* Officiell tråd - Panasonic TH-42PA30 *
Panasonic Viera TH-37PA30
(TV)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PA30
(TV)
|
1
|
(29)
|
Inga priser |
Gästbok för tommypeters (42 inlägg)
|
18 år sedan |
Panasonic TH-42PA30 - bildlägen (1 inlägg)
|
19 år sedan |
Panasonic TH-42PA30 Vs Pioneer PDP-435FDE (72 inlägg)
|
21 år sedan |
Hjälp! Mkt störande skärmljud (0 inlägg)
|
21 år sedan |
42PA30 vs Samsung 42S4 (5 inlägg)
|
21 år sedan |
Panasonic 42PA30 flimmerproblem! (11 inlägg)
|
21 år sedan |
Postad 06 September 2004 - 23:27
Postad 07 September 2004 - 04:34
Jag köpte väggfästet som netonnet sålde EFW2001 tror jag det hete
funkar kanon kan flytta tv i höj och sänkled med detta men då måste jag ta ner tv från väggen och lossa på ett par skenor.
Svår inkoppling på baksidan men men det är ju oftast en engångs grej iaf för mig
Bra med detta väggfäste är:Billigt
Mindre Bra:Läs Ovan
Redigerat av [Generals]Evil Angel, 07 September 2004 - 04:35.
Postad 07 September 2004 - 05:43
Jag fick min teve igår och fick med samma väggfäste som ovanstående, EFW2001. Läste i manualen till väggfästet och vad jag förstod så rekommenderade de ej att sätta upp teven på en så kallad murbruksvägg eller en gipsvägg. Blev lite orolig för att sätta upp 40 kg där, det hade ju varit väldigt tråkigt om den ramlade ner.
Någon som satt upp sin teve på en murbruksvägg eller gipsvägg och vet om det fungerar bra?
Postad 07 September 2004 - 08:02
Tror att man ska försöka undvika antennförstärkare och ordna en bättre antenn i stället.
Postad 07 September 2004 - 08:15
Postad 07 September 2004 - 09:42
Det beror mycket på hur väggen ser ut. I mitt fall har jag en regel som löper exakt i mitten på väggytan, vilket ger en trygghet då jag drog träskruv i det övre och undre mittenhålet. Kolla vart reglarna är, det ger en säkerhet även om du bara träffar en. I de fyra hörnen drog jag i metallexpander (molly), en sådan ska hålla för 40 kg (har jag för mig) vid lodrät belastning.
Räknat lågt: Hörnen = 20 kg x 4, mitten = 50 kg x 2, summa = Det håller
Postad 07 September 2004 - 14:15
Är det nå´n som testat att koppla datorn till PA30 och kört WM9 på den?
Hur blev det i så fall?...
Kan förövrigt säga att jag är supernöjd med pannan och den är ju väldigt enkel att "ställa in" för en bra bild. Nu ska det bara inhandlas ett väggstativ och skruvas upp på väggen istället!
MVH
/Danne
Postad 07 September 2004 - 18:15
Jesterton,Jag använder panasonics orginal-väggfäste. Det spelar dock mindre roll, huvudsaken är att det har minst 6 skruvhål.
Det beror mycket på hur väggen ser ut. I mitt fall har jag en regel som löper exakt i mitten på väggytan, vilket ger en trygghet då jag drog träskruv i det övre och undre mittenhålet. Kolla vart reglarna är, det ger en säkerhet även om du bara träffar en. I de fyra hörnen drog jag i metallexpander (molly), en sådan ska hålla för 40 kg (har jag för mig) vid lodrät belastning.
Räknat lågt: Hörnen = 20 kg x 4, mitten = 50 kg x 2, summa = Det håller
Provade med det Netonnet rekommenderade (Vogel), fungerade inget vidare till 37":arn. Skenerna sticker ut på toppen + att fästet sitter i mitten endast. Detta passade inte mig.
Jag har 60 cc mellan reglarna i väggen. Min fråga är : Är Panasonics väggfäste utformat så det är 60 mellan fästena ?
Följdfråga : Var har du köpt väggfästet ? hittar inte det någonstans på nätet (bara i tyskland, spanien etc..).
Tacksam om någon kunde ge mig lite info om detta.
Mkt frustrerande att inte kunna få upp den och använda den...
/Embe
Postad 07 September 2004 - 19:32
pluggade in min vanliga scart från boxen (ej rgb) och jag får väldigt dålig signal, svartvit bild nästintill. någon som vet varför det inte går? kan det vara så att endast rgb'n fungerar till denna teve?
Postad 07 September 2004 - 19:48
Satsa på en sån här det skall jag görahar fått upp min teve på väggen nu... nu till nästa problem... xboxen...
pluggade in min vanliga scart från boxen (ej rgb) och jag får väldigt dålig signal, svartvit bild nästintill. någon som vet varför det inte går? kan det vara så att endast rgb'n fungerar till denna teve?
http://www.psxcare.c...Prod=132&xSec=9
Postad 07 September 2004 - 20:24
60 cm mellan reglarna är byggstandard, men som sagt... jag skulle inte tveka att sätta upp fästet utan förankring i en regel. Tilt-fästet är dock en annan fråga, samt att man då måste avlasta väggen då man viker upp skärmen för att dra kabel. Den gamla hederliga gravitationen
Postad 07 September 2004 - 21:08
Kanske svårt för er att avgöra om en katt kan välta den
//Torbjörn
Postad 07 September 2004 - 21:21
Nej!Ni som använder bordsstativet, har ni någon känsla för hur stabilt det är? Har två djur på fyra ben och nio liv hemma, som älskar att gå bakom allting som står t ex i fönstret.
Kanske svårt för er att avgöra om en katt kan välta den, men känns det som den skulle tippa över lätt?
//Torbjörn
Postad 08 September 2004 - 00:49
Jag vet inte om jag fattat det hela rätt...
36.5 cm är det lodrätta måttet mellan de sex hålen ?
Vet du de vågrätta måtten mellan de tre (övre&undre) fästena till väggen ?
Jag har endast lodrätta reglar.
Tackar på förhand
/Humlan
Postad 08 September 2004 - 06:25
Shusha om du köper orginal bordsstativ så medföljer det två olika sätt att säkra plasman på så att den inte faller/tippar fram.
/Martin
Postad 08 September 2004 - 07:13
Jesterton,
Tackar på förhand
/Humlan
I 99% av fallen ligger reglarna lodrät precis som hemma hos dig, så mitt mått (36,5) representerar då det vågräta avstånd mellan hålen. Jag ansåg att det lodräta måttet var ovesentligt, så det mätte jag aldrig.
Postad 08 September 2004 - 13:44
köpte oxå det vogel fästet som NoN har, får se om jag kan få opp det idag....
I cant wait....
Lagt till lite uppackningsbilder i galleriet
Postad 08 September 2004 - 13:44
Jesterton,Jesterton,
Tackar på förhand
/Humlan
I 99% av fallen ligger reglarna lodrät precis som hemma hos dig, så mitt mått (36,5) representerar då det vågräta avstånd mellan hålen. Jag ansåg att det lodräta måttet var ovesentligt, så det mätte jag aldrig.
Vet du om man kan fästa skruvar i de rektangulära hålen uppe o nere ?Anledningen till att jag frågar så mycket är att jag har två små barn och vill gärna ha en Plasma som sitter uppe och inte ramlar ner... dvs jag vill kunna fästa i minst två reglar.
Tackar igen på förhand.
/Humlan
Postad 08 September 2004 - 14:00
Redigerat av Unregistered7f4b346b, 08 September 2004 - 14:02.
Postad 08 September 2004 - 14:15
nån som vet vad det är för skillnad mellan Panasonic TH-42PWD6EXS och
Panasonic TH-42PA30E???priset skiljer ju inte mkt, läste att den var
hd-tv klar och att den vägde mindre. är det enda skillnaden?vilken är bättre? kan det vara ide att lägga på en 1000 lapp för att få den förstnämda?
Redigerat av spidde, 08 September 2004 - 14:23.
Postad 08 September 2004 - 14:37
mvh Andreas
Postad 08 September 2004 - 16:16
det blir en 42pa30 iaf.. men TH-42PWD6EXS har inbyggda högtalare iaf enl. http://www.playstore...401TH-42PWD6EXS
Postad 08 September 2004 - 18:32
Funderar nästan på att köpa en till så kanske det blir DVD kvalite på bilden
Postad 08 September 2004 - 20:11
borde inte alla nya tvapparater klara det?
enl non ska den INTE klara av det.men vad vet dom..
Postad 09 September 2004 - 09:08
Japp jag har provat NTSC spel och det funkar klockrentGenerals]Evil Angel har du testat ntsc spel på pannan?
borde inte alla nya tvapparater klara det?
enl non ska den INTE klara av det.men vad vet dom..
Är det ngn som vet vart man kan köpa en HD kabel till XBOX i göteborg ?
Postad 09 September 2004 - 09:49
jag är så paranoid nu att jag inte vågar röra lådan....
jag vill ha opp den idag....men isåfall måste jag lyfta den själv....bah...ner och köpa mer latte.....lugn...lugn
Postad 09 September 2004 - 10:28
OBS: men det krävs fyra nävar, tumma inte på det faktumet.
Postad 09 September 2004 - 16:26
Hur är igentligen hållbarheten på plasmaskärmar?
Vad är brinntid?
Hur är det med försäkringar?
Nä, det blr nog en Panasonic TH-42PA30!
Nån som vet en butik som har uppställda och inkopplade Panasonic TH-42PA30 i stockholm?
/Jimmy
Postad 09 September 2004 - 17:28
Postad 09 September 2004 - 17:58
Är det någon som vet hur man kopplar två digitala tv-boxar (canal digital och viasat) till Tv:n? Jag har även en dvd och en videoapparat som ska få plats.
Med vänliga hälsningar
- en i nöd
Redigerat av Keyser Soze, 09 September 2004 - 18:00.
Postad 09 September 2004 - 18:09
Jag har två digitalboxar, en dvd-recorder och en dvd-spelare samt receivern kopplad så det skall väl inte vara några problem...Hej!
Är det någon som vet hur man kopplar två digitala tv-boxar (canal digital och viasat) till Tv:n? Jag har även en dvd och en videoapparat som ska få plats.![]()
Med vänliga hälsningar
- en i nöd
Digitalbox 1 till första scart RGB AV1
Digitalbox 2 till RGB-scart in på DVD-recordern som sedan kopplas in på scart RGB AV4
DVD-spelare in på komponent
Receiver in på scart AV2 S-Video
Men det går ju koppla på hundra sätt.
Postad 09 September 2004 - 19:48
Docj skulle jag vilja se dem matad med DVD istället, bågon som vet någon butik i Göteborg som har dem uppställda?
Postad 09 September 2004 - 19:55
Vad har du för stativ till din TV på bilden?https://www.prisjakt.nu/visa_galleribild2.php?pic_id=21665&pic=.jpgKul att alla e så nöjda med sina köp av panasonicen.
Jag skulle åka å köpa lite möbler förra veckan men tänkte bara först snabbt titta in på lite tv apparater...det skulle jag inte ha gjort![]()
Nu sitter jag här med min underbara plasma å bara njuter...
Titta in i mitt galleri sålänge å avundas![]()
det kommer mera bilder snart...
/Jocke
Postad 09 September 2004 - 21:16
Tele-hå..Jag har varit och tittat på 37" varianten på två elgiganten. Utmärkt bild i jämförelse med de andra plasmorna, inkl Philips för 50.000:- som var klart sämre. Det känns som dessa modeller är väldigt lika CRT bildrör i bildåtergivningen, alltså toppbetyg från min sida.
Docj skulle jag vilja se dem matad med DVD istället, bågon som vet någon butik i Göteborg som har dem uppställda?
Postad 09 September 2004 - 21:31
Panasonic Keep Up The Good Work With Plasma Televisons
Ps: H/K DVD 22 Var verkligen ett jättelyft från min pioneer DV-444 mycket bättre bild plus att nu hör man bättre alla ljud effekter oxå
Redigerat av [Generals]Evil Angel, 09 September 2004 - 21:32.
Postad 09 September 2004 - 21:38
Isf vilken upplösning kör ni 480p , 720p lr 1080i ??
Redigerat av [Generals]Evil Angel, 09 September 2004 - 21:38.
Postad 09 September 2004 - 21:53
Jag har nu tittat på ett par filmer på dvd och jag måste säga att jag är lite missnöjd med bilden på plasman. Jag äger en Panasonic dvd i 3000 kronors klassen och det är kanske det som är problemet. Den är kopplad till plasman med en rgb/scart kabel.
Vad gör jag för att få en bättre bild? Köper jag en bättre dvd? Dyrare kablar?
Tacksam för svar! Är inte helt hemma på det här med alla kablar och grejer än.
Postad 09 September 2004 - 21:59
Har även kopplat min xbox till plasman, dock med rgb... Blir bilden bättre med komponent?Evil Angel,Sep 9 2004, 22:38 ] Det är ingen som kör komponent från Xbox <--> Pannan ??
Isf vilken upplösning kör ni 480p , 720p lr 1080i ??
Tycker inte spelen flyter på lika fint på plasman jämfört med min gamla vanliga teve.
Postad 10 September 2004 - 07:53
PA30n. Jag får perfekt bild med en enkel Philips DVD spelare samt
från dator via VGA.
Postad 10 September 2004 - 08:20
720p på en Pw6 är fantastiskt trots att den inte heller har en högupplöst panel.
Postad 10 September 2004 - 09:32
Man kan väl köra 720p men den skalar väl bara för dig lr?Den här plasman är kass om man tänker köra xbox högupplöst på den. Den klarar inte 720P och det är ju det som gäller för xbox spelen. Finns bara några enstaka spel som stöder 1080i. Man kan ju köra 480p, men det blir inte alls lika bra som 720P.
720p på en Pw6 är fantastiskt trots att den inte heller har en högupplöst panel.
Postad 10 September 2004 - 13:28
Det som är riktigt förbryllande är att inte ens 50" Viera klarar 720P, trots att den ( som alla 50") är högupplöst 1366x768
Redigerat av Unregisteredfd78117b, 10 September 2004 - 13:31.
Postad 10 September 2004 - 14:20
så då är det ingen ide att beställa en sån kabel då ??Nej, den kan inte visa 720P överhuvud taget. Konstigt att de har tagit bort det när den ädre PW6 klarar det. Man vet ju inte heller ifall några TV -kanaler väljer det formatet när de ska börja sända HDTV. I England har Sky bestämt sig för just 720P.
Det som är riktigt förbryllande är att inte ens 50" Viera klarar 720P, trots att den ( som alla 50") är högupplöst 1366x768
Postad 10 September 2004 - 18:15
Man vill ju ha en lite framtidssäker skärm, inte att dom låst 720p läget.
Postad 10 September 2004 - 19:21
Hmm, själv spelar jag i bra mycket högre upplösningar än 1024x768 på datorn. Så varför en TV över huvud taget skulle vara intressant förstår jag inte.Den här plasman är kass om man tänker köra xbox högupplöst på den. Den klarar inte 720P och det är ju det som gäller för xbox spelen. Finns bara några enstaka spel som stöder 1080i. Man kan ju köra 480p, men det blir inte alls lika bra som 720P.
Köp en PC med en bra skärm så kan du ha mycket högre upplösning, vilket verkar vara målet för dig.
Postad 10 September 2004 - 19:26
Jag var och såg 37" modellen idag matad med DVD på elgiganten i Borås. Ett antal plasmor var uppkopplade till samma källa så kvaliteten var säkert inget vidare i jämföresle med hur man har det hemma. Dock måste jag säga att denna plasma är oerhört bra på att återge hudtoner. Där de andra ser platta ut så har denna ett djup i bilderna som är extremt likt en bra CRT. Det fanns två plasmor med högre upplösning, en Philips och en Sony som sög något fruktansvärt i jämförelse.Dålig kvalitet med DVD !? På vilket sätt, det just det som är styrkan med
PA30n. Jag får perfekt bild med en enkel Philips DVD spelare samt
från dator via VGA.
När mina skattepengar kommer så blir det affär för min del
Frågan för min del är om jag verkligen behöver 42" eller om 37" räcker bra.
Postad 10 September 2004 - 19:51
via komponent så ska den klara 720p. Var inga problem med xboxen.
Martin
Postad 10 September 2004 - 20:08
Evil Angel : Du som har en Viera och en Xbox kan väll oxå prova om hur detta fungerar. Skulle vara uppskattat!
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Gästbok för tommypeters
5 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?