Ni med VB problem (300:a, 500:a, 700:a)
136 svar till detta ämne
Postad 03 December 2004 - 09:05
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
Eskapisten Bilden är ett klockrent exempel för hur en projektor som står i ett demorum kan se ut. Jag har sett både Pansonic och Sanyo på detta sättet. Att det överhuvutaget går att sälja med VB-bilden är för mig en gåta. Jag hoppas verkligen inte att det finns projektorer som visar VB efter inställningar som liknar Eskapistens exempel  Edit Man måste ställa in projektorns inställningar rätt oxå. Bara så ingen tror att det räcker bara med att justera FlickerAdjustment i alla fall så var det så för mig.
Redigerat av Unregisteredafe9e410, 03 December 2004 - 09:07.
Postad 03 December 2004 - 10:20
Eskapisten
-
Eskapisten
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Bra att du ser skillnad på bilderna Evert, jag kollar just nu med min Mac på jobbet och här ser jag knappt skillnad på bilderna men det syntes bra hemma på PC:n. Tror det är lite för smart kantutjämning eller nåt i Mac OS X.
Trots att min bild blir riktigt bra så länge jag låter bli standby så lutar det nog åt att jag skickar tillbaks den för åtgärd så småningom. Eftersom inte alla har problemet så är ju nåt galet... Jag har dessutom en svag missfärgning av panelerna (lite för rött i ena kanten och för grönt i den andra). Inget som syns när man ser på vanlig film men irriterande om man ska försöka balansera en gråskala. Jag jobbar på en reklambyrå med bland annat bildbehandling, och håller dessutom våra skärmar kalibrerade. Så jag blir kanske extra störd över att inte kunna ratta gråskalan perfekt neutral.
Men jag tänker vänta ett tag till så att Panasonic säkert hinner komma på en fix, och med lite tur kanske även en ny smart firmware kan hinna dyka upp som man får "på köpet" då.
Jag har precis klämt hela säsong 1 (18 timmar) av Dark Angel och överlag ger ju projektorn, trots allt mitt gnäll, en häpnadsväckande bra bild.  .
Redigerat av Eskapisten, 03 December 2004 - 10:29.
Postad 03 December 2004 - 10:32
Unregistered0e3d5e34
-
Unregistered0e3d5e34
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Eskapisten: vilken film är det på bildern? Pirates of the caribbean? Tänkte testa samma scen själv och kanske försöka minimera VBn utifrån den. Evert: Är det några speciella inställningar du syftar på när du säger: 'Man måste ställa in projektorns inställningar rätt oxå.' Har själv utgått från bigscreen inställningar i deras test och sedan ändrat de lite efter eget behov men detta är inget som ändrar min VB utan mest färgerna osv.
Postad 03 December 2004 - 12:00
Eskapisten
-
Eskapisten
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Digitalghost: Jepp, mycket lättfunnen scen också, den allra första i filmen. Dimscenerna i början är rktigt elaka när det gäller vb.
Postad 04 December 2004 - 22:14
Unregistered783968e8
-
Unregistered783968e8
-
Användare
-
-
107 inlägg
Nu har jag fått tillbax min 700 från servicen...
Jag kan säja att jag vart glatt överraskad när jag fick tillbax min projektor alla vb är så gått som borta nu måste man leta väldigt noga för att hitta dom
vad som är gjort vet jag inte exakt......men nu lider jag inte av vb längre kalll eller varm spelar ingen roll
vi får ju se om vb kommer om den får stå i standby....återkommer om så är fallet
Postad 04 December 2004 - 23:19
d-boy
-
d-boy
-
Användare
-
-
249 inlägg
De kanske justerade värdena i flickermenyn åt dig...
Postad 05 December 2004 - 00:22
Eskapisten
-
Eskapisten
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Pekka, du tänkte inte på att skriva upp serienumret? Vore lite intressant att veta om de kunde åtgärda det eller om de helt enkelt fick byta proj.
Postad 05 December 2004 - 01:44
Unregistereddab264e4
-
Unregistereddab264e4
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Tycker detta är ett lyxproblem... själv drar jag ur sladden samtidigt som jag stänger av woofern så det är inget störande moment... Har inte sett nån vb sen jag inte låtit den vara i stby.
Postad 05 December 2004 - 03:08
Eskapisten
-
Eskapisten
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Men inget Pekkas fall hjälpte varken det eller flicker adjust... Knappast ett lyxproblem då, eller?
Postad 05 December 2004 - 05:55
Unregistered783968e8
-
Unregistered783968e8
-
Användare
-
-
107 inlägg
Men inget Pekkas fall hjälpte varken det eller flicker adjust... Knappast ett lyxproblem då, eller?
nä men det spelar ingen roll vad man skriver en del tror tydligen att man ljuger när man säjer att man har problem jag testade allt drog ut sladden,flicker ljustering,samt testade med 3 st olika dvd spelare prövade med komponent,scart rgb samt HDMI Jag vet inte vad som är gjort, om den är bytt eller repad...men nu är jag av med vb ialla fall sen ni som tycker att det är helt ok att man ska dra ut strömmen varje gång man använt projektorn, alltså jag tycker att det är mycket dåligt att ny produkt inte går att få till så att man kan ha den i standby eller? Tänk om det vore en bil, och varje gång man stannde bilen var man tvungen att lyfta av + polen för att bilen inte skulle gå ojämt nästa gång, men det kanske också är ett lyx problem? Vad jag vill komma till, är att om jag köper en ny produkt ska den funka som det är tänkt Jag kan nästan garantera att om alla ägare till en 700, skulle klaga hos K.O över att det inte går att ha projektorn i standby så skulle garanterat Panasonic bli tvungen att fixa det Men om alla rycker på axlarna så kommer inte Panasonic att göra något åt problemet och vi konsumenter kommer att få dra ut sladden även på nästa modell
Postad 05 December 2004 - 12:27
Unregistered0e3d5e34
-
Unregistered0e3d5e34
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Det är verkligen inget lyxproblem för oss där varken flicker-inställningarna eller 'dra-ur-sladden-tricket' fungerar. Det är väldigt svårt att kunna koppla av och koncentrera sig på filmen när det hela tiden är massa VB.
Jag funderar på att skicka min projektor på service nu i veckan men eftersom jag inte har någon butik i närheten att lämna in den till så måste jag på något sätt skicka den med posten och hur kul känns det...men vet ju hur posten brukar hantera paket. Hade du samma problem Pekka?
Postad 05 December 2004 - 16:21
Unregistered783968e8
-
Unregistered783968e8
-
Användare
-
-
107 inlägg
Det är verkligen inget lyxproblem för oss där varken flicker-inställningarna eller 'dra-ur-sladden-tricket' fungerar. Det är väldigt svårt att kunna koppla av och koncentrera sig på filmen när det hela tiden är massa VB.
Jag funderar på att skicka min projektor på service nu i veckan men eftersom jag inte har någon butik i närheten att lämna in den till så måste jag på något sätt skicka den med posten och hur kul känns det...men vet ju hur posten brukar hantera paket. Hade du samma problem Pekka?
ja jo posten är ju inte bra på att hantera paket jag använde orginal kartongen som jag satte in i en mycket större kartong sen satte jag in packningsmatrial mellan paketen
Postad 05 December 2004 - 17:20
Unregistered0e3d5e34
-
Unregistered0e3d5e34
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Funderar på något liknande.
Hur mycket kostade frakten?
Tack för all hjälp
Postad 05 December 2004 - 18:58
Unregistereddab264e4
-
Unregistereddab264e4
-
Amatör
-
-
59 inlägg
sry har inte läst så noga trodde allas vb försvann utan stby, ja då suger problemet ju.
Postad 06 December 2004 - 02:01
Unregistered783968e8
-
Unregistered783968e8
-
Användare
-
-
107 inlägg
ja då var vb tillbax.......
såg en film på projektorn och allt var ok.........slog av den drog ut sladden satte i sladden 2 timmar senare och hej bara vad vb igen, nu får den vara avslagen hela natten så får vi se hur det ser ut imorron
Postad 06 December 2004 - 02:02
Unregistered783968e8
-
Unregistered783968e8
-
Användare
-
-
107 inlägg
Funderar på något liknande. Hur mycket kostade frakten?
Tack för all hjälp 
frakten kostade 300 kr p.g.a att packet vart väldigt stort
Postad 06 December 2004 - 09:21
Eskapisten
-
Eskapisten
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
...slog av den drog ut sladden satte i sladden 2 timmar senare och hej bara vad vb igen, nu får den vara avslagen hela natten så får vi se hur det ser ut imorron
Du behöver knappast dra ur sladden hela tiden. Strömbrytaren räcker.
Redigerat av Eskapisten, 06 December 2004 - 09:22.
Postad 06 December 2004 - 19:17
Unregisteredd560fe54
-
Unregisteredd560fe54
-
Amatör
-
-
83 inlägg
har tagen en bild från samma scen pirates of the carribean BildDär ser man min PTAE-700 in action. jag såg inte vb först men börjar man LETA så hittar man.. dock inte mycket utan lite. har alltid min PTAE-700 avstängd trycker av den via strömbrytaren varje gång efter den har kylt ner, alldrig i standby. kör min PTAE-700 med en DVI-HDMI kabel matad från datorn bilden är tagen 2-2,5m från duken som är ca 90"
Postad 06 December 2004 - 20:07
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
Eskapisten: vilken film är det på bildern? Pirates of the caribbean? Tänkte testa samma scen själv och kanske försöka minimera VBn utifrån den.
Evert: Är det några speciella inställningar du syftar på när du säger: 'Man måste ställa in projektorns inställningar rätt oxå.' Har själv utgått från bigscreen inställningar i deras test och sedan ändrat de lite efter eget behov men detta är inget som ändrar min VB utan mest färgerna osv.
Exakt så har jag gjort. Utgått från normal och sen BigScreen inställningar, som jag efterhand med hjälp fixat till. Svärtan är inte lika bra som i dynamic, men vad spelar det för roll när jag ändå inte såg några detaljer. Allt svart inga detaljer. För mej minskade VB då jag justerade efter BigScreens inställningar. Jag slår aldrig av projektorn den går alltid i standby ,då jag tillhör de som tror på att prylarna mår bäst av det. Sen jag skrev mitt inlägg har jag sett VB en gång och det var i en panorering där jag låste blicken och inte följde objektet. Men så ser man ju inte film. Det är ju som att försöka vifta fram regnbågar med DLP. Mycket bättre att focusera på filmen. Att vertikal band och regnbågar blivit allmänt känt är nog tidningen Hemmabios förtjänst. Det är först gången förutom i forum jag såg det öppet känt och dessutom vägt mot varann. Två olika tekniker var och en med sina problem.
Postad 06 December 2004 - 20:15
Eskapisten
-
Eskapisten
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Tjoho, ser väldigt bra ut men jag blir lite konfunderad över proportionerna. Har du glömt ställa dvd:n i widescreenläge?
Postad 06 December 2004 - 20:22
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
Men inget Pekkas fall hjälpte varken det eller flicker adjust... Knappast ett lyxproblem då, eller? nä men det spelar ingen roll vad man skriver en del tror tydligen att man ljuger när man säjer att man har problem
Men om alla rycker på axlarna så kommer inte Panasonic att göra något åt problemet och vi konsumenter kommer att få dra ut sladden även på nästa modell
Som du ser i mitt inlägg ovan så är detta inget lyxproblem utan det är allmänt känt. Sen verkar Epsons lcdpanel vara den största boven i dramat. Sen kan jag inte begripa att problemet som redan var känt i AE500 kunde återkomma i AE700. Det är ju skamligt. Jag undrar hur Sanyo Z3 har det med VB? Samtidigt trivs jag bättre med Panasonics bild, för mej är den bättre. Sanyo Z2 hade ju samma problem men de fixade en ny firmware som löste problemet. Det gjorde inte Panasonic. Har ni överhuvud- taget hört att Panasonic släppt en firmware? Inte jag. Det är otroligt synd att killen som lämnade in projektorn inte antecknade serienummer. Men det är lätt att vara efterklok. Jag vet för jag proffs  Detta för att då hade vi fått reda på om de verkligen kan göra något, eller om de bytte maskin. I component forum finns ett proffs som kallar sig Perra1. Han har nämnt att lcdpanelerna varit olika i (lutning tror jag det var (jag hittar inte inlägget)) mellan maskinerna. Jag felanmälde min AE500 redan i april som ligger kvar. Jag skall nu ringa och säga att jag hört att man löst problemet med AE700 och höra vad svaret blir. Återkommer förhoppningsvis snabbare än vanligt. Jag har ett namn innanför servicegrindarna.
Redigerat av Unregisteredafe9e410, 06 December 2004 - 20:24.
Postad 06 December 2004 - 20:27
Unregisteredd560fe54
-
Unregisteredd560fe54
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Tjoho, ser väldigt bra ut men jag blir lite konfunderad över proportionerna. Har du glömt ställa dvd:n i widescreenläge?
körde via datorn slängde upp det precis och testade snabbt från datorn. hade en knas upplösning på datorn  darför propotionerna ser knasigt ut
Postad 07 December 2004 - 00:01
Unregistered596117ad
-
Unregistered596117ad
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Jag hade VB hela tiden oavsett om jag bröt strömmen ett dygn eller körde direkt från standby.
Nu när jag till slut fått min DVI-->HDMI-kabel så bestämde jag mig för att lägga lite tid på att få den "optimala" bilden
Det som fungerade för mig var Eskapistens tips om att titta bredvid bilden när man gör "flicker-inställningarna". Jag hade ganska mycket flimmer både på blått och grönt, efter ändringen så har jag inget VB-problem längre.
Det är så grymt bra med forum när man har problem, tack för alla tips i den här utmärkta tråden
Postad 07 December 2004 - 00:22
Unregistered783968e8
-
Unregistered783968e8
-
Användare
-
-
107 inlägg
kan någon skriva ut en länk till bigscreens inställningar till 700?
Postad 07 December 2004 - 10:34
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
Jag hade VB hela tiden oavsett om jag bröt strömmen ett dygn eller körde direkt från standby.
Nu när jag till slut fått min DVI-->HDMI-kabel så bestämde jag mig för att lägga lite tid på att få den "optimala" bilden
Det som fungerade för mig var Eskapistens tips om att titta bredvid bilden när man gör "flicker-inställningarna". Jag hade ganska mycket flimmer både på blått och grönt, efter ändringen så har jag inget VB-problem längre.
Det är så grymt bra med forum när man har problem, tack för alla tips i den här utmärkta tråden 
Det handlar inte bara om att få tips, man måste läsa hela tråden och följa med samt testa efterhand Som du gjort.
Postad 07 December 2004 - 10:42
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
kan någon skriva ut en länk till bigscreens inställningar till 700?
Det finns inga för AE700 men det finns för AE500 enligt följande: Vidare kan jag och panelen konstatera att denna modell ”behöver” mer trimning via DVI än med komponent. Men det betyder INTE att DVI-bilden är sämre på något sätt, bara att den går att trimma i större utsträckning med gott resultat. Via komponent fastnade vi för följande värden: Contrast +3, Bright -3, Color -5, Sharpness +3, Color Temp +2 (för en något kallare bild). Gammajustering som återfinns under Advance Menu drog vi på med +3 på både High och Low, men lämnade Medium på 0.. Detta gav mer detaljer i lågdagrar. Via DVI lät vi alla dessa värden vara på 0. De andra parametrarna via DVI stannade på: Contrast: +10, Bright -15, Sharpness +3, Color Temp +2. Observera nu dock att dessa värden är bara en fingervisning och det är inte säkert att de ger samma resuktat via just din DVD-spelare. Men dessa värden gav bästa möjliga bilder via min Denon DVD-A11. Sen kan man fortsätta med sin egen spelare och göra inställningar. Men för mej har det funkat bäst att nyttja Normal och sen göra som de. Jag har stor respekt för BigScreens tester. För övrigt så såg jag att de testat en Plasma, gjort om hemsidan mm. Så nu är det bara tillbaka och kolla. De har ett forum oxå men det står ganska still. Prisjakt är mest besökt och följaktligen ger mest tips. http://www.bigscreen.se/ (varför inte besöka och läsa deras tester)
Postad 08 December 2004 - 08:18
sepoace
-
sepoace
-
Rookie
-
3 inlägg
Men inget Pekkas fall hjälpte varken det eller flicker adjust... Knappast ett lyxproblem då, eller? nä men det spelar ingen roll vad man skriver en del tror tydligen att man ljuger när man säjer att man har problem
Men om alla rycker på axlarna så kommer inte Panasonic att göra något åt problemet och vi konsumenter kommer att få dra ut sladden även på nästa modell Som du ser i mitt inlägg ovan så är detta inget lyxproblem utan det är allmänt känt. Sen verkar Epsons lcdpanel vara den största boven i dramat.
Sen kan jag inte begripa att problemet som redan var känt i AE500 kunde återkomma i AE700. Det är ju skamligt. Jag undrar hur Sanyo Z3 har det med VB? Samtidigt trivs jag bättre med Panasonics bild, för mej är den bättre.
Sanyo Z2 hade ju samma problem men de fixade en ny firmware som löste problemet. Det gjorde inte Panasonic. Har ni överhuvud- taget hört att Panasonic släppt en firmware? Inte jag.
Det är otroligt synd att killen som lämnade in projektorn inte antecknade serienummer. Men det är lätt att vara efterklok. Jag vet för jag proffs :D Detta för att då hade vi fått reda på om de verkligen kan göra något, eller om de bytte maskin. I component forum finns ett proffs som kallar sig Perra1. Han har nämnt att lcdpanelerna varit olika i (lutning tror jag det var (jag hittar inte inlägget)) mellan maskinerna. Jag felanmälde min AE500 redan i april som ligger kvar. Jag skall nu ringa och säga att jag hört att man löst problemet med AE700 och höra vad svaret blir. Återkommer förhoppningsvis snabbare än vanligt. Jag har ett namn innanför servicegrindarna.
Hej, Jag har samma problem! Jag har lämnat in mig till service. Jag har serienummret på min projektor så jag kommer snart få reda på om de bytt den eller servat den. Återkommer!
Postad 11 December 2004 - 11:03
Unregistered783968e8
-
Unregistered783968e8
-
Användare
-
-
107 inlägg
kan någon skriva ut en länk till bigscreens inställningar till 700? Det finns inga för AE700 men det finns för AE500 enligt följande:
Vidare kan jag och panelen konstatera att denna modell ”behöver” mer trimning via DVI än med komponent. Men det betyder INTE att DVI-bilden är sämre på något sätt, bara att den går att trimma i större utsträckning med gott resultat. Via komponent fastnade vi för följande värden: Contrast +3, Bright -3, Color -5, Sharpness +3, Color Temp +2 (för en något kallare bild). Gammajustering som återfinns under Advance Menu drog vi på med +3 på både High och Low, men lämnade Medium på 0.. Detta gav mer detaljer i lågdagrar. Via DVI lät vi alla dessa värden vara på 0. De andra parametrarna via DVI stannade på: Contrast: +10, Bright -15, Sharpness +3, Color Temp +2. Observera nu dock att dessa värden är bara en fingervisning och det är inte säkert att de ger samma resuktat via just din DVD-spelare. Men dessa värden gav bästa möjliga bilder via min Denon DVD-A11.
Sen kan man fortsätta med sin egen spelare och göra inställningar. Men för mej har det funkat bäst att nyttja Normal och sen göra som de. Jag har stor respekt för BigScreens tester. För övrigt så såg jag att de testat en Plasma, gjort om hemsidan mm. Så nu är det bara tillbaka och kolla. De har ett forum oxå men det står ganska still. Prisjakt är mest besökt och följaktligen ger mest tips.
http://www.bigscreen.se/ (varför inte besöka och läsa deras tester)
kanon....vart bättre måste jag säja, kanske lite mörkt men vilket mode använder du jag har gjort dom med cinema 1
Postad 11 December 2004 - 11:38
Unregistered0e3d5e34
-
Unregistered0e3d5e34
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Man ska nog utgå från 'normal' när man gör de där inställningarna.
Jag har för övrigt lite intressant information. Jag tänkte lämna in på projektor på service i veckan så jag har snackat med servicestället i telefon. Det visade sig att de inte kan göra mer än vad vi kan, dvs. ändra lite i flicker-inställningarna så det är helt värdelöst att lämna in sin projektor på service.
Jag fick dock lite tips om hur man ställer in den bättre, istället för att tittat på blinkningarna så ska man koncentrera sig på VBn. Alltså ändra flicker-värdet tills du tycker att du ser minst av VBn även om det innebär att bilden blinkar lite mer. Som de flesta har märkt så är det ju den gröna färgen som visar mest VB.
Postad 11 December 2004 - 11:54
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
kanon....vart bättre måste jag säja, kanske lite mörkt men vilket mode använder du
jag har gjort dom med cinema 1
Jag har utgått från normal. Jag misstänker att då man ändrar en del kan vissa andra typ cinema 1 hamna rätt nära. Ett tips jobba lite med kontrast o ljus så kan du få fram mer i lågdagrar. Nu finns det inställningar även till AE700 på BigScreen. Testet är dock ingen munter läsning. Jag visste faktiskt inte att AE700 låter mer än AE500. Jag har för mig att när jag läste specen var de lika 25db.
Postad 17 December 2004 - 15:07
Unregistered42894348
-
Unregistered42894348
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Efter snart 2år med AE300 och VB inte mycket men det syns vid panorering m.m
Men efter jag hittade en kille på AVS forum som gjorde flicker tweak på så sätt
att efter justerat grönt så satte han samma värde på röd och blå.
Jag hade grön73 blå 75 röd72 efter justerat dom alla till 73 så minskade VB med ca80%.
Har nu en så gott som VB fri bild.
Kan kanske vara värt att prova på 500, 700
GOD JUL
Postad 17 December 2004 - 15:47
Unregistered01212181
-
Unregistered01212181
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
Jag visste faktiskt inte att AE700 låter mer än AE500. Jag har för mig att när jag läste specen var de lika 25db.
Det verkar som om det finns två modeller av 700:an, en som låter lite och en som låter jättelite, kolla i den lååånga tråden så finns det lite diskution om det, tyvärr utan att komma någonstans.
Postad 30 December 2004 - 08:06
Grubbe666
-
Grubbe666
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Ni med problem som matar projjen progressive komponent bör testa att köra den interlaced. Den lilla VB:n jag har haft är borta, den existerar alltså inte, den finns inte någonstans med någon film!
Ett annat hett tips är att justera grönt optimalt i flicker tweaken och sedan sätta resterade färger (ÄVEN CIELING) på samma värde, även detta gjorde det hela bättre.
Postad 30 December 2004 - 08:12
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
Ni med problem som matar projjen progressive komponent bör testa att köra den interlaced. Den lilla VB:n jag har haft är borta, den existerar alltså inte, den finns inte någonstans med någon film!
Ett annat hett tips är att justera grönt optimalt i flicker tweaken och sedan sätta resterade färger (ÄVEN CIELING) på samma värde, även detta gjorde det hela bättre.
Det kom en liknande variant av ditt tips och jag provade det. Det är mycket tacksamt att du o de andra verkligen tar tag i problemet och finner nya lösningar. Ni är värda mycket beröm. För de som köper eller tänker köpa kan en sån här sak vara av avgörande betydelse. Tidigare tips har varit att stabilisera färgerna.
Postad 30 December 2004 - 08:17
Grubbe666
-
Grubbe666
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Ett annat hett tips är att justera grönt optimalt i flicker tweaken och sedan sätta resterade färger (ÄVEN CIELING) på samma värde, även detta gjorde det hela bättre. Det kom en liknande variant av ditt tips och jag provade det. Det är mycket tacksamt att du o de andra verkligen tar tag i problemet och finner nya lösningar. Ni är värda mycket beröm. För de som köper eller tänker köpa kan en sån här sak vara av avgörande betydelse. Tidigare tips har varit att stabilisera färgerna.
Det var så lite så, jag hoppas att man kanske kan hjälpa att tvätta bort Pannans lite skamfilade rykte om folk verkligen får se vilken grym projje det egentligen är! Jag kör upp min på 300cm och jag kan inte se någon screendoor om jag inte går en halvmeter ifrån duken, helt ärligt. Inte många projjar i den här prisklassen som klarar en tre meter bred duk utan att man får en massa skavanker i bilden på köpet.
Postad 30 December 2004 - 11:02
Unregistered38200
-
Unregistered38200
-
Användare
-
-
183 inlägg
Hejs!
Har haft min 700a nu i ca 130 timmar och har inte heller någon vb alls när varm. Mitt tips är att inte justera Flicker efter att du justerat den en gång när projjen är varm. Justerar du flicker och "tar fram" VB så försvinner den inte helt förrän projjen stått strömlös över natten eller ännu hellre, flera dar.
Så nu är jag helnöjd med min 700a.
Har en HDTV mottagare för HD1 från Astra och bilden är fantastisk! Tycker även att deinterlacningen är bra, hade en LG Ja20/21 med faroudja tidigare, och tycker att pannan gör ett lika bra jobb med sammaflätad signal. Även Scart är suveränt för mig som tittar mycket på TV med projjen.
Hejs!
Fredrik
Postad 30 December 2004 - 11:27
Grubbe666
-
Grubbe666
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Hejs!
Har haft min 700a nu i ca 130 timmar och har inte heller någon vb alls när varm. Mitt tips är att inte justera Flicker efter att du justerat den en gång när projjen är varm. Justerar du flicker och "tar fram" VB så försvinner den inte helt förrän projjen stått strömlös över natten eller ännu hellre, flera dar.
Detta stämmer bra. Justera flicker då den är ordentligt varm, efter en film eller så. Sen ska ni inte justera flickern då ni startar den nästa gång, flicker adjusten kommer att flimmra som fan då den är kall men VB:n existerar inte ändå.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|