Klipsch Reference RF-35
(Golvhögtalare)
|
1
|
(31)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-35
(Centerhögtalare)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RW-12
(Subwoofers)
|
2
|
(6)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RW-8
(Subwoofers)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS25
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS3 II
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-5
(Golvhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-7
(Centerhögtalare)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS35
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-25
(Golvhögtalare)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-25
(Centerhögtalare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB25
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch KS-525 THX
(Surroundhögtalare)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RW-10
(Subwoofers)
|
5
|
(6)
|
Inga priser | |
Klipsch Cinema 10
(Högtalarpaket för hembio)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB35
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB75
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy B3
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy C-2
(Centerhögtalare)
|
1
|
(10)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy F-1 (st)
(Golvhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy S1
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy F-2
(Golvhögtalare)
|
5
|
(13)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy F-3
(Golvhögtalare)
|
1
|
(15)
|
Inga priser | |
Klipsch KW-120 THX
(Subwoofers)
|
3
|
(6)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB10
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB15
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-10
(Centerhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy S2
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy S3
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Klipsch KA1000 THX
(Slutsteg)
|
4
|
(2)
|
18 990:- | |
Klipsch Reference RF-83
(Golvhögtalare)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB-51
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB-61
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-64
(Centerhögtalare)
|
1
|
(19)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-63
(Golvhögtalare)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS-62
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(10)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-62
(Centerhögtalare)
|
1
|
(20)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS-52
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(17)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB81
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS-42
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Pro-Ject Debut III SE
(Skivspelare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-52
(Golvhögtalare)
|
1
|
(16)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-62
(Golvhögtalare)
|
2
|
(28)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-82
(Golvhögtalare)
|
1
|
(51)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-82 SE
(Golvhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-52
(Centerhögtalare)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy Sub 12
(Subwoofers)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RSW-10D
(Subwoofers)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RT-10D
(Subwoofers)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RT-12D
(Subwoofers)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RW-12D
(Subwoofers)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RW-10D
(Subwoofers)
|
2
|
(13)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS10
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RPW-10
(Subwoofers)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Palladium P-39F
(Golvhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon XW-300D
(Subwoofers)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon XW-500D
(Subwoofers)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon WF-35
(Golvhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon WB-14
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon WC-24
(Centerhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon WF-34
(Golvhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon WS-24 (st)
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch R-5502-W (st)
(Inbyggnadshögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-82 II
(Golvhögtalare)
|
8
|
(26)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-7 II
(Golvhögtalare)
|
8
|
(9)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-42 II
(Golvhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-62 II
(Golvhögtalare)
|
4
|
(10)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS-62 II
(Surroundhögtalare)
|
6
|
(8)
|
Inga priser | |
Klipsch SW-310
(Subwoofers)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch SW-115
(Subwoofers)
|
5
|
(11)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB-62 II
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch R-15M
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference Premiere RP-160M
(Surroundhögtalare)
|
5
|
(16)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference Premiere RP-260F
(Golvhögtalare)
|
4
|
(7)
|
Inga priser | |
Klipsch R-4B
(Soundbar)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 22 August 2010 - 12:01
Postad 22 August 2010 - 18:38
Postad 22 August 2010 - 19:10
Redigerat av bananplanta, 22 August 2010 - 19:11.
Postad 22 August 2010 - 20:02
Postad 25 August 2010 - 23:37
Jag har golvare RF-82, center RC-62, bakre RB-61 och sub RW12D.
Jag har drivit dessa med ett gigantiskt steg från NAD på 7 gånger 140 Watt samt ett NAD försteg. Försteget har nu börjat strula och jag vill göra mig av med steget då jag saknar behov av det.
Däremot så är jag kluven på vilken receiver jag ska välja till mina Klipsch.
Onkyo TX-NR1007 Onkyo TX-NR5007 Onkyo TX-NR3007
Yamaha RX-V3900 Yamaha RX-V2065 Yamaha DSP-Z7
Denon AVR-3311 Denon AVR-4310
De ovanstående ligger i min prisklass dvs max 20 000 kr.
De som jag i nuläget tycker verkar vara mest intressanta är Onkyo TX-NR5007, Yamaha DSP-Z7 alt 3900 samt Denon AVR-4310.
De tre i topp som jag ser det är Onkyo 5007, Yamaha DSP-Z7 och Denon AVR-4310 med fördel för de två första.
Så kan ni ge mig lite råd om vad jag ska titta på och varför.
Postad 25 August 2010 - 23:56
ja du...denon är en bra maskin , men lite dyr egentligen tycker jag iaf, man får betala lite väl mycket konta vad man får, men det är jag det, onkyo driver klipschen bra och dom som har dom är nöjda , Yamahn dsp-z7 är ingen dålig maskin alls och man får väldigt mycket för pengar oxå, några problem att driva har den inte heller..
så alla dessa recivers är väldigt bra faktiskt så valet lär du nog finna i vad du gillar i ljudet från dessa recivers, för det blir lite olika resultat vad gäller det, men vad gäller teknik så finns det inget att klaga på i någon av dom..förutom priset då på denon.
inget lätt val faktist...jag kör ju yamaha med rotel steg och jag är otroligt nöjd än idag, dock vill jag ha samma center som du har..då jag har en liten rc-10 , blir en senare fråga .
Lycka till med vad du än väljer.
//CG-47
Postad 26 August 2010 - 08:37
Denon har jag aldrig testat eller kört med Klipsch förut men kan tycka att då de har monopol så ligger priserna lite väl högt.
Som jag tänker nu så känns Onkyo 5007 mest tekniskt kunnig och ger mest receiver för pengarna med kraft, utgångar, ljud, nya ljudformat, videoeq. Jag gillade däremot Z7 mycket och dess dsp men också hur lättanvänd den kändes. Måste nog kolla på Denon en sväng med.....
Postad 30 August 2010 - 17:54
Postad 31 August 2010 - 12:18
Trevliga datorhögtalare :-)Jag har gått och köpt ett par Klipsch nu också =) RB-61 IV från Frankrike för strax över 3000 kr inkl frakt (splitter nya). Tyckte det var ett riktigt bra pris och längtar tills de kommer. Har spanat in Klipsch lite nu ett tag så dessa får bli datorhögtalare.
Vilken butik köpte du dom ifrån?
//Micke
Postad 31 August 2010 - 20:26
Enda kruxet var att högtalarna valde 1 kg för mycket för det valda fraktsättet. Vi löste det med en specialare genom att skicka högtalarna en och en istället. 334 euro fick jag ge allt som allt.
Postad 01 September 2010 - 10:18
Gjorde mig av med mina WF-35or i samband med nytt lägenhetsköp precis. Så nu står dessa godsaker och väntar på att få bli installerade i nya lägenheten.
När tiden ger sig.
Bifogad fil(er)
Postad 01 September 2010 - 13:27
Postad 01 September 2010 - 22:38
Det där kommer nog bli toppen! Nu har jag inte hört dem men Klipsch inbyggnadshögtalare är säkert inga dåliga grejor. Snyggt och stilrent blir det. Se till att lägga upp bilder i galleriet så man kan titta sen =)
Det hoppas jag också, köpte högtalarna lite på måfå innan jag kollade om det ens fanns möjlighet att bygga in alla i nya lägenheten (inte fått nycklarna), sekelskiftshus i stan i sthlm så vi får väl se hur det går
Om inte annat så blir det nog ett intressant "så-här-gick-det-till reportage"
Postad 05 September 2010 - 17:32
Postad 06 September 2010 - 17:27
Jag har fått mina RB-61or nu också =D Helt underbart. Det finns ett par bilder i mitt galleri för den som är intresserad, mer kommer.
Postad 07 September 2010 - 15:38
Postad 07 September 2010 - 17:28
Postad 07 September 2010 - 18:24
Postad 07 September 2010 - 19:15
Är riktigt dumt att inte skriva priset för ett par för vem köper enstaka högtalare........
Postad 07 September 2010 - 20:17
Postad 22 September 2010 - 20:32
Köpt RF-63, RC-64, RS-52 till vardagsrummet som jag kör tillsammans med NAD T747
I datarummet har jag skaffat mig Klipsch RB-51 tillsammans med NAD L54
Allt detta under 2 veckor:) aldrig varit så nöjd heller.
Skall försöka ta bilder på detta under helgen.
Mvh
Postad 27 September 2010 - 22:46
Hade tänkt fråga då jag inte hittar så mycket om det, vad ni som har/har hört klipsch rw12d har att säga om den.
Har gått med nya subbtankar ett tag nu och mest haft suget för nya epik subben , men såg ju idag att man kan få hem 2stycken rw12or från tyskland för några snäpp billigare än epik lådan.
Endast till musik i nuläget och mer hopp & studs än finlir om det skulle hjälpa !
mvh
Postad 29 September 2010 - 10:45
Tja om någon är sugen på Klipsch men inte köpt det än så kan jag tipsa om att jag ska sälja mina
Klipsch + en Velodyne pga av flytt och framtida uppgradering, lugn bara lugn det blir Klipsch det med
Klipsch RF 82 (Svart) + Superspikes från soundcare. 4900:- (Såld)
Klipsch RC 62 (Svart) 2500:- (Såld)
Velodyne CHT12R 3200:- (Såld)
Jag bor för övrigt i centrala Örebro.
För köp av samtliga högtalare ******, alla högtalare är i mkt bra skick och det går bra att komma förbi och provlyssna med.
/J
- ALLT ÄR SÅLT - Gäller ej längre
Redigerat av Unregisteredcbe4768c, 02 October 2010 - 18:52.
Postad 01 October 2010 - 21:01
Postad 05 October 2010 - 09:00
Hade först tänkt följande kombination:
RF:82
RC:64
någon av följande : RS:62 / RS:52 / RS:42
Men efter att jag läst runt en del har jag sett att det skiljer sig i diskantstorlek på RC:64 gentemot övriga högtalare. Är detta något som påverkar förgningen av ljudbilden ? Vill ju absolut inte att ljudet skall ändra karaktär när det panorerar mellan olika högtalare.
Fungerar RC:62 bättre ?
Vilken surround högtalare kan ni rekommendera.. ??
Har gått i tankarna rf:82, rc:62, RS:52 då det verkar vara ungefär samma specifikationer på dessa högtalare i effekt mm.
Vore tacksam för all hjälp och rekommendationer så snart ni kan för beställningen skall strax göras!
Postad 10 October 2010 - 12:34
ÄR i köptagen av nya Klipsch högtalare.
Hade först tänkt följande kombination:
RF:82
RC:64
någon av följande : RS:62 / RS:52 / RS:42
Men efter att jag läst runt en del har jag sett att det skiljer sig i diskantstorlek på RC:64 gentemot övriga högtalare. Är detta något som påverkar förgningen av ljudbilden ? Vill ju absolut inte att ljudet skall ändra karaktär när det panorerar mellan olika högtalare.
Fungerar RC:62 bättre ?
Vilken surround högtalare kan ni rekommendera.. ??
Har gått i tankarna rf:82, rc:62, RS:52 då det verkar vara ungefär samma specifikationer på dessa högtalare i effekt mm.
Vore tacksam för all hjälp och rekommendationer så snart ni kan för beställningen skall strax göras!
Angående klangmatchning så svarade jag i den andra tråden du skrev. Då kan jag väl skriva om surrarna här antar jag
Redigerat av Unregisteredcbe4768c, 10 October 2010 - 12:35.
Postad 11 October 2010 - 19:49
Postad 12 October 2010 - 10:43
Postad 21 October 2010 - 19:02
Postad 21 October 2010 - 20:19
För mig lutar det nästa som att jag tvingas att lämna klipsch-klubben. Mitt vardagsrum är förbannat litet och mina RF-82 går inte att placera tillräckligt långt ifrån lysningsplatsen pga horndiskanter och bastrycket. Det var igentligen mening att jag skulle köpa ett par stativare men det var för knappt ett år sen då klipsch hade såna förfärliga leveransproblem så jag fick en bra deal på ett par RF-82 istället. Tänkte höra här först innan jag lägger upp dem på blocket.
Kanske man får något tipps på vad man kan skaffa istället?
Tja!
Jag Sålde mina klipsch RF82 och köpte Dyndaoudio DM2/6 och är grymt nöjd! Det är ett par stativare för ca 5500 och dom spelar så mycket mer hifi mer än va klipch!
Kan verkligen rekomendera dom! Men du behöver ganska mycket kraft för att driva dessa "små" högtalare!
Mvh Andreas
Postad 24 October 2010 - 12:19
Ska nu bli ägare av Klipschhögtalare =)
Har beställt nya RF-82 II och undrar då om jag kommer måsta beställa dom lite dyrare surround- samt centerhögtalarna också? Kommer såklart hålla mig till Reference II serien men undrar om det går bra att blanda RF-82 II och den billigaste centern, samt billigaste surroundhögtalarna, samt SW110 som sub? Anledningen är att jag egentligen hade tänkt köpa det lite billigare RF II paketet, men jag fick ett sjukt pris på RF-82 II så det blev dom som frontar.
Sen undrar jag också på lite tips om vad jag ska driva dessa med. Har nu en HK AVR 255 och undrar om den räcker till? Har även funderat lite och kanske tänkt byta ut den till: Marantz SR6004, NADT747 eller nån annan HK. Nån som har förslag? Krav är egentligen 4 HDMI in, men det har inte ens min nuvarande HK :/
Sen ännu en till fråga: Hur stort rum behöver man för dessa högtalare? Bor ganska trångt nu men ska strax flytta. Kanske man ändå borde byta ner sig till RF 62 II eller t.o.m. 52 II alt. 42 II?
Tacksam för svar.
MVH
Postad 24 October 2010 - 12:34
Tjenixen!
Ska nu bli ägare av Klipschhögtalare =)
Har beställt nya RF-82 II och undrar då om jag kommer måsta beställa dom lite dyrare surround- samt centerhögtalarna också? Kommer såklart hålla mig till Reference II serien men undrar om det går bra att blanda RF-82 II och den billigaste centern, samt billigaste surroundhögtalarna, samt SW110 som sub? Anledningen är att jag egentligen hade tänkt köpa det lite billigare RF II paketet, men jag fick ett sjukt pris på RF-82 II så det blev dom som frontar.
Sen undrar jag också på lite tips om vad jag ska driva dessa med. Har nu en HK AVR 255 och undrar om den räcker till? Har även funderat lite och kanske tänkt byta ut den till: Marantz SR6004, NADT747 eller nån annan HK. Nån som har förslag? Krav är egentligen 4 HDMI in, men det har inte ens min nuvarande HK :/
Sen ännu en till fråga: Hur stort rum behöver man för dessa högtalare? Bor ganska trångt nu men ska strax flytta. Kanske man ändå borde byta ner sig till RF 62 II eller t.o.m. 52 II alt. 42 II?
Tacksam för svar.
MVH
Tja!
Har en RC-52 till salu... Ang subben så tror jag faktiskt den blir för liten för RF-82. Har haft RF-82 innan och då hade jag RSW-10D(den har jag kvar) och den passar perfekt till RF-82! Ang HK 255 så är den i klenaste laget! Va du ska ha för förstärkare beror på din budjet
RF-82 behöver ganska stort rum, jag sålde mina pga att jag hade/har för litet rum för dom! Rummet behöver vara ca 20-30 kv/m om inte ennu större! Då RF-82 behöver st minst 50cm från bakvägg för att spela bra!
RF-62 tror jag kommer "spela" bättre i ett mindre rum! Och det låter ju som du ska köpa en sub, och den kommer ju ta hand om basen!
Mvh Andreas
PM´a om du är intresserad av center
Postad 24 October 2010 - 14:37
Tja!
Har en RC-52 till salu... Ang subben så tror jag faktiskt den blir för liten för RF-82. Har haft RF-82 innan och då hade jag RSW-10D(den har jag kvar) och den passar perfekt till RF-82! Ang HK 255 så är den i klenaste laget! Va du ska ha för förstärkare beror på din budjet
RF-82 behöver ganska stort rum, jag sålde mina pga att jag hade/har för litet rum för dom! Rummet behöver vara ca 20-30 kv/m om inte ennu större! Då RF-82 behöver st minst 50cm från bakvägg för att spela bra!
RF-62 tror jag kommer "spela" bättre i ett mindre rum! Och det låter ju som du ska köpa en sub, och den kommer ju ta hand om basen!
Mvh Andreas
PM´a om du är intresserad av center
Tack för svar. Det spelar ingen roll om man blandar nya serien med gamla (tänkte på din center med mina RF-82 II)? Det lär väl inte vara någon större skillnad ändå, eller?
Jag kanske måste tänka om lite när det gäller mitt system? Om vi säger såhär: Jag hade inte tänkt lägga ner mer än 6-7k för en stärkare, 3k för en center, 3k för surr, och 4-5k för en sub. Så då kanske det är dumt att skaffa 82:orna över huvudtaget eftersom man måste komplettera dom med bättre grejer till? (Det sticker iväg).
Men om jag går ner nåt steg på frontarna så borde det funka. För jag är verkligen förtjust i Referenceserien så där ska jag hålla mig iaf. Och hur är det med deras stativare, RB. Är dom schyssta? Vad skiljer dom från golvarna?
Har du några förslag på stärkare osv.? Vad jag har förtstått så är det ganska smart att köpa nån liten äldre stärkare som blivit billig? På så sätt så får man mer för pengarna för att det inte händer så mycket i tekniken ändå? Eller är det fel? Hur skulle Marantz SR6004 funka? Krav är iaf 4 HDMI in.
Tack för svar.
MVH
Redigerat av lugn, 24 October 2010 - 21:22.
Postad 26 October 2010 - 16:31
Jag har tänkt mkt nu och funderar på detta paket:
RF-62 II
RC-62 II
RS-41 II
SW-110
Stärkare till detta blir isf: NAD T747 eller Marantz SR6004
Vad tror ni?
Postad 27 October 2010 - 11:21
Inte var det då mykcet ös i den här tråden inte. Ingen som kan hjälpa?
Jag har tänkt mkt nu och funderar på detta paket:
RF-62 II
RC-62 II
RS-41 II
SW-110
Stärkare till detta blir isf: NAD T747 eller Marantz SR6004
Vad tror ni?
har du systemet mest för film eller mest för musik, eller 50% 50%?
I den prisklassen skulle jag kolla in Onkyo TX-SR607
https://www.prisjakt...kt.php?o=415278
Grejen är den att Klipsch i all ära men när det kommer till sub tycker jag du ska kolla på andra märken i den prisklassen. Klipsch "sådär" subbar och hostar du upp till en KW-120 eller 2 blir du inte besviken men jag är inte imponerad i dom lägre prisklasserna. Du får nästan 2 st XTZ 99 W12.16 det är 12" dessutom för samma pris som 1 stSW-110 (10") vilket jag vet är mkt bättre deal, med 2 får du mkt enklare med att få en jämnare bas med. Finns andra bra billigare basmärken med, SVS är ju inte så dåliga dom heller
Redigerat av Unregisteredcbe4768c, 27 October 2010 - 19:14.
Postad 28 October 2010 - 20:42
har du systemet mest för film eller mest för musik, eller 50% 50%?
I den prisklassen skulle jag kolla in Onkyo TX-SR607
https://www.prisjakt...kt.php?o=415278
Grejen är den att Klipsch i all ära men när det kommer till sub tycker jag du ska kolla på andra märken i den prisklassen. Klipsch "sådär" subbar och hostar du upp till en KW-120 eller 2 blir du inte besviken men jag är inte imponerad i dom lägre prisklasserna. Du får nästan 2 st XTZ 99 W12.16 det är 12" dessutom för samma pris som 1 stSW-110 (10") vilket jag vet är mkt bättre deal, med 2 får du mkt enklare med att få en jämnare bas med. Finns andra bra billigare basmärken med, SVS är ju inte så dåliga dom helleroch till film vill du ha 2 x 12". Annars ser din setup vettig ut tycker jag.
Tack för svar. Jag kan nog säga att det är till 50% film och 50% musik. Men jag tror jag prioriterar musiken mest ändå.
Onkyo kommer jag inte köpa. Jag undrar om Marantz SR6004 eller NAD T747 duger? Och om man jämför den med stärkaren jag har nu: AVR 255.
Och jag KOMMER att köpa en Klipsch SUB, ska ha allt i samma märke.
Postad 31 October 2010 - 19:15
Tack för svar. Jag kan nog säga att det är till 50% film och 50% musik. Men jag tror jag prioriterar musiken mest ändå.
Onkyo kommer jag inte köpa. Jag undrar om Marantz SR6004 eller NAD T747 duger? Och om man jämför den med stärkaren jag har nu: AVR 255.
Och jag KOMMER att köpa en Klipsch SUB, ska ha allt i samma märke.
Har ingen erfarenhet av dom modellerna men duger gör dom säkert Marantzen verkar ju fått hyfsat omdöme och har 2 hdmi out vilket är grymt om du någon gång ska köra proj och tv. Sen att du ska ha allt i samma märke låter lite underligt tycker jag, jag skulle se till att få ut det mesta av pengarna men om Klipschloggan på subben är viktig för dig så ska jag inte argumentera emot, men jag skulle absolut se till att köpa en 12". En 10" blir mesigt till film och bastung musik, även om det är ett litet rum.
/J
Redigerat av Unregisteredcbe4768c, 31 October 2010 - 19:16.
Postad 02 November 2010 - 19:48
Har bara hört Rf-82 och gillade det jag hörde men undrar om det är stor skillnad mot Rf-62? Förstår att det är mer ljudtryck pga större element och lådvolym men är det nån jättestor skillnad? Ska självklart försöka hitta nån som även säljer Rf-62 så jag själv kan höra skillnaden men vill bara ha lite synpunkter från er.
Mvh Tomas
Postad 10 December 2010 - 05:52
Postad 10 December 2010 - 17:48
Postad 10 December 2010 - 20:09
Postad 10 December 2010 - 20:22
Är det fler butiker i Sthlm än ljudmakaren och hembiobutiken som säljer klipsch? Jag är i akut behov av nya frontar med ingen av butikerna verkar vilja svara på mejl.
Du får köra old tech & ringa
Redigerat av Unregistered421f5d40, 10 December 2010 - 20:22.
Postad 10 December 2010 - 20:26
Du får köra old tech & ringa
Jag har tom varit inne i butikerna och pratat med dem, men då har jag blivit hänvisad till mail eftersom jag frågat om saker de inte har i lager.
Jag tänkte nämligen skaffa inbyggnadshögtalare som matchar mina surrar och har spanat in mig på r-5502-w.
Postad 12 December 2010 - 19:21
Klipsch RF-63
Klipsch RC-64
Klipsch RS-52
eventuellt RB-51
allt är i körsbär, finns några revor på sidan av centern och nån mer på frontarna.
vad kan detta vara värt?
Pma mig om någon är sugen:) mvh
Postad 12 December 2010 - 22:09
Runt halva nypriset på allt brukar väll vara det normala eller strax där över .Hej jag går i funderingar på att göra mig av med mitt paket då grannerna snart mördar mig.
Klipsch RF-63
Klipsch RC-64
Klipsch RS-52
eventuellt RB-51
allt är i körsbär, finns några revor på sidan av centern och nån mer på frontarna.
vad kan detta vara värt?
Pma mig om någon är sugen:) mvh
Synd att du måste kränka i väg dessa hade jag råd skulle jag kunnat tänka mig att köpa dessa men nix inte som det ser ut nu .
Postad 14 December 2010 - 17:00
Är det fler butiker i Sthlm än ljudmakaren och hembiobutiken som säljer klipsch? Jag är i akut behov av nya frontar med ingen av butikerna verkar vilja svara på mejl.
Det beror vad du är ute efter men ElGig Megastore husen runt Sthlm har tx. RF 82 för 6990 kr paret.
Annars finns RF 83 hos elektrowelt24.de i Tyskland för 15000 kr paret som gärna levererar till Svedala.
Postad 21 December 2010 - 17:48
Postad 21 December 2010 - 19:16
Det beror vad du är ute efter men ElGig Megastore husen runt Sthlm har tx. RF 82 för 6990 kr paret.
Annars finns RF 83 hos elektrowelt24.de i Tyskland för 15000 kr paret som gärna levererar till Svedala.
Tack för tipsen. Nu löste det sig (förhoppningsvis) ändå. Ljudmakaren skall ta in de specialare jag ville ha. Det blir förhoppningsvis ett par rs-42or till vad det lider och då är det trevligt med lite konkurrens. De svenska handlarna verkar sitta i knät på importören och sådant stör jag mig lite på.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Ny serie från Klipsch - Reference Premiere
21 bilder
8 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?