G20 VS. PK950N... FIGHT!
Panasonic TX-P50G20E 50" 4K Ultra HD LED Smart TV
(TV)
|
4
|
(56)
|
Inga priser | |
LG PK950N 50" 4K Ultra HD OLED Smart TV - 50PK950N
(TV)
|
6
|
(14)
|
Inga priser |
Postad 03 March 2011 - 13:47
Postad 03 March 2011 - 14:06
Om det är hastigheten i menyerna som är prio ett när du köper tv så ska du nog inte lägga ut de här summorna. Kan dock inte påstå att jag reagerat över att min 950 skulle vara slö
Nä självklart men om man säger i en recension att menyerna är långsamma så får man för sig att de ligger en bra bit under medel.
Men visst som vanligt är det till viss grad ett tycke, anser du inte att det är långsamt så funkar det ju bra för dig, någon annan kanske hade störst sig på det väldigt mycket (antagligen också därför man nämner det i testet).
Postad 03 March 2011 - 14:14
Alltid lika kul =) Grattis får man väl säga, och hoppas du får ett bra exemplar.
Är det så ojämn kvalite på prylarna eller ??
Kan du förklara lite mer.
Postad 03 March 2011 - 15:17
Nej inte alls, men ibland får man ett måndags ex helt enkelt. Oavsett vilken produkt du köper så finns det nästan alltid en sådan risk.Är det så ojämn kvalite på prylarna eller ??
Kan du förklara lite mer.
Jag håller bara tummarna för att det inte ska ske
--
@Flightfrank för mig är det stor skillnad när jag jämför med andra TV, men det är inget jag direkt lider av. Men ett aktivt tryck händer inte direkt på TVn, speciellt inte när du rör dig i menyer, vilket kan vara lite irriterande då man kanske snurrar fram och tillbaka mycket och testar inställningar osv. Så är det iaf för mig
Självklart ska man inte göra det till någon prioritet när man väljer TV enligt mig heller, men det kan vara värt att notera om det handlar om två likvärdiga modeller och något man anser vara viktigt trots allt.
Rent prismässigt i relation till prestanda känns LGs modeller svårslagna dock..
Redigerat av Unregistered005943c2, 03 March 2011 - 15:18.
Postad 03 March 2011 - 17:00
Alltid lika kul =) Grattis får man väl säga, och hoppas du får ett bra exemplar.
Tack! Det hoppas jag med
Antar att jag kan öppna instruktionsboken som följer med, men är ganska lätt att fråga här med
Postad 03 March 2011 - 17:18
Säger så här, menyerna är snabba och logiska och i de flesta recensioner som jag har läst så har den fått beröm för sina logiska menyer. Hastigheterna har jag aldrig förstått varför man skulle gnälla över, det är inte en mobiltelefon...Nä självklart men om man säger i en recension att menyerna är långsamma så får man för sig att de ligger en bra bit under medel.
Men visst som vanligt är det till viss grad ett tycke, anser du inte att det är långsamt så funkar det ju bra för dig, någon annan kanske hade störst sig på det väldigt mycket (antagligen också därför man nämner det i testet).
Postad 03 March 2011 - 17:22
Men har bara sett dom på bilder själv så jag vet inte om det stämmer.
Postad 03 March 2011 - 18:17
Säger så här, menyerna är snabba och logiska och i de flesta recensioner som jag har läst så har den fått beröm för sina logiska menyer. Hastigheterna har jag aldrig förstått varför man skulle gnälla över, det är inte en mobiltelefon...
Ja menyerna är säkert logiska, det brukar LG göra bra men reaktionsförmågan är också en viktig sak som skapar en viss känsla. Är det dock så att man behöver ta sig in i menyerna extremt sällan så är det mindre viktigt men räknas inte menyerna in när man ex vill se guiden o liknande funktioner? Hur är det med att höja/sänka ljudet? Sker det ögonblickligen så det bara är menyerna som är något långsammare?
Oavsett produkt så stör iallafall jag mig ganska mycket på när reaktionsförmågan är så långsam att man hinner knappa in en mindre kombination innan apparaten ens börjat bearbeta det första.
Postad 03 March 2011 - 18:30
Då jag aldrig använder några originalfjärrkontroller så är kanske inte mitt svar är det mest reppresentabla men jag har inte reagerat på att det skulle ta lång tid när man höjer ljudet.Oavsett produkt så stör iallafall jag mig ganska mycket på när reaktionsförmågan är så långsam att man hinner knappa in en mindre kombination innan apparaten ens börjat bearbeta det första.
Postad 03 March 2011 - 18:37
Då jag aldrig använder några originalfjärrkontroller så är kanske inte mitt svar är det mest reppresentabla men jag har inte reagerat på att det skulle ta lång tid när man höjer ljudet.
Hehe nä jag kör själv med en Logitech fjärr men den har ganska mycket fördröjning även om jag försökt kalibrera det. Det är bra mycket snabbare med orginal fjärren(Panasonic 50PX8).
Postad 03 March 2011 - 18:48
Om du är osäker på responshastigheten så är det bara att gå in i någon butik och knappa på knapparna.
Postad 03 March 2011 - 18:53
Ja har man mer än en enhet så är multifjärren ett måste och helst då en harmony one
Om du är osäker på responshastigheten så är det bara att gå in i någon butik och knappa på knapparna.
Kan man köra harmony one till ps3an också? Inte att spela med men när man ser på bluray
Postad 03 March 2011 - 19:39
Tror inte att ps3an går via IR, har faktiskt aldrig testat ironiskt nog. Använder alltid handkontrollen till filmerna.Kan man köra harmony one till ps3an också? Inte att spela med men när man ser på bluray
Vore nice att ha samma till min G20, Onkyo-reciever och ps3
Postad 04 March 2011 - 08:35
Kan man köra harmony one till ps3an också? Inte att spela med men när man ser på bluray
Vore nice att ha samma till min G20, Onkyo-reciever och ps3
Tror Denna Behövs då :
Postad 04 March 2011 - 15:35
Jo det är ju grymt subjektivt, alltså kan det vara intressant att veta om det är något man bryr sig om.Säger så här, menyerna är snabba och logiska och i de flesta recensioner som jag har läst så har den fått beröm för sina logiska menyer. Hastigheterna har jag aldrig förstått varför man skulle gnälla över, det är inte en mobiltelefon...
Som meny är LGs layout helt strålande, jag älskar dem. Det är responstid från fjärr till händelse på TVn som jag stör mig på, men det är inget jag gnäller över. Det är faktiskt stor skillnad
Och ja, det är säkert skillnad på orginal fjärr och multifjärr. Det vet jag inget om, jag vet bara hur min standard fjärr fungerar i respons med min TV. När jag stod i affären och testade olika inställningar så var det det första jag tänkte på när jag snurrade runt i menyerna och tänkte att det var något snett på just den TVn.. Hur som haver och som sagt det går att leva med men kan vara värt att veta om.
@SnowJim, detta delay gäller även när man växlar kanaler och höjer/sänker volym.
Postad 04 March 2011 - 15:39
Jo det är ju grymt subjektivt, alltså kan det vara intressant att veta om det är något man bryr sig om.
Som meny är LGs layout helt strålande, jag älskar dem. Det är responstid från fjärr till händelse på TVn som jag stör mig på, men det är inget jag gnäller över. Det är faktiskt stor skillnad.
Och ja, det är säkert skillnad på orginal fjärr och multifjärr. Det vet jag inget om, jag vet bara hur min standard fjärr fungerar i respons med min TV. När jag stod i affären och testade olika inställningar så var det det första jag tänkte på när jag snurrade runt i menyerna och tänkte att det var något snett på just den TVn.. Hur som haver och som sagt det går att leva med men kan vara värt att veta om.
@SnowJim, detta delay gäller även när man växlar kanaler och höjer/sänker volym.
Tack för svaret!
Postad 04 March 2011 - 18:17
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Plasma-TV från LG år 2010
12 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?