn med vit bild, svagt...
Man behöver inte vara speciellt kräsen för att se floating blacks, flickvännen såg som sagt! Kan filma sen och lägga upp
Nä precis, man köper ju inte en tv för svärtans skull för att sedan öka den för att inte störa sig på något. Jag undrar ifall det händer när det inte är svarta ramar på filmen, för jag har aldrig märkt det vid 16:9 sändning, även fast jag har sett att det sker på hela bilden när man tittar på svart ram film. Lite märkligt.
Märkte inte heller något i t.ex Sin City.... Måste vara en synvilla då hela bilden ändras eller något, vet inte.
Postad 15 December 2010 - 15:10
Lutar också åt att det kan vara en synvilla. Att kanterna ser gråare ut när resten av bilden är mörk är helt enligt färgläran, har gått på Konstfack och gjort experiment med detta. Kolla t ex förut nämda gula loggan på National Geographic HD, hur man upplever att den ändrar sig vid olika bakgrunder.
Postad 15 December 2010 - 15:21
"Märkte inte heller något i t.ex Sin City.... Måste vara en synvilla då hela bilden ändras eller något, vet inte."
Lutar också åt att det kan vara en synvilla. Att kanterna ser gråare ut när resten av bilden är mörk är helt enligt färgläran, har gått på Konstfack och gjort experiment med detta. Kolla t ex förut nämda gula loggan på National Geographic HD, hur man upplever att den ändrar sig vid olika bakgrunder.
Menar mer att svärtan i t.ex Sin City faktiskt ändras, men det är svårare för ögat att uppfatta när man inte har svarta kanter som är konstanta att jämföra med
Postad 15 December 2010 - 15:24
Ja. Ögona kan bedra. Ta till exempel bilden jag länkar nedan, A och B rutorna har faktiskt exakt samma färgnyans. Jävligt svårt att inse det faktiskt. Dock är FB ingen synvilla tyvärr!
http://upload.wikime...al_illusion.PNG
Redigerat av deeyay, 15 December 2010 - 15:27.
Postad 15 December 2010 - 18:09
Nu ger jag upp med det här och tänker njuta av TV'n ändå för bildkvalitén är så fantastisk för övrigt i både digitalt och blue-ray så jag har ingen lust att offra det för någon annan TV som förmodligen inte kommer att matcha det i denna prisklassen. Som sagt så tittar jag mest SD samt lirar i första hand så det blir inte så mycket blue-ray tittande ändå. Inte tillräckligt för att jag ska vilja byta i alla fall. Känns som att det inte är nån idé att byta mot någon ny heller då det säkert inte blir bättre och i värsta fall värre och det orkar jag bara inte med.
Postad 15 December 2010 - 18:26
Ledsen grabbar men nu har jag testat fram och tillbaka med kontrasten/ljusstyrka en bra stund i service menyn i komposit läget (det gick i alla fall att ändra då och det påverkade även hdmi sen när man kopplade in det) men det gick inte att få bort floating blacks.
Nu ger jag upp med det här och tänker njuta av TV'n ändå för bildkvalitén är så fantastisk för övrigt i både digitalt och blue-ray så jag har ingen lust att offra det för någon annan TV som förmodligen inte kommer att matcha det i denna prisklassen. Som sagt så tittar jag mest SD samt lirar i första hand så det blir inte så mycket blue-ray tittande ändå. Inte tillräckligt för att jag ska vilja byta i alla fall. Känns som att det inte är nån idé att byta mot någon ny heller då det säkert inte blir bättre och i värsta fall värre och det orkar jag bara inte med.
Samma här, ger härmed upp mina försök. Behåller TV'n ett litet tag, sen får den åka tillbaks till butik. Lägger inte ut 12,000 för att sitta och störa mig på blinkande svärta
Postad 15 December 2010 - 18:31
Samma här, ger härmed upp mina försök. Behåller TV'n ett litet tag, sen får den åka tillbaks till butik. Lägger inte ut 12,000 för att sitta och störa mig på blinkande svärta
Vad spanar du på för ersättnings TV om man får fråga? Nyfiken bara.
Postad 15 December 2010 - 18:41
Vad spanar du på för ersättnings TV om man får fråga? Nyfiken bara.
Där har vi lite problem, verkar inte finnas någon riktigt värdig ersättare i dagsläget. LG's PK950 är nog väldigt likvärdig, men den har problem med 24p-playback och skärpeproblem. VT20 hade varit aktuell om den garanterat hade varit fri från floating blacks...
Begagnad Kuro till rätt pris skulle funka
Redigerat av niklaslj, 15 December 2010 - 18:43.
Postad 15 December 2010 - 18:47
VT20 hade varit aktuell om den garanterat hade varit fri från floating blacks...
Tyvärr verkar den ju inte vara det. Nåväl jag önskar dig lycka till i ditt sökande!
Postad 15 December 2010 - 18:52
Tyvärr verkar den ju inte vara det. Nåväl jag önskar dig lycka till i ditt sökande!
Tyvärr, ja... Gillar verkligen bilden på G20 annars
Postad 15 December 2010 - 19:32
Tråkigt som fan för er som drabbats, kanon tv annars.
Hade min vart så där i början så hade jag nog åkt till butiken och bett dom packa upp en ny så här i efterhand och provat den med specifik skiva och lyssnat efter buzzning.
Det verkar ju vara random, så nån kanske dom har som är bra, annars får dom väl casha tillbaks, vilket dom inte brukar vilja i första hand!
Postad 15 December 2010 - 19:48
Postad 15 December 2010 - 20:11
Där har vi lite problem, verkar inte finnas någon riktigt värdig ersättare i dagsläget. LG's PK950 är nog väldigt likvärdig, men den har problem med 24p-playback och skärpeproblem. VT20 hade varit aktuell om den garanterat hade varit fri från floating blacks...
Det skulle vara intressant om du hade haft möjlighet att ta en titt på V20 (inte VT20) för att se om du ser samma problem med floating blacks där.
Postad 15 December 2010 - 20:25
Det skulle vara intressant om du hade haft möjlighet att ta en titt på V20 (inte VT20) för att se om du ser samma problem med floating blacks där.
Kan ju testa, helt klart. Är nog inga problem att byta den
Postad 15 December 2010 - 20:28
Hur uppgraderar man sin firmware på Panasonic G20? Hur ser man vilken version man har?
Uppgradera inte om du inte har problem med något är mitt tips. Är du nöjd med tv'n för tillfället är det inte värt risken att något skulle ändras till det sämre, speciellt när det inte verkar gå att nergradera firmwaren på Panasonics modeller.
Postad 15 December 2010 - 20:29
Går det inte att ladda ner senaste FW till USB som man gör till Samsung (tror jag)?
Hade min vart så där i början så hade jag nog åkt till butiken och bett dom packa upp en ny så här i efterhand och provat den med specifik skiva och lyssnat efter buzzning.
Det verkar ju vara random, så nån kanske dom har som är bra, annars får dom väl casha tillbaks, vilket dom inte brukar vilja i första hand!
Verkar som man måste ha SD kort till det. Surt. Hade varit bättre med USB alla sitter ju inte på SD kort (som jag).
Dock, verkar det som om min lilla buzzing jag hade håller på att försvinna lite. Tycker den låter mindre och mindre. Förut kunde jag höra den lite vid väldigt låg volym samt väldigt ljus bild. Tycker inte att jag gör det längre så det känns som att det försvinner lite successivt redan efter så kort tid.
Postad 15 December 2010 - 20:29
Min buzzade i början, typ första veckansen avtog det. Sen såg jag mycket på tv de dagarna (fotbolls vm, alla matcher var på).Går det inte att ladda ner senaste FW till USB som man gör till Samsung (tror jag)?
Men du har haft din ett tag? finns olika sorters buzz, en del kan bero på dåligt ditskruvat nätaggregat, eller en dålig spole i nätagget. annat ljud från fosfor.
Min tv buzzar svagt vid helt vit bild, men det är knappt hörbart. Finns folk med buzzproblem som fått nätagaggregat utbytta. Är det en dålig spole är det typ "coil-whine" som ofta finns på grafikkort och nätagg på pc.
Redigerat av Bulldog76, 15 December 2010 - 20:31.
Postad 15 December 2010 - 20:33
Intressant gnäll beträffande olika tv-apparater och deras brister. Är det ingen som har förstått att SAMTLIGA nuvarande och tidigare tv-apparater på marknaden har olika defekter. Den pefekta tv:n existerar inte. Inte ens Pioneers modeller är utan brister.
Acceptera eventuella brister eller börja spela brädspel istället. Detta eviga gnällande.
Redigerat av Unregistereded94f3cc, 15 December 2010 - 20:34.
Postad 15 December 2010 - 20:43
Haha, true story.Intressant gnäll beträffande olika tv-apparater och deras brister. Är det ingen som har förstått att SAMTLIGA nuvarande och tidigare tv-apparater på marknaden har olika defekter. Den pefekta tv:n existerar inte. Inte ens Pioneers modeller är utan brister.
Acceptera eventuella brister eller börja spela brädspel istället. Detta eviga gnällande.
Postad 15 December 2010 - 21:13
Japp, min surrar som bara den vid ljusa scener. Skall lämna tillbaka den. Det går tydligen inte att fixa och det blir inte bättre med tiden (har haft min över en månad nu). Velar om jag skall ta en likadan igen eller gå på något helt annat...Grattis till inköpet..har en likadan
Jag har en fråga: Jag upplever att det ständigt surrar från min panasonic, mer vid ljusa avsnitt i filmerna..
Är det någon annan på detta forum med panasonic 50G20 som upplever samma problem?
Postad 15 December 2010 - 21:26
Postad 15 December 2010 - 21:54
Gör det! Jag ser floating blacks i alla filmer som har svarta kanter runt bilden. Men där var det extra synligt, blinkar liksom till 2-3 gånger i det svarta, typ svart-grått-lite gråare. Det är innan filmen riktigt börjat, efter DC-loggan som sagt
Jag började titta på den filmen just nu. Som du säger så skiner kanterna upp lite när det blåa eldmolnet kommer men det blinkar inget för mig utan det tänds upp lite en gång för att vara konstant en stund sen fadas det ut tillsammans med molnen utan att man tänker på det direkt.
Känner redan nu att jag inte kommer störa mig mycket på det framöver. Verkar inte vara så himla farligt på min ändå. Det är mest i såna där extremfall som man märker av det. Inte tänkt på det på något annat ställe att det blinkar till nåt. Kanske om man tittar lite extra men man håller ju ögona på filmen så att säga.
Redigerat av deeyay, 15 December 2010 - 22:05.
Postad 15 December 2010 - 22:51
Jag började titta på den filmen just nu. Som du säger så skiner kanterna upp lite när det blåa eldmolnet kommer men det blinkar inget för mig utan det tänds upp lite en gång för att vara konstant en stund sen fadas det ut tillsammans med molnen utan att man tänker på det direkt.
Känner redan nu att jag inte kommer störa mig mycket på det framöver. Verkar inte vara så himla farligt på min ändå. Det är mest i såna där extremfall som man märker av det. Inte tänkt på det på något annat ställe att det blinkar till nåt. Kanske om man tittar lite extra men man håller ju ögona på filmen så att säga.
Precis så är det för mig, kanske överdrev i min beskrivning men jag upplever det som väldigt störande. Beklagar att du upptäckte det!
Postad 15 December 2010 - 23:04
Postad 15 December 2010 - 23:33
Precis så är det för mig, kanske överdrev i min beskrivning men jag upplever det som väldigt störande. Beklagar att du upptäckte det!
Kan bekräfta att jag också ser det. Har också "köpt" The Dark Knight" nu och kollat på introt och det stämmer att den svarta kanten blir en aning ljusare efter DC-loggan. Men det är väldigt sällan det märks och det märks inte speciellt tydligt så det är inget jag kommer att reta mig nämnvärt på. Kanske är det inte lika illa på V20 som på G20, eller så är jag inte så känslig för just detta problemet. Förstår dock fortfarande inte varför de gör på det sättet, då TV:n uppenbarligen inte har några problem med att visa mörka och ljusa partier samtidigt.
Postad 15 December 2010 - 23:40
Håller med dig ..Intressant gnäll beträffande olika tv-apparater och deras brister. Är det ingen som har förstått att SAMTLIGA nuvarande och tidigare tv-apparater på marknaden har olika defekter. Den pefekta tv:n existerar inte. Inte ens Pioneers modeller är utan brister.
De flesta som "upptäcker" sina fel .. har läst om dessa på något forum och sedan sitter man
och letar efter felet som man själv inte sett tidigare, genom att hitta felet i någon speciell
sekvens i en film som man aldrig skulle sett annars ..
Många förstår inte ens vad felet är och många fel existerar som sagt bara om man letar
och provocerar fram det.
Panasonic gör mycket bra Plasma. De är inte felfria men de har bra bild och många gånger
har konkurrenten fler fel. Det finns ingen felfri tv
Jag har så kallad buzzning på min V10 men det struntar jag i
Jag satte en mjuk distans mellan tvn och väggen och nu hör jag inget.
Vill man ha fel på sin tv ?
Det är frågan ...
Maveric
Postad 16 December 2010 - 09:40
Håller med dig ..
De flesta som "upptäcker" sina fel .. har läst om dessa på något forum och sedan sitter man
och letar efter felet som man själv inte sett tidigare, genom att hitta felet i någon speciell
sekvens i en film som man aldrig skulle sett annars ..
Många förstår inte ens vad felet är och många fel existerar som sagt bara om man letar
och provocerar fram det.
Panasonic gör mycket bra Plasma. De är inte felfria men de har bra bild och många gånger
har konkurrenten fler fel. Det finns ingen felfri tv
Jag har så kallad buzzning på min V10 men det struntar jag i
Jag satte en mjuk distans mellan tvn och väggen och nu hör jag inget.
Vill man ha fel på sin tv ?
Det är frågan ...
Maveric
Yes det är ju så. Det finns ingen som är "felfri" man måste leva med det. Folk har blivit kräsna och förväntar sig att den nya tvn man köper ska vara den sista dom köper för att den är så bra
Klart man vill ha fel på sin TV, annars har man ju inget att klaga på
Postad 16 December 2010 - 09:42
Yes det är ju så. Det finns ingen som är "felfri" man måste leva med det. Folk har blivit kräsna och förväntar sig att den nya tvn man köper ska vara den sista dom köper för att den är så bra
![]()
Klart man vill ha fel på sin TV, annars har man ju inget att klaga på
Haha, precis... Jag visste om TV'ns problem, tog hem för att se om jag kunde leva med dem
Postad 16 December 2010 - 09:52
Att sitta och ta fram speciella filmer eller sekvenser för att hitta och framkalla ett fel. det tycker jag är lite smålöjligt
Vill man inte ha just FB, kanske man ska välja en annan tv, LG till exempel. men då klagas det på spegelglas, eller sämre svärta eller något annat......
Kanske bättre att köpa billigaste skittv så är det massor av fel på den, men man har betalat väldigt lite.
Visst buzzning osv är störigt, men som sagt, det kan bero på dåligt åtskruvade skriva, kondensator i nätagget som är kasst, och då är det bara att få det bytt på garanti.
Redigerat av Bulldog76, 16 December 2010 - 09:53.
Postad 16 December 2010 - 09:56
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Panasonic g20, V20 mfl, hjälp med funktioner, inställningar, support
34 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?