![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 23 mars 2008 - 23:57
Postad 24 mars 2008 - 09:40
Fick hem mina rc-l idag (tillsammans med cm 502).
Första intrycket är riktigt bra, de låter kalla, men det är att förvänta. Men redan nu får de terrariet att skaka som fan...
Svårt att förklara första intrycket, men de är helt enkelt musikalske och får musikken att svänga på ett helt nytt sätt! När de mjuknar upp kommer jag bli värsta soffpotatisen
När de blir inspelade så blir de väldigt lena och fina i ljudet. Inte alls kalla utan fylliga och klangrika. Jag förvånas varje dag över hur bra de låter. En annan sak som man slås av, när man också lyssnar på andra högtalare, är hur mycket de extra bastonerna betyder för helhetsintrycket.
... fast spela inte för högt i början ... mjuka upp dem med successivt högre volymer ...
Postad 24 mars 2008 - 16:50
Postad 24 mars 2008 - 17:28
Hur är igentligen klangen i dem? Lyssnat på B&W? Jämför gärna!
Postad 24 mars 2008 - 19:02

RC-L är korrekta högtalare med enormt register. Diskanten är detaljerad och len, mellanregistret är fylligt och klangrikt och basen är djup och jämn. Ljudbilden är exakt. Man kan spela alla sorters musik på dem.
B&W har ju ett litet trick med sina högtalare, nämligen att ha ganska mörkt och dovt mellanregister och sedan en väldigt detaljerad diskant som lyfter fram detaljer och konturer i mellanregistret. Detta gör att instrument och röster låter mer kompakta.
Jag har ett par stativare från B&W också men jag föredrar ljudet från RC-L alla dagar. Det är em oerhört välkonstruerad, välbyggd och välljudande högtalare. Själv tycker jag att den närmaste konkurrenten är Dynaudio Focus 220 för 25 000 kr, som ger lite luftigare och större ljudbild.
Naturligtvis går RC-L att använda till party. Infected Mushroom är en upplevelse.
Postad 24 mars 2008 - 21:07
Postad 24 mars 2008 - 23:32
Nu blev man sugen på att testa, får se om man kan lösa problemet med frakten, ze Germans ville väl inte skicka längre?
Nej, hifi-fabrik vill inte skicka Canton produkter (skickar gärna yamaha tx, men inte canton).
Kanske testa med elektrowelt24.de och se om han vill skicka ?
Annars får du hitta en kompis som har tillgång till någon speditör som kan hämta upp/leverera ;-)
Postad 24 mars 2008 - 23:51
Postad 25 mars 2008 - 09:28
Man kan ju köpa RC-A för strax över 10k från Tyskland också, är inte det ett ännu bättre alternativ? Borde man spara in några tusen på ett slutsteg eftersom man bara behöver ha kräm till "topparna". Basarna är ju aktiva som någon skrev.
11,300 kr var det billigaste jag fann (genom preisvergleich.de). Inte direkt "strax över 10k" men jäkligt bra pris för högtalarna ändå.
MEN! När man kunde få RC-L för ringa 700€ så är det inte så farligt med en kontrollbox i mellan apparaterna, med de pengar du får över kan du köpa dig ett fett begagnat slutsteg som är perfekt för den kombon... vilket jag gjorde

Postad 25 mars 2008 - 15:00
Hi there.
Is it still possible for you to send Canton Ergo RC-L to Sweden?
Best Regards
Robin
-----------------------------------------
Hello Robin,
thank you for asking in our shop.
Yes, we can send these speakers to Sweden. To calculate shipping costs
we need your full address.
kind regards
Daniel Bender
------------------------------------------
Tydligen går det ju fortfarande att beställa Canton Ergo RC-L ifrån Hifi-fabrik. Folk säger ju annat här på forumet

Redigerat av Unregistereda73534df, 25 mars 2008 - 15:07.
Postad 25 mars 2008 - 15:05
Mailde Hifi-fabrik igår och får det här svaret:
Hi there.
Is it still possible for you to send Canton Ergo RC-L to Sweden?
Best Regards
Robin
-----------------------------------------
Hello Robin,
Yes, we can send these speakers to Sweden. To calculate shipping costs
we need your full address.
kind regards
Hifi-fabrik
------------------------------------------
Tydligen går det ju fortfarande att beställa Canton Ergo RC-L ifrån Hifi-fabrik. Folk säger ju annat här på forumet
MYCKET konstigt.
Här är ett mail från 21/2-08 :
Hello Lars,
I am sorry to say we cannot ship Canton-Products to Sweden anymore since beginning of this year.
--
kind regards
Daniel Bender
Our homepage: www.hifi-fabrik.de
Our email-adress: [email protected]
--
Hifi-Fabrik e.K.
Kirrlacher Str. 12a
68789 St. Leon
Germany
Tel. ++49-6227-545981
Fax ++49-6227-880171
Opening hours:
Mo-Fr 10-19h
Sa 10-16h
Postad 25 mars 2008 - 15:10
Redigerat av Unregistereda73534df, 25 mars 2008 - 15:11.
Postad 25 mars 2008 - 15:17
Det var konstigt då det var Daniel Bender som svarade på mitt mail. Angående högtalarna så var jag och lyssnade på några golvhögtalare ifrån Canton som var väldigt lika Canton Ergo RC-L. Kommer tyvärr inte ihåg vad modellen hette men den var på tok för ljus för min musiksmak. Är alla Canton högtalare så här eller kan det har varit den modellen?
Nu har mina rc-l bara spelat 100 timmar ungefär och är väl inte helt inspelade än. men jag tycker ljudet är mycket neutral, diskanten känns mjuk (med NAD stärkare), bas är tokdjub, fast och precis, lite bumlig kanske, men jag behöver mer effekt, så det är inte högtalarens fel. Mellanregistert har inte släppt helt än, men håller långsant på att komma lite mer fram nu, i början var det mycket tillbakadragit.
Ljus vill jag absolut inte kalla den, mer rund och varm, men det kanske beror lite grann på kringelektronikken också.
Postad 25 mars 2008 - 15:27
Nu har mina rc-l bara spelat 100 timmar ungefär och är väl inte helt inspelade än. men jag tycker ljudet är mycket neutral, diskanten känns mjuk (med NAD stärkare), bas är tokdjub, fast och precis, lite bumlig kanske, men jag behöver mer effekt, så det är inte högtalarens fel. Mellanregistert har inte släppt helt än, men håller långsant på att komma lite mer fram nu, i början var det mycket tillbakadragit.
Ljus vill jag absolut inte kalla den, mer rund och varm, men det kanske beror lite grann på kringelektronikken också.
Vet inte om de var inspelade men de kostade cirka 18000 kr om jag inte minns fel. Detta var hos Audio Video och _jag_ tyckte att Infinity Beta 50 lät bättre med rock. Högtalarna drevs av någon Sony förstärkare som såg rätt maffig ut. Litar inte riktigt på Audio Video men de sa att alla Canton högtalare är åt det ljusa hållet.
Redigerat av Unregistereda73534df, 25 mars 2008 - 15:30.
Postad 25 mars 2008 - 15:45
11,300 kr var det billigaste jag fann (genom preisvergleich.de). Inte direkt "strax över 10k" men jäkligt bra pris för högtalarna ändå.
Jag har som sagt hittat dem för strax över 10k.
Postad 25 mars 2008 - 15:52
Vet inte om de var inspelade men de kostade cirka 18000 kr om jag inte minns fel. Detta var hos Audio Video och _jag_ tyckte att Infinity Beta 50 lät bättre med rock. Högtalarna drevs av någon Sony förstärkare som såg rätt maffig ut. Litar inte riktigt på Audio Video men de sa att alla Canton högtalare är åt det ljusa hållet.
Nu är sony inte heller känd för att ha speciell varm ljud ;-)
Postad 25 mars 2008 - 21:52
Det är sant men minns inte att Sony var så pass ljusa och "hårda" i diskanten. Fick svar ifrån Hifi-fabrik igen och de säger att det fortfarande går bra att skicka till Sverige. Lite underligt men man kanske skulle slå till då det är mycket prisvärt. Klarar en H/K 3480 driva högtalarna eller är det dags för att ny förstärkare..?
Postad 25 mars 2008 - 22:00
Det är sant men minns inte att Sony var så pass ljusa och "hårda" i diskanten. Fick svar ifrån Hifi-fabrik igen och de säger att det fortfarande går bra att skicka till Sverige. Lite underligt men man kanske skulle slå till då det är mycket prisvärt. Klarar en H/K 3480 driva högtalarna eller är det dags för att ny förstärkare..?
Vad går kalaset på med frakt och allt?
Och den där lilla lådan som ni skriver om, vad är det? Måste man koppla ett slutsteg till högtalarna? Enlighten me

Postad 25 mars 2008 - 22:24
Och den där lilla lådan som ni skriver om, vad är det? Måste man koppla ett slutsteg till högtalarna? Enlighten me
Det går som stäjtat i andra trådar om Canton Ergo RC-L att köra monitor / tape loop in/out. Inte förstått exakt hur det där funkar men vissa är skeptiska och vissa säger att det funkar bra. Om man kör tape loop så vart det nåt strul varje gång man byter källa.
Allt detta beror ju naturligtvis på din förstärkare också. Med slutsteg så kör du till boxen genom pre-out, på så sätt så blir stärkaren som ett försteg/separat processor.
Rätta mig om jag har fel, någon

Postad 25 mars 2008 - 23:53
7696 kr inkl frakt för min del. Tror det beror lite på var i Sverige du bor. Undrar samma sak som dig angående den lilla "lådan" som man får till, måste man ett slutsteg eller hur fungerar det?
Hur är Canton Ergo 902 DC jämfört med Canton Ergo RC-L? De ser väldigt lika ut men kanske är en helt annan ljudbild?
Redigerat av Unregistereda73534df, 25 mars 2008 - 23:55.
Postad 26 mars 2008 - 09:49
Har man en separat on/off knapp för tape på förstärkaren så kan man koppla in boxen på tape in/out.Vad går kalaset på med frakt och allt?
7696 kr inkl frakt för min del. Tror det beror lite på var i Sverige du bor. Undrar samma sak som dig angående den lilla "lådan" som man får till, måste man ett slutsteg eller hur fungerar det?
Hur är Canton Ergo 902 DC jämfört med Canton Ergo RC-L? De ser väldigt lika ut men kanske är en helt annan ljudbild?
Då har man alltid tape knappen intryckt och så väljer man med source-vredet vilken ljudkälla man vill lyssna på.
/Heron
Postad 26 mars 2008 - 12:20
Den har nämligen pre-out/main-in så det går att koppla "boxen" rakt igenom, jättebra.
Den låter dessutom bra, har hyfsat med muskler och en schysst radiodel.
En mycket bra och billig kombination med H/K 3480 och RC-L, tycker jag.
Postad 26 mars 2008 - 13:55
Helt Outstanding högtalare för en minst sagt överkomlig summa

En helt OK CD .. Bra kablar ... Bra stärkare (inte nått vasst hårt skit ifrån SONY som jag tidigare i mitt liv ägt....)... så går det nog inte att bli missnöjd!
MVH David
Redigerat av Unregistered1836450d, 26 mars 2008 - 14:01.
Postad 26 mars 2008 - 14:02
Alla integrerade förstärkare som har delbart för- och slutsteg passar utmärkt för boxen.För den som hade H/K 3480 kan jag berätta att den är en alldeles lysande partner till RC-L.
Den har nämligen pre-out/main-in så det går att koppla "boxen" rakt igenom, jättebra.
Bara att ta bort bryggan och koppla in boxen.
/Heron
Postad 26 mars 2008 - 17:16
Hur kunde du få ner priset så mycket? Anordnar du upphämtning genom DHL?7000 (6990 nått) inkl frakt blev summan av kardemumman för min del! Frakt ordnat av DHL ....
Helt Outstanding högtalare för en minst sagt överkomlig summa
En helt OK CD .. Bra kablar ... Bra stärkare (inte nått vasst hårt skit ifrån SONY som jag tidigare i mitt liv ägt....)... så går det nog inte att bli missnöjd!
MVH David
Postad 26 mars 2008 - 21:54
Vad gör lådan för något? Varför följer den med?
Om jag köper t.ex. en Onkyo 805, vad måste jag köpa mer för att få allting att fungera tillsammans?
Postad 27 mars 2008 - 09:42
Fick paret RC-L för 690 euro.... frakten från södra tyskland med DHL till min dörr kostade 500 skr .. Blev ju till och med lite billigare än 7000 såg jag nu!

Jag har inte vilja/kompetens att lösa frakt åt vare sig mig själv eller andra här på forumet.. Jag köpte dom tillsammans med en annan trevlig kille här på forumet som råkade vara logostikansvarig på sitt företag och hade rutin på det här med frakt.
Tror inte han är så intresserad av att lägga ner tid på alla andra som vill ha högtalare därifrån dock hehe .... Så ni får väll ringa och kolla vad det kan kosta etc. ... kolla på hemsidor osv osv.
*snakey*
Vilken 805 är det du är intresserad av?! .. Hemmabiorecievern eller Stereoförstärkaren?
MVH
Redigerat av Unregistered1836450d, 27 mars 2008 - 09:43.
Postad 27 mars 2008 - 17:12
Fick ett svar att jag skulle skicka komplett adress för beräkning av frakt till Sverige, och det var efter jag hade gnällt om att jag hade hört att det inte skulle gå.
Postad 27 mars 2008 - 21:55
*snakey*
Vilken 805 är det du är intresserad av?! .. Hemmabiorecievern eller Stereoförstärkaren?
MVH
Jag var intresserad av hemmabiorecievern 805, men kommer istället att invänta H/K:s nya modeller som kommer i sommar/höst.
Någon får gärna förklara för mig hur den här lilla boxen fungerar. Om jag köper en 7.1-reciever, vad behöver jag göra i så fall? Köpa försteg/slutsteg?
Postad 27 mars 2008 - 22:04
Jag var intresserad av hemmabiorecievern 805, men kommer istället att invänta H/K:s nya modeller som kommer i sommar/höst.
Någon får gärna förklara för mig hur den här lilla boxen fungerar. Om jag köper en 7.1-reciever, vad behöver jag göra i så fall? Köpa försteg/slutsteg?
Boxen är för rumskorrektion, samtidigt som den gör frekvensgången mycket mer rak (om jag har förstått rätt), finns en del trådar om det på forummet redan, seek and you shall find.
Du behöver delat för- och slutsteg, dvs pre-out (som typ alla har) och main-in (ingång för förförstärker). Alltså delat för och slutsteg. Onkyo 805 har inte det om jag minns rätt. Alternativt kan man använda tape-loop (igen sök lite och det finns massa svar på detta.
Jag har känslan av att det fungerar bäst med reciever/förförstärker och ett seperat slutsteg. Tx i daglsläget kopplar jag in boxen mellan pre-out och main-in på min NAD T744 medans jag vänter på min NAD 216 som kommer nästa vecka, då kommer boxen sitta mellan pre-out och slutsteget.
Andra har den uppfattning att rc-l spelar utmärkt även utan boxen, detta har jag dock inte testat själv.
Postad 28 mars 2008 - 11:23
Jag kommer nog förmodligen testa hur det låter med ett renodlat slutsteg till mina RC-L... Alltså köra min XTZ som ett rent försteg. Borde nog fungera väldigt bra så med

Får kika runt lite på begagnatmarknaden o se om man kan kommer över något riktigt kap! Vincent kanske (mums)
Den som lever får se! hehe .... men jag kommer nog komplettera med steg precis som du Lars!
Det låter iofs förbannat bra redan nu, men det kan ju knappast bli sämre av mer kraft/kontroll!
MVH
Postad 29 mars 2008 - 15:45
*gekados*
Jag kommer nog förmodligen testa hur det låter med ett renodlat slutsteg till mina RC-L... Alltså köra min XTZ som ett rent försteg. Borde nog fungera väldigt bra så med
Får kika runt lite på begagnatmarknaden o se om man kan kommer över något riktigt kap! Vincent kanske (mums)
Den som lever får se! hehe .... men jag kommer nog komplettera med steg precis som du Lars!
Det låter iofs förbannat bra redan nu, men det kan ju knappast bli sämre av mer kraft/kontroll!
MVH
https://www.minhembi.../marknad/156739
Postad 02 april 2008 - 16:34
Tack så hemskt mkt Gekados/Shuriken!
Nu är steget mitt hihi!
MVH
Jasså, blev det Vincent SP-331 från norrland eller? Gött

Postad 02 april 2008 - 20:45
TACK
Bifogad fil(er)
Postad 02 april 2008 - 20:49
om du skall koppla den på rätt sätt så köp ett slutsteg skall du koppla den på ett annat sätt så får du byta källa på boxen t.e.x dvd till tapeloope på boexen tape loope till reciverkan något hjälpa mig hur jag koplar RCl boxen till Denon 3808
TACK
Postad 04 april 2008 - 10:52
Är dessa bra med en Onkyo 875 och death/black/heavy metal?
Onkyo 875 har inte pre-out/main-in som gör det svårt att koppla in boxen.. De är grymma på hårdrock/death/heavy, men om det är allt du lyssnar på är de kanske för neutrala ?
Har du kollat på Klipsch F3 tx ? Det är en renodlat metalhögtalare imo, dock inget bra val för akustisk musik

Om du endast lyssnar på metal skulle jag nog inte rekommendera denna. Detta är en all-rounder.
Postad 04 april 2008 - 19:24
[som Magnus Härenstam i fem myror]
Canton RC-L är gudabenådade metalhögtalare. Allt stämmer från diskant, via mellanregister till bas.
Högtalarens naturliga återgivning gör att röster och instrument låter helt verkliga vilket ger ett rejält lyft åt metal. Bett och klös är bara förnamnet.
Till och med inspelningar som sällan kommer till sin rätt som ... and Justice for All låter helt otroligt bra. Den som vill ha Hetfield, Hammett & Co i vardagsrummet ska inte rata RC-L.
Gekados, hör av dig till mig på PM så ska vi göra en trouble shoot på din anläggning. Baserat på vad du skriver märker jag att du har något problem.
Postad 05 april 2008 - 13:52
Uj, uj, uj... fel, fel, fel, fel.
[som Magnus Härenstam i fem myror]
Canton RC-L är gudabenådade metalhögtalare. Allt stämmer från diskant, via mellanregister till bas.
Högtalarens naturliga återgivning gör att röster och instrument låter helt verkliga vilket ger ett rejält lyft åt metal. Bett och klös är bara förnamnet.
Till och med inspelningar som sällan kommer till sin rätt som ... and Justice for All låter helt otroligt bra. Den som vill ha Hetfield, Hammett & Co i vardagsrummet ska inte rata RC-L.
Gekados, hör av dig till mig på PM så ska vi göra en trouble shoot på din anläggning. Baserat på vad du skriver märker jag att du har något problem.
Min poäng var att rc-l kanske inte är en renodlat heavyhögtalar, även om den gör det riktigt bra. Desutan är den mycket känslig för dåliga inspelningar, vilket death/black tyvärr ofta är..
Har ju själv dessa och lyssnar mycket på death/heavy och hårdrock, men även allt annat blandat och tjejen spelar ju sin musik hon med. Och vi är väldigt nöjda, de klarar av alla typar av musik ruskigt bra. MEN om jag endast lyssnade på heavy/death/black metal, då skulle jag inte ha köpt dessa.
Postad 08 april 2008 - 16:40
Alla integrerade förstärkare som har delbart för- och slutsteg passar utmärkt för boxen.För den som hade H/K 3480 kan jag berätta att den är en alldeles lysande partner till RC-L.
Bara att ta bort bryggan och koppla in boxen.
/Heron
Stämmer, men det är numera inte speciellt många som har delbara för/slutsteg med bygel, det var därför jag nämnde den som ett exempel

Postad 09 april 2008 - 11:19
Min poäng var att rc-l kanske inte är en renodlat heavyhögtalar, även om den gör det riktigt bra. Desutan är den mycket känslig för dåliga inspelningar, vilket death/black tyvärr ofta är..
Har ju själv dessa och lyssnar mycket på death/heavy och hårdrock, men även allt annat blandat och tjejen spelar ju sin musik hon med. Och vi är väldigt nöjda, de klarar av alla typar av musik ruskigt bra. MEN om jag endast lyssnade på heavy/death/black metal, då skulle jag inte ha köpt dessa.
Gekados, nu får jag vädja till dig att sluta skriva felaktiga omdömen om Canton RC-L.
RC-L har ett korrekt ljud med god detaljrikedom utan vasshet i diskanten och med ett stort register från djupbas till diskant. Den spelar kraftfullt och rent utan distorsion eller överdriven färgning.
Den är inte känslig för dåliga inspelningar eftersom diskanten är väldigt len samtidigt som den är detaljerad och går högt.
De problem som du beskriver har inget med högtalarna att göra utan förmodligen din kringutrustning eller din akustiska miljö. Det är således inte bra att du skriver vilseledande ömdömen om en fantastiskt kapabel högtalare.
Postad 09 april 2008 - 12:52
Kan man leva med det, okej då får man precis det. En del är ju ruttna ägg, så är det bara och det får man veta med all önskad tydlighet då

Vill man inte kasta halva samlingen (hårdrock) så kanske man ska välja nån annan pjäs.
Har man däremot "tillräckligt" bra ljudkvalla på skivorna, som akustiskt och liknande, då är dessa eventuella svagheter helt plötsligt styrkor som gör högtalaren ännu bättre!
Nu generaliserar jag kraftigt, och rummet och kringutrustningen påverkar helt klart också mycket.
Undermålig förstärknign etc gör eventuell diskant skarp och skrikig/distande och skjuter element, så är det - och "bättre" grejor kan göra underverk. Dom har högt i tak...
Så ser jag på saken. Har också haft RC-L.
Postad 09 april 2008 - 14:16
Snälla, tala inte om för mig hur jag ska tycka och tala..
Gekados, nu får jag vädja till dig att sluta skriva felaktiga omdömen om Canton RC-L.
RC-L har ett korrekt ljud med god detaljrikedom utan vasshet i diskanten och med ett stort register från djupbas till diskant. Den spelar kraftfullt och rent utan distorsion eller överdriven färgning.
Den är inte känslig för dåliga inspelningar eftersom diskanten är väldigt len samtidigt som den är detaljerad och går högt.
De problem som du beskriver har inget med högtalarna att göra utan förmodligen din kringutrustning eller din akustiska miljö. Det är således inte bra att du skriver vilseledande ömdömen om en fantastiskt kapabel högtalare.
Postad 09 april 2008 - 14:24
Postad 09 april 2008 - 16:09
Hur är dessa högtalare som frontar i en hemmabio? Dvs Filmljud.. Hur står den sig mot nyare tex, chronos, GLE?
Var för en vecka sedan och lyssnade ordentligt på Chronos, GLE och "nya" Ergo.
Mina upplevelser med Chrones och GLE är att de har stor dynamik och detaljrikedom. Och vad jag tycker oerhört mycket högtalare för pengarna. Men INTE Canton Ergos högtalarseries imponerande lugn i sig.

Postad 09 april 2008 - 19:57
RC-L har idealiska egenskaper för metal och jag vet få högtalare som spelar metal så bra samtidigt som den återger all annan slags musik med bravur. En del tyngre metal har problem med platt dynamik och det finns det ingen högtalare som botar.
Jag tycker rc-l är en underbar högtalar för priset, var mitt val eftersom jag/vi lyssnar på all musik från klassikt till death metal men baserat på mina erfarenheter med dessa och massor av andra högtalare, då är jag fortfarende övertygat om att lyssnar man endast på metal då finns det andra alternativer som efter min mening är bättra.
Snälla, tala inte om för mig hur jag ska tycka och tala..
Postad 14 april 2008 - 14:02
Det jag menar är, att bodde jag på landet och körde endast bil på en mark. Då skulle jag föredra en jeep framför en bmw x5.. Men eftersom vi kör på alla vägar är bmw ett bättra val, men just på marken är det jeep som fungerar bäst.
Om du läser igenom mina inlägg har jag inte sagt annat än att rc-l är en lysande högtalar och mitt omdöme på den är 10/10. Men jag tycker bättra om att lyssna på Napalm Death lådan Scum (live) på min kompis cw at-100. Det betydar på inget sätt att at-100 är en bättra högtalare, men till just den musik är det kanske inte audiofile egenskapar som prioriteras mest.
Du missförstår. Jag ber dig att ta ansvar för vad du skriver. Du tillskriver nämligen RC-L ett antal egenskaper som inte alls beror på högtalaren utan på kringutrustningen. Du gör det i tråd efter tråd och inte ens PM har fått dig att sluta beskriva högtalaren på ett felaktigt sätt. I klartext så krev du till mig att du använde en billig och enkel surroundreceiver som försteg med en enkel DAC och lakritssnören. Där har du problemet, inte hos RC-L.
RC-L har idealiska egenskaper för metal och jag vet få högtalare som spelar metal så bra samtidigt som den återger all annan slags musik med bravur. En del tyngre metal har problem med platt dynamik och det finns det ingen högtalare som botar.
Postad 14 april 2008 - 15:05
Vi missförstår nog varann en del.
Det jag menar är, att bodde jag på landet och körde endast bil på en mark. Då skulle jag föredra en jeep framför en bmw x5.. Men eftersom vi kör på alla vägar är bmw ett bättra val, men just på marken är det jeep som fungerar bäst.
Om du läser igenom mina inlägg har jag inte sagt annat än att rc-l är en lysande högtalar och mitt omdöme på den är 10/10. Men jag tycker bättra om att lyssna på Napalm Death lådan Scum (live) på min kompis cw at-100. Det betydar på inget sätt att at-100 är en bättra högtalare, men till just den musik är det kanske inte audiofile egenskapar som prioriteras mest.
Men du, tror du inte han har en bra poäng i att det är du som har lite otillräcklig kringutrustning för RC-L då? De är ju ändå ganska hungriga högtalare...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar