Guru Junior
137 svar till detta ämne
Postad 19 november 2015 - 10:34
Unregistered028d76d6
-
Unregistered028d76d6
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Trevligt med synpunkter i frågan, tack!
Normalt brukar man betrakta 85 bB som högt. Och den nivån har Junior inga problem med. Men det är en liten högtalare och inte ens Ingvar Öhman kan trolla hur som helst.
Förmodar att både 100 och 140 dB var dåliga skämt? 
Nja, 100dB var inget skämt. Jag vill nog att mina högtalare ska kunna återge ljudsekvenser upp över 100dB utan att låta illa. Hur många högtalare som gör det och om det gäller för Guru är ju en annan fråga och det var det jag ville ha era synpunkter på En ljudvolym med toppar upp mot 85dB tycker jag i allmänhet inte är så särskilt hög.
Även om medelnivån ligger runt 85dB kan topparna (transienterna) med lätthet överstiga 115dB, inte minst i basområdet.
Dock så gick säkringskretsen igång när jag hårdtestade guru qm10 vid Öhmans demo på hificonsult, för ett par år sedan. Kan det ha varit 2013?
Så kan det säkert vara!
Tycker att dom spelar högt nog! Har ett normal stort vardagsrum ( 2 rums lgh) Drar jag på så blir det för högt för att va kvar i rummet. Vill man spela högre, så får man kolla efter dunka, dunka Cerwin Vega När jag hade delat system vid 80hz så gick det kräma på lite mer.
Gott med lite subjektivitet! Om flera personer anser att en högtalare kan spela "högt nog" kan jag allt se det som vägledning i mitt val av vilka högtalare jag bör provlyssna. I slutändan är det givetvis MIN subjektiva upplevelse som avgör 
Jag kommer förmodligen provlyssna Guru till helgen vilket jag ser mycket fram emot! Efter att ha lyssnat en del på Ino föreställer jag mig att jag kommer gilla dem!
Postad 19 november 2015 - 10:54
EddieCarlström
-
EddieCarlström
-
Användare
-
-
222 inlägg
Trevligt med synpunkter i frågan, tack!
Nja, 100dB var inget skämt. Jag vill nog att mina högtalare ska kunna återge ljudsekvenser upp över 100dB utan att låta illa. Hur många högtalare som gör det och om det gäller för Guru är ju en annan fråga och det var det jag ville ha era synpunkter på En ljudvolym med toppar upp mot 85dB tycker jag i allmänhet inte är så särskilt hög.
Så kan det säkert vara!
Gott med lite subjektivitet! Om flera personer anser att en högtalare kan spela "högt nog" kan jag allt se det som vägledning i mitt val av vilka högtalare jag bör provlyssna. I slutändan är det givetvis MIN subjektiva upplevelse som avgör 
Jag kommer förmodligen provlyssna Guru till helgen vilket jag ser mycket fram emot! Efter att ha lyssnat en del på Ino föreställer jag mig att jag kommer gilla dem!
Sitter ca 3 meter från högtalarna, om det hjälper.
Postad 19 november 2015 - 11:26
Unregistered028d76d6
-
Unregistered028d76d6
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Hmm, Consult i Gbg har bara junior och inte qm10 Hade ju varit väldigt trevligt med en nära jämförelse...
Ingen i Göteborgstrakten som har qm10 och önskar hifibesök från en spekulant. Jag tar med en vetekrans
Postad 19 november 2015 - 11:38
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Även om medelnivån ligger runt 85dB kan topparna (transienterna) med lätthet överstiga 115dB, inte minst i basområdet.
Dock så gick säkringskretsen igång när jag hårdtestade guru qm10 vid Öhmans demo på hificonsult, för ett par år sedan. Kan det ha varit 2013?
Fast ett crestvärde på 30 är ju väldigt ovanligt.
Postad 19 november 2015 - 14:40
Isaac
-
Isaac
-
Veteran
-
-
1 836 inlägg
Fast ett crestvärde på 30 är ju väldigt ovanligt. 
Det är sant om vi utgår från utgiven musik, utan bashöjning, med bashöjning, framförallt till film kan än högre nivåer faktiskt uppnås.
Inom mer orörda inspelningar är det inte ovanligt med värden om 10-28dB, om vi dessutom antar att det finns basförhöjning (d.v.s. mindre orört) kan vi med lätthet överstiga 30dB. (Egentligen kan enorma nivåer uppnås över medelnivån, men det skall ju gå att lyssna på också). Ett naturligt exempel i verkligheten, där crestvärdet kan överstiga 30dB är åskknallar.
Ingvar Öhman skrev följande på faktisktforum, dock inte exakt samma ämne, men snuddar ändå vid det vi diskuterar här.
Speciellt vid låga frekvenser så tål vi mer än 50 dB mer ljudtryck än
så utan några större problem, och verkligheten är dessutom generös med
ljud som är rätt mycket starkare än 96 dB, även om kanske inte alla vill höra
dem. Ett exempel är dock en symfoniorkester som när den brassar på allt
vad det går brukar komma upp i sisådär 105 dB på lyssningsplats. Och skall
man vara noga så är peak-ljudtrycket (vilket är det man måste titta på om
man skall relatera det till en maximal utstyrningsnivå) väsentligt högre än så,
minst 5-10 dB mera får man räkna med.
Spelar man själv trummor så ger ett slag på virveln över 120 dB, till och
med 130 dB kan det bli.
Nu kan förstås någon invända och säga att symfoniorkesterns peak-ljudtryck
(säg 115 dB) måste relateras till störnivån i konserthuset, som aldrig är så
låg som 115-96 = 19 dB(A). Och någon annan kan säga att trummisar ju är
döva allihopa, så sådana ljudtryck vill man undvika.
Men min poäng är bara att ett system för att spela in ljud bör vara framtids-
säkert och jag tycker även att man bör respektera musiken rätt att inte bli
insorterad och definierad inom ramar som bestäms i förväg.
Om t ex någon skriver ett stycke elektronkmusik som innehåller dirac-pulser
så kan vi utan något som helst obehag (de flesta) avnjuta dem vid ljudtrycks-
nivåer om 135 dB.
Källa: http://www.faktiskt....&t=56722&full=1
Till detta bör tilläggas att när vi pratar dessa ljudnivåer, utgår vi från lyssningsavstånd, inte alltid bara en meter.
I större rum, med längre lyssningsavstånd ökas ofta kraven på ljudtryck från högtalare.
Redigerat av Isaac, 19 november 2015 - 15:10.
Postad 19 november 2015 - 16:22
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4 189 inlägg
Trevligt med synpunkter i frågan, tack! Nja, 100dB var inget skämt. Jag vill nog att mina högtalare ska kunna återge ljudsekvenser upp över 100dB utan att låta illa. Hur många högtalare som gör det och om det gäller för Guru är ju en annan fråga och det var det jag ville ha era synpunkter på En ljudvolym med toppar upp mot 85dB tycker jag i allmänhet inte är så särskilt hög. Så kan det säkert vara! Gott med lite subjektivitet! Om flera personer anser att en högtalare kan spela "högt nog" kan jag allt se det som vägledning i mitt val av vilka högtalare jag bör provlyssna. I slutändan är det givetvis MIN subjektiva upplevelse som avgör  Jag kommer förmodligen provlyssna Guru till helgen vilket jag ser mycket fram emot! Efter att ha lyssnat en del på Ino föreställer jag mig att jag kommer gilla dem!
Nu talade jag givetvis om medelnivå, och vid lyssningsposition ca. 3m från högtalarna. Själv lyssnar jag ibland vid 90dB medelnivå och har då sällan toppar som är mer än 10dB högre. Nu tvivlar jag inte på att även Junior skulle kunna nå dessa nivåer utan att börja låta illa. Men mycket mer än så vore sannerligen en enastående bedrift från denna lilla burk.
Postad 20 november 2015 - 15:04
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
Hmm, Consult i Gbg har bara junior och inte qm10 Hade ju varit väldigt trevligt med en nära jämförelse...
Ingen i Göteborgstrakten som har qm10 och önskar hifibesök från en spekulant. Jag tar med en vetekrans
När jag köpte mina Junior av förra VD:n för Guru så sa att han att de flesta föredrar ljudet på Junior även om QM10(2) har lite mer kapacitet.
Postad 20 november 2015 - 15:09
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4 189 inlägg
När jag köpte mina Junior av förra VD:n för Guru så sa att han att de flesta föredrar ljudet på Junior även om QM10(2) har lite mer kapacitet.
Så sa han till mig också när jag vid en demo sa att jag faktiskt föredrog Junior. Konstruktören verkade däremot måttligt road av detta faktum. Kanske lite besvärligt då att motivera det dubbla priset QM10 betingar. 
Postad 23 november 2015 - 10:37
Ochåäö
-
Ochåäö
-
Veteran
-
-
1 667 inlägg
Vid musik eller film. Skulle vilja se en mättning på en skiva som har en sådan inspelning. En intresse fråga inget tillrätta visande.
Postad 23 november 2015 - 13:33
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
Vid musik eller film. Skulle vilja se en mättning på en skiva som har en sådan inspelning. En intresse fråga inget tillrätta visande.
Här är en tråd med låtar som har över 25dB i toppfaktor.
http://www.faktiskt....t=36468&start=0
Här är en känd låt med nästan 30dB i toppfaktor.

Postad 24 november 2015 - 07:38
Unregisterede82735a2
-
Unregisterede82735a2
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Såg att hifikit fått in Junior Plus nu. Har varit på g att klicka hem den vanliga modellen några veckor nu och detta gjorde det inte enklare
Postad 24 november 2015 - 12:44
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
Vet inte hur stor skillnad det är mellan vanliga Junior och plus, med gissar på att det är liknande som med piP och piPs.
Jag har ett par plus hemma som jag inte kopplat in än, lever just nu bland en massa flyttkartonger, men snart så 
Postad 30 december 2015 - 22:21
Unregisterede82735a2
-
Unregisterede82735a2
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Slutade med att jag slog till på ett par Guru Junior Plus.
Jag kan inte peka på någon svaghet hos högtalarna i sig, men jag vågar inte riktigt ösa superlativ heller eftersom jag spelar med dom i ett ganska kasst rum och verkar ha ganska dåliga öron för att urskilja nyanser och skillnader i återgivning. Det jag kan säga, är att de utan tvekan matchar mina golvare (Canton GLE409) när det gäller djupbas och basprestanda i allmänhet. Visst kan jag märka en tonal skillnad i återgivningen där jag misstänker att Junior är mer korrekta, men jag kan ärligt talat inte påstå att jag tycker att det ena eller det andra högtalarparet låter mera "rätt". Det var liksom bara när jag ställde upp i grejerna bredvid varandra och kopplade paren till A resp. B-ingången och skiftade emellan samtidigt som jag spelade musik, som jag enkelt kunde identifiera skillnaden. Jämförelsen gjordes dock i ett ännu sämre rum än där mina Junior spelar nu, där t.ex. den rekommenderade placeringen precis intill bakväggen inte gick att få till på ett rimligt enkelt sätt.
Postad 31 december 2015 - 10:57
EddieCarlström
-
EddieCarlström
-
Användare
-
-
222 inlägg
Slutade med att jag slog till på ett par Guru Junior Plus.
Jag kan inte peka på någon svaghet hos högtalarna i sig, men jag vågar inte riktigt ösa superlativ heller eftersom jag spelar med dom i ett ganska kasst rum och verkar ha ganska dåliga öron för att urskilja nyanser och skillnader i återgivning. Det jag kan säga, är att de utan tvekan matchar mina golvare (Canton GLE409) när det gäller djupbas och basprestanda i allmänhet. Visst kan jag märka en tonal skillnad i återgivningen där jag misstänker att Junior är mer korrekta, men jag kan ärligt talat inte påstå att jag tycker att det ena eller det andra högtalarparet låter mera "rätt". Det var liksom bara när jag ställde upp i grejerna bredvid varandra och kopplade paren till A resp. B-ingången och skiftade emellan samtidigt som jag spelade musik, som jag enkelt kunde identifiera skillnaden. Jämförelsen gjordes dock i ett ännu sämre rum än där mina Junior spelar nu, där t.ex. den rekommenderade placeringen precis intill bakväggen inte gick att få till på ett rimligt enkelt sätt.
Jag hade Canton 509 innan jag köpte mina Guru. Det som gjorde den största skillnaden, va att jag blev inte trött i öronen. Ljudet är så himla mjukt och gott. Jag har dämptavla bakom och högtalare så mycket emot det går.
Postad 31 december 2015 - 15:10
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4 189 inlägg
Kan inte tala för Canton då jag har SA, men då jag hörde Junior hos HifiSkåne upplevde jag dem också som behagliga men samtidigt väldigt detaljerade. Dessutom med ett basdjup som förmodligen överträffar en hel del betydligt större högtalare. Kul att dessa små juveler börjar upptäckas ute i landet. En I.Ö högtalare som för ovanlighetens skull dessutom är snygg.
Postad 06 januari 2016 - 20:58
Unregisterede82735a2
-
Unregisterede82735a2
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Har nu spenderat mer tid med dessa små burkar och det har nog aldrig varit mer behagligt att lyssna på musik. Jag tror en del beror på att jag faktiskt har varit noggrannare än någonsin med uppställning och att trimma in sweetspot. Kanske mer än bara en del, det är så attans svårt att avgöra.
Det här lugnet gör också att man vill och kan skruva upp volymen högre utan att det blir tröttsamt. Det är härligt. Plus den där punchiga basen runt 45-60 Hz som jag inte alls upplevt på samma sätt med tidigare grejer/uppställningar. Och allt detta från dessa små knattar. =)
Har beställt lite enklare skumdämpning från thomann att ha bakom högtalarna också, ska bli spännande att höra efter om det kanske kan bli ytterligare lite bättre. För redan nu är jag på det stora hela jäkligt nöjd. Jag har iofs mer akustikåtgärder planerat för att förhoppningsvis tighta till tonkurvan i basområdet något samt minska efterklangstiden. Får se om/när jag kommer till skott
Postad 06 januari 2016 - 23:08
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4 189 inlägg
Har nu spenderat mer tid med dessa små burkar och det har nog aldrig varit mer behagligt att lyssna på musik. Jag tror en del beror på att jag faktiskt har varit noggrannare än någonsin med uppställning och att trimma in sweetspot. Kanske mer än bara en del, det är så attans svårt att avgöra.
Det här lugnet gör också att man vill och kan skruva upp volymen högre utan att det blir tröttsamt. Det är härligt. Plus den där punchiga basen runt 45-60 Hz som jag inte alls upplevt på samma sätt med tidigare grejer/uppställningar. Och allt detta från dessa små knattar. =)
Har beställt lite enklare skumdämpning från thomann att ha bakom högtalarna också, ska bli spännande att höra efter om det kanske kan bli ytterligare lite bättre. För redan nu är jag på det stora hela jäkligt nöjd. Jag har iofs mer akustikåtgärder planerat för att förhoppningsvis tighta till tonkurvan i basområdet något samt minska efterklangstiden. Får se om/när jag kommer till skott
Just friheten från dist, och därmed möjligheten att spela starkare än vanligt höjer Junior över mängden. En pärla dubbelt så bra som dubbelt så dyra QM10. Skall bli intressant att följa dina framsteg.
Postad 07 januari 2016 - 19:51
Unregisterede82735a2
-
Unregisterede82735a2
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Just friheten från dist, och därmed möjligheten att spela starkare än vanligt höjer Junior över mängden. En pärla dubbelt så bra som dubbelt så dyra QM10. Skall bli intressant att följa dina framsteg. 
Ja, det kan nog vara mindre dist, även om hög volym i det här fallet är relativt måttligt. Grannarna har inte klagat än iaf! Förbättringen påminner lite om att gå från dålig inspelning/mastring/filkomprimering till ett mer högupplöst och renare dito. Nu känns som man har klivit in i hifi-världen på riktigt för första gången. 
Postad 06 februari 2016 - 22:19
Unregisterede82735a2
-
Unregisterede82735a2
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
De senaste två veckorna eller så har jag fått lyssna på juniorerna med en modest Brik-förstärkare.(Och kommer fortsätta med detta under en obestämd tid framöver)
Alltså. Jag kanske har dåliga öron eller nåt, men det låter fortfarande så jäkla bra. Även när jag krämar på så att det bara är en tidsfråga tills grannarna ska ringa på och be mig skruva ner så finns det inte minsta antydan till att det är ansträngt. Ingen brist på kontroll. De spelar rent och klart och med en baskapacitet som fortfarande nästan framkallar haksläpp.
Som sagt, med reservation att jag har exceptionellt dåliga öron så måste jag dra slutsatsen att a) Brik:en är en helt ok förstärkare samt att  Guru Junior inte "behöver" en superbiffig och strömstark förstärkare för att producera massvis av välljud.
Postad 22 mars 2016 - 19:36
dannybrascoe
-
dannybrascoe
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Hur blev det med dämpning?
Postad 23 mars 2016 - 06:42
Unregisterede82735a2
-
Unregisterede82735a2
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Oj, har ju haft skumabsorbenterna på plats ett tag nu och kort och gott så tror jag inte att det räcker till (i mitt rum). 3d effekten som högtalarna ska skapa tror jag kan förbättras genom ännu mer dämpning av väggen bakom högtalarna (de måste stå ganska nära för rätt basstöd) samt att jag gör nåt åt första reflexerna.
Sammanfattningsvis, ingen dramatisk skillnad bara tack vare skumdämpningen. Kan inte påstå att det vara tal om någon wow-upplevelse när den kom på plats.
Postad 23 mars 2016 - 07:30
dannybrascoe
-
dannybrascoe
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Oj, har ju haft skumabsorbenterna på plats ett tag nu och kort och gott så tror jag inte att det räcker till (i mitt rum). 3d effekten som högtalarna ska skapa tror jag kan förbättras genom ännu mer dämpning av väggen bakom högtalarna (de måste stå ganska nära för rätt basstöd) samt att jag gör nåt åt första reflexerna.
Sammanfattningsvis, ingen dramatisk skillnad bara tack vare skumdämpningen. Kan inte påstå att det vara tal om någon wow-upplevelse när den kom på plats.
Det var vad jag misstänkte. Har inte skaffat absorbenter än men har tittat på t.ex akustikshoppen.se
Redigerat av dannybrascoe, 23 mars 2016 - 07:30.
Postad 23 mars 2016 - 09:07
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
Håller med de ovan, helt fantastiska högtalare. Är skitnöjd med mina 

Postad 03 april 2016 - 22:44
Unregisteredd4b81901
-
Unregisteredd4b81901
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Tjena, Har precis köpt ny lägenhet och sålde min 5.1 anläggning vid flytt,
Trött på att ha massa högtalare runt om i rummet så jag tänkte köra 2 kanal i fortsättningen.
Har väl tyvärr fått en gnällig grannkärring så jag letar efter ett par stativare som klarar sig utan sub.
Har läst igenom tråden lite snabbt, Klarar sig guru junior utan sub fast dom är så små ?
Behöver inte vara någon djupbas eller kunna spela riktigt högt, Vill ju inte förstöra grannfriden det första jag gör 
Kommer väl mest användas till film.
Funderar också på måtten som står , HxBxD: 230x180x290 mm
Stämmer det verkligen, tycker inte det ser ut så på bilderna,
Ser mer ut som HxBxD: 290x180x230 mm
Redigerat av Unregisteredd4b81901, 03 april 2016 - 22:52.
Postad 04 april 2016 - 07:38
dannybrascoe
-
dannybrascoe
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Dom har inga problem att spela ner mot 36hz. Men kanske inte vid 110db. Annars har Heco en colour-nånting som är en stativare som spelar lågt. För mindre än halva pengen. Men tror att Junior spelar mycket bättre framförallt mellanregistret är helt fantastiskt!
Postad 04 april 2016 - 12:12
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
Funderar också på måtten som står , HxBxD: 230x180x290 mm
Stämmer det verkligen, tycker inte det ser ut så på bilderna,
Ser mer ut som HxBxD: 290x180x230 mm
Stämmer bra, måtten måste vara förväxlade på hemsidan.
Tycker de klarar sig bra utan sub men det beror ju helt på krav och tidigare preferenser. Jag hade tex. Ino i28 och 2x15" basar som sedan blev Ino pX2. Mina förväntningar är såklart inte att Junior ska ha samma kapacitet som pX2, men tycker ändå att de gör ett bra jobb med skön bas, fantastiskt mellanregister och bra ljudbild.
Postad 05 april 2016 - 15:29
Unregisteredd4b81901
-
Unregisteredd4b81901
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Låter bra. tack 
Lite småsugen på klipsch rp150 också ( mest pga utseendet ), rp160 blir på tok för stor.
Någon som lyssnat på båda eller bara klipsch ? Hur klarar den sig utan sub ?
Blir väl kanske en liten biltur på 65 mil för provlyssning när det börjar bli dags för köp
Postad 07 april 2016 - 10:46
Unregisteredd4b81901
-
Unregisteredd4b81901
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
.
Redigerat av Unregisteredd4b81901, 08 april 2016 - 18:45.
Postad 08 april 2016 - 18:48
Unregisteredd4b81901
-
Unregisteredd4b81901
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Är marantz pm6005 tillräcklig för guru junior?
Postad 08 april 2016 - 18:53
dannybrascoe
-
dannybrascoe
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Är marantz pm6005 tillräcklig för guru junior?
Jag driver mina med en Denon PMA-50 och det funkar väldigt bra. Annars kan du titta efter en beggad Naim Nait 5i t.ex. Passar bra.
Postad 15 augusti 2016 - 23:01
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5 641 inlägg
IMAG0818.jpg 82,57K
1 Antal nerladdningar
Det blev ett par Junior! 
Postad 16 augusti 2016 - 19:28
fattaren
-
fattaren
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Haft ett par junior och jag blev väldigt förtjust i ljudet, Jag vill gärna köpa ett par plus så sparar. 
Postad 17 augusti 2016 - 06:24
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5 641 inlägg
Postad 23 augusti 2016 - 15:03
Unregisteredf1616e6c
-
Unregisteredf1616e6c
-
Forumräv
-
-
786 inlägg
För kännedom för er med intresset, det säljs ett demopar vita Guru Junior+ hos Perfect Sense i Sthlm för 8500 kr.
http://www.perfect-s...yten-andra-hand
Postad 12 september 2016 - 21:28
Manjola
-
Manjola
-
Användare
-
-
117 inlägg
någon där ute som kan beskriva ljud skillnaden mellan junior och plus?
är det stor skillnad?
Postad 12 september 2016 - 22:54
gflar
-
gflar
-
Amatör
-
-
97 inlägg
någon där ute som kan beskriva ljud skillnaden mellan junior och plus?
är det stor skillnad?
Har inte lyssnat på någon Guru själv, men det finns de som säger att Junior är lite mer på i övre mellanregister.
Här finns lite att läsa..
http://www.faktiskt....r plus&start=60
Edit: Denna länk är bättre.
http://www.faktiskt....r plus#p1824368
Redigerat av gflar, 12 september 2016 - 22:56.
Postad 16 september 2016 - 13:16
Manjola
-
Manjola
-
Användare
-
-
117 inlägg
Tackar för länkarna!
Ska kolla in dem
Postad 24 mars 2017 - 22:59
dannybrascoe
-
dannybrascoe
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Någon som lyssnat på den nya Junior?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Baffelväggen
Globe
2025-04-28 19:31:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|