Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Denon AVR-3806 *

411 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 september 2005 - 13:02

Unregistered1082
  • Unregistered1082
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Efter som jag inte visste hur bi-ampning fungerade så visade han på hifi klubben mig hur det gick till, det har ju varit många som verkar tycka att det är svårt att bi-ampa 3805:an.

Det var bara att gå in i menyn å välja om man vill ha det på frontarna eller surrarna... hann tyvärr inte se vart i menyn han gick in, kan tyvärr inte ge någon närmare information, men om det nu kommer att fungera på detta sätt så är det otroligt smidigt. :)

Postad 26 september 2005 - 20:32

freeflyer
  • freeflyer
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Länk till manualen för Denon AVR-3806 (engelska & tyska).
http://www.denon.de/...ed_AVR-3806.pdf

Lär bli köp så fort den finns i butik. :wub:

Postad 02 oktober 2005 - 15:07

Webban
  • Webban
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Hej allihop,

Är grymt sugen på denna reciver och kommer slå till så fort den kommit. Tyvärr kommer den inte förrens tidigast i slutet av Oktober enligt Hifi-klubben. Kan bli att inhandla den i Tyskland för där verkar den vara på G inom en vecka.

Har haft en Denon 3801 innan och det är absolut den bästa recivern jag haft. Ända igentliga anledning till byte är HDMI "hubben" i 3806:an, en funktion som jag väntat på länge. Självklart kommer det en hel del andra efterlängtade features så som Audessey-systemet mm.

Redigerat av Webban, 03 oktober 2005 - 10:16.

Postad 03 oktober 2005 - 17:35

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0

Min del i det hela; jag skall köpa denna på releasedagen. Är det någon som vet om det är fler butiker än Hifi-Klubben som "säljer" den redan nu? Tänkte förhandsboka den.

<{POST_SNAPBACK}>

Hörru, nu skall du inte springa och köpa bara för att du fick idén från mig.... :D

Postad 04 oktober 2005 - 08:14

Official_P
  • Official_P
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Min del i det hela; jag skall köpa denna på releasedagen. Är det någon som vet om det är fler butiker än Hifi-Klubben som "säljer" den redan nu? Tänkte förhandsboka den.

<{POST_SNAPBACK}>

Hörru, nu skall du inte springa och köpa bara för att du fick idén från mig.... :D

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du fethaja att jag skall. B)

Postad 04 oktober 2005 - 13:48

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
<OT>
Men du snodde idén från mig och det kommer du få leva med resten av livet.
</OT>

10/10 kommer den att levereras till HiFi-klubbens huvudlager så nu är det inte långt kvar!

Postad 04 oktober 2005 - 19:56

Webban
  • Webban
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

<OT>
Men du snodde idén från mig och det kommer du få leva med resten av livet.
</OT>

10/10 kommer den att levereras till HiFi-klubbens huvudlager så nu är det inte långt kvar!

<{POST_SNAPBACK}>

Fan va nice! Då borde dom, med lite tur, ha den i slutet på nästa vecka i Hifi-klubbens butiker ;)

Postad 07 oktober 2005 - 14:05

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Skall bli intressant att höra de första intrycken. Funderar själv att inhandla denna när den väl kommer. Måste dema den först iofs. MEn av vad jag har förstått så färgar inte denons försteg ljudet speciellt eller?

Isåfall är det ju en fin kombo att utgå ifrån om man senare vill ha lite mer kräm och väljud ur 2kanal. NuForce Reference 8 ligger och hägrar :)

Så nu får dagarn skynda sig framåt.

Någon som har koll på när Hifi-Butiken får in dessa för demo? Närmast i GBG då hade jag tänkt :lol:

/K -_-

Postad 07 oktober 2005 - 15:28

Webban
  • Webban
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Skall bli intressant att höra de första intrycken. Funderar själv att inhandla denna när den väl kommer. Måste dema den först iofs. MEn av vad jag har förstått så färgar inte denons försteg ljudet speciellt eller?

Isåfall är det ju en fin kombo att utgå ifrån om man senare vill ha lite mer kräm och väljud ur 2kanal. NuForce Reference 8 ligger och hägrar  :lol:

Så nu får dagarn skynda sig framåt.

Någon som har koll på när Hifi-Butiken får in dessa för demo? Närmast i GBG då hade jag tänkt  ;)

/K  -_-

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har bara kört NAD och Denon varav jag hade en 3801 senast och har aldrig varit så nöjd förut. Om den färgar ljudet kan jag inte ge något ja eller nej men min personliga uppfattning är iaf att bättre reciver får man leta efter.

Pratade med Hifi-klubben online idag, tyvärr var den killen extremt ointresserad av mina frågor men fick iaf svaret att så som det ser ut nu får dom in den till sitt lager på Måndag (den 10:e) och borde ha den i Gbg butiken, bor själv i Gbg, i slutet på nästa vecka om allt går som planerat. :)

Postad 07 oktober 2005 - 15:51

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0
Hoppas verkligen att det blir så!

Talade själv med en säljare från Linköpingsbutiken idag och hennes bud var att jag absolut inte skulle hoppas på att de skulle få den till butik innan slutet på oktober. Hoppas hon har fel :) .

Hon sa även att det är den silverfärgade som kommer till butik först och att den svarta varianten kommer att dröja ytterligare 2v efter det.

Men, men, hon verkade inte ha VÄRLDENS koll då hon först var bergsäker på att den inte skulle släppas innan sista november. Man villju inte sitta här utan reciever FÖR länge...

MvH / Andreas

Postad 07 oktober 2005 - 18:01

Webban
  • Webban
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Hoppas verkligen att det blir så!

Talade själv med en säljare från Linköpingsbutiken idag och hennes bud var att jag absolut inte skulle hoppas på att de skulle få den till butik innan slutet på oktober. Hoppas hon har fel  :) .

Hon sa även att det är den silverfärgade som kommer till butik först och att den svarta varianten kommer att dröja ytterligare 2v efter det.

Men, men, hon verkade inte ha VÄRLDENS koll då hon först var bergsäker på att den inte skulle släppas innan sista november. Man villju inte sitta här utan reciever FÖR länge...

MvH / Andreas

<{POST_SNAPBACK}>

Hon verkar vara ute och cykla en hel del. Som sagt, pratade med Hifi-klubben online och han kollade i sitt system. Senaste infon är att dom får in silverfärgade 3806 till lagret i Danmark på måndag. Sen är det upp till varje butik att beställa hem och jag hoppas Gbg butiken redan bestält! Han poängtarede att de kunde vara några dagar +/- på det datumet.
Vill själv ha en i silver så mig gör det inget att den i svart utförande kommer senare.
Men visst, allt kan hända och jag hoppas på det bästa då jag sålt min reciver och här helt tomhänt nu ;)

Postad 07 oktober 2005 - 21:52

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Jag förutsätter att denna receiver har preout på samtliga kanaler. Iaf frontarna. Annars kan det faktiskt kvitta :). Nåja, det är säkert en kompetent ljudmaskin. Men vara låst till de inbyggda stegen är mindre trevligt.

Hoppas den kommer snart så man kan göra en shootout mellan rotel rsx 1056 och denna. Nu saknar ju roteln totalt rumskalibrering medans denonen har den där nya fansy-varianten. Det väger också en del när det kommer till lättja ;)

Angående det färgade ljudet jag eftersökte (mer avsaknaden) läste jag att denons mindre 2105:a hade ett fint försteg för pengen.

/K -_-

Postad 08 oktober 2005 - 22:37

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0
Lite lagom OT....

Är det bara HiFi-klubben som kommer att sälja den här modellen :) ?

Med tanke på att det inte är lång tid kvar tills den ska finnas i butik borde det väl finnas fler butiker listade som försäljare av den?

Anledningen till undran är givetvis om det kommer att finnas de som säljer den billigare än HiFi-klubben. Man vill ju inte förhandsboka den nu och upptäcka om en vecka eller två att den finns att köpa hos ett annat företag för en tusenlapp mindre ;) .

MvH / Andreas

Redigerat av Unregistered5480a0bb, 08 oktober 2005 - 22:37.

Postad 09 oktober 2005 - 10:11

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
10/10 är bekräftat till centrallager, jag får min tisdag morgon om allt klaffar som det skall. Värre än julafton dethär.

Postad 09 oktober 2005 - 13:39

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0

10/10 är bekräftat till centrallager, jag får min tisdag morgon om allt klaffar som det skall. Värre än julafton dethär.

<{POST_SNAPBACK}>

Trevligt B)

Nu inväntar hela tråden dina första intryck. För och nackdelar (om det nu finns sådana :huh: )

Hoppas allt klaffar som det skall för dig så att du får den nu på tisdag. Perfekt dag att sitta framför prisjakt då jag ändå skall tvätta hela kvällen. :o

/K -_-

Postad 10 oktober 2005 - 13:27

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1 374 inlägg
  • 0
OOOOhhhh, jag som precis köpte 3805!!!
Väntar på intryck närmast desperat!

Postad 10 oktober 2005 - 16:12

Official_P
  • Official_P
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

De stora skillnaderna ligger i autokorrigeringen samt HDMI-växlingen. Om du inte är i desperat behov av dessa funktioner kommer du att ha mycket nöje av din 3805.

Postad 10 oktober 2005 - 19:15

Unregistered42a15e42
  • Unregistered42a15e42
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Om Ni tar en titt på sidan 75 i manualen står det då att man både kan köra A+B surr sp och Bi-Ampa med surr back speaker med frontarna ? Asså 7 + bi-Amp? ? :blink:

Postad 10 oktober 2005 - 19:17

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1 374 inlägg
  • 0
Den har komponentväxel (TV) samt
HDMI växel (Proj)
MMmmmm

<{POST_SNAPBACK}>

De stora skillnaderna ligger i autokorrigeringen samt HDMI-växlingen. Om du inte är i desperat behov av dessa funktioner kommer du att ha mycket nöje av din 3805.

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 10 oktober 2005 - 21:37

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0

Om Ni tar en titt på sidan 75 i manualen står det då att man både kan köra A+B surr sp och Bi-Ampa med surr back speaker  med frontarna ? Asså 7 + bi-Amp? ?  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, man tar och biampar med de 2 extra surroundkanalerna till forntarna. Så att man kör ett 5.1 system med biampade frontar. Hoppas du förstår min något luddiga förklaring

/K -_-

Postad 10 oktober 2005 - 21:48

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1 201 inlägg
  • 0

Lite lagom OT....

Är det bara HiFi-klubben som kommer att sälja den här modellen  :blink: ?

Med tanke på att det inte är lång tid kvar tills den ska finnas i butik borde det väl finnas fler butiker listade som försäljare av den?

Anledningen till undran är givetvis om det kommer att finnas de som säljer den billigare än HiFi-klubben. Man vill ju inte förhandsboka den nu och upptäcka om en vecka eller två att den finns att köpa hos ett annat företag för en tusenlapp mindre  ;) .

MvH / Andreas

<{POST_SNAPBACK}>

InWarehouse säljer väl också Denon, samt Hifi-Audio och t o m Netonnet! Tveksamt kanske om de säljer 3806:an när jag tänker efter...

Postad 14 oktober 2005 - 08:25

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Nix pix. Här fick man ingen 3806. Två veckor se hifiklubben att det skulle ta, och jag har första exet som landar. Lite besviken blev man när man gick in i butiken med 24 brännande 500-lappar i fickan, men inte fick något. Suck.

Postad 14 oktober 2005 - 08:59

Official_P
  • Official_P
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Bra!

Jag har nämligen inte pengar förrän om 2 veckor :lol:
När pengarna finns ombord blir det även en gullig 3806 för min del. Hur var personalfesten igår, dreadlock? :P

Postad 17 oktober 2005 - 15:51

Paraglider
  • Paraglider
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
När kommer den till butikerna då?

//En som är riktigt sugen

Postad 18 oktober 2005 - 06:42

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Skulle vilja jämnföra denna mot Primare SPA21, som för visserligen är i en helt annan prisliga. Men har man prio för 2kanal och ändå vill ha en kompetent flerkanalare är detta ett mysigt alternativ :blink:

Postad 18 oktober 2005 - 10:08

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0
Efter att återigen varit i kontakt med Hifi-klubben angående releasedatum för 3806 fick jag informationen att den var fördröjd 2v pga av en uppdatering av mjukvaran för rumskorrigeringen. Alltså borde den komma till butik vid månadsskiftet.

Postad 18 oktober 2005 - 19:18

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

När kommer den till butikerna då?

//En som är riktigt sugen

<{POST_SNAPBACK}>

Efter att återigen varit i kontakt med Hifi-klubben angående releasedatum för 3806 fick jag informationen att den var fördröjd 2v pga av en uppdatering av mjukvaran för rumskorrigeringen. Alltså borde den komma till butik vid månadsskiftet.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

Det senaste leveransdatum jag sett är 2 november till vårt huvudlager. Sen beror det på hur leveranser till butikerna ligger planerade. T.ex. kommer vi i så fall att få den till Linköping 10/11 november. Naturligtvis hoppas jag att den ska komma tidigare! :blink:

Mvh Mathias

Postad 19 oktober 2005 - 11:20

Boggan
  • Boggan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Är själv mycket sugen på att köpa denna förstärkare. Den verkar vara grymt bra.... längtar tills den kommer ut i butikerna så man kan lägga vantarna på ett ex.

Postad 24 oktober 2005 - 00:28

Vapz
  • Vapz
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Är det bekräftat att 3806 kommer att ha samma form av Audessey MultEQ XT som de största modellerna? Eller kommer det bara vara en version som hämtat teknik från den?

mvh / Ante

<{POST_SNAPBACK}>

Det ska vara samma med 8 sittplatsers kallibrering :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hej
På Hi-Fi Klubbens hemsida står det att rumskalibreringen på AVR-3806 tar 3 minuter.

http://www.hifiklubb...ver.htm?id=7089[/url] ]placera mikrofonen i soffan och trycka på ett par knappar på fjärrkontrollen. Efter tre minuter har förstärkaren kontrollerat att högtalarna är anslutna på rätt sätt, har mätt avståndet till alla högtalare och ställt in alla kanaler så att högtalarna spelar lika högt.

<{POST_SNAPBACK}>

Men i testet av AVC-A11XV i Bild och Ljud Nr 10/2005 nämns att rumskalibreringen på den maskinen tog 15-20 minuter. Kan det verkligen vara samma rumskalibrering på de båda, det verkar som om AVC-A11XV har en mer avancerad variant.

Postad 24 oktober 2005 - 12:16

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 689 inlägg
  • 0
Eller så är rumskorrigeringen bättre på 3806 än hos storebröderna i AVC modellerna ?
3806 är ju trots allt nyare och mjukvaran kanske är bättre?

Postad 24 oktober 2005 - 12:28

Vapz
  • Vapz
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Eller så är rumskorrigeringen bättre på 3806 än hos storebröderna i AVC modellerna ?
3806 är ju trots allt nyare och mjukvaran kanske är bättre?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det låter oxå som en rimlig teori, jag tror personligen mer på att 3806'an har en mindre avancerad variant dock. 3806'an har även en lite sämre mic (såg jag i några specs som jag inte minns var, tror det va i denna tråden nånstans, säkert inte direkt pålitlig info dock).

Redigerat av Vapz, 24 oktober 2005 - 12:31.

Postad 24 oktober 2005 - 13:52

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Vore intressant att få detta konfirmerat, om det inte är samma fförsvinner argumentet för mig att köpa en 3806.

Postad 24 oktober 2005 - 18:41

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

• 402 inlägg
  • 0
Om man gör en jämförelse på Denons hemsida (den tyska) mellan 3806 och A11XV så ser man att de har följande skillnader:

Microfon för autoinställning:
3806- modell DM-S205
A11XV- modell DM-S305, "massive Konstruktion zur Unterdrückung von Resonanzen" saknas på DM-S205

Mjukvaran Audyssey MultEQ XT:
3806- inställningar för 6 positioner
A11XV- inställningar för 8 positioner

I övrigt verkar de vara detsamma när det gäller just autoinställningarna, båda kör Audyssey MultEQ XT fast det verkar vara lite skillnad i både hårdvaran (mikrofonen) och mjukvaran (antal inställningspositioner).

Ni kan se hela jämförelsen här: http://www.denon.de/...9=an&go=1#Punkt

Postad 24 oktober 2005 - 19:05

micke123
  • micke123
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Hej på er!

Jag har en AVC A1XV.
och jag tror det är så enkelt som att HELA kalibreringen kan ta ca 15-20 min
dvs att sätta mikrofonen på alla 8 platserna och låta förstärkaren mäta alla
8 platserna.
MEN när det är gjort så gör förstärkaren "huvudkalibreringen"
som är den slutliga mätningen,och den tar ca 3min.
Men beroende på hur många platser man låter förstärkaren beräkna (1-8)
så varierar den tiden lite olika,från kanske runt minuten till 3-4 minuter.

hoppas det här förklarar lite :)

mvh micke

Postad 24 oktober 2005 - 19:16

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Finnemang, 5-6 platser är vad som finns i min bio, utmärkt! :)

Postad 26 oktober 2005 - 11:28

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 689 inlägg
  • 0
Tycker ni man ska behålla slutsteget även om jag köper en Denon 3806, har ett Vincent 331 som jag tycker låter mycket bra till mina Klipsch RSX5 högtalare. I såna fall säljer jag förmodligen min nuvarande HK 4550.

Postad 26 oktober 2005 - 11:32

Unregistered94f939c2
  • Unregistered94f939c2
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Tycker ni man ska behålla slutsteget även om jag köper en Denon 3806, har ett Vincent 331 som jag tycker låter mycket bra till mina Klipsch RSX5 högtalare.

Om du behåller slutsteget kan du testa om det behövs eller inte, sen sälja det.

Postad 26 oktober 2005 - 11:35

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 689 inlägg
  • 0
Jo det kanske är smartare än att sälja det i förväg :huh:
Låter iaf bra det där med kalibreringssystemet, känns som min 2 år gamla 4550 börjar komma till åldern när man läser om 3806, vill ju ha HDMI också.

Redigerat av BioBerra, 26 oktober 2005 - 11:35.

Postad 27 oktober 2005 - 21:24

Honda
  • Honda
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Hur gör man med Scart RGB från sin digitaltv-box? Jag menar om man nu skall klara sig med en hdmi kontakt till sin plasma. Man vill ju inte gärna koppla in sig med komposit och låta 3806 "uppgradera" till hdmi :rolleyes:

Jag skulle gärna vilja använda 3806 som videoväxel eftersom min plasma är ruskigt långsam med att byta ingång.

Postad 27 oktober 2005 - 21:51

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Hur gör man med Scart RGB från sin digitaltv-box? Jag menar om man nu skall klara sig med en hdmi kontakt till sin plasma. Man vill ju inte gärna koppla in sig med komposit och låta 3806 "uppgradera" till hdmi :rolleyes:

Jag skulle gärna vilja använda 3806 som videoväxel eftersom min plasma är ruskigt långsam med att byta ingång.

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan ju alltid köpa en scart RGB -> komponentomvandlare, eller ännu hellre scart RGB -> hdmi, men en sån lösning vet jag inte vart man kan hitta.

Postad 27 oktober 2005 - 22:58

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Hej!

Ville bara meddela att silverversionen av denna förstärkare nu kommit till vårt centrallager! :rolleyes:

Mvh Mathias

Postad 28 oktober 2005 - 11:15

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 307 inlägg
  • 0

Tycker ni man ska behålla slutsteget även om jag köper en Denon 3806, har ett Vincent 331 som jag tycker låter mycket bra till mina Klipsch RSX5 högtalare.

<{POST_SNAPBACK}>

Halvdana effektresurser är den största begränsningen med Denons recievrar, så behåll ditt steg
tills du har jämfört iaf.

Postad 28 oktober 2005 - 17:37

Unregistered1064
  • Unregistered1064
  • Forumräv

• 756 inlägg
  • 0
Är det nån "kötid" på 3806órna eller hur är tillgångarna
på Hifi-klubben??

Var på väg att byta från Yamaha till 3805, då denna goding dök upp.....

Postad 28 oktober 2005 - 18:31

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Är det nån "kötid" på 3806órna eller hur är tillgångarna
på Hifi-klubben??

Var på väg att byta från Yamaha till 3805, då denna goding dök upp.....

<{POST_SNAPBACK}>

Tror det kom in drygt 180 maskiner i första sändningen. Det kommer troligen att vara för få för att möta den första vågen av beställningar... Jag vet inte när nästa leverans är planerad efter det, så om ni är sugna så skulle jag rekommendera er att boka hos er butik.

Mvh Mathias

Postad 29 oktober 2005 - 10:28

Unregistered14e418df
  • Unregistered14e418df
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Harman Kardon AVR 8500 vs Denon 3806 ?

Vilket råd ger ni mig om jag säger att jag kan tänka mig en Denon 3806 o sälja min HK 8500 ?
Gör jag något dumt ? Finns det bättre alternativ (som inte kostar skjortan) ?

Denon har HDMI o det skull sitta fint ihop med min nya plasma o kommande HD-box
o DVD o Proj...

Vad tycker ni är viktigast o rätt ?

Tacksam för goda råd !

Postad 29 oktober 2005 - 21:13

Unregistered42a15e42
  • Unregistered42a15e42
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Video, S-Video till Kompo 480i/576i men inte till 480p/576p, ?

Postad 29 oktober 2005 - 23:10

Unregisterede4cfb7fa
  • Unregisterede4cfb7fa
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0

Harman Kardon AVR 8500 vs Denon 3806 ?

Vilket råd ger ni mig om jag säger att jag kan tänka mig en Denon 3806 o sälja min HK 8500 ?
Gör jag något dumt ? Finns det bättre alternativ (som inte kostar skjortan) ?

Denon har HDMI o det skull sitta fint ihop med min nya plasma o kommande HD-box
o DVD o Proj...

Vad tycker ni är viktigast o rätt ?

Tacksam för goda råd !

<{POST_SNAPBACK}>

Du vet ju hur en 8500 låter så det är väl bara och ta hem en 3806 på öppet köp och prova.

Men jag tror att du kommer att sakna 8500 kraft.

Postad 29 oktober 2005 - 23:17

softman3
  • softman3
  • Beroende

• 1 449 inlägg
  • 0

Om Ni tar en titt på sidan 75 i manualen står det då att man både kan köra A+B surr sp och Bi-Ampa med surr back speaker  med frontarna ? Asså 7 + bi-Amp? ?   :P

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, man tar och biampar med de 2 extra surroundkanalerna till forntarna. Så att man kör ett 5.1 system med biampade frontar. Hoppas du förstår min något luddiga förklaring

/K -_-

<{POST_SNAPBACK}>

rättelse...

detta är samma som man kan göra med 3803 bl a.

man kan köra surr a+b samtidigt man bi-ampar.
då delar sej stegen från bakrekanalerna till att driva 2 högtalare vardera. det är fortfarande 5.1 som lunkens säger men det är dock fortfarande 4 st bakkanaler, en sak att tänka på är att om detta kopplas på detta sätt så se till att ha 8ohms högtalare, då kanalen blir delad så lastar den ner och har man 4ohmare så lastar stärkaren ner till 2ohm ( som den egentligen inte klarar )

Postad 31 oktober 2005 - 01:56

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Läste något väldigt intressant på component. Denons nästa generations recievers kommer att innehålla en fullvärdig scaler, kanske ska vänta en stund innan man uppgraderar ändå :D

Postad 31 oktober 2005 - 08:53

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 689 inlägg
  • 0
Vad innebär en fullständig scaler?
Skalning upp till 1080p??
Känns som jag klarar mig med Vincent 331 och HK 4550 ett halvår till iaf :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.