Samsung UE46D7005 och UE46D8005
1003 svar till detta ämne
Postad 10 April 2011 - 13:05
PhilipK
-
PhilipK
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Det känns som om väldigt många tror väldigt naivt på alla specifikationer som alla tillverkare uppger. Hur skulle Micro-Dimming Plus kunna vara en hårdvarulösning när denna hårdvarulösning är Local Dimming. Micro Dimming Plus och Micro Dimming är båda två en mjukvarukompensation för avsaknaden av Local Dimming som i sig är den bättre tekniken. Hittills finns det ju ingen Edge-Led apparat som har kommit upp i samma svärta som de bästa Plasma/Local Dimming apparaterna. Sedan att Micro-Dimming Plus gör detta bättre än vanliga Micro-Dimming känns väl rimligt men snälla, var lite källkritiska. Samsung är partiska i den här frågan då de vill kränga sina apparater. Vänta till Flatpanelshd, Highdefjunkies, AVSforum, eller liknande sidor har anaylserat tekniken och/eller apparaterna så får ni svaret på dessa frågor från människor som är opartiska i frågan, och framför allt kan mer än någon supportmänniska på Samsung. Att M3 ger Samsungmaskiner bra betyg är ju för övrigt föga förvånande. De verkar ju vara nöjda bara man får bild på tv:n.
Informationen om att plus-systemet är hårdvarubaserat kommer från användare i USA (som skrivit på AVSforum) där de defakto har öppnat tvn och konstaterat att det sitter ett chip där. Att jag tog texten från just den där artikeln (vilket som du skriver är opartiskt då infon kommer från Samsung) är just pga att den beskriver det hela hyfsat bra. För övrigt så har AVSforum testat d8000.
Postad 10 April 2011 - 14:42
Unregisteredfa59fbf5
-
Unregisteredfa59fbf5
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Informationen om att plus-systemet är hårdvarubaserat kommer från användare i USA (som skrivit på AVSforum) där de defakto har öppnat tvn och konstaterat att det sitter ett chip där. Att jag tog texten från just den där artikeln (vilket som du skriver är opartiskt då infon kommer från Samsung) är just pga att den beskriver det hela hyfsat bra. För övrigt så har AVSforum testat d8000.
Länk till deras test? Hittar det inte på deras sida
Postad 12 April 2011 - 08:25
Unregisteredf3cea02a
-
Unregisteredf3cea02a
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Är det någon som läst några seriösa recensioner än?
Länka gärna!
Mvh
Postad 12 April 2011 - 16:05
Kinglouie78
-
Kinglouie78
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Prylportalen har gjort en test.... http://www.prylporta...x-1.438529.htmlEn liten film recension.... http://www.prylporta...e-1.458227.html
Redigerat av Kinglouie78, 13 April 2011 - 10:46.
Postad 12 April 2011 - 16:41
Unregisteredf3cea02a
-
Unregisteredf3cea02a
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Postad 13 April 2011 - 11:20
Unregisteredc778a4b4
-
Unregisteredc778a4b4
-
Rookie
-
5 inlägg
Fråga, var sitter alla ingångar/portar på burken, baksidan, sidan eller under ifrån. Någon som kan lägga upp en bild
Mats
Postad 13 April 2011 - 16:13
hembiobutiken
-
hembiobutiken
-
Användare
-
-
120 inlägg
Vi har redovisat för våra upplevelser i den här artikeln. Det är ett test som fokuserar mer på användandet och den upplevda kvaliteten och inte går inte så djupt på rent tekniska specar.
Postad 13 April 2011 - 17:01
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Har dom fått till sjukdommarna från förra generationen så är det en sjukt bra TV... men jag är fortfarande skeptisk.
När dom själva vägrar medge att clouding är ett fel så inger dom inte så mycket förtroende. Men visst är dom snygga!
Postad 13 April 2011 - 18:40
Saltakatten
-
Saltakatten
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Funderar på allvar att köpa UE55D8005 nu, men har lite frågor.
1. Fungerar den bra ihop med en MacBook Pro? Med DLNA?
2. Hur många par glasögon får man? På prisjakt står det 1 par, men jag har läst en artikel på en svensk sida som säger två.
3. Kan den även streama 1080p och 3d-filmer från datorn?
4. Kan den streama surroundljudet från exempelvis en MKV-fil? För att sedan skicka vidare till recievern.
5. Hur mycket tror ni den kommer gå ner i pris närmsta månaderna, halvåret, året?
6. Kan det vara värt ett försök att pruta? Eller lägsta pris på Prisjakt är svårt att komma under?
7. Hur mycket ligger marginalen på ungefär för elkedjorna som säljer för 27990 kr?
8. Har man alltid full ångerrätt om man inte är nöjd?
Inbyggda högtalare, clouding och synvinkel är ju ganska personligt över vad som är godkänt. Jag är en aning petig, men inte den största bild- och ljudnörden, så jag antar att det är väl godkänt i min mening.
Postad 15 April 2011 - 10:12
hakan_lars
-
hakan_lars
-
Användare
-
-
130 inlägg
Ligger oxå och lurar på denna serie, dock väntar jag in lite mer seriösa tester typ "www.hdtvtest.co.uk" el dyl.
Alla man läst "so far" är ju inga direkta djup dykningar mest lite titta på film samt snygga foton etc...
Skulle vilja veta mer om uppmätt svärta, inputlag, kontrast etc inte massa blaj med foton.
Denna LCD som tyvärr är "Edge led" ligger ju högt i pris och för detta pris skulle jag inte tåla mkt "clouding"
Design går ju förre bildkvalitet hos många tillverkare idag, själv har jag gärna en LCD som är något tjockare med riktigt "backlight led"
Fast dessa växer ju inte direkt på träd finns ju bara ett fåtal och då är priset högt.
Plasma har ju allt det man vill ha hos en LCD fast personligen har jag ett lite väl ljust vardagsrum för plasma.
Plasma har ju en tråkig begränsning på ljusflöde vilket gör att jag sneglar på denna serie (LCD)
Men för nästan 20k som en 46a kostar får man ju faktiskt en sjysst panna v20 el dyl.
Denna text kommer från HDtvtest av samsungs C9000 som kostar ca 25k
Unfortunately, the more expensive a display is, the harder it gets to tolerate shortcomings.
The customer isn’t given complete control over the annoying texture-blurring smoothing process, the touch-screen remote is frankly annoying (we opted to use the remote from a cheaper Samsung TV instead), there are still issues with 3D performance from Side-by-Side sources, and it’s not an ideal screen for gaming thanks to some input lag. Few HDTVs are worth £3000, but we don’t feel that Samsung has done everything in their power to justify such a high asking price.
Redigerat av hakan_lars, 15 April 2011 - 10:13.
Postad 15 April 2011 - 11:31
Drull
-
Drull
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Tjo! Nu har vi skeppat upp D8005 i 46" på fot samt 55" på vägg i butiken där jag jobbar. Mitt ibland alla andra apparater från förra året, har även kört lite blu-ray på den samt digital och analog TV från ComHem.
En snabbanalys av bilden direkt ur boxen utan någon extra kalibrering är att det känns som den har stabilare färger än förra årets serie och mindre clouding. Betraktningsvinkeln är även den bättre även om du tydligt ser hur den mattas av om du spanar från skarp vinkel. Har själv nyligen inhandlat en LE40c755 för 7000 kronor(brutalt billigt utrensningspris) och kan konstatera att du ej får bättre bild 2D-bild i någon LED från samsung som hittils släppts, inte ens d8005 som nu kostar ca 16000 och uppåt.
Fördelarna ligger helt i menyer, mottagarstöd, 3D samt design.
Ej i bild.
Det betyder dock inte att den är dålig alls, det är en grym TV. Men noterbart är att LEDarna från Samsung inte heller detta år blir bättre bildmässigt för 2D än en riktigt bra byggd LCD. Gissar dock på att vi ej kommer se lika bra NYA LCD från Samsung i år som förra året då de vill föra över allt fokus på LED-försäljningen.
Postad 15 April 2011 - 23:40
fredtoft
-
fredtoft
-
Rookie
-
3 inlägg
Hey der Vil bare medgive,at jeg også oplevede en del clouding på en skærm jeg havde lejlighed til at teste i sidste uge. Jeghar et billede af cloudingen i den test jeg har lavet af skærmen. I kan se den her: AV-BlogJeg har flere billeder af baggrundsbelysningen ved siden af en Panasonic G30, hvis det har interesse. Venligst Fredtoft
Postad 16 April 2011 - 10:05
dinolurfen
-
dinolurfen
-
Rookie
-
1 inlägg
http://cgi.ebay.com/...#ht_8070wt_1017Såg denna "3**Samsung TV LED 40 FULL HD con DVB 3D UE40D7000" på Ebay Italien för dryga 10 000 kr. Någon som provat att beställa därifrån? Vad skiljer mellan 7000 och 7005 modellen?
Postad 16 April 2011 - 19:07
Namtrac
-
Namtrac
-
Användare
-
-
182 inlägg
Fredtoft:
Tusen tack för en otroligt grundläggande och intressant genomgång. Längtar ännu mer tills min 55" kommer.  Tack för länken!
Postad 18 April 2011 - 15:15
Jennifer
-
Jennifer
-
Användare
-
-
148 inlägg
Hej, Har precis packat upp min 46D8005, är det någon som har provat fram bra bildinställningar.
Tackar på förhand.
Postad 18 April 2011 - 20:34
Yonas
-
Yonas
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej på er,
Tänkte hjälpa till att reda ut lite skillnader i specifikationer mellan de olika modellerna.
D7005/D8005 Endast design som skiljer dessa åt. D8005 är aningen tunnare och har metallfinish, i övrigt samma.
Båda modellerna har Micro Dimming. Fjärrkontrollen med display följer inte med D8005 utan finns som tillbehör.
D7005 finns i lager i 40", 46" och 55".
6-Serien Någon frågade efter DVB-T2 i 6-serien. De modeller som slutar med en -7:a har DVB-T2, tex D6507 som kommer senare i juni.
PVR via USB PVR funktionen spelare in i HD förutsatt att mottagningen sker i HD, fungerar både med CI+ och T2. TV:n har endast en mottagare så det går inte att titta på en kanal och spela in en annan.
Mvh ONOFF
Var på kurs med samsung häromdan angående dessa modeller och då sas det att skillnaderna var designen självklart men att 8005:an även har mer minne så det ska vara smidigare att använda webläsaren och alla smart tv funktioner. Annars är specarna lika.
Postad 18 April 2011 - 20:45
Unregistered7f729be2
-
Unregistered7f729be2
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hej, Har precis packat upp min 46D8005, är det någon som har provat fram bra bildinställningar. Tackar på förhand.
Har du märkt av nå clouding på din tv?
Postad 18 April 2011 - 20:48
perraw
-
perraw
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej,
Hur snabbt funkar kanalbyte via den inbyggda DVB-T(2) mottagaren?
//P
Postad 18 April 2011 - 22:01
Jennifer
-
Jennifer
-
Användare
-
-
148 inlägg
Har du märkt av nå clouding på din tv?
Nej ingenting, bilden är super.
Postad 20 April 2011 - 15:43
Unregistered7f729be2
-
Unregistered7f729be2
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
beställde en 55D8005 på Dustin för 24999:- så nu är det bara att vänta
Postad 21 April 2011 - 06:34
Unregistered6a791ded
-
Unregistered6a791ded
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Köpte en 46UEC8 förra året och har varit både jättenöjd eller jätteirriterad. Jag lirar en del xbox samt att köra HD TV via parabol ger en helt, i mina ögon, jättebra bild både på dag och kväll. När jag ska släcka ner och kika på Bluray så blir det gonatt eller govaken för cloudingen på samsung apparaterna förstör känslan nästan helt när man kikar på Bluray så för min del kommer det ALDRIG att bli en samsung LCD igen om de inte kommer tillrätta med cloudingen. Nu kikar jag på 2011 Panasonic som jag hade köpte förra året om de inte had ehaft en så ful design att min sambo skulle ha flyttat ut om jag ställde in en 2010 panasonic i vardagsrummer. 2011 Panasonic ser ok ut, inte lika snygg som 2011 samsung men samsung är helt värdelösa för bluray pga clouding, så det blir nog Panasonic VT30 lite längre fram i år. Hittade en vettig "review" som tog upp clouding och det verkar vara samma skräp med D8000 som med min nuvarande C8000 de nämner speciellt att det är extra irriterande clouding om men ser på film med de svarta partierna ovan och under. Citat "Clouding: a dark and stormy night" och vilka bluray filmer har inte svarta partier över och under.... Länk till testet här Test Samsung UE55D8000 på DigitalversusPartiet om clouding här Unfortunately, these excellent results are somewhat spoiled by the presence of some very visible clouding. This problem is mostly visible against a dark background, and it's particularly annoying when you're watching a film with black bars above and below the picture. During our tests, it even effected dark greens and blues. It's all the more disappointing on the D8000, which is supposed to be Samsung's new flagship
Redigerat av Unregistered6a791ded, 23 April 2011 - 18:49.
Postad 22 April 2011 - 08:13
sole1111
-
sole1111
-
Rookie
-
2 inlägg
Vad är det egentligen för generell skilland på D7005 och D6xxx ? Finns ju ett otal varuiatner inom 6-serien och som jag har svårt att få grepp på; 6505, 6515,6535,6545 ... Vad är logiken?
T.ex UE-46D6507VK XXE som, förutom en platt fot, verkar likadan som D7005.
Postad 23 April 2011 - 19:52
juanlasergun
-
juanlasergun
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Vilket väggfäste är det som gäller för UE46D8005 för att få minsta möjliga avstånd till väggen? Enligt Dustin ( http://www.dustinhom...5010313233.aspx) så passar inte Samsungs eget Super Slim Wallmount (WMN1000BXXC) till dessa. Någon som vet varför? Kommer Samsung med något som passar, jag gillar deras "hänga upp tavla på väggen"-lösning?
Redigerat av juanlasergun, 23 April 2011 - 19:53.
Postad 23 April 2011 - 22:40
Svärta
-
Svärta
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Vilket väggfäste är det som gäller för UE46D8005 för att få minsta möjliga avstånd till väggen? Enligt Dustin (http://www.dustinhom...5010313233.aspx) så passar inte Samsungs eget Super Slim Wallmount (WMN1000BXXC) till dessa. Någon som vet varför? Kommer Samsung med något som passar, jag gillar deras "hänga upp tavla på väggen"-lösning?
Årets (D) har annorlunda infästning. Fästet som passar heter WMN2000B 2000 ersätter förra årets 1000. A, B och C är olika längd där B är för 46" Direktlänk
Postad 24 April 2011 - 00:56
juanlasergun
-
juanlasergun
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Postad 25 April 2011 - 08:13
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
ni kikar på fel tv
ni ser ju själva vilket skitmärke samsung är 
efter ett par år med LED modeller har dom inte lyckats få bort cloudingen ?
det är ju fan skamligt
dom höjer priset när "nya" modeller släpps men samma problem är kvar.
är det den nya färgen på tvn ni betalar för varje år?
vet dom inte vad FULL LED är för nåt?
Full LED med Local Diming är den enda möjligheten att få bort Clouding!
ska ni köpa en tv så ska ni ha en LG 47LX950N
fixa gärna en hårdvarukalibrering också så har ni den värsta bilden som går att få idag
Redigerat av Unregistered1008, 25 April 2011 - 08:18.
Postad 25 April 2011 - 08:33
PhilipK
-
PhilipK
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
ni kikar på fel tv ni ser ju själva vilket skitmärke samsung är  efter ett par år med LED modeller har dom inte lyckats få bort cloudingen ? det är ju fan skamligt
dom höjer priset när "nya" modeller släpps men samma problem är kvar. är det den nya färgen på tvn ni betalar för varje år?
vet dom inte vad FULL LED är för nåt? Full LED med Local Diming är den enda möjligheten att få bort Clouding!
ska ni köpa en tv så ska ni ha en LG 47LX950N fixa gärna en hårdvarukalibrering också så har ni den värsta bilden som går att få idag
PQ är betydligt bättre på 55D8005 i föhållande till vad den var på 55LX950N så att det skulle vara "den värsta bilden som går att få tag på idag" stämmer inte i mina ögon. Sen att den har clouding, kan så vara på vissa exemplar, men dock inte i någon större utsträckning beroende på hur man hanterar inställningarna - detta är enligt mig inte i närheten av lika irriterande som den banding som LX har vid samtliga upp/ner-panorerande scener. Jag bytte ut min LX just på grund av detta. Det går dessutom bra att titta på tv vid dagsljus på Samsungen vilket var rätt svårt med LGn på grund av det reflekterande glaset.
Redigerat av PhilipK, 25 April 2011 - 08:35.
Postad 26 April 2011 - 22:50
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Väntar spänt på era tester kan någon även testa hur det funkar med webb läsaren har för mig man skall kunna detta med d-serien kan man då surfa in ex på "spotify " själv får jag vänta med köp skall ha en led minst 60 tum finns ej förrän kvartal 2 D-serien köpte en Samsung ue557070 för 2 år sen kanon nöjd men den är för liten.
Du kan säkert surfa in på Spotify, men till vilken nytta? Du måste ha en spotify klient/app för att kunna köra musik.
Postad 28 April 2011 - 15:33
MorpeuS
-
MorpeuS
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
vet inte om jag har läst tråden ordentligt men är det någon skillnad på 7005 mot 8005?
Annars kommer nog klippa en 7005 till helgen =)
Postad 28 April 2011 - 18:09
juanlasergun
-
juanlasergun
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Denna teve har ju inbyggd Skype-klient, inklusive stöd för videosamtal, är det någon som provat detta? Vad jag förstår är det enbart Samsungs egen webbkamera (för 1500 eller nåt) som stöds om man vill köra videochat. Vad innebär detta konkret?
1) Att det enbart är Samsungs egen webkamera som är supportad (dvs garanterad att fungera, men att det mycket väl kan hända att fler kameror också fungerar så länge de har usb och är någorlunda "standard")?, eller
2) att inga som helst andra webbkameror kommer att fungera?
Jag är så nära att köpa den här teven, men om det är 2) som gäller så får det bli någonting annat istället då jag hatar "lock-in"-fasoner.
Redigerat av juanlasergun, 28 April 2011 - 20:00.
Postad 28 April 2011 - 19:32
TomasThoren
-
TomasThoren
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Denna teve har ju inbyggd Skype-klient, inklusive stöd för videosamtal, är det någon som provat detta? Vad jag förstår är det enbart Samsungs egen webbkamera (för 1500 eller nåt) som stöds om man vill köra videochat. Vad innebär detta konkret? 1) Att det enbart är Samsungs egen webkamera som är supportad (dvs garanterad att fungera)?, eller 2) att inga som helst andra webbkameror kommer att fungera? Jag är så nära att köpa den här teven, men om det är 2) som gäller så får det bli någonting annat istället då jag hatar "lock-in"-fasoner.
Kan vara så illa."smarta tv" har annan OS.Ännu värre att om Samsung kamera bara kan prata med Samsung TV som inte kan prata med Panasonic TV utan bara SamsungTV eller Skype till dator i andra änden.Klokt,eller hur?
Postad 29 April 2011 - 18:09
Thomas i Örebro
-
Thomas i Örebro
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Är det nån hygglig själ här som kan informera om och isf när det kommer 6o" eller 65" i D7000 eller D8000?
Postad 01 May 2011 - 23:36
hakan_lars
-
hakan_lars
-
Användare
-
-
130 inlägg
Slog till i helgen på en 46a blev en D8005.
Har sedan tidigare ett väggfäste "Omnimount" och ingen av skruvarna som följde med det passade.
Det är M8or på denna LCD och alla som följde med fästet var för långa.....
Blev en runda till järnhandeln för att hitta rätt längd på dom.
Sagt och gjort så hängde den där och efter lite "tweakade'" så blev bilden riktigt bra.
Körde lite 1080p rullar och bilden är riktigt nice med bra detaljer, färger etc.
På det stora hela finns det inget att klaga på svärtan, kontrast etc är betydligt bättre än min gamla sony w4500.
Fast på en sak slår min gamla sony denna LCD på och det är ojämnheter i ljuset.....
Hörnen samt i mitten av min Samsung finns det stråk med ljusare partier.
Släcker man ner och kör en rulle med svart "board" så är det lätt att hitta om man letar.
Vid uppstart av min PC syns det tydligare om man höjer backlighten....
Tycker även att det blir värre när den stått på ett tag.
Kör man med rätt inställningar och inte släcker alla lampor i rumet är det svårt att se det.
Pga av den döda pixeln bytte jag mot en ny, det nya exet hade iallafall inga döda pixlar.
Men tyvärr så ser man även på detta ex lite bleed i hörnen samt vissa ljusare stråk i skärmen dock ej lika mycket som första exet.
Så man får nog räkna med att det är ojämnheter i ljuset på "Edge led" vissa ex mer andra mindre.
Fast jag är ändå väldigt nöjd med denna LCD bilden är suverän och det ända som jag tycker är galet är priset.
För nästan 20k tycker jag man kan begära mindre bleed/clouding.
Har oxå en fråga till andra ägare på båda mina ex har det ryckt till ibland i bilden på SD.
Ligger o lurar om det är "Motion plus" som skapar detta har den ställd på "standard"
Kör genom digitalbox 1080i ut direkt via HDMI, hade min gamla Sony på samma box och där rycker det inte....
Redigerat av hakan_lars, 02 May 2011 - 07:53.
Postad 02 May 2011 - 08:17
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5779 inlägg
Stäng motion plus och alla andra s.k bildförbättringsfunktioner om du vill inte vill ha några "fel" i bilden tex ryck.
Postad 02 May 2011 - 12:27
hakan_lars
-
hakan_lars
-
Användare
-
-
130 inlägg
Tackar !!!
Testade och nu flytter det på bättre
Postad 02 May 2011 - 14:29
Dug
-
Dug
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Stäng motion plus och alla andra s.k bildförbättringsfunktioner om du vill inte vill ha några "fel" i bilden tex ryck.
Kan inte någon som är insatt berätta mer om det här? Min upplevelse var också den, jag fick för mig att det "ryckte" laggade lixom till när folk springer/går snabbt förbi skärmen, då var det en HD rulle 1080 jag körde på min HTPC och XBMC, fick för mig att "faan nu måste jag uppgradera HTPC igen" men det kan alltså vara så att rycket ligger i TV:n? Det som gjorde mig änmer orolig var när jag satte på min comhembox (SD) och tyckte att jag såg dessa lagg/ryck där oxo, damn!... nästan så jag blev lite ledsen i ögat för ett ögonblick. Måste hem o mecka med motionplus o se vad det ger....
Postad 02 May 2011 - 14:35
Dug
-
Dug
-
Amatör
-
-
53 inlägg
eller rättare sagt, säg åt mig i vilka menyer jag borde gå in o mecka i
Postad 02 May 2011 - 19:32
Ponyboy
-
Ponyboy
-
Rookie
-
1 inlägg
Köpte D8005 för 3 dagar sen och jag är sjuk nöjd med köpet. Jag har dock några problem/frågor.
1. På apparna eller all inloggning kan man inte ange alla bokstäver för lösenordet, det finns bara a-i som tillval. Kan aldrig skriva mina lösenord nånstans då de innehåller andra bokstäver.
2. Har kunnat spela upp alla sorts media filer via USB t o m -m2ts 3D filer men jag har inte kunnat aktivera undertexten i mkv filer. Nån som har lyckats eller har en lösning.
Postad 02 May 2011 - 22:36
PhilipK
-
PhilipK
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Kan inte någon som är insatt berätta mer om det här?
Min upplevelse var också den, jag fick för mig att det "ryckte" laggade lixom till när folk springer/går snabbt förbi skärmen, då var det en HD rulle 1080 jag körde på min HTPC och XBMC, fick för mig att "faan nu måste jag uppgradera HTPC igen" men det kan alltså vara så att rycket ligger i TV:n?
Det som gjorde mig änmer orolig var när jag satte på min comhembox (SD) och tyckte att jag såg dessa lagg/ryck där oxo, damn!... nästan så jag blev lite ledsen i ögat för ett ögonblick.
Måste hem o mecka med motionplus o se vad det ger....
välj användare i motion plus - judder 0, blur 10. det ska nog göra susen och du bör få bra flyt utan konstiga ryck
Redigerat av PhilipK, 02 May 2011 - 22:38.
Postad 05 May 2011 - 07:27
morre123
-
morre123
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Postad 05 May 2011 - 08:03
hakan_lars
-
hakan_lars
-
Användare
-
-
130 inlägg
Såg igår på lite Sci-Fi "Sunshine" samt Aliens Återkomsten.
Har verkligen gillat min D8005 fram tills denna kväll men med dessa filmer framträder cloudingen rejält.
Detta är mitt andra ex och det blir klart värre när den är varmkörd.
Många av scenerna i rymden med panoreringar på skepp eller ut mot rymdens stjärnor blir en besvikelse.
Man ser och retar sig på den ojämna svärtan med ljusare hörn samt en ljus rund cirkel i mitten typ fotbolls stor.
Sedan går det små stråk av ljusare svart upp mot hörnen har inte sett det eller bryt mig fram tills nu.
Med denna typ av filmer tappar denna LCD mycket av sin charm vill man ha en jämn svart rymd bör man hålla sig till Plasma alt Full backlight led.
Har i vardagsrumet ganska dämpat ljus och backlighten ställd på 8 vilket jag tycker är ett lågt värde.
Ändå framträder ojämnheterna solklart lite trist för en LCD för 20k.
Men det krävs vissa filmer/scener samt ett rum med dämpad belysning för att det skall bli ett problem.
Skall kolla lite mer ikväll och se om jag kan ev sänka ljusflödet utan att färger etc blir för påverkade.
Hur som haver ligger jag och lurar på om det är värt i slutändan med att leva med problemet.
För övrigt är jag den ända i familjen som retar mig på detta fenomen alla andra är posetiva.
Kanske för att dom hatar Sci-Fi he he...
Postad 05 May 2011 - 08:13
hakan_lars
-
hakan_lars
-
Användare
-
-
130 inlägg
AVforums test av D8000
http://www.avforums....LED-LCD-TV.html
Jag sitter på en 46a och tycker att den är klart ojämn i ljus, tror som sagt att håller man sig till 40 så är det nog en klockren LCD Det ända som man kan tycka är synd är inputlaget jag lirar som sagt en del konsol, har flyttat konsolen till min gamla Sony men förövrigt är ju allt klart i topp.
Postad 05 May 2011 - 09:06
hakan_lars
-
hakan_lars
-
Användare
-
-
130 inlägg
Köpte D8005 för 3 dagar sen och jag är sjuk nöjd med köpet. Jag har dock några problem/frågor.
1. På apparna eller all inloggning kan man inte ange alla bokstäver för lösenordet, det finns bara a-i som tillval. Kan aldrig skriva mina lösenord nånstans då de innehåller andra bokstäver.
2. Har kunnat spela upp alla sorts media filer via USB t o m -m2ts 3D filer men jag har inte kunnat aktivera undertexten i mkv filer. Nån som har lyckats eller har en lösning.
Köpte blaskan "Smart TV" av prylportalen som testade D8005 mediastöd och där finns texten. "En fullödigt mediaspelarupplevelse, som exempelvis inkluderar stöd för inbakade undertexter i mkv-containern, kräver dock fortfarande en separat box eller htpc" Så jag tror inte att det finns stöd för SRT etc tyvärr.
Postad 06 May 2011 - 10:11
-Emil-
-
-Emil-
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Jag kan bekräfta att srt filer fungerar med mkv filer iallafall om man använder Samsung Allshare och streamar filen, dubbelkollade precis.
Redigerat av -Emil-, 06 May 2011 - 10:24.
Postad 06 May 2011 - 16:31
AndyRough
-
AndyRough
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Hej,
Fungerar mediaspelaren till att köra "icke komprimerade" Video_TS-filer? Dvs. så som de ligger på en vanlig DVD - det är ju en blandning av VOB, IFO etc. Får man upp DVD-menyer som om man körde en DVD i spelare?
TACK
A.
Postad 06 May 2011 - 16:51
-Emil-
-
-Emil-
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Hej,
Fungerar mediaspelaren till att köra "icke komprimerade" Video_TS-filer? Dvs. så som de ligger på en vanlig DVD - det är ju en blandning av VOB, IFO etc. Får man upp DVD-menyer som om man körde en DVD i spelare?
TACK
A.
Jag har testat detta också och det gick att se filmen men man kunde inte välja ljudspår etc utan den gick bara på "default", jag fick alltså inte upp några menyer.
Postad 06 May 2011 - 23:58
hakan_lars
-
hakan_lars
-
Användare
-
-
130 inlägg
Jag kan bekräfta att srt filer fungerar med mkv filer iallafall om man använder Samsung Allshare och streamar filen, dubbelkollade precis.
Låter najs... har dock en snabb fråga, har delat ut mappar med MKV fast samsungen kan ej logga in. Hittar inte valet i inst menyerna där man kan lägga in password etc till min server för åtkomst av filer. Nu hittar den bara maskinen sedan är det stop Sist men inte minst är det någon som har någon bra "setting" att dela med sig av.
Postad 07 May 2011 - 11:13
mdc
-
mdc
-
Användare
-
-
211 inlägg
Jag har 55D7 och kan bekräfta problem med clouding i hörnen (syns endast i mörklagtrum). Upplevde det som mycket störande då filmen hade svarta kanter uppe och nere där cloudingen syntes mest.
Förutom det så fungerar inte comhems tv-modul i TVn då den inte är godkänd av comhem (ännu). Vilket jag fick veta efter jag fått hem allt.
Postad 08 May 2011 - 11:26
MorpeuS
-
MorpeuS
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Fråga ang 3d brillorna
Köpte 7005an nyligen och då får man ett par ssg-3100 sen köpte jag till ssg-2100 2 st. Har svårt att få dom att fungera? Någon som har något tips vad jag kan göra för fel? Tycker inte det borde vara så svårt men det fungerar endast med paret som jag fick till tvn.
tacksam för svar.
Postad 08 May 2011 - 12:48
TomasThoren
-
TomasThoren
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Fråga ang 3d brillorna
Köpte 7005an nyligen och då får man ett par ssg-3100 sen köpte jag till ssg-2100 2 st. Har svårt att få dom att fungera? Någon som har något tips vad jag kan göra för fel? Tycker inte det borde vara så svårt men det fungerar endast med paret som jag fick till tvn.
tacksam för svar.
Enligt kompatibiltetslistan verkar ssg2100 inte kompatibel med 2011 TV(D-serien) utan endast för 2010-TV(C-serien) http://ars.samsung.c...p;PROD_SUB_ID=0
Redigerat av TomasThoren, 08 May 2011 - 12:50.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|