Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Epson EMP-TW700 *

1975 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Epson EMP-TW700 (Projektorer) 2 9,2 (126) 9 890:-
29 relaterade trådar
Rekommenderade inställningar på en Epson EMP-TW700 (63 inlägg) 12 år sedan
Takfäste för EPSON TW modellerna (19 inlägg) 13 år sedan
EMP-TW700 vs EH-TW2900 (6 inlägg) 14 år sedan
Epson EMP-TW980 eller EPM-TW1000 (16 inlägg) 14 år sedan
TW700 eller AX200 (5 inlägg) 15 år sedan
TW-700 lampa (8 inlägg) 15 år sedan
Mitsubishi HC1100 vs EMP-TW700 (6 inlägg) 15 år sedan
Börja om på nytt (köpa helt ny utrustning) (48 inlägg) 16 år sedan
Kommentarer till Epson TW-700 av Steven W Capone (3 inlägg) 16 år sedan
Epson EMP-TW680 eller EMP-TW700 (13 inlägg) 16 år sedan
Uppgradering (10 inlägg) 16 år sedan
Projektor i 10k klassen eller begagnad. (30 inlägg) 16 år sedan
Vad gör 7000:- extra för skillnad? (38 inlägg) 16 år sedan
Överskattat med dyrare projektor? (32 inlägg) 16 år sedan
Projektor 15000 med duk? (6 inlägg) 16 år sedan
Projketorköp i 15.000kr klassen till vardagsrum, inte biorum (34 inlägg) 17 år sedan
Hjälp med dukval till Epson TW700. (9 inlägg) 17 år sedan
AX200 eller TW700 (16 inlägg) 17 år sedan
Projektor sugen! (18 inlägg) 17 år sedan
BenQ W500 vs. Epson TW700 (3 inlägg) 17 år sedan
Epson TW-700, PT-AX100, HD70 eller W500 (5 inlägg) 17 år sedan
Gigabyte GA-MA69GM-S2H component och HDMI samtidigt? (1 inlägg) 17 år sedan
Dator ==> Epson EMP TW700 VGA eller HDMI (1 inlägg) 17 år sedan
Köpråd.. (9 inlägg) 17 år sedan
Första projektorköpet, behöver lite tips. (30 inlägg) 17 år sedan
DLP kontra LCD.....? InFocus76 kontra Epson TW700? (4 inlägg) 17 år sedan
Val av projektor, inte det lättaste... hjälp! (25 inlägg) 18 år sedan
PLV-Z4SV, PJ-TX300 el. PT-AX100? (13 inlägg) 18 år sedan
Proj med mycket zoom och lensshift? (9 inlägg) 18 år sedan

Postad 23 augusti 2008 - 11:25

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1 852 inlägg
  • 0

Vad ställd jag blev idag när jag snurrade igång HD-DVD film på projjen för första gången. Det var som... ganska tamt :/ Jag hade förväntat mig mycket bättre kvalla än såhär.

Rätt besviken faktiskt. Tur att spel däremot ser så fantastiskt mycket bättre ut :)

Vad har du för duk då?

Jag tycker inte heller det är världens skillnad på dvd och hidef men det beror nog mest på att jag har en sån superkvalla på mina dvd's. Största skillnaden är att hidef har det sista man kanske saknar på stillsamma scener i skärpa.

Det kan ju vara så att du uppfattar spel som snyggare pga att de ofta har överstyrda färger.

Redigerat av Unregistered1156, 23 augusti 2008 - 11:26.

Postad 24 augusti 2008 - 11:11

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Vad har du för duk då?

Hrm, Tupplur från IKEA :P'

Det kan ju vara så att du uppfattar spel som snyggare pga att de ofta har överstyrda färger.

Troligtvis ja. En kompis var över igår och fick titta, och visst tyckte ju han att det så mycket bättre ut jämfört med DVD, så jag är väl alldeles för kräsen bara - speciellt utan Full HD menade han på.

Det beror nog mest på att steget från en HD Ready 480p projektor till denna 720p blev så otroligt stort i just spelväg (äntligen komponent och HDMI) - bildkvalitén gick ju inte ens att jämföra, det var som en helt annan värld. Hade som trott att det skulle vara lika stor skillnad mellan DVD och HD-DVD men jag för allt nöja mig såhär :)

Postad 24 augusti 2008 - 11:42

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1 852 inlägg
  • 0
Jag har en fråga angående fokus.

Det är så att jag tycker att det är lite suddigt, det fattas det där lilla sista. Speciellt synligt på Bluray.
Jag har givetvis ställt in och får den bästa fokusen möjligt, men känns ändock lite suddigt.

Jag har inga problem i övrig alivet med suddighet.

Jag lånade min flickväns brillor och jäklar vilken skillnad. Det vart superskarpt.. det lustiga är att jag klarar alla syntest (har faktist gjort tre stycken sista året) plus att jag inte tycker jag ser suddigt i övriga livet som sagt. Jag har heller inte drabbats av huvudvärk som man ofta gör när man ser dåligt.

Kan det bero på projjen? Kan det bli så att bilden blir skarp med brillor om projjen visar lite sudd? Eller är det som min logik säger att det inte kan bli skarpare än vad projjen projicerar och det således är min syn som är dålig trots att jag inte märker av något i livet, eller i syntest?

Hoppas på att synen är kass, det kommer bli min absolut billigaste uppgradering i hemmabion någonsin. :)

Postad 24 augusti 2008 - 11:50

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3 247 inlägg
  • 0
Det enda sätter att ställa fokus adekvat, är att först låta projen komma upp i sin rätt arbetstemperatur, oftast efter runt en 1/2 timme.

Sedan tar du fram menyn (centrera) i projektorn, och ställer efter denna. Kan ju inte bli optiskt skarpare då.

Om det skulle visa sig att menyn är lite skarpare ute i kanterna (när du tex flyttar den till övre högra delen av bilden), så får du ju kompromissa. Jag ser dock mitten på bilden som viktigast.

Om du inte har tillräckligt långa armar :), så be en kollega försiktigt vrida på fokusreglaget, medan du instruerar.

/Fredrik
PROJEKTOR System AB
ISF Certifierad
Epson & Optoma hembio i Sverige

Postad 24 augusti 2008 - 12:25

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1 852 inlägg
  • 0

Sedan tar du fram menyn (centrera) i projektorn, och ställer efter denna. Kan ju inte bli optiskt skarpare då.
/Fredrik

Jag vet inte om jag har sett det menyvalet, var hittar jag det?

Postad 24 augusti 2008 - 12:26

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3 247 inlägg
  • 0
Bara tryck fram menyn (vilken som helst) på skärmen, och ställ skärpan efter denna. :)

/Fredrik
PROJEKTOR System AB
ISF Certifierad

Postad 24 augusti 2008 - 12:39

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1 852 inlägg
  • 0
Jag trodde du menade en meny som heter centrera. Hehe.

Tack för tipset. Jag vet inte om det hjälper ändå. Vet fortfarande inte om projjen är trasig eller om mitt öga är kasst.

Postad 24 augusti 2008 - 12:43

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3 247 inlägg
  • 0

Jag lånade min flickväns brillor och jäklar vilken skillnad. Det vart superskarpt.. det lustiga är att jag klarar alla syntest (har faktist gjort tre stycken sista året) plus att jag inte tycker jag ser suddigt i övriga livet som sagt. Jag har heller inte drabbats av huvudvärk som man ofta gör när man ser dåligt.

Kan det bero på projjen? Kan det bli så att bilden blir skarp med brillor om projjen visar lite sudd? Eller är det som min logik säger att det inte kan bli skarpare än vad projjen projicerar och det således är min syn som är dålig trots att jag inte märker av något i livet, eller i syntest?

Vad säger din flickvän då?
Hur tycker hon bilden är med dina brillor då?
Tycker hon bilden är sämre, så är det nog dina brillor (kan ju vara andra mer eller mindre personliga synfaktorer med - vet ej, tala med din optiker), tycker hon bilden är samma, så blir jag lite osäker (kan ju vara någon personlig synfaktor här med, som inte har relation till glasögonen specifikt), tycker hon bilden är bättre, så kan din bildupplevelse kanske bli mycket bättre med nya glasögon, eller så kanske det är någ/on/ra an/nan/dra faktor/er utanför glasögonspecen som ställer till det. :P

Hoppas på att synen är kass, det kommer bli min absolut billigaste uppgradering i hemmabion någonsin. :)

B)

/Fredrik
PROJEKTOR System AB
ISF Certifierad

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 24 augusti 2008 - 12:53.

Postad 24 augusti 2008 - 13:06

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1 852 inlägg
  • 0
Jag har inga brillor men har av olika anledningar tagit tre syntester detta år och ingen har visat att jag ska ha problem.

Jag tycker dock att bilden inte kan bli bättre än vad projektorn projicerar, det säger min logik mig. Alltså borde det vara min syn. Men det talar testerna emot.

Alltså, projicerar projjen en lätt suddig bild kan det väl omöjligtvis bli bättre med brillor på huvudet. Det är väl nån naturlag säkert. :)

Rådvill!

Redigerat av Unregistered1156, 24 augusti 2008 - 13:16.

Postad 24 augusti 2008 - 14:09

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3 247 inlägg
  • 0
Nej, din slutsats av att ha lånat din flickväns brillor, med uppenbart högre skarphet i bilden som följd, indikerar ju att det är något med sin syn.
Såvida inte hennes brillor lägger till någon artificiell edge enhancement. :)

/Fredrik
PROJEKTOR System AB
ISF Certifierad

Postad 24 augusti 2008 - 15:03

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1 852 inlägg
  • 0
Precis. Ville bara kolla så jag inte var helt ute och åkte hoj.

Blir att införskaffa hembiobrickor då. Antagligen den billigaste uppgraderingen i hembion hittills. :)

Postad 28 augusti 2008 - 06:58

Christian Liljedal
  • Christian Liljedal
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har ett litet problem med min 700..

När jag kollar lamptiden så står den på 0H hela tiden har snart kollat 5 timmar men den ändrar sig inget?

Nån som vet vad det kan vara för fel? har testat nollat lamptiden för att se om det startade då men det
gjorde det inte..

Mvh: Christian

Postad 28 augusti 2008 - 07:11

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3 247 inlägg
  • 0
Har tagits upp innan. ;)

Har själv inte luskat vidare i det.

/Fredrik
PROJEKTOR System AB
ISF Certifierad

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 28 augusti 2008 - 07:16.

Postad 28 augusti 2008 - 07:11

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Om du hade letat lite i tråden så hade du sett att räknaren inte börjar förren efter 10 timmar.

Postad 28 augusti 2008 - 11:48

Christian Liljedal
  • Christian Liljedal
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Om du hade letat lite i tråden så hade du sett att räknaren inte börjar förren efter 10 timmar.

Jag började läsa denna officiella tråd men gav upp efter 10 sidorn... och testade söka istället
men hittade inget på det så gjorde ett dumt antagande om att ingen skrivit om det ;)

Tack så mycket för svaret i alla fall..

PS. Jag är ny här så kan inte riktigt med forumet än heller.

Ska försöka lägga upp bilder någon dag på min anläggning så får ni se en till epson 700 installation..

Mvh: Christian

Redigerat av Christian Liljedal, 28 augusti 2008 - 11:50.

Postad 29 augusti 2008 - 09:09

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1 102 inlägg
  • 0
Tja, för den som gillar skadeglädje kan jag meddela att det tog 6-7 timmar för att få in det första dammkornet bakom linsen på min TW-700 som jag hämtade ut igår. Det och att pixelstrukturen är tydligt synlig på mitt sittavstånd är de två negativa egenskaperna som jag upplevt med den.

Tidigare har jag haft en SVGA-projektor från Sony med många år på nacken och TW-700 slår ju den på fingrarna främst när det gäller placeringsmöjligheterna. Pixlarna är lite tätare på 700:an, men jag trodde faktiskt att det skulle vara bättre. Det får bli en 1080p-projektor när 700:an gjort sitt, då borde de vara nere i vettiga priser.

Inställningarna är överväldigande många och jag har bara skummat genom bruksanvisningen. Just nu så har jag fyra förval, ett med Bigscreens inställningar, ett med component.se:s inställningar, ett där jag kört THX:s inställningsbilder för att få till WTW och BTB från min PS3:a. Det sista förvalet är speciellt för Bugs! 3D, en HD-DVD med en insektsdokumentär som är 3D med sånadär pappglasögon. Jag lyckas inte alls få till det hittills tyvärr, min vanliga Samsung-tv, en lcd-tv med mycket färre inställningsmöjligheter ser den ut bättre på.

Postad 31 augusti 2008 - 20:48

Unregistered1372
  • Unregistered1372
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Trist att det inte slutade så väl som du hoppats DanielSchenström. Beställde min TW700 igår och det blir väl att dammsuga innan jag installerar den! Vilket sittavstånd har du som upplever en tydlig pixelstruktur?

Förvånar mig inte att du säger att din LCD-TV är bättre då jag själv tror att min Philips 42PFL9632D kommer bräcka min TW700 i kvalité vilken dag som helst men förhoppningsvis kommer 106" och att inte ha 100-200ms input lag göra upp för det.

Tänkte även passa på att fråga om någon kört DVE tillsammans med TW700 och inte kan leva utan det? Funderar på att dra förbi en sväng till Media Markt och inhandla BlueRay-varianten och hoppas det duger till PC via HDMI och Ps3.

Postad 31 augusti 2008 - 22:07

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1 102 inlägg
  • 0
Det skulle vara fel att säga att jag är missnöjd med helheten för det är jag inte.
Jag sitter väldigt nära, mellan 150-200 cm från duken, vanligtvis med maximal zoom för att fylla ut så mycket som möjligt.

Det enda som min TV är bättre på var just inställningarna för 3D-filmen, men jag hoppas att när jag läst på lite mer om hur man ställer in färgvärdena så ska jag kunna få till det bra. Jag tycker dock det känns som att inställningarna just för färgerna är väldigt små, speciellt om man man jämför med de ganska markanta skillnader i ljusstyrka man kan få till med svartnivå/vitnivå eller ljusstyrka-reglagen.

Jag har suttit och jämfört lite med mina två primära källor, PS3:an via HDMI och Xbox 360 via VGA och det känns som PS3:ans signal är mycket jämnare i nyanserna och mättnad än vad 360:n är, nåt jag upptäckte då jag lekte runt med 3D-glasögona från Bugs 3D! Däremot kan jag inte se BTB-svärta från PS3:an medans 360:n visar dem.

Jag har en DVE på väg hem från Axelmusic och det ska bli spännande att se om jag kan få till bägge perfekt. Jag har spenderat en mängd timmar och läst AVSforums kalibreringstråd och testat några inställningar därifrån, men man måste ju utgå från sina egna förutsättningar.

Postad 01 september 2008 - 12:06

Unregistered1372
  • Unregistered1372
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Trevligt att höra att du är nöjd då! Skriv gärna in din upplevelse efter DVE-kalibrering då jag gärna läser det om jag inte fått mitt än, det är påväg! Sitter säkert uppe lagom till helgen iaf. Vattnas i munnen kan jag lova. Har också en DVE på ingående och ska använda mig av component.se's guide som är riktad gentemot TW700. har jag att sitta och fila med i helgen.

Redigerat av Unregistered1372, 01 september 2008 - 12:12.

Postad 01 september 2008 - 19:19

niklasmagnus
  • niklasmagnus
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Har sett i tråden att det är några som beställt från tyska sidan pipro.de. Hur har ni upplev servicen från dem? Såg att det inte håller pixelgaranti vilket är grymt synd, man skulle spara ca 2000kr genom att beställa från denna sida men är det värt att riskera upp till 5 döda pixlar? Hur resonera ni vid köp?

Har tidigare varit inne på en x10a men efter att kollat igenom budget får det nog vänta med fullHD tills jobb och fast inkomst existerar.

EDIT: Hur pass irriterande är 5 död pixlar mitt i bilden, jag menar det finns ju 921595 hela pixlar kvar

//Niklas

Redigerat av niklasmagnus, 01 september 2008 - 19:22.

Postad 02 september 2008 - 00:53

monsa
  • monsa
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Tjena, använder idag en Sanyo Z3 och tänkte kika med er som har den här projektor hur mycket som skiljer mellan dem om de är någon som vet?
Sugen på att skaffa mig en ny.

//

Postad 02 september 2008 - 05:55

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1 102 inlägg
  • 0

EDIT: Hur pass irriterande är 5 död pixlar mitt i bilden, jag menar det finns ju 921595 hela pixlar kvar

Hur irriterande det är är individuellt. För mig personligen skulle jag jämföra nivån med en liten våg i duken, irriterande när man har det i blickfånget. Döda pixlar är mindre irriterande än pixlar som fastnat i en viss färg. Sen beror det lite på hur man är som person, om man kan släppa en sak, eller om man sitter och fokuserar på det.

Postad 02 september 2008 - 06:29

wufei
  • wufei
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Det räcker med en röd konstant lysande pixel mitt i bilden för att projektorn ska vara skräp.
En svart pixel i utkanten av bilden kan man nog nänja sig vid, men inte 5 st.

Postad 02 september 2008 - 07:42

ZooZ
  • ZooZ
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Enligt Pipro´s hemsida så står det att de levererar utan döda pixlar. Det måste väl med andra ord innebära att de har pixel garantin?

http://www.pipro.de/...products_id=163

Mvh ZooZ

Postad 02 september 2008 - 09:44

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Sådär nu känner jag mig lite mer nöjd med min HD-upplevelse: såg Transformers på HD-DVD genom 360n igår och det såg ju faktiskt riktigt, riktigt bra ut :) Förutom i de allra mörkaste scenerna - då blev det som lite grusig bild tyckte jag, korningt. Men på det stora hela var det en riktigt fin upplevelse :rolleyes:

Postad 02 september 2008 - 13:42

niklasmagnus
  • niklasmagnus
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Enligt Pipro´s hemsida så står det att de levererar utan döda pixlar. Det måste väl med andra ord innebära att de har pixel garantin?

http://www.pipro.de/...products_id=163

Mvh ZooZ

Den texten har jag inte sett tidigare. Anledningen till att jag undra är att under "Terms and Conditions" står det att man tillåter upp till 5st pixlar.

"We pass on to the customer the warranty promises of the manufacturer in its entirety. According to the manufacturer, data pixel errors with LCD and mirror losses do not represent a lack on DLP projectors. They are unavoidable by the production technology and are expressly to be accepted by the customer.
With LCD projectors up to 5 pixel errors and with DLP projectors up to 2 mirror losses to be accepted by the customer as reasonable."

Postad 02 september 2008 - 21:22

Rappe90
  • Rappe90
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tjena!

Är den här projektorn bra om man vill se mycket sport (fotboll och hockey)?

Har en Optoma nu och när det går fort som i hockey så hackar bilden!

Tack på förhand!

Postad 03 september 2008 - 09:21

niklasmagnus
  • niklasmagnus
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Mailade Pipro följande.

Fråga:
I have a question about the pixel warranty for the projector Epson EMP-TW700. In your Terms and Conditions text it says that the acceptance by the customers is reasonable up to 5 pixels. But on the projector page I say We deliver the unit without dead pixel which made me confuse? And do you only mean dead pixel as in dark or also bright fixed (coloring) pixels?

Svar:
We garantee you, that you will become a unit with no dead pixel. If you switch the unit first on and you find a dead pixel you can send the unit back und become a new one.
If you have a dead pixel after a half year I can`t garantee you that epson repair it.

//Niklas

Postad 03 september 2008 - 09:24

ZooZ
  • ZooZ
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Gött Niklas!

Då är det väl utrett...

En fråga till er som beställt från Pipro. Har ni valt att göra deras kalibriering? Är det värt 500? Hur tänker du Niklas, funderar du på att göra den?

Mvh ZooZ

Postad 03 september 2008 - 09:56

SPA
  • SPA
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Tja, för den som gillar skadeglädje kan jag meddela att det tog 6-7 timmar för att få in det första dammkornet bakom linsen på min TW-700 som jag hämtade ut igår.

Vad gör man åt ovanstående, själv har jag också fått dammkorn bak linsen.
Låter man det vara eller finns det någon info hur man rengör enkelt?

Pipro
Tyckte deras leverans funkade ypperligt och garantierna är de samma i hela EU
Såg det som en bra besparing och passade som jag nämt tidigare på att köpa mig en PS3 som BluRay källa istället

Postad 03 september 2008 - 11:32

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1 102 inlägg
  • 0
Så länge man registrerat sin maskin och har garanti så ska det tydligen bara vara att ringa Epson så hämtar de maskinen och rengör den. Nån vecka tar det tydligen. Det stod nåt sådant tidigare i tråden.

Postad 03 september 2008 - 11:47

Unregistered1372
  • Unregistered1372
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Någon som vet om Epson enbart har ett års garanti? Jag menar leverantörer ljuger ju hela tiden om hur lång garanti det är på saker och ting. Jag arbetar på [företag avlägsnat] och vi har 3 års fabriksgaranti från inköpsdatum på mer eller mindre allt och inte ett år som alla återförsäljare påstår.

I värsta fall får man väl helt enkelt ringa Epson om det visar sig att man har problem med den efter ett år, att själv stå för reparationskostnaderna är ju inte det roligaste.

Redigerat av Unregistered1372, 10 januari 2011 - 10:52.

Postad 03 september 2008 - 12:08

SPA
  • SPA
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Så länge man registrerat sin maskin och har garanti så ska det tydligen bara vara att ringa Epson så hämtar de maskinen och rengör den. Nån vecka tar det tydligen. Det stod nåt sådant tidigare i tråden.

Oki, får skicka in pappren då
Än så länge är det ju bara 1-2st dammkorn och kört runt 20timmar
Lite trist, får hålla bättre koll, står ju ändå på en hylla på väggen.

Blir de fler så får man ta ställning till hur man skall göra, trodde inte det skulle vara så känsligt. B)
Putsa och feja blir det!

Postad 03 september 2008 - 16:51

niklasmagnus
  • niklasmagnus
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Har en snabb liten fråga som rör Bigscreen.se test ang dålig de-interlacing. Vad innebär detta rent praktiskt? Jag kommer använda min dator som källa tillsammans med uppspelningsprogrammet KMplayer och skicka signalen via dvi till hdmi adapter och sedan hdmi kabel. Kommer detta med de-interlacing bli ett problem för mig? eller beror det endast på filmens inspelnings intällningar?

Postad 03 september 2008 - 17:58

Unregistered1372
  • Unregistered1372
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Fick min projje idag. Väntar fortfarande på duken dock om folk undrar varför det ser ut som det gör med sängen där och allt.

Anyway, gjorde mitt efterlängtade mstest och den har 30ms precis som min laptop-skärm men jag vet inte om projectorn kan få mindre än 30ms om min laptop har det som är källan. Jag har tyvärr ingen stationär med CRT att jämföra med. Jag får se vad polarna säger när de kommer över och spelar Guilty Gear.

Redigerat av Unregistered1372, 11 januari 2011 - 02:14.

Postad 03 september 2008 - 19:28

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1 102 inlägg
  • 0

Har en snabb liten fråga som rör Bigscreen.se test ang dålig de-interlacing. Vad innebär detta rent praktiskt? Jag kommer använda min dator som källa tillsammans med uppspelningsprogrammet KMplayer och skicka signalen via dvi till hdmi adapter och sedan hdmi kabel. Kommer detta med de-interlacing bli ett problem för mig? eller beror det endast på filmens inspelnings intällningar?

Själva deinterlacingen är ju när en interlaced källa görs om till progressiv. Kanske kan ditt program själv sköta det. Jag vet inte riktigt vad man ska leta efter, men jag har inte stört mig på det jag sett i interlacedformat i alla fall när jag spelar upp blurays inspelade som 1080i från min PS3:a med 10801 som högsta tillåtna utsignal från maskinen.

Postad 03 september 2008 - 20:18

niklasmagnus
  • niklasmagnus
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Okey, det finns inställningar i KMplayer för hur man vill att omvandlingen skall ske.

Ni som beställt från Pipro, la ni orden via hemsidan eller maila ni in den?

Redigerat av niklasmagnus, 03 september 2008 - 20:39.

Postad 04 september 2008 - 02:35

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

• 1 057 inlägg
  • 0

Okey, det finns inställningar i KMplayer för hur man vill att omvandlingen skall ske.

Ni som beställt från Pipro, la ni orden via hemsidan eller maila ni in den?

via hemsidan

Postad 04 september 2008 - 08:02

SPA
  • SPA
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
via hemsida

Mailade dock först först för att kolla lev.tid m.m
Fick svar snabbt och projektorn var framme 2dgr efter att jag lade min order

Betalade COD (Cash on delivery), kostar lite extra men jag tyckte det kändes säkrare.
Gillar ej förskottsbetalning oavsett leverantör

B)

Postad 04 september 2008 - 09:19

niklasmagnus
  • niklasmagnus
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
SPA. när man väljer COD vilken växlingskurs får man då, den för dagen man lägger beställningen eller kursen då man betallar för paketet. Det är ganska relevant med tanke på att Euro blir dyrare och dyrare för varje timme som går (de senaste dagarna)???

Postad 04 september 2008 - 10:03

SPA
  • SPA
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Som jag förstod det så är det dagen då UPS kör ut och lämnar paketet.
Jag hade förmånen att tjäna lite pengar på euro kursen, men visst kan man åka dit på att betala en slant extra

Ringde till UPS dagen innan och de sade en ungefärlig summa, de vill nämligen ha exakta pengar.
Slutade med att jag gav UPS-snubben 14,50kr i dricks med kommentaren att "de kan säkert behövas efter en lång och ansträngande semester" hehe

B)

Redigerat av SPA, 04 september 2008 - 10:03.

Postad 04 september 2008 - 11:08

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

• 1 057 inlägg
  • 0

Som jag förstod det så är det dagen då UPS kör ut och lämnar paketet.
Jag hade förmånen att tjäna lite pengar på euro kursen, men visst kan man åka dit på att betala en slant extra

Ringde till UPS dagen innan och de sade en ungefärlig summa, de vill nämligen ha exakta pengar.
Slutade med att jag gav UPS-snubben 14,50kr i dricks med kommentaren att "de kan säkert behövas efter en lång och ansträngande semester" hehe

B)

japp, jag tjänade 300:- på kursen.. hade räknat med mer enligt forex lista

Postad 04 september 2008 - 11:34

niklasmagnus
  • niklasmagnus
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Det blir nog att förskottsbetala för att vara säker på att inte förlora massa pengar vid ev höjningar. Jag tar nog risken att den även kan då ner. I slutändan handlar det nog inte om så mycket pengar

Edit: Då har man lagt orden och skicka pengarna, det blir ganska exakt 7800 in bankens avgift. Nu är det bara att vänta

Redigerat av niklasmagnus, 04 september 2008 - 18:02.

Postad 08 september 2008 - 08:33

Unregistered1372
  • Unregistered1372
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Efter första helgen med min TW700 kan jag påstå att jag är väldigt nöjd. Använt den i 30timmar och funkar klockrent hittils. Får se när jag får tummen ur ändan och orkar göra en DVE-kalibrering för att se om det blir någe skillnad. HDMI via dator fungerar som en dröm. Ps3 via HDMI helt underbart & inget inputlag. Ps2 via komponent fungerar prima helt utan inputlag. Helt enkelt. Mycket nöjd.

Postad 08 september 2008 - 09:34

Truckmuck
  • Truckmuck
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0

Min låter också som en hårddisk. Berätta gärna om du får något svar från Epson.

Fått svar från Epson idag! "Troligen behöver autoiris justeras" Jag kommer att skicka in den efter helgerna och återkommer med rapport om hur det gick......
(Har provat med annan placering, mjuka fotkuddar m.m. men hjälper inte, ljudet kommer innifrån med höljet som resonanslåda)

Hur har det gått?

Undrar också hur det har gått? Har samma problem. Hur gick det med servicen, var det hämtservice? Eller fick du stå för fraktkostnaden?

Tack på förhand!

Postad 08 september 2008 - 12:04

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Sorry dröjt med svaret.....
Funderade länge men kom fram till att jag inte kände för att montera ner projjen, packa ner, skicka iväg och vänta för att kanske få tillbaka den med samma störande ljud. Stängde av autoiris istället, ser ingen skillnad ändå om den är av eller på! Den kanske inte funkar överhuvudtaget? ;-)
C:a 130 timmar sen dec. -07 och jag är helnöjd för övrigt, kanonfin bild, har kollat hos några andra med betydligt dyrare projjar, DLP oxå, men min TW700 står sig väl i jämförelse......

Jag har inte heller orkat. Stängde av auto-iris istället.

Redigerat av defiant, 08 september 2008 - 12:05.

Postad 08 september 2008 - 13:32

Truckmuck
  • Truckmuck
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0

Jag har inte heller orkat. Stängde av auto-iris istället.

Ringde Epson. Var inge problem alls, ska maila serienummer och kvitto, sen kommer de å hämtar den. Dock blir man utan projjen upp till 2 veckor. Men men, det får man väl leva med :P

Meddelar om de lyckas åtgärda problemet, men på killen jag pratade med verkade det inte som någon omöjlighet.

Postad 08 september 2008 - 13:36

Unregistered1372
  • Unregistered1372
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Ringde Epson. Var inge problem alls, ska maila serienummer och kvitto, sen kommer de å hämtar den. Dock blir man utan projjen upp till 2 veckor. Men men, det får man väl leva med :P

Meddelar om de lyckas åtgärda problemet, men på killen jag pratade med verkade det inte som någon omöjlighet.

Du råkar inte veta vilken service-verkstad som lagar just Epson Projectorer? Specifikt är jag nyfiken på om det är InfoCare.

Postad 08 september 2008 - 14:29

Truckmuck
  • Truckmuck
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0

Du råkar inte veta vilken service-verkstad som lagar just Epson Projectorer? Specifikt är jag nyfiken på om det är InfoCare.

Tyvärr, kan dock om jag kommer ihåg fråga det i mailet imorrn.

Redigerat av Tomas_D700, 11 januari 2011 - 02:13.

Postad 09 september 2008 - 10:10

Eskas
  • Eskas
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Är nyfiken om någon ägare till tw-700 använder en multifjrärrkontroll istället för originalfjrärren. Hur pass bra funkar det i så fall? Upplever att originalfjärren har grymt bra räckvidd, så jag är rädd att det inte blir lika bra om man använder en multifjärr.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.