http://forums.murc.w...&artid=1&page=1
Så, testade ni med reclock?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
*Officiell tråd - Grafikkort till HTPC *
Startad av
Squeezemaster
, Sep 02 2004 16:45
211 svar till detta ämne
Postad 26 September 2005 - 14:09
Här är iaf en artikel som nämner lite grejer om stutter på G400:
http://forums.murc.w...&artid=1&page=1 Så, testade ni med reclock? Postad 26 September 2005 - 14:45
Framtiden ser ljus ut för bra HTPC-grafikkort!!! Hoppas nu bara inte de låter som tröskverk!
Först ut: nVidia GeForce 6100 and GeForce 6150 - nForce 430 and nForce 410 Siten HotHardware skriver så här om dessa nya grrafikkort: A big hook for the GeForce 6150 is its ability to accelerate high def WMV9 and MPEG2 content in hardware and it comes bolstered with Dual DVI connections, a TV Encoder and high quality video scaling. We saw one of these boards running in a Home Theater PC style chassis and it's definitely a natural, exhibiting only 25 - 35% CPU utilization while playing back High Def digital video. Conversely, CPU utilization was pegged at 100% when hardware assist was disabled. Sen så har vi ATIs nya R520-kort (X1800, X1600 & X1300): De kommer att heta ATI Avivo och ha hårdvarustöd för komprimeringsstandarden H.264. Det är den codec som HD-DVD och BlueRay kommer att ha. Alla ATIs nya grafikkort (X1800, X1600 & X1300) kommer ha stöd för Avivo. Dessa grafikkort kommer naturligtvis också ha stöd för hårdvaru mpeg2-avkodning. Den kommer också ha hårdvarustöd för avkodning av WMV9. Korten ska också ha förbättread de-interlacing och video-scaling. Postad 26 September 2005 - 17:23
Nope, inte det. Tack för länken, ska bygga en scart adapter till kortet. Postad 27 September 2005 - 19:56
Skit också att X1300 inte kommer komma till AGP vad jag vet Jag sitter med AGP i min HTPC, och burken är för stor för alla moderkort på marknaden idag (får max vara 17.5cm brett kort!). Får hoppas nvidia kommer med något billigare kort som har H.264 hårdvaruavkodning. Postad 28 September 2005 - 12:26
Inte bara:
Så båda formaten har 3 codecs: DVD, H.264 och VC-1. Postad 28 September 2005 - 12:46
Har ett litet problem som ni kanske kan svara på.
Försöker få bild upp till projjen ( sony vpl-hs3) men bilden blir för stor hela tiden oavsett vilken upplösning jag väljer. projjen har 858x484 i upplösning, men det har jag inte hittat i i bildskärmsinställningarna nånstans. Postad 28 September 2005 - 13:26
Nu undrar jag om någon har någon aning om SCART-RGB ger bättre kvalitet än Matrox ger via de kablarna man kan köpa till tex. G550? (Jag antar att man som vanligt får S-video och composite-kontakter ut). Jag får uppfattningen att så kanske är fallet. Jag vet att "vanliga" TV-ut på G550 stödjer interlace perfekt, men det verkar även SCART-RGB göra, åtminstone på ATI-kort, det enda som krävs är mig veterligen att kortet kan köra en interlacad upplösning i tex powerstrip, vilket nog också matrox-korten kan. I vilket fall som helst, hur är G550s normala TV-ut jämfört med en SCART-RGB kabel byggd för G550/ATI i skärpa/interlace? Hittar inget om detta på nätet efter diverse googlande, kanske någon som vet? Anledningen att jag frågar är ju helt enkelt att om SCART-RGB ger lika bra bild från en ATI-kort och lika bra interlace så kanske jag hellre går den vägen... jag tror man kan hitta ATI-kort billigare än tex G550. Enligt en post i forumet för kablar (har jag för mig) så rankades iaf RGB högre än S-Video i kvalitet... Redigerat av sandos, 28 September 2005 - 13:27. Postad 01 October 2005 - 10:31
Det verkar som om det bara är X1800 som kommer att vara PCIExpress. X1600 och X1300 kommer i AGP-varianter. Hoppas bara de också har samma hårdvarustöd som storebror! ATI skulle kuna göra X1800 till AGP också om de ville men de väljer att inte göra det. Det finns ett chip från Rialto som översätter från PCIe till AGP... Postad 01 October 2005 - 10:58
är det någon som vet måtten på x1300?
ett barebone har sina begränsningar... Postad 01 October 2005 - 13:05
Här kommer en bild på nVidias nya "Pure Video DualTV Dual Tuner"-kort....
Listpris på $169/$189. Lite data om kortet: • MPEG2/4 encoding • Integrated 3D comb filter on MPEG2 encoder IC • Variable bitrate, framerate and resolution control • File format conversion MPEG1-> MPEG2 -> MPEG4 • High-Speed MPEG processing for 8x – 24x real time bit rate and resolution reduction to fit recording media (HDD, CD, DVD±R , SD, Compact Flash, XD, etc.) • Expandable to provide up to 4 analog inputs • Expandable to provide up to 8 digital inputs • Expandable to provide hybrid analog/digital support • Expandable to include streaming video content from PC to Media Adapter • Microsoft drivers available for Windows XP, Windows 2K, & Microsoft Media Center Edition (MCE) • Half pel accuracy • 4:2:2 to 4:2:0 conversion • Speckle noise reduction (digital pre-filtering) • Intelligent sharpness control • Adaptive noise reduction • Inverse telecine (3:2 pulldown) • Scene change detection • Automatic VBI extraction
Postad 06 October 2005 - 10:27
Först ett test på det nya X1300PRO-kortet:
X1300PRO Här kan ni hitta mycket info kring de nya korten: ATIs nya X1X00-kort Postad 07 October 2005 - 12:13
Jag kör TV ut med ett Martox G400Max. S-Video ut är bra men det går att få ännu bättre bild. Tar signalen som RGB med en hembyggd adapter som det finns ritning till på Matrox forum. Med RGB ut känns det oslagbart så länge signalen tas emot av en CRT. Skulle jag köpa något idag blir det ATI eller Matrox. Postad 25 October 2005 - 21:21
Kör vga till projektorn från datorn. Lite jobbigt att byta kabel i grafikkortet hela tiden.
Någon som kan tipsa om ett bra sätt att få dubbla VGA-utgångar? Går det bra att köpa vilket agp-kort som helst med vga och dvi och sedan köra med en dvi-vga adapter? De kort som har dubbla vga från början verkar vara lite väl dyra. Postad 27 October 2005 - 08:44
Står lite i kvalet och valet.
Har ett x300 liggandes men ska skaffa en ny HTPC. Ska man vänta in x1300/1600 för att få med majoriteten av HD codec och köra på x300 kortet. Eller är det värt att skaffa ett 6600 ? Sen märkte jag på Nvidia's site att 7-serien har Adaptive Motion De-interlacing medans 6-serien har Spatial Temporal De-interlacing. AM-De interlacing vet jag vad det är men vad är Spatial Temporal ? Nu kanske inte 7-serien är den bästa av rent ljudmässiga skäl Postad 27 October 2005 - 09:38
Märkligt, Motion Adaptive De-interlacing verkar fungera på samma sätt som Spatial Temporal.
Hmm, nu blev man ju ännu mer konfunderad Postad 27 October 2005 - 09:57
Jag kör ett GeForce 6200 ifrån club3d. 128mb, dvi, s-video och vga.......funkar fint att köra plasman i 720p via dvi. Jag behöver absolut inget bättre, betalde 400:- för det.
Redigerat av noderfix, 27 October 2005 - 09:58. Postad 27 October 2005 - 10:14
Absolut, tänkte inte köpa ett 7-serie kort för 4k+ för HTPC'n
Såg bara att det var olika beskrivning mellan 6-seriens deinterlacing och 7-seriens. Kanske är helt olika saker men av beskrivningen på diverse siter verkar det vara ungefär samma sak. Grundproblemet jag står inför är om man ska vänta in ATI's kort med stöd för dom flesta HD format (HW decode alltså). Eller skaffa sig ett 6-serie kort. Postad 28 October 2005 - 22:15
FWIW dröjer det till slutet av året innan drivrutinerna fixas så att hårdvaruencoding för h.264 funkar för X1x00 korten.
Sitter just nu med X1300, X1600 och X1800XL (referenskort) och har inte riktigt bestämt mig om något av dem går in i HTPC'n. Samtidigt läste jag relativt nyligen på Anandtech (länk finns i nån tråd) där de testade deinterlacing och lite sånt mellan GF7 och Ati X1x00 korten och NVIDIA korten var klart bättre. Så jag funderar också att ta ett av de GF6600GT kort jag har liggande och använda dem. Nån som växlat mellan ATI och NVIDIA kort och kan säga om det verklgien är värt att byta mellan dem eller om de båda funkar lika bra? Just nu har jag ett gammalt AIW9600XT i min HTPC men det är AGP och de andra PCI-E så jag tänkte byta moderkort. Men det känns samtidigt lite onödigt om bildkvaliten egentligen inte kommer förändras något speciellt ... /B Postad 28 October 2005 - 23:24
Jag har kört med mitt på en bekants projektor. Det blev väldigt bra bild. Frågan är väl vad man skall ha det till. Skall man spela i höga upplösningar, och mycket AA och AF, så är det kanske värt pengarna, men skall man inte köra i upplösningar högre än 1280x768, så finns det billigare saker som räcker till det mesta. Postad 28 October 2005 - 23:31
Jag tycker inte det är någon nämnvärd skillnad i kvalitet på ATi och Nvidia idag. Sen är ju kanske frågan om man kör med DVI, VGA eller TV-out. Nvidias nyare kort har bra TV-out, men många verkar föredra ATis. Själv kör jag helst med DVI. Postad 07 November 2005 - 12:43
För de som vill ha component-out eller bara högkvalitativ tv-out på sitt grafikkort kanske ska kolla på http://www.s3graphic...cts/chrome_s25/ och http://www.s3graphic...cts/chrome_s27/
Speciellt på sektionen "Integrated Hi-Def HDTV & Standard TV Encoder". Låter ju bra på papperet, får se vad de verkligen levererar Postad 08 November 2005 - 21:29
Bumpar min fråga i hopp om hjälp Postad 08 November 2005 - 22:38
Alla moderna grakikort har så kallade intergrerade dvi-kontakter (dvi-i) som kan skicka ut både analogt och digitalt.
Alltså är det inga problem för dig att köpa ett kort med vga kontakten till en datorskärm och dvi-utgången till projektorn, bara du har en dvi-vga omvandlare emellan(följer med alla grafikkort). De kort med dubbla dvi(7800gtx) har två styckna dvi-i kontakter. Postad 08 November 2005 - 23:14
Tackar. Fungerar de även bra att köra det som dubbla skärmar, med olika upplösning? Postad 09 November 2005 - 10:10
Jag har lite problem att köra mitt X800XT till både projektor och TFT skärm samtidigt. Måste rycka ur DVI sladden till TFT skärmen om jag ska spela på den, samt vice versa om jag bara ska köra till projektor, till projektor kopplar jag med vanlig VGA kabel. Så fort jag har båda källorna inkopplade så verkar grafikkortet inte orka med och det blir bara svart.
Det borde väl gå att köra båda bildkällorna samtidigt eller pallar inte grafikkortet det helt enkelt ? Redigerat av BioBerra, 09 November 2005 - 10:13. Postad 09 November 2005 - 10:57
Här kommer ett intressant grafikkort, Asus X1600XT som skall vara tyst...
![]() ![]() http://www.theregist...ilent_ati_card/ Ser onekligen bra ut.... Postad 09 November 2005 - 21:21
Hej alla, hoppas jag inte ställer min fråga på fel ställe och blir utkastat.
Har en Evolution som bara strulat och skapat problem. När jag fick se Welltons gränssnitt hos en kompis klickade det till och jag rensade min HTPC på allt vad mjukvara heter för att börja från början. In med Welltonway precis vad jag ville ha och allt funkade super. Fick sedan för mig att skaffa duk och projektor. Köpte en Sony VPL-HS50 samt en bra duk. Nu till mitt problem: Då jag mestadels kör radio och musik på dagtid är det ingen ide att dra igång projektorn varför jag har en enkel BenQ FP737s-D 16ms Silver, 1280*1024 skärm med för att från den styra dessa funktioner. Min projektor kör jag i DVI utgången. I min HTPC sitter (satt) ett Radeon 9200 kort med bägge utgångar. Laddade hem ett verktyg för att konna "klona" mina skärmar men ack vad jag bedrog mig. Blir upplösningen bra på den ena blir det skit på den andra. Nu har jag provat min sons Navidia FX 5700 med resultat. Vad jag vill ha är åtkomst av Windows och Wellton meny från skärmen samt Welltonmenyn på ett förnuftigt sätt på duken (när jag kör den) och givetvis bästa möjliga från min projektor. Är det någon som kan komma med en bra lösning? MVH Joakim Postad 10 November 2005 - 17:40
körde ett geforce6600gt förut men det brändes sönderi min burk men köpte ida ett geforce n6600 silncer kort ida och nu funkar det mkt bra
Postad 10 November 2005 - 22:15
Vilka Nvidia-kort/chip stöder PureVideo och vad skiljer dom åt ?
Hittar ingen enhetlig information, Nvidia säger en sak men många tillverkare skriver en massa olika saker eller så har dom inte med informationen alls. Är ute efter ett passivt kort. Postad 11 November 2005 - 02:27
Har en liten förfrågan till Er.
Hitta ett passivt kylt Nvidia 6600.....med AGP port. Jag har letat men inte funnit. Någon som vet mer än mig? Postad 11 November 2005 - 11:16
Gigabyte har ett par
GeForce 6600GT TF-U Silent Pipe 128MB https://www.prisjakt...ukt.php?p=34238 GeForce 6800 Silent Pipe 128MB https://www.prisjakt...ukt.php?p=34239 //Magnus Postad 11 November 2005 - 11:59
skulle också vilja ha ett sånt kort, eller iaf ett GT. Frågan är hur man ska få det tyst! För det är det ju knappast(!) med den vanliga kylningen! Postad 12 November 2005 - 17:40
Se här, intressant!
http://www.idg.se/Ar...1752_MD.dbp.asp Ska bli kul att se vad det blir av det programmet! Postad 13 November 2005 - 13:57
känner att jag vill dela med mig med några tips om vad som skiljer olika grafikkort.
förut körde jag med ett Radeon9800PRO till plasman genom DVI->UT och tyckte bilden var bra men det fanns ändå rätt mycket färggraderingar. att färgerna var bra tyckte jag då ända tills nu när jag har uppgraderat till ett Nvidia 7800GT! det är en stor skilnad i bildkvalitet mellan dom korten,det hade jag aldrig väntat mig. klart mindre och nästan obefintligt med färggraderingar,ska man se dom så måste man stå mycket nära. färgerna var väl det som impade mest,jämför jag nu med 9800PRO kortet så var det rena grådasket. sen trodde jag plasman var lite seg på att uppdatera bilden snabbt nog när man körde spel,det vart lite eftersläpningar vid snabba rörelser,även där så är dom helt bortblåsta nu med 7800GT kortet. alltså var det inte plasman som inte orkade uppdatera bilden utan 9800PRO kortet. nu finns ingen tendens till släpningar. sen att 7800GT kortet är som gjort för att koppla en plasma eller projje gör ju inte saken sämre,du har en uppsjö av inställnings möjligheter. den viktigaste av dom är att man enkelt kan justera overscan och slippa hålla på i powerstrip. med 7800GT så behövs inte powerstrip. så vill ni ha den bästa bilden till eran plasma så GO FOR 7800GT! Redigerat av Unregistered1008, 13 November 2005 - 15:16. Postad 14 November 2005 - 14:39
Vet inte om jag ska köpa nytt grafikkort eller bara byta fläkten på mitt X600XT som överskrider 120 grader när man spelar eller ser på film, vilket medför att datorn stänger av sig själv.
Kan ju hända att något annat är paj med grafikkortet också, kanske lika bra att köpa ett nytt för typ 1000kr? Postad 15 November 2005 - 01:39
jodå XFX kortet jag köpte har en temp styrd fläkt. den ökar bara varvet när man drar igång spel aldrig annars. kör man DVD så går den på lägsta farten och då är det hyffsat tyst. Redigerat av Unregistered1008, 15 November 2005 - 01:48. Postad 15 November 2005 - 08:41
Jo då är jag också på jakt efter ett grafikort till min htpc.
Dom flesta ser jag kör med ati är det att föredra ? Annars villket grafikort kan ni rekomendera ? Postad 15 November 2005 - 09:37
Det verkar ju som 7800gt är ett kanon kort, dock kan jag tycka att det är lite för dyrt. Så mycket spelare inte jag, jag köper hellre ett billigare xbox 360 faktiskt. Sen är det ju frågan hur tyst kortet är.
Jag blev väldigt sugen på asus kortet som rekomenderades högre upp i tråden här https://www.minhembi...ndpost&p=871476 men det kortet går ju inte att hitta nånstans :-( Postad 15 November 2005 - 21:03
Jag har sammanställt lite svar som finns i detta forum. Har säkert missat något...
ATI 9200 ATI 9200 (svideo, dvi, vga) Enkelt och prisvärt kort, 3st rekommenderar det i denna tråd. ATI 9600 Jag har för övrigt ett 9600 som är fläktlöst (Club 3D). Det krånglade dock lite när jag skulle byta grafikkort men det är väl inget som är ovanligt när man gör sådana byten som kräver drivrutiner. Dock så kan jag säga att min projj (Infocus LP750) inte riktigt kommer överrens med grafikkortet om man byter frekvenser (60 och 75), med mitt gamla kort (GeForce 2GTS) så var det lite lättare. --- Jag har ett Creative ATI Radeon 9600 256Mb DDR TV-out DVI, fläktlöst. Funkar kanon, och har ju lite mer prestanda än ett 9200. Geforce4 TI200 Jag har ett GeForce 4 Ti200 i min "vanliga" burk ... 1280x720 finns som upplösning utan att använda något annat program än Nvidias drivisar. Geforce FX5200 Jag är inne på det med. Köpte faktiskt nytt grafikkort med Nvidia FX5200 (ett billigt fläktlöst som är med på MCE-listan) och testade med samma resultat. Det nya kortet har inställningmöjligheter och ställer jag in 0.09 och 0.92 (16/255 resp 235/255) så blir bilden betydligt bättre men inte superbra. Finns det andra ställen att justera (gärna också så att jag kan få liv i ATI-kortet i (Köp inte Nvidia FX !!! Satsa på Geforce6 istället. ATI 9000 och uppåt ska fungera i MCE.) Geforce5700 I've tested the PNY 5700Ultra, BFG 5700Ultra and the BFG 5950Ultra. Out of the 5700 series that I tested, I like the PNY over the BFG. I'm using a BFG 5950Ultra. I found that these cards produce the absolute best, sharpest and cleanest desktop I've ever saw, and I'm very impressed with the DVD image quality that they produce (though I do think it could be better). I wish I was able to comment on testing more brands of these cards, but that did not happen. If I had to purchase one for my HTPC, it would be a PNY 5700Ultra. The 5950Ultra has a tad cleaner signal, but may not be worth the additional dollar that it cost. Geforce 6000 serien Ser man på kvalitet samt möjlighet till HDTV dekodning på GPU'n så skulle jag välja Nvidia (6000 serien) i dagsläget, se detta test för kvalitet mm: http://www.anandtech...doc.aspx?i=2305 Kostar från 1000 kr och uppåt. Skulle själv välja ett 6600 iom att det har HDTV stöd upp till 1080p, finns från ca 1400 kr: http://www.komplett....=304728&cks=PRL ---- 6200 korten är väl också ok men det har inte stöd för 1080p dekodning via GPU'n. Kommer också snart billigare varianter av dom med s.k Turbo Cache, dom är också fläktlösa. ---- Jag kör ett GeForce 6200 ifrån club3d. 128mb, dvi, s-video och vga.......funkar fint att köra plasman i 720p via dvi. Jag behöver absolut inget bättre, betalde 400:- för det. ---- körde ett geforce6600gt förut men det brändes sönderi min burk men köpte ida ett geforce n6600 silncer kort ida och nu funkar det mkt bra Holo3Dgraph II Lite dyrare med betydligt fler finesser. [image]http://www.cellarcin...tems/h3d-ii.JPG[/image] Matrox 550 Glöm inte att titta på Matrox kort när ni vill ha signal till TV. Jag kör Matrox 550 (begagnat) och med det så har jag kunnat titta på mpeg2 HD material (1280x720) utan ryck med 2GHz cpu Volari V3XT Ingen som har ett Volari V3XT , ska tydligen ha grym tv-ut http://www.bigbruin..../xgivolariv3xt/ ATI 9800pro vs Nvida 7800GT förut körde jag med ett Radeon9800PRO till plasman genom DVI->UT och tyckte bilden var bra men det fanns ändå rätt mycket färggraderingar. att färgerna var bra tyckte jag då ända tills nu när jag har uppgraderat till ett Nvidia 7800GT! det är en stor skilnad i bildkvalitet mellan dom korten,det hade jag aldrig väntat mig. klart mindre och nästan obefintligt med färggraderingar,ska man se dom så måste man stå mycket nära. färgerna var väl det som impade mest,jämför jag nu med 9800PRO kortet så var det rena grådasket. sen trodde jag plasman var lite seg på att uppdatera bilden snabbt nog när man körde spel,det vart lite eftersläpningar vid snabba rörelser,även där så är dom helt bortblåsta nu med 7800GT kortet. alltså var det inte plasman som inte orkade uppdatera bilden utan 9800PRO kortet. nu finns ingen tendens till släpningar. Postad 16 November 2005 - 00:18
GF6150-GPU:n i tex. Asus A8N-VM CSM (http://komplett.se/k...=313691&cks=PRL) är ju ganska vettig för HTPC, och med 5.1-kanals optisk/coax spdif och TV-out onboard på moderkortet under tusenlappen känns det som en bra grund att bygga systemet kring. Dock undrar jag om någon vet var i Sverige man kan få tag på spdif- och tv-out-modulerna? De verkar vara tillval. Hittade någon site i Tyskland, men då blir det ju genast en annan summa.
Postad 16 November 2005 - 00:43
Kommer att beställa ett 6800GS efter att ha haft ett ATI 9200 och före det ett 9700pro.
Återstår att se hur bra det är. Kommer att trycka in en massa ljuddämpningsmaterial så man slipper höra fläktar och hårddiskarna Postad 16 November 2005 - 13:45
Skulle helst vilja hitta ett 6600 utan "GT".....Passivt och för AGP port alltså.... Postad 16 November 2005 - 14:14
Det stod något på Nvidias hemsida om vilka kort som stöds. Men det funkar på massor av kort!! Jag tror det enda kravet är DirectX 9.0c. Själv kör jag Pure Video på ett ATI 9550, och det ger den bästa bilden jag har haft hittills. /hellmelt Postad 16 November 2005 - 20:12
Kör du nVidias PureVideo på ATI-kort????? Postad 16 November 2005 - 22:44
Har tänkt köpa ett Asus A8N-VM CSM och bygga min HTPC på. Har en fråga angående spdif- och tv-out-modulerna, är det något jag måste ha för att få det att fungera? Måste man köpa dom löst till Asus A8N-VM CSM moderkortet? Har tänkt att använda grafiken och ljudet på moderkortet och köra ut bilden via s-video till en vanlig CRT 50hz tv tills jag har råd att köpa projektor eller en LCD-tv. Frågan är om det kommer att fungera tillfredställande, eller om det är bättre att vänta ett år med att bygga HTPC'n tills jag har råd med ny TV. Jag som är så förbaskat sugen att börja bygga nu :-) /R Postad 17 November 2005 - 12:22
Ja. Och jag är 100 på att det är pure video som kickar igång, och inte någon annan dekoder. Se också http://www.anandtech...aspx?i=2551&p=1 De testar ett ATI kort mot ett Nvidia, använder purevideo i bägge testerna. Redigerat av hellmelt, 17 November 2005 - 12:26. Postad 26 November 2005 - 18:09
Detta verkar vara ett kanonkort för en HTPC, ATI All-In-Wonder X1800 XL.
Kortet har ju bra hårdvarustöd för mpeg2 och WMV9 via Avivo samt att det har TV-kort inbyggt. Du kan få in Boxers gratiskanaler också. Tyvärr inte de kodade kanalerna. Läs recensionen här: ATI All-In-Wonder X1800 XL Redigerat av Unregisteredbf364490, 26 November 2005 - 18:12. Postad 27 November 2005 - 19:51
Hoppas det kommer en version med stöd för CI/Cam, kommer det sedan ett separat tvkort som är helt kompatibelt så har man en dubbeltuner som inte tar så mycket plats. Kortet ska tydligen funka med MCE också om jag förstod det hela rätt. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |