Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Boxermottagare - Dilog DT-355 omdömen?

312 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 mars 2005 - 11:59

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Verkar som många klagar på texttvn. Jag kan bara hålla med. Först så känns färgerna otroligt urvattnade jämnfört med analog texttv och sedan kan man ju inte bläddra på delsidor..

Någon som har blå/grönt flimmer lite då och då? Jag har perfekt bild med analoga sändningar och runt 90-95% med digitalt(men bilden suger ändå, känns suddig men samtidigt skarp :)) men jag får som sagt blågrönt flimmer några gånger per timme samt så tappar den sändningen totalt någon gång ibland.

Ps. Bor i Uddevalla men har ännu inte kunnat uppdatera till 1.04.

<{POST_SNAPBACK}>

Du bläddrar mellan delsidor med P+/P- -knapparna.

Postad 27 mars 2005 - 14:35

Keepitsimple
  • Keepitsimple
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Verkar som många klagar på texttvn. Jag kan bara hålla med. Först så känns färgerna otroligt urvattnade jämnfört med analog texttv och sedan kan man ju inte bläddra på delsidor..

Någon som har blå/grönt flimmer lite då och då? Jag har perfekt bild med analoga sändningar och runt 90-95% med digitalt(men bilden suger ändå, känns suddig men samtidigt skarp :)) men jag får som sagt blågrönt flimmer några gånger per timme samt så tappar den sändningen totalt någon gång ibland.

<{POST_SNAPBACK}>

Du bläddrar mellan delsidor med P+/P- -knapparna.

<{POST_SNAPBACK}>

tackar!

Postad 27 mars 2005 - 15:05

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

antagligen har du samma problem som jag fast jag har annan box... strömspikar och störningar från trafik som gör att det blir störningar nån sekund några gånger per timme.. speciellt mitt på dan.... på kvällen är det lite bättre... att bilden är suddig har med teracoms utsändningar att göra.. för mycke kanaler på varje mux... 22mbit och 2mbit används för annat så 20/5-6 kanaler som sänder samtidigt så blir inte mycket för varje kanal... på satelit har dom mer och därför bättre bild....

Redigerat av Leatherface, 27 mars 2005 - 15:17.

Postad 27 mars 2005 - 17:05

Keepitsimple
  • Keepitsimple
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

antagligen har du samma problem som jag fast jag har annan box... strömspikar och störningar från trafik som gör att det blir störningar nån sekund några gånger per timme.. speciellt mitt på dan.... på kvällen är det lite bättre... att bilden är suddig har med teracoms utsändningar att göra.. för mycke kanaler på varje mux... 22mbit och 2mbit används för annat så 20/5-6 kanaler som sänder samtidigt så blir inte mycket för varje kanal... på satelit har dom mer och därför bättre bild....

<{POST_SNAPBACK}>

tackar för informationen; ska försöka med en antennförstärkare och ny scartkabel ändå. kanske blir pyttelite bättre iaf. ;)

Postad 27 mars 2005 - 17:09

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

tackar för informationen; ska försöka med en antennförstärkare och ny scartkabel ändå. kanske blir pyttelite bättre iaf. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

en bra skärmad antennkabel med ferritkärna kanske kan hjälpa lite också.... har tänkt testa fixa en sån själv med...

Postad 12 april 2005 - 14:28

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Nu kommer snart en ny EPG tjänst från Boxer så att alla som tidigare inte kunde använda Boxerguiden snart kan göra så. Även Dilog ;)

Postad 12 april 2005 - 14:47

Peppe_W
  • Peppe_W
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Nu kommer snart en ny EPG tjänst från Boxer så att alla som tidigare inte kunde använda Boxerguiden snart kan göra så. Även Dilog ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Fint! ;)
Men var har du hittat den infon??

Postad 12 april 2005 - 14:54

Peppe_W
  • Peppe_W
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Fint! :P
Men var har du hittat den infon??

<{POST_SNAPBACK}>

För alla oss som har mottagare som inte stödjer Boxers 'Boxerguiden' så kommer det snart en motsvarande tjänst som följer standars så att samtliga mottagare kan använda den. Se mailsvar från Boxer nedan.

"Tack för ditt mail! Det är en bra fråga, vi trodde att boxtillverkarna skulle ta till sig funktionen med Boxerguiden men så blev inte fallet. Därför är vi också i slutfasen för att lansera en EPG-tjänst för de boxar som inte har stöd för Boxerguiden."

Alltså kommer Thomson, Dilog, Force m.fl. snart att ha tillgång till "Boxerguiden"

:D

<{POST_SNAPBACK}>

Hittade din andra tråd så nu vet jag varifrån du fått infon ;)

Postad 12 april 2005 - 14:58

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Japp, synd bara att de inte ville säga någon specifik tidpunkt för lanseringen av tjänsten. Det verkar ju inte vara långt borta, men man vet aldrig....

Postad 12 april 2005 - 15:08

Peppe_W
  • Peppe_W
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Japp, synd bara att de inte ville säga någon specifik tidpunkt för lanseringen av tjänsten. Det verkar ju inte vara långt borta, men man vet aldrig....

<{POST_SNAPBACK}>

Nä, "slutfasen" kan ju vara hur lång som helst men lanseringen
borde ju vara ganska nära förestående.

Postad 13 april 2005 - 07:29

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Hursomhelst så tycker jag att Dilog DT-355 verkar vara den bästa boxen på marknaden i prisklassen upp till 2000 SEK. Jag har v1.04 mjukvara i den.

+
Den EPG guide som finns redan idag fungerar ju snabbt och bra.
Favoritlistorna är en bra sak att ha för att filtrera bort kanaler man ändå aldrig ser.
Timer för tv och video
Digitalt ljud till hemmabio
Mycket stabil och bra bild trots att jag bara har 9% signalstyrka och 28% signalkvalitet (eller om det var tvärtom)
Att man kan sätta volym-offset på varje kanal separat är suveränt

-
Har inte hittat mycket att sätta på minus-sidan, det får väl vara att RF bara är loop-through och inte skickar ut avkodade signaler, men vem behöver det i dagsläget?
Fjärren känns något billig, men är ändå helt okay sålänge man inte jämför med BO eller liknande ;)

Undrar hur den ser ut innanför skalet, är det någon som kollat? Själva lådan har ju plats för ytterliga en kortplats.

Postad 13 april 2005 - 08:02

Peppe_W
  • Peppe_W
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Hursomhelst så tycker jag att Dilog DT-355 verkar vara den bästa boxen på marknaden i prisklassen upp till 2000 SEK. Jag har v1.04 mjukvara i den.

+
Den EPG guide som finns redan idag fungerar ju snabbt och bra.
Favoritlistorna är en bra sak att ha för att filtrera bort kanaler man ändå aldrig ser.
Timer för tv och video
Digitalt ljud till hemmabio
Mycket stabil och bra bild trots att jag bara har 9% signalstyrka och 28% signalkvalitet (eller om det var tvärtom)
Att man kan sätta volym-offset på varje kanal separat är suveränt

-
Har inte hittat mycket att sätta på minus-sidan, det får väl vara att RF bara är loop-through och inte skickar ut avkodade signaler, men vem behöver det i dagsläget?
Fjärren känns något billig, men är ändå helt okay sålänge man inte jämför med BO eller liknande ;)

Undrar hur den ser ut innanför skalet, är det någon som kollat? Själva lådan har ju plats för ytterliga en kortplats.

<{POST_SNAPBACK}>

Instämmer i det mesta du skriver. ;)
Sedan jag uppgraderade till 1.04 har min Dilog fungerat perfekt.
Jag saknar nog egentligen ingenting men hade gärna sett att den
hade RF-modulator.
Fattar egentligen inte varför alla klagar på fjärren, den är föredömligt enkel
och det är lätt att hitta rätt knapp utan att behöva titta på den.
Min gamla JVCvideo-fjärr är helt hopplös t ex.
Hittar aldrig rätt knapp eftersom den är så rörig.

Postad 13 april 2005 - 11:30

eijo
  • eijo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!

Har en Dilog 355 med 1.04. Har problemet som stod i början av den här tråden. Om jag kör med RGB utgång (ger skarpast bild) blir färgerna dåliga. Om man tittar på t.ex. SVT:s testbild, så finns där en gråskala i nedre delen av cirkeln. Hur man än ställer in "kontrast" i menyn, blir antingen mörkgrått helt svart, eller ljusgrått helt vitt. Har alla detta problem, eller har jag fel på min box ? CVBS funkar bättre, men suddigare bild.

Har text-tv väderkartan problemet också. I övrigt är den hyfsat bra.

Postad 23 april 2005 - 17:42

Unregistered07fd9b7c
  • Unregistered07fd9b7c
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Någon som vet vilket kanal nummer Dilog 355:an har om man kör via antenn (inte via scart har ingen scart på den tv:n där jag har boxen).
Eller någon som vet hur jag ändrar så jag får bilden.
Har provat på tv med scart inga problem, men när jag ska söka upp den på tv:n utan scart så hittar den inte den. Kan det vara att jag kör på Halmstad sändaren där TV4 kör på 45:an så att den stör ut det eller?

Mvh P-A

Postad 24 april 2005 - 06:24

eijo
  • eijo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Någon som vet vilket kanal nummer Dilog 355:an har om man kör via antenn (inte via scart har ingen scart på den tv:n där jag har boxen).
Eller någon som vet hur jag ändrar så jag får bilden.
Har provat på tv med scart inga problem, men när jag ska söka upp den på tv:n utan scart så hittar den inte den. Kan det vara att jag kör på Halmstad sändaren där TV4 kör på 45:an så att den stör ut det eller?

Mvh P-A

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

Dilogen skickar inte ut bilden via antenn ut, sen skickar bara vidare samma antennsignal som kommer in. Man måste alltså ha en TV med SCART eller video-ingång viaRCA plugg etc.

Postad 24 april 2005 - 09:07

Unregistered07fd9b7c
  • Unregistered07fd9b7c
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
ok tackar tackar.
Det va inte det svaret jag ville höra ;) men det går inte att göra något åt detta.

Mvh P-A

Postad 24 april 2005 - 10:41

Pmc
  • Pmc
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Om du inte har varken scart eller rca på tv:n så borde det gå med en scartadapter från boxen.
http://www.kjelloco....0,720000,750000
samt en sådan här kabel från gula utaget på adaptern till antennutaget på tv:n.
http://www.kjelloco....0,110000,250000

Inget jag testat så jag kan ha fel... ;)

Postad 25 april 2005 - 06:58

Unregistered397a7182
  • Unregistered397a7182
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag är sugen på att köpa en Dilog-box. Om jag har förstått det hela rätt, har boxen två scart-kontakter - en till TV:n samt en till video/DVD-recorder. Men det är endast TV-scarten som har RGB. Är det då inte smartast att koppla både TV:n och videon/recordern till RGB-uttaget, dvs att låta signalen gå från boxen, via VCR/DVD-rec, till TV:n?

Fungerar videotimern ändå - dvs startar videon/recordern i standby-läge, även om den inte är ansluten via just VCR-out-uttaget? Eller måste inspelningsapparaten ta emot en särskild "trigger"-signal som endast skickas via boxens VCR-out-uttag? Och - med en "seriekopplad" RGB-signal - förlorar jag i bildkvalitet?

Tacksam för svar!

Postad 25 april 2005 - 07:42

Unregistered07fd9b7c
  • Unregistered07fd9b7c
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Om du inte har varken scart eller rca på tv:n så borde det gå med en scartadapter från boxen.
http://www.kjelloco....0,720000,750000
samt en sådan här kabel från gula utaget på adaptern till antennutaget på tv:n.
http://www.kjelloco....0,110000,250000

Inget jag testat så jag kan ha fel...  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ska prova. Tack för tipset.
Egentligen så har jag scart på tv:n men det är så att det har hänt något med dom ingångarna så ibland får jag störningar bilden blir blinkande mellan svart-vit och färg riktigt irriterande. Garantin har gått ut så antingen blir det att laga tv:n eller köpa ny eller leva med skiten. Det är mest när jag kör boxern på 1,2 och 4:an plus ibland på ex. data animerade filmer och färg rika filmer på dvd.

Mvh P-A

Postad 26 april 2005 - 08:47

Dum dummare
  • Dum dummare
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Är det någon som vet eller har den senaste programvaran för DT-355? ;)

Postad 26 april 2005 - 11:38

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Den senaste är 1.04 och den har jag. Fungerar utmärkt.

Postad 26 april 2005 - 15:21

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Är det någon som vet eller har den senaste programvaran för DT-355?  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

1.04 är den senaste släppta versionen.

Edit: Äsch, såg inte att frågan redan var besvarad... Varför kan man inte ta bort inlägg här?

Redigerat av Kanelen, 26 april 2005 - 15:23.

Postad 28 april 2005 - 16:34

S.Thomas
  • S.Thomas
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Hej alla!

Har nyligen köpt och installerat en Boxermottagare Dilog DT-355.
Det mesta funkar bra med denna - är mycket nöjd då här långt.
Det enda som krånglar är att när jag kopplar ihop alla delarna (boxermottagare + satellitmottagare + videobandspelare + TV) så kan jag inte spela in från satellitmottagaren, men det får vara så nu.

Vill dock ge dig ett litet tips betr kanalsökningen (om Ni inte redan kan/vet om detta).

Vid installationen startade jag funktionen Automatisk kanalsökning som man så ofta gör.
När sökningen var klar lagrade jag resultatet (kanalerna) och gick sedan igenom kanalerna. Resultatet var inte bra.
Det som hade hänt var att mottagaren hittat andra kanaler "bakvägen" som jag lagrat efter att autosökningen var klar.
Jag har min antenn riktad söderut mot Halmstadsändaren men kanaler kommer tydligen in även från Boråssändaren som ligger norrut.

Jag raderade alla kanaler jag lagrat från den automatiska sökningen och sökte om kanalerna, nu med Manuell sökning. Matade in kanalerna 21, 28, 38 och 62 (Halmstadsändaren) och nu blev allt perfekt.

Kanske kan detta vara ett värdefullt tips till någon om det skulle bli knasigt trots en bra antenn och goda mottagningsförhållanden.

Märligt att inte detta står bättre beskrivet i manualen eller i Boxers häfte "KOM IGÅNG MED BOXER".

Mvh
S.Thomas

Postad 29 april 2005 - 07:37

Peppe_W
  • Peppe_W
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

...
Vill dock ge dig ett litet tips betr kanalsökningen (om Ni inte redan kan/vet om detta).

Vid installationen startade jag funktionen Automatisk kanalsökning som man så ofta gör.
När sökningen var klar lagrade jag resultatet (kanalerna) och gick sedan igenom kanalerna. Resultatet var inte bra.
Det som hade hänt var att mottagaren hittat andra kanaler "bakvägen" som jag lagrat efter att autosökningen var klar.
Jag har min antenn riktad söderut mot Halmstadsändaren men kanaler kommer tydligen in även från Boråssändaren som ligger norrut.

Jag raderade alla kanaler jag lagrat från den automatiska sökningen och sökte om kanalerna, nu med Manuell sökning. Matade in kanalerna 21, 28, 38 och 62 (Halmstadsändaren) och nu blev allt perfekt.

Kanske kan detta vara ett värdefullt tips till någon om det skulle bli knasigt trots en bra antenn och goda mottagningsförhållanden.

Märligt att inte detta står bättre beskrivet i manualen eller i Boxers häfte "KOM IGÅNG MED BOXER".

Mvh
S.Thomas
...

<{POST_SNAPBACK}>

Stämmer bra att den automatiska sökningen kan lägga in kanaler från andra sändare. Själv har jag två antenner som satt monterade på huset vi köpte.
Den ena är riktad mot Västerås och den andra riktad mot Örebro. Nu är det oftast bäst mottagning på alla Västeråssändarenns muxar men skulle nån strula är det bara att söka in motsvarande från Örebrosändaren. Dilogen är väldigt smidig att göra nya manuella kanalsökningar med. ;)
Dock är manualen till Dilogen under all kritik, den är nog bland det sämsta jag sett i manualväg för hemelektronik.

Postad 29 april 2005 - 09:18

S.Thomas
  • S.Thomas
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Håller med dig Peppe vad gäller manualen till Dilog DT-355.
Något bland det sämsta som någonsin skådats.

Som vi tidigare konstaterat kunde ju detta med Manuell kanalsökning beskrivas lite utförligare.
Förklaringar till menysymbolerna är inte dåliga - de finns inte.
Det allvarligaste tycker jag är att Text-TV delen inte beskrivs ett smack. Hur många kan t.ex. förstå hur man bläddrar vid flersidor?

S.Thomas

Postad 08 maj 2005 - 01:05

jaegarolle
  • jaegarolle
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Hej alla!

Jag blev lite intresserad av denna boxen, jag har idag en nokia 212T som jag förvisso är nöjd med. Den har dock inte s-vhs ut vilket är det enda skälet till att jag funderar på att byta. Min nokia idag har bara rgb, jag kör med projje och köpte för ett tag sen en rgb>komponent omvandlare och har idag en bild som jag är kanonnöjd med. Problemet är bara att jag har nu för mycket komponent källor så mina ingångar i förstärkaren räcker inte till. Därför tänkte jag att jag kan lämna tillbaks min rgb>component omvandlare på öppet köp och istället köpa en dilog box och köra s-vhs till projektorn (det blir samma pengar)

Så min fråga är för er som använder den till en projje idag om ni är nöjda med bilden, och hur ni anser att GUI (on screen displayen) är på dilog:en. På min nokia idag tycker jag den enkel och mycket funktionell, dilog har jag aldrig sett igång så den har jag ingen aning om. Däremot har jag sett thomson dti2000 och den:s GUI tycker jag är kass, alldeles för plottrig. Vad tycker ni?...kan ni rekommendera ett byte?

Postad 12 maj 2005 - 12:58

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Min Dilog ligger på posten och väntar, gott, då kan jag ju iallafall få se minst en match med tre kronor under detta VM.
Får ju hoppas att jag har monterat min antenn riktad åt rätt håll med så jag slipper ge mig upp och riskera livhanken en gång till :)

Postad 26 maj 2005 - 05:49

arcticblue
  • arcticblue
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Hej,
Fick just hem en Dilog DT-355.
Efter en kort inställningsrunda var den uppe och snurrade, allt verkade fungera OK. Efter att ha läst denna tråd kollade jag mjukvaru-läget. v1.0 trots att man köpt den nyss, hmmm... ngnstans finns det ett stort lager med dessa maskiner?
Kontaktade dilog.se och fick ny mjukvara som laddades ner, så nu har den v1.04 ;)

Har kopplat in denna till förstärkare via SCART->komposit, och undrar nu hur bilden kommer att ändras om man ist. använder en SCART->S-VHS... blir bilden märkbart bättre eller är det försumbart?

Postad 27 maj 2005 - 09:13

Unregistered1ff325c1
  • Unregistered1ff325c1
  • Forumräv

• 743 inlägg
  • 0
Hur gick det till när du fick nya mjukvaran?

Postad 30 maj 2005 - 06:37

arcticblue
  • arcticblue
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Hur gick det till när du fick nya mjukvaran?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skrev följande till dialog.se;

Hej,
Har precis införskaffat en DT-355, dessvärre med gammal mjukvara.

DT-355 har systeminfo enligt nedan;
- H/W Version 04-25T-40
- S/W Version V1.00 (oct 1 2004)
- Terminal SN 20-36-10000000001
- Viacess Version 1.1R489

Har förstått att det finns en senare SW med namn v1.04 tillgänglig, dessvärre kunde jag inte uppgradera mjukvaran via TV-antennen.
Som en alternativ väg för att uppgradera mjukvaran, behöver jag en SW-loader
+ binär-fil med senaste mjukvaran?
Är det möjligt att skicka detta via email vore jag tacksam.

Kort därefter fick jag svar + SW-loader + binär.
Därefter behävdes ett seriell kabel + nollmodem -> klart!

Postad 30 maj 2005 - 06:38

arcticblue
  • arcticblue
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Har kopplat in denna till förstärkare via SCART->komposit, och undrar nu hur bilden kommer att ändras om man ist. använder en SCART->S-VHS... blir bilden märkbart bättre eller är det försumbart?

<{POST_SNAPBACK}>

Ngn som kan säga hur bilden förändras?
Om den blir bättre, hur blir den bättre och i vilken omfattning?
Är det värt att köpa en SCART-> SVHS kabel?
// arcticblue

Redigerat av arcticblue, 30 maj 2005 - 06:39.

Postad 30 maj 2005 - 08:48

jaegarolle
  • jaegarolle
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Jag skulle nog investerat i en svhs kabel....

framförallt om du kör till projektor. Kör du till plasma är det bättre att du kör scart-rgb.

Jag har även kört scart-rgb>component och får nog säga att där var den allra bästa bilden.

Men svhs är inte så långt efter, och det är definitivt mycket bättre än composit

Postad 30 maj 2005 - 09:53

arcticblue
  • arcticblue
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Jag skulle nog investerat i en svhs kabel....

framförallt om du kör till projektor. Kör du till plasma är det bättre att du kör scart-rgb.

Jag har även kört scart-rgb>component och får nog säga att där var den allra bästa bilden.

Men svhs är inte så långt efter, och det är definitivt mycket bättre än composit

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter bra, får beställa en sådan kabel då.
Kommer således att köra Dilog/SCART->SVHS/Förstärkare (Upscaling till Component)/Component->Component/Projektor
Får hoppas att detta ger en märkbart bättre och stabilare bild. :lol:

Postad 21 juni 2005 - 20:01

Philip_gbg
  • Philip_gbg
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Tja igen.

Nu har jag haft min Dilog ett bra tag .. och
helt plötsligt så vill den "uppdatera, vänligen vänta"
(eller vad det nu står), men bara på tv4 och på 4+ ....

Varför kommer detta och hur får jag bort det?
Det går ju inte byta kanal när det kommer upp så man får
zappa snabbt som den igenom fyran ... :)

//P

Postad 21 juni 2005 - 20:31

eijo
  • eijo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har också samma problem. Vet ej varför...

Postad 21 juni 2005 - 20:53

marnil
  • marnil
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Tja igen.

Nu har jag haft min Dilog ett bra tag .. och
helt plötsligt så vill den "uppdatera, vänligen vänta"
(eller vad det nu står), men bara på tv4 och på 4+ ....

Varför kommer detta och hur får jag bort det?
Det går ju inte byta kanal när det kommer upp så man får
zappa snabbt som den igenom fyran ...  :)

//P

<{POST_SNAPBACK}>

Diskuteras i denna tråd:

https://www.minhembi...showtopic=96354

Postad 25 augusti 2005 - 11:54

arcticblue
  • arcticblue
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Hej,
Ngn som vet om det finns ngn senare mjukvara än v1.04?

Postad 25 augusti 2005 - 12:17

Charlie2
  • Charlie2
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hej,

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan ju alltid kolla den här tråden :(
Ny mjukvara till Dilog DT 355 v1.06

Postad 25 augusti 2005 - 14:42

arcticblue
  • arcticblue
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Hej,

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan ju alltid kolla den här tråden :(
Ny mjukvara till Dilog DT 355 v1.06

<{POST_SNAPBACK}>

Tack! ;)
Borde givetvis sökt innan jag ställde frågan.

Postad 25 augusti 2005 - 14:46

Kurben
  • Kurben
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Jag har nu också sållat mig till flocken med Dilog box. Den kom med mjukvara 1.05 förinstallerad.

Nu en fråga om fler har märkt mitt fenomen.

Om boxen står avstängd så slår den ibland på ljudet????? Mycket märkligt! Jag har den kopplad via digital utgången till min Yamaha förstärkare, har aktiverat AC3 ljud i boxen, allt funkar fin fint när den är på. Testade med Kommisionen i måndags och då var det AC3 5.1

Men som sagt det märkliga är att boxen börjar spela ljud ifrån kanalen som senast var aktiv när den var påslagen, även när den är avstängd.
Kan fler testa detta?
Lämna bara boxen avstängd men förstärkaren på så helt plötsligt börjar det låta. Sätter man då på tv'n för att se om det är någon bild så finns ingen bild. Lampan på framsidan av boxen lyser inte heller.

Postad 14 september 2005 - 15:14

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Boxen har en hel del barnsjukdomar fortfarande men många av dom försvinner i och med uppgradering 1.06. Dilog tycks vara duktiga på att göra uppdateringar till den vilket är väldigt bra.

Postad 15 september 2005 - 05:44

arcticblue
  • arcticblue
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Jag märkte ingen större ändring mellan 1.04 och 1.06... allt verkar fungera mer eller mindre som innan. Varken bättre eller sämre.

Postad 18 september 2005 - 08:43

miwa60
  • miwa60
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Hur söker man manuellt på DT-355? Står ju inget i bruksanvisningen?

Postad 21 september 2005 - 19:58

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det går inte. Ännu en sån funktion som jag hoppas att dom ändrar på i framtiden.

Postad 22 september 2005 - 10:39

S.Thomas
  • S.Thomas
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det går inte. Ännu en sån funktion som jag hoppas att dom ändrar på i framtiden.

<{POST_SNAPBACK}>

Fel Aztecface !!!

Det går visst att söka kanalerna manuellt på Dilog DT-355 !!!!
Jag gör det varje gång då jag måste välja kanalplatser för att få in de rätta, annars kommer det in kanalplatser från fel sändare.

Gå in på Kanalinstallation > Sök kanaler - ändra från Auto till Manuell i Sökningstyp. Gå sedan ner ett steg och välj kanalplats - Starta sökning - spara.
Står lite om detta på sid 12 i min manual - visserligen är manualen kass men ändå.

S.Thomas

Postad 22 september 2005 - 16:47

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Fel Aztecface !!!

Det går visst att söka kanalerna manuellt på Dilog DT-355 !!!!
Jag gör det varje gång då jag måste välja kanalplatser för att få in de rätta, annars kommer det in kanalplatser från fel sändare.

Gå in på Kanalinstallation > Sök kanaler - ändra från Auto till Manuell i Sökningstyp. Gå sedan ner ett steg och välj kanalplats - Starta sökning - spara.
Står lite om detta på sid 12 i min manual - visserligen är manualen kass men ändå.

S.Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för den informationen och jag ursäktar för att jag gav fel information. När jag senast gjorde en kanalsökning för att få in TV4 Fakta så var såg jag inte att den funktionen fanns. Jag tog en titt nu. Tack.

Postad 23 september 2005 - 17:04

dexpler
  • dexpler
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Fick min Dilog igår och en 10m 75ohm RCA-kabel idag. Kopplade från s/pdif-utgången på boxen till motsvarande ingång på min förstärkare och aktiverade s/pdif på Dilogen. Jag visste ju redan att det inte gick att få analogt ljud via scarten samtidigt som det var digitalt ljud via s/pdif men jag hade ingen aning om att det inte blir nåt ljud i förstärkaren om det inte är Dolby Digital-sändning på den aktuella kanalen. Detta är ju helt fantasktiskt dåligt! Boxen borde ju fortfarande kunna skicka ljudet digitalt även om det inte är DD5.1-format. Har jag missat nån trivial inställning eller är det så här j_vla illa?

Postad 05 oktober 2005 - 10:53

weezer
  • weezer
  • Forumräv

• 706 inlägg
  • 0
Löste det sig? OM inte så får du ju ha två ingångar bara, en för digitalt & en för analogt å slå över på den när sändningen stödjer det.

Postad 07 oktober 2005 - 07:19

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
VA!? Är det så dåligt?
Jag vill inte köra dubbla ingångar från Dilog till stärkare, då måste jag ta bort min vanliga analoga som kommer från annat håll.

Förresten, är det någon som kör radio via sin Dilog? Går det att få in digitalradio eller vanlig FM med den?

Postad 07 oktober 2005 - 07:21

weezer
  • weezer
  • Forumräv

• 706 inlägg
  • 0
En nackdel är att man måste stänga av boxen om man tar ut ljudet via AV-stärkaren, annars kvarstår ljudet när man stänger av tvn. Där får man helt enkelt välja, stänga av tvn + box eller tv + stärkare. Men lite bökigt e det iallafall :).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.